Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Schimbare filtru combustibil Megane 2 1.5 dci
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Megane > Megane II > Tutoriale
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6
Gabi
Ca tot veni vremea sa imi schimb filtrul de combustibil si deocamdata nu am gasit decat pentru benzina am inceput sa caut pe net cum se face si am dat peste un mail de la colegii nostrii francezi ( www.forum-auto.com). asa ca am adaptat ce si cum au facut ei si in we ma apuc de treaba. Pana atunci va impartasesc si voua:

Pasii ar fi:
1. Se ridica masina pe cric. Dreapta fata si se scoate roata.
[attachmentid=1627517753]

2. Se desface cu o surubelnita cu cap torx carenajul dreapta fata.
[attachmentid=1627517754]

3. Se scoate clipsul ( bradutul) si se indeparteaza carenajul
[attachmentid=1627517755] [attachmentid=1627517756]

4. Ridicati filtrul din locas ( din ghidaj).
[attachmentid=1627517757]

5.Fultunele sunt clipsate pe filtru.
Atentie la demontare ( nu exista un cod de culori de cum ar trebui sa fie munfate la loc furtunele)
[attachmentid=1627517758]

6.Se remonteza furtunele pe noul filtru, se monteaza filtrul inapoi in locasul lui si se reiau pasii 4, 3, 2, 1
Inainte de a reporni motorul reamorsati circuitul de alimentare folosind pedala. ( 10 – 15 pedale pentru a fi sigur ca e amorsat)
[attachmentid=1627517759]


Scule:
- cric
- surubelnit torx ( banueisc ca 25 dar va confirm in week-end)
-filtru motorina folosit de ei: DELPHI HDF907

Surse:
Remplacement du filtre à gazole sur Megane II 1.5dci (80 ch).
alexxis2001ro
pedala? eu stiam ca se foloseste pompita de pe instalatie - partea dreapta sus. pedala nu stiu daca are vreun efect cu motorul oprit. nu de alta dar din cate imi aduc aminte megane nu are cablu de acceleratie - sistemul de accelerare merge pe principiul unui potentiometru...
Gabi
Mersi frumos Alex. Eu am tradus si adaptat ce spuneau colegii francezi pe forum-ul lor. In week-end o sa incerc sa fac schimbul si iti spun exact. o sa ma uit si de pompita de care spui.
19vik
Suruburile sunt Torx 20.
Ai tradus gresit, de para zic si ei nu de pedala, pedala nu are nici-un efect cu motorul oprit... "Avant de redemarrer le moteur réarmorcer le circuit à l'aide de la poire". Nu merge linkul pe care l-ai pus catre sursa, sunt prea multi de http// acolo.
Dar oricum, acum ar trebui sa se descurce oricine sa schimbe filtrul ala.
catalin_jianu
Am si eu o intrebare, in ultima poza pusa pe site-ul acela (cea atasata de mine mai jos) arata cum curge ceva din filtru, acolo e vorba de apa nu?(stiu ca filtrele retin apa din motorina si aceasta trebuie golita din filtru din cand in cand) sau acel mic robinet se desface cand se amorseara instalatia cu pompa aceea?
Intreb pt ca eu cand am schimbat filtru ultima data, nu intr-o reprezentanta renault, dar intr-un service mare oricum, mi s-a spus ca as avea probleme cu acea pompa de mana pt amorsarea circuitului si ca ei au amorsat instalatia cu nu stiu ce aparat, nu cumva ei nu au desfacut acel mic robinet defapt?

Nu stiu deloc franceza, am incercat sa traduc cu un soft, dar nu imi traduce ca lumea cat sa imi dau seama exact

Inca ceva pt cei interesati de mai multe detalii, pe acel site arata detaliat si cum se chimbat filtrul de aer si cum se curata EGR-ul(pt ambele variante de motorizari diesel), fara suparare in tutorialul de curatare a EGR-ului, pt motorul 1.5 nu era detaliat modeul de lucru, link bun ar fi:
http://www.forum-auto.com/pole-technique/s...5.htm#t15227427

P.S. Multumim Gabi, chiar am intrebat acum cateva luni cum se schimba acest filtru...am vrut sa pun si eu un tutorial cu modul de lucru, dar l-am schimbat in service si nu am apucat sa fac nicio poza si sa vad exact c trebuie facut
eooddd
am si eu o intrebare...trebuie sa schimb filtrul , si nu stiu exact daca este cu senzor, sau fara senzor de apa?

