Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Scaune incalzite
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Diverse > Modificari si imbunatatiri
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
DanCVA
Am plecat cu topicul asta de la 2 anunturi la bursa, care vand kituri de incalzire pentru scaune. Ma bate si pe mine gandul, dar nu vreau sa ma arunc cu capul inainte.
Asta este schema electrica pentru scaune incalzite la Megane II.

Este o siguranta de 20A pentru rezistentele de pe scaune si o siguranta de 15A pentru releele de actionare.
1337 este iluminarea comutatorului.
247 este tabloul de instrumente cu martorii de la bord.

Sincer nu am inteles de ce se leaga si la 247, pentru ca pe bord nu exista pictograma cu led pentru scaunul incalzit. Poate ma lamureste cineva, de exemplu Romeo.
petre 1
Trebuie desfacuta tapiteria scaunului si tot ce e pe acolo?
gotty
da.
DanCVA
Da trebuie desfacuta si tapiteria, dar ca sa functioneze butoanele ca din fabrica este importanta si partea electrica.
aleksanders
solutia - husa din cora 90 de lei si cu masaj - o recomand biggrin.gif - ai caldurica si masaj la pret minim biggrin.gif
DanCVA
Din ce am mai citit am inteles ca asta ar fi solutia data de Dacia pentru montarea acestor device-uri: http://www.reno.ro/https://www.reno.ro/index.php?showtopic=159...dpost&p=2026261
elro
QUOTE(dancva @ 16 Sep 2009, 10:04)
Asta este schema electrica pentru scaune incalzite la Megane II.

Este o siguranta de 20A pentru rezistentele de pe scaune si o siguranta de 15A pentru releele de actionare.

*



Sa inteleg ca releele exista pe instalatia masinii?trebuie doar sa pun sigurantele (lipsa) mai sus mentionate,in tabloul de sigurante si o sa functioneze...daca ar exista si mufele pe undeva pe sub scaune ar fi super,mufez mufa in mufa laugh.gif pun si sigurantele lipsa,dar unde bag butoanele...trebuie alta cotiera wink.gif
DanCVA
Ai scos-o din context, ma refeream la schema electrica, nu la existenta efectiva pe Megane a acestor echipamente electrice.
In realitate, nimic nu este precablat.
Am pus schema electrica pentru Megane, pentru ca cea de la Logan mi se pare mult prea simpla si lasa niste neajunsuri.
elro
Cred ca tinde de versiunea de echipare a masinii,posibil sa aiba,posibil sa nu aiba wink.gif
Romeo este in masura sa ne zica happy.gif
DanCVA
Nu cred ca depinde de versiune, cred ca depinde de optiunea pe care ti-o alegi din fabrica.
Nu cred ca ai cablurile trase nici pana in panoul de sigurante, din nefericire. sad.gif
marksman
QUOTE(dancva @ 16 Sep 2009, 11:24)
Din ce am mai citit am inteles ca asta ar fi solutia data de Dacia pentru montarea acestor device-uri: http://www.reno.ro/https://www.reno.ro/index.php?showtopic=159...dpost&p=2026261
*



Solutia aia lasa de dorit, pentru ca daca ma uit la siguranta de 20A pusa pe Megane imi inchipui ca prin rezistentele alea o sa circule un curent de cel putin 5A / rezistenta, deci vreo 10 cand functioneaza ambele. Butonul de comanda nu are cum suporta ~10A. Cine a desfacut un buton de IC de la Laguna 2 a putut sa vada pushbutton-urile implantate pe cablaj, care nu-s deloc facute pentru curentii ceruti de rezistentele alea.
La Logan siguranta pentru circuitul de incalzire scaune are 15 A. Solutia pe care am de gand sa o implementez este sa modific cablajele pernelor electrice astfel incat butonul sa nu comande direct cuplarea rezistentelor (asa cum este acum), ci folosind relee dupa schema de la Megane.

QUOTE(dancva @ 16 Sep 2009, 12:26)
Nu cred ca depinde de versiune, cred ca depinde de optiunea pe care ti-o alegi din fabrica.
Nu cred ca ai cablurile trase nici pana in panoul de sigurante, din nefericire. sad.gif
*


La Logan firul vine in panoul de sigurante (primeste si tensiune la punerea contactului), dar siguranta F16 care protejeaza acest circuit lipseste si de asemenea lipseste pinul pentru continuarea traseului dupa siguranta. Deci lipseste si cablajul.

