Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Pocnet in bord - recirculare aer
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Clio
Duyu
De cateva saptamani atunci cand folosesc AC si apas butonul de recirculare se aude un bord un pocnet (ca si cum as da cu palma in bord). Daca "dezactivez" recircularea si o "reactivez" nu se mai aude acel pocnet, deci doar prima data face asa. In ciuda faptului ca inainte sa opresc motorul opresc si recircularea, inainte de a opri AC, urmatoarea zi, dupa ce pornesc motorul (fara sa functioneze AC) se aude acelasi pocnet. sad.gif S-a mai confruntat careva cu o astfel de situatie?

Mentionez ca atat AC, cat si recircularea functioneaza ireprosabil, doar ca se aude acel pocnet in bord. ph34r.gif
nevro21
Sal .

Problema pe care crezi ca o ai e o simpla lege de fizica . Sa fiu mai explicit:

bordul (care este din plastic ) este incalzit din cauza temp de afara sau din alte cauze ( soare de ex) , la activarea AC automat trebe prin el (pe sub el mai exact ) un flux de aer mult mai rece, de aici plasticul respectiv se contracta aparand zgomotele pe care le acuzi tu.


Recomadabil un parasolar de 10 lei si te scapa de problema. Nu are nici cea mai mica legatura cu recirculare aerului sau altceva.

in speranta ca am reushit sa te lamaresc , numai bine
Duyu
Mersi pentru raspuns, dar poate nu am fost eu destul de explicit. Acel pocnet se aude indiferent de temperatura de afara, indiferent daca e dimineata, dupa-amiaza sau seara, doar la activarea recircularii aerului. Daca dau drumu la AC fara sa apas butonul de recirculare nu se aude nimic. Era bine daca era o chestie asa banala. Iar in legatura cu parasolarul, deja folosesc unul. rolleyes.gif
Duyu
Sunt singurul care are problema asta? unsure.gif
hellcat
Si la masina mea se aude un zgomot, gen "clapeta de plastic inchisa" cand apas recircularea. Eu intreb, daca vrei recirculare, adica sa nu mai traga aer de afara, nu trebuie sa se intample ceva? smile.gif
Tu vorbesti de un pocnet...nu stiu ce intesitate percepi tu, dar eu zgomotul nu l-as cataloga drept pocnet.
Duyu
Problema este ca pana acum nu facea asa cand porneam recircularea. De la un timp face, iar acel pocnet l-as putea asemana cu o palma zdravana data in bord, sau o piatra luata in capota (de exemplu). O alta chestie este ca in ziua urmatoare, imediat dupa ce pornesc motorul se aude acel zgomot, in ciuda faptului ca ventilatia nu este pornita. Mai am vreo 700 km pana la revizie si o sa ii intreb pe cei de acolo sa vedem ce zic. ph34r.gif
hellcat
Mda, sa speram ca pocnetul isi va face simtita prezenta si de fata cu cei de la service! smile.gif
Duyu
Pai el se manifesta o data pe zi, doar la prima apasare a butonului de recirculare. unsure.gif Daca opresc recircularea, si o pornesc iar, nu mai face. Deci inainte sa merg la service o sa fiu atent sa nu apas cumva "butonul magic". smile.gif
vallixx
Si la mine face un zgomot destul de perceptibil, adica il aud si cu radio-ul pornit.
Ca si hellcat, n-as zice insa ca se aude ca un pocnet mai degraba ca un "soricel" care se plimba pe sub bord. biggrin.gif
Si soricei n-am in masina, jur pe rosu. radmasa.gif
Deci exista o posibilitate destul de mare sa fie normal sa se auda ceva.
Duyu
QUOTE(vallixx @ 19 May 2009, 21:42)
Deci exista o posibilitate destul de mare sa fie normal sa se auda ceva.
*



Sa speram... popa.gif
vallixx
" Ceva " trebuie sa se auda sigur si este normal.
Ideea e daca " ceva " -ul tau e normal.... biggrin.gif sper ca m-am facut inteles. tongue.gif
Duyu
Am inteles ideea... Tocmai de asta am insistat sa deschid si un topic pe aici, poate s-a mai confruntat cineva cu o astfel de problema. Chestia este ca se auzea ceva si pana acum, dar nu in acest fel. tongue.gif

Apropo am gasit ieri un topic la sectiunea Megane si se pare ca la Megane-uri problema este mai des intalnita (acum nu stiu daca este exact ce am eu). Oricum, acolo era de vina o roata dintata, careia i s-a rupt un dinte, si din aceasta cauza se produce acel zgomot. Diferentele ar fi ca la mine parca se aude in partea dreapta a bordului, pe cand megane-istii ziceau ca zgomotul provine din partea stanga a bordului. Revin cu detalii dupa ce ma intorc din service. tongue.gif
radunre
parerea mea e ca problema vine de la o roata dintata cu probleme (dinti indoiti sau rupti), faptul ca sunetul vine din partea dreapta e fiindca mai mult ca sigur acolo se afla sistemul de recirculare la masina ta.

