Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Injectie modus 1.5 dci
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Modus
Pages: 1, 2
comanr
intr-o zi n-a mai pornit gigantu'. l am lasat vo 2 luni pa dreapta fiindca ma deplasam cu alta masina . apoi ia venit timpu':

1.pregatisem cele 16 milioane pentru schimb supape retur injectoare
2.s-a dovedit ca diuzele(cuiele) din injectoare erau intepenite din cauza parafinei din motorina, au fost curatate cu spray si scoase cuiele cu ajutorul unei menghine(asta la atelier) .a fost ieftin, inca sant ok injectoarele , mi-au dat si diagramele de testare.
nu stiu de unde naiba sa alimentez sa nu patesc la fel .

ultimu dezgust: ca sa le montez mi au trebuit 4 saibe amarate din cupru care costa 10 ron bucata ....cred ca punga era mai scumpa si imprimeul.

3.urmatoarea faza era sa se defecteze supapele de retur (exista kit de reparatie dar nu va ganditi ca puteti procura e o mafie imensa in legatura cu acestea,toti repara ei nu vand kituri :traducere: dureaza 10 secunde sa pui kitul si sa insurubezi injectorul.oricum bine ca nu am avut nevoie de kiturile respective ...

caut si eu scaune spate plus anexe (centuri) pentru modus ,eu am o cusca din plastic pt transport in loc de scaune spate,care vedeti pe undeva un modus tavalit...
daniel_vld
ce simptome ai avut pana sa nu mai porneasca?nu de alta da eu am tot de 65 cp 121000km si deocamdata merge ok,n-am probleme dar vreau sa stiu sa o iau din pripa.multam!
ps:cati km ai la a ta?
comanr
nu avea cine stie ce simptome doar ca nu pornea mereu la prima cheie .acum am o alta problema, mi se dezamorseaza instalatia de alimentare din cauza ca vin bule de aer pe traseu inainte de filtru ..incerc sa rezolv .banuiesc rezervorul desi am desfacut o cupla de sub masina si motorina curge prin cadere (rezervor jumate) ,nu vad pe unde naiba suge aer...cumplit
comanr
salut, am revenit cu vesti bune intr un final .(long)

Lucruri pe care le am invatat si de care voi tine cont de acum in colo:

1.daca nu ti porneste dci ul vreodata ,verifica sa nu fie cumva bule de aer pe tur ,verifica conductele vizual pe lungimi sau locuri diferite (unde e posibil)

2.daca motorina exista si nu e problema cu aerul pe instalatie ,in functie de numarul de km pe care-i are masina si de ce stii ca i-ai facut(motorina mai putin ok) ai mai multe optiuni descrise mai incolo in acest post

3.un dci nou ,fie el modus(renault) ,dacia ,nissan etc tre sa mearga cam asa : Pe tur nici o bula de aer , pe retur din cand in cand cate o turbidizare(spumare fina) de motorina , in final e posibil ca pe teava de retur sa se formeze niste bule mici cat varful de ac una dupa alta , nu mai mari,asta bineinteles la o masina noua(instalatie perfect ok),la relanti.La plecare si intrare in filtru deasemenea nici o bula.un alt amanunt important la filtru cand se opreste motorul nu trebuie sa se vada motorina care migreaza din filtru lasand loc aerului pe vreo conducta(intrare sau iesire)

4.returul din pompa se uneste sus la iesire cu returul din injectoare si apoi pleaca spre rezervor si o parte din acest debit se duce si in filtru(incalzirea lui)

acum ce am patit eu si cum am rezolvat:

n-a mai pornit modusul,motorina era pe tevi deci nasol ,am banuit injectoarele .le am scos ,le am dus la un atelier in gl ,nu dau nume,carora le am dat si bani(380ron), au gasit cuiele blocate de la diuze(recunosc ca am pus un aditiv idiot care era maro,maro au gasit si in injectoare).Le au pus pe tester ,cica "ia le is mama bunului" ,masina are 131 mii.

