QUOTE(adipad @ 15 Aug 2010, 12:06)
E clar ca ai terminat la spiru aici era vorba despre motorul oprit.
Alo, nenea! Cauți nod în papură.
Eu vorbeam de rolul clapetei de accelerație la benzinare. Majoritatea benzinarelor nu pot să funcționeze cu un amestec mult mai sărac decât stoichiometric. De unde nevoia pt. o clapetă de accelerație care să limiteze aportul de aer când nu e nevoie de mult cuplu.
Nu au de ales între a folosi sau nu o clapetă de accelerație. Dacă nu folosesc o clapetă de accelerație atunci folosesc vvt și/sau vvl pt. a controla debitul de aer/amestec (foarte, foarte rar, doar BMW parcă; și toyota cu motorul de Prius). Doar aer în caz că folosesc injecție directă.
Clapeta de accelerație stă închisă sau aproape închisă în frână de motor. Asta face motorul să pompeze împotriva unei diferențe de presiune de aproape un bar (vid parțial admisie și presiunea atmosferică).
La diesel nu se întâmplă treaba asta. Decât dacă producătorul a montat special clapetă de admisie pt. a spori frâna de motor sau dacă se folosește clapeta de EGR și în scopul ăsta.
Nu înțeleg de ce faci așa o mare scofală de distincție între un motor oprit sau pornit în frână de motor. Ai impresia că îți consumă motorină sau benzină în frână de motor au ce?
QUOTE(adipad @ 15 Aug 2010, 12:06)
Inutil sa iti explic ca amestecul ,,stoichiometric,,nu se produce.
M-ai spart, ce să zic.
QUOTE(adipad @ 15 Aug 2010, 12:06)
Copy paste-ul tau este adevarat dar in momentul in care motorul functioneaza.
Ce?
QUOTE(adipad @ 15 Aug 2010, 12:06)
Mai are rost sa iti mai explic ca motorul are supape nu clapete .
Altă prostie. Până și la diesel ai o clapetă pe traseul de admisie (înainte de turbocompresor) pt. facilitarea recirculării de gaze de eșapament. Se numește dozor de aer. Pune mâna de citește sau uită-te sub capotă că poate, poate se lipește ceva:
http://www.forum-peugeot.com/Forum/generat...75_2.htm#t80032Uneori se folosește separat o altă clapetă de obturare, pt. oprirea mai lină a motorului - la diesel. La HDi cred că asta intră tot în atribuțiile dozorului EGR.
Altele au clapete de admisie pt. frână de motor. Care imită, practic, efectul de frână de motor al clapetei de accelerație de la benzinare.
QUOTE(adipad @ 15 Aug 2010, 12:06)
Supapele sunt inchise la compresie si la combustie deci daca in loc sa dai copy paste pe desene mai bine te uiti pe ele ca sa vezi ca intodeauna un piston e pe combustie unul pe compresie unul pe admisie si unul pe evacuare.
E desenul meu, îți place? Nu știu cu cine sau de ce te cerți tu aici. Tu ești cel care ziceai că sunt 2 cilindri pe compresie în același timp.
QUOTE(adipad @ 15 Aug 2010, 12:06)
In concluzie ca sa intelegi si tu in orice moment doua pistoane au supapele inchise
Pistoanele au supape. Interesant.
De ce e așa important că 2 cilindri au supapele închise? Ți-am explicat deja, simplu, că mare scofală nu se întâmplă.
Energia consumată în comprimarea aerului din cilindru în timpul de compresie se recuperează în marte parte în detenta pistonului, indiferent că are sau nu loc combustia. Nu aici e frâna de motor, în compresie și detentă.
QUOTE(adipad @ 15 Aug 2010, 12:06)
si cu masina OPRITA in treapta a doua de viteza motorul are tendinta sa actioneze ca o frana.
Nu îmi vine să cred. Muream prost, zău.
QUOTE(adipad @ 15 Aug 2010, 12:06)
CLAPETA care crezi tu ca face compresia este cea care controleaza debitul de aer care intra in motor in momentul admisiei
De ce minți despre ce am zis sau nu? Nu e prima oară când o faci.
Desenul ăla e aiurea. Ai sfârșit de admisie, sfârșit de compresie, început de combustie, început de evacuare.
Dacă vrei un desen ca lumea uită-te pe al meu.
QUOTE(adipad @ 15 Aug 2010, 12:42)
inca odata si pentru tine motorul este oprit,daca ar fi adevarat ce zice sony inseamna ca daca lasam masina in panta in viteza si calcam acceleratia cea ce face ca faimoasa clapeta sa se deschida masina ar trebui sa plece
Faptul că e închisă clapeta de accelerație, dacă are, face mai puternică frâna de motor.
Ce contează că este oprit sau nu motorul? Vrei să zici că dacă opresc motorul în mers nu mai am frână de motor sau ce?
Odată am făcut pana prostului. Te asigur că motorul a înfrânat chiar f. bine mașina. Am avut un bulan extraordinar că a murit motorul la 100 de metri după trecerea la nivel cu calea ferată (calea ferată era mult sub nivelul drumului și nu știu cum aș fi reușit să împing mașina de acolo - poate doar să o scot cu electromotorul).
Altă dată s-a declanșat siguranța care taie alimentarea motorului în caz de accident după ce am luat un dâmb între roți pe Aviatorilor, aproape de ambasada Chinei. La fel, motorul mort, frână de motor ireproșabilă. Prima reacție a fost să mă scap în izmene, la figurat, că am spart cutia, la cum s-a auzit.