Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Compresie diesel
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Clio
Pages: 1, 2
cip23
Vreau sa stiu parerea altor posesori de symbol dci 80 CP.Atunci cand masina se afla oprita in panta bagata in viteza(a 2 a de obicei) si cu frana de mana netrasa se duce la vale si nu doar putin cum ar fi normal ci pleaca de nebuna in reprize.Astept parerile voastre sa stiu daca ma duc sa-i stresez pe astia de la service acum cat mai sunt in garantie(o luna).
Codrin-Bacau
Nu am aceiasi motorizare ca si tine..dar pot sa-ti spun ca la mine nu se misca masina!

Daca motorul este ok-> nu trebuie sa se miste din loc.
Mergi la un service si verifica-ti compresia la motor.

Sa ne tii la curent.
brandy_tdi
In reprize trebuie sa se duca in cazu in care panta e foarte mare. Nu are cum sa se duca cursiv. Dute la ei
Batrânul
Vezi ca mai intai or sa-ti spuna ca "asa fac toate"... Spune-le ca ai mai consultat si pe altii, eventual zi-le si despre forumul nostru.
Totusi, daca panta este f. mare este mai sanatos sa o lasi in treapta 1 + frana de mana trasa la max.
cip23
Frana de mana oricum o trag de fiecare data indiferent de plan daca e inclinat sau drept dar ce faci iarna cand e foarte frig si tocmai ai adus-o de la spalatorie cum am patit si eu.Am fost nevoit sa nu trag frana de mana si fiind intr-o panta nu foarte mare am constatat problema.Oricum o sa ma duc la ei sa vad cu ce ma aburesc. tongue.gif
k0b3
Teoretic exista vreo diferenta daca o lasi in panta cu viteza 1 sau cu a 2-a?
hellcat
Deci...eu din postul initiatorului n-am inteles cadrul de desfasurare a "problemei"...ce face masina si ce-ar vrea de la ea!
Despre ce-i vorba?
M i h a i
cip23> cu motorul pornit sau oprit?
crisolro
QUOTE(hellcat @ 15 May 2009, 11:12)
Deci...eu din postul initiatorului n-am inteles cadrul de desfasurare a "problemei"...ce face masina si ce-ar vrea de la ea!
Despre ce-i vorba?
*



lasand la o parte frana de mana:
inteleg ca masina (cu motorul oprit) bagata in viteza si lasata in panta/rampa nu sta locului ci se prelinge la vale si nu cursiv ci in hopuri/reprize
banuiesc ca se asteapta (ca toata lumea) ca masina sa stea pe loc asa cum sta pana si o dacie

acu, intreb si eu, de ce trebuie sa fie de la compresie ... in definitiv, in toata treaba asta mai sunt implicate si alte componente, de ex. ambreiajul - sau tocmai faptul ca pleaca la vale in hopuri ne indica o problema de compresie

aceasta problema de "compresie" nu ar trebui sa aiba si alte simptome in timpul functionarii motorului?

cat despsre lasatul in viteza a II-a in loc de I-a, cred ca e chestie de "comoditate" - parca e mai la indemana sa tragi maneta aia spre tine decat sa apuci maneta si s-o bagi intr-a I-a
hellcat
Plecatul la vale a masinii e sinonim cu "saritul" din viteza - proces ireversibil smile.gif ...si se tot duce...
Si nici o legatura cu compresia motorului.
Fan3
foloseste treapta 1...ar trebui sa nu mai plece(un raport mai mare in schimbatorul de viteze)
oricum problema asta e ceva relativ...depinde panta/rampa, unghi....etc
pentru linistea ta se poate face in service un test c-un compresmetru, eventual o verificare a patinarii ambreiajului, in rest...alerga-l !!!
daca masina nu manifesta lipsa de putere sau pornire greoaie chiar si la cald...nu sunt probleme, foloseste frana de mana...
andurs
QUOTE(hellcat @ 15 May 2009, 13:33)
Plecatul la vale a masinii e sinonim cu "saritul" din viteza...
*


