Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Demontare panou si macara geam usa spate
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Megane > Megane I > Tutoriale
Dodone
Se demonteaza panoul usa, care e fixat in 4 suruburi cu cap torx (de doua marimi):
- 1 in manerul usii;
- 1 la clema de deschidere a usii;
- 2 sub buzunar.
Se demonteaza manerul de la usa si cel de deschidere al usii prin tragere. Se scoate cablul de actionare.
[attachmentid=1627486665]
Se decapseaza panoul de usa din butonii sferici de plastic cu o surubelnita lata, infasurata cu banda izolatoare, sa nu se zgarie usa.
[attachmentid=1627486666]
Dupa ce am dat jos panoul am gasit cablul de actionare a geamului in pozitia din imagini.
[attachmentid=1627486668] [attachmentid=1627486669] [attachmentid=1627486670]
Se lasa geamul in jos, pana se vad cele doua suruburi de pe plasticul alb ce culiseaza pe sina alamita. Se demonteaza cu surubelnita si se impinge geamul maxim sus. Acolo il tine chederul sa nu coboare. Provizoriu...
[attachmentid=1627486667]
Se demonteaza cele doua suruburi care fixeaza sina alamita, pe care culiseaza plasticul alb de fixare a geamului.
Se demonteaza motorasul din cele 3 suruburi de fixare.
[attachmentid=1627486673]
Se demonteaza cele 3 suruburi cu cap in cruce.
[attachmentid=1627486674]
Se observa ca cablul a sarit si este deteriorat.
[attachmentid=1627486675] [attachmentid=1627486677]
Se scoate rotita galbena cu o surubelnita dreapta prin incercari succesive din pozitii diferite. Se observa ca si mansonul a fost fortat.
[attachmentid=1627486678]
Se scot capetele cablurilor.
[attachmentid=1627486679]
Se apasa clema si se trage bucata de plastic spre spatiul gol, se scoate de tot.
[attachmentid=1627486681]
Se asigura geamul in pozitia ridicat, prin remontarea sinei si a plasticului al ce culiseaza.Eu am blocat cu un lemn de esenta tare. Padurea si sarma sunt frate cu romanu'...
[attachmentid=1627486682] [attachmentid=1627486683]Am blocat geamul sa pot circula cu masina pana repar cablul.
Operatiunea inversa e aproape identica, mai putin partea cu reglajul cablului, astfel incat geamul sa se inchida-deschida corect. Cand o fac, mai postez.


aurelul8
Felicitari pentru acest tutorial! Explicit, detaliat, la obiect!
Multumesc pentru initiativa si forma deosebita de prezentare. Imi va fi de mare ajutor cand voi desface panoul usa spate.

Multi km fara probleme! smile.gif
Dodone
Merci . blush.gif
Cablul trebuie sa fie unul special, foarte elastic. Am gasit grosimea necesara, dar nu era suficient de elastic.
Dar, atentie ! Pe Megane 1 s-au montat 3 tipuri difeite de macarale, dintre care unul nu e cu cablu si scripeti, ci cu un fel de sarma elicoidala (seamana cu sarpele de desfundat tevi) care are un fel de pasla in interior, pe toata lungimea.
Acela culiseaza in tuburi de pastic, ce au prostul obicei de a se rupe spre capetii exteriori si langa motoras. sad.gif
alex0507
Salut,

Ai reusit Dodone sa repari macaraua?

Am cumparat kitul de reparatie dar nu prea stiu cum se reface cablajul, de cate ori se infasoara pe tambur, etc, etc.

Dodone
Eu am cumparat un kit complet de la dezmembrari (bare, motoras, cablaje), l-a demontat in fata mea de pe o masina. Nu are rost sa ma complic cu infasurari de cablu. Acesta din urma trebuie infasurat incepand de la mijlocul cablului si mijlocul tamburului melcat, spre extremitati. Trebuie sa ai ceva indemanare si sa tii cablul tot timpul tensionat.
Daca cablul nu e f. elastic si nu e format din mai mult de 8 insertii, il montezi degeaba, nu va rezista prea mult.
Daca nu reusesti, il contactezi pe userul adi suciu, care dezmembreaza in TM si Renault-uri si de la care am cumparat si eu mai multe piese. E un tip de treaba si parolist. Am fost recent la el si am vazut ca are acum la dezmembrat 3 Megane-uri 1.
Are preturi bune si cred ca trimite si prin curierat, cu plata ramburs.
Ar fi bine sa mentionezi forumul si userul tau.
Succes.
alex0507
Am reusit sa repar macaraua folosind kitul cumparat de pe ebay (din Turcia, 68 de lei).
Dupa ce iti dai seama care e ordinea montarii e foarte usor. N-am facut poze asa ca imi e mai greu sa explic.


