Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Bataie puternica Cilindru 1
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Gama Renault Laguna > Laguna II
cibernuts
Salutare ,iata ca pana la urma a cedat si motorul la laguna mea,binenteles dupa 300 000 km ,ma asteptam desi schimbul l-am facut mereu din 10 mii in 10 mii acum se aude o bataie puternica in cilindrul 1 care daca accelerezi se accentuaza in sensul ca se mareste ritmul ,este ca si cand pistonul ar lovi vreo supapa sau ar lovi in ceva.
Mecanicul mi-a zis ca ar fi biela rupta sau vibrochenul,dar faza e ca motorul porneste fara nici o problema atat ca se aude bataia aia,daca ar fi vibrochenul atunci nu ar mai porni corect?.Am dat jos injectoarele si par a fi in regula,ma gandeam sa dau jos baia sa vad daca are ceva pilitura in ea si sa verific jocul bielelor.
Ma poate ajuta cineva cu o schema detaliata a motorului sau cu vreun sfat c-am ce as putea sa verific?As vrea sa o duc la un service dar imi este frica sa plec asa cu ea pe drum sa nu pateasca altceva mai rau,cred ca pana la urma la platforma am sa ajung.
Multumesc anticipat,
R19/16v
Cuzineti.
andu911
Mi-e greu sa cred ca se bulesc cuzinetii asa dintr-o data.
Cand se buleste vreun cuzinet scade presiunea la ulei si sigur se aprinde vreun bec prin bord care sa avertizeze.

Biela n-are cum sa se rupa si sa mai porneasca motorul... Iar vibrochenul nici atat.
Cum se aude ? Bataie infundata ?

Poate fi cureaua de distributie sarita vreun dinte, poate fi vreun injector bulit, poate sa fie pompa de vacuum, vreo supapa rupta...

Merge in 4 pistoane ? scoate fum ?

cibernuts: o intrebare off-topic... la tine e prima turbina ? ca si eu am acelasi motor ca al tau, identic.
R19/16v
Daca doar s-a invartit putin cuzinetul, nu pierzi prea multa presiune, iar limita de presiune minima e chiar f mica smile.gif vreo 0.8 bari parca.
przamfiri
sigur cuzinetii
la masina faratelui meu , nu conteaza ce marca, dintr-o data a inceput sa bata motorul de ziceai ca este un piston spart ,a schimbat cuzinetii si bataia a disparut
andu911
Pai atunci e treaba destul de ieftina...
Ma mai gandeam la un arc de supapa rupt...

cibernuts tu numesti cilindrul 1 cel dinspre volanta, nu ?
R19/16v
Nu e deloc ieftina smile.gif

Tre' sa dea jos arborele cotit, sa spere ca mai are ce rectifica la el, cuzienti noi, consumabile noi, eventual si un ambreiaj nou...
cibernuts
Bataia este una metalica nu foarte ascutita dar nici infundata, se aude undeva jos in baia de ulei.Cred ca R19/16v are dreptate in legatura cu cuzinetii,ceea ce ar fi nemaipomenit de bine ca as scapa destul de ieftin biggrin.gif.De mers merge rotunt in 4 pistoane,daca scot pe rand injectoarele se observa o modificare in mersul motorului in sensul ca incepe sa tremure.Fum nu scoate.
Cilindrul unul eu il numesc pe cel de langa alternator,pompa de servo sper ca nu am gresit.De sarit vreun dinte nu prea cred ca nu avea de ce ,pur si simplu am oprit sa cumpar ceva de la un magazin si am auzit o bataie dar la inceput foarte mica sesizabila dar nu asa puternica iar apoi dupa 500 m a inceput sa bata puternic deci nu cred ca sare cureaua daca am pornit normal nu am fortat si nici macar nu am schimbat a 3-a aveam pana in 40 km.

OFF-TOPIC: Turbina a fost schimbata la 20 000 km si nu am avut problema cu ea pana in prezent.(280 000km)

Multumesc tuturor pentru raspunsuri.
R19/16v
Nu numeri bine cilindrii - reno ii numara incepand de la volanta.

Eu zic ca ar trebui sa scapi cu vreo 1000e.
cibernuts
Ms R19/16v ,atunci rectific ,bataia este in cilindrul numarul 4 .Oricum eu ma gandeam sa imi cumpar alt motor dar sincer nu prea imi convine deoarece un motor second nu prea stii cum s-a mers cu el si cati km are.Asa mai bine dau 1000 E si repar tot motorul meu desi imi zisese cineva ca cu 2000 e imi aduce motor cu 60 000km.

andu911
vezi fulia de la alternator si pompa de apa

distributia e schimbata demult ?
cibernuts
Distributia este schimbata acum 20 000 km,Pompa si fulia sunt ok.
andu911
cuzinetii sunt ieftini... cred ca sunt aceeasi ca la papuc sau solenza, 1.9diesel. De pe F8Q. Cel putin cei de la biela si axialii au aceleasi dimensiuni.

