Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Mecanica Twingo
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Twingo
Pages: 1, 2
tunderbird
Sunt super link-urile.

Simpatic rau francezul ala : ".....le liquide chocolateau...." radmasa.gif

Cat de fanfaroni sunt frantujii, au o metoda de training, jos palaria.
bubu782001
Buna treaba rentgo!
Daca vedeam anumite chestii de pe acolo acu vreo 3 luni scapam de niste batai de cap.
Oricum sunt super marfa tutorialele.
renotgo
http://www.lincos.ro/index.php?page=shop.p...temid=2&lang=ro

Presa este foarte buna ,o puteti cumpara cu incredere .In rest ,spor la treaba ,service-urile n-au ce cauta in viata noastra ...! Numai bine !
tunderbird
Pai cu sarmele cum ramane? biggrin.gif

Ceva similar am gasit prin Vitan cu 70 lei/set.
bubu782001
Cu sarmele ramane atunci cand ai demontat sau esti cu masina pe capre / cric si nu ai cum sa te duci in vitan, sau sa comanzi online, sau sa mergi la un magazin in momentul ala.
Nu este cazul facem brusc pe interesantii doar pentru faptul ca omul a prezentat pe forum candva o metoda care "by the way" functioneaza foarte bine (faptul ca tu nu esti de acord cu metoda asta e alta poveste).
Link-ul cu presa a fost pus apropo de tutorialele prezentate mai sus.
Lasa si tu lucrurile asa cum sunt ca nu ai "inventat apa calda" cu presa aia.
tunderbird
Amigo, iar incepi?

Cat timp ai facut pe suparatul, a fost o atmosfera normala pe aici.
bubu782001
Atunci cand Rentgo a spus ca merge comprimarea arcurilor si prin alte metode a spus-o in cunostinta de cauza (pentru ca a facut asa ceva). Faptul ca i-am sustinut metoda prezentata de el atunci a fost pentru ca si eu am facut asa ceva si am vazut foarte multe persoane care au procedat asa si nu a murit nimeni pana acuma.
Tu in schimb tot ce trebuie sa faci este sa combati ideile altora indiferent de natura lor si sa aduci completari extrem de valoroase fara de care probabil ca forumul nu ar fi supravietuit. Daca cineva nu accepta ideea prezentata de tine ai "grija" sa ii readuci aminte peste secole ce greseala a comis cand nu a aprobat (exemplu de fata).

Invata sa asculti si pe altii - pentru ca si sarmele pot fi bune crede-ma.
Ce a facut omul? Spune tu cu ce a gresit ca a spus atunci chestia aia? Insa probabil ca a gresit acuma pentru ca a pus un link cu o presa.
Ce fericire pe capul tau ca "l-ai marcat" - este?
"Ce tare ai fost atunci cu presa aia" - e bine asa?

Iar la faze de genul
QUOTE
Cat timp ai facut pe suparatul
- eu iti recomand sa-ti vezi in lungul nasului, ca deja o dai in ofense total gratuite si nu cred ca am mancat impreuna din aceeasi farfurie.
Te informez ca nu sunt si nici nu am fost suparat - nu am de ce (asa ca vorbesti toatal aiurea)

Esti ridicol Domnule tunderbird, mai maturizeaza-te. Lasa deoparte frustrarile, ca de cand ai venit numai in asa ceva o tii. Este total aiurea cand porneste un om un topic si vii tu si ii trantesti pleasca faze ca cele de mai sus.

PS
Cel putin la adresa mea sa te adresezi in limba romana - iti reamintesc ca forumul se cheama reno.ro si nu hi5.

O zi buna tuturor.
tunderbird
aplauze.gif
cmandrei
A inteles toata lumea. Acum va rog sa va linistiti si sa va rezolvati problemele personale in alta parte. Multumim,
azaghorth
Stie cineva unde e filtrul de benzina, si daca e greu sa dai jos rezervorul sa-l speli?