1. Cablurile sa nu fie prinse la niciun capat.

Se infasoara pe melc pana nu mai ramane mult din ele dar indeajuns cat sa se fie in pozitia necesara ptr. fixarea pe capacul acela cu ghidaje.



2. Melcul, cu cablurile infasurate, se monteaza pe capac si nu pe motoras! se pune capacul la loc pe motoras si se strang suruburile.

Aveti grija sa tineti cablurile intinse ca sa nu iasa de pe melc.



3. Partea mai grea acum urmeaza ptr ca aveti nevoie de inca o pereche de maini (gasiti la alimentara icon_mrgreen.gif)

Trebuie sa bagati partea cablului unde e arcul in capacul acela cu ghidaje si apoi sa tensionati arcul la maxim.

In timp ce cablul e intins la maxim, refaceti circuitul lui si bagati capatul liber in plasticul acela de pe sina de ghidaj a geamului. La fel faceti si cu celalalt cablu.


Spor la treaba, daca nu intelegeti ceva sau NIMIC, atunci va raspund cu placere laugh.gif
bitsu
Stiti cumva cum se numesc exact acei butoni sferici care prinde panoul de usa? Si unde as putea face comanda online? Ms
Axe
Salut, dupa atata timp ati vazut pe undeva chituri de cabluri la pret rezonabil ? Azi mi-a facut poc si mie pe spate. coboara dar nu mai urca sad.gif
espacern
QUOTE(Axe @ 3 Jul 2014, 21:06)
Salut,...... ati vazut pe undeva cabluri la pret rezonabil ?

Gasesti cablul la metru cu 1.99 Ron la Bricostore.....sau kit complet la Dragos.

@+
Dodone
Am confectionat si eu cablu, l-am sertizat la Tehnometal Timisoara, cei care produc cablaje pentru gama Dacia, dar nu a functionat bine. Cablul ce l-am gasit eu de cumparat avea sectiunea corecta - 1,8 mm. - dar nu si numarul de fire. Avea 8 fire in loc de 14 (cifre din memorie, s-ar putea sa gresesc, a fost acum vreo 3-4 ani), nu avea elasticitatea celui original.
si cablul nu e principala cauza a defectiunilor ci plasticaraiele de pe traseul cablului. Sunt proiectate deficitar, nu suporta mult fortele motorasului ce comanda cablul, atunci cand e capat de cursa. Sau pocnesc pentru ca plasticul isi pierde elasticitatea, devine casant in timp.
Eu am luat recent de la dezmembrari, la risc, o sa vad cat tine. Dar lemnele de blocare a geamului (pe masura, cu canal pentru geam) si sarma sunt lucruri sfinte in portbagaj, alaturi de bobina de inductie de rezerva.
Axe
Am vazut ca seamana cu cele de bicicleta pentru schimbatoare, exista si cu cap mai mare pentru frane. Ce lungime ar trebui sa aiba, macar cu aproximatie ?
Dodone
Exact de la service de biciclete am cumparat si eu cablu si nu a fost bun. Cablul original e mult mai elastic. De lungime nu mai stiu nimic, nici sa ma gun3.gif. L-am masurat atunci dupa cablul original.
ligrivis
Felicitari pentru foto si explicatii, am si eu probleme cu macaraua de la usa din spate, nu am folosit-o mult timp si cand am luat pe cineva in masina a vrut sa deschida geamul si a cedat.
Pe fata am avut acelasi tip de probleme si dupa ce m-am chinuit cu un prieten si am refacut cablurile nu m-a tinut mai mult de 6 luni si m-am suparat si am cumparat mecanismul nou de la Renault.
Acum am 2 solutii ori cumpar mecanismul de la un second hand sau pun un lemn si suspend geamul deoarece imi cade usor desi am pus o scoaba de lemn la cheder deci trebuie sa il ridic mereu.
ovy_deo
QUOTE(Dodone @ 2 May 2009, 23:36)
Merci . blush.gif
Cablul trebuie sa fie unul special, foarte elastic. Am gasit grosimea necesara, dar nu era suficient de elastic.
Dar, atentie ! Pe Megane 1 s-au montat 3 tipuri difeite de macarale, dintre care unul nu e cu cablu si scripeti, ci cu un fel de sarma elicoidala (seamana cu sarpele de desfundat tevi) care are un fel de pasla in interior, pe toata lungimea.
Acela culiseaza in tuburi de pastic, ce au prostul obicei de a se rupe spre capetii exteriori si langa motoras. sad.gif
*



