lucinebunu
9 Jan 2009, 22:06
Buna ... again
. azi am reusit in cca 1 ora jumate sa schimb discurile pe fata si placutele. Floare la ureche.
ma gandeam ca e mai complicat ...
.
Kestia e ca vreau sa schimb si discurile pe spate (uzate) si ma cam framanta ceva.
daca lea mai schimbat cineva si cum e smecheriia. Am gasit la un magazin de piese auto disc spate simplu (fara rulment,senzor ABS) cu 170 RON buc. insa discul cu rulment si ABS difera enorm pretul 435 RON buc. Ce ma sfatuiti ???
a mai extras cineva rulmentii intregi din discul vechi ??? multumesc
Atasez si ceva poze cu schimbarea discurilor pe fatza
R19/16v
9 Jan 2009, 22:18
Ai curatat glisierele etrierelor?
lucinebunu
9 Jan 2009, 22:38
poti sami traduci pls ???
9 Jan 2009, 22:55:imi spune si mie cineva unde se afla senzorul la discurile fata de ABS ???
andu911
9 Jan 2009, 23:11
pe planetara, vezi si tu unde duce firul
vlad_laguna
10 Jan 2009, 09:57
eu am schimbat discurile pe spate. adica mecanicul. am stat langa el. s-a chinut putin dar per total nu este greu. eu am luat discurile cu tot cu rulment. senzorul de abs face citirea pe rulment si vine bagat undeva in spate.
andu911
10 Jan 2009, 10:29
pai cu tot cu rulment e destul de usor... fara trebuie presa neaparat
vlad_laguna
10 Jan 2009, 10:32
asa as fi facut si eu, dar la momentul respectiv nu am gasit disc fara rulment sau rulemnt fara disc. mie de fapt imi trebuia doar rulmentul pt ca nu imi mai mergea abs-ul.
andu911
10 Jan 2009, 10:38
nici eu n-am vazut pana acum fara rulment...
lucinebunu
10 Jan 2009, 23:27
eu am gasit disc fara rulment si fara abs la 170 RON buc. Zimmerman. si pline sunt la 425 RON BuC
Cat ai dat tu pe discurile cu rulment si abs ??
vlad_laguna
11 Jan 2009, 11:42
la mine au costat 500 ron bucata. marca skf sau cam asa ceva.
lucinebunu
11 Jan 2009, 12:16
pai nu vad de ce nu as schimba doar discurile daca as putea extrage rulmentii intregi...
au viatza asa scurta oare ??? pot sa i verific cumva daca sunt "dusi"?sincer n'as da 250 euro ... mai bine 90
eu zic sa faci un efort sa iei cu rulmenti cu tot
postasem cum sa schimbi discurile de frana fata. A disparut postu cumva ?
vlad_laguna
11 Jan 2009, 18:32
rulmentii de pe spate sigur nu o sa te mai tina mult. asa ca nu se justifica sa schimbi decat discul. mai bine mai dai un ban in plus si stai fara grija mult timp de acum incolo. parerea mea....
lucinebunu
12 Jan 2009, 03:30
mersi pt informatii. orikum eu incerc cu extragerea rulmentilor ... daca reusesc o sa merg sa iau discuri simple daca nu ... asta e.... in rest am mai tras o concluzie de care sincer nu stiam
c : daca calci frana la viteze mai mari de 70 Km/h si iti joaca volanul in mana ... e de la discuri
andu911
28 Jan 2009, 18:52
Exista cineva care a avut probleme cu rulmentii la Laguna 2 ?
Am gasit si eu discuri de frana pentru spate, fara rulmenti..
Brembo sunt pana in 200 ron, iar Bosch aproape 300. Pana la 1000 lei e diferenta destul de mare.
Luciane, in peste 70% din cazuri, daca apesi frana la viteza si joaca volanul in mana, este de la rotile deformate/neechilibrate.
lucinebunu
29 Jan 2009, 02:59
@andu chiar asta tineam sa te informez aia 30 % apartin mie
eu am pus jante cu gume noi si la viteze intre 90/130 KM cand calcam frana imi vibra volanul si trebuia sa l tin strans cu 2 maini.aici am vrut sa trag concluzia ca nu e de la roti ci de la discuri
pus discuri noi si de acasa pana in Tm (35 Km)nu tin mana pe volan parca ar stii drumu (glumeam
) mai ales cand pun frana .
si sunt cu ideea ca la discurile pe spate as loa tot fara rulmenti ca vad ca nimanui nu i'a pikat rulmentii pana aqum,eu sunt omu ce nu arunca banii in vand aiurea
Ai reusit sa extragi rulmentii? Sau sunt capsulati?