Le am luat,am schimbat filtrul si motorina ,le am montat ,a pornit masina,insa imediat dupa oprire gaseam conducta de retur goala(20cm) ca urmare a spumarii excesive ,aer care venea pe returul injectoarelor.dupa ce am schimbat si rampa de retur degeaba(160ron) mi am dat seama de necaz.Aceste injectoare la partea de filet unde se desfac au ca etansare o loctita din fabrica pe care "meseriasii bordurii" de pe youtube si de pe aici din gl nu o mai pun la loc ,ca drept urmare in conditiile de vacuum ale rampei de retur poate patrunde aer pe langa filet in returul pompei ,mai departe in rezervor si filtru ,rezultatul ducand la o functionare defectuoasa cu aer,dezamorsare si o uzura prematura a pompei.deci daca ai umblat la injector si vin bule multe pe retur ai umblat prost.

Am resigilat injectoarele cu o loctita din comert (albastra cred) si fenomenul a disparut.a mai trebuit sa schimb inca odata filtrul de motorina deoarece,cel nou cumparat anterior, de altfel filtru foarte bun(210 ron), avea o supapa defecta si permitea retragerea motorinei spre rezervor

acum totu i ceas dar am avut o saptamana "plina"

F.important :la montajul injectoarelor in sine se vor spala piesele componente extrem de bine si foarte atent(folositi nitrodiluant ieftin+spray,sa nu existe nici zare de calamina pe diuze sau reziduuri pe componentele interne si pe carcasa ,se va folosi putina motorina ca lubrifiant la montaj si se strang la 55nm,eu am strans "la mana" insa am ceva experienta in domeniu.

se vor usca cu aer comprimat (n-aveti compresor folositi spray cu aer) locul unde vin montate injectoarele ,sa nu existe pic de calamina (folositi un lemn sa curatati(exclus metal) si spray ) .curatati bine filetul unde vin clemele de prindere ale injectoarelor si suruburile aferente acestora(cu spray),La montaj folositi saibe noi pt injectoare si ungeti le cu putina vaselina ,la fel si la cleme si suruburi folositi vaselina la contactele cu chiulasa,injectorul si filet surub clema.inainte sa montati injectoarele dati o cheie sa ventilati cilindrii(posibil sa incasati in calculator cateva erori care se vor sterge de la sine sau nu) sau suflatii cu aer comprimat.

E posibil ca intr un service de marca sa se faca asa treaba insa mai ramane de vazut la ce costuri.
PS:
pompele dci nu "cad" ele se uzeaza din prima zi, depinde de noi sau de mecanicii care ne lucreaza la masina cat le lungim boala ,avand in vedere ca viata lor e o boala,ele fiind niste pompe hidraulice ce se uzeaza pur si simplu.

o masina cu bule dese de aer in turul pompei va muri mai repede, chiar daca merge inca

vedeti ca la montaj saibele vin cu partea rotunjita a marginii pe chiulasa si dreapta pe injector

nu folositi snururi de azbest sau alte prostii la montarea injectoarelor deoarece injectorul trebuie sa se raceasca sa aiba perfect contact cu chiulasa altfel se va uza prematur.
cu apa in injectie, daca a trecut de filtru, nu i bine deloc
nu folositi aditivi de nici o culoare,purjati filtrul cand va aduceti aminte,bagati numai motorina de la pompa,schimbati filtrul la 15 mii

tot ce am scris aici este doar parerea mea , nu este nimeni obligat,invitat sa faca asa sau sa tina cont de ce am scris.

va salut!
verde
Pe langa faptul ca e parerea ta, f. buna , este de fapt "experienta" pe care o capeti lucrand sau invatand de la binevoitori ca tine . Chiar sunt cateva amanunte interesante. Multumiri de explicatii si sa stii ca vor fi de folos multora de pe aici.
kappy1112
stie cineva de unde pot cumpara acele saibe de la injectoare ( de preferat din bucuresti). multumesc anticipat!
spacesky
am schimbat si eu una, o poti lua de la orice dealer dacia daca nu gasesti la renault cum a fost in cazul meu, au aceleasi coduri si pt 70cp si 85cp, cost aprox 16lei bafta
nick_man
SALUT COMANR. Am un Scenic 1.5 dci. Am avut probleme cu injectoarele si am schimbat toate duzele. Acum masina merge dar am mult aer pe retur. Toti mecanicii la care am fost nu au stiut ce sa ii faca. Esti singurul care ar putea sa ii dea de cap. Am citit cu atentie sfaturile tale dar din pacate sunt cam paralel cu mecanica. Cum as putea sa iau legatura cu tine ? Ma poti ajuta ? Ma poti trimite undeva ? Trimite-mi un mail ( NICKMARKET@YAHOO.COM 0723568258 ) sau un nr de tel. Mii de multumiri. RESPECT !
MandeaSile
Buna seara,
Problema cu aerul pe conducta de retur la clio 1.5 dci am si eu si nu am gasit un remediu,daca se poate sa ma ajutati cu un sfat.
Multumesc.
ady24


