Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: ulei de frana
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Gama Renault Laguna > Laguna II
Pages: 1, 2
gheorghita88
pana acum am folosit lichid de frana comma dot 4 cod BF4250M la o laguna 2 din 2002 asta am gasit in masina asta am bagat wink.gif ce fac acum daca nu mai gasesc sad.gif cu ce sa il inlocuiesc si daca il inlocuiesc trebuie sa golesc instalatia si sa umplu toata instalatia cu noul lichid sau doar completez blink.gif
AlexanderCarstoc
Pe dopul de la vasul cu lichid de frana scrie ceea ce trebuie sa pui in vas. gasesti orice lichid la magazinele de piese si in statiile peco smile.gif Bafta
RADU__
orice brand cu specificatia DOT4
andu911
Eu am facut o smecherie... ca pot sa schimb singur tot lichidul din instalatie... si sa nu ma duc la service.

Lichidul care era pe Laguna mea, avea culoarea rosie. Pe cel din borcan l-am scos cu o seringa, pana a ajuns aproape de fund(iti explic de ce). Am mai lasat putin. Peste el am pus alt lichid, tot DOT4, de culoare galbena.

Si am inceput aerisirea pentru fiecare roata, pana a iesit pe fiecare aerisitor lichid de culoare galbena. Completam si aeriseam.

Dupa care am aerisit si ambreiajul, tot la fel, pana a iesit lichid galben, in loc de rosu.

ATENTIE: sa nu ramai fara lichid in borcan, ca va ramane aer in instalatia ABS, care este mai complicat de aerisit.
gheorghita88
multumesc frumos pentru raspunsuri
GENIUS70
ANDU de ce ai vrut sa schimbi lichidul de frana?
andu911
fiindca se schimba la fiecare 120.000km sau 4 ani
Yutcaru
Cred ca pt completare nu mai trebe aerisit,asai?
Sa inteleg ca tot ce e DOT4 e bun de pus ca lichid de frana?

Mersi,
andu911
Pentru completare, nu se aeriseste. Orice DOT4 e bun.
ghita1984
eu zic sa pui ulei de acceasi marca cumk e cel pe care-l ai pe masina,asta daca il completezi altfel faci bors. eu folosesc 2+2 dot 4!
andu911
Pai si stii ce marca de lichid e in instalatie, daca nu ai schimbat-o tu ? biggrin.gif

Oricum pe toate bidoanele de lichid de frana scrie ca se pot amesteca cu orice alt tip de lichid de frana, care are acelasi DOT.
gheorghita88
eu zic sa pui ulei de acceasi marca cumk e cel pe care-l ai pe masina,asta daca il completezi altfel faci bors. eu folosesc 2+2 dot 4!
lichidul meu din instalatie e made in anglia
AlexanderCarstoc
Si aici se intra in acceasi polemica ca si in cea cu uleiul pentru motor. Atat timp cat pe bidon scrie acelasi lucru ca si pe capacul vasului de luchid de frana nu este nici o problema...

Arata-mi o singura poersoana care a avut probleme din cauza acelui "bors"
nrj
lichid frana elf DOT 4 cat costa ? am masina de doi ani (fabricata 2001) nu am schimbat lichidul de frana si la bord are 148.000 km, cred ca tre' schimbat !
djidji_thebest
Eu am vazut cu 15 lei.

Andu, am vazut ca te pricepi smile.gif Da=-mi niste deltalii in ceea ce priveste aerisirea franelor, implicit a ambreiajului. As vrea si eu sa schimb lichidul din instalatie, dar nu ma pricep... adica, de scos l-as putea scoate tongue.gif dar de aerisit franele si ambreiajul nu ma descurc. Imi poti detalia un pic pe unde si cum? Mersi.
PMG_tr
ca la dacia... pui pe cineva sa-ti calce frana iar u dai drumul la surubelul ala, faci asta de cate 2-3 ori la fiecare roata pana scoti tot aerul si e gata
djidji_thebest
Pai am inteles asta smile.gif dar unde e surubelul ala? biggrin.gif
dominy
exact ca la dacie ... pe etrier, numai ca aici ai etrier fata - spate

