Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Reparate frana de mana megane II.1
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Megane > Megane II > Tutoriale
Pages: 1, 2
ncristi
Reparare frana de mana megane II.1
La 120000km , dupa o utilizare intensa (in cazul meu), frana de mana a cedat. Lucru care m-a enervat nu a fost faptul ca a cedat ci faptul ca reno Romania te pune sa inlocuiesti degeaba intreg sistemul. Totul costa in jur de 8 milioane. Pe scurt – butonul care bloca si debloca frana nu mai functiona – frana tinea dar maneta nu mai ramanea sus.
Cauza:
Butonul pe care apesi sa deblochezi frana este actionat de un arc (asemanator cu cel de la un carlig de rufe) . Arcul are ca puncte in care se fixeza niste canaleuri (tuburi de plastic) care fac parte din maner. Din cauza fortei relative mare si a faptului ca plasticul in timp se “rascoace” si-si pierde din proprietati canelurile se rup. Renault foarte simplu putea sa schimbe cele 2 prasele de plastic in nici un caz tot sistemul.
Reparatria a constant in refacerea canelurilor. Eu le-am facut rudimentar din sarma de cupru si pasta de la bison – cum se vede in poze. Din momentul in care am facut reparatia am mai facut aproximativ 7 000 km si functioneza perfect.

Scuze pentru pozele de calitate slaba – le-am facut cu telefonul. Daca aveti intrebari va pot ajuta.
Bafta.

Poza 1:
Se desface capacul din fata cotierei (a aratat un coleg aici cum se procedeza) si cele 2 suruburi sin spate in care sunt prinse praselele de plastic. Se desfac cele 2 plastice cu grija fara sa se rupa. Pentru desfacerea lor eu am folosit o surubelnita indoita insa eu recomand desfacerea cotierei pentru un mai bun acces.

Poza 2:
cele 2 prasele.
Poza 3:
Prima canelura cu inelul de cupru.
Poza 4:
sculele folosite de mine.
Poza6:
cele 2 caneluri cu cele 2 inele de cupru.

Ca sfat - la mine a cedat primul tubulet de plastic dar l-am facut si pe al doilea pentru ca avea fisuri - probabil si acesta urmand sa cedeze curand. Solutia aleasa de mine a fost una destul de rudimetara existand si solutii mai "elegante". Asa ca cine doreste poate imbunatati modul de a repara acest defect. Mie mi-a luat in jur de 1-2h cu desfacut cu tot si totul a fost gata peste 6h dupa ce pasta(lipiciul) de la bison s-a uscat si a refacut tubrile din cupru.

bafta multa si scuze de calitatea redusa a pozelor.
DanCVA
Te felicit pentru ideea de a posta tutorialul asta, mai ales ca este o problema destul de intalnita... cel putin de mine.
Am patit-o de 2 ori, o data nu statea frana in pozitia de parcare, iar a doua oara a ramas in pozitia de parcare in timp ce eram in trafic. Foarte neplacut sa stai cu frana de mana blocata in timp ce masina este pe mijlocul strazii.
Nu am rezolvat ca tine pentru ca masina este in garantie, deci ansamblul maner frana de mana a fost inlocuit de 2 ori.