Ei bine aer poate sa traga si pe la injectoare. Nu pot sa va dau explicatii aici, daca doriti sa va ajut intrati pe id'ul meu de mess : reparatii_injectoare
gabriel.cornel
Pe linga cele spuse de comanr, bulele de aer mai pot proveni si de la pompita de amorsare, care are in ea o supapa unisens iar daca nu inchide bine scapa motorina in rezervor (ea trebuie sa lase sa treaca motorina doar spre motor, iar in sens invers trebuie sa blocheze). Unii colegi au mai montat o supapa unisens, intre filtru si pompa de inalta, supapa care se gaseste la magazinele de piese auto. Va doresc numai bine.
MandeaSile
Multumesc, maine o sa merg sa cumpar o pompa unic sens.
o seara buna.
synergist
comanr: iti multumesc frumos pentru ca ai postat aici intamplarea si ce ai invatat din asta.

legat de bulele de pe retur, eu am avut un ford fiesta.
problema cu bulele alea, erau din garniturile mici de silicon/cauciuc (nu stiu sigur din ce material sunt) care se afla in interiorul mufei de plastic ce intra pe stiuturile de metal.
si din condunctele de plastic ce nu se mai strangeau bine pe metal.
problema era ca instalatia aia se schimba cu totul. tur+retur intre pompa de injectie si filtrul de motorina. eu am taiat cateva conducte si am pus furtune speciale de motorina care sa reziste la temperaturile inalte de sub capota. nu recomand sa schimbi pompa de amorsare decat cu una cu cauciuc rezistent la temperaturi, eu am schimbat cu 35 lei pompa cu una din targ si in 2-3 luni a copt cauciucul din ea.
intamplarea mea...biggrin.gif

*eu sunt interesat sa imi cumpar un Modus. mi se pare mica si ideala pentru oras.
citesc pe aici si incerc sa invat din experientele voastre, ca sa stiu la ce ma voi uita pe la motor cand o sa il cumpar.

multumesc
comanr
update :
am aproape 200 mii de km cu modusul 1.5 dci , nu am avut nici o problema cu sistemul de injectie in tot acest timp.masina merge impecabil ,am facut preponderent drumuri lungi , am stat cu rezervorul plin mai mereu.

super sfat de iarna pentru toata lumea:

nu dati la cheie imediat ce se sting martorii de la bujie , mai lasati inca 10 secunde si apoi dati la cheie , veti vedea la cei cu motoare mai uzate ca o ia la sfert, nu puneti contactul de 2 ori.
bujiile raman alimentate si dupa stingerea spiralei din bord

spor la treaba
pin 64
injectoarele si pompa se duc din cauza aerului pe instalatie o spun din propria experienta
comanr
nu am mai postat demult deoarece nu au mai fost probleme in tot acest timp cu masinuta.

de curand o problema clasica ,nu mai pornea.dupa mai multe investigatii si diagnoze am ajuns la concluzia ca pompa de motorina nu baga presiune in rampa.

rezolvare:
desfacut o supapa de pe pompa care are un o-ring in cap , oringul era crapat si adunat ca un mic covrig, nu mai asigura etansarea supapei.
dupa inlocuire masina porneste imediat mereu.
cost reparatie 2 ron.

atasez poza , oringul din supapa incercuita cu negru a fost de vina.
supapa se poate scoate pe masina in maxim 30 de scunde cu o cheie tubulara de 15.
alwaysfresh
ce fain ca doar atat
comanr
doar atat, ma intreb cate pompe demontate de pe masini degeaba exista ...biggrin.gif
cmbogdan
Comanr, poti sa-mi dai un id de messenger sau un nr de tel ceva?
Am un clio 2 bicorp 1,5 dci/65cp care numai porneste. la fel ca la tine, dupa multe pareri si investigatii,concluzia finala este ca pompa de injectie este blocata.
Am mai multe solutii dar as vrea sa incep cu cea mai ieftina si usoara. demontare supapei de care vorbeai tu.

