Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Portbagaj megane 2 blocat
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Megane > Megane II
Pages: 1, 2, 3, 4, 5
Benni
AJUTOR...

Poate vi s-a intamplat sau stiti un topic anume, dar sunt disperat: mi s-a blocat potbagajul, nu se deschide decat cu surubelnita din interior.

Am verificat toate sigurantele, am incercat toate variantele cu cartela, am dat bine cu vaselina, nu vrea nicicum. Am dat jos plasticele care acopera mecanismul si am vazut ca acolo e vorba de un motoras cu niste rotite din plastic alb. Toate par la locul lor. Partea interesanta insa vine acum: am observat ca mecanismul functioneaza doar atunci cand scot si reintroduc mufa (fara sa apas butonul de deschidere portbagaj)cu cele 4 contacte de alimentare. Motorasul functioneaza si mecanismul se deschide.

(Incercand sa fur 12V de la becurile iluminare numar am reusit sa raman fara pozitie pe partea dreapta. Cu mare chin am schimbat siguranta de 7.5A de langa lonjeron stanga).

Sa fie treaba din softul calculatorului?! Ceva idei?

Nu ma trimiteti la service-ul renault din cluj, ca ma usca de bani...
Fratzica
curata contactele cu spray. Probabil ai contact imperfect
orenstains
se aude clincaitul cand apesi pe buton?
Daca nu e din uch.Am patit si eu la fel.
Suna-ma si te ajut daca pot.
0753801433
Edmondo24
Si eu am patit la fel, am verificat toate sigurantele, am dus chiar piesa de la portbagaj la testat la un prieten care lucreaza la Renault, si rezultatul a fost ca piesa este buna, ca pana la urma rezolvarea sa fie simpla! Cand ai portbagajul deschis in stanga sus e un plastic negru, il dai frumos jos si dai de un manunchi de fire, unul dintre fire in cazul meu era intrerupt! Chestia asta apare cat de cat frecvent! Maine o sa revin si cu o poza pentru ca stiu ca nu m-am exprimat foarte clar biggrin.gif
rino
Ti sa rupt un fir probabil in zona burdufului de cauciuc care face legatura intre caroserie si boot.

Desfa captuseala bootului scoate iala si verifica motorasul electric cu o baterie de 1,5 v. Daca functioneaza inseamna ca aia e.

Am intalnit un caz in care captuseala unuia din cele 4 fire a devenit casanta, dura si care s-a spart intr-un loc, loc care a generat ruperea firelor metalice prin indoiri repetate.

Daca asta e problema va trebui sa inlocuiesti portiunea din portbagaj si pana in boot cu niste fire de calitate a caror invelitoare nu devine casanta. Mare atentie firele nu sunt colorate, fiind practic greu de identificat ulterior. Iti recomand sa le etichetezi inainte de a face ceva.
Benni
Mai intai multumesc mult pentru promtitudinea raspunsurilor. Stiam eu ca-i treaba serioasa pe reno.ro...

No, acuma sa va zic si altfel:

@rino - "sper" sa fie doar un fir intrerupt intr-un loc accesibil; totusi, masina nu are decat 2 ani, cum sa devina asa repede casante firele alea?!...(mai exact la ce te referi cand zici "boot"?)

@edmondo - hai te rog cu poza aia; promit sa pun si eu poze cu toate fazele in care am ajuns la siguranta arsa de sub capota raspunzatoare de luminile de pozitie, partea dreapta(poate intereseaza)

@orenstains - se aude clinchetul butonului, doar atat; oricum, te sun...

Deci domnilor ingineri, revin la PARTEA INTRIGANTA: motorasul functioneaza doar atunci cand scot mufa de alimentare si o REINTRODUC; mecanismul merge ca atunci cand apasam pe buton si eram fericit (acum realizez) ca se deschide portbagajul...
Am mai facut ceva: am scos siguranta de alimentare generala din stanga volanului, aia pe care scrie UCH, si am reincercat faza cu scoaterea si reintroducerea mufei la motoras: asa nu mai functioneaza...