Pentru cei care patesc ca mine, sa ramana in trafic cu frana de mana blocata deblocarea se face foarte simplu:
- se da capacul de la cotiera prin care culiseaza manerul de la frana de mana;
- cu o surubelnita sau ceva asemanator se trage pintenul de la clichetul franei de mana.
Este treaba de un minut, dar in acest minut auziti injuraturile cele mai variate. biggrin.gif
gutui
salutare. am si eu o problema legata de frana de mana, poate ma ajuta careva.
am fost in vara la un mecanic sa-mi schimbe un rulment pe dreapta spate, la roata biggrin.gif
si dupa ce am plecat de la el, am remarcat urmatoarele: maneta de la frana de mana, nu mai sta ridicata...in sensul ca eu trag de ea in sus, si cand ii dau drumu...pur si simplu cade. si treaba devine din ce in ce mai rea. daca la inceput, tragea doar de 2-3 ori pana prindea o pozitie sa nu mai cada, acu trag si de 15 ori. ce are? ce tre sa-i fac si cam cat m-ar costa? plss help.
Bochi
am si eu o intrebare? Cum ai reusit sa desfaci bucata de piele ce imbraca manerul de la frana de mana? multumesc anticipat.
SorinCT
Eu astazi am observat ca frana de mana nu mai face click de fiecare data cand o ridic. Din ce am observat eu, piciorusul ala care trebuie sa stea cat de cat apasat de piesa metalica cu dinti de care se prinde nu revine la pozitia sa initiala dupa ce dau drumul la buton. Adica pe scurt, pintenul ce este legat de buton nu mai apasa pe dintii de prindere si nu se prinde intotdeauna.
Am sa ma apuc sa curat zona ca s-a adunat ceva mizerie si sa vad daca isi revine. Daca nu sper sa nu fie arcul de vina sa fiu nevoit de o inginerie noua la masina sad.gif
SorinCT
Am facut si eu reparatia respectiva, aceasi problema, se rupsese canalul de plastic unde intra piciorul arcului dupa cum se vede in poze.
Am tras o lipitura cu pistolul de lipit, niste plastic topit si mult super glue meserias smile.gif
Dupa ce am pus totul la loc frana mergea cum trebuie, facea toate clickurile, etc. Daca mai am probleme ma gandesc sa schimb manerul cu unul de la un model privilege biggrin.gif
M-au ajutat foarte mult instructiunile tale, multumesc!
Sfaturi pentru cei cu aceasi problema:
- ca sa scoateti cele 2 suruburi din spatele cotierei, dati scaunele in fata maxim si le ridicati cat puteti de mult din levierele aferente (asta daca aveti pe ambele scaune) pentru ca merge treaba mult mai repede.
-daca nu doriti sa scoateti colierul ce prinde inelul schimbatorului nu veti putea scoate de tot consola centrala ci doar sa o tineti ridica, eventual sa stati cu ea in brate in timp ce desurubati cele 2 suruburi de pe manerul franei de mana cum am facut eu.
Succes la reparatii!
valikris2002
Si la mine nu mai calca pintenul cum trebuie am desfacut cotiera si am studiat un pic problema si am obsevat ca s-a deplasat un pic manerul spre schimbator, ca un fel de joc iar cad trag de el sa ridic manerul nu prinde pintenul pe dintii respectivi, insa daca trag de maner spre spate adic ridic si imping inapoi functioneaza perfect..ori sa tocit un pic capatul pintenului ori dintii respectivei pieses s-au tocit, piesa care am vazut ca se poate da jos, exista locas si pe partea dreapta pentru piesa respectiva probabil pentru cei cu volan pe dreapta
Am incercat sa strang si piulita de la frana de mana insa nu imi dau seama cam cat trebuie stans, de tinut tine si cu ea stansa si cu ea mai desfacuta, nu am observat nici o diferenta, aveti idee cam cat trebuie stansa, mi e sa nu mearga infranata pe urma radmasa.gif 04.gif o sa ridic masina pe cric sa ii fac o verificare daca merg infranate, asa la prima vedere masina se misca foarte usor pe loc, am mer prin oras , la sosire am constatat ca doar roata de pe stanga spate era fierbinte ca cele de pe fata sa zic asa, cea de pe dreapta spate era rece
SorinCT
Ca sa iti dai seama daca ai strans prea mult ridici masina pe cric si verifici roata sa nu fie in frana. Eu am strans parca vreo 3-4 spire din ce tin minte, oricum nu mult.
Fa niste poze ca sa explici ce e pe acolo ca nu prea imi dau seama din descrierea ta.
Din ce spui tu ai avea aceasi problema ca a mea, pintenul nu statea presat de dinti iar asta e problema din cauza tijei care nu impinge cat trebuie din cauza arcului din maner cum am aratat eu mai sus.
Daca apesi cu degetul pe pinten spre dinti se duce? Face clickuri daca tii apasat si ridici frana de mana?
Sunt aproape sigur ca ai aceasi problema ca altceva nu prea are cum sa se deplaseze pe acolo daca ai cele 2 suruburi ale manerului de plastic stranse pe manerul metalic interior.
aqua
cum am facut eu verifcarea dupa ce am mai strans de piulita....
1. o las sa plece f usor doar din ambreiaj, daca pleaca usor nu e prea stransa
2. o urc cu rotile fata pe un damb mic (nu prea mare ca nu cumva sa alunece inapoi din cauza unghiului prea mare), astfel incat sa nu stea singura si sa alunece inapoi, trag frana sus pe damb sa o opresc, apoi las frana jos si ar trebui sa curga singura in spate

