Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Probleme injector si regulator presiune - 1.5 dci
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Clio
Pages: 1, 2, 3
lucianul
Salut,

AM un symbol 1.5 dci 2006 si incepand de saptamana trecuta a inceput sa mearga motorul mai zgomotos ( am presupus ca merge in 3 pistoane ...) si m-am dus la cineva sa im faca o diagnoza.
Ceea ce a gasit la diagnoza sunt urmatoarele erori memorate (pot fi sterse, dar reapar de indata ce repornesc motorul(spre deosebire de o eroare fizica pe care a gasit-o la AC unde am o problema cu conectorul de la senzorul de presine, eorare HW))
- eorare regulator presiune pompa injectie
- eroare injector 4

Intrebarile mele sunt urmatoarele:
- ce sa fac prima data sa schimb regulatorul sau sa duc "injectorul la control" ()nu am de gand sa desfc eu injectorul ma duc cu masina la un centru) ?
- e posibil ca eroarea pe injector sa fie generata exclusiv din cauza regulatorului ?
- intrucat erorilese pot sterge pot fi generate de software?
- eventual alte sugestii daca stii ceva cineva la subiect

Multumesc antcipat,
Lucian

12 Jan 2009, 14:02:
Nu a mai avut nimeni probleme cu regulatorul de presiune de pe pompa de injectie 1.5 dci?
Orice sugestie legata de acest regulator e bine venita ....
Problema este ca am gasit sensorul de presiune desurubat (se putea desface la mana ...)
E posibil ca eroarea de pe regulator sa fie una indirecta, generata ca sensorul de presiune de pe pompa nu era corect insurubat ?
Mentionez ca dupa ce am etansat , strans calumea sensorul, eroarea de pe regulator tot a ramas.

12 Jan 2009, 18:07:
Inca o chestie: la rece motorul porneste mult mai usor decat atunci cand este cald ... Stie cineva sa coreleze acest lucru cu vre-un defect ?

Multam anticipat.
lucianul
Salut,

Va rog sa imi spuneti si mie care sunt simptomele cand sunt probleme la pompa de injectie pe un dci de 1.5 80cai (symbol in cazul meu).
Se poate ca pompa sa fie defecta dar masina sa porneasca inca ?


Multumesc
verde
Citeste aici:
http://www.reno.ro/Problema-cu-injectia-se...rce-t46121.html
Probabil ca o sa schimbi injectorul si poate dupa aceea si regulatorul de presiune.
lucianul
Revin cu o explicatie legata de eroarea regulatorului de presiune pe care am mentionato mai sus:
- eroarea pe care o primea testerul la care am fost, era legata de regulatorul de presiune
- iar presiunea din pompa (masurat tot pe tester prin serviciul de diagnoza ) era de 230 bari la relanti in loc de 300
Acesta era de fapt un efect al urmatoarei cauze:
- un injector scapa presiunea pe retur iar pompa si celelalte periferice de pe pompa erau in perfecta stare (regulator presiune si senzor presiune)
Solutia este schimbarea injectorului sau repararea lui pentru a nu mai scapa presiunea...
Explicatia o dau pentru ai feri pe altii de o cheltuiala inutila pe care am suportat-o eu, de a cumpara un regulator in conditiile in care celalalt vechi era in perfecta stare.
verde
In primul rand multumiri ptr explicatii. Fii sigur ca mai devreme sau mai tarziu multi vom trece prin aceste faze si ne va fi de ajutor.In al doilea rand regulatorul cumparat poti sa-l oferi pe " bursa " (alte discutii/bursa) la vanzare si sa recuperezi macar o parte din bani.
Vasyle
Cat costa un regulator de presiune nou??
cip31
Aproximativ 250 Ron.
ady24
QUOTE(Vasyle @ 11 May 2010, 06:43)
Cat costa un regulator de presiune nou??
*