Merci
renotgo
Filtrul de benzina este in rezervor sau langa el . De spalat ...nu cred c-a facut-o cineva asa ca , experimenteaza ...! up.gif

azaghorth
@renotgo
merci
renotgo
salut.gif
cipikao
Azi dimineata nu mi-a pornit buburuza. Invarte ectromutorul dar motorul nu porneste. Am chemat un mecanic, bun zic eu, si dupa cateva verificari a dat verdictul: injectorul. Stie cineva daca se duce asa brusc injectorul? aseara m-am plimbat cu ea fara probleme si dimineata nu mai merge? cam cat costa un injector? twingo 1996 motor 1239 injectie monopunct.
bubu782001
Poti sa zici orice insa eu unul nu cred ca este injectorul. Injectoarele NU SE ARD - nu pica asa cum ar crede lumea. Ele doar se decalibreaza si in conditiile astea ori consuma (scuzati) ca porcul, ori porneste insa cu greutate. Ia vezi tu partea de aprindere (delco samd). Daca esti din bucuresti as putea incerca sa te ajut. Din amintiri am mai ajutat la reparatia unui Twingo cu motor C3G aflat undeva pe munte. Sfatul meu este sa citesti cu atentie prima pagina din acest topic si sa o iei incet pe etapele prezentate acolo. http://www.reno.ro/Nu-mai-porneste-t143159.html
Poate reusesti sa o faci singur. Ce zici?
cipikao
bubu782001 am asteptat sa ma ajuti, iti multumesc! Am trecut prin toate etapele descrise de tine ba mai mult am citit toate topicurile de pe acest forum [twingo] si chiar si ceva din clio1 avand in vedere ca au motorizari asemanatoare. Stiu foarte bine si topicul la care faci tu referire cel cu baiatul de la munte l-am citit de cateve ori si cu ajutorul imaginilor postate de tine am dedus ca acela e injectorul. Curent are masina am desfacut pe rand bujiile am facut masa cu ele si dau scanteie, benzina vine pentru ca se aude pompa si dupa ce am scos injectorul si am pus contactul vine benzina calumea. filtrul de aer l-am schimbat acum 2 saptamani, acel senzor de rotatie de pe volanta l-am dat chiar eu jos si l-am curata, informat fiind tot de pe acest forum. Sunt suparat pentru ca masina asta mergea fara probleme avea niste porniri la sfert de cheie, cu o seara inainte m-am plimbat cu ea iar dimineata nu a mai pornit. Am pus si doua imagini cu piesa respectiva [injectorul] scuze pentru calitate sunt facute cu telefonul la repezeala. In varf are un tamburus care nu se mai misca iar mecanicul a spus ca nu e bine. Iti multumesc inca odata bubu782001 am vazut ca esti foarte bine informat referitor la aceasta masina si ma bucur ca ma bagi in seama. Din pacate sunt din Oravita...Caras-Severin[attachmentid=1627555243] [attachmentid=1627555244]

27 Sep 2009, 12:54:
Astept orice sugestie si sfat din partea voastra
bubu782001
Cred ca glumesti...cum vine vorba asta "sa te bag in seama ?"
Stai omule linistit ca a da o mana de ajutor nu inseamna un deranj si nici nu a omorat pe nimeni (cel putin din punctul meu de vedere).

Revenim la problemele noastre (ale tale din pacate).

Incearca urmatoarea chestie: ia injectorul in buzunar si mergi la o firma ce curata injectoare sa vezi ce zic aia. Aia au si tester si pot sa-ti spuna daca lucreaza sau nu. Poate gasesti si un injector mai ieftin la ei.

Inca niste chestiuni ce te pot ajuta - incearca sa masori valoarea injectorului (cu un ohmetru) - acesta trebuie sa aiba valoarea de aproximativ 1.8 Ohm.

Mai poti verifica firele de la injector.
Acestea trebuie sa duca in urmatoarele puncte:

(Pin A ) de la injector - se duce la un punct comun unde mai sunt legate urmatoarele elemente:
bobina de alimentare (Pin 2), pompa de benzina (Pin C1), cutia cu sigurante motor unde avem: releul de injectie (Pin 5) si siguranta de 10A - siguranta injectie (Pin E2)

(Pin B ) de la injector - se duce direct in pinul 18 de la calculatorul de injectie

Poti masura legatura dintre Pin A de la injector cu oricare din punctele prezentate mai sus - apropo verifica si sigurantele de la injectie si releul de blocare/deblocare injectie - care DA DRUMUL SAU INTRERUPE injectorul (asta este rolul lui).