Nu cred ca sunt mai scumpi de 150-200 euro toti cuzinetii (palier, biela, si axiali)

Iti mai trebuie simeringurile si o curea de distributie.
R19/16v
Manopera va fi scumpa + ulei, filtru... se strang...
bibanu47
Salut,sunt tot din Alexandria si am atelier de reparatii auto straine din 1990,tare as fi curios sa stiu cine ti.a spus asemenea aberatie,deoarece suntem vreo 4/5 insi mari si lati.Sanatate.
PMG_tr
sal, nu sunt in masura sa va ajut in privinta acestei probleme, dar bibanu, daca zici ca esti din alexandria,lasa-mi te rog si mie id de mess, as vrea sa te consult intr-o alta problema,scz de deranj
ciobanita catalin
eu am patit ceva semanator si am discutata problema pe forum http://www.reno.ro/PROBLEME-GRAVE-LA-LAGUNA-2-t105111.html
in urma reparatiei mi-au ramas 3 pistoane care arata ffbine
toata lumea mi-a zis ca tre sa schim toate cele 4 pistoane
asa ca sper sa fie la tine o problema usor si ieftin de rezolvat

26 Jan 2009, 13:23:
eu nu cred ca este vorba de cuzineti (adica sa ii schimbi si gata)cred mai degraba ca este vreun piston care bate sau arborele este uzat .
daca e vreun piston atunci problema se complica pentru ca trebuie rectificat blocul motor si facut la cota 1 sau bagate lainere cu cota 0 (depinde de cit de uzat este cilindrul.)
daca este arborele se face rectificare la cota urmatoare sau se incarca la cota normala
depinde
eu am patit problema asta acu 15 ani la o alta masina si am rectificat tot blocul motor .

26 Jan 2009, 13:26:
cred ca andu are dreptate .
bibanu47
Salut,un coleg de forum a cerut ID bibanu47@yahoo.com ,Gabi,dar eram curios sa aflu cine e persoana care a spus ca are biela sau vilbrochenul rupt,deoarece motorul s.ar bloca,deci nici vorba sa mai porneasca.Noi aici in oras suntem vreo 5 persoane autorizate,pe auto straine si e greu sa cred ca unul dintre noi,ar fi scos o asemenea perla,eu tind sa cred ca este "diagnoza" la un "mecanic dintre blocuri"deoarece sunt multi.Parerea mea personala este ca are "fusta" de piston sparta,joc la un bolt sau uzura la cuzinetii acelei biele.Referitor la becul de ulei,nu trbuie sa stea aprins neaparat,deoarece am gasit la mai multe vilbrochene,canalizatia de ulei obturata de compozitie din cuzinet,deci nu este o regula.Sanatate.
cibernuts
Salutare,zilele acestea o duc la service deja am discutat ca sa vedem exact ce are.
Bibanu, tipul care mi-a zis asta nu este din Alexandria,si sincer nu mi s-a parut "mecanic dintre blocuri" ,eu unul am destula incredere in el ,cel putin pana acum nu s-a inselat niciodata decand merg la el,omul asta mi-a zis la prima vedere ca ar fi vreo biela rupta si cand se rupe biela automat afecteaza si vibrochenul si altele (cred ca m-am exprimat eu gresit).Cat despre mecanici din Alexandria sincer nu cunosc decat cativa care m-au lamurit cu ceea ce stiu,cel putin cu faza cu ti-am bagat 4 litri de ulei in cutie cand de fapt cutia are 2 litri.Oricum deja masinuta are destui km si ma gandeam sa o trag pe dreapta,dar sa vedem daca se mai merita sau nu reparatia.

Va multumesc ,
andu911
ce-a avut pana la urma ?
ciobanita catalin
hai zine si noua ce a fost ! sad.gif
cibernuts
Imi pare rau nu stiu exact ce a avut am vandut-o asa cum era.Nu mai mi-am batut capul cu ce ar fi putut avea.Imi iau alta asemanatoare si mai noua biggrin.gif

Salutari!
Pauleta18
cu cat ai maritat-o?
Burcea cristi
Am si eu o problema asemanatoare sa oprit in mers si acm porneste dar nu mai se tureaza mai mult de 1500 si are un fel de bataie
DApophis17
Descrierea ta e cam saraca in detalii, deci pot fi multe cauze. Cel mai bine e sa nu o mai pornesti, ca e posibil sa ai o biela pe duca si risti sa distrugi vilbrochenul sau chiar sa spargi blocul motor. Poate sa fie si o rola de la accesorii, sau fulie. Poate sa fie turbina, etc.

Oricum, mergi cu ea la cineva care stie ce sa ii faca.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.