QUOTE
Închisoare 24 de ore pentru vitezomani, teste de alcoolemie pentru orice abatere în trafic, fără ATV-uri pe drumurile publice, sunt doar câteva exemple din propunerea de completare a codului rutier.
Inițiatorii proiectului au prevăzut sancțiuni dure pentru șoferii indisciplinați. Cei care merg cu dublul vitezei legale și sunt opriți în trafic, ar putea fi reținuți pentru 24 de ore. Pentru abaterile grave, permisul ar putea fi reținut chiar și trei ani.
În plus, șoferii vor fi testați cu alcooltestul de fiecare dată când vor fi opriți, iar controalele nu se vor face numai de polițiștii de la rutieră, ci și de jandarmi și polițiștii comunitari.
O altă măsură, amendarea proprietarului mașinii, chiar dacă acesta nu s-a aflat la volan în momentul unei abateri de la Codul Rutier, a stârnit deja reacția Asociației Magistraților din România care consideră că prevederea încalcă drepturile omului. Cei care au venit cu propunerea explică faptul că în acest fel, autoritățile pot încasa amenzile mai repede.
Noutăți sunt și pentru viitorii șoferi. Poligonul ar putea redeveni obligatoriu. În plus, șoferii profesioniști ar putea să obțină permisul numai după probe de control al derapajului, acvaplanării și după teste de simulare a impactului și a răsturnării.
O altă modificare îi vizează pe cei cu mopede și scutere. Ei vor putea să se plimbe doar dacă au permis de conducere. ATV-ul, considerat vehicul de teren accidentat, nu va mai avea ce să caute pe drumurile publice.
Inițiatorii proiectului au venit și cu o propunere cel puțin inedită: copacii de pe marginea drumului să fie tăiați, ca să existe mai puține accidente grave. În acest moment, modificările sunt pe masa Consiliului Interministerial de Siguranță Rutieră. Documentul nu a primit încă avizul Poliției Rutiere.
Inițiatorii proiectului au prevăzut sancțiuni dure pentru șoferii indisciplinați. Cei care merg cu dublul vitezei legale și sunt opriți în trafic, ar putea fi reținuți pentru 24 de ore. Pentru abaterile grave, permisul ar putea fi reținut chiar și trei ani.
În plus, șoferii vor fi testați cu alcooltestul de fiecare dată când vor fi opriți, iar controalele nu se vor face numai de polițiștii de la rutieră, ci și de jandarmi și polițiștii comunitari.
O altă măsură, amendarea proprietarului mașinii, chiar dacă acesta nu s-a aflat la volan în momentul unei abateri de la Codul Rutier, a stârnit deja reacția Asociației Magistraților din România care consideră că prevederea încalcă drepturile omului. Cei care au venit cu propunerea explică faptul că în acest fel, autoritățile pot încasa amenzile mai repede.
Noutăți sunt și pentru viitorii șoferi. Poligonul ar putea redeveni obligatoriu. În plus, șoferii profesioniști ar putea să obțină permisul numai după probe de control al derapajului, acvaplanării și după teste de simulare a impactului și a răsturnării.
O altă modificare îi vizează pe cei cu mopede și scutere. Ei vor putea să se plimbe doar dacă au permis de conducere. ATV-ul, considerat vehicul de teren accidentat, nu va mai avea ce să caute pe drumurile publice.
Inițiatorii proiectului au venit și cu o propunere cel puțin inedită: copacii de pe marginea drumului să fie tăiați, ca să existe mai puține accidente grave. În acest moment, modificările sunt pe masa Consiliului Interministerial de Siguranță Rutieră. Documentul nu a primit încă avizul Poliției Rutiere.