xenonul daca depaseste 2000 de lumeni, pe orice masina impune:
1 . reglaj automat pe inaltime
1a) sensorii de asieta - unul pe puntea fata, unul pe puntea spate (pe partea stanga ambii)
1b) - calculator de xenon - (sincer cred ca e inclus in senzorul de pe fata, dar nu stiu sigur unde este)
1c - facelift / prefacelift - la unele au 6 pini, la unele au 8 pini, difera putin, nu stiu sa zic care cum e.
2 - spalator de far
2a - diuzele efectiv pe bara, la facelift (2005 - 2007) le ridica presiunea lichidlui de spalare, la cele prefacelift sunt fixe in bara, fara capacele, difera putin.
3 - lupa nu este obligatorie, dar e "nice to have" (laguna prefacelift, navara si mai sunt cateva masini cu xenon fara lupa, acolo e bed D2R - pentru oglinda, nu lupa), la facelift este D2S - pentru faruri cu lupa
4 iti mai trebuie balastul / ridicatorul de tensiune, care poate sa aiba in el nustiu ce calculator de reglaj (la alea oen, valeo (oem pt reno, audi si altele), mitsubishi (oem pt alte branduri) etc, sau poate fi fara calculatorul asta in cazul xenonanelor pirat, care au rotita manuala de reglaj pe inaltime.
5 igniterul - in functie de conectorul becului D1S, D2S, D3S, D4S etc si capabilitatile baastului pui sau nu igniterul stock care a venit ori cu balastul masinii ori folosesti altul.
6 - lupele - depinde de masina, nu sunt obligatorii, dar daca ai halogen de fabrica pune lupe ( xenon, adica au obturatorul fix, sau bixenon adica au obturatorul actionat de un solenoid, poti sa le legi si la faza lunga, care acum probabil e halogen.
7 temperatura de culoare, halogenu e undeva la 2700 - 3000 K (galbui, lumina calda), xenon normal 4300K, ceva mai alb, lumina rece, orice ma sus e spre albastru / mov etc, cu cat creste temperatura de culoare cu atat e mai prost folosita de ochiul uman, (pract e din ce in ce mai inutila)
de fabrica vine cu 4300, se poate 3000 sau 2700 daca vrei sa fi mai sub radar asa.
8 - la ITP daca ai xenon si butonul de reglaj ai sa ai probleme.
ca sa ii chiorasti mai putin pe cei din sens opus lupa ruleaza fin, focalizeaza / disperseaza lumina mult mai bine pe sosea si are "cutoff" foarte bun.
https://www.youtube.com/watch?v=0KbZBgrEk_wmoromoto, desi nu foarte cunoscut la noi e unul din mari prodcatori la nivel global.
uite cateva filmulete, o sa te elucideze cat de cat, sa sa iti faci o idee.
daca esti din constanta pot sa iti recomand baietii care mi-au reconditionat mie farurile,
sau mai sunt unii la sibiu, un fel de reprezentanta morimoto, ar trebui sa fe competenti
mai este si cineva de pe forum care face lucrari de genu si e in bucuresti.
ps ma mai balbai la dejte, dar cred ca m-am facut inteles.