Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Indicator carburant
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Megane > Megane I
brpm
Ma poate ajuta si pe mine cineva in problema urmatoare:
La Renault megane I din 1996, motor K7M 1.6 benzina, nu ami mai indica nivelul de carburant. Mai precis acul nu se misca deloc (sta doar jos) si becul sta tot timpul aprins.
Am avut si rezervorul aproape gol - facut plin , aceeasi problema. Am verificat toate sigurantele si mufa de sub bancheta spate de la rezervor am scos si repus la loc- in final aceeasi problema. Aceasta problema o am de aprox 10 zile. pana atunci nu am avut nici un fel de problema.

Ma poate ajuta cineva in aceasta problema? ca este destul de nasol sa te tot uiti cati km ai facut/mai ai de mers.

Va multumesc!


12 Mar 2009, 13:52:
In final are cineva manual pentru Renaul Megane I 1996 1.6, tip motor K7M ??
Rog sa ma ajute si pe mine...
brpm
QUOTE(brpm @ 12 Mar 2009, 08:32)
Ma poate ajuta si pe mine cineva in problema urmatoare:
La Renault megane I din 1996, motor K7M  1.6 benzina, nu ami mai indica nivelul de carburant. Mai precis acul nu se misca deloc (sta doar jos) si becul sta tot timpul aprins.
Am avut si rezervorul aproape gol - facut plin , aceeasi problema. Am verificat toate sigurantele si mufa de sub bancheta spate de la rezervor am scos si repus la loc- in final aceeasi problema.  Aceasta problema o am de aprox 10 zile. pana atunci nu am avut nici un fel de problema.

Ma poate ajuta cineva in aceasta problema? ca este destul de nasol sa te tot uiti cati km ai facut/mai ai de mers.

Va multumesc!
<span class='edit'>12 Mar 2009, 13:52:</span>
In final are cineva manual pentru Renaul Megane I 1996 1.6, tip motor K7M ??
Rog sa ma ajute si pe mine...
*




Nimen nu ma poate ajuta in aceasta problea?? sad.gif(
adi suciu
Salut,dupa parerea mea ar fi doua cauze:1) plutitor nivel benzina spart, 2)sonda benzina defecta.
flaviu_n
Plutitorul nu prea are cum sa fie spart deoarece este facut dintr-un material plin.
S-ar putea sa fie sonda din interiorul rezervorului. Desfa` capacul si uita-te la contactele din interior. Sa te interesezi inainte ce tip de vaselina poti folosi la montarea capacului inapoi deoarece fara ceva unguent o sa-l pui destul de greu. Eu m-am chinuit sa-l fixez acu` cateva zile si nu-s sigur ca e pus bine la loc...
Bafta!
little_x
Salut aceasi problema o am si eu la aceasi masina ca si colegu.
Am reusit sa desfac capacul de sub bancheta dar nu pot desface conductele.
Deci nu am nici cea mai vaga ideecum se pot desface conductele alea doua.
Rog pe cineva care a facut acest lucru sa-mi dea si mie o idee cum se pot desface.
Multumesc.
flaviu_n
cauta in prima faza sa faci un reset la computerul de bord, chestia cu apasatul pe capatul manetei de la stergatoare (acel buton din capatul manetei), pornesti motorul si cand toate indicatoarele-ti "iau razna" apesi butonul de langa ceasurile indicatoare.

acele conducte, de la capacul rezervorului din interior, se desfac destul de usor. chestia e ca, tre` sa strangi intre degetul mare si aratator locul care trebuie. in capatul conductei, este un fel de inel striat....o sa revin evetual cu o poza mai explicativa...e greu de descris in cuvinte...

...si eu am sarbatorit 1 dec. radmasa.gif , La Multi Ani tuturor!!!
little_x
din pacate nu am computer de bord
am bord cu kilometraj ca la dacie biggrin.gif

iar la conducte cred ca este greu de explicat in cuvinte pentru ca mie mi se pare greu de desfacut apai de explicat asa. biggrin.gif

mersi oricum entru ajtor am sa incermaine dimineata si am sa vad ce fac

eventual astept dupa niste poze biggrin.gif
mersi


si inca ceva.
Daca reusesc sa le desfac ce terbuie sa fac/repar ca sa imi indice la bord corect ?
flaviu_n
QUOTE(little_x @ 1 Dec 2009, 23:33)
iar la conducte cred ca este greu de explicat  in cuvinte pentru ca mie mi se pare greu de desfacut apai de explicat  asa. biggrin.gif
*