Ceva noutati ?
Duyu
Problema a fost expusa si colegului romeo3108ro care mi-a spus ca ar fi de la niste parghii de pe acolo. Am lasat-o asa pentru ca trebuie sa desfac tot bordul ca sa remediez problema. sad.gif In afara de zgomot, recircularea functioneaza impecabil.
catuta
Nu trebuie sa umbli pe interior ci pe exterior unde este filtrul de aer.Cat se poate de simplu si banal chiar si ptr prima data..
Duyu
catuta la ce te referi? unsure.gif Ca sa umbli la mecanismele de la recirculare poti sa o faci din exterior?
catuta
DA!Scoti prima protectie de plastic(in foto e deja scoasa dar iti dai tu seama care este..)si mai este inca o aparatoare de plastic dupa cum bine vezi in foto.Se scoate si acea bucata(e prinsa in niste cleme de tabla de la parbriz)iar apoi ai sa observi 2 suruburi(stanga-dreapta).Le desurubezi si apoi treci la extragerea ventilatorului.Bagi mana foarte putin pe canalul acela si in dreapta daca pipai ai sa simti o cutiuta(da,aceia este cutiuta minune!!!)prinsa in 2 surubele.....daca nu ai inteles nimica maine voi face un tutorial ceva mai complex.
UXE
De vreo 3 zile a inceput si la mine sa pocneasca in bord, cam asa:

- apas recircularea si dupa vreo 3 secunde se aude destul de tare un zgomot ca si cum ai turti o sticla de plastic, dar este un zgomot scurt (pocnet).


Ce anume trebuie schimbat?


Nu am desfacut nimica momentan.
espacern
Trebuie desfacut si verificat motorasul de comanda al clapetei.
Contactul dintre motoras si clapeta se face prin intermediul unui angrenaj cu roti dintate din plastic.
Daca s-au rupt dinti la motoras se schimba cu totul....dar daca se constata ca dinti sunt rupti la clapeta trebuie demontata toata cutia de "amestec" pentru schimb.

@+
Bogdan.A
Aceeasi treaba am patit si eu.Problema pare sa fie de la uzura rotii dintate. Cand ii dai recirculare, el incearca sa inchida si invarte in gol. Ca si rezolvare provizorie am lasat clapeta pe deschis, am scos mufa si zgomotul a disparut. momentan e prea frig sa ma apuc de demontat. Singurul dezavantaj ar fi ca nu mai poti folosi recircularea.
UXE
Am fost ieri la reprezentanta si m-am cam intors cu coada intre picioare. Pe scurt:


1. Desfacere bord cu totul + scos lichid refrigerant + scoatere freon (o suma cam de 400-500 de lei si care dureaza o zi intreaga)
2. Dupa desfacere , daca se constata ca motorasul este defect (in cazul fericit) se poate inlocui doar aceasta piese , cost in jur de 800 de lei (piesa)
3. Daca se constata ca problema este in aparatul de distributiei al aerului in habitaclu , pe langa durata de livrare a piesei spre service care dureaza de la 2 zile la 2 saptamani, mai avem aici pretul extraordinar de 3000 de lei (vine cu motoras nou).



Legat de piese din dezmembrari am intrebat si mi s-a spus ca este f greu de gasit ceva asemanator ptr ca pe langa codul de rigoare ar mai fi o stantza care ar fi diferita la unele modele (nu prea am inteles).


Alta chestie interesanta este ca acest ansamblu nu se gaseste decat pe original.


So, manopera si timp de lucru destul de mari + costuri piese si mai mari.


Cea mai ieftina solutie e sa vb cu cineva (mecanic mai eftin) sa desfaca, sa vada piesa defecta , dupa care sa o puna la loc , intre timp eu sa caut piesa (+ ca am nevoie de masina mai mereu si nu am alta) si dupa ce gasesc ceva convenabil sa ma duc din nou si sa fac inlocuirea, alta desfacere, alta montare la loc.



Ceva sfaturi?
espacern
Motorasul este situat in exterior(compartimen motor)nu necesita demontare plansa bord.

@+
UXE
Ok , atunci cum se procedeaza la modelul meu?