Am gasit unul exact ca si al meu...dar la Dacia radmasa.gif Sper ca e bun:
filtru
catalin_jianu
Daca cel din poza e filtrul tau, e cel mai ciudat filtru de motorina care l-am vazut vreodata tongue.gif
Pai daca ar avea senzor de apa ar trebui sa aiba in partea drepta, in laterala dinsprea vasul spalatorului de parbriz(zona care din pacate nu se vede in poza, dar alta nu am la indemana), o mufa patrata, destulde maricica, ce intra in filtru si din care pleaca niste fire.
Se scoate din filtru vechi si se introduce in cel nou..deci filtrul trebuie sa aiba un orificiu in zona aia pt acea mufa (senzor)

eooddd
Da este al meu...astazi l-am dat eu jos, a mea are 106 CP, nu este cel de 80 cum vad in tutorial

Nu are intrare pentru fire, are doar cele 4 furtune de motorina, si jos are golirea...deci cred ca e bun cel de dacie pe care l-am gasit biggrin.gif
catalin_jianu
Nu stiu daca e diferenta la filtru intre motorizari, eu am varianta de 101cp..sau cati sunt 74kw...deci nu cea de 80 si filtru e identic numai ca are acel senzor...
Daca ti se potrivesc conductele ca si grosime, eu zic ca e ok, il poti lua pe cel de logan, eu unu am bujii de logan, deci cred ca se potrivesc mai multe...problema e ca stiam ca loganurile nu au filtrele capsulate, sunt de hartie...
Nu stiu ce sa zic, documenteaza-te mai mult sa nu dai banii degeaba..oricum si filtrele special pentru megane sunt cam la acelasi pret eu am dat 130RON pe cel cu senzor de apa.
DMP
@eooddd: filtru de motorina asemanator, daca nu chiar identic, este si pe loganul de 65 cp. Senzorul de apa vine in mufa din lateral. Iar purjarea se face pe la baza filtrului, sub el nu in lateral.

Nu imi dau seama din pozele puse de tine, dar daca ai pe el codul Mahle KL 404_17, atunci e identic cu cel de pe Loganul de 65 cp.
eooddd
m-am interesat la pisese auto, iar cel de logan, are senzor de apa, iar al meu nu, totusi, nu stiu unde as putea gasi o mufa, sa o pun doar pt a nu curge uleiul afara, cel special pt al meu am gasit dar e mult mai scump decat cel de la logan

in fine...am sa vad cum fac
cosmin paianu
Salutare,
Si eu am sa schimb filtru de motorina astazi.
Am sa postez niste poze cu filtru de motorina care trebuie pt. Renault megane 2.2 facelift din 2008.

[attachmentid=1627546770]


[attachmentid=1627546772]


[attachmentid=1627546773]



[attachmentid=1627546774]


[attachmentid=1627546775]

20 Aug 2009, 13:54:
Am uitat sa spun ca filtru a costat 240 ron.
A trebuit sa fac comanda si am asteptat o saptamana.

21 Aug 2009, 10:53:
Salutare,
Ieri am si schimbat filtru de motorina la un service privat.
Mi-a luat 50 ron, am schimbat si filtru de motorina si uleiul si filtru de ulei.
Este foarte simplu.
Data viitoara mi-l schimb singur.
Pt. schimbat filtru de ulei si uleiul stie cineva unde gasesc dispozitiv pt desfacut filtru de ulei si cap patrat pt dat drumul la ulei?
Sau ce dimensiuni sunt la patratul de la busonul de golire la ulei?
randunel
Pentru ulei, roaga un prieten cu muschi sa desfaca filtrul, eu mi-l demontez singur intotdeauna la clio 1.5dCi (e accesul foarte usor, nu stiu cum e la megane). De strans, il strang mai tare decat mi-l strangeau cei de la service (chiar mi se parea moale!).

Poti sa faci o improvizatie cu un lant de bicicleta, o bucla si tragi smile.gif

Butoanele de pe filtrul de motorina la ce folosesc?
DMP
Patratul e de 8.

