Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Cum sa-ti scoti din bord aeratoarele centrale
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Clio > Tutoriale
vyshy
Unelte: o surubelnita si multa rabdare.

Problema : S-a rupt "pieptanul" din spatele lamelelor verticale, adica fiecare lamela (ghidaj) se misca independent. user posted image
Se scoate partea din mijloc, dintre cele 2 aeratoare, cu o surubelnita bagata prin spatele plasticului dintre butonul de avarii si aeratoare. Aveti grija sa nu trageti prea tare ptr ca s-ar putea sa se rupa plasticul respectiv. user posted image user posted image user posted image
Ridicati "tavita" din fata afisajului central si vedeti ca partea din mijloc e prinsa de o ureche. user posted image user posted image user posted image user posted image
Se scot lamelele orizontale si apoi cele verticale. La cele verticale, ca sa le scoateti, apasati cu un deget pe partea de jos, sunt mai usor de scos si nici nu riscati sa trageti prea tare sa le rupeti. user posted image user posted image user posted image user posted image user posted image user posted image

Eu mi-am confectionat singur "pietanale" cu un cutit si un cui la aragaz. user posted imageuser posted image

Ca sa le puneti la loc, lamelele verticale, incepeti din mijloc spre exterior. Ptr cele orizontale trebuiesc bagate toate odata in orificiile dinspre exterior. Mai aveti grija la imbinarea celor verticale cu orizontale in partea din mijloc, de unde reglati directia aerului.

Toata operatiunea nu dureaza mai mult de 30 min, chiar daca e facuta ptr prima data...in afara de confectionarea "problemei".

Bafta.
hellcat
Mi-am permis sa editez putin titlul acestui tutorial si sa adaug si clio bicorp, pentru care operatiunea este identica.

@vishy: E bine ilustrat tutorialul, eu sincer sunt interesat si de cum s-a ajuns la ruperea acelui element de plastic.
vyshy
OK.
Nu stiu, si eu am ramas cu gura cascata, cand am observat ca s-au rupt amandoua. Probabil a fost si vina mea, ptr ca aveam impresia ca au o cursa mica...si acum sunt de aceeasi parere. tongue.gif
Batrānul
F. bun tutorialul.
Si mie mi s-a rupt un "pieptene" de la aeratorul central (si anume cel din stanga), fara sa-l fortez sau sa il utilizez prea mult. Poate ma incumet si fac la fel ca tine.
andurs
Si la mine s-au rupt la 2 din cele 4 aeratoare fara sa le utilizez excesiv. Am reusit sa le desfac si am observat ca pieptenii respectivi sunt dintr-un plastic foarte casant. Problema e ca nu m-am mai chinuit sa fabric ceva in locul lor si merg cu ele asa de vreun an. Poate o sa-mi bat capul candva sa le repar, nu pot sa spun ca sunt foarte stresat de nefunctionalitatea lor.
Steffan
Foarte "aschilambice" plasticele astea inca din contructie, se strica fara prea mult ajutor.
Multam pentru ajutor! Sper sa-mi inving lenea si sa-l repar si eu.
balanel
Ma ajuta si pe mine cineva cu schimbarea becului de la bricheta/ scrumiera, la Symbol 4?
Vallybz
nu stiu daca e la fel, dar sper sa iti fie de ajutor
http://reno.ro/Desfacere-consola-centrala-t137404.html
balanel
Multumesc, dar din pacate nu e la fel, cu nimic din ce s-a explicat pe aici.
biducu
mie mi s-au rupt acei piepteni la 2 zile dupa ce am cumparat masina-plastic turcesc. Ma bate gandul sa ma duc cu ea la garantie sa mi-i schimbe gratis.
ceachi
Stie cineva cum se desfac aeratoarele laterale? Am incercat pe toate partile dar mi-e frica sa nu le rup. Am probleme cu rotita care comanda inchis/deschis. Cand e foarte cald, se blocheaza (merge f. greu). Daca e mai racoare sau dau drumul la AC merge.
cosminph
QUOTE(ceachi @ 26 Jun 2010, 20:09)
Stie cineva cum se desfac aeratoarele laterale? Am incercat pe toate partile dar mi-e frica sa nu le rup. Am probleme cu rotita care comanda inchis/deschis. Cand e foarte cald, se blocheaza (merge f. greu). Daca e mai racoare sau dau drumul la AC merge.
*