iar la ambreiaj este pe cutia de viteza cum te uiti de jos (din gropa:) sau de sub elevator) la cutie, se vede aerisitorul cu protectie pe el exact ca la etrier
djidji_thebest
Salut!
Daca scot lichidul din recipient cu o seringa si introdul cel nou, nu e bine? Are vreun efect?
Yutcaru
Nu e bine pt garnituri,daca ai avut Dot 3 si acuma pui Dot 4 sau invers nu e ok.Masina va merge bine si vei avea frane beton,dar in timp garniturile se vor macina ( reactii chimice ) si vei avea scapari de lichid pe la garnituri.
jon_nxt
QUOTE(andu911 @ 6 Dec 2008, 00:28)
Eu am facut o smecherie... ca pot sa schimb singur tot lichidul din instalatie...
[...]
Dupa care am aerisit si ambreiajul, tot la fel, pana a iesit lichid galben, in loc de rosu.
ATENTIE: sa nu ramai fara lichid in borcan, ca va ramane aer in instalatia ABS, care este mai complicat de aerisit.
*



Cred ca ideea ta este f buna, se vede ca ai experienta mai multa. Prin faptul ca scoti aproape tot din vas elimini posibilitatea de a se amesteca cele doua feluri de lichid. Iar odata intrat pe conducte, datorita capilaritatii si a unei usoare diferente de viscozitate, cele doua feluri de lichid nu se mai pot amesteca. (pfoa... daca va bag in teorie va zapacesc - vorba la un amic de-al meu icon_mrgreen.gif). Poti sa ne spui si cam cat lichid ai folosit la aceasta operatiune? Ma gandesc ca pentru a fi sigur ca ai scos tot lichidul vechi din instalatie ai dat ceva pe afara pana ai vazut ca iese numai lichid nou. Si ar fi interesant de stiut cam ce volum de lichid intra in toata instalatia masinii... tocilar.gif inainte de a te apuca de treaba... eu unul as vrea sa am tot lichidul la indemana, nu sa ma opresc in mijlocul operatiunii si sa dau fuga la peco (perpedes) sa mai iau un bidon.
Ambreiajul cum se aeriseste? Tot facand pedale la greu si dand drumul la surubelul de la cutie?
uiop
salut
aceeasi intrebare o am si eu! cam ce cantitate de ulei de frana ar trebui sa ai la dispozitie? oare un litru ar fi de ajuns?
audiofilu'
QUOTE(jon_nxt @ 24 Sep 2009, 15:34)
Poti sa ne spui si cam cat lichid ai folosit la aceasta operatiune? Si ar fi interesant de stiut cam ce volum de lichid intra in toata instalatia masinii...
Ambreiajul cum se aeriseste? Tot facand pedale la greu si dand drumul la surubelul de la cutie?
*


Maina are aproape 5 ani si abia acum i-am schimbat placutele de frina,lichidul este cel original,nu s-a umblat la el.
As vrea sa-l schimb si daca se poate raspunde la intrebarile de mai sus ar fi suficient,metoda este foarte buna.
dominy
ma bag si eu in seama... nu vreau sa fac reclama sau altceva.

daca aveti posibilitatea ( 100 roni ) fugiti la un service autorizat Vw si cereti inlocuire lichid frana, au o pompa care tine tot sistemul sub presiune in acelasi timp introducand si lichid de frana.se scoate prin fiecare aerisitor cam 300ml lichid si totul este ok, nu necesita aerisire
pe mine ma costat treaba asta 0 lei pentru ca lucrez la ei dar e super smecheria si dureaza foarte putin .

lichidul folosit este dot4 si este made in Germany

itadrian
In instalatie intra 1 litru pe uscat.
In acest topic vad ca nimeni nu spune ca lichidul de frana pentru masinile cu ESP este diferit de lichidul de frana pentru masinile fara ESP.
Cei care aveti ESP bagati lichid de frana DOT4 clasa 6. Majoritatea de pe piata sunt clasa 4. ESP are nevoie de lichid de frana mai fluid (clasa 6) pentru a functiona la parametri maximi.
Si ca o completare, eu am fost la doua reprezentante reno (mai mici ce e drept) si mi-au varat pe nas numai lichid de la Pitesti care nici nu avea clasa trecuta pe bidon.
Pana la coada mi-am luat ATE. http://www.ate-na.com/generator/www/us/en/.../bf_sl6_us.html
audiofilu'
Cred ca si la ATE se recomanda schimbul la 1 an...
Majoritatea lagunelor au ESP si poate de aceea multi nu au spus daca nu au.Fac peste putin timp 5 ani de cind este pus lichidul de frina in instalatie si as vrea sa-l schimb.Daca nu scrie pe bidon ca e clasa 6 cum ne dam seama daca este compatibil cu sistemul?La o cautare pe google nu prea am gasit.