Ai putea sa-mi spui ce simptome ai avut inainte sa nu mai porneasca deloc?
ady24
Inainte de a ajunge la concluzia ca pompa este blocata, a fost pusa pe tester ? Nu de alta dar pot fi "n" cauze atat de natura mecanica(pompa sau/si injectoare) cat si de natura electrica(senzori, mufe, contact imperfect la mufe) etc.
cmbogdan
Da a fost pusa prima oara acu vreo 3 zile cand a inceput sa faca asa.Prima oara a dat o eroare legata de un releu de tensiune de la calc de motor. A fost inlocuit pe loc.
A doua zi dimineata iar n-a mai pornit si cand am pus CLIP-ul pe ea arata DF137 3 DEF. Ceva legat de presiune in rampa.
Ce s-a facut mai departe:
S-au desfacut conductele de la injectoare putin pentru a vedea daca ajunge motorina la ele -NU ajunge
S-au verificat bujiile incandescente -Sunt bune,nici una arsa
S-a facut test de baterie-este in regula
S-a desfacut supapa aceea din buza capului hidraulic(care se desface cu cheie de 15)- spre deosebire de comanr, o-ringul era intact.

Masina a fost pornita o data impinsa(cand a facut figura prima oara) si a mers brici. De atunci nu am mai pornit-o asa. Am incercat cu spray azi dim dar nu vrea sub nici o forma.

Ramane sa desfac minunata pompa de injectie.....si va tin la curent


ady24
Inainte de a desface pompa, mai ramane sa dai jos regulatorul de presiune de pe pompa. E cel cu mufa maro. Il dai afara, iar mai apoi trebuie dat la automat , fara bujie, sa vezi daca iese motorina din pompa. Daca ai bafta sa iasa atunci ai probleme cu regulatorul de presiune daca nu atunci ori mergi cu pompa la reconditionat, ori o schimbi cu alta noua sau sh, depinde de situatia financiara.
Bafta !!
alexme24
si foarte important: nu o mai porni impinsa sa nu dai de altele.
cmbogdan
Cu impinsul am inteles cum sta treaba. Numai fac!
De dat la automat fara bujie cum fac? Scot mufa aia de langa baterie care e pentru bujii? E o mufa mai mare asa....
ady24
Nu scoti nici un fel de mufa, dai la automat fara sa mai pui bujia.
cmbogdan
In regula am inteles, deci dau din prima la automat.
Cand ajung acasa ma apuc sa desfac regulatorul, am vazut ca imi trebuie niste torx-uri....
cmbogdan
Update:
Nu este regulatorul de presiune de vina,
S-a demontat pompa de pe masina pentru verificari mai amanuntite.
Aseara dupa ce am incalzit corpul pompei cu un feon,vreo 10 minute, a pornit imediat fara nici o problema. Diseara aflu si ce probleme are pompa.
comanr
posibil sa ai apa in motorina.
ady24
QUOTE(cmbogdan @ 10 Jan 2013, 12:38)
Update:
Nu este regulatorul de presiune de vina,
S-a demontat pompa de pe masina pentru verificari mai amanuntite.
Aseara dupa ce am incalzit corpul pompei cu un feon,vreo 10 minute, a pornit imediat fara nici o problema. Diseara aflu si ce probleme are pompa.
*




In mod normal ar trebuii sa fie vorba de distribuitorul hidraulic al pompei. Exact acelasi simptom il aveau si pompele rotative clasice, numai ca acelea nu mai porneau la cald. Trebuia turnat o stilca de apa rece si pornea la sfert, insa aici e invers.
cmbogdan
Problema rezolvata!
Defecte:
1. Coronita de plastic de la rulmetul axului din pompa era spart(posibil sa il fi spart "meseriasul" care a desfacut pompa.A fost schimbat corpul pompei.
2. O supapa din capul hidraulic(una foare mica) era infundata cu parafina si ramasese pe inchis. De aceea atunci cand capul hidraulic era incalzit, parafina se inmuia si supapa se aceea deschidea.

Pompa a fost desfacuta pana la ultimul surub, curatata in cuva cu ultrasunete, apoi suflata cu aer. Pe paletii de la pompa de joasa nu s-a gasit nici un gram de uzura deci nici vorba de pilitura. Mai mult ca sigur pompa numai facea presiune din cauza acelei supape.

Cei de la Rune mi-au cerut 2000 de lei pentru reparatia pompei......
Noroc ca mai exista prieteni pe lumea asta.

