Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Schimbare motor pe R9 gtl model 83
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Renault 4, 5, 8, 10, 11, 12, 18, 19, 21, 25 > Renault 9, 11
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6
iulian_2233
salut
avand in vedere ca motorul meu de pe r9 da semne ca incepe sa ma lase
cer pareri de la voi care ati mai facut sau care vreti sa faceti asa ceva
ce as putea face
am 2 optiuni
1 sa schimb motorul si cutia de viteze care o am in 4 trepte
cu un motor bun care sa consume putin si o cutie in 5 trepte

2 sa repar motorul meu adica sa schimb setul si sa pun si o cutie in 5 trepte



bun acum eu intreb 1 in cazul in care optez pentru un alt motor ce motor s-ar putea pupa cu suportii de pe sasiul meu si cam la ce bani il pot gasi?

2 cat mar costa setul la motorul meu asta in cazul in care este cineva care a mai schimat

3 se pupa cumva un set motor de dacie ? si daca da de care

motorul meu este de 1.387 cc model c1jj7
iulian_2233
pt ca si altii sa stie din ce am inteles eu pana acum si de la alti mecanici
merge pus motor de dacie 1300 si 1400
sau de r 11 motor de 1700
asa acum la mine este nevoie numai de un set de garnituri
adica si de aia de chiuloasa



iar of topic imi mai trebuie amortizoare fata si rulmenti pe fata eu am 2 rulmenti din cate imi aduc eu aminte de cand am mai desfacut de pe acolo conici pusi cap in cap
acu tre sa mai caut sa vad preturi
la garnituri si rulmenti
totusi topicul va ramane deschis pentru ca si altii sa stie cam ce fell de motoare sar putea pun pe r 9 sau 11
preturi pe la garnituri seturi
etc
AlexanderCarstoc
Nu prea are rost topicul asta.
Pe R9 si R11, care au GMP-ul identic, poti sa pui aproape orice motor de renault!
R19, Megane, Clio.... Au cateva motoare pe care le folosesc la n modele de masini..cu mici sau mari adaptari.


Rulmetii pe fata nu sunt conici. Poti intari suspensia cu arcuri si amortizoare de Solenza Diesel.
iulian_2233
de ce zici ca pe fata nu sunt rulmenti conici atunci eu de care rulmenti am domle
oare asa de batut in cap ma crezi ca nu stiu ce am in mana domle carstoc?
atunci te rog vino pana la mine ca scule am eu si aratami ce fel de rulmenti am pe masina nu ti se pare ca chiar te crezi mare mecanic sau nu mai stiu eu ce de te iei de toata lumea si ii faci pe toti sa se simta prost?


apropo si de motoare pai daca afirmi ca merge orice motor atunci ai curaj sa vii la min e pe banii mei eu asigur tot cazare masa si alte alea te si platesc ptmunca depusa dar daca da draq si iau un motor pe care til dau sa il pui pe masina si nu se potriveste la tampoane sau la prindere cutie cu motor e facem ?imi iei masina noua cu tzipla pe ea?



sefu te rog daca mai ai de gand sa bagi lumea in eroare nu mai posta aici cel putin pe topicul asta
maoR11
e o camasa mare si in auntru ei sunt 2 rulmenti conici



Primul si ultimul avertisment - comporta-te civilizat!
AlexanderCarstoc
Greseala mea, vizavi de rulmenti, este ca nu am precizat ca sunt si altfel decat cu role, adica cu bile. Poftim poza...multumiti?
[attachmentid=1627502356]

Acum...continuarea!
QUOTE(iulian_2233 @ 20 Feb 2009, 19:38)
apropo si de motoare pai daca afirmi ca merge orice motor atunci ai curaj sa vii la min e pe banii mei eu asigur tot
*


Daca ai citi mai bine, am spus "au GMP-ul identic, poti sa pui aproape orice motor de renault!"

QUOTE(iulian_2233 @ 20 Feb 2009, 19:38)
sefu te rog daca mai ai de gand sa bagi lumea in eroare nu mai posta aici cel putin pe topicul asta
*


Este un forum public si nu este proprietatea ta.