Depinde de unde le iei, preturile sunt undeva intre 250 ron si 400 ron.
AlexAlexAlex
Salut!sunt nou pe forum si tot nou posesor de un renault symbol 1.5 dci 48kw,am o problema care pe cat ma macina pe atat ma si sperie,o am de vre-o 3 luni si am observat dupa ce am luato ca la rece la relantiu nu merge rotund sad.gif merge cam sacadat dar fara sa se miste acul de la relantiu,am fost la diversi mecanici si am primit diverse rezultate,ultima data am pus-o pe tester si mi-a dat error la injectorul 1 si 3 si "supraveghere presiune Rail - Presiune maxima depasita"mecanicul respectiv mi-a sugerat sa schimb injectoarele 1 si respectiv 3 dry.gif dar ca sa fiu sigur am mai mers la un test unde surpriza wacko.gif mi-a zis tipul ca is duse toate 4 injectoarele si daca nu se rezolva asta sa schimb si senzorul de presiune de pe pompa si etc.si inca ceva,ori si cat as pompa la para ea nu se intareste(este noua)si primeste mult aer pe instalatie de la returul de la injectoare....Daca a-ti mai patit si voi ceva de genu va rog sa ma ajutati smile.gif
luckas_itd
Seamana a simptome de injector,injectoare care dau pe retur.Dupa ce se incalzeste mai tremura?Ti-a facut testul cu bidonasele gradate?Eu am avut un injector care era dus(in 2 minute cat se face testul umplea un recipient gradat pe cand restul era in limita a 20ml)si la rece tremura motorul fara diferenta de turatie,850 rot statea..Dar in diagnoza aparea oscilatie mare pe injectie intre 1.3-2.3mg/cup
AlexAlexAlex
cand se incalzeste nu mai sunt simtome,dar nu cand se incalzeste apa ci cand se incalzeste in general masina
apa poate sa fie si maxim de calda dar motorul tot rau merge,dar daca circul mai mult cu ea sau e cald afara atunci simtomele dispar,am avut surporiza ca ieri sa nu mai porneasca mai de loc,a pornit foarte greu,numa interesant e ca am scos furtunele de la retur si vine destul de ok,nu pare sa fie duse la injectorul 1 se vede ca scoate mai mult un pic dar nu alarmant,si eu m-am gandit la injectoare dar ala de la test a zis ca is tozte dar numa sa isi faca bani pe ele cred dry.gif ,poate sa fie si de la regulatorul de presiune?mersul ala ciudat la rece?sau strict de la injectoare?? smile.gif
luckas_itd
Da,poate sa fie si de la regulator.Nu este de ajuns decat sa scoti acele furtune,trebuie masurata cantitatea care o da pe retur in anumit interval.
AlexAlexAlex
Am revenit,am fost azi la mecanicul meu si l-am pus sa desfaca injectoarele si surpriza....erau pline de mizerie in cap si in locasul lor,le-a curatat pe toate inclusiv locasul lor,dupa aia s-a uitat si la filtrul din rezervor care era curat ca si lacrima :-| chiar si rezorvorul era destul de curat,nu imi explic de unde a ajuns atata mizerie acolo in capul injectoarelor si sper din tot sufletul ca s-a rezolvat problema asta,voi vedea maine dimineata cand o sa pornesc motorul la rece sa vad daca mai sunt oscilatiile respective smile.gif si mai am de rezolvat problema cu aerul pe conducte care se pare ca vine de la returul injectoarelor si mentionez ca am schimbat rampa si tot vine,mai ramane sa pun o supata de sens la para(cu toate ca e noua eu cred ca nu isi face treaba) si cu asta sper sa scap smile.gif icon_mrgreen.gif happy.gif
espacern
Ce bine ar fii sa fie doar asa de simplu.