daca scoti pompa, nu stiu, un electrician iti poate masura intensitatea curentului care trece prin circuitul pompei. asa poti vedea daca e ceva problema (intrerupt) cu ea in ceea ce priveste indicarea cantitatii de combustibil, etc....plutitorul (din cate am vazut la mine) este dintr-un material plin si nu are cum sa se umple si sa ramana pe fundul rezervorului.
[sau poate te descurci tu sa faci un mic circuit de verificare: circuitul pompei (pe post de variator de intensitate) legat la un bec de 12v] - SUCCES!
atentie cum pui capacul rezervorului la loc. sa nu ai surprize sa-ti iasa combustibilul pe langa capac...(propria experienta biggrin.gif )
little_x
@flaviu_n
dupa cum se vede in poza tu zici sa apas pe cele doua "butoane" si sa trag de conducta
ei bine la mine sunt cam diferite conductele(probabil din cauza anului de fabricatie diferit)
dar am sa mai incerc oricum mersi pentru poza
flaviu_n
succes
little_x
nu am reusit nici in ruptul capului sa desfac conductele acelea si nici nu vreau sa le fortez ca sa nu le rup:D dar mam tot gandit si vreau sa mai pun o intrebare:


Nu poate sa fie din bord mai exact din ceasuri sa nu indice cum trebuie pentru ca am observat ca si cel de apa care este langa el mai face figuri cateodata
flaviu_n
ai desfacut bordul? poate contactele de acolo sunt desfacute.
little_x
inca nu am desfacut bordul
dar nu cred ca ar putea fi ce zici tu pentru ca d exemplu bag benzina de un milion se misca acul
dar dupa cativa kilometri se lipeste iarasi iar becul ramane aprins indiferent de cata bazina bag
dar o sa incerca sal desfac zilele astea sa vad
flaviu_n
ziceam ca ar fi de incercat.
chiar nu poti face test/reset la bord?

e deranjant, stiu
little_x
nup
am zis mai sus ca nu am computer de bord nici la ceasuri nici langa ceas si am ceasuri-le la kilometraj ca si la dacie
jas2
Salut tuturor.

Ca sa nu mai deschid un topic postez si eu aici...

Niciodata nu am avut indicatia computerului de bord ca mai am pana la alimentare mai putin de 80 de km.A nu se intelege ca nu indica mai putin...Atata benzina am avut cand apare problema...Si de obicei nu merg sub.Nu vreau sa traga benzina de pe fundul rezervorului. biggrin.gif

Buuuun...
Cand scade indicatia computerului sub 100 de km acul de la benzina sta pe zero(jos de tot) dar mai se ridica uneori.Becul la rezerva nu se aprinde.
Cand indicatia computerului este de 80 de km acul nu mai misca deloc si tot nu se aprinde becul la rezerva.
Mentionez faptul ca atunci cand pornesc motorul becul de la rezerva benzina se aprinde si se stinge imediat.Si faptul ca atunci cand alimentez(ca de obicei de 100 ron) acul litrometrului sta la jumatate.

Am cateva intrebari.

In ce zona a ceasului litrometru se considera intrarea pe rezerva ?
Cand ar trebui sa se aprinda becul ?
La voi unde sta acul indicator cand ma aveti 5-6 litri ?

Evident ca este vb. de masina din semnatura.

Multumesc.

Sa auzim de bine.
jas2
Nu-mi raspunde nimeni ? sad.gif
flaviu_n
asa este
acul indicatorului sta jos de tot cand sunt cativa litri de combustibil (5-6 cum zici tu), iar martorul canistrei se aprinde aprox. cand mai poti face cca. 100 km cu masina in functie si de consumul mediu care-ti este indicat la computerul de bord (aprox. 70-80 km).

drum bun
Attreyu
Calculatorul de bord nu inseamna ca e la propriu pe bord. E vorba despre calculatorul masinii, toti martorii aia sunt conectati si monitorizati electronic de un calculator, un cip, o cutie care e sub capota
jas2
Flaviu_n multumesc.M-ai linistit.
Attreyu radmasa.gif

Drumuri bune baieti.
Sa auzim de bine.
Craciun Fericit !
jubyl3r
Am si eu o problema cu acul de la benzina:
Am desfacut bordul, am agatat acul si l-am miscat unpic in sus si l-am tras apoi in jos manual( precizez ca se misca greu). O sa am probleme deacuma cu indicarea corecta a benzinei din rezervor, sa imi indice mai mult sau mai putin decat am sau acul se autoregleaza/calibreaza singur?