Cost total:
100 lei corp pompa
150 lei demontare si montare pompa pe masina

nsl_iuli87
cmbogdan poti da detalii de unde ai cumparat corpul pompei.
Cum se comporta masina acum la pornirea la rece?
Multumesc!
cmbogdan
Corpul pompei l-am cumparat de la un prieten care are un garaj pe Apusului, unde am si reparat pompa.
Masina se comporta ireprosabil acum la rece....am lasat-o de luni seara pana astazi dim si a pornit imediat(invarte de 3-4 ori si porneste fara nici un fel de problema).
comanr
@cmbogdan

poti sa identifici valva ta cu probleme pe poza pusa de mine sau macar locul unde e situata, sa facem un tutorial pentru no-starter 1.5dci

pana acum avem asa:

- injectoare neetanse sau reparate prost(dau aer pe retur), test retur injectoare.
-valva(supapa) cu o-ring in cap , incercuita de mine in posturile trecute,usor de reparat
-filtre neetanse(inlocuire)
-supapa ta infundata
-senzor turatie volanta(se poate vedea doar pe diagnoza), daca nu se primeste semnal , ECU nu da drumul la injectie.
comanr
revin cu cateva informatii si o reparatie "de control" icon_mrgreen.gif ,

zielele trecute am observat un comportament anormal al motorului, adica o bataie puternica, probabil un injector s a blocat, am turat putin motorul si s a linistit, stiam eu ca nu e de bine dar am preferat sa o las sa vad ce si cum, erori nu aparusera.

iata ca ele au aparut undeva la 4000rpm, codul de eroare era P0302 - misfire pe cilindrul 2. masina pornea perfect si la cald si la rece.

azi am conectat furtunasele, totul in regula, se desfiinteaza mitul cum ca daca ai coduri pe injectoare trebuie sa inlocuiesti supapa de retur in mod sigur, nu este asa, trebuie investigat, ceea ce am si facut.

am curatat conectica, am inspectat cablajul, am plecat in probe, la fel , eroare "pana de injectie" pe la 4000 rpm si apoi sub aceasta turatie totul intra in normal, eroarea disparea din bord insa o vedeam pe diagnoza.

mai aveam 2 injectoare de euro4(asa tin minte, codurile delphi erau aceleasi cu cele de pe masina mea) cu 5 porturi la diuza pe udeva prin garaj primite de la cineva cu cativa ani in urma ca defecte, bune de aruncat, am refacut unul din ele respectand pasii descrisi la pagina 1 si folosind supapa de retur de la injectorul care il aveam pe masina si care era etans pe retur in urma testului.

dupa montarea noului injector la pornire masina mergea prost, fara cod de eroare, se auzea o rapaiala la injectie, dupa ce am turat la maxim motorul de doua ori , totul a intrat in normal, motorul fluiera iar ca odinoara, nu mai apare nici o eroare in mers indiferent de turatia si sarcina motorului, am testat pana aproape de 5000rpm in treapta a 3 a.

ca si concluzie, nu numai supapele de retur se uzeaza sau fac probleme, e posibil ca si partea de comutatie hidraulica din injector sa se uzeze si sa se comporte anormal ratand cicluri de injectie mai ales in turatie mare.

toate cele bune si cat mai putine probleme la masina, stiu ca unii o sa priveasca reparatia ca pe o improvizatie insa masina nu mai merita investitii serioase avand in vedere varsta, desi e masina de zi cu zi si chiar merge perfect, pe seara in trafic am observat ca a mai scazut si consumul putin, injectorul vechi sigur nu era in parametri cu toate ca nu aparea vre un defect pe diagnoza pana mai ieri iar masina pornea si porneste "la sfert" in orice conditii de temperatura.

am observat si o crestere de putere, performanta probabil s a degradat treptat si nu mi am dat seama, cu fumul sta mai bine, oricum masina nu afuma nici inainte, dar acum e mai bine, sant foarte multumit de ceea ce am facut mai in gluma mai in serios astazi la ea.

ps:

masina are aproape 250k, codul de eroare P0202 a fost generat de mine pornind motorul cu mufa scoasa la injectorul 2 pentru identificarea precisa a injectorului, fabricantul numeroteaza injectoarele incepand de la volanta, pe dos cumva smile.gif

softul de diagnoza este un vag-com(VCDS) CAN, reuseste sa scoata codurile de pe motor si la renaultul modus, a fost suficient pentru mine.