mie mi-a mers asa desi de strans nu am strans decat f putin, nicio tura cred, la mai mult deja se simtea ca e infranata
valikris2002
@SorinCT: da apas pe pinten face clik din prima, si da tija respectiva parca nu elibereaza total pintenul, am incercat sa desfac plasticul de la frana de mana insa nu merge daca nu desfaci toata cotiera.
Insa ce explicam eu cand ridici frana de mana ai tendinta de a ridica doar in sus, ei daca ridic si imping manerul inspre baza lui ridici si impingi spre parte din spate prinde de fiecare data. Manerul respectiv e prins de suportul ansablului prin 2 bolturi sa le zic asa care am obervat ca au putin joc, insa problema ramane ori de la tija care nu elibereaza complet pintenul, ori sa uzat pintenul si dintii respectivi.
In ce priveste frana de mana am strans, prima data am zis ca daca o stang mai tare se apropie mai tare pintenul da nu are nici o legatura, da oricat de mult as fi strans, pe loc daca o inpingeam nu parea infranata, o sa ii fac o verificare ridicata pe cric sau daca la drum incinge inseamna ca freaca si mai trebuie dat drumu la cabluri
SorinCT
Eu iti spun ca daca desfaci manerul franei de mana si te uiti la arcul pozat de mine mai sus ai sa vezi ca nu sta unde trebuie si asta impiedica tija aia sa apese pe pinten pana la capat.
Ca sa demontezi cotiera nu e asa greu si chiar merita daca vrei sa iti repari dracia. Oricum daca vrei sa schimbi manerul cu totul tot trebuie demontata cotiera deci e singura solutie, daca nu ai o surubelnita cu cot pentru cele 2 suruburi smile.gif
valikris2002
am sunat si eu un mester in reprezentanta sa il intreb daca ma poate primi cu problema mea, cica nu ca are nu stiu ce comisie de la reno, i am zis cam care sunt simtomele si mi a zis ca e din cauza arcului din buton care nu elibereaza complet tija cica, s-ar fi rupt suportii de la arcu respectiv insa din ce povestesc colegii care au reparat prinderile arcului respectiv la ei nu mai elibera pintenul de tot din buton, la mine pintenul nu ajunge la zimti sa blocheze, cica aceeasi cauza ar fi si pentru situatia mea. Oricum la mine nu e decedat de tot manerul ala, daca imping de il inapoi in timp ce ridic prinde, ideea e sa nu uit de treaba asta, oricum pana la urma cred ca am sa renunt la mania asta cu frana de mana, sa vad ce pret si ce solutie imi gasesc cei de la reno, daca nu e de bun simt il desfac eu sa verific arcul daca e in regula
SorinCT
Dupa cum ti-am spus, ai exact aceasi problema care am avut-o si eu si restul colegilor de pe acest thread. Ai grija la ce bani dai la reno daca iti schimba manerul cu totul sau iti face vreo lipitura acolo. Dupa cum am aratat mai sus poti sa iti repari manerul de unul singur cu unelte de baza.
Ai nevoie de torx-uri pentru suruburile cotierei, o surubelnita in cruce pentru cele 2 suruburi de pe maner, una plata ca sa deschizi manerul si in rest lipitura sau peticeala o faci cu ce ai la indemana, un pistol de lipit, superglue, un cui incins, sarma, ce vrei tu.
cosmin_69
Am si eu o rugaminte.
Trebuie sa mai strang putin suruburile de la frana de mana.
Nu stiu cum se desface capacul de la maneta .
Va rog un sfat.