Din schema postata de dancva reusesc sa descifrez urmatoarele:
- butoanele de comanda actioneaza niste relee (circuitul e protejat cu o siguranta de 15 A, probabil asta a fost mentinuta drept siguranta F16 la Logan)
- releele asigura alimentarea rezistentelor dintr-un circuit separat, protejat cu o siguranta de 20 A
- pe pinul B3 de la fiecare buton ajunge un "plus pozitii" pentru iluminare
- un martor de la bord e pus la masa prin actionarea oricarui buton al circuitului de incalzire in scaune. De asta sunt legati pinii A2 impreuna si de asta merg la masa prin cate o dioda. La Logan (benzinar) s-ar putea folosi drept martor ledul pentru bujiile incandescente. La Megane nu cunosc.
DanCVA
Nici eu nu cunosc unde este martorul la Megane, dar exista un fir care ajunge in tabloul de bord. smile.gif
Astept cineva sa ma lamureasca. Poate vede topicul asta cineva care are incalzire in scaun din fabrica.
dantes
Of of mai mai...ieri am apucat doar la un scaun sa pun incalzirea si rezultatul e chiar ok. Inainte de a ma apuca de montat am facut un lucru simplu de facut...am masurat efectiv cati A consuma....la pornire 3,7A, apoi se stabilizeaza la un 3,3A...
Ptr. un 7-8A cat consuma AMBELE scaune pornite simultan, eu zic ca merge f. bine cablu direct...
Pe fiecare buton avem maxim 3,7A...

De pus le-am pus, de pozat le-am pozat, o sa si fac o descriere cum se face, insa o voi face cum o sa termin 100%. Mai am de pus la scaunul dreapta, sa pun butoanele pe consola si sa fac legaturile propriu-zis...

Ce vreau eu sa intreb...Am testat o incalzire de la un scaun, am facut masuratori, s-au incalzit, apoi s-a declansat termostatul... de atunci nu stiu cum sa-l fac sa reporneasca..nu se mai intampla absolut nimic...ce ar putea fi? Curent ajunge pana la termostat, insa mai departe nimic...si nimic...
Hack
Un blocaj mecanic in termostat unsure.gif , sau e termostat electronic?
DanCVA
Verifica si tu contituitatea termostatului, masurandu-i rezistenta.
Lucian BLK
QUOTE(dancva @ 16 Sep 2009, 13:13)
Nici eu nu cunosc unde este martorul la Megane, dar exista un fir care ajunge in tabloul de bord. smile.gif
Astept cineva sa ma lamureasca. Poate vede topicul asta cineva care are incalzire in scaun din fabrica.
*


Eu am incalzirea scaune din fabrica.
Nu exista nici-un martor in bord. Butoanele de on-off au cate un led, banuiesc ca stiti asta.

Numa' bine,
Lucian
DanCVA
Nu exista momente in care sa apara mesaje pe ecran referitor la incalzirea din scaune?
Nu-mi explic legatura la panoul de bord.
Lucian BLK
Ma rog, luand masina in mai anul curent .... am facut doar proba ..... N-am observat absolut nici-un mesaj pe CB!
marksman
QUOTE(dantes @ 16 Sep 2009, 13:18)
Of of mai mai...ieri am apucat doar la un scaun sa pun incalzirea si rezultatul e chiar ok. Inainte de a ma apuca de montat am facut un lucru simplu de facut...am masurat efectiv cati A consuma....la pornire 3,7A, apoi se stabilizeaza la un 3,3A...
Ptr. un 7-8A cat consuma AMBELE scaune pornite simultan, eu zic ca merge f. bine cablu direct...
Pe fiecare buton avem maxim 3,7A...


3,7A dar intrebarea e: rezista butonul ala la ~4A? E un amarat de pushbutton implantat pe cablaj, si n-am gasit nicaieri scris pe el valoarea curentului maxim admis, dar dupa cum se simte la apasare nu "duce" mult.