QUOTE(maoR11 @ 20 Feb 2009, 22:14)
de unde stii u ma ca nu sant conici
e o camasa mare si in auntru ei sunt 2 rulmenti conici
uitate si dupaia posteaza desteptule
prea te bagi in toate , te dai mare cocos , da esti o gaina bleaga ,ceilalti  scuzatimi comportamentul
ca si topicu cu ledu cu multe culori
*


Eu nu-ti scuz comportamentul si nici atitudinea.



Incercati sa folositi si semne de punctuatie, este mai usor de citit atunci cand sunt prezente.
iulian_2233
uite ca se poate sa nu fii asa de acid si sa nu fii atat de respingator
asta este partea cu poza la rulmenti
sa inteleg ca mie mia ramas camasa acolo pe fuzeta
si mia picat mijlocul

acum insa lasa de dorit atitudinea ta legata de motoare
daca citeai mai bine eu asteptam sugestii ce sa fac sa iau set sau am intrebat ce tip de motor
nu ca pot pune orice motor
vorba aia un mos la mine pe scara are o motoreta deaia veche de pe timpu lu nea nicu si ala e motor (asta a fost un exemplu )


referitor la forumul public ai inproportie de 80 la suta dreptate dar 20 la suta nu ai nu e vorba de proprietate aici
daca te crezi prea destept pentru noi eu tiam propus sa nu NI TE MAI ADRESEZI ca vorba aia mai tare ne incurci


si acum explicatie
sa stii ca daca eram un naiv ma luam dupa tine ma duceam maine la dezmembrari au acolo un bmv ursulet luam motorul dupa el dadeam acolo cateva sute de euro si veneam acasa sa il pun pe masina exact asta se intelege din primul tau raspuns
"merge orice motor"


mai pe romaneste

lasane istetimea dumneavoastra ca asa se practica la voi la capitala
(si ca un of topic am vazut si ce fel de soferi sunteti)
iar la faza cu gramatica sa stii ca noi ne intelegem intre noi asa cum scriem daca vrei traducator spunene ca si banii tai sunt buni
AlexanderCarstoc
QUOTE(AlexanderCarstoc @ 20 Feb 2009, 18:54)
Nu prea are rost topicul asta.
Pe R9 si R11, care au GMP-ul identic, poti sa pui aproape orice motor de renault!
R19, Megane, Clio.... Au cateva motoare pe care le folosesc la n modele de masini..cu mici sau mari adaptari.
Rulmetii pe fata nu sunt conici. Poti intari suspensia cu arcuri si amortizoare de Solenza Diesel.
*


Iulian, ma citez pe mine si mai si subliniez repetand.

"Pe R9 si R11, care au GMP-ul identic, poti sa pui aproape orice motor de renault!
R19, Megane, Clio.... Au cateva motoare pe care le folosesc la n modele de masini..cu mici sau mari adaptari."

Este sau nu clar ca acolo se vorbeste numai despre Renaul?

Nu ma lua cu BMW si alte abureli!


Vizavi de Bucuresteni si de felul cum conduc ei si cum se comparta lumea aici. Ai grija, faci remarci rasiste. Adica suntem inferiori? Tu nu esti tot roman, nu vorbeste romaneste? Chiar ai fost OFFTOPIC cu acele remarci.
alin007
asta e un topic cu scantei >:)
iulian_2233
Da, revenind la subiectul asta pentru care am deschis topic si ignorand asa numitii "destepti a tot stiutori" sa vedem:

1 exista cineva care a schimbat garnitura de chiuloasa?

2 cat la costat materiale + piese

3 la mine imi umezeste de jur imprejurul chiuloasei cu ulei mecanicii astia imi spun sa schimb garnitura de chiuloasa nu stiu daca sa fac treaba asta sau nu

4 ce inseamna set garnitura de chiuloasa?