Nu inteleg de ce trebuie sa vina filtrul cu tot cu suport. Ca sa dai inca in jur de 100 ron pe un fier? Suportul vechi nu se poate refolosi? E doar un fier care tine un filtru de aluminiu.

Butoanele? La care te referi?
Cele galbene sunt doar niste protectii impotriva mizeriilr pentru conductele ce intra/ies din filtru.

Cele negre? Cel de dedesubt este locul unde intra senzorul de prezenta a apei in filtru (nu cum am scris anterior mai sus ca ar fi cel din lateral). Cel din lateral nu stiu la ce foloseste.
cosmin paianu
Cel din lateral este pentru purjare.

21 Aug 2009, 14:16:
Am gasit cheie pentru schimbat filtu de ulei:

http://www.scule.info.ro/produs-Cheie-filt...(1030)_147.html



http://www.okazii.ro/catalog/31232131/CHEI...ULEI-LOGAN.html
sano
Stimati colegi, wub.gif o intrebare marunta am si eu: vreau sa schimb filtrul de motorina, insa nu stiu cum sa fac reamorsarea. Am un Megane II, 1,5dci, 101cp, 74kw, bicorp.
Vreau sa cumpar un filtru MANN, fara senzor. Deci:
1. cum fac reamorsarea motorinei?
2. ce filtru !sa pun? adica care e mai bun pt acest model.
Multumesc! sleep.gif

p.s. eventual o poza cu explicatii ar fi extraordinar, insa nu vreau sa abuzez de bunavointa celui ce-mi va da reply util.
adi_ar
MANN, Delphi sunt foarte bune.
Amorsarea se face cu para de cauciuc de pe traseu, aflata pe langa recipientul cu lichid de racire.
cosmin paianu
Amorsarea se face de la para de cauciuc.
Se strange de ea pana se intareste .
Se lasa 5 minute si se incearca din nou pana se intareste.
Apoi se poate porni masina.

Daca vrei sa sti ce filtru de motorina iti trebuie mergi la un magazin de piese auto mai serios, le dai datele de pe placuta ovala de la usa din dreapta si-ti aduc ce-ti trebuie.

Eu dupa ce am schimbat filtrele(toate)+uleiul masina merge mai silentios.
Am facut un drum de Ungaria, si cand m-am intors aveam un consum mediu de 4,6%.
sano
rolleyes.gif Va multumesc mult pt raspunsuri.
Am gasit azi un MANN la 105 ron, cum imi trebuie mie, fara senzor.
Multumesc de info, ma apuc in weekend de treaba si sper sa iasa bine.
As mai avea o curiozitate: daca in mod constant merg cu masina la turatii de 1.900-2.200 prin Bucuresti, afecteaza motorul sau filtrul de motorina?
Am auzit ceva 'pareri" si as fi curios de altele mai ... avizate sau experimentate.
[eu merg dimineata/seara la serviciu cam cu a 3-a si 50km/h si turatiile sunt undeva intre 1900-2300 rpm. Zic ca merg acum, pana incepe scoala, apoi ... nici nu vreau sa-mi imaginez.]
Multumesc si sper sa nu fiu 100% offtopic icon_mrgreen.gif
Duyu
QUOTE(sano @ 10 Sep 2009, 20:34)
As mai avea o curiozitate: daca in mod constant merg cu masina la turatii de 1.900-2.200 prin Bucuresti, afecteaza motorul sau filtrul de motorina?
Am auzit ceva 'pareri" si as fi curios de altele mai ... avizate sau experimentate.
*



Nu-i problema... poti merge linistit, motorina sa ai. sofer1.gif
sano
AJUTOR !
Am schimbat filtrul si masina nu mai porneste! sad.gif(
am tot dat de para aia insa nu vad sa vina nici un pic de motorina. Iar ca sa fie totul complet, masina nu se mai incuie.
Va rog o sugestie, in afara de cea a tractarii si dusului la sevice!
Multumesc!
cosmin paianu
Vezi, poate nu ai pus bine furtunele la filtru.
Para ti s-a intarit ?
Se vede cand vine motorina pe furtune
sano
Salutare,