postul reprezinta constatarile si observatiile mele personale, nu este nimeni invitat sa urmeze aceasta cale a reparatiei, pentru cei cu probleme recomand testarea si reparatia injectoarelor defecte in bancurile de proba pentru injectoare CR.

interventia la sistemele de injectie implica curatenie impecabila, cunostinte destul de solide de mecanica/hidraulica/electronica, aparatura de diagnostic adecvata si experienta.
RazvanF
Am decis sa sterg postul sa nu dau idei. Multumesc mult !
comanr
o sa apara tot felul de ciudati sa zica ca e bine sa pui aditivi in motorina sau ulei 2t, o sa ti zic parerea mea, nu vreau sa murdaresc topicul dar ar fi bine ca aceasta parere sa ramana aici, altele nu le vreau aici, sa le scrie pe topicul lor de ulei 2t.

-imagineaza ti ca ai mai multe masini, nu este fezabil sa pui ceva in carburant ca si costuri, ajungi sa arzi ulei destul de scump si financiar nu se justifica.

-pe termen lung, masina nefolosita zilnic,uleiurile pot interactiona cu diversi compusi ai motorinei si pot bloca sitele fine din rezervor, pot face lacuri smalturi si alte asemenea pentru ca unele nu sant foarte stabile ca si produs in sine.

-este destul de greu sa faci dozajul la fel de fiecare data daca nu alimentezi plin la plin

-sa presupunem ca pui cam 200 grame la un plin de motorina adica la 50 litri , asta inseamna ca in toata perioada de lucru a filtrului de motorina adica 30000km (asa este la mine, e un filtru mare negru din plastic, mai mare decat la clio) faci cam 30 de plinuri (1000km pe plin) si pui aprox 6 litri de ulei 2T care trebuie si ei sa treaca prin acel filtru de motorina, clar scade si capacitatea de filtrare a filtrului.

- in anotimpul rece uleiurile maresc vascozitatea motorinei si nu ajuta la pornirea la rece

- uleiul ars se duce unde crezi, in mediu, ce ti ai dori un oras cu vitei care ard ulei 2T zilnic sau un oras in care functioneaza vehicule cu filtre de particule sau cu masini care emit in limitele normalului, copii nostri stau la semafor , vor sa se duca la gradinita , sa se faca oameni mari, multi au probleme respiratorii si devin usor iritati de noxele autoturismelor noastre, mai ales de cele care nu sant in regula si sant foarte multe.

-nu consider ca injectoarele la 1.5dci cad de la motorina fara ulei, astea s materialele folosite, atata tine, poti sa i pui si lapte de cuc, ele sant afectate foarte mult de condensul din rezervor, conditii de lucru dificile datorate faptului ca nimeni nu mai sta sa incalzeasca motorul usor in trafic si baga pedala la podea, lumea face rabat la intretinerea masinii si greseste folosind aditivi minune pe care producatorul nu i recomanda.

nu doresc nici un raspuns la acest post, insist chiar.
comanr
azi am facut si primul drum mai lung, masina merge perfect, consumul cu aer conditionat in conditii de drum judetean a fost 4.0L/100km, ceea ce confirma ca totul e in regula.
RazvanF
QUOTE(comanr @ 15 Aug 2014, 21:12)
azi am facut  si primul drum mai lung, masina merge perfect, consumul cu aer conditionat in conditii de drum judetean a fost 4.0L/100km, ceea ce confirma ca totul e in regula.
*


Consumul l-ai facut la pompa sau datele sunt luate de la calculatorul masinii?
comanr
consumul e din bord, din diverse verificari stiu ca nu mintea calculatorul la aceasta masina, o sa verific si la pompa cu o viitoare ocazie, dar cand masina avea 120k fara aer conditionat consuma cam 3.7L/100km (dci de 48kw) si il verificasem, era real.

eu nu am gasit nici o masina cu motor in 4 cilindri care sa consume mai putin pana acum.
RazvanF
3.7 am avut si eu pe un Logan MCV dci 75 cai parca la 70 km/h, mai putin de atat nu s-a reusit.
comanr
eu nu merg asa incet, merg mai mereu cu 80-100 la ora, incerc sa evit radarele care abunda in zona, niciodata nu las masina pe liber si nu ma grabesc sa schimb treptele de viteza, las turbina sa aduca aer, media de 4 la suta nu este cu masina ca melcul, mers normal fara depasiri inutile, doar necesare.