Nu neaparat. Mi s-a intamplat si mie (la vechea dacie si in panta foarte mare) sa plece masina la vale in hopuri, chiar in treapta I, fara sa "sara" din viteza. E clar ca se invartea motorul, antrenat de transmisie. Daca sare din viteza nu se duce in hopuri masina, ci prinde viteza, iar daca patineaza ambreiajul iar nu se duce in hopuri, ci lin (se invarte transmisia, dar motorul ramane pe loc).
Io_mi_s
QUOTE(Fan3 @ 15 May 2009, 15:42)
...se poate face in service un test c-un compresmetru...
*



Asta nu presupune demontarea chiulasei?
R19/16v
Nu.
Dan73
@Io_mi_s ...poti sa masori compresia pe la bujiile incandescente.
Io_mi_s
Mersi, stiam ca se masoara asa doar la benzinare... Intrebarea mea era bazata pe o experienta intr-un service, unde s-a masurat compresia unui motor Fiat 1.9D (2001) demontandu-se chiulasa. Sorry pt. O/T.
R19/16v
Cred ca te inseli cumva...
Io_mi_s
Daca nu te-as aprecia ca pe unul dintre cei mai tehnici useri, m-as apuca sa dau niste telefoane... Dar asa, cu siguranta gresesc. Chiar eram curios. Motorul ala s-a dovedit un mare 'tun' pt. service-ul cu pricina.
R19/16v
Pai tu vrei sa masori presiunea din camera de ardere. Dand jos chiulasa, desfaci camera de ardere in 2, deci nu mai poti sa faci presiune in ea smile.gif

Poate au facut altceva la motorul respectiv... nu-l cunosc.
verde
Chiuloasa demontata se intoarce cu supapele in sus , se toarna benzina si se observa la care se scurge benzina pe langa supapa. Treaba se practica la Dacie cand se refaceau scaunele supapelor,dupa ce schimbai eventual vreo supapa sau desfaceai motorul din alte cauze.Compresia se masoara pe la bujia incandescenta si trebue decuplate injectoarele (scosi conectorii electrici) , apoi se invarte motorul pe demaror un nr de secunde. Oricum e laborios si nu prea se face nici in service. Personal facut la Dacie in service dupa lungi insistente. La prima strigare au zis s-o forjez putin in ideea ca poate fi calamina depusa pe supape si astfel nu inchid. Ziceau ca la forja pot avea sansa sa se arda sau sa sara depunerea de calamina. Adica ;apa,paie si bataie , ca birjarii. Cum s-a mai spus poate fi si din ambreiaj-placa de presiune slabita , sau ambreiajul prajit--cand patineaza puternic ambreiajul , se arde la suprafata garnitura de ferodou si nu mai asigura frictiune suficienta.In timp stratul acela superficial carbonizat poate disparea , se curata, si ambreiajul va functiona normal.
crisolro
nu stiu ce m-a apucat azi sa verific si eu ce zice initiatorul topicului

asadar, panta/rampa cu inclinatie nici mica nici mare, masina cu botul in sus si in treapta 1 apoi 2 ... masina pleaca in spate in hopuri ...

ma mai plimb putin cu ea prin oras si ajung din nou la locul respectiv si o bag cu botul in jos, treapta 1 ... masina sta teapana desi ma fatai prin ea , scot un picior si o imping cu mana de stalpul din fata

vreo explicatie? ... ambreiajul nu patineaza (nu cred ca patineaza) atata timp cat nu pleaca de pe loc cu frana de mana trasa si nici nu o ia razna turometru

nu stiu daca face de noua (12.2007) asa caci eu am obiceiul sa o las tot timpul scoasa din viteza si cu frana de mana trasa ... am lasat-o doar de vreo 3-4 ori (max) in viteza si cu frana de mana trasa pt. ca era panta/rampa mai serioasa dar intai trageam frana

masina merge bine, trage, nu consuma uleiul 5w, urca in ture repede etc.

evident, merg si in service cu ea, fiind si in garantie dar pana la service sunt totusi curios sa aud parerile altora si ii invit si pe altii sa faca "testul" pe care o sa-l mai repet si eu zilele astea ... atentie: cu botul in jos si treapta 1 nu a "plecat"!, cu botul in sus, o lua in spate wacko.gif

masina de noua la mine, condusa 100% de subsemnatul, nu am "invatat" sa conduc pe ea (am permis si conduc de 15 ani!), 25k km in prezent
sobolan
QUOTE(Codrin-Bacau @ 12 May 2009, 21:31)


Daca motorul este ok-> nu trebuie sa se miste din loc.
Mergi la un service si verifica-ti compresia la motor.