5 am gasit la un magazin de piese auto set garnitura de chiuloasa 120 ron e bine la pret? si o garnitura de chiuloasa dar nu o avea furnizorul pe stoc 50 ron



si of topic : A fi rasist inseamna sa te fi facut tigan sau orice alta natie si eu nu cred ca am facut acest lucru mam referit la voi ca bucuresteni ca sunteti pe locul doi la capitolul de soferi problema voua nu va trebuie sosele ci piste de formula 1
dar ma rog sa lasam totusi cearta nejustificata daca e cazul propun sa deschidem un topic si sa ne injuram pe el altceva sa nu facem. Aici totusi sa ne limitam la pareri sugestii si rezolvarea problemelor celorlalti si ale noastre
guiutz
preturile cam astea sunt, eu am dat cam 1 mil p garnitura sau cam asa ceva si de vreo 3 luni e schimbata
maoR11
da am schimbat garnitura
acum 1 an sau 2 am dat vreo 700-800 mii pe o granitura
dar a fost si chiuloasa mancata de rugina din cauza apei ca nu iam pus antigel
iar chiuloasa am fost de mia incarcato (vezi ca nu se incarca cu orice aparat de sudura, doar cu aparate care sudeaza in ARGON) si dupaia mia indreptato la un fel de strung
incarcatu si indreptatul ei ma costat in jur de un mil
iar de pus am puso eu cu tata
iulian_2233
azi am stat de vorba cu cineva care a avut un r9 adus din italia imediat dupa revolutie cu motor de 1100 cc .Omu afost super multumit de masina si a schimat 6 seturi motor in toti anii astia . acum a dato la programul rabla sia luat masina noua
imi spunea ca a pus cu succes set motor complet de dacie si a mers masina bine
voi ce parere aveti?
amintrebat la un magazin de piese auto si miau zis asa ca o garnitura de chiuloasa costa in jur de 30 ron dar nu o are furnizoru pe stoc si imi poate aduce setul garnitura de chiuloasa la 90 ron revin cu intrebarea: ce inseamna set garnitura de chiuloasa?
maoR11
din cate stiu "set garnitura de chiuloasa" inseamna garnitura motor-chiuloasa si garnitura chiuloasa-capac culbutori
parca asa

28 Feb 2009, 22:06:
vedeti ca un diesel tine mai mult ca unu de benzina?cand a fost ultima oara altau segmentat?
AlexanderCarstoc
Diesel mai putin decat benzina.
iulian_2233
sincer nu stiu masina e la mine de un an si putin
eu nu iam facut segmentare si nici nu da semne ca ar trebui facuta
in schimb ma supara ca pierde uleiul
pe la garnituri la aia de chiuloasa se umezeste la aia de la pompa de benzina la fel acolo chiar mai rau
si cam la 1500 sau 2000 de km trebuie sa completez maxim 1 litru de ulei
sincer mam cam saturat sa stau cu un litru de ulei in portbagaj si sa ii fac schombul de ulei la 4000 sau 5000
ca acum folosesc ulei romanesc dela ieftin
iulian_2233
salut domnilor de schimbat garnitura de la chiuloasa nu mam apucat ca am alta belea mama ei viatza imi huruie rulmentii pe fatza si un amortizor e permanent umed
acu am 2 intrebari

1 ce amortizoare sa iau , ce preturi sunt la ele si daca se poate sa fie cu tot cu arc ca sa nu mai ma chinui cu presa ca nu o am

2 si ce natie de rulmenti pe fata sa iau ca sa nu fie nevoie sa fac modificari la butuc sau fuzeta ,preturi daca stiti


am vazut ca o trebsoara mai sus ca as putea pune de solentza diesel amortizoare si arcuri dar eu intreb aia de nova sau supernova cum sar comporta?

e vorba si de bani ca pe criza asta am ajuns oameni saraci vai mama noastra:))
AlexanderCarstoc
Nu sunt amortizoare cu tot cu arc. Orice schimabre faci...trebuie sa presezi arcul. Doar daca iei fuzeta+arc+amortizor+taler superior... dar nu am vazut asa ceva in comert, deja asamblata, deci trebuie sa iei amortizor si sa presezi/depresezi arcul.