sa nu compari niciodata modusul cu loganul pentru ca sant animale extrem de diferite, modusul e mai evoluat cu 10 ani minim, are directia care salveaza carburant si generatorul gestionat diferit, precum si o sumedenie de alte lucruri care nu sant pe low-cost ul romanesc si care ajuta printre altele si la un mers mai eficient si mai economic.
RazvanF
Ar mai trebui niste lumini de zi DRL, cred ca si astea ar ajuta la consum. Eu sunt obligat sa merg cu faza de intalnire/scurta aprinsa tot timpul. Am facut un mic calcul si asta inseamna 55wati de bec X 2 becuri 110 wati + 10 wati(cele 2 de pozitie fata) + 70 de wati pentru pozitia spate, rezultat final 190 wati doar pentru becuri...in conditiile in care 2 lumini DRL ar consuma undeva la 3 wati.
Media mea este de 5%, consum la pompa, schimb la 3000, jumate din km sunt facut cu ac pornit iar de fiecare data inainte de a pleca la drum pornesc masina din timp ( 10 min la relanti). Poate acesti factori duc la un consum putin mai ridicat, cu toate ca masina este mai mica, are 1 tona, Modusul chiar nu stiu cat are, presupun undeva la 1150 spre 1200 kg. Motorul meu este de 50 kw si mai obisnuiesc sa las masina pe liber.
comanr
si ce ai tu e masina buna, fara discutie, problema e la meganuri sedan facute prin turcia sau loganuri, simboluri, astea s niste panarame sinistre, majoritatea.

tehnica de injectie prevede inchiderea injectoarelor in frana de motor si faci economie, totul e sa nu franezi inutil defapt trebuie sa nu franezi mai deloc daca vrei consum bun.

mie mi a placut foarte mult velsatis dar nu a fost sa fie, as fi vrut un velsatis cu 2.0dci la un moment dat.

modusurile nu s masini perfecte, mai iei foc in ele , din astea, dar strict vorbind de modus dci pot sa zic cu mana pe inima ca e o masina extrem de fiabila daca e exploatata corect, mult mai fiabila decat logan sau alte chestii inferioare printre care as include si megane sedan sau alte goange "made in turkey".

imagineaza ti ca la 250k masina merge bine si nu am schimbat nici un brat, bucsa si de puntea spate nu m am atins, in afara de problemele pe injectie care m au pus oleaca la incercare in rest masina a fost fara defect, sa uitam incidentul cu maneta de stergatoare care dovedeste ca nimeni nu i perfect, ba mai mult decat atat, fiecare fabricant are prostii sai platiti cu bani grei.

masinile cele mai bune de la ei au fost facute in franta, mereu a fost asa.




RazvanF
QUOTE(comanr @ 16 Aug 2014, 12:31)
masinile cele mai bune de la ei au fost facute in franta, mereu a fost asa.
*


Asa este ! Velsatis zic ca face parte din gama de lux a firmei, daca e sa cautam niste poze cu interiorul acestei masini.
Ce am observat la a mea e ca injectia este facuta de Delphi in Anglia iar manetele de semnalizare + stergatoare la fel, pe ele este inscriptionat Made in England, sa inteleg ca principalele componente ale masinii au fost fabricate in Anglia si masina in sine ansamblata in Franta?
comanr
da, acum orice fabricant de masini este un maimutoi care aduna piese de la diversi vendori si face cutia lui din plastic pe care atarna mare sigla sa, eventual din ce in ce mai mare.

forta de munca slab pregatita si ieftineala(platformele de doi bani) au dus mereu la probleme si au iesit lucruri proaste, niste gunoaie pe banda rulanta, produse ale consumerismului din zilele noastre.

din pacate lucrurile acestea nu se pot evita, trebuie doar sa stii cat compromis faci cand cumperi un anumit lucru in zilele noastre, pentru ca va spun sigur ca orice masina de duzina in ziua de azi e un compromis, multe sant proiectate cu indici de fiabilitate de asa maniera incat sa nu tina, sa fie niste gunoaie, aici s a ajuns.

de asta e mare diferenta intre lucrul frantuzesc si lucrul romanesc sau turcesc, gunoaie sinistre.