*



asta crezi tu....la o panta de 30-40 DGR se duce.... wink.gif
cip23
Nu am ajuns inca la service pt ca am mare nevoie de masina si cine stie cat o tin aia acolo.Am observat si eu ca in treapta 1 se duce mult mai greu dar totusi se duce.Mentionez ca panta pe care am facut incercarile e de aproximativ 15 grade si masina cu botul in jos.
crisolro
si totusi, nu ma pricep la detalii tehnice dar compresia proasta presupune pornire grea - nu e cazul la mine
compresia proasta inseamna segmenti sau cilindrii uzati si consum de ulei ... nu e cazul la mine si am si 5w40 care e mai predispus la a fi consumat!!

deci, daca e sa fie ceva (am auzit si pe la alte marci ceva de genul asta si se presupunea ca ar fi cutia de viteza incapabila sa tina masina!??, adica nu o defectiune) tot pe la ambreiaj suspectez ceva ... am incercat sa plec de pe loc cu frana de mana trasa si ambreiajul tine, intra in viteze bine ... deci? miros de ambreiaj ars nicioadata ....
verde
Deja m-ai facut curios.Poate-o trecem la "asa face toate"


Revin cu parere de rau ptr voi dar nu face toate asa; Inclinare de 25-30 grade , o singura persoana , masina are 53000Km si multe plecari mai sportive:
-in viteza I-a nu face de loc , sta pe loc
-in viteza II-a daca iau piciorul mai rapid de pe frana , hacaie odata si la a doua se opreste; daca iau piciorul finut de pe frana , se misca f.putin , probabil pana ajunge un piston la compresie
Valabile ambele situatii si-n urcare si-n coborare.
crisolro
cip23 - al tau e de 85? ca tu zici 80 si din cate stiu in 2007 se vindeau de 70, 85 ... parca 65, da' 80????

rog pe cei cu 85cp sa faca testul si sa ne comunice rezultatele

am mai testat azi, cu spatele la vale si in marsarier nu a plecat decat fff greu (cei drept s-a dus putin si apoi a intepenit si n-am mai stat sa vaz daca mai pleaca), viteza I o tine mai bine decat celelalte

sa fie datorita cutiei de viteze diferite intre motorizari? ... nu am fortat-o rece, nu am plecat niciodata cu scartait de roti (sportiv da, da' la limita scartailtului), nu o subturez, revizii la timp si numai la reno

deci ma dispera! ... am mers azi si-n 4000 de ture, am urcat-o in ture mai repede decat de obicei si nu pare ca ambreiajul sa aiba ceva ... mentionez ca nu accelerez brusc decat fff rar (de teama surgeului) si lipseste consumul exagerat de ulei (a papat putin 5w40 in cei 6000 km de la revizie) chiar in conditiile schimbarii vitezelor la 3000 si peste, ba chiar am avut ceva drumuri cu reprize "frumusele" rolleyes.gif

mare pacat sa aiba ceva la cat de frumos mergea azi pe A1 wub.gif
tommy_m
Am testat si eu ieri si am observat ca atat in treapta I cat si in treapta a II-a o ia la vale in reprize la o panta de aprox. 30 grade cu botul in jos. Motorul trage foarte bine si nu am avut probleme cu el. (1.5 dci 80cp - mai 2007)
crisolro
vizitat service
dupa testarea unor pante de diverse inclinatii s-a ajuns la concluzia ca masina se comporta normal: la unele mai mici a tinut, la alta mai mare nu
pentru eliminarea oricaror dubii, se poate face testarea compresiei - masina fiind in garantie costul (cca. 60 ron) va fi suportat de mine daca testul iese ok (cica compresia la 1.5 dCi trebuie sa fie 17) sau de ei (banuiesc ca de reno) daca testul nu iese ok

probabil voi face testul la urmatoarea revizie, in cca. 1 luna

pana atunci, nu-mi ramane decat sa testez alte masini in aceleasi conditii ca si pe a mea: aceeasi panta, alte marci-motorizari etc.

