Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: cine a schimbat amortizoarele spate?
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Megane > Megane I
uscatu'
Dc. schimb amortizoarele de pe spate trebuie sa mai scimb ceva( ex.bucsi)?
alex05
eu le-am schimbat la un megane I din 97 sedan si nu au trebuit bucsi sau altceva .
alexumf
Daca nu ma insel amortizorul nou vine direct cu bucsi(ele sunt practic sistemul de prindere) asa ca daca ai luat amortizoare ai si bucsi noi la ele..
snowdream
Am schimbat si eu la a mea amortizoarele si nu a fost nevoie de bucsi.
Sunt vreo trei producatori de amortizoare pentru renault, eu unu ii prefer pe aia de la sachs si mai e un detaliu, duritatea amortizoarelor dure, medii si moi .... Succes la achizitionare
cj98czh
Producatori de amortizoare sunt mai mult de 3...

eu stiu Sachs, Boge, Gabriel, Koni, Bilstein, Kayaba, Alco + altii...asa ca...
mojorisin
Ce amortizoare vrei sa iti pui ?
uscatu'
Eu am luat Sachs,2mil bucata.Ele vin echipate cu busci doar in partea inferioara, dar nu stiam dc trebuie si in partea superioara.Multumesc pt raspunsuri.
mojorisin
Te rog sa ne spui ce grad de rigiditate are masina cu aceste amortizoare.
uscatu'
Si cum verific gradul de rigiditate? blush.gif .Am observat la amortizoarele astea noi ca se apasa usor cu mana, e OK?
bz76mar
si eu mi-am schimbat amortizoare spate masina mea are 104 mii si am dat 160lei pe unul...masina este din 2002..megane 1 1.6 16v...de multumit sunt multumit de astea dar nu imi sta asa ridicata de spate cum stau alte meganuri si nus de ce....nici ininate nu-mi statea .am crezut ca e de la amortizoare...dar nu din acest motiv le-am schimbat ,le-am schimbat pt ca se auzea o bataie cand apasam pe portbagaj....era logic ca sunt amortizoare pt ca avem bara de torsiune si aceea greu isi face joc...am inteles,daca ai probleme de genul asta e f greu sa schimbi bucsile alea nu oricine poate sa le schimbe....si acum se aude ceva pe fatza niste batai cand dau in gropi..bucsile le-am schimbat acum 10mii am pus pivotzi de super nova sau de solentza nu mai stiu pt ca unu pivot de renault era undeva aproape de 2 mil cel putin asa am inteles...si eu am dat 40 de lei pe unul...asta acum 2 ani...cred ca tot amortizoarele se aud de data aceasta dar pe fatza si as vrea sai pun ceva arcuri sport pe fatza cu amortioare intarite dar trebe sa fie in perfecta functionare ca se poata intarii....asa am inteles...pe spate o am lasata si daca o las si pe fatza o sa dea super bine..numa ca nus daca sunt compatibile suspensiile intre ele fatza-spate daca stie cineva din ce am scris astept raspuns....va salut!!!

23 Jan 2009, 18:32:
cine vrea sa vb cu poate sa ma contacteze pe id-ul bz76mar@yahoo.com
mihai.td
Un amortizor care arata asa e dus? Scuze pentru poza neclara, telefonul meu superperformant nu-mi permite mai mult, dar se vede pe unde se intinde pata. Cam la fel arata amandoua pe spate, iar p-afara nu mai plouase de ceva vreme
jas2
E mort si ingropat...
Am eu doua amortizoare Sachs pe ulei de vanzare.
Folosite putin.
100 lei ambele(50 lei bucata)
espacern
Amortizorul trebuie sa fie USCAT fara urme de scurgeri de lichid/ulei.
Daca petele de pe el sunt uleioase atunci sansele ca amortizoarele tale sa fie moarte sunt de 99%.
Un set de amortizoare noi costa de la 200 Ron si este o piesa care ajuta la confort/siguranta.