Asadar: de unde primeste motorasul comanda de executie? (UCH?) Primeste o tensiune continua(cel putin atata timp cat apasam eu pe butonul de deschidere), sau primeste doar un impuls? Am scos motorasul din mecanism si l-am alimentat liber, de la mufa respectiva cu 4 contacte: motorasul se invarte doar pret de o secunda(suficient cat sa actioneze mecanismul). Nu cumva circuitul a ramas blocat pe "inchis" - electric vorbind - si din cauza asta functioneaza atunci cand scot si reintroduc mufa cu cele 4 contacte de alimentare a motorasului?

...Viata e complexa si are multe aspecte...
Edmondo24
Gata am facut 2 poze, scuze ca nu am pus mai devreme dar a plouat si am zis ca ies cand sta la masina! Acolo in burduful ala e manunchiul de fire si acolo cred ca ar putea fi problema ta!
vid313
Nu am gasit ceva asemanator si am postat aici.

Mi s-a rupt burduful de cauciuc care face legatura intre caroserie si capacul portbagajului (boot). Cei de la un service reno de provincie mi-au spus ca trebuie sa cumpar un ansamblu intreg pentru acest burduf de cauciuc, totul la un pret de m-a luat ameteala.
A gasit cineva burduful separat?
Ryk
am si eu o problema legata de portbagaj tot la bicorp si am zis sa nu deschid un topic nou. Mie mi se deschide fara probleme, doar ca nu se mai descuie din telecomanda. Clipesc avariile dar nu se mai aude zgomotul de deblocare a lui. Am incercat cu ambele cartele si degeaba. Are cineva vreo idee?
Edmondo24
La mine are aceelasi lucru descris de tine, se deschide normal din butonul de la masina, dar nu din telecomanda! sad.gif Cred ca e aceeasi problema!
Meghitzanul
inspirati-va si de prin topicurile astea.. vedeti daca seamana simptomele:
http://www.reno.ro/https://www.reno.ro/index.php?showtopic=611...ndpost&p=795664
http://www.reno.ro/https://www.reno.ro/index.php?showtopic=867...dpost&p=1053609
ca idee generala de care trebuie sa tineti cont, firele dintre caroserie si capacul portbagajului sunt de 2 lei... desfaceti burduful respectiv si trageti de fiecare din ele.. daca vre-unul este intrerupt se va rupe cu usurinta

burduful se gaseste separat in reteaua reno si ar trebui sa coste in jur de 50 lei parca din cate imi amintesc.. l-am inlocuit eu acum vreo 2-3 ani
pentru inlocuirea lui trebuiesc taiate firele din zona lui, care oricum sunt proaste si se vor intrerupe mai devreme sau mai tarziu si refacut cablajul in zona respectiva cu alte fire ca lumea (minim 50 cm de cablaj trebuie inlocuit pentru a nu mai avea probleme)
Benni
Rapid de pe mobil: Da, mi-a fost rupt un fir in zona burdufului... Intradevar - sarma de 2 lei. MULTUMESC TUTUROR PT. AJUTOR!
Meghitzanul
BINGO! biggrin.gif
buni si "batranii" astia de pe forumul reno tongue.gif
vid313
QUOTE(vid313 @ 19 Oct 2009, 22:28)
Nu am gasit ceva asemanator si am postat aici.

Mi s-a rupt burduful de cauciuc care face legatura intre caroserie si capacul portbagajului (boot). Cei de la un service reno de provincie mi-au spus ca trebuie sa cumpar un ansamblu intreg pentru acest burduf de cauciuc, totul la un pret de m-a luat ameteala.
A gasit cineva burduful separat?
*




Am gasit si cumparat burduful de cauciuc de la AutoMarcus cu 28 lei.
Urmeaza sa il montez biggrin.gif .
adrian20ro
Sall am avut si eu problema . mi s a blocat si mie... radmasa.gif

-am desfacut prin interior si am verificat
-motoras cu baterie invartea OK
-contacte, fire rupte nimic OK
- azi a plouat ff mult...semne de intrebare de ce azi.... blink.gif


Sa constat ca: click-ul de la portbagaj ( BUTONU) l am scos de nervi si era plin cu APA si noroi facea scurt..hmmm tipic reno ps stergatoarele au avut acceasi buba cu apa stransa. sad.gif

- am curat de apa contactele alea mici le am curatat de noroi...functineaza perfect