Am rezolvat treaba: am scos din nou furtunul verde, am tras pe gat motorina si am pus repede la loc, apoi am reamorsat si a pornit, dupa ce am luat curent de la un mecanic.
ca o idee de baza, nu recomand nimanui sa faca chestia asta acasa! pt 20-30 lei, mai bine mergi la un mecanic care stie meserie! numa' bine!
[mai multe detalii la topicul "pompa para"]
skorpio_bog
O intrebare cam stupida. Cum se scot furtunele alea de pe tevile de la filtrul vechi? se trage de ele pur si simplu sau cum se procedeaza? am vazut ca au ca un fel de mufe de plastic in cap cu un fel de buton verde sau alb depinde de furtun wacko.gif Intreb ca sa nu stric cumva ceva pe acolo si sa dau de alte belele apoi.
cj98czh
Se apasa bine acele blocatoare si se trage de furtun..
skorpio_bog
Stai sa ghicesc. Blocatoarele sunt chestiile alea de plastic verde, alb etc de forma unor mici butoane? Si la montarea furtunelor pe noul filtru, se apasa iar pe alea sau se baga furtunul direct?

19 Sep 2009, 14:11:
QUOTE(sano @ 14 Sep 2009, 22:35)
Salutare,

Am rezolvat treaba: am scos din nou furtunul verde, am tras pe gat motorina si am pus repede la loc, apoi am reamorsat si a pornit, dupa ce am luat curent de la un mecanic.
ca o idee de baza, nu recomand nimanui sa faca chestia asta acasa! pt 20-30 lei, mai bine mergi la un mecanic care stie meserie! numa' bine!
[mai multe detalii la topicul "pompa para"]
*



sano pe unde ai tras motorina din furtunul verde? pe la filtru sau pe sus pe la pompa?
sano
QUOTE(skorpio_bossu @ 18 Sep 2009, 15:14)
Stai sa ghicesc. Blocatoarele sunt chestiile alea de plastic verde, alb etc de forma unor mici butoane? Si la montarea furtunelor pe noul filtru, se apasa iar pe alea sau se baga furtunul direct?

<span class='edit'>19 Sep 2009, 14:11:</span>
sano pe unde ai tras motorina din furtunul verde? pe la filtru sau pe sus pe la pompa?
*


Salut,

am scos din nou filtrul afara, apoi am tras motorina. mi-am luat prietena si i-am zis sa pompeze usor de para pt a nu o scapa inapoi in rezervor, am cuplat cat am putut de repede furtunele alea cu "piedica" alba si rosie, apoi verde si am dat la para mult si bine.
bafta!
skorpio_bog
l-am schimbat si eu azi. am montat toate furtunele si senzorul de apa, apoi am dat de para pana s-a intarit si am incercat sa pornesc. canci. am mai dat apoi de para iar si am incercat iar sa pornesc. iar pauza. apoi l-am luat pe tata cu mine si l-am pus sa dea de para in timp ce eu incercam sa pornesc. pana la urma a pornit dupa ce a invartit de cateva ori bune motorul. apoi mergea in rateuri, ca daciile, parca se ineca si daca nu o acceleram se oprea. pana la urma am reusit sa o pornesc, a mers cateva minute la relanti in gol, iar apoi am oprit-o pt vreo jumatate de ora cred. am incercat apoi sa o pornesc iar si a luat-o insa mai greu, adica a invartit de vreo 3 ori electromotoru (inainte o lua din prima invartire). bun, merge iar la relanti si dau drumu la AC. merge vreun minut si se ineaca, se opreste si pe CB scria mare: INJECTION FAULT. Am incercat de vreo 3 ori sa o repornesc singur insa nu a mers. l-am chemat iar pe tata si am repetat procedura: el la para si eu dadeam la automat. a luat-o iar din prima incercare si acum vad ca merge bine, adica nu se mai ineaca etc. Insa problema mea este ca nu o mai ia din prima invartire. adica acum ca sa porneasca motorul, se invarte electromotoru de vreo 3-4 ori si apoi o ia. Ce poate sa fie?