Daca da, fa si tu ceva poze sa vedem si noi. Cat de curand cred ca imi vine randul la schimbat discurile si tare nu as da 1000 ron pe 2 discuri.
Sunt si eu interesat daca se pot schimba doar discurile spate.
Cat pentru tremurat la pus frana, cauza sunt discurile fata ovalizate. Asta se intampla dupa ceva km daca sunt discurile proaste sau daca veniti de la drum cu masina si o bagati la spalat. A NU se face asa ceva.
Yutcaru
29 Jan 2009, 14:02
Si cand mergi foarte mult cu masina,si ai discurile incalzite si intr-o zona prinzi o ploaie torentiala ce faci atunci?Te opresti cu masina in drum ca sa nu ti se ovalizeze discurile?
Discurile nu se decalesc sau se ovalizeaza asa usor de la temperatura ( cald/rece )
Nu imi vine sa cred ca solutia asta este foarte plauzibila
lucinebunu
29 Jan 2009, 14:05
inca nu am aplicat operatia deoarece mai am de umblat zilele astea cu masina. cred ca saptamana viitoare o sa demontez discurile si va zic ce am rezolvat...
QUOTE(Yutcaru @ 29 Jan 2009, 14:02)
Si cand mergi foarte mult cu masina,si ai discurile incalzite si intr-o zona prinzi o ploaie torentiala ce faci atunci?Te opresti cu masina in drum ca sa nu ti se ovalizeze discurile?
Discurile nu se decalesc sau se ovalizeaza asa usor de la temperatura ( cald/rece )
Nu imi vine sa cred ca solutia asta este foarte plauzibila
Ia mai vezi tu cat apa iti intra cand mergi cu masina si cum e cand pun jetu pe roti cei de la spalatorie.
lucinebunu, asteptam info
QUOTE(Yutcaru @ 29 Jan 2009, 14:02)
Si cand mergi foarte mult cu masina,si ai discurile incalzite si intr-o zona prinzi o ploaie torentiala ce faci atunci?Te opresti cu masina in drum ca sa nu ti se ovalizeze discurile?
Discurile nu se decalesc sau se ovalizeaza asa usor de la temperatura ( cald/rece )
Nu imi vine sa cred ca solutia asta este foarte plauzibila
Discurile de frana sunt de fonta nodulara grafitata si nu sunt calite. In cazul in care se foloseste excesiv frana, discul este uzat mult , atunci acesta nu mai are posibilitatea de a disipa cantitatea de caldura acumulata, si in contact cu apa apre fenomenul de"calire" si datorita tensiunilor interne discul se ovalizeaza.
In timlul ploii discul este in mare masura protejat de catre janta, cauciuc si tabla de protectie din spatele acestuia, de aceea foarte rar se intampla ca deformarea sa apara fenomenul de ovalizare, dar poate apare in conditiile in care treci printr-o balta care depaseste inaltimea cauciucului, sau esti stropit de alta masina. La spalatorie ai mai multe sanse sa se intample pe motiv ca acolo jetul de apa este indreptat direct catre disc.
Din proprie experienta pot spune ca am patit-o dupa 5000km de la schimbarea discurilor. Am fost nevoit sa le rectific.
lucinebunu
29 Jan 2009, 23:00
frate inseamna ca la tine e altceva ... discurile nu se rectifica !
daca le'ai pus noi au cimentarea alea pe ele (depinde si de calitate).
andu911
29 Jan 2009, 23:23
Se pot rectifica daca ai aparatura necesara. Dar nu cred ca merita. Eu am dat pe un set de discuri fata, SBS parca, sau Zimmermann 250 lei.
Da-ne si noua pontu andu911 pt ca eu am gasit cel mai ieftin 200 ron bucata
scuze de off
lucinebunu
30 Jan 2009, 02:03
pai eu le'am luat cu 165 RON buc. cele de pe fata de 1 luna
30 Jan 2009, 02:04:
firma Zimmerman
andu911
30 Jan 2009, 02:34
Da, eu le-am luat acum 1 an si cam atat erau.
Gasesti cele mai ieftine FEBI la 150 lei buc.
