Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Schimbare discuri frana spate Laguna II
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Gama Renault Laguna > Laguna II
Pages: 1, 2, 3, 4
lucinebunu
Buna ... again smile.gif . azi am reusit in cca 1 ora jumate sa schimb discurile pe fata si placutele. Floare la ureche. smile.gif ma gandeam ca e mai complicat ... biggrin.gif icon_mrgreen.gif .
Kestia e ca vreau sa schimb si discurile pe spate (uzate) si ma cam framanta ceva.
daca lea mai schimbat cineva si cum e smecheriia. Am gasit la un magazin de piese auto disc spate simplu (fara rulment,senzor ABS) cu 170 RON buc. insa discul cu rulment si ABS difera enorm pretul 435 RON buc. Ce ma sfatuiti ???
a mai extras cineva rulmentii intregi din discul vechi ??? multumesc smile.gif Atasez si ceva poze cu schimbarea discurilor pe fatza rolleyes.gif
R19/16v
Ai curatat glisierele etrierelor?
lucinebunu
poti sami traduci pls ??? blink.gif

9 Jan 2009, 22:55:
imi spune si mie cineva unde se afla senzorul la discurile fata de ABS ??? ph34r.gif
andu911
pe planetara, vezi si tu unde duce firul biggrin.gif
vlad_laguna
eu am schimbat discurile pe spate. adica mecanicul. am stat langa el. s-a chinut putin dar per total nu este greu. eu am luat discurile cu tot cu rulment. senzorul de abs face citirea pe rulment si vine bagat undeva in spate.
andu911
pai cu tot cu rulment e destul de usor... fara trebuie presa neaparat
vlad_laguna
asa as fi facut si eu, dar la momentul respectiv nu am gasit disc fara rulment sau rulemnt fara disc. mie de fapt imi trebuia doar rulmentul pt ca nu imi mai mergea abs-ul.
andu911
nici eu n-am vazut pana acum fara rulment...
lucinebunu
eu am gasit disc fara rulment si fara abs la 170 RON buc. Zimmerman. si pline sunt la 425 RON BuC
Cat ai dat tu pe discurile cu rulment si abs ??
vlad_laguna
la mine au costat 500 ron bucata. marca skf sau cam asa ceva.
lucinebunu
pai nu vad de ce nu as schimba doar discurile daca as putea extrage rulmentii intregi...
au viatza asa scurta oare ??? pot sa i verific cumva daca sunt "dusi"?sincer n'as da 250 euro ... mai bine 90 smile.gif blush.gif
tuner
eu zic sa faci un efort sa iei cu rulmenti cu tot

postasem cum sa schimbi discurile de frana fata. A disparut postu cumva ?
vlad_laguna
rulmentii de pe spate sigur nu o sa te mai tina mult. asa ca nu se justifica sa schimbi decat discul. mai bine mai dai un ban in plus si stai fara grija mult timp de acum incolo. parerea mea....
lucinebunu
mersi pt informatii. orikum eu incerc cu extragerea rulmentilor ... daca reusesc o sa merg sa iau discuri simple daca nu ... asta e.... in rest am mai tras o concluzie de care sincer nu stiam rolleyes.gif c : daca calci frana la viteze mai mari de 70 Km/h si iti joaca volanul in mana ... e de la discuri icon_mrgreen.gif
andu911
Exista cineva care a avut probleme cu rulmentii la Laguna 2 ?

Am gasit si eu discuri de frana pentru spate, fara rulmenti..

Brembo sunt pana in 200 ron, iar Bosch aproape 300. Pana la 1000 lei e diferenta destul de mare. biggrin.gif

Luciane, in peste 70% din cazuri, daca apesi frana la viteza si joaca volanul in mana, este de la rotile deformate/neechilibrate.
lucinebunu
@andu chiar asta tineam sa te informez aia 30 % apartin mie smile.gif eu am pus jante cu gume noi si la viteze intre 90/130 KM cand calcam frana imi vibra volanul si trebuia sa l tin strans cu 2 maini.aici am vrut sa trag concluzia ca nu e de la roti ci de la discuri smile.gif
pus discuri noi si de acasa pana in Tm (35 Km)nu tin mana pe volan parca ar stii drumu (glumeam biggrin.gif ) mai ales cand pun frana .
si sunt cu ideea ca la discurile pe spate as loa tot fara rulmenti ca vad ca nimanui nu i'a pikat rulmentii pana aqum,eu sunt omu ce nu arunca banii in vand aiurea rolleyes.gif
byby
Ai reusit sa extragi rulmentii? Sau sunt capsulati?
Daca da, fa si tu ceva poze sa vedem si noi. Cat de curand cred ca imi vine randul la schimbat discurile si tare nu as da 1000 ron pe 2 discuri.
quze
Sunt si eu interesat daca se pot schimba doar discurile spate.