PS: am observat ca in momentele cand se ineca sau dadea in nas sau se oprea, avea ceva aer pe conducta care pleaca de la filtru la motor (cea cu capatul alb) acum nu prea mai e aer, doar ceva bule. E posibil sa fi fost aerul din filtru? acel aer se elimina cumva? sau dispare in timp cu functionarea motorului?
catalin_jianu
skorpio_bossu, daca rezolvi, sa ne spui si noua...si la mine porneste la fel, invarte electromotoru de 2-3 ori pana o ia

skorpio_bog
QUOTE(catalin_jianu @ 20 Sep 2009, 20:23)
skorpio_bossu, daca rezolvi, sa ne spui si noua...si la mine porneste la fel, invarte electromotoru de 2-3 ori pana o ia
*



Asta de cand se intampla la tine? de cand ai schimbat filtrul? inainte pornea dupa prima invartire?
sano
Skorpio, boss, uite care e treaba: filtrul trebe sa aibe jos, la fund, un fel de capacel cu filet. pe acolo se face purjarea, la filtrele cu senzor de apa [din cate am inteles]. desfa nitel acel capacel, lasa sa curga motorina putin [o poti strange intr-un borcan ceva sau alt vas si apoi sa o pui in rezervor din nou!] si vezi ca aeru o sa se elimine. si motoru o sa redevina ceea ce a fost!
Baftoc! ph34r.gif
skorpio_bog
pai banuiesc ca aerul din filtru s-a dus pt ca altfel ar da rateuri masina si nu ar mai porni. Aerul din filtru nu se duce prin rateurile pe care le-a dat masina la inceput? adica ea da injectie la motor si cand nimereste gol de aer, motorul tremura sau da rateu (in cel mai rau caz se opreste) asta pana cand se duce tot aerul din filtru si de pe furtunul de la filtru la motor. Asa vad eu procedeul de alimentare in mare (corectati-ma daca gresesc, poate bat campii). Masina in schimb porneste calumea, insa nu la prima invartire a electromotorului ca inainte. inainte apasam pe buton, invartea odata (maxim de 2 ori) si o lua. acum e cu o invartire sau chiar 2 mai mult (deci invarte de 3-4 ori). deci banuiesc ca aerul din filtru s-a dus ca altfel nu imi explic. poate avea vreo influenta si faptul ca mai am putina motorina in rezervor? mi s-a aprins becu. Maine tre sa ii fac plinu.

21 Sep 2009, 17:09:
Revin. Dupa un drum de 20 de km de la mihailesti pana la bucuresti (m-am intors de la tara acasa) si am lasat-o peste noapte in parcarea blocului, azi am fost si am pornit-o de curiozitate si a luat-o ca inainte adica dupa a 2-a invartire a electromotorului. am oprit si am mai pornit-o odata si la fel. acum merge ca inainte biggrin.gif se pare ca era aerul de vina care era in filtru dupa montaj. probabil ca acum a iesit aerul din el si merge normal. m-am uitat si pe conducte si nu se mai vede nici un gol de aer, numai motorina.
petre 1
Si eu trebuie sa schimb zilele astea filtrul,cred in mod normal primul furtun care trebuie scos este turul si imediat sa i se puna un fel de dop ca sa nu prinda mult aer apoi celelate si logic turul trebuie montat ultimul(foarte repede),apoi cum spunea sano mai sus, desfacut sistemul de purjare si actionata pompa de amorsare sa se faca cumva aerisirea instalatiei.
Am sa revin cu detalii dupa inlocuire.
petre 1
Am urmat in general pasii arati in topic,iar la final am slabit "surubul" de purjare si am actionat pompa de amorsare pana nu au mai iesit bule de aer din filtru,am strans "surubul" de aerisire cat inca se afla in presiune,iar masina a pornit din prima.Timp de lucru aprox 45 min.
skorpio_bog
ieri neavand ce face pe la tara, am gasit filtrul vechi de motorina pe care l-am schimbat luna trecuta si mi-am zis sa il tai sa vad daca e mizerie in interior (cu ocazia asta vroiam sa vad si cat de buna e motorina de la omv, alimentand numai de la ei). Am pus mana pe o dalta si pe un ciocan si am inceput sa il tai incet. Surpriza insa, elementul filtrant (hartia aia dispusa in forma de cilindru) e neagra tuci, insa nu am gasit nisip, pilitura sau alte mizerii. Doar negreala aia care nu se ia pe mana cand am incercat sa o ating cu degetele. Pana la urma nici motorina de la omv nu e cine stie ce. Mai multe in pozele atasate.
adi_ar
De la ce masina este acest filtru?
skorpio_bog
de la masina mea, cea din semnatura.
cj98czh
Cati km avea filtrul ala ? Pana la urma asta este rolul lui... sa se murdareasca ... dar sa nu lase murdaria sa treaca...
skorpio_bog
filtrul avea 19 300 de km si a pupat numai motorina de la omv premium diesel.
sano
ph34r.gif Cu incuietoarea pt usa de la sofer ma juta cineva? Tot am scris la diferite topic-uri si nimeni nu a dat nici un raspuns...
Asadar, nush daca e dusa incuietoarea, insa dupa ce incui-descui, portiera nu se deschide. in rest, daca nu ma ating de incuietori, portiera se deschide. doar dupa ce o descui, cand trag de maner, acesta pare sa "nu prinda" si astfel o deschide prietena mea din interior ...
Daca aveti solutii, alta decat mersul la service, ori daca stiti ceva lacatus/tinichigiu meserias in bucuresti sau daca e printre voi vreunul care se pricepe sa dea jos fata interioara a portierei si sa vada ce anume nu merge, va rog un reply.
Multumesc! wub.gif
SorinCT
L-am schimbat si eu azi si sunt curios cum arata dupa multi KM de Petrom V
skorpio_bog
pai daca esti curios desfa-l cu o dalta si un ciocan si vei vedea ce minuni gasesti prin el.
eooddd
skorpio_bog imi spui si mie te rog cat ai dat pe filtru?
din cate observ este exact ca al meu, am poze pe prima pagina.

