O scurta informatie:
Acest topic este informativ. Nu imi asum nici o responsabilitate pentru defectele provocate prin nestiinta sau inconstienta. Acuma sa nu ziceti nu am facut avertizarea.
Informatia prezentata este foarte corecta (verificat de mai multe ori) asa ca in caz de nevoie va puteti baza pe ea (de altfel e si manualul pus de mine pe forum asa ca este informatie destula).
Acesti pasi au fost pusi de mine in practica pe masina mea care in prezent merge de nota 10 si cu ocazia asta am eliminat definitiv vibratiile alea TAMPITE - aaa apropo din cauza asta sunt vibratiile alea la motorul D4F.
Chiar daca are 16V motorul D4F are o singura axa cu came (SOHC) ca la D7F deci in consecinta valvele se dechid cate 2 deodata per piston.
Practic in loc sa deschida una pe admisie sau pe evacuare, se deschid simultan cate 2 pe admisie si cate 2 pe evacuare).
Din acest motiv reglajul nu difera cu mult fata de reglajul la 8V si se face relativ usor insa la cate 2 supape deodata (pentru cine a mai facut asta nu reprezinta o problema).
Aceste informatii sunt extrase EXACT cum sunt ele prezentate in manualul de service pentru motorul D4F + ceva adaugiri pentru usurarea procedurii.
A nu se uita ca inainte de asta se scot bujiile si curelele accesoriilor (AC si alternator) pentru o rotire mai usoara a motorului.
Valori reglaj tacheti:
supape admisie: 0,05 mm la 0,12 mm
supape evacuare: 0,15 mm la 0,22 mm
Reglaj tacheti:
La motorul D4F este folosita metoda supapei de esapament deschise la maxim:
Reglajul in sine este relativ simplu si se face asa:
- se roteste motorul pana cand supapele de evacuare a cilindrului 1 sunt deschise la maxim
- se regleaza tachetul pe supapele de admisie a cilindrului 3
- se regleaza tachetul pe supapele de evacuare a cilindrului 4
- se roteste motorul pana cand supapele de evacuare a cilindrului 3 sunt deschise la maxim
- se regleaza tachetul pe supapele de admisie a cilindrului 4
- se regleaza tachetul pe supapele de evacuare a cilindrului 2
- se roteste motorul pana cand supapele de evacuare a cilindrului 4 sunt deschise la maxim
- se regleaza tachetul pe supapele de admisie a cilindrului 2
- se regleaza tachetul pe supapele de evacuare a cilindrului 1
- se roteste motorul pana cand supapele de evacuare a cilindrului 2 sunt deschise la maxim
- se regleaza tachetul pe supapele de admisie a cilindrului 1
- se regleaza tachetul pe supapele de evacuare a cilindrului 3
Cu acestea spuse va urez succes.
In caz ca nu va pricepeti..mai bine NU UMBLATI. O chestie din asta facuta gresit...va face sa spuneti PA la supape, daca nu si pistoane, chiuloasa samd. Adica daca nu stiti ce faceti si nu procedati corect, atunci garantat defectati ceva destul de grav si scump. Asa ca nu dati vina pe mine ca nu am avertizat inca o data.
Ca sfat in caz ca va apucati de treaba asta intai faceti doar verificarea si daca sunt sunt dereglaje majore refaceti reglajele respectand pasii de mai sus.
In numarul urmator o sa imbogatesc acest topic cu poze + detalii si apoi urmeaza distributia ce va contine schimbarea curelei, a pompei de apa, a galetului intinzator si dupa caz reglajul corect a distributiei.