@+
mihai.td
Multam. Jas2 ti-am trimis un pm
mihai.td
Le-am schimbat, am pus sachs pe gaz. Au disparut o gramada de troncaneli si zgaltaituri la gropi, nu ma asteptam la un efect atat de spectaculos.
Schimbarea a fost simpla, am folosit tutorialul de aici

http://www.megane-france.net/xoops/modules...m.php?itemid=47

As mai adauga ca suruburile (in special cele de jos) au fost destul de intepenite, a trebuit sa folosesc cricul ca sa ridic cheia cu care le-am desfacut.
Alex_M
QUOTE(mihai.td @ 21 Nov 2011, 16:21)
Le-am schimbat, am pus sachs pe gaz. Au disparut o gramada de troncaneli si zgaltaituri la gropi, nu ma asteptam la un efect atat de spectaculos.
Schimbarea a fost simpla, am folosit tutorialul de aici

http://www.megane-france.net/xoops/modules...m.php?itemid=47

As mai adauga ca suruburile (in special cele de jos) au fost destul de intepenite, a trebuit sa folosesc cricul ca sa ridic cheia cu care le-am desfacut.
*



Salut, vreau si eu sa le schimb pe cele de pe spate, poti te rog sa imi spui daca este mai rigida acum cu amortizoare pe gaz? Eu am unele pe ulei Sachs dar am facut cea mai mare greseala ca am luat pe ulei. De 2 ani le-am schimbat si imediat ce am schimbat (toate 4) masina s-a lasat aprox 5 cm spre sol. Cu cele vechi avea o alta tinuta de drum, deci nu recomand sachs pe ulei pt cei care au bara de torsiune in loc de arcuri pe spate. Deja masina este "barca" si trebuie sa le schimb pe toate 4. Si inca o rugaminte, poti te rog sa imi spui cat ai dat pe amortizoarele de spate? Merci
mihai.td
Da, mie mi se pare mai rigida, dar poate fi si din cauza ca amortizoarele vechi erau varza. Am senzatia ca s-a mai si ridicat un pic de spate, vreun centimetru, doi, ceea ce mi-a prins foarte bine pentru ca anvelopele mele de iarna erau un pic mai inalte decat cele normale si stateam cu stresul ca o sa fiu nevoit sa scot oameni din masina daca o incarc prea mult.
Le-am luat de la autokarma din bucuresti, cu 200, 200 si un pic bucata.
mihai.td
M-am mai uitat o data pe tutorialul de schimbare a amortizoarelor si am vazut ca mi-a scapat ceva - nu le-am amorsat la mana inainte sa le pun pe masina. N-am vazut vreo problema de atunci, dar nici nu stiu dupa ce sa ma uit. Stie cineva ce probleme face un amortizor neamorsat?
espacern
QUOTE(mihai.td @ 6 Dec 2011, 08:18)
Stie cineva ce probleme face un amortizor neamorsat?

Amortizorul se demonteaza cand este uzat si se monteaza altul bun in locul lui.
Nu se amorseaza/dezamorseaza!

@+
mihai.td
Pai pe tutorialul asta (cel pe care l-am folosit) http://www.megane-france.net/xoops/modules...m.php?itemid=47 omul zice ca e bine sa comprimi de mana amortizoarele de cateva ori inainte sa le pui. \
Am mai gasit si aici ceva: http://gabriel.com/wp-content/uploads/2011..._10-Priming.pdf
Din cate inteleg eu, pentru ca amortizoarele stau culcate mult timp atunci cand sunt depozitate uleiul si gazul se amesteca, si efectul de amortizare nu mai e chiar uniform. Ca sa scapi de problema le comprimi la mana cu pistonul in sus de 3-5 ori.
Pe instructiunile care au venit cu amortizoarele parca n-am vazut totusi nimic de genul asta.
danezu09
Si eu vreau sa schimb amortizoarele .. dar nu stiu ce sa cumpar.. (renault megane 1 , 1999 , 1.6 16v 107cp hatchback) .. Mecanicul mi-a recomandat Bilstein si atat unsure.gif care este diferenta intre gaz si ulei ?
TnM
Diferenta intre gaz si ulei este ca uleiul este mai confortabil,,,mai moi iar cele pe gaz sunt mai tari,eu recomand cele pe gaz.
danezu09
Atunci o sa optez si eu tot pentru gaz .. gasisem ceva sport .. dar mi s-a parut pretul prea suspect si mai erau si Ta-Technix la 250 ron (setul)
BV87FFF
QUOTE(TnM @ 18 Sep 2013, 13:18)
Diferenta intre gaz si ulei este ca uleiul este mai confortabil,,,mai moi iar cele pe gaz sunt mai tari,eu recomand cele pe gaz.
*



Asta-i unul dintre miturile care se respandesc aiurea din gura in gura in cultura romaneasca. In realitate daca iti pun amortizoare cu atentie, ulei + gaz pe 9 masini si pe a zecea pun atentie, gaz + ulei fac pariu ca nici dracu nu va recunoaste masina aia cu amortizoare pe "gaz". Duritatea suspensiei o dau arcurile si dimensiunea lor, nu amortizoarele.