@lucinebunu- cand am scri mai sus despre discuri stiu ce am scris. Lucrez la o firma care PRODUCE discuri de frana, asa ca ar trebui sa ma crezi. Discul este din fonta, se prelucreaza mecanic, se echilibreaza dinamic, se emulsioneaza si atat. Discul are caracteristica de min si max uzura, iar intre max si min se poate rectifica pe masina de rectificat plan. Se demonteaza de pe masina, se rectifica, se face echilibrare dinamica si se monteaza la loc. Totul e ca dupa rectificare grosimea discului sa nu fie mai mica de cota minima admisa. Se pot rectifica si direct pe masina, cu un ministrung, dar prin aceasta metoda nu se poate face si echilibrarea dinamica.
http://www.echipamentservice.com/html/deta...produse_43.html Daca la viteza mare iti trepideaza volanul, si asta se intampla dupa ce ai si echilibrat cauciucurile , atunci asta se trage de la faptul ca discul este dezechilibrat. Nu prea ai unde sa echilibrezi discuri, asa ca varianta cea mai simpla e schimbatul discului cu totul.
E bine sa mai iti pui un semn de intrebare ( www.google.ro) inainte de a contrazice pe cineva, daca nu esti sigur de ceea ce ai de gand sa spui.
lucinebunu
30 Jan 2009, 18:36
bine domnule. si atunci daca rectifici acel disc ii mai faci acele ovalizatii la discuri (sau poate nu stii). Eu nu te acuz stiind ca lucrezi acolo da ma indoiesc ca poate lucrezi akolo si muti coletele dintr'o parte'n alta
. Tin sa precizez ca TOATE discurile NOI au o ovalizatie milimetrica care aceasta ajuta la impingerea pistonasului inapoi dupa ce ai calcat frana ca acele placute sa nu ramana actionate pe disc ! Eu am avut un prieten patit in acea cauza care dupa ce si'a rectificat discurile, le'a pus pe masina si dupa 1 ora ce le'a pus a inceput sa i incalzeasca discul si roata deoarece acea ovalizatie nu mai exista pt ca a rectificat discurile respective si nu mai avea cum sa revina acele pistonase de la etriere dupa calcarea franei. A schimbat discurile si nu a mai avut probleme sa incalzeasca
. Sper ca m'am facut inteles
Ba chiar de loc. Tu crezi ca unul care muta colete de colo colo isi cumpara Laguna de noua? . Ce spui tu e aberant, revenirea etrierului si pistonului se face datorita arcului cu care e prevazuta placuta de pe exterior. Probabil s-au blocat datorita montarii gresite a placutelor.
Nu pot sa iti ofer un desen tehnic (deh - secret de serviciu) dar tare ti-as arata cam care este cota de planeitate pe fetele active ale discului, ca sa nu mai afirmi lucruri fara sa fii documentat.
Eu am schimbat la viata mea la cateva zeci de masini placute si discuri (vreo 4-5 marci) asa ca stiu ce vorbesc.
Cate ceasuri comparatoare ai folosit ca sa afirmi ca "TOATE discurile NOI au ovalitate"? Si pe cate tipuri de discuri ai facut masuratorile.
Sunt multe persoane care au auzit "ceva" si transforma acel ceva in axioma.
Nu incerc sa demonstrez nimic, dar e bine ca cine citeste pe acest forum sa primeasca informatii corecte pentru a nu fi pacaliti de "mecanici" care sa le spuna ca "merge asa" , " asa face toate" , "las' dom'le ca eu stiu" si multe texte de astea.
lucinebunu
31 Jan 2009, 16:21
in primu rand nu are rost kestia cu "daca lucram la colete luam masina noua" !!
Eu stiu unu ce sia luat un BMW in rate si nu are bani de benzina sa circule . deci...
si in legatura cu problema asta o sa ma documentez mai bine si sa revin cu informatii
Rautatea a fost din partea ta, facind o astfel de afirmatie. E bine ca ai acceptat faptul ca nu detii adevarul absolut, si ca trebuie sa te documentezi. Asta duce la progres. Inchei aici off-topicul.
Iti ofer o documentatie , pentru ca sa nu mai cauti tu.
vlad_laguna permitemi sa te corectez partea magnetica pt ABS pe spate la laguna 2 se afla pe discul de frana,rulmentul nu are nici o treaba cu ABS-ul.pe partea din interior a discului de frana se afla o banda magnetica aceea este pentru ABS
mariusvaszi
11 Apr 2010, 17:51
buna
acea banda magnetica de unde se poate achizitiona ?
