Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Problema electrica
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Megane > Megane I
Vallybz
Am si eu o problema cu blocul de lumini. Atunci cand franez, semnalizez sau bag in marsarier mi se aprinde in bord ca si cum s-ar aprinde becurile de ceata. Am mai avut aceasta probelema in urma cu vreo 2 luni dar s-a rezolvat prin scoaterea mufelor de la becurile din spate si introducerea lor la loc. Am incercat si acum aceasta treaba dar nu s-a rezolvat. Am dat si cu spray de contacte, am desfacut masa si am curatat pe acolo...dar fara rezultat... cel mai deranjat este ca atunci cand ploua si sunt date drumu la stergatoare, pleaca si cel din spate ca si cum as baga in marsarier....drept urmare e un curent care circula pe toata placa.


Are cineva vreo idee? ca eu nu mai am....
Shafu
Eu am patit o faza de genul asta aproape intre frana si semnalizare, cert e ca sa topit soclul exact la imbinarea cu mufa cablajului, asa ca uita-te bine la soclu sa vezi daca nu s-a topit!
Vallybz
daca scot doar o mufa la fel face...pe oricare parte as incerca...numai daca le scot pe amandoua nu mai face...
radunre
verifica si celalalt capat al instalatiei, bloc lumini + conexiunile aferente
Vallybz
si unde se afla celalalt capat?
Shafu
Pai daca e vorba de bloc de lumini sub volan, daca zici ca la ploaie e mai intens vezi daca nu iti intra apa pe la Comp de bord - tablou de sigurante.
Eu am mers la Bras Reanult la Iasi ca este ieftina manopera la electric si nu aveau decat sa stea ei cu capul in jos prin masina ca nu se mai deschideau geamurile electrice pe spate ... au desfacut toata masina pe interior sa verifice cablajele, au stat aproape 3 ore dar manopera era de o jumate de ora si atat am platit, o jumatate de ora dupa normativ!!!
Vallybz
pe ploaie nu face mai intens...doar ca ma enerveaza atunci cand pun frana ca pleaca si stergatorul spate ca atunci cand sunt date drumu la stergatoare si bag in marsarier. o sa desfac si blocul de lumini...



ps: stie cineva vreun electrician bun prin bucuresti sau buzau?
Vallybz
inteleg ca nu aveti vreo idee? dar nici macar un electrician?
Vallybz
am descoperit in final ce este...dar nu stiu cum sa remediez situatia...placa pe care sunt becurile face scurt...dar nu am idee unde....de juma de ora stau si ma uit la ea si nu am idee ....si sa nu uit, la pinul de la masa e putin topit...presupun ca acolo ar fi buba



Am facut o chema....alimentarea fiind cu o baterie de 9V
Shafu
Am patit si eu asta, mi s-au topit lamele de contact la soclul lampii dar nu am avut probleme decat la semnalizare care facea masa cu pozitia. Am vazut defectul asta foarte des si la logan. Am cautat soclul separat de am inebunit ... nu se vand decat cu tot cu lampa, am gasit intr-un final la dezmembrari si mi-am facut si rezerve ... preventiv.
Vallybz
la mine e brad de craciun....inca ma gadesc daca anu asta imi cumpar instalatie pt brad sau sa pun stopurile de la masina.....cam cat ai dai pe o lamela....asa orientativ ca pret
Dodone
Si eu am avut o problema la un stop spate, cand apasam frana se aprindea putin si semnalizarea si invers.
Am dat jos stopul, am scos mufa si am bagat o sula prin mufa mama, astfel incat sa apropii lamelele ce calca pe lamelele de la mufa tata.
De atunci nu am mai avut probleme.
Shafu
QUOTE(Vallybz @ 10 Nov 2009, 23:00)
la mine e brad de craciun....inca ma gadesc daca anu asta imi cumpar instalatie pt brad sau sa pun stopurile de la masina.....cam cat ai dai pe o lamela....asa orientativ ca pret
*



Nu mai tin minte dar, daca o lampa second pentru berlina am luat-o cu 50 lei cred ca 10 lei e mai mult decat suficient pentru un soclu de becuri. Dar deh .......mai stii cu astia cu dezmembrarile. Unul din Bucuresti a incercat sa imi vanda o lampa nou cu 230 € dupa ce facusem o cerere pe dez.ro, a crezut ca s-a rasturnat caruta cu prosti in provincie ...
Dodone
Vorba proverbului: "Prost nu-i cine cere, prost e cel care da" dry.gif
flaviu_n
...sa nu ma complic.... biggrin.gif
La actionarea franei de picior, in mod normal, se aprinde martorul de frana din bord sau e vorba doar la actionarea franei de mana?