multumesc
skorpio_bog
116 ron
andreiani
Si al meu e la fel...mahle kl 404/16...asa parca scrie pe cutie...
cat despre schimbat...operatiune extrem de simpla...chiar daca e mai greu decat la alte masini...
de pornit a pornit mai repede decat cu filtrul vechi biggrin.gif probabil pentru faptul ca am umplut filtrul cu motorina inainte de a-l monta la loc...la pompitza am dat doar de cateva ori, pana am vazut motorina curgand prin furtunase. a doua oara cand am dat s-o pornesc a hacuit putin din cauza aerului (se vedeau bulele pe conductele de combustibil). norocul meu ca operatiunea de schimbare am facut-o la tzara si am avut la dispozitie vreo 100 de km sa scot toate bulele de aer din sistem... biggrin.gif
SorinCT
L-am facut si eu bucati si am constatat ca nu prea e negreala cum am vazut mai sus. Ciudat wink.gif
SchumiGTE
O intrebare , filtru de motorina pentru motor 1,9 disel megane II este la fel cu cel de 1,5 se schimba cu totu sau numai filtru din interior ?
Multumesc.
SorinCT
Se schimba cu totul. Eu cand mi-am luat aveau un singur model pentru megane dci deci s-ar putea sa se potriveasca.
SchumiGTE
Pt. CT-07-JGA
Multumesc , am rezolvat problema l-am schimbat la cei de la Renault, este cartus la motoarele de 1,9 dci an 2004, se schimba cu totu la motoarele de 1,5 dci.
CRY 79
Am schimbat si eu filtrul de motorina si vin cu cateva informatii pt. a va usura munca si a nu mai fi stresati daca va porni masina dupa schimb. Asa ca fiti foarte atenti:
- PANA A PUNE FILTRUL NOU, PASII SUNT CEI PE CARE II SPUN TOTI CEI DE DINAINTE. INAINTE DE A PUNE FILTRUL NOU (si este bine sa faceti asa la tot ce e diesel) UMPLETI-L PE CEL NOU CU MOTORINA FOLOSIND O SERINGA MAI MARE DE LA FARMACIE. IN ACEST FEL ELIMINATI TOT AERUL CARE ESTE IN FILTRU DIN START. AMORSATI PRIN STRANGEREA PAREI O DATA SAU DE DOUA ORI PENTRU SIGURANTA VOASTRA SI MASINA VA PORNI GARANTAT LA PRIMA INVIRTEALA DE MOTOR. SI SA MONTATI CORECT FURTUNELE. STUDIATI-LE BINE INAINTE DE A LE DESFACE DE PE VECHIUL FILTRU.
Eu asa am facut si a pornit ca si cum nimic nu s-ar fi intimplat. Treaba simpla de 15 min. SPOR LA TREABA SI NUMAI BINE.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.