Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: help,schita bucsa teflon caseta directie
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Megane > Megane II
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20
danny tgv
salut,am un troncanit care sa dovedit a veni din caseta de directie,dupa n constatari la n mecanici s-a ajuns la concluzia ca de vina este o banala bucsa de teflon care de altfel nu se gasaste pe piata,dar banuiesc ca asta nu e o noutate ptr voi.Tin sa spun ca am avut mai multe variante cum ar fi sa cumpar o caseta noua care e scumpa,apoi a aparut varianta reconditonatului care era o varianta mai viabila,dar,in cele din urma am gasit un mecanic care mi-a spus de bucluclasa bucsa si cum ca ar avea un prieten care este strungar si care ar pute sa o confectioneze dar dupa o schita,normal.Am gasit pe forum o schita dar se pare ca nu e comleta asa carog un cunascator membru care are la dispozitie un subler si posibilitatea sa ia cotele bucsei,sa ma ajute.
Daca bucsa o sa fie buna si o sa dea rezultate promit ca o saconfectionez mai multe si o sa trimit nevoiasilor.multe multimiri.

10 Oct 2009, 11:41:
scuza daca no sa va raspund,dar osa fiu lpecat ptr. wekend
danny tgv
haideti,chiar nimeni nu este dispus sa ma ajute.
service_reno
Pot sa te ajut cu o caseta de directie SH impecabila.
L!nuX
cel mai bine cauti pe la un megane lovit eventual pe la dezmembrari cu caseta busita dar cu bucsa intreaga smile.gif
Marius WAS
Te rog sa incerci sa afli daca e vorba despre aceasi caseta de directie ca la logan diesel(aceasi bucsa teflon), o bucsa de logan o pot masura eu nou noutza, eventual chiar o schitza de la producator.
pe ce parte se aude zgomotu???????
suky
Uita-te pe topicul asta, un user isi confectionase o bucsa ... http://www.reno.ro/Zgomot-suspensie-page-3-t98525-s60.html
Dar iesi mai ok daca dai toata caseta la reconditionat...tot pe topicul asta gasesti unde.
ncristi
Si eu caut bucsa aia. Mi-a promis cineva care fabrica (are strung etc) asa ceva. Momentan a facut 2 casete din cate am inteles - una de kangoo si alate de astra (sper sa nu ma insel) si astepta sa vada cum se comporta.

Daca se comporta OK o sa le comercializeze si o sa dau un anunt.

Sper sa mearga pentru ca nici eu nu am chef sa dau 20 mil din cauza unei amarate de bucsi.
Meghitzanul
si eu am probleme cu caseta.. poti sa ma treci pe lista smile.gif

la tine cum se comporta?
eu cand trec cu ambele roti pe denivelari se aude un zgomot infundat.. cand trec doar cu una singura pe denivelari nu se mai aude.. probabil e vorba de fortele care apar!!
asta in afara de celebrul concanit al coloanei
Ryk
bucsa din ce-am inteles e pozitionata spre dreapta. Si apare joc in roata dreapta. Parca asta am citit pe topicul colegului care si-a confectionat bucsa.
ncristi
Dap doar pe partea drepta.

Cat despre manifestare - momentan nu simt nimic. Dar acolo unde imi fac servisarea mi s-a spus ca pe partea dreapta are un mic joc.
matea_bogdan_florinel
salutare!
si eu am un fel de cloncanit si mi se pare si un impuls in volan la denivelari cand trec cu ambele roti. tot de la bucsa sa fie? mai are careva aceleasi simptome ?
danny tgv
daca te uiti atentent vezi ca si eu am postat pe topicul ala, atunci era vorba de un sedan pe care l-am vindut acum am un estate fabricatie franta care are nevoie de acelasi lucru.Sunt de acord ca e o varianta buna reconditionarea dar mult mai ieftin este confectionarea bucsei(un bidon de bere)si rezultatele sunt aceleasi.
Cit despre sintome, este vorba de joc la roata dreapta fata,intial am schimbat bieleta de directie,jocul a mai scazut dar tot acolo este ,ca dealtfel si zgomotele care se aud doar la denivelari si gropi,asa ca tot bucsa de teflon bato-vina