QUOTE(dantes @ 16 Sep 2009, 13:18)
Ce vreau eu sa intreb...Am testat o incalzire de la un scaun, am facut masuratori, s-au incalzit, apoi s-a declansat termostatul... de atunci nu stiu cum sa-l fac sa reporneasca..nu se mai intampla absolut nimic...ce ar putea fi? Curent ajunge pana la termostat, insa mai departe nimic...si nimic...
*



Ai masurat daca rezistenta mai are continuitate? Daca mai are, incearca sa suntezi termostatul. In mod normal ar trebui ca atunci cand se raceste sa revina pe pozitie (contact inchis) si sa continue sa se incalzeasca, apoi iar decupleaza si tot asa...
dantes
3,7 doar la pornire...apoi merge cu 3,3A...si da...eu cred ca rezista insa e doar parerea mea...mergea blocul de lumini de la DSN fara nici un releu si n-avea greata...si nu e chiar un push-buton..e chiar un intrerupator...sau puii mei...mai studiez... Oricum nu fac definiv legaturile...

Circuitul are continuitate daca suntez termostatul. Termostatul parca a ramas pe deschis...

Mai jos atasez niste poze din timpul montajului...


Later EDIT....Am descoperit ca acest sistem de incalzire are un MAAAARE defect.... termostatul.... Ori sunt eu extrem de ghinionist, ori sistemul e o porcarie.

Dupa ce am bagat termostatul la congelator, l-am scos, l-am alimentat, a pornit binemerci.... s-a incalzit la temperatura maxima, a taiat alimentarea si asa a ramas.... de juma de ora nici un mA nu a mai supt... Am oprit din buton, am refacut legaturi...NIMIC... l-am bagat la rece, a plecat din nou...
Concluzia...termostatul e un rahat care se strica instant sau sunt extrem de decalibrate...
Ce imi pare rau acum e ca la un scaun am pus si de pomana am pus...plus munca, plus maini julite, plus bani aruncati in vant...
Deci recomandarea mea e sa stati departe de sistemul asta...
marksman
dantes, te inteleg ca esti suparat, dar nu renunta. Si eu am cumparat sistemul asta si o sa-l fac sa functioneze. Legat de termostat, fie ai avut tu ghinion (Geox16v nu s-a plans de problema asta) si atunci vezi ce poti rezolva la mica intelegere cu vanzatorul, fie intr-adevar sistemul e de cacao si atunci fie suntezi termostatul, fie il pui pe un releu temporizat (releul de luneta de la DSN mi se pare ca ar fi adaptabil la treaba asta).

In ceea ce priveste comutatoarele si capacitatea lor de a suporta curenti mari, te anunt ca sunt chiar pushbutton-uri din acelea cu implantare pe cablaj, si transformate in butoane cu retinere prin adaugarea a doua cleme metalice la capetele butonului. Scoate capacul butonului si o sa le vezi. Singurul loc unde am folosit un buton din acesta pe direct a fost la pompa spalatoarelor de faruri, care trage cam 1,2-1,5A la pornire si se stabilizeaza apoi la 1A.
dantes
Mda...am desfacut si butonul pana la maruntaie ca m-am enervat si ai dreptate...e un rahat de push buton care CLAR nu rezista la mai mult de 1-2 A..maaaaxim....
SO...releul it's a MUST

Foarte tare nu-mi pare rau, doar ca ma enerveaza ca la stifturi trebuie sa umbli cu matrapazlacuri si bricolaje ca sa iasa... si m-am cam saturat...
Intradevar, un releu cu revenire ar fi o chestie, ca la cel de dezaburire de la dsn, rezista si la curenti mari, e numa bun...
Ce sa rezolv ca deja un scaun e rezolvat...si e deja pus acolo binemerci...si nu-l mai desfac eu pe ala nici sa ma pici cu ceara...Termostatul va fi cheia problemelor la sistemul asta...plus de asta acum se adauga si releele...si carenaje sau plasticele care am inteles ca la megane de ex. sun 200 lei, iar la dezmembrari se pare ca nu prea sunt....si uite asa se aduna si deja nu mai merita...
marksman
Am uitat sa-ti spun, poate e de vina doar termistorul de langa "pastila" aia a termostatului. Ambele perne iti fac figura cu termostatul? Ca daca e vorba numai de una, poti gasi un nenorocit de termistor cu caracteristici identice sau apropiate si sa-l inlocuiesti.
dantes
Ambele... Daca am fost in stare sa ma duc la masina cu niste gheata sa testez si pe cea montata iti dai seama ca deja acum nu mai stiu ce sa incerc...
Efectiv ambele termostate parca sunt decalibrate...mai mai imi vine sa le fac tandari si pe astea....dar momentan ma calmez si cand o sa mai am chef din nou de ele o sa reiau...