Apropo vezi ca poate fi si ECU problema (daca este asta e ceva mai scumput - vezi si tu pe la dezmembrari - Clio 1 sau Twingo), la fel este perfect valabil si pentru injector (tot dezmembrari - aceleasi tipuri de masini). Motorul asta a mai fost si pe Renault Extra (un stramos al lui Kangoo) - insa nu cred ca ai vreo sansa sa vezi in RO asa ceva.

PS vezi ca am pus manualul cu schema de injectie. Poate te ajuta.
MSRXK
QUOTE(cipikao @ 26 Sep 2009, 17:49)
Azi dimineata nu mi-a pornit buburuza. Invarte ectromutorul dar motorul nu porneste. Am chemat un mecanic, bun zic eu, si dupa cateva verificari a dat verdictul: injectorul.    Stie cineva daca se duce asa brusc injectorul? aseara m-am plimbat cu ea fara probleme si dimineata nu mai merge? cam cat costa un injector? twingo 1996 motor 1239 injectie monopunct.
*




Vezi la topicul "NU porneste Twingo" pt ca suna asemanatoare povestea ta cu a mea... Seara porneste la toate cheile si dimineatza iarasi nu vrea....
cipikao
Am verificat mufa cand era scoasa din injector cu o lampa de control si acolo primeste curent cand pun contactul, mai mult...NU mi se aprinde nici un martor in bord ca ar fi ceva in neregula dacat martorii care se aprind la pornire. In prima faza am crezut si eu ca e de cheie dar acel martor rosu si rotund care raspunde de antifurt se stinge nu pilpaie foarte repede cum am citit pe aici ca se intampla la alti. Azi am luat asa-zisul injector in buzunar cum ai spus tu bubu-le si am plecat la piese auto sa vad macar cat costa: culmea NU il au in program la twingo motor C3G adica la cest motor nu apare ca ar exista injector. Atunci ce mi sa stricat mie fratilor ca nu mai inteleg nimic? Ce e aceasta piesa sau cum i se mai spune? Poate e trecut ca senzor? Defapt nici eu nu am gasit aceasta piesa pe nici un site cu piese auto. Ajutati-ma sa aflu cum i se mai spune ca nu stiu nici ce sa cer pentru a o cumpara. E acea piesa galbena in care intra mufa respectiva. [attachmentid=1627555521] [attachmentid=1627555522]

28 Sep 2009, 15:54:
[attachmentid=1627555523] [attachmentid=1627555524]
bubu782001
Nu este culmea deloc. Poate tu inca nu ai inteles cum functioneaza politica Renault. Vreau sa zic ca nu ai cerut piesa care trebuia, adica Renault NU VINDE INJECTORUL SEPARAT ci tot blocul de injectie (tot ansamblul cu tot cu corp clapeta, injector, senzori, etc). Tipic - schimbi 1/2 din motor.
Acesta (blocul de injectie) are codul 7700858828. Daca te duci la firme o sa il gasesti sigur (in proportie de 99% in varianta originala - adica de la Renault).
Ideea e ca nu vrei sa il iei de la Renault crede-ma (jucaria aia costa la Renault mai mult decat ai dat pe masina), asa ca tot dezmembrarile raman speranta.
Mai ai o sansa: scoate-l si vezi ce scrie pe el (coduri firma producatoare - parca este Magnetti Marelli din cate imi aduc aminte) si posteaza aceste coduri pe forum sa vedem ce putem gasi (macar aftermarket).
Insa dupa cum am spus mai sus, incearca totusi si verifica-l la o firma de testat/curatat injectoare. Poate este computerul de injectie busit si injectorul este bun.
NU ai cum sa il testezi pe masina daca computerul de injectie este busit.