13 Oct 2009, 09:45:
ptr,Marius was,nu stiu daca e aceiasi caseta dar sa sti ca schita ta nu ar strica,o pot compare cu schita pe care o am dar este incompleta(lipsesc anumite cote)
bogdan_cirstea
Daca reuseste cineva sa o confectioneze ma inscriu si eu cu mai multe bidoane de bere, tipul de pe celalalt topic cerea cam prea mult pentru o bucsa ...... mult prea mult(sper ca e vorba despre topicul pe care l-am citit si eu acum ceva timp). Astia de la service mi-au spus ca e mare problema cu caseta si ca trebuie sa o schimb
dar la mine se aude si un scartait, ca si cum s-ar freca fier pe fier acolo. Sper sa nu fie mai grav dar simptomele sunt cam aceleasi ca la voi, trancanit la denivelari si joc in roata dreapta
Johnny
Si eu sint amator...pentru un pret rezonabil desigur.
moreinffo
salutare!daca imi spuneti cu ce bere sa vin, ma bag si eu caci zilele astea am trecut la roti de iarna si cum am aceeasi problema am tras-o putin si de roti - pe dreapta e mai nasol. am un prieten care are un service si mi-a zis sa i-o las intr-o dimineata sa-i dea caseta jos, ca ar sti el de un reglaj care se poate face. daca scap de "batatura" va trimit la el. dar cu bucsa, cum ramane?
zizu
a reusit cineva sa faca bucsa asta ca vreau si eu una
caktuss
saptamana viitoare dau eu caseta jos, ca ma dispera deja ce zgomot scoate. si a facut si joc...

o sa fac niste poze, inclusiv la bucsa aia...
Meghitzanul
QUOTE(matea_bogdan_florinel @ 13 Oct 2009, 09:31)
salutare!
si eu am un fel de cloncanit si mi se pare si un impuls in volan la denivelari cand trec cu ambele roti. tot de la bucsa sa fie? mai are careva aceleasi simptome ?
*



eu.. fix asa e si la mine.. ai descris f bine

si pe de alta parte, doar schimbarea bucsei nu se rezolva problema decat 50% wink.gif
caseta trebuie demontata si mers cu ea la o firma care reconditioneaza casete
eu as merge aici www.trami.eu pt ca e mai aproate de Bucuresti
am mai spus-o si pe alt topic... ar prinde bine niste review-uri de la cei care au trecut pe acolo si au rezolvat problema
danny tgv
eu sunt din tirgoviste cum am mai spus,din acelasi oras cu firma trami,pretul ptr reconditionare este de 12 mil,si in plus pe linga schimbarea bucsei iti face schimbarea burdufurilor,montarea si demontarea casetei;pret care zic eu ca nu merita.daca tot vrei o reconditionere a casetei este o firma din Marghita care o face cu 3.5mil si o garantie de 2 ani ,dar trebuie sa stai 3 zile fara masina si sa gasesti pe cineva sa demonteze,monteze caseta.daca vrei pot da un nr de tel.
ncristi
Si eu tot la Traian m-as duce (trami). Deja am sunat costa 7 mil cu montat demontat, refacut caseta.

Mie mi-a garantat ca dupa operatie caseta o sa fie mai rezistenta decat atunci cand era noua - probabil din cauza materialului de calitate din care confectioneaza bucsa aia.

Oricum merita smile.gif ... o caseta noua cu manotaj cu tot cred ca sare de 20 mil.
Meghitzanul
asa este, 700 ron fara tva costa .. iar aici intra reconditionarea casetei de la A la Z, nu doar bucsa (nu stiu f exact ce implica - doar am o vaga idee), montarea si demontarea ei, iar la sfarsit efectuarea geometriei wink.gif

la Harghita costa intre 200 si 400 ron si intra doar reconditionarea casetei
mai e cineva la Sighisoara care face cu 350 ron.. la fel intrand doar reconditionarea casetei
problema e ce te faci cu masina intre timp, trebuie imobilizata alea 3 zile undeva intr-un service iar eu personal nu am unde
deci varianta cea mai buna, cel putin pt partea de sud a tarii, e cu Trami din Targoviste
segcm
QUOTE(caktuss @ 18 Oct 2009, 23:46)
saptamana viitoare dau eu caseta jos, ca ma dispera deja ce zgomot scoate. si a facut si joc...