1 Sep 2010, 12:29:
Atentie, la mine NU am cotiera, doar cutia de depozitare dintre scaune.
SorinCT
Vrei sa strangi suruburile de la capacul manerului sau vrei sa strangi piulita franei de mana ca sa tina mai jos?
cosmin_69
Pt. Sorin CT

Vreau sa strang piulita franei de mana ca sa tina mai jos.
Exact.
Dar nu stiu cum sa desfac ?
SorinCT
http://www.reno.ro/Cum-se-monteaza-cotiera-t101881.html
Uita-te in poza. Scoti capacul cu cele 2 santuri si bagi inelara.
claussit
Eu am un model cu piele . Din cate am vazut nu se desface decat daca strici cusaturuile de la piele . A reparat cineva la un model cu piele pana acum ? Daca da va rog dati-ne si noua idei cum sa desfacem fara sa stricam prea rau aspectul exterior . Multumesc !
danem
aceeasi problema am si eu cu butonul de la manerul franei de mana care ramane apasat .. cred ca din cauza arcului din interior. problema e ca manerul este acoperit cu piele si nu stiu cum sa procedez sa-l desfac.. ceva idei va rog....
SorinCT
Tind sa cred ca alea cu piele nu se pot repara foarte usor, doar daca descosi ata. A avut cineva vreo tentativa si a reusit?
Sebz
La mine nu se poate trage frana de mana de pe scaunul din dreapta! De ce?
Este vre-un fel de siguranta anti-glume/idiotisme ca sa nu traga ala din dreapta frana sau este un fel de defect? radmasa.gif


Mentionez ca merge perfect daca o trag de pe scaunul soferului.
SorinCT
Pai ori ca pui mana dreapta sau stanga tu nu tragi in acelasi mod?
Poate e pe principiul it's a feature not a bug.
Sebz
Da,posibil sa fie acest principiu. Dar e pe cat se poate de adevarat. Daca ma pun pe scaunul din dreapta o trag si cade ori de cate ori as incerca.Daca ma duc cu mana in spre sofer mai reusesc din cand in cand sa o trag,iar de la sofer merge perfect.Defect nu prea are cum sa fie atata timp cat de la sofer se trage usor si prinde cum trebuie .

Tine de unghiul din care tragi.Oricum ciudat,nu am auzit in viata mea de o astfel de optiune pe nici o masina.
SorinCT
Probabil atunci cand tragi din partea soferului sa se aseze pintenul altfel pe dintii aia. Dar atat timp cat merge sa o tragi perfect din partea soferului las-o asa biggrin.gif
Low Profile
Pt cele cu mansa din piele,da se desface cusatura dupa ce se scot plasticele laterale interioare prin culisare spre cotiera,la capete se vede cusatura se descoase,asa se ajunge la mecanizm,cusatura se poate reface dar trebuie facuta la o masina de cusut ,doar la partiile unde se imbina si la un capat si la celalalt,gen tiv pe lungime imbinare,dupa care se fixeaza ,un dublu adeziv pe sapte piele ,se imbina si se coase de la stanga la dreapta,dupa care de la dreapta la stanga ,dar nu prin piele prin ata formand de fapt un carlig intre doua ate,se merge in zig zag
menyayto2
Eu am dat o gaura, cu un ac incins, in spatele vechiului locas pentru arc. In noua gaura arcul sta mai tensionat si frana tine cand ridic manerul. In poza, sageata verde arata locul unde am dat gaura.
skorpio_bog
QUOTE(SorinCT @ 22 Jul 2010, 23:29)
Eu astazi am observat ca frana de mana nu mai face click de fiecare data cand o ridic. Din ce am observat eu, piciorusul ala care trebuie sa stea cat de cat apasat de piesa metalica cu dinti de care se prinde nu revine la pozitia sa initiala dupa ce dau drumul la buton. Adica pe scurt, pintenul ce este legat de buton nu mai apasa pe dintii de prindere si nu se prinde intotdeauna.
Am sa ma apuc sa curat zona ca s-a adunat ceva mizerie si sa vad daca isi revine. Daca nu sper sa nu fie arcul de vina sa fiu nevoit de o inginerie noua la masina sad.gif
*