PS
Injectorul l-ai masurat dupa cum ti-am sugerat? Din manual este extrasa informatia - acesta trebuie sa aiba o rezistenta de aproximativ 1,8 ohmi. Daca rezistenta aia e ok - adica indica ok inseamna ca e de la altceva - mai degraba un fir intrerupt sau computerul de injectie.
cipikao
Am inteles bubu si multumesc. Deci pe calea cu cumparatul nu pot merge am sa urmez cealalta cale indicata de tine, pentru asta trebuie sa-mi caut un macanic si un electrician auto bun si sper sa-i dau de cap cat mai repede. Multumesc!
gedan
masoara cum a zis bubu, eventual pune injectorul la 12v si vezi si ce curent consuma. se intampla destul de rar sa se arda, dar cine stie....

ciudat este ca renault a pus magnetti-marelli, daca erau bosh aveai de unde gasi. pune un furtun pe intrarea de benzina si sufla, vezi daca deschide injectorul cand alimentezi cu 12v.
la monopunct injectorul se comporta ca o electrovalva, trebuie sa treca ceva prin el cand pui tensiune.

ff multa atentie la o-ring, este sensibil la montare-demontare.
bubu782001
Si la munctipunct e la fel.
De fapt asta este un injector: O electrovalva ce are in capat niste gaurele miiiici de tot (una sau doua - cred ca pt fi si mai multe).
catalincre
sper ca nu e off, dar stie cineva cum e cu planetara de pe dreapta la twingo din 95? cum se desface de pe cutie, la fel ca cea de pe dreapta? azi a inceput sa bata si vreau sa o schimb, tot cu una second, asi vrea sa mai stiu daca exista mai multe modele pentru acelasi an si aceasi cutie, bubu tu ce spui?
bubu782001
Planetara stanga vrei sa zici? Ca vad ca ai inceput cu dreapta.
Ma rog. Ideea e asa: Planetara dreapta (aia mai scurta de pe partea soferului) are un tripod ce este prins cu 3 suruburi. Iar cealalta adica cea stanga are un shift.
Acuma problema e ca in manual acel shift apare - la mine nu exista asa ceva si nici gaura de sift nu este. Am aflat mai tarziu de la un tip ce lucreaza la Renault ca pe cutiile mai noi NU SE MAI PUNE acel shift preferandu-se o tabla ce protejeaza rulmentul si atat. Ma rog...
Ideea e ca daca e cu shift procedezi ca in poza daca nu, tragi de ea si iese. Si la versiunea cu shift dupa scoaterea nemenicului de shift se trage de planetara si iese. Asta in conditiile in care sa desfacut planetara din capatul celalalat.

In orice situatie (cu shift sau fara) trebuie sa desfaci toata jucaria.
Ordinea ar fi cam asa:

- se SLABESTE piulita aia mare centrala cat timp masina este pe rotile ei, accesul la piulita se face prin gaura centrala de la janta (se procedeaza asa deoarece acea piulita este foarte stransa si masina fiind pe roti este mai usor)

- se slabesc suruburile rotii cat timp masina este pe rotile ei

- se ridica masina pe un cric (recomand sa se puna 2 capre si sa se suspende toata partea din fata)

- se scot cele 4 suruburi ale rotii + piulita centrala (slabite toate cand masina era inca pe roti)

- se scoate oala de protectie de plastic din interiorul aripii

- se demonteza etrierul de pe portfuzeta si se scoate de pe disc,(ertrierul se agata de arcul de suspensie cu o sarma - NU FORTATI FURTUNUL DE FRANA A ETRIERULUI).

- se demonteza cele 2 suruburi ale discului de frana si se scoate discul de frana

- se demonteaza capul de bara a directiei de pe fuzeta (atentie a nu se roti, capul de bara pentru a nu fi nevoie sa se refaca geometria)

- daca ai ABS se demonteaza surubul senzorului ABS si se scoate senzorul (daca poti tongue.gif ). Aici o sa fie crima, pentru ca de obicei senzorul asta este foarte intepenit. In cazul in care nu se poate scoate acel senzor, cand se desface complet, portfuzeta, aceasta se agata de arc cu o sarma (cum sa facut la etrier). Ca sfat NU FORTATI ACEL SENZOR - costa o gramada de bani si nici nu prea se gaseste.

- se da jos portfuzeta prin demontarea celor 2 suruburi de la extremitatea inferioara a amortizorului si surubul de siguranta de la pivot.

- ultima chestie e sa scoti shiftul ala cu pricina de la planetara (daca acesta exista - asta poti vedea la fata locului - speli bine locul sa vezi mai bine).