mai astept pareri ale userilor, eventual vizita in service a lui cip23
Abu
@crisolro, din moment ce masina merge bine nu inteleg de ce trebuie sa te stresezi ptr. atata lucru? Pai in felul asta putem inventa tot felul de teste pe care masina sa le pice - asta nu inseamna ca ar avea vreo problema.
Eu zic ca dai banii degeaba pe testul de compresie, mai bine du-te mataluta cu sotia / prietena la un restaurant si bucura-te de masina ca nu are nimic.
sego83
mda, ce idei le mai vin la unii s testeze compresia, empiric, dar destl de bun.
Cateva idei de-ale mele:
1. Daca compresia nu ar fi buna, ar fi trebuit s sesizezi si o scadere a puterii motorului
2. Ar trebui s aduci si o alta masina, s ai un etalon de comparatie, k asa daca vorbim de panata, si merg si eu s pun masina pe o panta poate nu are aceeasi inclinatie ca si panta ta si voi zice k masina ta are o problema, dar masina cu care o compari ar trebui s nu aibe probleme, adica s trag, s aibe putere
3. Nu cred k difera compresia in raport cu caii putere, 65.....85, deoarece acei cai putere nu se fac neaparat din compresie ci din presiune de motorina, aer si debit
adipad
salut am avut si eu probleme cu compresia pe un piston la1,5dci si am cumparat segmenti de origine,acum problema e alta segmenti sunt marcati cu vopsea rosu albastru si portocaliu ,cel rosu stiu sigur ca este de ungere dar celalalte doua nu stiu exact care cum este.ma poate ajuta cineva ,multumesc
verde
In semnatura ai alta motorizare !!!! Manualul Clio zice grosimi diferite.
adipad
iti multumesc dar problema e ca segmenti nu au grosimi diferite, nici cei pe care i-am scos nu sunt diferiti si nici canalele in care intra pe piston
verde
Da cica e si pe culori. Spor la munca !
adipad
multumesc inca o data dar culorile mele sunt orange albastru si rosu pentru ungere iti pot da codu de referinta de pe cutie 77 01 478 755
SonyAD
Nu cumva ai transmisie hidramată? Mi se pare absurd ca o mașină să o ia la plimbare în treapta a 2-a cu motorul oprit.

Apropos, compresia proastă mărește forța de frânare a motorului și nu invers. E clar de ce, nu? Scăpând compresie pe lângă segmenți, la ieșirea din motor presiunea aerului e mai mică decât presiunea atmosferică.

Exact așa funcționează frânele de motor de camion, eliberează compresia la punctul mort superior printr-o a 3-a supapă.

Ori asta ori OP își râde de noi.
cj98czh
QUOTE(SonyAD @ 12 Aug 2010, 10:57)
Apropos, compresia proastă mărește forța de frânare a motorului și nu invers. E clar de ce, nu? Scăpând compresie pe lângă segmenți, la ieșirea din motor presiunea aerului e mai mică decât presiunea atmosferică.

*




Nu zau????
DMP
QUOTE(SonyAD @ 12 Aug 2010, 09:57)
...
Scăpând compresie pe lângă segmenți, la ieșirea din motor presiunea aerului e mai mică decât presiunea atmosferică.
...
*



Si atunci cum mai iese "aerul" ala din motor daca are o presiune mai mica decat cea atmosferica? blink.gif
SonyAD
QUOTE(cj98czh @ 12 Aug 2010, 10:05)
Nu zau????
*



huh.gif Ce nu e clar?

QUOTE(DMP @ 12 Aug 2010, 12:51)
Si atunci cum mai iese "aerul" ala din motor daca are o presiune mai mica decat cea atmosferica?  blink.gif
*



Da, aer. Aer chior. Motorul e oprit, nu? Nu vorbim de dacie pe carburație aici. Aer chior e și când e doar în frână de motor.