Respecte
Vallybz
la apasarea franei sau semnalizare stanga, sau marsarier se aprinde in bord martorul pt stopurile de ceata
flaviu_n
QUOTE(Vallybz @ 12 Nov 2009, 10:53)
la apasarea franei sau semnalizare stanga, sau marsarier se aprinde in bord martorul pt stopurile de ceata
*



nu-i asa...
alta varianta blink.gif ?
m-eel
Ma bag si eu in discutie daca imi permiteti smile.gif si nu dati cu pietre :

Eu cred cu multa incredere ca ai un scurt pe stop intre alimentarile de la becuri. Acum scurtul poate veni de la mai multe surse:

1. cea mai intalnita de mine... si nu radeti... bec cu 2 filamente inlocuit cu bec cu un singur filament (2 vecini de bloc o facut asa) si li s-a aprins prin bord Electronic Failure, sau alte mizerii (unu din ei avea Seat). Verifica becurile sa fie toate cum trebuie, si chiar daca le-ai verificat mai uita-te odata cu atentie.

2. in urma unei ploi sau alta jmecherie de asta (spalare, party cu spuma, etc) se poate infiltra apa pe langa garnitura, sau chiar de la un condens mai agresiv care duce la corodarea traseelor metalice de pe lampa stop. Eu personal as verifica cu becurile montate, insa fara mufa de la masina cuplata, deci doar becurile puse pe suportul de becuri si adus in casa pe masa, sa verifici cu aparat de masura daca intre becuri ai rezistente diferite de 0. Mai concret pui o sonda pe + de la semnalizare si celata sonda pe + de la becul de stop si vezi sa ai 0 acolo (adica intre ele sa nu existe cale). Pe - e normal sa fie cale pentru ca masa e comuna si acest lucru nu ne intereseaza acum.

Ai de verificat 1.Stop, 2.Semnalizare, 3.Ceata, 4.Marcharierre (sau cum ma-sa se scrie), 5.Pozitii deci 1 cu 2, 1 cu 3, 1 cu 4, 1 cu 5, 2 cu 3, 2 cu 4, s.a.m.d.

Daca nu gasesti decat rezistenta 0 intre ele cauta si pe celalat stop (stanga si dreapta).

Daca nici pe celalat nu gasesti decat 0 atunci problema e de la ce vine spre stop, insa daca tu ai specificat ca daca scoti ambele mufe, eroarea dispare atunci tind sa cred ca e ceva pe placile alea metalice pe care stau becurile.

Decat sa dai bani pe altele noi verifica-le mai intai si verifica sa nu existe zone topite in plastic sau metal, si daca tot desfaci curata cu un shmirghel fin si contactele sau cu altceva dar sa fie contactele curate.

Eu altceva nu mai stiu momentan sa-ti recomand smile.gif

Bafta si spor la rezolvat.
Vallybz
mersi....dar s-a rezolvat de la sine...nu ma intreba cum....am mai scos odata stopul, iar de cand l-ampus la lco nu amai facut(aproximativ o sapt)...parerea mea ramane ca este undeva pe placa...ce saintamplat si cum e un mister...poate cineva acolo sus ma iubeste biggrin.gif
Nicolae.lucian
salut. vechiul propietar a legat semnalizarea in locul franei/pozitiei. vreau sa refac sistemul de semnalizare asa cum este el gandit . ma ajuta cineva?
Atasez cum a fost stopul. (folie rosie peste semnalizare mad.gif mad.gif mad.gif )
cj98czh
Nu ai masa la stopul ala si de aia face asa .. nu a legat nimeni nimic ... este o boala cunoscuta la megane 1 si "preluata" de Logan..

Cauta ca este discutata si explicata rezolvarea problemei tale.
busu 12
mergi la orice electrician auto si te rezolva el cu tragerea unui fir de masa suplimentar la stopul cu probleme.
nlu
Wd 40 si curăță mufa de alimentare si umblă la contacte să fie mai ferme să zică așa și vei scăpa de probleme. Am patit-o si la logan si la megane si așa le-am rezolvat fără nici o modificare.
Nicolae.lucian
Multumesc pentru ajutor. De fapt vechiul propietar inlocuise doua fire(galben cu maro) in mufa stopurilor pentru a semnaliza cu alt bec.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.