- procedura este aceeiasi si la roata din dreapta cu exceptia faptului ca pentru demontarea planetarei din dreapta, trebuie mai inaintai golita cutia (pentru a nu pierde uleiul de transmisie) iar scoaterea planetarei se face scotand cele 3 suruburi ale tripodului aflate pe cutie.
tunderbird
Bubule, o completare:

Rulmentul are o configuratie care impune strangerea piulitei centrale la cuplu.
Daca strangi prea tare risti sa gripezi rulmentul din cauza incalzirii excesive, daca nu strangi suficient risti sa-l uzezi prematur din cauza jocului prea mare.

Lasand la o parte orgoliul de orice natura, strangerea la cuplu este OBLIGATORIE.
Problema mare este ca pentru asta este nevoie de o cheie dinamometrica mai mare care nu se gaseste prea usor. Parerea mea este ca dupa ce finalizeaza montajul trebuie sa mearga la un mecanic serios care sa-i faca strangerea corecta la cuplu.

Este valabil si la rulmentii de la rotile din spate.
bubu782001
Omul a intrebat de demontarea planetarei (in vederea schimbarii)..NU SI DE REMONTAREA PLANETAREI
QUOTE
...cum se desface de pe cutie...

Daca observi raspunsul dat de mine este STRICT legat de DEMONTARE.

Felicitari de sfatul dat. Probabil ca o sa il ajute daca demonteaza planetara (la remontarea acesteia) insa domnului catalincre trebuia sa ii dai raspunsul din postarea ta, si nu mie - eu am ambele planetare ok.

PS eu am cheie dinamometrica.
tunderbird
Omul vrea sa schimbe planetara, nu doar sa o demonteze. Dupa o logica simpla asta ar insemna sa o si monteze pe cealalta. Fii amabil si citeste mai bine. La urma urmei daca vrei sa faci o treaba serioasa fa-o pana la capat, macar posteaza informatia completa! Repet a nu stiu cata oara: informatia poate fi utila si altor viitori useri. Presupun ca nu faci un business din service-ul cu Twingo ca sa ai atitudinea asta. Nu folosesc nimanui (nici macar tie) fumurile astea.
Eu doar am facut o completare PERTINENTA la ceea ce ai postat tu. Raspunsul tau insa, este de natura contrarie. Nu vad de ce trebuie sa sari 10 m deasupra solului.

PS

Punem pariu ca nu ai cheie dinamometrica ca sa strangi piulita de la planetara?

catalincre
va multumesc la amandoi pentru sfaturile pertinente si profesionale (oare e pleonasm, nu de alta dar poate mai starnim vre-o polemica, voi doi ce aveti? am pierdut ceva?).
@bubu
am facut exact ce ai spus tu dar am sarit peste unii pasi cum ar fi: desfacerea discului, desfacerea surtei, nu am desfacut etrierul si am desfacut portfuzeta de pe telescop si nu din pivot, merge si asa fara probleme. merci pentru documentatie, stiam ca tu ai ceva ilustrativ tot timpul.
@tunderbird
merci pentru ghidajul de la montare, nu am facut lucrul asta niciodata dar din cate stiu eu cam toate se strang la masina cu cheia dinamometrica, dar de asta nu stiam ca e obligatoriu, mai repede ma chinuiam sa gasesc una pentru jantele de aluminiu (la alea e sigur obligatoriu).
Pentru toata lumea ......................PRETUL: 230 RON+ planetara veche
E bine? astept comentarii.
tunderbird
Catalincre

Pentru jante e mai simplu. Te duci la o vulcanizare mai serioasa si gasesti.

Dar la planetara trebuie strans cu un cuplu mai mare. Incearca sa cauti tot pe la vulcanizare pistol pneumatic cu cuplu de strangere reglabil.
Daca nu, numai la service gasesti, fie la dealer fie la un service mai serios.

Pacat ca nu esti din Bucuresti te puteam ajuta eu intr-un week-end. Nu dureaza decat 3 minute.

Si daca tot ai afirmat: "dar din cate stiu eu cam toate se strang la masina cu cheia dinamometrica", uite o poza cu toate momentele de strangere prescrise de Renault la puntea fata.