Tu ai incercat sa le alimentezi si sa vezi daca se reincalzesc automat?
Solon
Romeo ce dracu' face, doarme?
Bah, intra pe forum si lumineaza oamenii! sad.gif
Bacu
biggrin.gif l-am intrebat si eu dar nu vrea sa raspunda.
mike12
La magazinele de pe Maica Domnului se gaseste termostat denumirea mai precisa este termocontact si este disponibil pentru diferite temperaturi.
marksman
@dantes: inca nu am incercat, pentru ca nu am sursa de 12 V atat de "capabila" si de pe Accent nu stiu cum sa scot bateria smile.gif
dantes
Sursa de la calculator e super...numa' ca eu am una separata si cu buton in spate si i-am pus si o siguranta de 10A...e foarte capabila... Numai statie auto nu am pus pe ea ca nu merge...
hellcat
@dantes si restul: Solutia ar putea fi mult mai simpla decat am crede...ma tot gandeam la gheata lui dantes, pai cred ca termostatul asta e reglat "pt iarna", adica stiti si voi, scaunele astea sa le folosim iarna, cand temp. sunt mici.
Adica acum la tem. camerei de peste 20-23 grade sa n-avem pretentia sa mai porneasca.
Oricum, dantes stai linistit, ca sunt si eu in club...eu am tapiseria la clio lipita de burete, nu vrei sa stii ce a fost la gura mea, ca-mi venea sa le dau foc la scaune... radmasa.gif
dantes
Cam greu de crezut...la orice masina cu asa ceva porneste inclusiv vara...

Eu mai am scaunul din dreapta, dar parca nu le-as pune inca...
Apropos hellcat... Tie iti merg?8nclusiva sa inchida/deschida?
hellcat
N-am facut proba ca n-am la ce se le alimentez, momentan. Si eu sunt la stadiul de doar un scaun montat, cel pasager.
Instalatia asta e de logan rusia exclusiv...pai poate e setata pentru temperaturi mici spre foate mici.
Motiv pentru a le porni acum, la temperatura actuala, nu gasesc.

Cred ca trebuie aflat ce setare are acest termostat. Stricat in nici un caz nu e.
adrian mgn
mi-am comandat si eu un set ... inainte sa vad si sa citesc topicul asta.
am crezut ca sunt plug&play.se pare ca nu. unsure.gif
oricum poate ar trebui facut un tutorial de montare a lor daca ziceti ca e asa complicat
hellcat
Nu montajul ridica probleme, cel putin nu de nerezolvat wink.gif ...principiul lor de functionare da batai de cap.

Individul de le vinde are si el montate pe solenza, srn ce-o fi...pai pe el trebuie intrebat...mah nene, ale tale mai pornesc dupa ce a intervenit termostatul??
DanCVA
Eu cred ca, cel putin pentru Megane, solutia optima pe partea electrica este un mix intre schema de Megane si cea de Logan Rusia, iar toate astea cu termostat Maica Domnului. biggrin.gif
La toate se adauga desfacutul scaunelor si a tapiteriei, care este destul de complicata.
marksman
Legat de termostate: citez dintr-o documentatie de Logan: "la o temperatura <=13 grade C este autorizata pornirea incalzirii".
dantes
Shit...daca e asa avem de gasit o solutie de a le face functionale si la mai mult de 13 grade....
adrian mgn
mai putin de 13 grade? ohmy.gif
ce dracu fac cand o sa fie 15 afara ... am sa o las noaptea parcata cu geamurile deschise ... poate poate scade la 13 sa ma incalzesc si eu la "noada".

P.S. eu sunt pe langa insa ... termostatul ala nu poate fi schimbat cu altul ca sa functioneze in alt palier de temperatura?
bubu782001
Scuzati-ma ca intervin (poate intervin aiurea), INSA. Intotdeauna ma mirat cel putin in RO ideea cu scaune incalzite. Sa va spun motivele? Sunt destul de simple.

