lukero
29 Dec 2008, 15:15
Salutare tuturor! Am o mare rugaminte: am nevoie de schema electrica de la Laguna1. In special ma intereseaza schema de la maneta de la stergatoare sau cel putin codul culorilor de la fire. Multumesc anticipat!
ricochet2
29 Dec 2008, 15:38
lukero
29 Dec 2008, 16:12
multumesc ricochet2. nu ma ajuta prea mult, dar sunt bune. multumesc inca odata pentru intentie.
29 Dec 2008, 14:28:
ca sa fiu mai pe inteles, ma intereseaza "unde duc" firele de la pinii bratului din poza.
dorin85
29 Dec 2008, 16:33
Ceva pentru labuna 1 ph2 are cineva?
ricochet2
29 Dec 2008, 19:30
Pai lukero, mai am scheme electrice. Cel mai bine ti le dau pe YM, merge mai repede. Trimite-mi un PM cu ID-ul de YM si ti le dau prin YM. Sper sa se potriveasca. Majoritatea sint ce-i drept pentru Laguna II, dar poate sint si pentru Laguna si se potrivesc.
strumfuadi
29 Dec 2008, 21:01
vezi in schema.
[attachmentid=1627490124]
daca vrei tot pdf'ul cu explicatia conectorilor, firelor, bla-bla, da'mi un pm si lasa'mi un id de mess.
lukero
29 Dec 2008, 21:39
pavel_luke@yahoo.com. mersi. sper sa ma ajute
B o g d a n
30 Dec 2008, 14:00
Am si eu probleme cu dezaburirea haionului,va rog schema electrica daca se poate.Multumesc.Mail:bogdanfilculescu@yahoo.com.
ricochet2
30 Dec 2008, 18:58
Exact problema ta o am si eu, Bogdan. Dar eu dau drumul la caldura inauntru si se dezabureste (si chiar foarte repede) si luneta.
B o g d a n
30 Dec 2008, 19:25
Am verificat si releul si siguranta,totu functioneaza
ricochet2
30 Dec 2008, 19:43
Si la mine la fel.
B o g d a n
30 Dec 2008, 20:27
Si cum descoperim cauza,ca la mine a functionat pina acum o luna.
ricochet2
30 Dec 2008, 20:30
La mine nu a functionat niciodata de cand am cumparat eu masina. Am aparat de masura, pot (cand ne-o mai lasa frigul asta cumplit) sa vad daca traseul de dezaburire conduce sau e intrerupt. Apoi o sa masor sa vad daca vine tensiune la bornele dezaburitorului. Dar, cum spuneam, asta asa, ca ambitie. Luneta se poate dezaburi repede, doar pornind caldura din habitaclu. Pe frigul asta, oricum e pornita.
daniellu
30 Dec 2008, 20:48
@bogdan si ricochet2:daca ajunge curent pana la dezab. verificati masa(papucul opus celui prin care vine 12V).Fa o masa la acesta(fir mai gros prins bine la caroserie) si vedeti ce se intampla.Aceeasi problema am avut-o si eu,era masa intrerupta. Sa stiti ca intotdeauna rezolvarea sta in lucrurile cele mai simple.Vedeti schema pag 88. Bafta!
vali1971ro
31 Dec 2008, 10:57
pentru a verifica prezenta tensiunii folositi cu incredere un bec de 12v , aparatele de masura (cele electronice,in special) au rezistenta interna mare si va pot pacali!
succes!
B o g d a n
31 Dec 2008, 11:30
Eu am verificat tot traseul pina cind intra in bord,acolo nu prea mai am acces (trebuie demontat tabloul de sigurante).
vali1971ro
31 Dec 2008, 12:04
sa inteleg ca nu este tensiune la conectorul dezaburirii? oricum acea tensiune vine de la un releu (pe care ar trebui sa-l auzi cand cuplezi dezaburirea).
ricochet2
31 Dec 2008, 13:37
La mine se aude cand cupleaza. Si se aprinde si becul. Dar nu decupleaza dupa 2 min, cum ar trebui.
vali1971ro
31 Dec 2008, 14:57
dupa cate stiu eu decupleaza cam in 15 minute. tensiune este?(12v-verificati cu becul!)