Si ca bonus, ofer si doua manuale care descriu demontarea/montarea planetarelor, si nu numai atat.
Boghdan
Are cineva idee cum se schimba flansa de sus cu rulment de la amortizor ? ( pe partea dreapta fata ) am dat pe flansa 140ron cu tot cu rulment pentru ca cea veche nu o mai am .
tunderbird
blink.gif
Te-ai uitat pe link-urile puse de Renotgo?
Sau pe manualele puse de mine?
Sau pe aici te-ai uitat? http://www.reno.ro/Intrebari-diverse-page-1-t146262-s0.html
0ctavianus
QUOTE(Boghdan @ 4 Oct 2009, 14:36)
Are cineva idee cum se schimba flansa de sus cu rulment de la amortizor ? ( pe partea dreapta fata ) am dat pe flansa 140ron cu tot cu rulment pentru ca cea veche nu o mai am .
*



De unde ai cumparat-o?

Te intreb pentru ca mi se pare relativ ieftin si trebuie sa inlocuiesc si eu pe fata flansa de la amortizor.
Boghdan
Pai am gasit si pe Autokarma.ro dar le avea separat adica flansa separat si rulmentu separat si mie frica sa nu se potriveasca la preturi relativ mici adica 24 ron flansa si 34 ron rulmentu sau ceva de genu , si am mai gasit la mine unde stau un magazin de piese auto si in jumatate de ora poate sa imi aduca si flansa si rulmentu cu 134 RON adica pe Str. Margeanului sectro 5 viz-avi de posta .

5 Oct 2009, 12:09:
Nu am gasit , mersi ca mi-ai aratat tunderbird biggrin.gif
0ctavianus
Da, dar de la 130 de lei 1 flansa + 1 rulment pe langa 120 de lei ambele (stanga dreapta) mi se pare diferenta mare.

Daca as fi in locul tau as comanda de la autokarma si m-as duce cu piese uzate la mine ca sa pot sa compar.
Boghdan
Nu cred ca este nevoie sa mai compar ca am dat toate datele despre masina si modelul necesare pentru flansa si rulment da ar fi mai ieftin pe autokarma
cipikao
Am revenit cu problema mea - nu reusesc sa pornesc masina desi totul merge am verificat injectorul e bun, mai mult am desfacut asa zisul carburator, e format din doua bucati, partea de deasupra unde are montat injectorul am ridicat-o si am tinut injectorul spre mana mea nu spre clapeta si pulverizeaza benzina foarte bine, deci nu e injectorul. Bujiile le-am verificat pe rand adica scos afara facut masa si dat la automat toate dau scanteie dar masina nu porneste, ce ar mai putea fi? Am dat jos tot carburatorul si l-am spalat cu o solutie de spalat carburatoare si a iesit bec. Corpul clapeta nu era murdar deloc doar motorasul pas cu pas avea putina mazga dinaia neagra acolo inauntru unde inchide aerul. Ar putea fi asta defect si sa nu mai inchida? Sau ar putea fi defect sistemul ala antifurt? Ledul ala rosu se stinge cand deschid usile, NU palpaie cand dau la automat deci se comporta normal, ar pute fi defect chiar daca se manifesta normal? Senzorul de pe volanta l-am dat jos si curata cu spray dar ma gandesc sa nu fie ars cum il pot verifica?