Cat pentru tremurat la pus frana, cauza sunt discurile fata ovalizate. Asta se intampla dupa ceva km daca sunt discurile proaste sau daca veniti de la drum cu masina si o bagati la spalat. A NU se face asa ceva.
Yutcaru
Si cand mergi foarte mult cu masina,si ai discurile incalzite si intr-o zona prinzi o ploaie torentiala ce faci atunci?Te opresti cu masina in drum ca sa nu ti se ovalizeze discurile?
Discurile nu se decalesc sau se ovalizeaza asa usor de la temperatura ( cald/rece )
Nu imi vine sa cred ca solutia asta este foarte plauzibila
lucinebunu
inca nu am aplicat operatia deoarece mai am de umblat zilele astea cu masina. cred ca saptamana viitoare o sa demontez discurile si va zic ce am rezolvat... happy.gif
quze
QUOTE(Yutcaru @ 29 Jan 2009, 14:02)
Si cand mergi foarte mult cu masina,si ai discurile incalzite si intr-o zona prinzi o ploaie torentiala ce faci atunci?Te opresti cu masina in drum ca sa nu ti se ovalizeze discurile?
Discurile nu se decalesc sau se ovalizeaza asa usor de la temperatura ( cald/rece )
Nu imi vine sa cred ca solutia asta este foarte plauzibila
*



Ia mai vezi tu cat apa iti intra cand mergi cu masina si cum e cand pun jetu pe roti cei de la spalatorie.


lucinebunu, asteptam info smile.gif
byby
QUOTE(Yutcaru @ 29 Jan 2009, 14:02)
Si cand mergi foarte mult cu masina,si ai discurile incalzite si intr-o zona prinzi o ploaie torentiala ce faci atunci?Te opresti cu masina in drum ca sa nu ti se ovalizeze discurile?
Discurile nu se decalesc sau se ovalizeaza asa usor de la temperatura ( cald/rece )
Nu imi vine sa cred ca solutia asta este foarte plauzibila
*



Discurile de frana sunt de fonta nodulara grafitata si nu sunt calite. In cazul in care se foloseste excesiv frana, discul este uzat mult , atunci acesta nu mai are posibilitatea de a disipa cantitatea de caldura acumulata, si in contact cu apa apre fenomenul de"calire" si datorita tensiunilor interne discul se ovalizeaza.
In timlul ploii discul este in mare masura protejat de catre janta, cauciuc si tabla de protectie din spatele acestuia, de aceea foarte rar se intampla ca deformarea sa apara fenomenul de ovalizare, dar poate apare in conditiile in care treci printr-o balta care depaseste inaltimea cauciucului, sau esti stropit de alta masina. La spalatorie ai mai multe sanse sa se intample pe motiv ca acolo jetul de apa este indreptat direct catre disc.
Din proprie experienta pot spune ca am patit-o dupa 5000km de la schimbarea discurilor. Am fost nevoit sa le rectific.
lucinebunu
frate inseamna ca la tine e altceva ... discurile nu se rectifica ! rolleyes.gif daca le'ai pus noi au cimentarea alea pe ele (depinde si de calitate).
andu911
Se pot rectifica daca ai aparatura necesara. Dar nu cred ca merita. Eu am dat pe un set de discuri fata, SBS parca, sau Zimmermann 250 lei.
quze
Da-ne si noua pontu andu911 pt ca eu am gasit cel mai ieftin 200 ron bucata smile.gif scuze de off
lucinebunu
pai eu le'am luat cu 165 RON buc. cele de pe fata de 1 luna

30 Jan 2009, 02:04:
firma Zimmerman
andu911
Da, eu le-am luat acum 1 an si cam atat erau.
Gasesti cele mai ieftine FEBI la 150 lei buc.