B o g d a n
31 Dec 2008, 15:40
La mine cupleaza releul,apare tensiune la siguranta,dar pe firele care pleaca la haion(le-am verificat in pragul de pe dreapta)nu ajunge.
31 Dec 2008, 17:21:
La multi ani!Ne vedem la anu.
despre schema mea mai stie cineva ceva?
Johnny78
2 Jan 2009, 01:43
QUOTE(B o g d a n @ 31 Dec 2008, 16:40)
La mine cupleaza releul,apare tensiune la siguranta,dar pe firele care pleaca la haion(le-am verificat in pragul de pe dreapta)nu ajunge.
<span class='edit'>31 Dec 2008, 17:21:</span>
La multi ani!Ne vedem la anu.
vezi intre siguranta si cablu, mai exact in spatele tabloului.
@lukero
mai da niste detalii ale masinii gen an fabricatie, tip motor si eventual nivel de dotare...sa stie si noi ce trimitem
B o g d a n
2 Jan 2009, 13:05
Am o Laguna RT, 1,8 ,din 1995,motor tip F3P.
In spatele tabloului ai acces foarte greu si nici timp nu am avut(vremea nasoala).
Johnny78
4 Jan 2009, 01:38
pai in cazul asta nu prea ai ce sa faci
mai asteapta sa se mai imbuneze vremea...
ricochet2
4 Jan 2009, 02:58
Eu am masurat azi rezistenta electrica a dezaburitorului si exista, deci sarma e buna. Am masurat tensiunea la borne si NIET. Nu exista. Acum ar trebui sa vad unde e buba pe la releu (care se aude ca cupleaza), dar sincer, cred ca e cea mai mica problema la Laguna mea. In fond, dupa cum spuneam, in 2 minute maxim e perfect dezaburit daca dau drumul la caldura. Si nici nu trebuie sa fie motorul foarte cald.
Johnny78
4 Jan 2009, 12:18
daca releul e ok, cablul e ok, masa e ok, atunci cautati fratilor sa vedeti daca nu e intrerupt circuitul pe luneta sau daca nu exista o problema la...buton
strumfuadi
4 Jan 2009, 12:53
johnny, a masurat rezistenta dezaburitorului de pe luneta si EXISTA, deci nu e intrerupt.
ricochet2
4 Jan 2009, 14:59
Exact.
B o g d a n
4 Jan 2009, 16:41
Eu cred ca defectiunea este in tabloul de sigurante sau la mufele care ies din el.
ricochet2
4 Jan 2009, 17:41
La tine sau la mine ?
B o g d a n
4 Jan 2009, 19:01
Cred ca la amindoi.
ricochet2
4 Jan 2009, 19:44
Sau traseul e intrerupt pe undeva prin caroserie, caz in care am pus-o. Unde e releul, ai idee, Bogdan ? Ma gandesc sa masor si acolo.
La mine a mers foarte bine si frumos pana anul trecut prin primavara.
Apoi brusc n-a mai vrut.
Ma gandesc ca ii imposibil sa se fi intrerupt undeva pe traseu asa dintr-o data.
Alta trebuie sa fie cauza.
Ma documentez, fac si niste munca de "teren" si revin cu detalii peste ceva timp.
strumfuadi
4 Jan 2009, 20:23
QUOTE(CiPPtm @ 4 Jan 2009, 20:12)
Ma gandesc ca ii imposibil sa se fi intrerupt undeva pe traseu asa dintr-o data.
Nu este imposibil, electrica este boala Renault dintotdeauna. E foarte posibil sa nu mai faca contact vreun papuc, vreo mufa, vreo masa. Trebuie luat si verificat pe firul apei.