UN sfat verificati inainte de toate butonu frate se scoate in 5 sec cu surubelnita dreapta te poate scuti de ''1'' ora de munca la desfacut prin interior wub.gif

23 Jan 2011, 00:24:
In poza este incercuit, deschiderea manuala cu SURUBELNITA..se da acel click la stanga...
georgerusu
Am si eu o intrebare despre portbagaj. Cand folosesti cel de-al 3-lea buton din cartela, ala cu portbagajul el doar se descuie sau ar trebui sa se deschida singurel?
skorpio_bog
Doar se descuie, dupa care il deschizi tu manual.
gotty
Q7 la pret de megane! tongue.gif
CRY 79
QUOTE(georgerusu @ 23 Jan 2011, 01:28)
Am si eu o intrebare despre portbagaj. Cand folosesti cel de-al 3-lea buton din cartela, ala cu portbagajul el doar se descuie sau ar trebui sa se deschida singurel?
*


Doar daca ii pui un arc. radmasa.gif
ysofix
Am aceeasi problema cu firele intrerupte, doar ca pare mai grava.
La mine in burduful de legatura s-au rupt 3 fire, si toate-s negre si de aceeasi grosime.
Am incercat sa le leg (imperechez) asa cum am crezut, cum mi se parea ca se potrivesc.
Nu a mers.
Am vb cu un electrician de la Renault, care mi-a spus ca ei schimba cablajul cu totu', ca ei nu fac carpeli. Asta in varianta oficiala.
Neoficial mi-a spus ca m-ar ajuta, numai ca-i periculos pt ca pe firele alea nu vine curent ca sa aiba ce sa masoare ci vine informatie. In cazul asta e cam periculos, ca daca nu leaga bine firele, exista riscul sa se arda UCH (unitatea centrala de habitaclu). Deci ar fi exclus sa le iau prin combinari si incercari.
Ceva sfaturi?
Mi-a dat niste preturi si la cablaj si la UCH, de m-a luat ameteala.
b76bgaarh
dezmembrari?
espacern
QUOTE(ysofix @ 21 Mar 2011, 16:35)
Am vb cu un electrician de la Renault
*


Roaga-l pe electricianul de la Renault sa te ajute cu identificarea firelor.
Desfa izolatia(impropiu zis ca nu serveste la asta) de la cablaj COMPLET si asa poti sa gasesti pozitia firelor rupte.
Cu ajutorul unei scheme sau cu un alt cablaj identic de pe care la fel a fost desfacuta izolatia.
Nu lega la intamplare firele ca se defecteaza alte piese.

Numai bine!
skorpio_bog
Le poti face si tu, insa trebuie sa demontezi putin de prin masina ca sa le testezi cu un aparat sa vezi care unde vine. Pentru partea dinspre capota de la portbagaj, desfaci capitonajul de pe interior ca sa ai acces la cele 3 mufe de pe ea: mufa contactorului deschidere hayon, mufa broasca hayon si mufa microintrerupatorului blocare usa portbagaj. Pentru partea dinspre habitaclu, desfaci scaunul soferului ca sa ai acces la mufele R2 de sub el. Sunt 2 mufe mari, una neagra si una gri care leaga partea din fata cu partea din spate a instalatiei electrice de pe masina. Verifici pinii: 28 din mufa gri, 16, 19 si 23 din mufa neagra.