Ma gandesc daca nu se autoregleaza sa merg cu masina pana raman pe 0 si apoi sa dau manual acul pe rosu.

Intreb pentru ca nu ma pricep, scuze daca intrebarile sunt aberante:)
georgel_28
sall,acele se calibreaza intrand in meniul test!
puitzimd
incearca tinand apasat cateva secunde butonul cu care dai la 0 km parcursi si in acelasi timp pui si contactul . ca sa se opreasca e deajuns o apasare scurta a butonului . eu asa am procedat.
IonutGligan
Aceasta calibrare e valabile si pt cei care isi iau jos acele de la ceasurile din bord pt schimbarea ledurilor?

am vrut sa imi desfac ceasurile sa imi schimb culoarea aceea portocalie dar mi-a fost frica de decalibrarea acelor.
puitzimd
poate te ajuta asta:
http://www.reno.ro/Megane-2-culoare-bord-s...tml#entry891230
jubyl3r
@puitzimd mersi, o sa incerc, sper sa se rezolve:)

L.E Am incercat dar nu merge, banuiesc ca daca eu am bord cu km de dacie nu functioneaza autoreglarea la mine?sad.gif


Astept alte metode de resetare ceasuri bord.

Cat ar ajunge un CLIP(Diagnoza) la reprezentanta iar cei de acolo pot sa faca ceva cu bordul din diagnoza?
shebu_18
Salut, am si eu problema asta cu acul dar in alt sens. La mine daca pun 10l de combustibil nu se misca de loc, nici becul nu se aprinde(doar la pornire, ce este normal). Daca pun 20l combustibil urca acul atat cat ar urca la 10l. Am incercat sa desfac capacul de la sonda dar nu am reusit sa il intorc cat trebuie. Este altfel decat cel prezentat in poza de la postul 8. Un capac nebtu din care iasa cateva cabluri. Se roteste spre dreapta dar apoi nu il poti scoate sau rotii mai mult.
Am bord cu chilometraj de dacie, acelas tip de motor/masina ca si domnul din primul post.

O zi buna.
snowdream
Al meu indicator cand fac plinul nu se mai duce pana la ultima gradatie in capat sa arate ca este plin ramane la inceputul liniei groase, dupa care in maxim 30 km cade 1 gradatie daca nu mai mult... am facut test... adica plinul iarasi sa vad daca consuma mai mult decat de obicei, nu e nici o problema. Ce s-ar fi putut intampla? s-a dus indicatorul sau e ceva la flotor? Din ce am mai citit pe forum ala ar fi din plastic plin.
Ciudat e ca dupa ce ajunge aproape de jumate se comporta normal, nu mai "cade" asa repede.
Eu am bord cu indicatoare cu ace si kilometraj electronic
shark alx
problema asemanatoare am si eu. mie nu mi se mai lasa acul cand opresc motoru dar se misca cand pun benzina si scade in functie de cat merg...
snowdream
I-am dat un test la bord pare ok. O să văd la următorul plin cum se comporta, dacă mai apare problema. unsure.gif
snowdream
I-am făcut plinul... acul s-a ridicat până la penultima liniuță mad.gif ... acum o voi urmări cum se comportă...dacă "pică"... sau se comportă normal...
Nu are nimeni idee de la ce ar putea fi... ???
snowdream
am făcut plinul iarăși... de data asta s-a mai ridicat un pic.... cred ca la următorul va sta cum trebuie radmasa.gif am renunțat să încerc să înțeleg fenomenul blink.gif
snowdream
După încă 2 plinuri făcute... totul s-a întors la normal.... Misterele Renault sunt peste puterea mea de înțelegere radmasa.gif
vta
acel litrometru este de fapt o rezistenta circulara si cum nu prea a mai culisat de mult pe acolo a fost nevoie de 4-5 plinuri ca sa "simta" iar rezistenta corecta.

