Problema incepe cu SERVICE pe bord si becul de la Airbag aprins. In cazul meu testerul a aratat lipsa contact la airbag volan deci trebuie schimbata spirala. Cei de la service care au testat au zis ca asta se face in reprezentanta pentru ca trebuie oprit calculatorul de airbaguri sa nu sara toate atunci cand o schimbi.
Se stie ca piesele in reprezentanta sunt la pret dublu si manopera tot cam asa daca nu mai scumpa. Asa ca am decis s-o schimb singur. Am cumparat-o cu aprox 600 RON, codu e 7701048917, atentie ca in dialogys e cam aiurea de gasit.
Tre sa va spun ca nu ma apucam de asta fara indicatiile lui interceptor caruia ii datorez deja un TIR de bere
Pasii sunt dupa cum urmeaza:
1. Bagati cartela si miscati volanu spre dreapta (45 gr) pana cand gaura de sub el devine acesibila. Apoi deconectati bateria pentru a nu avea neplaceri
2. se baga o surubelnita normala in gaura aia din spatele volanului pana se simte clema metalica. Apoi airbagul de pe volan (toata partea centrala) trebuie sa culiseze putin in sus si apoi sa iasa in afara. Airbagul va ramane prins in 2 panglici avand la capat mufe galbene care trebuie scoase cu grija afara. Daca aveti spirala noua in mana va veti da seama ca mufa galbena are o parte care a fost indoita si infipta ca si siguranta. Intai o scoateti pe aia si apoi din lateral prin cele 2 fante vizibile impingeti cu o surubelnita mica clemele interioare si va iesi foarte usor. Indepartati si celelalte 2 mufe de la tempomat si claxon (spirala contine contactele pentru airbag, tempomat si claxon).
3. Desfaceti surubul central al volanului si il scoateti afara
4. Desfaceti carcasa volanului scotand cele 2 suruburi din fantele partii de jos. PArtea de sus va va incomoda asa ca e bine sa o desfaceti de husa de piele, are 3 cleme
5. Prima piesa e o chestie ciudata dreptunghiulara pe care scrie tot felul de lucruri descurajante cum ar fi sa nu o scapati pe jos . Are in fata 2 suruburi in stea dar cu un pin pe mijloc, am crezut ca imi trebuie o scula speciala sa o desfac dar faza e ca nu trebuie umblat la suruburile alea pt ca piesa e prinsa in spate cu 4 cleme si se ia foarte usor jos. Am lasat din precautie mufa prinsa de ea asa ca a ramas atarnand in partea stanga.
6. Ati ajuns la spirala. Ca sa o dati jos va trebui sa scoateti inspre lateral contactorii de semnalizare/lumina (stanga) si stergator (dreapta). Sunt prinsi in niste cleme una sus si una jos (raman sa atarne in contactori). De asemenea trebuie sa dati jos comanda pentru audio din dreapta cu mufa aferenta si un surub in partea superioara.
Apoi in stanga jos spate vedeti o chestie alba cu arc. O impingeti inspre fata si vedeti ca in spatele ei este un surub. Spirala noua vine cu surubul ala atasat asa ca nu va fi greu sa-l depistati. Dupa ce il desfaceti vedeti ca in partea de sus spirala e prinsa de teava (dreptunghiulara) volanului cu 2 cleme. Le desprindeti si spirala vine jos, mai e prinsa doar de mufa din spate pe care o desfaceti.
7. Procesul invers e cam la fel, fara probleme deosebite.
Ca sa bagati volanul inapoi aveti grija la cele 2 fante de pozitionare de pe gaura centrala.
Pentru airbag aveti grija sa-l fixati in clemele din imagine si protejati panglicile, aveti grija sa nu le prindeti prin cleme
Succes!