Pentru Megane iti recomand amortizoare KYB (Kayaba), cu alea a iesit pe fabrica portii, alea au o calitate acceptabila. Eu am dat vreo 230 lei / bucata fata si vreo 200 lei / bucata pe spate.

Cu bara de torsiune pe spate poti sa-i pui Megane-ului si amortizoare de DTM ca tot nu se va schimba ceva.

EDIT: @danezu09, te invidiez de nu-ti poti da seama pentru bucata aia de sticla de deasupra masinii. Schimba-ti avatarul !!!!
Horatiu Mihai
Eu cred ca amortizoarele pe ulei sunt mai bune deoarece: 1. Megane a fost facut pentru confort, daca vreti sa stati pe pietre, va luati VW, BMW , etc ...
2. Masina este mai joasa => arata mai bine
3. Megane Classic are ca dotare si jantele din aliaj care vin in combinatia "moale", cine are poate stie cat de des trebuiesc echilibrate si centrate datorita drumurilor. Cu amortizoarele pe gaz, sigur se vor deforma mai repede jantele .

Amortizoarele pe gaz ofera tinuta de drum mai buna, si poate capacitate de incarcare mai mare.
BV87FFF
@Horatiu Mihai: Incurci amortizoarele cu arcurile. Amortizoarele nu regleaza inaltimea masinii, amortizoarele nu dicteaza capacitatea de incarcare.
danezu09
La Bilstein sau KYB , acum sa vedem ce o sa ii cumpar .. momentan i-am facut RAR_ul si astept sa iasa cartea wacko.gif pt ca nu stiu ce norma de poluare or sa mi-o scoata astia ..

BV87FFF : Ce are trapa mea ?? sunt multumit de ea cool.gif si AC si Trapa .
cj98czh
QUOTE(Horatiu Mihai @ 18 Sep 2013, 20:58)
Eu cred ca amortizoarele pe ulei sunt mai bune deoarece: 1. Megane a fost facut pentru confort, daca vreti sa stati pe pietre, va luati VW, BMW , etc ...
2. Masina este mai joasa => arata mai bine
3. Megane Classic are ca dotare si jantele din aliaj care vin in combinatia "moale", cine are poate stie cat de des trebuiesc echilibrate si centrate datorita drumurilor. Cu amortizoarele pe gaz, sigur se vor deforma mai repede jantele .

  Amortizoarele pe gaz ofera tinuta de drum mai buna, si poate capacitate de incarcare mai mare.
*



Hai sa-ti raspund eu cu jantele ... din 2005 pana acum nu am roluit niciodata jantele pentru ca nu a fost nevoie, nu bat, nu sunt strambe ... si da sunt din aliaj ..

Amortizoare am Kayaba sport pe masina, au fost cam 4XX ron/buc.

Arcurile pe fata au ramas cele originale.

Spatele fiind pe bari de torisiune oricum este rigid de la mama lui ...

Te rog sa-mi spui la Megane 1 cum modifici, pe spate, distanta fata de sol din amortizoare ?

Cum ajuta capacitatea de incarcare amortizoarele?
danezu09
QUOTE(cj98czh @ 19 Sep 2013, 13:22)
Hai sa-ti raspund eu cu jantele ... din 2005 pana acum nu am roluit niciodata jantele pentru ca nu a fost nevoie, nu bat, nu sunt strambe ... si da sunt din aliaj ..

Amortizoare am Kayaba sport pe masina, au fost cam 4XX ron/buc.

Arcurile pe fata au ramas cele originale.

Spatele fiind pe bari de torisiune oricum este rigid de la mama lui ...

Te rog sa-mi spui la Megane 1 cum modifici, pe spate, distanta fata de sol din amortizoare ?