Drumuri bune!
snowdream
cu ea merg doar din plin în plin cam 3 pe lună... nu asta ar fi explicația.... rămâne un mister marca reno blink.gif
petrisor_tataie
Salut Am o problema la acul ce indica benzina in rezervor(nu am probleme cu becul galben sau cu o diferenta a cantitatii de benzina ce se afla in rezervor si cu ce se indica pe bord).
Sa zicem ca resetez computerul de bord,se reseteaza si acest ac (sa-i spunem litrometru)ce indica cantitatea de benzina dar de cate ori pornesc motorul (pun contactul)acul urca si nu mai coboara,iar pornesc motorul,iar urca de unde a ramas dar nu coboara daca iau contactul.si tot asa pana cand ajunge acul la maxim (se da peste cap) si ramane acolo.Cateodata (anul trecut)cand puneam contactul si-l luam iar il puneam si-l luam (chestia asta o faceam repede si fara sa pornesc) cobora la minim dupa care iar isi incepea nebunia.Ieri in parcare cu cheia pe prima treapta a contactului aprindeam si stingeam luminile acul cobora cate putin pana a ajuns la zero(normal) dar si cu un bazait in bord ce venea dinspre ac.astazi de cate ori am pornit masina acul a urcat cate putin pana a ramas la maxim (s-a dat peste cap).seara cand am aprins si stins luminile acul nu a mai coborat.este deranjant ca nu stii cata benzina mai ai decat daca te uiti la cati km mai ai de parcurs.mentionez ca si cu ate pompe facea la fel,la ac nu s-a umblat niciodata.astept sfaturi.
espacern
Daca ai "computer de bord" se afiseaza cantitatea de combustibil din rezervor......pe display nu pe litrometru.
Faci test mode!

Pentru problema ta schimba ceasurile de bord.
petrisor_tataie
sal.
pai imi arata cat mai am de parcurs (in cifre)asta in functie de ce consum am dar vroiam sa-mi indice si acul normal cand bag benzina sa stiu ca rezervorul este jumatate sau...aseara am plecat,am aprins luminile si le-am stins dar acul nu a mai reactionat in schimb a reactionat la punerea si luarea contactului (ca si altadata)dar nu a mai coborat (oscila pe loc).astazi nu a mai reactionat nici la lumini nici la punerea contactului,a ramas dat peste cap.Eu ma gandeam ca nu are o masa sau o piesa electronica ce s-ar putea schimba.daca reusesc sa-l aduc la normal(prin resetarea ceasurilor sau prin punerea si luarea contactului sau a luminilor)merge bine pana pun si iau contactul.la fiecare punere a contactului el urca cate un pic pana se da peste cap ceea ce m-a dus la ideea ca sa leaga de partea electrica si poate cineva are un raspuns.nu am umblat niciodata la el sa vad principiul de functionare.sa resetez mereu ceasurile este un inconvenient pentru ca pierzi consumul,km....
espacern
QUOTE(petrisor_tataie @ 8 Dec 2014, 08:50)
poate cineva are un raspuns.


Mai scriu inca odata.....schimba ceasurile!
petrisor_tataie

<span class='edit'>8 Dec 2014, 23:49:</span>
sal.eu nu sunt neamt(sa schimb produsul),eu sunt roman,repar tot ce se poate dupa care ce nu se poate schimb.daca vroiam sa schimb nu-mi pierdeam timpul sa postez aici.
unul din exemple:am facut acum 6-7 ani modificari la simeringurile casetei de directie(atunci nu se gaseau simeringuri)
espacern
OK...atunci repara-l!
maryus_maryusss
daca ai ceva cunostiinte de electronica demonteaza bordul si vezi ce este acolo la ceasuri,poate e vreun contact intrerupt ,ceva oxidat ,vreo mufa sa nu mai faca contact si poate se remediaza iar daca nu se remediaza poti cauta pe la dezmembrari ce nu iti merge desi cred ca se gaseste tot bordul cu ceasuri .
kenorbi2005
si la mine face figuri acul acela, cateodata arata bine nivelul de combustibil, apoi la urmatoare pornire arata ca mai am f putin dupa cateva minute urca la nivelul normal, apoi dupa cateva minute iara scade aproape pana la 0. m-am obisnuit cu asta. nu mi s-a aprins niciodata martorul acela care iti zice ca esti fara benzina, desi am mers cativa km pe "rosu" cum ar veni.

m-am obisnuit cu acest comportament ciudat, stiu cam cati km pot merge, la fiecare alimentare resetez acel display, si ma iau dupa aia...

am fost la tester si acolo nu a dat nico eroare sau ceva de genu. nu-mi mai bat capul cu asta, daca ai renault asa batran, tre sa te obisnuiesti cu aceste "anomalii"

florynush22
Salut am și eu un renault laguna 1 1.6 16v Din 1999 problema este acul de la combustibil. Pompa este nou nouță cu garanție dar nu îmi indica deloc cât combustibil am sta numai pentru rezerva. Ce este de făcut în cazul acesta? Va rog Un răspuns dacă se poate
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.