21 Mar 2011, 17:05:
Dupa schemele electrice, vad ca firele negre care trec prin acel manson au grosimi diferite. Cele de masa sunt de 0.5, iar cele de comanda sunt de 0.75 si sunt 4 la numar, dintre care unul este gri si 3 negre. Din poza ta, cred ca sunt exact cele rupte, care par mai groase decat celelalte negre si vin de la broasca hayon si contactor deschidere hayon.
ysofix
Multumesc.
Pana sambata nu fac nimic. Atunci are timp electricianul.
O sa merg cu portbagajul inkuiat.
Sper sa nu am urgenta sa tb ca cumpar ceva. smile.gif
Blanca
Am avut si eu aceeasi problema cu burduful in iarna trecuta. Am fost la un service Renault in Bucuresti unde baietii au lucrat destul de mult la identificarea si lipirea firelor rupte cu un cost pe masura insa. Acum imi face figuri din nou hayonul: o zi se deschide alta nu. Cand nu se deschide hayonul nu-mi merge nici stergatorul spate iar cand se deschide, stergatorul functioneaza ireprosabil. Asadar stiti cumva este o siguranta comuna , o mufa pentru ambele sau revin problemele la cablaj.
Va multumesc!
skorpio_bog
cel mai probabil la tine e un fir de masa problema, masa fiind comuna pentru incuietoarea portbagajului si pt stergator.
Blanca
Multumesc, skorpio, daca vremea va fi la fel de frumoasa am sa verific in weekend.
gutui
mai fratilor, voi astia mai priceputi....de ce nu faceti si voi excursii prin tara, ca poate mai are lumea nevoie de ajutor..smile.gif)
eu unu, as avea mare nevoie (de o echipa intreaga chiar).
igl1
nu stiu daca e intamplare sau are legatura de cateva zile nu pot sa mai deschid portbagajul decat din interior cu surubelnita dar am observat ca numi mai merge nici o comanda la casetofon doar de la volan cred ca e coincidenta ca nu vad ce treaba sa aiba portbagajul cu comenzile casetofonului (bine la renault orice e posibil nu ma mai mira nimic)
daca a mai patit cine va asa ceva poate sa-mi spuna si mie

ms
ysofix
QUOTE(espacern @ 21 Mar 2011, 16:51)
Roaga-l pe electricianul de la Renault sa te ajute cu identificarea firelor.
Desfa izolatia(impropiu zis ca nu serveste la asta) de la cablaj COMPLET si asa poti sa gasesti pozitia firelor rupte.
Cu ajutorul unei scheme sau cu un alt cablaj identic de pe care la fel a fost desfacuta izolatia.
Nu lega la intamplare firele ca se defecteaza alte piese.

Numai bine!
*



Ori sunt inconstient ori super norocos. Cred ca ambele biggrin.gif
Mi-am facut cruce mare, si m-am apucat io sa le imperekez.
Am nimerit din prima.

Multumesc tuturor pt sustinere.
igl1
problema rezolvata

desfacut butonul ,curatat contactoarele (da la apa se oxidasera foarte tare) dat cu spray la greu ,putina vaselina si o ora de verificat si curatat

asadar pentru cei care mai au problema sa verifice butonul de deschidere ( se scoate si cu cablurile de la aparatul de masura se face contact in mufa de la buton)

bafta
tribunul
Portbagaj ramas blocat pe inchis la un sedan, butonul a ramas blocat pe apasat.
Rezolvat problema in service Meridian, costuri 39 lei (factura), care a constat in: deschis portbagaj prin masina, demontat butonul, desfacut, curatat, pus la loc.
Nu avea nicio urma de apa in interior.
adrianmares
aceasi problema o am si eu,nu se mai deschide portbagajul!
amcontrolat toate sigurantele,firele,am curatat butonul de deschidere,chiar am si cumparat o alta incuietoare -dar nici un rezultat! se inchide si se deschide doar cand vrea el! mai aveti vreo idee care poate fi problema?
darem
Am intrat si eu in clubul asta in aceasta seara. Am verificat contactul, e OK, mai verific maine daca ajunge tensiune la el si apoi verific motorul. Am mai scos si siguranta la UCH parca, cea de 20A si tot nimic.
30 mdc
am patit si eu

firele care trec prin burduful ce face legatura intre capota si caroserie nu mai erau mansonate si faceau atingere intre ele

am desfacut le-am izolat pe fiecare in parte, acum e OK
freemanforever
cine doreste ajutor,inclusiv scheme electrice 0760452931
darem
Multumiri Domnului @freemanforever pentru disponibilitate si pentru asistenta tehnica telefonica acordata!