@+
AlexAlexAlex
Din pacate nu s-a rezolvat sad.gif si am mai observat ca atunci cand o las in viteza la relanti masina trage sacadat,acuma a pornit bn ca e destul de ok timpul afara dar cand e mai rece atunci iar for fi probleme cu pornirea sad.gif,maine o voi duce la service sa imi verifice toate injectoarele la aparat si eventul sa le curete cu ultra sunete,sincer incepe sa ma supere deja masina asta ca am cheltui deja o gramada de bani fara nici un rezultat....voi reveni cu alte noutati maine....
argon
Si te incapatanezi sa cheltui aiurea in continuare, lasa ultrasunetele pentru lilieci, nu la injectoarele de dci.
AlexAlexAlex
Bn,dar atunci ce sa fac???de la ceva trebuie sa mearga prost,macar sa verifice injectoarele sa vada ce au sad.gif simptomele astea banuiesc eu ca doar de la injectoare pot fi(pornire grea,mers neregulat la relantiu,si cateodata inecat"scurt" in mers,si mers in suturi in viteza la relantiu) daca a mai patit cineva asa ceva va rog sa ma ajute si pe mine ....multumesc
luckas_itd
Daca problema chiar este de la injectoare cele stricate ar trebui reconditionate,daca vrei sa mearga ca noi.Este cam 430 de reconditonat injectorul(valva,pulverizator plus rescriere un nou cod).Cel mai bine du-te la cineva de iti poate da un diagnostic real,pentru nu a mai cheltui bani aiurea.
AlexAlexAlex
Am fost deja la 4 serviceuri,la primul mi-a zis ca is duse 2 injectoare ca aia i-a aratat testerul respectiv:cod eroare P0301(Rateu ardere cilindru 1-defectuos) P0303(Rateu ardere cilidru 3-defectuos) si P0089(Supraveghere presiune Rail-Presiune maxima depasita) iar la celalat service mi-a zis ca is duse toate 4 injectoare(dar fara vre-o dovada) si s-ar putea sa fie dus si regulatorul de presiune,.... niste talhari se vedea pe fata lor!asa ca o sa revin la primult service si o sa cer verificarea la toate 4 injectoare si atunci banuiesc ca o sa fie mai clara problema,numa sper sa nu fie bune si sa zica ca trebe reparate ca tara asta e plina de hoti....si uitasem ca la al 3-lea service mi-a zis ca am o scapare de presiune pe traseu si e ori de la injectoare ,ori de la regulatorul de presiune
Acuma eu nu imi permit sa schimb totul pe masina doar pe presupunerile unor mecanici plictisiti,daca imi zicea ca sunt injectoarele sigur sau ca e regulatorul atunci era ok dar sa ma pun sa schimb totul pe ea doar de dragul de a schimba si de a strica bani, chiar nu cred ca e necesar si dupa acea sa imi zica ca nu a fost de acolo si sa mai schimbam si pompa si etc....chiar sunt in ceata acuma nu stiu cum sa procedez...

Aici in timisoara reparatul unui injector ajunge undeva la 450 lei dar nu am stiut ca schimba si pulverizatorul am crezut ca schimba numai duza dar din cate vad eu pe retur scoate foarte putina motorina cea ce cred eu ca este foarte ok.... sunt mai sceptic cu problema asta la injectoare....sad.gif
luckas_itd
Pana nu sti sigur care e cauza nu are rost sa incepi a le repara prin eliminare.Eu am reconditionat un injector la un centru delphi cu 430 schimbat valva retur,pulverizator si generat cod.
AlexAlexAlex
da luckas dar cine o sa imi zica mie cauza???toti banuie si stiu doar sa repare prin eliminare,adica schimba tot si vedem dupa acea de la ce a fost defectu,cand l-am intrebat pe mecanic daca e sigur de la injectoare mi-a zis ca de acolo porneste si vede pe parcurs mellow.gif pai daca asa stau lucruriile sa se lase de meserie frate!singura mea varianta e sa verific injectoarele si sa sper ca nu sunt hoti aia de la Delphi si o sa imi zica daca is bune si dupaia daca nu e de aici sa merg prin eliminare....chiar nu am alta solutie....
luckas_itd
In legatura cu erorile date pe tester cred ca acele injectoare ar fi.Fa testul cu bidonasele gradate,si daca iti da peste limita pe retur sigur este o problema la ele.
AlexAlexAlex
am mai observat ceva azi...dupa ce am pornit-o a scos un sunet ciudat :-| ca si o rola ce se freaca pe ceva dar doar vre-o 3 secunde si dupaia cand am dat drumul la stergatoare mergeau foarte slab chiar si in viteza a 2 si geamuri iara au mers foarte greu in sus,acel mers la motor poate avea legatura si cu incarcare de la alternator?sau nu stiu exact cum sta treaba....?
AlexAlexAlex
Am primit verdictul de la injectoare...se pare ca toate scapa presiune:( si trebuie reparate,ma costa 18 mil toate si ca sa primesc garantie ma mai costa inca 3 mil in plus,asta incluzand filtru de motorina si curatatul rezervorului si etc sad.gif
espacern
Macar acum stii cam pe unde esti....cu rezolvarea problemelor.
Cauta ca sunt si pe aici pe forum persoane calificate care reconditioneaza injectoare.