o sa fac niste poze, inclusiv la bucsa aia...
*




Pai colegule, biggrin.gif
Daca tot dai jos "pesa", nu vrei sa o si masori cu sublerul ph34r.gif (atat bucsa de teflon cat si locasul din caseta - sa avem idei despre uzuri, bagi un desen "de executie") si apoi ne confectionam si noi in serie "pesele". Ce zici? rolleyes.gif
Iar daca faci si poze... se cheama tutorial detaliat tongue.gif

"Succesuri !"
19vik
Aveati link mai sus catre alt topic, cu poze, desen si cote dar nu v-ati obosit sa cititi
http://www.reno.ro/https://www.reno.ro/index.php?showtopic=985...dpost&p=1869138
Meghitzanul
dupa cum am mai spus mai sus, confectionarea unei bucse si inlocuirea celei originale cu alta NU rezolva problema decat partial... iar asta e parerea unanima a tuturor celor care reconditioneaza casete (am vorbit cu firmele din Targoviste, Harghita si Sigisoara si am insistat pe acest subiect primind fix acelasi raspuns)

cine vrea sa faca o treaba ca lumea trebuie sa dea caseta jos si sa o faca la o astfel de firma, apoi sa o puna la loc si sa refaca geometria.. parerea mea.
segcm
19vik, ph34r.gif din desenul ala nu se poate face la strung identica cu bucsa de pe masina. Adica si colegul care a facut-o a zis ca e plina si nu stie in viitor cum se va comporta. Daca bucsa aia se face plina si in loc sa preia din tensiuni - prin intermediul acelor spatii libere, le transmite mai departe in caseta, nu ai facut nimic. Lasa omu', daca poate sa faca si o alta "versiune" de tutorial, poate va fi mai buna. blink.gif
Meghitzanul
eu in aprox 2 luni voi face face caseta la una din firmele mentionate de mine mai sus - voi da apoi de stire ce s-a facut si cum se comporta.
caktuss
o sa va pun si poze, si dimensiuni .

ce am aflat intre timp, de la un alt coleg forumist, e ca bucsa nou facuta de el nu a rezistat prea mult timp.

la demontare, voi cauta eventuale alte defecte si solutii la ele
zizu
o caseta nu cred ca costa mai mult de 1200 lei doar caseta,la renault iti dau pretul cu tot cu bielete de directie si capete de bara de aici si pretul de 2000lei;eu am gasit una completa de la renault cu 800 lei de la "baieti" incercati si voi cu mecanici de acolo biggrin.gif
ncristi
NU merita sa pui una noua. Firmele care le recontitioneaza le fac mai bine ca cele pe care le cumperi tu de la reno. Folosesc materiale mult mai bune calitativ.

Treaba asta este valabila daca caseta nu este foarte degradata.
Johnny
am fost si eu astazi la service, am aceleasi manifestari ca toata lumea de aici (bataie pe fata, pe drum de tara).tipul de la receptie a tras puternic de bieleta din dreapta si celebra bataie s-a facut auzita, mai mult cind el tragea de bieleta din dreapta simteam acea bataie in bieleta din stinga daca tineam mana pe ea. (bieletele le-am schimbat acum 3000km.) mecanicul mi-a confirmat ca este bucsa de la caseta de directie. in continuare asteptam sa vedem cine scoate primul pe piata piesa. ura!
Axelinooo
Salut! Acum 2 luni am schimbat aceasta bucsa, am scos caseta de directie, am mers cu ea la un strungar bun si mi-a facut acea bucsa din teflon grafitat ( ceva de genul asta parca ) la inceput era super, nimic nu se auzea, dupa maxim 3000 de km trancane si mai tare! am inteles ca teflonul acesta e cel mai bun si cel mai recomandat. eu unu am sa schimb caseta cu una reconditionata! Pare a fi cea mai buna varianta!
hfauto
caseta se poate reconditiona, pretul 200-400 ron cu doi ani garantie. Pentru detalii sunati la 0744-512696