Cum iese? Păi, cu mai mult aport de energie din partea mașinii, normal. De ex., benzinarele pompează împotriva gradientului de presiune (dintre galeria de admisie și atmosferă) oricând clapeta de accelerație nu e deschisă complet. Nu au de ales, trebuie să mențină un amestec stoichiometric. Și chiar și când clapeta e deschisă complet tot prezintă un pic de restricție.

La benzinare există clapeta/clapete de accelerație dar am văzut clapete de admisie și la motoare diesel.

De exemplu la 2.2 cdti de pe un Zafira. Cred că strict pt. frână de motor pt. că erau montate în chiulasă sau pe traseele individuale din galeria de admisie (nu îmi mai aduc exact aminte) și nu cred că mai era vreun racord pt. EGR după ele. Erau toate dispuse în paralel pe același "băț", dacă îmi e permis.

Altă variantă de frână de motor, la camioane, e cu clapetă pt. contrapresiune pe traseul de evacuare.
adipad
Cu siguranta asta e cea mai tampita explicatie pa care a dat-o cineva vreodata,cu siguranta ai terminat la spiru.
Frana de motor la toate automobilele se creaza in momentul in care motorul nu mai este alimentat,in timpul mersului cand luam piciorul de pe acceleratie sau cand suntem opriti cu motorul oprit,cu motorul oprit intodeauna avem cel putin doua pistoane care au supapele inchise si acolo se formeaza compresia care daca uzura segmentilor,camasilor sau a supapelor,scaunelor supapelor,este mai mare o sa scape,pe langa segmenti in baia de ulei sau pe le langa supape in galerii,admisie sau evacuare.Si in plus frana de motor nu se creaza numai la compresie ci si in momentul in care pistonul pleaca in jos la momentul cand ar fi trebuit sa aiba loc explozia si creaza o diferenta de presiune, ca sa intelegeti mai bine pe sistemul ventuzelor de la GPS
SonyAD
QUOTE(adipad @ 14 Aug 2010, 13:07)
Cu siguranta asta e cea mai tampita explicatie pa care a dat-o cineva vreodata,cu siguranta ai terminat la spiru.


Mai degrabă ce ai înțeles tu este o tâmpenie.

QUOTE(adipad @ 14 Aug 2010, 13:07)
Frana de motor la toate automobilele se creaza in momentul in care motorul nu mai este alimentat,in timpul mersului cand luam piciorul de pe acceleratie sau cand suntem opriti cu motorul oprit,cu motorul oprit intodeauna avem cel putin doua pistoane care au supapele inchise si acolo se formeaza compresia care daca uzura segmentilor,camasilor sau a supapelor,scaunelor supapelor,este mai mare o sa scape,pe langa segmenti in baia de ulei sau pe le langa supape in galerii,admisie sau evacuare.Si in plus frana de motor nu se creaza numai la compresie ci si in momentul in care pistonul pleaca in jos la momentul cand ar fi trebuit sa aiba loc explozia si creaza o diferenta de presiune, ca sa intelegeti mai bine pe sistemul ventuzelor de la GPS
*



E greu de înțeles ceva din amalgamul ăsta de litere dar unde clar greșești:

1. Un motor în 4 timpi și 4 cilindri nu o să aibă decât un singur cilindru pe compresie în oricare moment dat.

user posted image

2. Cea mai mare parte a energiei consumate în comprimarea aerului din cilindru în timpul de compresie se recuperează în timpul următor (de combustie), indiferent dacă are sau nu loc arderea de carburant. Asemănător eliberării energiei înmagazinate într-un arc.

3. Frâna de motor este cumulul pierderilor de energie datorate pompării de aer prin motor, frecărilor interne ale motorului (inclusiv energia pierdută în pomparea uleiului prin motor) și mișcării alternative a unor piese din motor (pierderi inerțiale).

Cea mai practică și ușoară cale de a spori efectul de frânare al motorului este de a bloca fluxul de aer prin motor sau traseul de admisie ori evacuare pt. a spori consumul de energie al pompării aerului.