@+
Meister
Urmaresc cu interes acest topic! Sa ne anunti de rezultat.
Care a fost metoda de testat injectoarele si au ajuns la concluzia ca scapa presiune? Eu am facut doar testul cu recipientul gradat si am la 2 minute 4ml la 3 injectoare si 8ml la al 4lea (ultimul probabil de la atata frecat cu spray ca pana acum 2 saptamani erau toate la fel).

Eu am probleme cu pornirea in sensul ca nu mai porneste deloc la rece.
Unii vor sa-mi schimbe pompa de injectie, altii injectoarele. Tot asa, pe presupuneri. Dar odata pornita, masina merge ca noua, atata timp cat e calda pompa/motorul. Am incercat si chestia cu motorina de la alte benzinarii + aditivi. Nada.
Acum masina zace de vreo 4 zile in parcare. Am mai iesit azi sa o pornesc cu spray si nimic.
AlexAlexAlex
Deci...verificarea injectoarelor nu consta doar in verificatul cu bidonasele,la mine returul era ok la toate deci nu era alarmant numa ca imi baga mult aer pe retur....si mergea rau masina,am dat jos injectoarele(cei de la service) si le-am trimis la Delphi(timisoara) sa le verifice si rezultatul a fost sumbru sad.gif toate 4 injectoarele scapau presiune pe retur,adica motorina venea in limita normala dar scapau aer(presiune) acuma eu sper ca asta a fost motivul din care masina nu a mers rotund si a pornit foarte greu(sau de loc) o sa revin maine cu imformatii exacte daca s-a rezolvat problema sau daca doar una din ele s-a rezolvat<eu sper din tot sufletul ca s-a rezolvat de tot,am dat deja 2500 de lei pana acuma si chiar nu mai vreau sa dau
Meister
Eu am fost la service Delphi in Bucuresti si dupa ce am stat o zi intreaga acolo am plecat cu un filtru de motorina schimbat si cu verdictul "masina e buna, nu are nimic". Filtre de motorina schimbasem si eu vreo 2 dar... nu erau originale. Binenteles ca nici cu cel original problema nu s-a rezolvat.
luckas_itd
@meister
Pompa de inalta ti-a verificat-o?Sa nu ai alte probleme cum ar fi senzorul volanta etc.
AlexAlexAlex
mda si pe mie m-au pus sa schimb filtru chiar daca celalalt este aproape nou,Meister este foarte important sa pui filtru original pt ca cele originale Delphi filtreaza la 0.2 microni iar cele contrafacute la 04 microni,daca zici ca iti porneste foarte greu sau de loc ar trebui sa verifici si bujiile incandescente poate e arsa vre-o una si daca is si alea ok atunci mai ai 2 variante,ori regulatorul de presiune de pe pompa,ori injectoarele.
injectoarele se dau jos si se verifica la aparat...unde sunt puse sub presiune si se vede si cat scot pe retur si daca scapa presiune,varianta cu borcanasele este ok doar atunci cand scoate mai multa motorina pe retur,daca iti scapa presiune atunci nu se mai vede la testul cu borcanasele.
Daca iti scapa presiune la injectoare atunci iti vine mult aer pe returul de la injectoare,parerea mea este sa ti le dai jos si sa le duci pe test,daca ei zic ca is bune atunci trebuie sa te acsezi pe o alta problema...
espacern
La DCI pornirea nu este conditionata de bujiile arse.
Motorul porneste usor daca sistemul de injectie este OK(injectoarele/pompa/senzori)......si fara bujii.
Bujiile functioneaza mai mult dupa pornirea motorului si au rol in cadrul sistemului de depoluare.

@+
Meister
Senzor volanta dat jos si curatat, dupa care schimbat cu totul sa fim siguri. Asta a fost anul trecut cand inca mai pornea dupa ce o impingeam 1m intr-a doua. De atunci a mers 1 an bine mersi. Pompa nu a fost testata in vreun fel. Doar ce zicea calculatorul, ceva eroare de presiune. Si nici aia nu aparea mereu.
Spunea cineva undeva de facut un test de genul, scos turul catre injectoare si vazut daca iese motorina atunci cand dai la cheie. Ar trebui sa iasa cu presiune sau cat ar trebui sa iasa?