Cu problema asta m-am confruntat si eu in ultima vreme si anume frana de mana nu mai avea sunetul ala de "frana de mana", adica nu mai tacanea cand o trageam si de multe ori nu prindea, adica o trageam si pica la pozitia de jos singura, alteori nu imi prindea decat la al 3-lea dinte, etc. Am studiat o vreme acel mecanism si din motive practice nu am ales solutia mai "destructiva" si anume sa desfac manerul, sa rup cusaturile la pielea de pe el si sa lipesc pe acolo canalele alea iar dupa un timp sa se rupa iar. Ce solutie am ales eu? Simplu, am intercalat un arc in consola centrala, care tine acel pinten impins. Dupa operatiune, frana tacane iar cand o ridic, prinde pe fiecare dinte perfect, inclusiv pe primul, iar cand apas pe buton sa o cobor nu mai scoate acel pacanit pe care il scotea inainte, ci se apasa smooth & silent, ceea ce este perfect.

Voi descrie rapid cum am facut:

1) Am luat un arc mai rigid, asta pentru a se comprima liniar, nu se deformeaza in parti. Spatiul respectiv in care trebuie intercalat arcul l-am indicat in poza de mai jos printr-o sageata galbena. Conform acelui spatiu, un arc de vreo 3 cm lungime ar fi suficient. Eu am cautat destul de mult un arc care sa se potriveasca insa nu am gasit la acea dimensiune, asa ca am folosit un arc de la un pistol din acela in care se pune tubul de silicon sanitar si se apasa (vezi marcat in poza de mai jos).

[attachmentid=1627744627] [attachmentid=1627744625] [attachmentid=1627744626]

2) Am masurat locul in care ar trebui sa intre arcul si l-am fixat intai in partea de jos, pe acea tabla cu gaura in ea, de pe manerul franei. Fiind arcul mai lung, am lasat o bucata de vreo 5 mm de arc (cam 2 spire) in partea de sub acea tabla, insa nu afecteaza cu nimic pentru ca nu atinge de nimic, dedesubt fiind spatiu gol in momentul cand frana este lasata maxim. Am fixat arcul pe acea tabla cu o sarma de cupru mai rigida, dupa care am invartit de arc pana s-a comprimat destul astfel incat sa tina pintenul impins la pozitie, dupa care am legat arcul in partea opusa de pinten tot cu o bucata de sarma de cupru.

Pintenul acum sta impins cum trebuia, iar in momentul cand trag frana se aude acel tacanit specific ce inainte lipsea si prinde inca de la primul dinte.

Alte poze cu "inventia":
[attachmentid=1627744633] [attachmentid=1627744634] [attachmentid=1627744635] [attachmentid=1627744636]
[attachmentid=1627744638]
rino
Am adoptat solutia lui menyayto2 .. desi si celelalte solutii sunt ok ... asta fiind totusi cea mai simpla, arcul sta mai incordat un pic ... si ce sa vezi, pintenul prinde chiar si primul scat.
cosmin_69
Am si eu o nedumerire.
Mentionez ca am schimbat acum un an placutele frana pe spate .

Astazi am desfacut consola din plastic de la frana de mana sa mai verific piulita de strangere de sub plasticul consolei si ...surpriza !

Piulita de reglare era prea lejera.O puteai strange cu mana.
Am observat eu mai demult ca tinea cam sus. sad.gif
Insa am o nelamurire cu stransul piulitei.

Va intreb :

CAT TREBUIE SA STRANG PIULITA CA EA STA LEJER ACOLO ?

Si cam cate CLINKETE trebuie sa se auda ca sa fie stransa normal piulita ?
gheo_c
salut skorpio_bog si multumesc pentru topic

din poze observ ca ai cotiera si manerul franei de mana imbracte in piele?
solutia asta merge in locul celei in care trebuie desfacut manerul franei de mana?

si in utimul rand vreau sa te intreb cum ai desfacut capacul ala de peste mecanism? nu vreau sa rup ceva pe acolo

MULTUMESC!
skorpio_bog
Da, sunt imbracate in piele (echiparea privilege). Solutia data de mine mi se pare mai utila decat celelalte cu lipituri si alte modificari in interiorul manerului si este mai comoda deoarece nu mai trebuie descusuta pielea de pe maner si desfacut apoi manerul.