Fiecare rulment are un cod pe el. Iei acel cod si cauti corespondentul la rulmentii romanesti. Nu stiu care merge la R11, de Nova, SuperNova sau Solenza. Eu am romanesti pe masina, dar nu mai tin minte ce care.
In cursul zilei de astazi revin si iti spun de care am eu, dar este posibil sa nu ai la fel.

Eu am diesel si am pus arcuri si amortizoare de Solenza Diesel. Arcurile sunt mai groase cu 1,5 mm, este si motorul mai greu. Tu poti sa pui de care vrei, N,SN sau SLZ.
maoR11
gasesti amortizor cu arc la dezmembrari , merge de renault 5 de 11 de 19 si de 21
iar rulmentii eu ii am de nova dar din cate tin minte a trebuit sa ma duc la strung sa imi ia din fuzeta aia mica si sa o incarce pe aia mare
acuma am rulmentii originali de renault 11 scrie pe ei ,DE RENAULT 11 RULMENTII ORIGINALI SAR DE UN MIL ,UN MIL JUMATE
asa miau zis la un magazin de renault, si ca mii aduce in 4 zile ca ii face la comanda
AlexanderCarstoc
Rulmentul de N si SN trebuie bucsat pe exterior si apoi pus pe strung. Este mai mic cu 1 mm decat cel de R11.
Rulmentul de Solenza este identic cu cel de R11.
iulian_2233
aha deci sa inteleg asa
ca iau rulment de solentza
si amortizoare de solentza nova sau supernova
maoR11
decare vrei, ca sunt lafel
AlexanderCarstoc
QUOTE(maoR11 @ 14 Mar 2009, 22:27)
decare vrei, ca sunt lafel
*




Amortizoarele si arcurile... rulmetii nu sunt la fel.
iulian_2233
deci pana la urma sa inteleg asa :
sa iau rulmenti de solentza ca nu mai trebuie sa modific nimic la butuc
si daca se poate sa iau si telescoape de fatta de solenta ca ar fi mai bune
AlexanderCarstoc
Cu rulmetii da.

Amortizoare poti sa iei de care vrei ,mie mi-au trebuit de Solenza Diesel ca este masina mai grea decat cele cu motor pe benzina.
DaxxBGD
sunt performante amortizoarele d solentza diesel?...eu am facut comanda d rulmenti si mi-au luat 120 d lei si sunt ok rulmentiimnu trebuie sa ie neparat d reno pt k marca originala e mai scumpa....ex p o rola d distributie intinzatoare reno originala mi-a cerut 270 d lei si p una d stoc 80 d lei.

a si p o garnitura d chiuloasa adaptata la r 11, deci nu originala 70 d ron mai mult nu e pt k mi-am schimbat-o eu acum 1 luna k am umblat la chiuloasa!!!!
AlexanderCarstoc
Eu sunt super multumit de arcuri si amortizoare. de Solenza Diesel
iulian_2233
deci sigur la partea cu rulmentii de solentza nu mai trebuie sa modific ceva adica sa mai caut si un strungar nu de alta poate ca devin stresant dar nu as vrea sa mai caut si un strungar caci nu stiu de pe unde sa il gasesc simai ales ca sigur ma va costa modificarea asta mai mult decat as da pe rulmenti

in schimb mam convins o sa imi iau amortizoare de solenta diesel sa vad arcurile ce o sa fac in momentul in care o sa le dau jos de pe masina cum se vor prezenta


e posibil ca din cauza vibratiilor eu stiu nivel scazut la lichidul de racire sau al uleiului sa apara acea pierdere de ulei pe langa chiuloasa?

din cate stiu eu da dar ceea ce ma nedumereste ca sunt unii mecanici care sau mai uitat la mine la motor imi spun ca daca as mai strange chiuloasa e posibil sa nu mai apara acea pierdere de ulei
dar din cate am vazut acea chiuloasa se strange cu o cheie speciala si are si o anumita ordine de strangere voi ce parere aveti despre acest aspect ?