Apropos, cam care sint tarifele pt verificat un injector, respectiv pompa de injectie?
Da verificat serios nu cum am intalnit in unele service-uri de la pus diagnostic fara sa ridice capota (aici diagnoza nu costa nimic), la bagat calculatorul si spus direct sa schimb pompa de injectie (Reno, 5 minute - 80 lei) sau trimis acasa cu mentiunea ca masina e buna (6 ore in service Delphi - 120 lei constatatea).
AlexAlexAlex
Am rezolvat problema smile.gif masina merge impecabil acuma,se pare ca a fost de la injectoare,mi-a golit si buzunarele dar macar este ok acum masina.va doresc toate cele bune smile.gif

18 Dec 2012, 22:52:
Espacern eu stiam ca bujiile lucreaza candtemperaturile sunt mai scazute afara la unele masina cand e cald nu lucra de loc dar la Renault lucru si cand sunt calde...La temperaturi scazute daca bujiile sunt arse sau macar una este arsa este foarte probabil sa nu porneasca din aceasta cauza,poate la generatia noua de motoare diesel este cum spui tu,nu te contrazic dar la Logane si Renault stiu ca bujiile au o foarte mare importanta la pornire(iti spun din propria experianta cu masina de la firma) smile.gif
diesel_power
Ai idee ce a cauzat problema pentru a nu se repeta situatia ?
cj98czh
QUOTE(AlexAlexAlex @ 18 Dec 2012, 22:42)
la Renault lucru si cand sunt calde...La temperaturi scazute daca bujiile sunt arse sau macar una este arsa este foarte probabil sa nu porneasca din aceasta cauza,poate la generatia noua de motoare diesel este cum spui tu,nu te contrazic dar la Logane si Renault stiu ca bujiile au o foarte mare importanta la pornire(iti spun din propria experianta cu masina de la firma) smile.gif
*




EU zic ca stii gresit .... la injectie commonrail .... cum este si dCi-ul este cum spune Espacern ...


A mea pornea la -5 grade cu toate 4 arse fara probleme ..
Relu11
Anul trecut a pornit a mea la -28 cu doua arse
AlexAlexAlex
diesel_power problema la mine a fost uzura lor,cel putin asa mi-au zis astia de la Delphi,rezervorul era curat nu au gasit cine stie ce in el doar putina mizerie,sorbul la fel....

Iar pt colegi care au zis ca masina porneste cu bujiile arse nu ii contrazic dar un fapt clar cu Loganu de la lucru cu 1.5 dci 48 kw cu o bujie arsa nu a pornit la minus 18 grade si dupa ce a fost schimbata a pornit,si sincer imi este greu sa cred ca a fost doar o simpla coincidenta,repet eu nu va contrazic dar eu am patit,si as avea si eu o intrebare,daca este asa cum spuneti voi de ce au mai pus martorul la bord pt bujii inainte de pornire?
mihaitosca
La mine sunt toate cele 4 bujii arse ,le-am verificat la service ,dar din lipsa de fonduri nu le-am schimbat iar de pornit, porneste in fiecare dimineata la prima cheie ( e adevarat ca invarte mai mult ca de obicei dar porneste )
balanel
DCI-ul NU porneste, sau porneste foarte greu, cu chiar o singura bujie arsa. Nu mai e ca dieselurile de acum 20 de ani, care erau aspirate, si aveau rapoarte de compresie foarte mari.

In urma cu vreo 2 ani, am facut un test: primavara, la o temperatura de aproximativ 17-20 de grade, am scos mufa care alimenteaza toate bujiile incandescente (cea de langa baterie). Apoi am incercat sa o pornesc. Ei bine, n-a pornit nici de a naibii.
cj98czh
QUOTE(balanel @ 19 Dec 2012, 14:21)
DCI-ul NU porneste, sau porneste foarte greu, cu chiar o singura bujie arsa. Nu mai e ca dieselurile de acum 20 de ani, care erau aspirate, si aveau rapoarte de compresie foarte mari.
*



balanel - mai citeste si te documenteaza ....