byby
@lucinebunu- cand am scri mai sus despre discuri stiu ce am scris. Lucrez la o firma care PRODUCE discuri de frana, asa ca ar trebui sa ma crezi. Discul este din fonta, se prelucreaza mecanic, se echilibreaza dinamic, se emulsioneaza si atat. Discul are caracteristica de min si max uzura, iar intre max si min se poate rectifica pe masina de rectificat plan. Se demonteaza de pe masina, se rectifica, se face echilibrare dinamica si se monteaza la loc. Totul e ca dupa rectificare grosimea discului sa nu fie mai mica de cota minima admisa. Se pot rectifica si direct pe masina, cu un ministrung, dar prin aceasta metoda nu se poate face si echilibrarea dinamica. http://www.echipamentservice.com/html/deta...produse_43.html
Daca la viteza mare iti trepideaza volanul, si asta se intampla dupa ce ai si echilibrat cauciucurile , atunci asta se trage de la faptul ca discul este dezechilibrat. Nu prea ai unde sa echilibrezi discuri, asa ca varianta cea mai simpla e schimbatul discului cu totul.
E bine sa mai iti pui un semn de intrebare ( www.google.ro) inainte de a contrazice pe cineva, daca nu esti sigur de ceea ce ai de gand sa spui.
lucinebunu
bine domnule. si atunci daca rectifici acel disc ii mai faci acele ovalizatii la discuri (sau poate nu stii). Eu nu te acuz stiind ca lucrezi acolo da ma indoiesc ca poate lucrezi akolo si muti coletele dintr'o parte'n alta sleep.gif . Tin sa precizez ca TOATE discurile NOI au o ovalizatie milimetrica care aceasta ajuta la impingerea pistonasului inapoi dupa ce ai calcat frana ca acele placute sa nu ramana actionate pe disc ! Eu am avut un prieten patit in acea cauza care dupa ce si'a rectificat discurile, le'a pus pe masina si dupa 1 ora ce le'a pus a inceput sa i incalzeasca discul si roata deoarece acea ovalizatie nu mai exista pt ca a rectificat discurile respective si nu mai avea cum sa revina acele pistonase de la etriere dupa calcarea franei. A schimbat discurile si nu a mai avut probleme sa incalzeasca dry.gif . Sper ca m'am facut inteles wub.gif
byby
Ba chiar de loc. Tu crezi ca unul care muta colete de colo colo isi cumpara Laguna de noua? . Ce spui tu e aberant, revenirea etrierului si pistonului se face datorita arcului cu care e prevazuta placuta de pe exterior. Probabil s-au blocat datorita montarii gresite a placutelor.
Nu pot sa iti ofer un desen tehnic (deh - secret de serviciu) dar tare ti-as arata cam care este cota de planeitate pe fetele active ale discului, ca sa nu mai afirmi lucruri fara sa fii documentat.
Eu am schimbat la viata mea la cateva zeci de masini placute si discuri (vreo 4-5 marci) asa ca stiu ce vorbesc.
Cate ceasuri comparatoare ai folosit ca sa afirmi ca "TOATE discurile NOI au ovalitate"? Si pe cate tipuri de discuri ai facut masuratorile.
Sunt multe persoane care au auzit "ceva" si transforma acel ceva in axioma.
Nu incerc sa demonstrez nimic, dar e bine ca cine citeste pe acest forum sa primeasca informatii corecte pentru a nu fi pacaliti de "mecanici" care sa le spuna ca "merge asa" , " asa face toate" , "las' dom'le ca eu stiu" si multe texte de astea.
lucinebunu
in primu rand nu are rost kestia cu "daca lucram la colete luam masina noua" !!
Eu stiu unu ce sia luat un BMW in rate si nu are bani de benzina sa circule . deci...
si in legatura cu problema asta o sa ma documentez mai bine si sa revin cu informatii
byby
Rautatea a fost din partea ta, facind o astfel de afirmatie. E bine ca ai acceptat faptul ca nu detii adevarul absolut, si ca trebuie sa te documentezi. Asta duce la progres. Inchei aici off-topicul.
Iti ofer o documentatie , pentru ca sa nu mai cauti tu.
bad_x
vlad_laguna permitemi sa te corectez partea magnetica pt ABS pe spate la laguna 2 se afla pe discul de frana,rulmentul nu are nici o treaba cu ABS-ul.pe partea din interior a discului de frana se afla o banda magnetica aceea este pentru ABS
mariusvaszi
buna

acea banda magnetica de unde se poate achizitiona ?
Francisc 2
lucinebunu,nu e pacat sa nu schimbi discul cu rulment cu tot daca tot il schimbi?...greutatea masini + incarcatura stau pe acei rulmenti,iar in curbe ...saracuti ,numai ei stiu ce patesc.Stiu ca e scump dar mai bine schimbal cu totul cand ai banutzii .Nu ai vazut pe forum pe nici unul care sa se planga de rulmenti pentru ca au luat discul cu totul ,iar care nu l-a luat cum trebuie...il vei vedea pe forum cat de curand.E un sfat prietenesc ,sper ca nu te superi.