pot spune ca stau ine la capitolul compresie pentru ca motorul are vlaga in el
daca e sa imi pun mintea cu masina sa o fugaresc merge fara probleme cu 130 km/h mai mult nu iam dat si in plus de asta cand e sa o calc mai brusc te lipeste de scaun

de schimbat motorul nu il voi mai schimba pentru c deocamdata nu are rost si am mai inteles ca e si o gramada de umblat ca s a schimb seria lui in talon si sincer de lucrul asta imi este cel mai urat
molady11
vere ma fac io Strungar pt tine,o bere si se rezolva drunksinging.gif cheers.gif sofer5.gif
AlexanderCarstoc
Cheia cu care se strange se numeste cheie "dinamometrica". Procedeul de strangere este unul complet, nu cuprinde numai oridinea, mai cuprinde si strangere, desfacere, strangere la 270 de grade, strangere la 5-7 kg, incalzire/racire, strangere iar. Asta difera in functie de tipul motorului.
Da, este posibil ca tu sa ai chiulasa putin slabita si cate un firicel de ulei sa iasa printe garnitura si bloc/chiulasa.

Mergi la un service Renault sau la cineva care se pricepe cu adevarat ca sa iti faca o strangere de chiulasa. Sa vada la cat este stransa si cat mai trebuie.
iulian_2233
o intrebare

aveti idee cum se leaga firele de la alternatorul valeo a13n 85 de 60 A?

eu acum am de dacie pe masina si as vrea sa scap de el


pe alternatorulasta sunt notate bornele alea mari B+ si B- iar bornele mici:
L si + as vrea sa stiu care si ce fire se leaga
si daca mai tin releul de incarcare care este acum pe masina
molady11
Stiu io vere, faci asa: 2,5 L de Bere Si te uiti in PDF-urile care tileam dat poate e pe acolo smile.gif) radmasa.gif
iulian_2233
vere cu berea se rezolva
da pdf urile nu le mai am ca sa jucat ministeru de finante in laptopu meu
iulian_2233
chiar nimeni nu stie cum se leaga alternatorul asta?
hai ca B+ e normal la +baterie si B- la - baterie
da restu ? lam desfacut
si am vazut ca sub bornele alea sunt niste carbuni
iulian_2233
mmmmmmmmmm
azi am incercat sa schimb alternatorul si sa incerc sa il leg eu
dar nu reusesc sa inteleg ce e cu improvizatiile alea acolo la mine
pe ala vechi de dacie care il am de la carbuni pleaca un fir care se duce intrun releu mic care face sa se aprinda un bec in bord asta e de la unul din carbuni ca celalalt e la masa

acuma la alternatorul asta valeo
este scris pe carbuni asa unul are un plus si celalalt un L
sa fie oare de la + un fir care sa se duca in releul ala mic pentru becul din bord? si borna L la masa ?sau invers?

Hai mai baieti nu e nici unul care sa se priceapa cat de cat la electrica masinii?
iulian_2233
salut lume

ieri am fost la un service si am urcat babutza pe un elevator
spresurprinderea mea am constatat ca arata bine chiar pe dedesupt nu are rugina
sau cel putin asa sa laudat mecanicul a batut in praguri in lonjeroane etc dar alta este problema care ma intriga
sa uitat mecanicul si la motor si mia spus ca are garnitura identica cu cea a motorului de dacie 1400 intradevar dupa ce a curatat pe acolo pe la motor mia spus ca pierderea mare de ulei pe care o am este de la garnitura de chiuloasa
si ca trebuie schimbata dar eu acum va cer si voua parerea chiar asa sa fie ?
la acest tip de motor pe care il; am eu ?garnitura de chiuloasa de pe motorul meu(c1j j715 cc1387cc ) sa fie identica cu aia de dacie 1400?