Intre DOT 4 si 4+ sau 5.1 SINGURA diferenta e punctul de fierbere ceva mai ridicat la cele doua din urma si.... binentelel pretul mai piperat. Deci daca nu esti sofer de raliuri sau daca mai folosesti si frina de motor la coborire atunci NU iti trebuie ultimele 2 si poti folosi in continuare tot DOT 4.Toate ar fi compatibile cu exceptia lui DOT 5 (fara.1)
Ultimele ar avea punctul de fierbere mai ridicat cu 40 grade.
Putem pune DOT 5.1?
itadrian
La urmatorul link vezi ce spune renault pentru lichidul de frana in manualul de intretinere. (foto 2)
http://www.reno.ro/https://www.reno.ro/index.php?showtopic=144...dpost&p=1800222

Si daca pe bidon nu scrie ca este clasa 6, sau/si pentru ESP, atunci inseamna ca nu este.
audiofilu'
Daca stau bine sa ma gindesc nici lichidul antigel nu e schimbat si fac acus 80000km.Nici la instalatia de AC nu am umblat vreodata si merge ca in prima zi.
Un prieten de la service (amic bun si bun mecanic) mi-a spus ca ei nu au instalatie de purjare si vacuumare in service si ca nu au facut pina acum la nici o laguna-nu ca ar fi ceva dificil si nici nu s-a intimplat nimic.Intradevar,daca prinde o bula de aer e cam nasol.
DOT4 este suficient iar metoda de inlocuire de mai sus este buna daca instalatia nu prinde aer.Nivelul de lichid din rezervor este ca acum 5 ani doar ca nu mai are culoarea initiala,s-a mai inchis putin...asta inseamna ca nu am pierderi si datorita acestui fapt el m-a sfatuit sa stau linistit si sa nu schimb nimic.
Yutcaru
Incercati sa schimbati lichidul de frana prin metoda gravitatiei,adica se desface separat la fiecare roata si se lasa sa curga,iar in acelasi timp se tot umple bidonasul cu lichid nou.
Nu mai este nevoie de aerisire si in acest fel nu veti avea probleme cu pompa de ambreaj,e simplu.
audiofilu'
Hai sa spunem ca asta e simplu pentru roti insa la ambreiaj daca nu am acces pe dedesubt cum las lichidul sa curga,este vizibil aerisitorul?
Am inteles ca trebuie DOT4 clasa 6 pentru ESP insa ajunge 1 litru?

1 Nov 2010, 16:50:
Am suspendat masina si am incercat sa vad care e viteza de curgere daca slabesc aerisitoarele de la etrier...iti creste barba,trebuie cineva sa calce frina.
Tot nu am identificat aerisitorul de la ambreiaj.
cdadan
Te-a mancat in fund, acum te descurci. tongue.gif
Ok desfaci aerisitoarele, dar cum scoti lichidul din etriere, din spatele pistonaselor? Ca acolo e cantitate mai mare, nu pe conducte, care sunt relativ subtiri.
audiofilu'
Masina e suspendata cu alte scopuri,am verificat sa nu fie aerisitoarele blocate si a curs de la fiecare cam 1-2ml.Miine ma hotarasc daca o fac sau nu,astept raspuns de la un service unde se face prin vacuumare si completare.

2 Nov 2010, 17:08:
Desi am gasit lichid de frina la pret acceptabil (Ferodo) am ales sa iau 2x0,5l ulei de la reno pe care scrie DOT 4 clasa 6 si l-am schimbat in 1/2 ora impreuna cu fiica-mea care presta la pedala de frina.
Nu am umblat la ambreiaj deocamdata si daca nu se iveste ocazia nici nu umblu (de unul singur).
jordi
Salut! Daca-mi permiti o recomandare...dupa ce termini cu lichidul de frana ar fi bine sa clatesti abundent zonele in care a curs lichid.......este coroziv. Spor la treaba Bafta!
audiofilu'
Da stiu insa am folosit furtun pentru etrierele fata si pe spate prin cadere,sa zicem ca 1 cm in jurul aerisitorului s-a prelins dar am sters.Pentru vopsea este daunator nu stiu daca si pentru etrier.
audiofilu'
Stiu ca sint foarte multi care spun ca lichidul de frina nu se schimba chiar daca au trecut mai multi ani atita timp cit nu se observa o inrautatire a frinarii.
Lichidul scos de mine de pe trasee e in cantitate de 800ml,este cel original si este putin mai inchis decit cel pus proaspat.Am eliminat citiva ml de la inceput si pe cel din rezervor asa ca recoltarea contine doar lichidul de pe conducte si surplusul din cel nou.
Daca il filtrez oare se rezolva ceva?Ma gindesc sa-l dau cuiva care nu-si permite un schimb nou si care e convins ca e inca bun.Lichidul e original,clasa 6 pentru masinile cu ESP.NU doresc bani!
Am amintit de clasa 6 pentru ca din 4 vinzatori nici unul nu a auzit de acest aspect,toti au spus ca pot pune orice DOT 4.
Cu ocazia asta am facut si aerisirea,la roata stinga fata a iesit foarte mult aer cind a inceput sa apara culoarea noului lichid.Ambreiajul nu l-am aerisit.
renodood
Urmeaza sa fac schimbul saptamana viitoare, a fost testat si era cam la limita...