Daca te referi la capacul din fata cotierei, cel cu butoanele de incalzire in scaune, acela se scoate simplu, prin tragere. Ridici capacul cotierei cel cu piele si cu varful degetelor tragi de capacul din spatele franei spre in fata masinii (cu frana de mana lasata bineinteles). Nu prea ai ce sa rupi pe acolo oricat de tare ai trage. Doar daca ai butoane de incalzire in scaune sau pentru senzori de parcare din fabrica sa ai grija cand tragi, sa scoti mufele din butoane dupa declipsare.
gheo_c
Multumesc!

Ai dreptate se scoate foarte usor capacu de la frana de mana.
Solutia data de tine este foarte eleganta si utila, mai ales pentru cei care au acest nivel de echipare. Mai ramane sa gasesc arcul.
Tuz
Eu am folosit alta metoda mai simpla si mai la indemana fiecaruia si eu zic destul de rapida.De explicat nu are sens, se vede si din poze...La inceput am folosit elastic smile.gif am folosit si, arc dar elasticul mi s-a parut mai puternic....si sunt pe toate drumurile...

[attachmentid=1627773542] [attachmentid=1627773543] [attachmentid=1627773544]


Asta am facut vara....acum e iarna ....si mai am frana de mana smile.gif)
cosmin_69
As vrea sa stiu si eu doar cum se desface manerul din plastic de la frana, cu grija fara sa rup plasticul.

Nimeni nu a postat poza cum se desface din cleme, fara sa rupi fiindca este un plastic casant.
cosmin_69
Voi nu ati dat toate datele pentru demontarea plasticului de la maneta de frana fiindca dupa ce am desfacut cele 2 suruburi care prind plasticul, apoi am incercat sa bag o surubelnita sa departez cele 2 jumatati de plastic.

NU POT.

Cum dr...... ati facut ca eu nu pot ?

Ma chinui de 2 ore sa-l departez si mi se pare casant ca sa fortez tare.

12 Jul 2012, 18:27:
Am reusit sa desfac praselele din plastic de la frana de mana.
Cred ca cine a conceput sistemul asta s-a gandit sa nu se mai repare ci sa se inlocuie tot mecanismul.
Aveam si eu rupt tubul din plastic in care intra piciorusul metalic de la arc ca sa-l tina comprimat.

12 Jul 2012, 18:33:
Am facut si eu la fel ca SorinCT.

Am montat apoi totul la loc.

Cand am strans cele doua jumatati de prasele de plastic, NU am auzit nici un clanc ca si cum s-ar fi prins la loc clemele.
Sper sa nu am surpriza sa se departeze sa faca joc si sa se vada urat.

In schimb se aude si prinde de la primul pinten iar pa pintenul 4 blocheaza rotile.

12 Jul 2012, 18:34:
Pun o poza cu toate ca s-au mai pus pe tema asta.
Simi19
am si eu o problema cu frana de mana

-ridic mana de mana -- totu bine si frumos aici, frana de mana tine, n-are nici o treaba
-dar cand sa apas butonul ca sa las frana de mana jos, acesta nu mai functioneaza...nu se mai elibereaza frana de mana.

Credeti ca e aceeasi problema cu cele descrise mai sus?

Va multumesc pentru timp smile.gif
dadoshel
@tuz
oare clema aia ce este pusa pe tija de la ce ai luat-o?
mersi
gorelinio
Eu am aceeasi problema cu butonul de la manerul franei de mana....s-a rupt acel locas din cat am vazut in pozele voastre si din simptoma care o are

Problema este urmatoarea: eu am acest tip de schimbator si nu stiu cum sa il desfac...trebuie sa scot pielea de pe maner si apoi are suruburi acolo sau cum ar trebuii sa il desfac???
gorelinio
am reusit si eu sa rezolv problema si acum prinde chiar primul dinte...eu a trebuit sa desfac pielea de pe maner, frumos de la cusatura, si asa am ajuns la buba...

cateva poza cu lucrarea...
Simi19
mi-am reparat si eu frana de mana si`s very happy.