Cum ajuta capacitatea de incarcare amortizoarele?
*




Spatele fiind pe bare de torsiune ce este recomandat ? pe gaz sau ulei ? cele sport dauneaza ? si la asta ma refer cum sa protejez puntea mai bine sa nu cedeze barele de torsiune.. ca asta mi-ar trebuii.
cj98czh
Mai nenea ... de ce nu citesti si tu un pic pe net ... google este prietenul tau ... si cele pe gaz ... tot cu ulei "functioneaza" ... de fapt ...

Nu stiu ce afecteaza sau nu, cert este ca eu am cu ele vreo 70.000 km ... le cam vine vremea de schimbat deja ... si nu am avut nici o problema ...

Ideea este daca esti dispus sa platesti dublu pentru performante ...

Pentru mine amortizoare ... cucrurcuc ... sport la 200 ron ... nu exista ... mai bine pun ceva stock de la un producator ok la aceeasi bani ...
Horatiu Mihai
@ cj98czh : Nu spuneau unii de pe forum ca cele pe gaz sunt mai rigide ?
cj98czh
Da, am spus eu ca nu sunt mai rigide?? am spus ca si cele pe "gaz" tot ulei au in ele si ceva gaz .. principiul lor de functionare se gaseste pe net ..
Tu spuneai de altceva .. ca mareste nu stiu ce, ca modifica .. nu stiu ce ... nu?
catalin1
Salut stie cineva daca merg amortizoarele spate de pe un sandero din 2013 sau 2014 pe un megane 1
espacern
De ce ai monta alte amortizoare.....i-ti plac "experientele"?
poomp
Eu am pus in noiembrie 2016 amortizoare spate JapanParts normale la Grandtour 1,4 16v 95cp si foarte convenabile la pret ,ea a avut din fabrica Kayab ,prea putin diferenta intre marci ,ca si calitate/stabilitate/inaltime/rigiditate/etc....am cam tot carat cu masina asta si vorbesc din experienta ,unul din cele vechi s-a retezat de vechime...cred ca altfel nu le schimbam.
BogDan1981
Salutare grup revin cu o noua problema. Amortizoarele pe spate au cedat la un drum in Delata Dunarii. sad.gif Ultimul mesaj postat aici referitor la amortizoare este din 25 mai 2017. Ma intereseaza cat costa sa schimb amortizoarele si ce recomandati + manopera la service? Gaz sau ulei chiar nu cred ca e vreo diferenta. As vrea daca se poate unele mai rigide si un pic mai lungi cu 2-5 cm. Pentru greutate sa nu se mai lase asa rau pe spate. smile.gif
Valimegane
Salutare grup,stie cineva ce cheie imi trebuie pt.schimb amortizoare spate,e in 12 colturi dar nu stiu dimensiunea.Multumesc
Horatiu Mihai
Amortizorul spate este prins in partea superioara cu un surub lung cu cap dublu hexagonal de 21. Pentru desfacerea lui aveti nevoie de cap de cheie tubulara dublu hexagon de 21 cu prelungitor de cel putin 270-300 mm (cat sa iasa de sub aripa spate pentru avea spatiu de manevra pentru parghie). Cuplul de strangere: 100 Nm.

Surubul din partea de jos este tot de 21, cap hexagonal (merge cheie fixa sau inelara sau tubulara, chiar tubulara de la cheia cruce pentru desfacere roti) dar este necesara o teava inserata peste cheie pentru a avea parghie in vederea desfacerii surubului. Trebuie curatat foarte bine filetul interior de pe corpul unde se infileteaza surubul in partea de jos. Surubul de jos poate fi greu de strans pana la capat. Degripantul e mai mereu folositor. Cuplul de strangere: 135 Nm.

Timp de lucru: max. 2 ore.

Personal, am montat KYB Klassic (pe gaz) 200 lei/buc (pret in dec. 2019) si sunt foarte multumit. Cele vechi cloncaneau puternic, cu batai rapide peste denivelari, de innebuneam.
Horatiu Mihai
De mentionat ca suruburile se prestrang usor inainte ca masinii sa ii fie puse rotile la loc si coborata la sol. Dupa ce masina se afla la sol si dupa ce o balansati putin (sus-jos) abia apoi strangeti suruburile la cuplul final.
nlu
Eu nu am dat nici o roată jos, le-am demontat pe cele vechi și le-am montat pe cele noi pe loc pe roți cu ajutorul unei pături. 😜😜😜 Toată operațiunea pe spate apx o oră cu bere cu tot.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.