De cateva luni bune simt ca masina si franeaza mai aiurea, de fapt de aia am si testat lichidul.
mars
Am schimbat ieri lichidul de frana cu Elf Frelub 450. O fi bun pentru ESP? Nu stiam de treaba cu clasa 6.
audiofilu'
Eu am schimbat cu lichid de frana original, nu mai stiu de unde l-am luat dar nu am cautat mult (sa fie vreo 4-5 ani).
mars
Vad ca exista si Elf Frelub 650: http://catalog.elf.com/automotive/cars/frelub-650

Oare trebuia d'ala, in loc de 450:http://catalog.elf.com/automotive/cars/frelub-450 ?
audiofilu'
Din cate am vazut se pare ca 450 este DOT4 si e miscibil cu oricare altul cu standard DOT4 pe cand 650 are si aprobare Renault si e miscibil si cu unele DOT5.

Cel original este clasa 6 si are codul UV 77 11 218 589.

Probabil nu se intampla nimic, sunt unii care au lasat lichidul original peste 10 ani si nu au fost probleme; acum ca tu ai schimbat lichidul cu unul posibil neconform (doar pe baza clasei) eu consider ca nu trebuie sa-ti faci probleme.
mars
OK, il las in pace. A fost schimbat cu aparat cu presiune, nu imi dau seama de vreo imbunatatire a franarii, adica e tot beton smile.gif.
audiofilu'
Se schimba pentru ca intre timp acumuleaza apa. Oricum, trebuie sa fii raisăr nu gluma sa incingi franele peste 270-280 grade... Nu-ti face griji, mai ales ca ai inlocuit ca la carte, eu am folosit metoda golirii succesive si completarii pana a iesit lichid curat.
mars
Nu pot dormi cu ideea... Poimaine am programare la service, bagam alt lichid de frana, Ate SL6, tot DOT4, dar cu vascozitate redusa: http://www.ate-brakes.com/www/ate_de_en/th...-fluids_en.html
audiofilu'
Am cumparat 3 bidoane de 500ml cu 100 de lei aduse acasa prin curier, in viitorul apropiat voi inlocui tot lichidul din sistemul de franare, am facut asta acum vreo 4 ani si maxim 50000 de km.
[attachmentid=1628111421]
cj98czh
ai nevoie de maxim 8-900 ml ...
madhorsefuzzy
Si sa schimbe cineva titlul topic-ului ...
audiofilu'
Am luat in plus pentru a elimina cat mai mult din actualul si sa mai am rezerva vreo 200-300ml, sa fie.

Titlul este corect, este ulei de frana.
einstein1984
e lichid, ca nu e destinat sa unga mai nimic.
audiofilu'
Lichid, lichid (ca doar nu solid sau gaz) dar are consistenta unui ulei, ca ala de servodirectie sau motor. Lichide sunt si benzina si motorina dar parca motorina are si proprietati de ungere desi nu i se spune ulei pentru alimentare.
Si antigelul este lichid dar are proprietati de ungere, nu e ca apa desi e tot tichid.

Lubrifierea componentelor mobile

Atat cilindrul principal, cat si cilindrii secundari ai sistemelor de franare cu disc sau tamburi contin pistoane care trebuie sa se miste liber. Pentru a reduce frecarea si uzura, se adauga poliglicoli in lichidele de frana pe post de lubrifianti

Nu are importanta pana la urma. Nu are sens sa verificam compozitia chimica a fiecarui lichid sa vedem daca este una sau alta. Spuneti-i cum vreti.
cj98czh
taci ma cu uleiul tau de frana ca te faci de minune 😁😁😁😁
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.