Am vazut mai sus o discutie care m-a uimit!!
Ce legatura are amperajul bateriei cu arderea instalatiei, fratilor?
Reteaua de 220V furnizeaza pana la 35 amperi daca te tin sigurantele. Adica vreo 7700W. Asta ar insemna ca un calculator care consuma 0.3A ar trebui sa bubuie?
Consumatorii de la masina isi iau cat curent le trebuie. Daca ai o baterie de 35Ah (amperi-ora), cand folosesti toti consumatorii (faruri, stopuri, bord, aprindere, radio, etc) pe timp de noapte, bateria nu face fata si e posibil nici alternatorul sa nu poata asigura diferenta, si sa mai dea si bateriei ceva.
O baterie de 75Ah sau 85 Ah are suficiente resurse sa nu se descarce repede si alternatorul sa ii refaca fara efort rezerva.
Acei 800A(EN) inscrisi pe baterie reprezinta curentul pe care il poate furniza bateria pentru timpi scurti (pornire, scurt-circuit). Cei 75Ah inseamna ca iti poate furniza 75 amperi timp de o ora. Dupa aceasta ora curentul furnizat scade pana se descarca bateria complet.
Toate acestea se intampla la 12 VOLTI!!
Calculul curentului consumat pe masina e relativ simplu: daca un bec de far consuma cca 4,5A pe faza scurta si 5A pe faza lunga, unul de bord consuma cca 0,15A (si in bord sunt vreo 10) ..... faceti socoteala.
Eu din curiozitate am masurat cam cat ar fi consumul pe timp de noapte, cu toti consumatorii porniti. Rezultatul m-a surprins putin: cu motorul oprit si toate faruri, pozitii, radio, etc pornite, 32A . Cu motorul in functiune 6A. Restul compensa alternatorul care dadea in sistem cam 40A.
8 Jul 2009, 09:24:Apropo de baterie: eu am pe R9 al meu baterie de 85Ah luata de pe un VW Pasat diesel la care nu facea fata la pornire. I se reseta calculatorul la fiecare pornire pe timp de iarna. La mine zburda motorul la pornire.