Odata, noi nu am avut niciodata ierni in care sa congelezi in masina iar daca au fost totusi a fost o chestie de o zi maxim 2 (ca doar nu stam toti la Joseni) - totusi nu indeajuns de convingator ca sa faci o investitie financiara de genul asta si sa muncesti de inebunesti pentru implementarea ei (adaptare).

Marea majoritate a masinilor noastre (poate ma insel) au tapiserie normala (din panza + burete si ce mai e pe acolo) care se incalzeste relativ usor si este izolanta termic (ma refer la faptul ca nu prea ingheata iarna chestiile alea) - eu nici la vechile Dacii 1300 nu le vedeam inghetate - ca nu incalzea sistemul masinii e alta poveste.

In plus iarna nu stam in pantalonasi scurti in masina - oricum suntem destul de gros imbracati - doar e iarna, si pana apucam sa tremuram de la scaun sistemul de incalzire face treaba cu succes.

Este perfect adevarat, la o tapiserie de piele vara este jale (te uzi la fund pe ea) iar iarna...te cocosezi de frig pe ea - insa masinile cu dotarile astea in general au asa ceva (nu este obligatoriu totusi - Twingo Initiale Paris are piele dar CANCI incalzire/racire in scaune, valabil si pentru alte Renault-uri care au piele in ele).

Si ultima chestie ar fi ca este mie personal mi se pare cam scumpa toata smecheria - adica un sistem aftermaket (exemplu dat pe forum cu sistemul de incalzire + masaj din Cora este mult mai ieftin - si daca punem pentru toate 4 locurile din masina se simt ceva banuti la buzunar) - evenetual daca se doreste un sistem "automat" se poate interpune un sistem gen termostat sau un senzor de temperatura (termistor) care sa comande un releu - reglabil in functie

Toata stima si respectul celor care cauta solutii de adaptare a acestor sisteme si spor la lucru. Nu vreau sa jignesc pe nimeni - a fost pura parere personala.
Numai bine.

<span class='edit'>17 Sep 2009, 22:24:</span>
Pentru doritori pun un exemplu de construire a unui termostat care functioneaza foarte bine.

Pentru asta este nevoie de un termistor, un tranzistor ordinar (tip NPN), si un releu (aici tipul lui difera in functie de tipul termistorului)

Termistorul se pune intre colector si baza.

Daca termistorul este cu excursie negativa (cand creste temperatura scade rezistenta) acesta blocheaza tranzistorul - in acest caz releul trebuie sa fie de tipul "normal inchis"

Daca termistorul este cu excursie pozitiva (cand creste temperatura creste rezistenta) acesta comanda tranzistorul - in acest caz releul trebuie sa fie de tipul "normal deschis"

Releul se pune intre (+) si colector

Pentru a regla plaja de temperatura in care lucreaza termostatul, se pune un semireglabil inseriat cu o rezistenta intre emitor si baza.

Insa se mai poate face si cu un termocontact (termocontactele astea sunt cu bimetal) + un releu (nu stiu daca termocontatele sunt si tipuri reglabile) teoretic este mai fiabil sistemul dupa parerea mea. In acest caz se pune doar releul, renuntand la tranzistor. Pentru detalii va pot ajuta cu niste scheme daca doriti.

Inca o data o zi buna la toata lumea.
Bacu
eu am mers cu o honda accord 2009 in iulie, si se incalzeau scaunele fara nicio problema.

la megane e tapiterie mixta, iar eu iarna nu ma urc cu geaca/palton pe mine, cand ma urc in masina le dau jos, iar in plus prietena mea este foarte friguroasa, deci pe mine chiar m-ar interesa un sistem de incalzire in scaune. oricum, urmatoarea masina clar va avea scaune incalzite.
dantes
Bubu782001.... Confortul se plateste si cere sacrificii...

Asa cum unii isi iau manusi de condus, asa cum unii isi iau masina mica ptr. consum, asa sunt unii care vor incalzire in scaune.... La inceput cand iei masina si iti zice dealerul ca daca pui si incalzire in scaune mai trebuie sa astepti vreo 2 luni asa, te lecuiesti si daca se poate faci after.... Sau mai mult...nici macar nu exista optiunea...