P.S. foate misto jenti ai la masinutza cool.gif ,de cat sunt si ce marime ai la caciucuri,dami un PM
silvicaaa
salut

ai resuit sa scoti rulmentii(intregi) pana la urma de pe discul vechi si sa ii montezi pe discul nou?
bad_x
pentru cei care va intereseaza am gasit un producator din franta de rulmenti de spate pt laguna 2


inca nu miam comandat sa vad daca sunt buni dar o sa revin cu detalii cand o sa imi comand
silvicaaa
Salut

astazi am demontat discurile pe spate. Am cumparat discuri noi fara rulment. In ceea ce priveste schimbul de rulmenti de pe discul vechi pe cel nou m-am lamurit cum se face, se scot cu presa.
Am insa o nelamurire cu privire la acea banda, din cate am inteles eu magnetica pentru ABS, ESP. Din cate am vazut, pe discul vechi acea banda magnetica cu invelis de cauciuc sta intr-un fel de șanț in partea din spate a discului. In schimb pe discul nou nu exista un astfel de șanț. Se poate scoate acea banda magnetica fara a fi deteriorata? Este lipita, sau este prin presare?
casper_mik
yo am schimat in septembrie anul trecut toate discurile si placutele..erau foarte uzate.. am pus ATE.. discurile de pe spate fiind cu rulmenti.. total m.a costat 2.700 LEi (27.mil)fara mana le lucru..cumparate de pe AUTOTOTAL.ro de un prieten care atelier mecanc si implicit acces la pret de producator.. sau mai bine-zis la pret de depozit..
atasez si o poza..
numai bine
byby
dai un ban dar stai in fata. Discurile care le vad la tine in foto sunt Ate dar sunt varful de gama si tocmai de aceea au costat. bine ca ai pus si placutele tot Ate. Sa imi spui cum se comporta franele (desi sunt convins ca f bine).
ccv81
pt discurile fara rulment sunt si eu interesat daca se pot schimba.pt discuri intrati pe autokarma.ro
casper_mik
@byby: intradevar am tinut sa iau ATE.. si daca tot fac o treaba sa o fac bine.. ca pana la urma nu le schimb in fiecare an.. sunt foarte multumit de ele.. pot spune ca isi fac treaba din plin.. lucru la care cu siguranta contribuie si cauciucurile (MICHELIN) care si ele au doar un an..
un salut
BuNeL_u
QUOTE(silvicaaa @ 23 Apr 2010, 23:53)
salut

ai resuit sa scoti rulmentii(intregi) pana la urma de pe discul vechi si sa ii montezi pe discul nou?
*



salut. nu am reusit sa scot rulmentii vechi. am luat discuri cu tot cu rulmenti !
googlede
BuNeL_u , de ce nu ai reusit sa scoti rulmentii?? s-au spart ?
BuNeL_u
din pacate sad.gif da
bad_x
BuNeL_u ciudata treeaba zici tu k ti sau spart rulmenti cand iai scos afara ca eu am scos si nu am avut probleme de genul acesta chiar au iesit usor si fara prea mult efort
BuNeL_u
cred ca am avut probleme cu ei inainte de a i demonta, unul parea gripat si unul sparte cosu cu bile
Lucian_19
dar cum arata presa pt rulmenti ca as vrea sa schimb discurile si poate pot sa pun rulmentii pe care-i am.pana acum nu au dat semne ca ar avea defecte si cred ca mai merg.multam!
bad_x
Lucian _19 este o presa normala ca orcare doar ca o sa ai nevoie de cateva scule,una pt a putea scoate rulmentul fara sa afectezi banda magnetica de la ABS si una care sa se potriveasca sa intre in disc.eu am folosit 1 bucata de teava pe partea cu ABS-ul iar in partea cealalta un distantier adica o teava plina
Lucian_19
ok,mersi!cand o sa scot discurile ,o sa-mi dau seama mai bine de ceea ce e nevoie.ma gandeam ca e ceva mai complicat,de-asta am intrebat.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.