Eu am indraznit sa il desfac pe cel din dreapta. Rezultatul: am rupt tumburusul de la rotita care comanda inchis/deschis. Asa ca acum a ramas permanent setat pe deschis. O sa incerc sa il lipesc cu superglue dar nu am sperante prea mari. Plasticaraia e de tot rahatesul. Nu puteau oare sa le faca din aluminiu?
Ansamblul (pentru modelul cu boxe incorporate in bord) este compus din doua piese: piesa 1 - elemnt ce contine clapeta inchis/deschis si face legatutra intre galerie si piesa 2 (cea cu grilele).
In imaginile cu etansari se vede modul cum vin imbinate piesele dupa culori. Imi pare rau ca nu am facut mai multe poze si mai sugestive dar eram ingrozitor de murdar pe maini (se poate vedea pe lamelele dirijoare ce inseamna lipsa filtrului de habitaclu/polen).
Mare atentie daca vreti sa va apucati de demontat - sunt foarte sensibile si veti avea surpriza sa rupeti ceva pe acolo.
pepe_wett
F. bun tutorialul.
m-a ajutat sa nu fac vreo prostie.
altair
sensibile rau grilele centrale: ar trebui adaugat un comentariu in manualul de utilizare al masinii...

am patit acelasi lucru am incercat sa indrept sa nu mai bata in directia pasagerului...si ceva s-a rupt in interior, pe orizontala nu merge decat ajutat...
rs09
Am vazut recent ca roata care controleaza comanda inchis/deschis de la aeratorul din partea stanga a bordului se actioneaza foarte greu, de 2 ori mai greu decat la celelalte.Stie cineva cum se poate rezolva aceasta problema ?
mihalacheandrei
De mare folos acest tutorial. Multumim
Alex Z
Super tutorial, ne v-a scapa de multe plastice rupte....
aurelyan
Se poate scoate gura de ventilatie/aeratorul lateral fara a da jos tot bordul, s-a cam intepenit...daca a mai facut-o cineva, ca pare cam fragil plasticul de acolo...
aurelyan
Aeratoarele laterale nu se pot scoate fara a da jos plansa de bord, sunt prinse pe interior cu daua holzsuruburi cu cap torx, nu trageti de ele ca le rupeti.
mafio2
stie cineva daca gasesc pieptenele acela sa il cumpar? pt aeratoarea lateral dreapta
mario302005
Pentru pieptene eu am folosit un o "feliuta" dintr-un bidon de plastic. Gauri facute la cald, despicate cu un cutter si merg foarte bine.

Bafta !
ovex64
Multumesc lui vyshy pentru tutorial. Am si eu aceasta problema cu pieptanul rupt si o sa incerc sa desfac conform instructiunilor. Sper sa nu fac prostiute si sa iasa totul bine. Revin dupa finalizare.
Crank
Salut!
Am si eu problema cu aeratoarele centrale...aveti idee cam cat costa sa imi i`au "pieptenele" acela? Sau tot ansamblul ? (voi incerca sa le fac eu, insa daca o dau in bara sa stiu cat ma costa wink.gif) )
iNg424
Salut, si scuze ca reinvii acest topic. Se poate sa uploadezi din nou pozele?
Multumesc.
OT-77-DIN
Se poate sa uploadezi din nou pozele?Nu le pot vede !
CipTal
Solutia aleasa de cei care au proiectat aceste guri de ventilatie a fost eronata de la inceput. Aici de fapt este problema; putem sa confectionam noi 10 bucati de "piepteni" ca tot degeaba; ei se vor rupe in continuare. Eu am ales solutia urmatoare; am scos toate lamelele verticale cu exceptia celei din mijloc; daca vreau sa reglez directia curentului de aer pe orizontala, stiu, nu pot, dar pot sa micsorez debitul de aer care trece pe acolo. Eu cred ca asta e solutia de compromis a problemei. Astept pareri ca sigur toti "pepenii" de la toate symbolurile din Romania sunt rupti. smile.gif

Si mai conteza ceva: daca exista sau nu filtru de polen; sunt sigur ca la modelele fara filtru aceste guri de ventilatie sunt pline de mizerie si intepenite.

Scuze, sunt doar cateva pareri.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.