6 Oct 2009, 21:23:
oare daca o imping porneste sau nu are rost sa incerc? ce ar putea fi daca benzina e, scanteie e dar tot nu porneste?
MSRXK
Check out postarile mele de la topicul "NU porneste twingo"... daca masina are curent, poate fi aceeasi pb ca a mea... contactul... l-am schimbat si e ok (la model din 2003 cel putin se potriveste cel de Logan wink.gif )
cipikao
Unde se afla senzorul de temperatura, Twingo 1996 motor 1239cm3, v8 injectie monopunct. Am citit intr-un topic de pe Renault Clio ca acest senzor opreste motorul cand temperatura creste peste un anumit nivel iar daca senzorul e dus atunci motorul nu porneste
gedan
atunci cand calculatorul -sau imobilizatorul- opresc motorul, nu ai benzina in injector, ceea ce nu e cazul tau
bubu782001
FOARTE CORECT Gedan. Injectia nu este operationala fara autentificarea acelui cod din cipul cheii, mai precis codul antidemaraj.
Daca se doreste se poate insa anula imobilizatorul dar pe urma poti porni masina si cu briceagul. smile.gif
Imobilizatorul este operational NUMAI la identificare (cand este citit codul din cheie) odata pornit motorul nu mai are treba cu imobilizatorul - poti scoate si chipul din cheie odata ce imobililizatorul a recunoscut codul antidemaraj.
Eu am facut si un test candva.
Am pus chipul ala in apropierea contactului, am bagat cheia si am rasucit-o, imobilizatorul - normal a citit codul din cip si a pornit motorul. Am lasat chipul din cheie in cutia postala de la scara (pretty crazy huh?) - motorul in timpul asta fiind pornit.
Apoi am facut o tura prin cartier apoi am parcat masina in fata blocului. Am oprit-o si am incercat sa o repornesc - surpriza! nu mai vroia deloc - clipea led-ul rosu.
Am pus inapoi chipul in cheie si a luat-o instant !
Am anulat cuiva imobilizatorul. Persoana a mentionat ca prefera sa stea fara el decat sa stea cu frica ca intr-o zi nu mai pleaca motorul. Parerea mea? O alegere proasta. Proiectantii de masini se chinuie sa bage tehnologie in jucariile noastre iar noi le scoatem ca cica "se poate strica". Ma rog...
cipikao
Am inteles. Multumesc. Dar tot nu mi-ati spus unde se afla senzorul de temperatura e montata pe radiator sau pe pompa de apa sau in alta parte? Pai din moment ce eu am benzina inseamna ca antifurtul lucreaza bine, scanteie am deci ce ce nu porneste? Poate e o problema de avans cum spune gedan dar am miscat delcoul si e prins bine la locul lui nu cred ca sa invartit dar totusi o sa incerc sa-i schimb pozitia putin cate putin poate iasa ceva.
bubu782001
Benzineste, scanteieste..dar nu porneste..hmmm pare sa fie o problema legata de senzorul de turatie (capteur P.M.H ii mai spune Renault). Cam asa stie Twingo sa-si dea aprinderea (de fapt asa citeste el pozitia cilindrilor). S|\enzorul asta se afla la unirea cutiei cu motorul (cum te uiti deasupra motorului).

Vezi ca sonda de temperatura se afla montata pe chiuloasa in partea dreapta a ei.

Din cate stiu eu ala nu prea este delcou clasic (cu reglajul avansului) ci mai degraba un distributor si atat - si este folosit sistemul asta din cauza tipului de bobina (cu un singur semnal). Computerul stie cand sa comande scanteia in functie de pozitia senzorului de pe volanta - captor de punct mort superior (capteur de point mort haut).
Recomand sa lasi asa distributorul (ca asta este ala de fapt) ca sa nu cumva sa dai ceva peste cap.
Poate nu este bine bagata mufa, sau poate este intrerupta. Fara ala conectat 100% nu are cum sa porneasca pentru ca pur si simplu computerul NU STIE cand sa dea corect scanteia - el da comanda catre bobina, insa nu cand trebuie.
cipikao
Si cum pot verifica acest senzor de turatie daca lucreaza? Se poate masura? De curatat l-am curatat chiar eu, deci nu e murdar. Mufa am dat-o cu spray de contacte deci e verificata, dar luni oricum ma duc si comand un senzor nou fie ce-o fi. Poti bubu-le sa ma ajuti cu un cod ? Masina e twingo 1996, motor C3G-D7-02, iar codul de pe stalpul din dreapta e F087008. Si cam cat costa un astfel de senzor daca sti? Multumesc!

10 Oct 2009, 21:29:
Modelul e C06, motor 1239 cm3. Si mai aveam o intrebare: daca mobilizatorul electronic se defecteaza cum se manifesta palpaie acel led rosu sau nu? Pentru ca poate sa fie si ala de vina.
bubu782001
Deci cand imobilizatorul nu identifica codul din cheie (codul antidemaraj) se manifesteaza prin clipirea rapida a LED-ului ala rosu din bord. Daca acel LED se aprinde cand pui contactul (sta un pic aprins apoi se stinge) inseamna ca a fost identificat codul antidemaraj (cel din cheie) si pornirea a fost autorizata (computerul de injectie are voie sa lucreze).
Daca LED-ul clipeste dupa ce ai pus contactul (sau ramane aprins incontinuu) stai linistit ca e din cheie - nu mai cauta in alta parte.
Pana la urma care e? Este citit codul corect ? (ti-am spus ce trebuie sa faca cand este identificat corect codul).
cipikao
Inseamna ca citirea chei se face corect. Ledul se stinge la 2-3 secunde dupa ce pun contactul. Ajuta-ma te rog cu un cod pentru senzorul de pe volanta datele masini sunt mai sus.