- Se da la o parte filtru de polen
- Se da la o parte vaoprizatorul
- Se da la o parte asnamblul de distributie al aerului
- Si intr-un final motorasul?


espacern
Vezi la postarea #17 foto si cateva explicatii.....pentru motoras.
Daca este clapeta atunci se schimba dificultatea operatiunii si trebuie demontata "cutia" de amestec....cu tot ce implica asta.
Oricum operatia nu este chiar asa de dificila.....parerea mea.

@+
UXE
QUOTE(espacern @ 16 Jan 2014, 09:15)
Daca este clapeta atunci se schimba dificultatea operatiunii si trebuie demontata "cutia" de amestec....cu tot ce implica asta.





Nici in acest caz nu se demonteaza plansa de bord?

Ce implicatii mai apar?
espacern
Ca sa scoti plansa de bord dureaza juma.de ora...nu e de chiar de speriat.
Verifica motorasul...prima data ca acolo se rup/rod/distrug dinti prima data.
Daca scoti mufa de comanda a motorasului se face liniste.....si ramai fara recirculare.

@+
UXE
Mda, cei de la service mi-au zis ca se da bordul jos cu totul, raman doar pedalele sad.gif . Ok o sa incerc sa vad motorasul in primul rand.


O alta chestie care mi-au spus in service este faptul ca, ca sa ajunga la motoras trebuie dat acel ansamblu mai intai afara. Din ce citesc eu pe aici inteleg ca nu e adevarat sad.gif

16 Jan 2014, 10:24:
Ok, am dat o cautare si am gasit urmatoarele:


Clapeta recirculare Renault Symbol, Schema electronica de actionare clapeta recircular


Reparatie la mecanica de recirculare, Cum se repara o rotita de plastic cu un dinte rupt




Reparare clapeta recirculare defecta- solenza/clio, Si prevenirea defectiunii, la cele inca bune



Spor la lecturat smile.gif
alexgeogabriel
Of doamne, reprezentanta asta chiar a ajuns o bataie de joc.
UXE
Imi poate spune cineva care este motorasul in aceasta poza?


user posted image
Bogdan.A
Sper sa nu gresesc, dar dupa schita aia motorasul pare sa fie piesa nr 8
UXE
Asa stiam si eu. Mai poate confirma cineva? Inca nu am desfacut ca sa pot compara..
UXE
L-am desfacut si pe al meu. Se pare ca un dinte era rupt mad.gif


[attachmentid=1627928051] [attachmentid=1627928052] [attachmentid=1627928053]
alexgeogabriel
Nu avea nici o modalitate de a se desface fara a-l taia?
UXE
Nu am gasit biggrin.gif L-am testat cu curent si am vazut ca mergea sacadat. Atunci am decis sa il disec. Citisem prin tutoriale ca ar avea niste cleme, dar eu nu le-am gasit. Plus ca in poze nu arata ca al meu. Acum tre sa imi gasesc altul.
hellcat
Welcome to the club! wink.gif Absolut identic s-a rupt si rotita mea.

Nu ai cum sa desfaci cutia decat prin taiere, e ambutisata.

UXE, daca vrei sa refaci rotita, da-mi de veste, stiu o firma care poate sa o replice.
UXE
@hellcat eu am plecat de la premiza ca o sa il arunc, nu m-am gandit sa refac rotita din interior. Plus ca fiind taiat cu bonfaierul , in urma taierii s-a desprins destul de multa pilitura de plastic si nici nu mai stiu daca se mai poate lipi ca inainte.

Mersi, dar o incerc sa fac rost de unul de la dezmembrari smile.gif
verde
UXE ala din poze e Valeo. La dezmembrari poti gasi si varianta Siemens care NU merge in locul lu Valeo . Atentieeee!
UXE
Aha .. e bine de stiut. Multam!
espacern
Daca alegi "calea" dezmembrarilor mergi cu piesa ta in mana sau cauta doar cu poze.....sunt multe modele chiar si Valeo.
Diferente la exterior poate nu sunt dar unele au mufa cu 2 fire altele cu mai multe fire...functie de dotarea masinii.

@+
UXE
Am fost la dezmembrari, am cumparat unul identic (80 de lei) . L-am montat , insa am observat ca si asta ar avea un dinte stricat.

Nu m-am mai intors cu el sa il schimb pentru ca l-am luat acu vreo 3-4 sapt, insa d-abia in weekend acuma am reusit sa il montez. In schimb am pozitionat altfel rotita si nu mai face cursa in care sare la dintele lipsa.


Sper sa fie ok de acum incolo. De verificat daca inchide si deschide clapeta complet , am verificat.


This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.