Deci vb serios cu ce am scri . Acuma sunt la munca nu am timp da in cel mai scurt timp va scriu detaliat cea ce am scris anterior .
Mai nou am primit o scrisoare de la renault sa ma prezint pentru schimbarea cablajului la motor
O sa revin si cu poze cu devizul dupa ce am scos masina !
<span class='edit'>14 Feb 2009, 16:17:</span>
Nu vreau sa desfiintez Koleos-ul si nici nu sunt platit sa fac asta. Doar imi exprim parerea despre aceasta masina.
Fiind un SUV, ma asteptam sa fie mult mai confortabil, insa nu este asa. Sezutul, forma scaunelor, lasa mult de dorit, precum si spatiul atat in fata, dar mai ales in spate. Megan-ul II este mult mai confortabil si la o treime din pret. Capitonajul scaunelor, acel model de tapiterie foarte ciudat, existent pe varianta Dynamique este foarte sensibil, deja s-a rupt in cateva locuri.
Masina a venit echipata, din fabrica cu cauciucuri Hankook mixte, extrem de proaste, pe noroi nu fac fata deloc, le-am schimbat cu nokian m+s, parca se descurca mai bine. Dar pentru aventuri off-road (light, ca mai mult nu poate) trebuie neaparat cauciucuri speaciale. Am ramas de nenumarate ori impotmolit in noroi, chiar si cu cauciucurile m+s, ia masina imi dadea toate erorile posibile: 4WD Unavailable, Check ESP, Chek ABS. Din modul 4WD Lock, trecea automat in modul 2WD, iar raspunsul celor de la Renaul: da, observati, masina se autoprotejeaza...ma intreb de ce un Defender nu se autoprotejeaza si este si mai fiabil, nemaitinand cont de performante, asta este alt capitol. In cazul in care te hotarasti sa incerci un traseu mai dificil, inafara de ulitele de la tara sau drmurile forestiere catre cabane, unde poti ajunge si cu o dacie veche trebuie avut mare atentie la ambreiaj care se solicita foarte tare, miroase groaznic, subdimensionat pentru un SUV. La fel si celelalte echipamente: praguri de plastic, scuturi de plastic, pe care evident le-am crapat, noroc ca se pot inlocui pe casco, astept piesele deocamdata.
Cand am ridicat masina de la Renault, am observat un lucru ciudat: capota nu era aliniata cu masca fata, intr-o parte intra doar unghia, pe cand in cealalta parte intra tot degetul, ma intreb daca la fabrica au un sistem de control al calitatii...nu cred. Si, mai departe, constat a treia zi ca farurile fac condens, abur cat vrei inauntru, in zilele cu multa umezeala sau ploaie.
O alta problema o reprezinta frana de parcare electronica....mare porcarie....vorba inginerului de la renault: da ce ma, nu stii tu cand sa tragi frana de mana. Cei de la reprezentanta mi-au spus ca aceasta se decupleaza automat in timpul mersului, asa ca a trebuit sa incerc, nu sunt adeptul "Crede si nu cerceta". Asa ca am activat butonul in timpul mersului, frana s-a dezactivat, insa pe bord imi apare mesajul Check parking brake, insotit de cheita de service. Ma duc la service, iar pe tester apare eroarea: "lipsa sau deformare garnitura de franare" la care inginerul de la Renault Cluj face fete, fete, se consulta cu un mecanic si ajung la concluzia ca nu exista asa ceva. Am adus masina la BM de unde am cumparat-o, au remediat problema, insa cu explicatiile nu au stat la fel de bine invocand faptul ca si testerul mai da erori, legat de mentiunea respectiva.
Pe langa toate acestea mai primesc o scrisoare de la Renaul-Nissan Romania in care sunt anuntat ca se face o rechemare in service pentru modelele Koleos, ca trebuie ceva cablu schimbat in compartimentukl motor. Voi nu ati primit asa ceva ?
Cand au schimbat cablul mi-au spus ca este fisurat si scutul, de ala nu stiam, doar de prag, care era vizibil. Le-am spus ca se aud ceva batai la rotile fata, foarte ciudate, ca niste pocnituri succesive, insa doar "la rece". Dupa ce fac cativa km cu masina, nu se mai aude, foarte ciudat oricum. Am facut o tura prin parcare cu un consultant de service, insa nu s-a auzit nimic, doar ca domnul a constatat ceva bataie ciudata in spate....a dus din nou masina pe cric, au verificat busci, bielete, brat, planetare, au facut verificari si in spate si mi-au spus ca este totul in regula, iar bataia care aud pe spate, eu nu am remarcat-o pana in momentul in care mi-a spus consultantul de ea ar putea veni de la amortizoare, doar ca acuma nu-i pot face test ca nu era omul acolo, sau aparatul nu era bun, ceva de genul, iar bataile care la aud la rotile fata ar putea fi de la scut...(un plastic fisurat face atata zgomot, doar cand sunt rotile virate si masina se deplaseaza cu viteza mica, asta doar pana ce sse incalzeste)
Acestea sunt impresiile mele despre Koleos, sunt doar cele pe care le-am experimentat, nu am fost platit sa ler scriu si nici nu cred ca tine de ghinion sau noroc.
Nu neg faptul ca motorul trage bine, cutie este foarte bine etajata, cursa scurta, reprize bune, insa ... degeaba. Iar masina nu este antifinata asa cum treaba...ma inteleg de minune cu cersetorii de la intersectii, nu mai trebuie sa deschid geamul ca sa le spun sa plece. Se putea face o izolatie mai buna in habitaclu, atat la nivelul usilor, geamurilor, cat si a zgomotului resimtit de la motor.
In rest numai de bine despre masinile fabricate in Koreea !