10 Oct 2009, 23:08:
Eu ma gande-am asa: acel led rosu e comandat de imobilizator sau de computer? pentru ca daca e comandat de imobilizator, iar imobilizatorul electric se defecteaza cum reactioneaza acel led in acest caz? la mine reactioneaza normal ca si atunci cand masina pornea.
bubu782001
Imobilizatorul este o functie situata in computerul de injectie. Exista un alt computer ce se cheama UCE (Unitee Centrale Electrique) si care are functia de antidemaraj.
Ce este antidemarajul? Pai ca sa nu o fure hotii cu un briceag. Functia asta deblocheaza imobilizatorul din computerul de injectie numai atunci cand codul cheii a fost citit corect. UCE-ul este raspunzator de antidemaraj, de inchiderea centralizata, de inchiderea automata a usilor la rularea automobilului, temporizarea plafonierei..etc.
Versiunile mai noi au un computer mai avansat - se cheama UCH (Unitee Centrale Habitacle) care contine ce are vechiul UCE-ul plus multe alte chestii.
UCH-ul se mai ocupa si de semnalizare, avarii, stergatoare luneta/parbriz, etc - cam tot ce este releu prin bord este inclus acuma electronic in UCH.

Sunt versiuni de UCH pe masini mai smechere ce au suport si pentru ridicarea geamurilor cu impuls, functii ale computerului de bord, alarme etc.

Care este treaba cu antidemarajul asta? Smecheria este cam asa - computerul de injectie este legat de UCE / UCH printr-un fir ce este folosit la trimiterea codului antidemaraj. In momentul in care codul este recunoscut, UCE-ul sau UCH-ul (depinde de dotarea masinii) autorizeaza pornirea injectiei, mai pe romaneste spus, anunta computerul de injectie ca este cheia originala si ca poate porni.

Bun. Acuma legat de senzorul de turatie - asta este un senzor electromagnetic de tip HALL care se poate masura si afla daca este bun sau defect - nu te grabi sa il schimbi.
Ideea este urmatoarea te pricepi ceva la electrica/ electronica?

Am o documentatie in limba engleza, si daca stii sa manui aparatul de masura respectiv sa te uiti pe urmatoarele pagini din pdf-ul atasat (MR305TWINGO1.PDF).

In PDF-ul atasat gasesti totul despre motorul tau (inclusiv pozitiile senzorilor, valorile senzorilor samd.)

Paginile 73, 74,75, 76 (pagini aratate in counterul de la Adobe Acrobat Reader)

Paginile astea reprezinta chart-urile de verificare in caz ca masina NU PORNESTE. Dai un print la ele si o iei pas cu pas. Mai sunt si alte chart-uri pentru alte chestii in documentatie insa momentan prioritatea este sa o pornesti.

Mai atasez un pdf (tot de la masina ta) cu partea electrica. (MR305TWINGO8.pdf)

AM mai pus si schema de la injectie la tine + legenda

Eu zic ca o sa te descurci - apropo esti din Bucuresti?
cipikao
Multumesc bubu am sa ma pun pe ferificat sper sa-i dau de cap. Din pacate nu sunt din Bucuresti sunt din Oravita, Caras-Severin.
cipikao
Ura! merge buburuza! Dupa ce am suspectat injectorul, pompa de benzina, aprinderea si alte cele, s-a dovedit in final ca sistemul antifurt e de vina. Am chemat platforma de la Service Renault Resita, 250 lei, mi-au tinut-o 4 zile dar acum merge. Concluzia?...sistemul antifurt nu datea unda verde computerului sa porneasca motorul desi se manifesta perfect normal, adica ledul rosu nu palpaia la pornire. Au facut o resoftare, dupa cum mi sa spus iar acum porneste la sfert de cheie. Pretul 195 lei include diagnoza computerizata, resoftare si nu mai stiu ce ca nu inteleg pe factura asta.Deci pentru cei care patesc ca mine, adica nu le porneste nici cum desi nu pare nimic in neregula, pot lua si aceasta varianta in calcul.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.