Francisc 2
12 Apr 2010, 00:03
lucinebunu,nu e pacat sa nu schimbi discul cu rulment cu tot daca tot il schimbi?...greutatea masini + incarcatura stau pe acei rulmenti,iar in curbe ...saracuti ,numai ei stiu ce patesc.Stiu ca e scump dar mai bine schimbal cu totul cand ai banutzii .Nu ai vazut pe forum pe nici unul care sa se planga de rulmenti pentru ca au luat discul cu totul ,iar care nu l-a luat cum trebuie...il vei vedea pe forum cat de curand.E un sfat prietenesc ,sper ca nu te superi.
P.S. foate misto jenti ai la masinutza
,de cat sunt si ce marime ai la caciucuri,dami un PM
silvicaaa
23 Apr 2010, 23:53
salut
ai resuit sa scoti rulmentii(intregi) pana la urma de pe discul vechi si sa ii montezi pe discul nou?
pentru cei care va intereseaza am gasit un producator din franta de rulmenti de spate pt laguna 2
inca nu miam comandat sa vad daca sunt buni dar o sa revin cu detalii cand o sa imi comand
silvicaaa
27 Apr 2010, 20:38
Salut
astazi am demontat discurile pe spate. Am cumparat discuri noi fara rulment. In ceea ce priveste schimbul de rulmenti de pe discul vechi pe cel nou m-am lamurit cum se face, se scot cu presa.
Am insa o nelamurire cu privire la acea banda, din cate am inteles eu magnetica pentru ABS, ESP. Din cate am vazut, pe discul vechi acea banda magnetica cu invelis de cauciuc sta intr-un fel de șanț in partea din spate a discului. In schimb pe discul nou nu exista un astfel de șanț. Se poate scoate acea banda magnetica fara a fi deteriorata? Este lipita, sau este prin presare?
casper_mik
27 Apr 2010, 21:22
yo am schimat in septembrie anul trecut toate discurile si placutele..erau foarte uzate.. am pus ATE.. discurile de pe spate fiind cu rulmenti.. total m.a costat 2.700 LEi (27.mil)fara mana le lucru..cumparate de pe AUTOTOTAL.ro de un prieten care atelier mecanc si implicit acces la pret de producator.. sau mai bine-zis la pret de depozit..
atasez si o poza..
numai bine
dai un ban dar stai in fata. Discurile care le vad la tine in foto sunt Ate dar sunt varful de gama si tocmai de aceea au costat. bine ca ai pus si placutele tot Ate. Sa imi spui cum se comporta franele (desi sunt convins ca f bine).
pt discurile fara rulment sunt si eu interesat daca se pot schimba.pt discuri intrati pe autokarma.ro
casper_mik
1 May 2010, 15:29
@byby: intradevar am tinut sa iau ATE.. si daca tot fac o treaba sa o fac bine.. ca pana la urma nu le schimb in fiecare an.. sunt foarte multumit de ele.. pot spune ca isi fac treaba din plin.. lucru la care cu siguranta contribuie si cauciucurile (MICHELIN) care si ele au doar un an..
un salut
BuNeL_u
2 May 2010, 11:35
QUOTE(silvicaaa @ 23 Apr 2010, 23:53)
salut
ai resuit sa scoti rulmentii(intregi) pana la urma de pe discul vechi si sa ii montezi pe discul nou?
salut. nu am reusit sa scot rulmentii vechi. am luat discuri cu tot cu rulmenti !
googlede
2 May 2010, 13:14
BuNeL_u , de ce nu ai reusit sa scoti rulmentii?? s-au spart ?
BuNeL_u
2 May 2010, 14:55
din pacate
da
BuNeL_u ciudata treeaba zici tu k ti sau spart rulmenti cand iai scos afara ca eu am scos si nu am avut probleme de genul acesta chiar au iesit usor si fara prea mult efort
BuNeL_u
9 May 2010, 14:55
cred ca am avut probleme cu ei inainte de a i demonta, unul parea gripat si unul sparte cosu cu bile
Lucian_19
17 May 2010, 17:05
dar cum arata presa pt rulmenti ca as vrea sa schimb discurile si poate pot sa pun rulmentii pe care-i am.pana acum nu au dat semne ca ar avea defecte si cred ca mai merg.multam!
Lucian _19 este o presa normala ca orcare doar ca o sa ai nevoie de cateva scule,una pt a putea scoate rulmentul fara sa afectezi banda magnetica de la ABS si una care sa se potriveasca sa intre in disc.eu am folosit 1 bucata de teava pe partea cu ABS-ul iar in partea cealalta un distantier adica o teava plina
Lucian_19
19 May 2010, 15:30
ok,mersi!cand o sa scot discurile ,o sa-mi dau seama mai bine de ceea ce e nevoie.ma gandeam ca e ceva mai complicat,de-asta am intrebat.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.