De ce o vrea lumea? Asa cum unii spuneau ca pot trai si fara A/C la masina, asa spun acum altii ca se poate trai si fara incalzire in scaune.... Insa dupa ce ai gustat pe propria piele si propria masina, atunci nu mai poti renunta la optiune, ba vrei mai mult....SIMPLU...
bubu782001
Absolut corect dantes. Nu am absolut nimic de comentat, parerea fiind strict personala.
PS sper sa va ajute ideile cu sistemul termostatului pe care l-am postat.
gabize
bubu782001:
Cand am achizitionat masina din semnatura (Laguna), sa intamplat sa aiba scaune de piele si incalzire in ele. Nu am optat pentru asta, dar sunt binevenite.

Si eu stiam ca tapiteria de piele se incinge foarte tare vara si ca tine frig iarna. Dar am avut placuta surpriza ca pielea alcantara sa se comporte impecabil atat vara cat si iarna.
Apoi, daca noi nu avem ierni reci... poate nu peste tot, dar in Bistrita iarna e iarnă. Si caldura in scaune nu e menita sa dezghete scaunele, ci sa confere confort. Nu pot exprima in cuvinte ce inseamna sa intrii infrigurat in masina, si in cateva secunde sa simti un val caldut la sezut si la spate. Incalzirea in scaune merita orice efort.


dantes:
Nu la orice masina porneste incalzirea in scaune vara. La mine daca o pornesc vara, semnalizeaza pornirea ei in bord, dar scaunele NU SE INCALZESC. Nu stiu de la ce temperatura ambianta in jos pornesc, dar cand e cald afara cu siguranta nu pornesc.
hellcat
QUOTE(gabizegrean @ 18 Sep 2009, 11:36)
Nu stiu de la ce temperatura ambianta in jos pornesc, dar cand e cald afara cu siguranta nu pornesc.
*


Cred ca dintr-o documentatie de laguna se poate afla care-i calibrarea pe temperatura.
tunderbird
Pe de alta parte exista si un oarecare risc ca atunci cand cobori in frig cu spatele incins sa te alegi cu o raceala zdravana.
BZN
Ma batea si pe mine gandul sa pun asa ceva dar am ajuns la concluzia ca e cam mult deranj. Oricum, este un lucru util, pacat ca la Logan nu exista disponibila aceasta optiune.
DanCVA
Pai cu ce ne chinuim noi nervii sunt piese de Logan.
gabize
QUOTE(tunderbird @ 18 Sep 2009, 11:57)
Pe de alta parte exista si un oarecare risc ca atunci cand cobori in frig cu spatele incins sa te alegi cu o raceala zdravana.
*




Cel putin la Laguna nu incalzeste asa tare incat sa fie periculos. Plus ca dupa o perioada decupleaza incalzirea in scaune, practic e termostatat si scaunul, mentine caldura lui in anumiti parametrii
dan22y
Si eu sustin asemenea lui Hellcat si a lui Gabi, ca incalzirea aceasta, cu termostatul in perna scaunului cel putin pt Megane II.2 nu porneste daca nu e mai rece afara, asta fara sa spun prostii... dar nu stiu exact temperatura sub care incepe sa actioneze... Am pornit-o de atatea ori zilele astea dimineata si porneste (temp. undeva sub 12 - 15 grade C), iar ziua in amiaza mare binenteles ca nu porneste, semnalizeaza ledul de pe buton, dar nu porneste incalzirea.

De cand cu face-liftul, au scos si mesajul de pe CB cu privire la activarea incalzirii in scaune, deci... ramane ledul de confirmat.

Eu am din fabrica optiunea asta de incalzire scaune, e foarte buna, am testat iarna trecuta (zicea bine Gabi de iernile din Bistrita) e un cofort in plus.

Binenteles ca dupa ce scaunele s-au incalzit, decupleaza termostatul, iar dupa un timp cupleaza inapoi... eu cred ca re o oarecare intarziere... poate mi se pare mie...adica scaunele apuca sa se raceasca o idee...
Solon
Diseara, daca Romeo apare, e jale! Fix despre asta o sa-l intrebam! wink.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.