Meghitzanul
ar fi bine sa dai aici pe forum mai multe detalii
banuiesc ca in banii astia intra doar reconditionatul
ce operatii anume?
din ce oras esti? esti din judetul Bihor sa intelegem?
DRD
Si la mine troncane de ceva vreme si destul de tare, zici ca e caruta. Ma duc in curand la alt service decat renault si sunt sigur ca o sa gaseasca problema. Dupa parerea mea este tot bucsa de teflon, ce ma supara e ca masina are numai 22k km ... oare la alte marci tot la fel face?
segcm
Vrei sa zici ca din 2004 tu ai facut doar 22k km ?????
Cum este posibil? biggrin.gif

La km asta sunt aproape sigur ca ai duse doar biletele.
DRD
Am fost mai mult plecat si am mers cu masina relativ putin, culmea e ca nici nu i-am dat in gura si tot face. Parca imi pare rau acum ca nu i-am dat smile.gif
Johnny
stai linistit, treaba cu kilometrii e relativa. eu am 30 000 km si am bucsa terminata.
Meghitzanul
Cu toate ca am zis cu cateva zile in urma ca imi voi reconditiona caseta abia peste vreo doua luni, m-am gandit ca are un joc destul de mare si sa nu mai risc sa merg cu ea asa.. asa ca am fost ieri la Targoviste, la www.trami.eu

Ma declar mai mult decat incantat dupa plecarea de acolo, in momentul de fata nu mai am pic de joc in caseta si nu mai troncane la gropi de nici o culoare oricum asa trece prin ele.

Am facut cateva poze, cate mi-au fost "permise" pt ca apoi, pret de vreo 2 ore sa nu mai am acces in atelierul de reconditionat casete a d-nului Traian, pt a nu fura "secretul meseriei" smile.gif

Din ceea ce mi s-a explicat va expun si voua cate ceva:
Bucsa de teflon culiseaza pe partea stanga a axului (cum e pozat de mine) - in realitate pe masina aia fiind partea dreapta. Datorita faptului ca pe la burdufurile de cauciuc ale bieletelor intra apa si umezeala, acestea nefiind etanse, aceasta bucsa se uzeaza in timp iar axul casetei se oxideaza, dupa cum se poate vedea si in poze (practic bucsa culisand pe 1/3 din ax - cred ca se poate distinge din poze suprafata mai oxidata):
[attachmentid=1627562300][attachmentid=1627562301][attachmentid=1627562302]
Axul se rectifica uniform si se "uniformizeaza". La mine a fost necesar rectificarea a 1/10 mm dar am inteles ca a fost cu doua zile inaintea mea un taximetrist cu un megane care avea caseta mult mai distrusa decat a mea si a trebuit sa ii ia 4/10 mm.
Bucsa se face apoi in functie de ax - deci nu exista dimensiuni "standard" dupa cum am vazut ca circula informatiile aici pe forum!!!

Diferenta dintre burdufurile originale (care sunt mai dure ca si compozitie a materialului) si cele care se folosesc la reconditionare (mai cauciucate si mai moi) se poate vedea in pozele urmatoare:
[attachmentid=1627562303][attachmentid=1627562305]

Mai jos sunt pozele cu bucsile de teflon, cea veche si cea noua. Cea din caseta nu a avut garniturile alea doua de cauciuc pe bucsa, in ciuda faptului ca aceasta are "canalele" pe care ar fi trebuit sa fie puse aceste garnituri iar mesterul nu-si explica de ce producatorul nu le pune, el punandu-le.
[attachmentid=1627562317] [attachmentid=1627562318] [attachmentid=1627562319]

Mai departe sunt pozele cu caseta ansamblata si apoi pusa pe masina. Aici mi-a fost aratata o chestie f interesanta pt a-mi demonsta ca nu mai intra apa in caseta. La apasarea unui burduf trebuie sa se umfle celalalt si sa ramana asa fara a pierde aerul!!!!! Va dati seama cu burdufurile alea plastifiate ca nu se putea intampla asta biggrin.gif
[attachmentid=1627562326][attachmentid=1627562327][attachmentid=1627562328]

E bine ca pe langa costul de raparatie al casetei sa mai aveti ceva bani in plus pt bielete, capete de bara, bielete antirului, etc in cazul in care acestea nu sunt in stare buna. De ex eu am schimbat bieletele antirului si am pus bielete pt PDG (75 ron/buc).
Acestea se gasesc pe stoc in atelier sau vi le puteti procura singuri daca le stiti cu probleme. La sfarsit mi-a fost facuta geometria.
Atelierul este destul de mare si este dotat cu tot ce trebuie: elevatoare, stand pt geometrie, piese de schimb, etc.