Din pacate, la mine era mai naspa decat s-a vorbit aici pe forum. Eu aveam ambele santuri rupte - si cel in care intra surubu cat si cel in care intra "fierul" de la frana.

Mai intai am sunat la cei de la Renault sa ii intreb cat m-ar costa - raspuns: "14 milioane cu tot cu montaj" -- eee, atunci avem o problema. Am cautat plasticul pe la dezmembrari - slabe sanse sa il gasesc.

Asa ca am luat problema in mainile mele: am scos plasticul de la frana de mana (cum s-a explicat in tutoriale) si l-am luat in casa si sa vad ce pot sa ii fac. Ideile folosite de colegi de pe forum, nu prea aveam cum sa le aplic, erau sparte prea rau ambele santuri. Asa ca, m-am dus si mi-am luat niste poxipol si superglue. Cu poxipolul am refacut santurile, am lasat sa se usuce, am intrat cu bormasina si am refacut gaurile. Cu superglue am pus sa se prinda mai bine poxipolul de plastic -- plasticul de la frana de mana este un plastic foarte prost. Dupa ce am lasat toate astea sa se usuceam luat plasticul l-am pus pe masina, am strans totu p-acolo si ... am tras frana de mana --- merge mai bine ca la inceput smile.gif
cosmin_69
Tine si acum dupa reparatie, nu mai scapa, dar cele doua jumatati de maner de plastic nu mai stau perfect lipite.

Probabil s-a rupt vreo clema la demontare .
Le prind in cateva puncte cu picatura.
Asta este.
valer 2007
salut...
am patit-o si eu de vreo saptamana cu frana de mana...nu mai actiona
...am desfacut plasticele ..aici nu am gasit un raspuns clar...asa ca am zis ca e bine sa scriu si eu ceva despre asta...Acele plastice...au si niste clamitze...dar pe interiorul lor sunt lipite in cateva locuri...asa ca va trebui sa fortati cu o surubelnita dreapta...o sa se mai rupa din picioruse...dar asta e.
..reconstructia piciorusului rupt pe jumatate...eu am facut-o cu poxipol....efectiv faci o pasta groasa si te apuci de refacut piciorusul lipsa si daca si piciorusul care tine chestia aia metalica cu arc,e rupt..lipit cu picatura....apoi bagat poxipol de jur imprejurul "piciorusului"...ca la piramide...la baza spre varf cat de mult poxipol.
...in timp ce se usuca...eu am luat o agrafa de birou si am facut gaura(unde intra un capat de la arc),cat inca poxipolu era semiintarit...si am tot rotunjit formele...e ca lutul...se poate lucra cu el cateva minute bune....la sfarsit...am turnat picatura..peste tot ...mai putin in gaura unde intra arculetul ala si in gaura unde intra tija cu oldsurub.
...se monteaza la loc...eu nu as mai pune nimic sa se relipeasca plastice..ca nush cat va tine...dar acum am din nou utila frana de mana...si e si mai silentioasa....a se unge si clichetul cu un spray de profil..
bafta....apropo..pozele sunt de mare folos...dar nimeni nu a postat...o poza in care sa intelegi unde si cum statea capatul drept al arcului ala.
adistefan
Ca sa nu mai deschid alt topic o sa scriu aici, insa e oarecum tangential subiectului pentru ca INCA eu am reusit sa nu rup nimic prin maneta de la frana de mana.
Am insa o problema cu frana de mana inca de cand am luat masina la 100.000 km
Frana prinde doar "ajutata" ce cea de picior. Daca trag doar de maneta nu prinde aproape deloc si se opreste pe la jumatatea cursei. Probabil daca as trage mai tare as rupe ceva prin maneta. Daca insa o calc la fund pe cea de picior si trag, cursa e completa si prinde beton. Sa mentionez ca am discuri pe spate.
Eu m-am obisnuit, insa vroiau sa ma pice la ITP cu toate ca le-am aratat ca daca fac treaba aia, frana altfel e beton.. in fine.. ei asteptau de fapt o spaga.
La ultima revizie (pe care eu o fac la Dacia pt ca am un var acolo, iar Renault-ul in Sibiu sunt magari mari), mi-au zis ca ei stiu in principiu ce e prin etrierul spate si cum functioneaza frana de mana, pt ca nu au frane spate pe discuri la nici un model de Dacia, nici macar pe Dusterurile de top. I said WTF?!!! ohmy.gif .. in fine. Au zis ca daca vreau si am timp, desfacem unul si "vedem ce si cum". A mai avut cineva problema asta si sa-i fi gasit leac? Macar sa le dau baietilor niste sugestii.