Este fix invers .... la dieselul clasic sau turbodieselul clasic se "simte" imediat o bujie arsa la pornire ..... dCi-ul are alta tehnologie ....
AlexAlexAlex
eu am cerut doar o simpla explicatie...de ce le-au mai pus la pornire daca nu au nici un rol....?
cj98czh
Bujiile incandescente au rol si in pornirea dCi-ului dar nu atat de mare ca si la un diesel clasic .... un dCi cu compresie buna poneste pana pe la -10 grade cu toate bujiile arse fara greturi .... pe cand un diesel clasic nu ....

La dCi bujiile incadescente mai functioneaza ceva timp pana ajunge temperatura din camera de ardere al anumite temperaturi ... deci au si rol de antipoluare ... exact ce scria si Espacern cate posturi mai sus ..
balanel
Practica bate teoria (daca teoria contravine la ceea ce zic eu, dar nu cred).

Daca e cum zici tu, de ce nu mi-a pornit masina la 17 grade cu plus, fara bujii?
AlexAlexAlex
baieti eu nu contrazic pe nimeni dar stiu sigur ca la masina de la lucru(Logan) a fost o bujie arsa si nu a vrut sa porneasca nici cum si aveam in jur de 73 000 km si injectoarele erau foarte ok...dupa schimbarea bujiei cu una(Bosch) masina a revenit la standarde normale,deci parerea mea este ca au rol si la pornire...nu stiu cat dar au smile.gif la opel asta 1.7 D bujiile functioneaza doar de la 5-0 grade in jos smile.gif cand este cald ele nu functioneaza de loc(nu apar nici pe bord) dar la temperaturi joase functioneaza.
Imi cer scz daca am ofensat pe cineva dar eu am spus ce am vazut....
espacern
Eu am scris mai sus.....ce si cum.
Nu confundati injectoarele bune cu SISTEMUL de injectie bun.
Sistemul asta implica mult mai multe "device-uri"...pompa/senzori/filtre/compresie/etc.
La DCI-ul meu bujiile s-au ars dupa 1 an si restul de 7 ani pana l-am vandut a mers asa cu ele arse.
Si au fost niste ierni cu temperaturi joase si a pornit fara probleme si la -35.
Bujiile functioneaza mai mult dupa ce porneste motorul...asa este protocolul comandat de ECU.
Degeaba ai bujii noi/bune daca motorul are probleme la sistemul de injectie,nu o sa porneasca niciodata bine-Garantat la DCI!

@+
jfo
Salutare!apropo vad ca va pricepeti la bujii ,imi permit sa pun si eu o intrebare, cand sunt temperaturi mai scazute de -5 m a mea masina porneste normal doar daca pun bujiile de doua ori ,care este explicatia?
diesel_power
La dieselurile clasice erau mai importante bujiile. Compresia era mare la acelea (19-20:1) insa presiunea de injectie a combustibilului era muuult mai mica fata de un dci modern. Asta e explicatia pt care un dci porneste si cu bujiile arse, pe cand un 1.9d cu injectie indirecta nu prea. Practica coincide cu teoria in cazul asta.

Si bujiile mele sunt arse si a pornit fara probleme la -10.
balanel
Parerea mea ca e mult mai importanta temperatura semnificativ mai mare a aerului din camera de ardere (raportul de compresie mare), decat pulverizarea mai fina a carburantului (presiunea mare de injectie). Repet, e doar parerea mea.
Tractoarele romanesti alea facute la Brasov, oare aveau bujii incandescente?
cj98czh
Aveau .... 1 biggrin.gif in capatul galeriei de admisie ... de aceea "porneau" asa de bine iarna .... mai cu foc pe sub ele .... mai cu spray de pornire .... etc ...


Pai eu zic ca este diferenta intre carburant injectat cu cativa bari .... si injectat cu vreo 2200 bari cum este la dCi ..... o mica mare diferenta ...
diesel_power
QUOTE(balanel @ 19 Dec 2012, 23:35)
Parerea mea ca e mult mai importanta temperatura semnificativ mai mare a aerului din camera de ardere (raportul de compresie mare).
*



Si atunci de ce avem intercooler pentru a ne raci aerul de admisie si implicit a creste puterea? Sau de ce motorul are putere mai mare atunci cand e aerul din atmosfera e mai rece? (lucru valabil si la motoarele cu reactie de la avioane).
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.