O singura mica observatie: sa va acoperiti scaunul de la sofer, mocheta, pragul, etc.. pt ca la desfacerea coloanei de pe axul de la caseta nu se lucreaza chiar f ingrijit in masina si puteti pleca cu masina f murdara de acolo - eu am avut noroc ca am fost "pe faza" oarecum.

Tragand linie, am plecat f multumit de acolo si cu problema rezolvata in doar aprox 5 ore de la A la Z, fara a sta cu masina imobilizata sau mai stiu cum prin service-uri. Felicitari oamenilor pt ceea ce fac. Le dau nota 10/10.
mihai_ysp
Salut,
Te rog sa-mi spui cat a costat lucrarea.
Merci,
Meghitzanul
a, da, e un amanunt important de care am uitat smile.gif
doar reconditionarea casetei costa 700 ron fara tva wink.gif
mie mi-au trebuit si bieletele antirului care au costat 150 ron amandoua
ca idee, capetele de bara costa 200 ron amandoua
bieletele nu stiu
DRD
Foarte bune toate informatiile ... multumim mult si sa ne tii la curent cu evolutia eventualelor troncaneli. Sper sa nu iti mai apara ... dar ca idee ti-a zis mecanicul cat tine reparatia ? sau e relativa situatia, adica te mai duci cand apare iar zgomotul.
Meghitzanul
tine fara probleme - am si garantie 1.5 ani
pe scurt: principala problema este bucsa de teflon care acum a fost inlocuita cu alta confectionata dintr-un material mult mai bun
mai mult de atat, nu-mi mai intra apa la caseta de directie datorita noilor burdufuri de cauciuc.. asta fiind cauza uzurii bucsei si a axului - iar de aici aparand jocul in caseta excl.gif
Tossi
Salut,

Dar pe partea stanga a lucrat? Adica s-a schimbat ceva sau doar pe dreapta, unde este bucsa de teflon sau si pe partea cealalta.

Multumesc,
Meghitzanul
pai am zis - bucsa lucreaza doar pe partea dreapta a axului (spre roata din dreapta a masinii); pe stanga bucsa nu a uzat nimic pt ca nu ajunge pana acolo
la reconditionarea axului, rectificarea a fost facuta uniforma pe tot axul
Johnny
bravo dom;le. multumim de informatii. ai sunat inainte pentru programare?
ncristi
Foarte frumos lucrat. Cat de curand o sa-i fac si eu o vizita. A mea nu este chiar asa de distrusa...mi-a zis sa mai astept putin pana incepe sa bata. Eu momenta am depistat jocu cand am schimbat bieleta de directie dar inca nu se aud zgomote.

Mare meseriash omu'. Mi-am dat seama dupa explicatiile date la telefon smile.gif
Tossi
Stiu ca lucreaza doar pe partea dreapta a casetei acea bucsa dar si in partea stanga exista un lagar care sustine axul, acel lagar nu a trebuit si el modificat dupa restificarea cremalierei sau este similar cu cel de la vechile dacii, unde exista un arc ce compeseaza posibilele jocuri?
Meghitzanul
@Johnny: trebuie sa suni minim cu o zi inainte

@Tossi: sincer nu stiu exact sa-ti raspund si mai bine tac - mi-a vorbit omul ceva de cremaliera dar nu am inteles f bine ce a spus si nu vreau sa dau informatii gresite smile.gif
eventual poti sa il suni si o sa-ti raspunda - asta daca cumva dansul considera ca informatia nu face parte din "secretul meseriei" wink.gif
Tossi
Ok, multumesc.
19vik
Bucsa e doar pe partea dreapta, se mai numeste palier antizgomot. Pe partea stanga, cremaliera se sprijina pe pinionul axului coloanei de directie pe o parte (pe partea cu dantura), iar pe partea opusa pinionului exista un tachet impingator din teflon sau bronz care are rolul de a prelua jocul din angrenaj. Forta de impingere e data de un arc, iar reglarea se face fie cu saibe de diferite grosimi fie de un surub de reglaj, nu stiu exact cum e la Megane, dar asa e la toate casetele de directie.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.