Aici sunt mai multe variante. Clapetă admisie, clapetă evacuare sau sistem de eliberare a aerului comprimat din cilindri când pistonul ajunge la punctul mort superior în timpul de compresie.

Din cele de mai sus rezultă, într-adevăr, că pierderea de compresie sporește efectul de frânare al motorului și nu invers.

Sper că s-a lipit ceva și nu ai rămas pe sistem ventuză de GPS.
adipad
E clar ca ai terminat la spiru aici era vorba despre motorul oprit. Inutil sa iti explic ca amestecul ,,stoichiometric,,nu se produce.Copy paste-ul tau este adevarat dar in momentul in care motorul functioneaza.
Mai are rost sa iti mai explic ca motorul are supape nu clapete .Supapele sunt inchise la compresie si la combustie deci daca in loc sa dai copy paste pe desene mai bine te uiti pe ele ca sa vezi ca intodeauna un piston e pe combustie unul pe compresie unul pe admisie si unul pe evacuare.
In concluzie ca sa intelegi si tu in orice moment doua pistoane au supapele inchise si cu masina OPRITA in treapta a doua de viteza motorul are tendinta sa actioneze ca o frana.
CLAPETA care crezi tu ca face compresia este cea care controleaza debitul de aer care intra in motor in momentul admisiei
FysGSM
adipad cred ca trebuie sa mai asculti si de alti,nu e chiar cum zici tu cu frana de motor....clapeta poate sa mareasca fluxul de aer,dar in acelasi timp poate sa si limiteze fluxul de aer ce intra in motor si de aici rezulta o frana de motor eficienta....
adipad
inca odata si pentru tine motorul este oprit,daca ar fi adevarat ce zice sony inseamna ca daca lasam masina in panta in viteza si calcam acceleratia cea ce face ca faimoasa clapeta sa se deschida masina ar trebui sa plece
FysGSM
tu confunzi doua lucruri care nu au nici o legatura.mai cauta si invata cum sunt controlate motoarele din clapeta de admisie....
adipad
spune-mi si mie ce confund te rog frumos ca sa stiu ce sa invat.
FysGSM
multe esti in ceata cu motoarele termice...si inca o cheste cand masina sta pe loc aia in nici un caz nu e frana de motor.
adipad
macar sony raspundea cu argumente tu nu esti decat roman chibit
http://dexonline.ro/definitie/chibit
SonyAD
QUOTE(adipad @ 15 Aug 2010, 12:06)
E clar ca ai terminat la spiru aici era vorba despre motorul oprit.


Alo, nenea! Cauți nod în papură.

Eu vorbeam de rolul clapetei de accelerație la benzinare. Majoritatea benzinarelor nu pot să funcționeze cu un amestec mult mai sărac decât stoichiometric. De unde nevoia pt. o clapetă de accelerație care să limiteze aportul de aer când nu e nevoie de mult cuplu.

Nu au de ales între a folosi sau nu o clapetă de accelerație. Dacă nu folosesc o clapetă de accelerație atunci folosesc vvt și/sau vvl pt. a controla debitul de aer/amestec (foarte, foarte rar, doar BMW parcă; și toyota cu motorul de Prius). Doar aer în caz că folosesc injecție directă.

Clapeta de accelerație stă închisă sau aproape închisă în frână de motor. Asta face motorul să pompeze împotriva unei diferențe de presiune de aproape un bar (vid parțial admisie și presiunea atmosferică).

La diesel nu se întâmplă treaba asta. Decât dacă producătorul a montat special clapetă de admisie pt. a spori frâna de motor sau dacă se folosește clapeta de EGR și în scopul ăsta.

Nu înțeleg de ce faci așa o mare scofală de distincție între un motor oprit sau pornit în frână de motor. Ai impresia că îți consumă motorină sau benzină în frână de motor au ce?

QUOTE(adipad @ 15 Aug 2010, 12:06)
Inutil sa iti explic ca amestecul ,,stoichiometric,,nu se produce.


M-ai spart, ce să zic.