Cele 4 fire din interiorul mansonului erau retezate.
freemanforever
darem, cu mare placere,daca ai orice problema pe parte electrica sau electronica ma poti contacta oricand,asta fiind valabil pentru toti membrii acestui forum,indiferent de model( Renault/Dacia) biggrin.gif
alex1988
Salut, readuc acest topic pentru a nu mai deschide altul nou, am o problema la breek. Nu imi mai recunoaste cand e portbagaju deschis, noaptea daca il las vreo 5 - 10 sec se stinge becu din portbagaj, si pot incuia masina si cu portbagaju deschis ( inainte nu puteam) unde este acel contact? banuiesc ca trebuie curatat. Multumesc
skorpio_bog
Da, trebuie curatat. Contactul este in incuietoarea hayonului. Trebuie desfacuta incuietoarea si curatat acel microintrerupator.
dan166
Incercati si cu scoaterea unei mufe de la baterie(se reseteaza calculatorul masinii) timp de cateva minute.La mine a mers.
Bafta
nonic
Incearca sa incui si sa descui de cateva ori.
free_runner
Salutare

Ca sa nu deschid alt topic o sa mi spun aici "off-ul"

Vechea problema cu deschiderea protbagajului din cartela
Apas butonul de pe cartela , se aprind avariile , si atat , nu se aude motorasul
Daca apas pe butonul de la portbagaj se deschide normal , fara probleme

In consecinta , de unde ar fi problema ? Fire intrerupte ? sau e buba in alta parte ?

mike12
Butonul de pe cartela de porbagaj doar deschide yala (celelalte usi ramand inchise) dupa care tu trebuie sa actionezi butonul de pe porbagaj ca sa se deschida, NU se va deschide porbagajul doar din butonul de pe cartela.
free_runner
QUOTE(mike12 @ 30 Oct 2012, 00:14)
Butonul de pe cartela de porbagaj doar deschide yala (celelalte usi ramand inchise) dupa care tu trebuie sa actionezi butonul de pe porbagaj ca sa se deschida, NU se va deschide porbagajul doar din butonul de pe cartela.
*



Cred ca s ar putea sa te inseli in ce ai afirmat

Din cate stiu eu si din cate am vazut ( si sper sa nu ma insel ) , acel buton de pe cartela sau de pe orice telecomanda prevazuta cu deschidere portbagaj deblocheaza yala ,drept urmare nefiind nevoie sa mai apas pe butonul de la haion ci doar sa trag de portbagaj si sa il ridic ! acelasi principiu e cam la toate masinile , exceptand cele care au alt sistem care deschid portbagajul complet ., sau ceva home made , nu e foarte dificil de executat operatiunea.

Masina mea are si keyless go , dar nu cred ca influenteaza intr un fel .Practic trebuie sa se auda acel CLANTZ cand apas pe butonul de pe cartela , adevarat ? Ei , la mine nu se aude , ci doar se aprind avariile 1 data la prima apasare , iar la a 2 a apasare se aprind avariile de 2 ori , si atat !

O sa ma uit azi la firele din consacratul burduf , poate e ceva desfacut pe acolo
M i h a i
QUOTE(free_runner @ 30 Oct 2012, 07:57)
Din cate stiu eu si din cate am vazut ( si sper sa nu ma insel ) , acel buton de pe cartela sau de pe orice telecomanda prevazuta cu deschidere portbagaj deblocheaza yala ,drept urmare nefiind nevoie sa mai apas pe butonul de la haion ci doar sa trag de portbagaj si sa il ridic !
*


te inseli wink.gif
free_runner
Daca ma insel atunci e ok daca nu se aude motorasul de la portbagaj declansand atunci cand apas pe butonul de la telecomanda ?
b76bgaarh
daca se deschide e ok. cand il inchizi, il blocheaza? daca da iar e ok.

ps si la a mea la fel face, nu se aude nimic, si trebuie sa apas butonul.
free_runner
Se inchide , se deschide absolut normal
Blocheaza , deblocheaza fara probleme

Dar , m am mirat pentru ca in comparatie cu alte masini , tot cu deschidere pe buton din telecomanda , la actionarea butonului portbagajul se deschide, practic sare din incuietoare , ei , la Megane nu face nimic atunci cand este apasat acel buton din telecomanda , de aici si nedumerirea mea

Pe zi ce trece ma tot minunez de aceste frantuzoaice , dar , asta e
b76bgaarh
nu doar la megan este asa. sunt o gramada de alte marci.

ps cand a aparut, in 2003, era dotare standard de lux in clasa compacta.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.