asta nu inseamna ca romanii sau turcii nu fac lucruri bune, fac si ei prajituri, cafele, pantofi , nu masini.
comanr
timpul trecand, modusica al meu a considerat ca e cazul sa si termine aventura, cel putin deocamdata, dupa un episod de overheating pe autostrada compresia este zero pe 3 cilindri sau aproape zero, voi face verificari si eventual voi schimba motorul daca damage ul intern este major.

am vazut tarziu pavelele de temperatura, pur si simplu fiind soare si display ul dimmed pentru ca e obligatorie faza mica a fost imposibil sa sesizez la timp ca temperatura nu era ok plus ca bordul nu a avertizat cu nici un mesaj de overheating pur si simplu a fiert deodata dar fara mesaj de overheating, in mod normal indicatia de temperatura trebuie sa fie mult mai vizibila, dar ce ne mira, exista modele "noi" fara ceas de temperatura, doar cu bec, cred ca era mai bun decat indicatia cu pavele biggrin.gif

la un moment dat a pierdut putere si apa masiv si a aparut pana injectie dar oricum era prea tarziu, o sa l desfac bucati sa l analizez.

long story short - it's dead. popa.gif
Mihu.alx
Ceva noutati ? Ai reusit sa l repari ?
comanr
inca nu, ma deplasesc cu alt gunoi sinistru, maine teoretic desfac.

LE: o bujie este topita la varf , 3 sant ok, din cele 3 ok una este absolut plina de ulei celelalte 2 arata omeneste fara calamina, turbina este ok la o prima verificare, uleiul este nemodificat, antigelul nemodificat, voi scoate luni motorul cu totul de pe masina , o sa incerc sa fac niste poze, in functie de ce gasesc voi incerca sa repar dar totodata voi face un RK la electromotor, alternator si voi inlocui ambreiajul pentru ca tinea sus de tot, se pare ca problema a fost generata de un injector blocat pe deschis la pistonul 4(de langa distributie) unde am gasit bujia topita dar dubii exista intr o masura la fel de mare la pistonul 3 unde totul este plin de ulei, posibil sa existe o mare gaura in acel piston sau segmenti sparti, cel putin deocamdata asa se pare, dar vom vedea.

uleiul a fost consumat rapid in proportie de 50% prin epurator, deci exista presiune foarte mare in carter, toata lumea arata cu degetul spre tubina, insa eu stiam ca turbina este ok, ceea ce e bine, e o economie importanta pentru bugetul de reparatii.

ps:
acea teava de egr curbata, care la toata lumea e obturata total sau partial la mine era doar putin acoperita cu negreala, in conditiile in care nu am demontat o niciodata decat azi, deci motorul a mers superbine ca si combustie pana in momentul dezastrului.
comanr
motorul este irecuperabil in mare parte, voi pastra doar: arborele si axa cu came plus pompa ulei si baia de ulei, turbina, galerii, anexe.

chiulasa are supapele topite, pistoanele in numar de 3 sant topite, am gasit un top end plus bloc la cota standard intr o stare decenta si voi face un motor cu piese noi adica segmenti noi, kit de garnituri complet, cuzineti noi si voi reface si injectoarele defecte cu diuze noi ca sa pulverizeze corect, la pachet va veni si un rulment nou de presiune si un disc de ambreiaj, ca sa fie bine, sa nu fie rau.

piesele noi sant foarte scumpe, chiar si la second hand, un bloc cu pistoane si arbore fara chiulasa si fara nici o anexa este 400 euro, un motor complet cam 500 euro fara anexe insa partea interesanta este ca orice "sehas obosit din dezmembrari" trebuie desfacut bucata cu bucata inainte de montaj, kit nou de garnituri, distributie noua ca sa iasa lucru, deci pe langa banii dati initial mai vin 1000-1500 ron pentru ca motorul sa fie ceea ce trebuie, adica o reparatie de acest gen se duce spre o mie de euro destul de bine asta daca faci totul cu mana ta, practic masina era de aruncat intr o tara cu apa calda, atasez cateva poze cu pistoane topite, supape topite, pompa de apa decedata(desi a curs nu ea a fost buba).






RazvanF
Cati km avea? Un injector blocat pe deschis poate cauza paguba asa mare? Calculatorul de injectie ar trebui sa monitorizeze injectoarele nu? Si daca fluxul de motorina pe un injector este mai mare decat trebuie atunci ar trebui sa ii "taie" din elan nu?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.