Multumesc.
dorriinn
fratilor cum ati reusit sa scoateti cele doua suruburi cu care sunt prinse pransele de plastic? mi-am rupt degetele pe acolo si nu am reusit...nici nu vreau sa ma apuc sa demontez toata cotiera...


aprope sistemul mi se pare ca e diferit pe megane 2.2, bucata aia de metal e invelita de plasticul pranselor si sus si jos

ma dispera, nu mai tine decat dupa 5-6 ridicari frana 183.gif 183.gif 183.gif
gutui
eu am desfacut cu o surubelnita mica, pt computere...aia incape....dar mai simplu este sa dai scaunele in fata si sa desfaci cele doua suruburi (torx-daca nu ma insel) din spate de jos de la cotiera...si apoi ai spatiu de lucru berechet.

10 Jun 2014, 12:47:
scuze pt off topic, dar poate reuseste cineva sa ma ajute/sa-mi explice ce se intampla...sau sa ma trimita pe un alt topic........
*** Problema se manifesta asa: frana mea de mana este stricata de vreo 2 ani, am desfacut ambele sufe din piulitele de sub cotiera, dar nu inteleg, de ce, uneori, destul de des, la accelerari ceva mai in forta (nu exagerate) mi se aprinde in bord martorul care apartine franei de mana si bup-uri(unul mai mai multe bip-uri daca martorul clipeste). masina nu se manifesta in niciun fel, functioneaza ok, dar nu stiu ce vrea sa zica martorul asta...plss HELP. ..dati-mi PM sau directionare catre alt topic sau orice, dar daca stiti ce e, explicati-mi si mie va rog. (Poate avea legatura cu faptul ca tot de vreo 2 ani mi se aude in zona distributie--compresor AC -- alternator-- un sunet ca un rulment, de genul huruit care la accelerare fluiera) ???
19vik
QUOTE(gutui @ 10 Jun 2014, 10:32)
uneori, destul de des, la accelerari ceva mai in forta (nu exagerate) mi se aprinde in bord martorul care apartine franei de mana si bup-uri(unul mai mai multe bip-uri daca martorul clipeste)
*


Nivel scazut lichid de frana => verifica/schimba placutele.
gutui
ooo, multumesc, sa traiesti. am simtit eu ca nu prea imi mai tin franele cum trebuie si ca tre sa fac oleaca de pedala la frana...gata, o sa ma ocup. multam fain de tot.
alex_calu2006@yahoo.com
sal in seara aceasta cand am aj acasa am tras frana de mana dar aceasta era slaba se simtea ca nu mai tine.am desfacut plasticurile pe acolo si am cosntatat ca cablul din dreapta era mai scurt ca cel din stanga asa trebuie sa fie sau sa stricat cva.c s fac?ast un sfat ms
Bali
N am mai desfacut toate plasticurile, am lucrat prin gaura dintre picioarele manetei de frana. Maine face 3 zile de cand merge.
AdiB.
alex_calu am aceeasti problema ca a ta cu frana de mana.
am incercat sa scot tot ansamblul cotierei, dar nu am putut ridica in sus, ceva inca mai tine chiar daca am desfacut cele 2 torx-uri de langa mufa clip si celelalte 2 torx-uri ale cotierei din spatele scaunelor.
cineva care a patit acelasi lucru si cum a rezolvat problema franei de mana?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.