cu alternatorul inca mai astept ceva raspunsuri sau pareri
iulian_2233
a schimbat careva dintre voi segmentii?
ma intereseaza ce preturi au si de care se potrivesc
(merg aia de dacie 1.4?)motorul meu e de 1,387 cc
alin007
Bucuria vine din lucruri marunte. Linistea vine din suflet. Lumina vine din inima fiecaruia. Paste Fericit !
iulian_2233
salut din nou ma baieti in zona la voi nu stiti un r9 care sa arate bine si sa ii mearga motorul bine de vanzare?
pe bursa vad ca nu ma baga nimeni in seama cred ca banii mei nu merg:))
o sa ma iau de astia de la banca
iulian_2233
azi miam schimbat amotizoarele pe fata si rulmentii


intradevar merg rulmenti de solentza fata si amortizoarele leam avut de nova pe gaz


toata afacerea a costat 1.8 mil rulmentii si mana de lucru 1.6 mil


cam mult mana de lucru dar ce sai faci asta e:D


intrebare cam ce am putea face noi pentru puntea spate ??

adica daca in loc de telescoapele alea care nu fac mare lucru sar putea potrivi niste amortizoare cu arc la diametrul telescopului adica sa nu depaseasca grosime lui ca atinge in roata dupaia oare de la ce masini sar potrivi?
iulian_2233
de ieri am intrat iar in fire in instalatia electrica am remediat niste erori care le facusem data trecuta si am rearanjat firela pe sub capota acu mam lovit de o problema


vreau sa fac relee pe faruri cate unu pe fiecare faza sa pun unreleu pe elecroventilator unul pe claxon se pare ca este deja unul acolo intrebarea mea ar fi urmatoarea de cati amperi ar tyrebui sa am releele pe faruri ala de pe claxon si ala de pe electroventilator ?

toate astea 4 inclusiv ala de incarcare baterie vreau sa le montez intro cutie inchisa ermetic sa nu mai intre praf si apa ca mam saturat de contacte oxidate si imperfecte

am deja 2 relee dinalea verzi pe care nu scrie nimic cred ca le voi pune pe faruri
dar mai am unu de 25 de amperi si unu de 35
alin007
te complici cam mult pt ce..........???
AlexanderCarstoc
Nu se complica, instalatia este veche si trebuie protejata, altfel pana la urma luam foc in batranele.
Am termocupla, farurile, spatorul de parbriz, claxonul, nu numai ca merg mai bine, au mai mult curent, dar nu se incalzeste nimic....

Revin cu infrmatii despre relee.
iulian_2233
cam a zis si dl carstoc nu ma compli de loc din ce am vazut pe forum aici si la cei de la dacia un releu te scapa de multe probleme legate de incingerea firelor
iar releele puse pe faruri asigura un curent mai bun pentru faruri si in genera conumatorii mari gen dezaburire , ventilatoare etc
astept relatii despre valorile releelor ca inca nu am ajuns la dezmembrari pentru o cutie in care sa fac montajul de genul asta caut ceva de genul cutiilor care sunt pe bmv 320 am vazut ca au undeva sub capota in partea dreapta o cutie in care sunt sigurante si vreo 6 sau 7 relee toate puse pe socluri cu capac care se inchide etans sunt curios cat mio cere ala pe asa ceva smile.gif
AlexanderCarstoc
watti / volti = amperi

120 watti (pe doau faruri - pe o faza) / 12 volti = 10 amperi

Spor!
molady11
Vere da nu iti este mai unsor sa iti pui o termocupla ca Alex ???
maoR11
pentru faruri foloseste relee de 12V 30A
iulian_2233
din ce am inteles eudin schemele primite si gasite pentru faruri ar trebui schema sa fie ceva de genu asta
gabislz
e buna schema .Puntul de intersectie al liniei intrerupte (-) se leaga in comun. Releele pot fi de la 10 amperi in sus, nu are importanta.Sa masori contactele cu un aparat de masura sa fie bune.
AlexanderCarstoc
Este bine. Atentie la conectare si izolare. Masori totul inainte sa legi la baterie.

Spor si multa bafta!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.