B o g d a n
5 Jan 2009, 14:43
Releul este sub sigurante,ai acces prin partea de jos(pe la pedalier)si se desface un capac.
ricochet2
5 Jan 2009, 14:46
Adevarul ca eu am o chestie care se balangane in cutia cu sigurante. Nu stiu daca ala e releul de la dezaburitor sau e altceva. E o mica cutiuta cubica. Nu-mi place ca joaca acolo si nu stiu de fapt ce e.
B o g d a n
5 Jan 2009, 15:09
Este primul din stinga(masini)
ricochet2
5 Jan 2009, 16:00
Sub tabloul de sigurante ?
B o g d a n
5 Jan 2009, 17:21
Da,ia acces prin partea de jos.
dorin85
5 Jan 2009, 18:00
Vali are dreptate la partea cu aparatul de masura (mai bun este un bec).
Daca nu aveti tensiune la bornele lunetei, atunci pe langa releu, masa si sigurante verificati si firele dintre haion si croserie pt ca acolo s-ar putea sa fie problema (din tot circuitul de dezaburire doar acolo avem fire in miscare, si mai ales iarna cand este f. frig izolatia acestora se rupe pt ca devine casanta , probabil s-a rupt un fir)
B o g d a n
5 Jan 2009, 18:13
Am verificat tot circuitul pina aproape de tabloul de sigurante(acolo accesul este greu),iar siguranta si releul sunt bune.
dorin85
6 Jan 2009, 18:17
in cazul asta apasa pe butonul de dezaburire si stai cu urechea pe releu, daca nu face poc inseamna ca este ars releul (bobina, nu contactul),sau nu ai comanda pe releu, si aici intra iar o gramada de chestii: nu ai tensiune la iesirea(pt releu) din unitatea de clima, sau e arsa alta siguranta care alimenteaza unitatea aia. Cel mai simplu ca sa vezi unde e problema este sa faci o punte cu o sarma (adica sa faci pe releul)vezi bornele unde se inchide contactul releului si faci acolo o punte cu sarma si apio verifici daca se dezgheata, dar trebuie sa ai o schema electrica identica cu cea de pe masina ca sa nu pornesti altceva cu puntea aia. Succes
ricochet2
6 Jan 2009, 19:54
La mine face poc, Dorine. Dar desi releul face poc, pe dezaburitor curent ioc.
dorin85
6 Jan 2009, 21:36
Ricochet2, in cazul asta verifica cu un bec daca ai tensiune pe bornele unde intra releul (il scoti afara si verifici) fara sa pornesti instalatia, pui doar contactul sa se alimenteze cutia de sigurante,apoi masori cu un bec si din toate bornele acelea unde intra releul trebuie sa ai tensiune doar pe una (fara sa cuplezi instalatia din buton). Daca nu ai tensiune si zici ca siguranta e buna atunci ai vreun contact imperfect intre ele. Daca ai tensiune atunci fa puntea aia de care am vorbit mai sus ca sa elimini releu. Daca nici asa nu vrea trebuie sa fie ceva dupa releu ,pe circuit.Succes
B o g d a n
6 Jan 2009, 23:25
La mine cind apesi butonul se aude releul si apare tensiune la siguranta.
ricochet2
7 Jan 2009, 02:04
Dorin, as verifica, daca as gasi pardalnicul de releu. Nu stiu unde e. Am desfacut capacul ala de sub bord si am dat doar de sigurante.
strumfuadi
7 Jan 2009, 09:41
Desurubeaza panoul cu sigurante si o sa ai o revelatie. E mataraia din lume acolo, relee, fire...
B o g d a n
7 Jan 2009, 12:41
Incearca si sub acel capac,accesul este de jos in sus,acolo este releul cu pricina nu unde spune strumfuadi(acolo sunt alte relee).
ricochet2
7 Jan 2009, 14:29
Daca bag mana sub acel capac pot doar sa pipai. In veci nu o sa vad care sint pinii, nici vorba sa pot sa masor.
B o g d a n
7 Jan 2009, 15:20
Mai exista un capac acolo,sub el este releul.Vezi capacul are gauri.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.