QUOTE(adipad @ 15 Aug 2010, 12:06)
Copy paste-ul tau este adevarat dar in momentul in care motorul functioneaza.


Ce?

QUOTE(adipad @ 15 Aug 2010, 12:06)
Mai are rost sa iti mai explic ca motorul are supape nu clapete .


Altă prostie. Până și la diesel ai o clapetă pe traseul de admisie (înainte de turbocompresor) pt. facilitarea recirculării de gaze de eșapament. Se numește dozor de aer. Pune mâna de citește sau uită-te sub capotă că poate, poate se lipește ceva:

user posted image
user posted image
http://www.forum-peugeot.com/Forum/generat...75_2.htm#t80032

Uneori se folosește separat o altă clapetă de obturare, pt. oprirea mai lină a motorului - la diesel. La HDi cred că asta intră tot în atribuțiile dozorului EGR.

Altele au clapete de admisie pt. frână de motor. Care imită, practic, efectul de frână de motor al clapetei de accelerație de la benzinare.

QUOTE(adipad @ 15 Aug 2010, 12:06)
Supapele sunt inchise  la compresie si la combustie deci daca in loc sa dai copy paste pe desene mai bine te uiti pe ele ca sa vezi ca intodeauna un piston e pe combustie unul pe compresie unul pe admisie si unul pe evacuare.


E desenul meu, îți place? Nu știu cu cine sau de ce te cerți tu aici. Tu ești cel care ziceai că sunt 2 cilindri pe compresie în același timp.

QUOTE(adipad @ 15 Aug 2010, 12:06)
In concluzie ca sa intelegi si tu in orice moment doua pistoane au supapele inchise


Pistoanele au supape. Interesant.

De ce e așa important că 2 cilindri au supapele închise? Ți-am explicat deja, simplu, că mare scofală nu se întâmplă.

Energia consumată în comprimarea aerului din cilindru în timpul de compresie se recuperează în marte parte în detenta pistonului, indiferent că are sau nu loc combustia. Nu aici e frâna de motor, în compresie și detentă.

QUOTE(adipad @ 15 Aug 2010, 12:06)
si cu masina OPRITA in treapta a doua de viteza motorul are tendinta sa actioneze ca o frana.


Nu îmi vine să cred. Muream prost, zău.

QUOTE(adipad @ 15 Aug 2010, 12:06)
CLAPETA care crezi tu ca face compresia este cea care controleaza debitul de aer care intra in motor in momentul admisiei
*



De ce minți despre ce am zis sau nu? Nu e prima oară când o faci.

Desenul ăla e aiurea. Ai sfârșit de admisie, sfârșit de compresie, început de combustie, început de evacuare.

Dacă vrei un desen ca lumea uită-te pe al meu.

QUOTE(adipad @ 15 Aug 2010, 12:42)
inca odata si pentru tine motorul este oprit,daca ar fi adevarat ce zice sony inseamna ca daca lasam masina in panta in viteza si calcam acceleratia cea ce face ca faimoasa clapeta sa se deschida masina ar trebui sa plece
*



Faptul că e închisă clapeta de accelerație, dacă are, face mai puternică frâna de motor.

Ce contează că este oprit sau nu motorul? Vrei să zici că dacă opresc motorul în mers nu mai am frână de motor sau ce?

Odată am făcut pana prostului. Te asigur că motorul a înfrânat chiar f. bine mașina. Am avut un bulan extraordinar că a murit motorul la 100 de metri după trecerea la nivel cu calea ferată (calea ferată era mult sub nivelul drumului și nu știu cum aș fi reușit să împing mașina de acolo - poate doar să o scot cu electromotorul).

Altă dată s-a declanșat siguranța care taie alimentarea motorului în caz de accident după ce am luat un dâmb între roți pe Aviatorilor, aproape de ambasada Chinei. La fel, motorul mort, frână de motor ireproșabilă. Prima reacție a fost să mă scap în izmene, la figurat, că am spart cutia, la cum s-a auzit.

user posted image
FysGSM
pad las-o dracu de vrajeala si pune mana pe manuale de reparatie si nu te mai face de rahat.....
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.