Asta e, mai lovit unde ma doare. La mine se pare ca e cablu de asta ca sarpele de desfundat tevi. Caut ca nalucu pe site si tot vad cablu de frana de bicicleta ba frate si la mine nu batea nimic.
No, acu eu ce fac .Se vede in partea de jos a usi un capat de cablu de asta ciudat, o fi rupt .
Geamul meu se plimba nestingherit pe toata lungimea l-am proptit cu un bat ca sa stea sus . Motorasul are tendinta de a misca un cm in sus si un cm in jos moment in care se observa tendinta capatului de funie de a se misca . Da impresia ca ar fi blocat.
E vorba de usa spate stanga electric. Am scos doar panoul usi nu prea am stiut dupa ce sa ma uit, de aceea am tot cautat pe site dar pana aici nimic.
Poate s-a mai intalnit cineva cu modelul asta .
Cu respect.
Asta e sistemul [attachmentid=1627987323]
nlu
QUOTE(ovy_deo @ 22 Mar 2015, 19:26)
Asta e, mai lovit unde ma doare. La mine se pare ca e cablu de asta ca sarpele de desfundat tevi. Caut ca nalucu pe site si tot vad cablu de frana de bicicleta ba frate si la mine nu batea nimic.
No, acu eu ce fac .Se vede in partea de jos  a usi un capat de cablu de asta ciudat, o fi rupt . 
  Geamul meu se plimba nestingherit pe toata lungimea l-am proptit cu un bat ca sa stea sus . Motorasul are tendinta de a misca un cm in sus si un cm in jos moment in care se observa tendinta capatului de funie de a se misca . Da impresia ca ar fi blocat.
  E vorba de usa spate stanga electric. Am scos doar panoul usi nu prea am stiut dupa ce sa ma uit, de aceea am tot cautat pe site dar pana aici nimic.
  Poate s-a mai intalnit cineva cu modelul asta .
      Cu respect.
Asta e sistemul [attachmentid=1627987323]
*


Astazi am umbalt la macaraua dreapta spate care are tipul asta de mecanism. Se desprind exact ca in fotografiile de mai sus macaraua si motorasul‚ dupa care desprinzi culisanta de pe sina desfacand cele 2 cleme si piulita de 10 iar in locul unde se prinde cablul in culisanta se improvizeaza un suport de tabla prins pe culisanta in doua nituri‚ cel putin asa am rezolvat eu astazi si vad ca merge. O sa revin cu foto pe la sfarsitul lui august ca deocamdata timpul n u-mi permite.

15 Aug 2015, 12:43:
Astazi am reparat si macaraua dreapta spate . Am desfacut acele cleme si nitul din foto.

15 Aug 2015, 12:48:
Am scos culisanta de pe sina si se observa unde a fost prins cablu pe culisnata ca s-a rupt plasticul care-l fixa.

15 Aug 2015, 12:55:
Am decupat suportul de plastic rupt pe care se prinde cablul cu o bucata de tabla incinsa pentru a fi drept locul unde voi prinde noul suport de fixare.

15 Aug 2015, 13:01:
Ak luat o bucata de tabla din suport pentru rigips‚ ca in foto ata sata pe care am ondulat-o pe cablul macaralei.

15 Aug 2015, 13:06:
Am fixat cu nituri tabla respectiva pe culisnta si am facut proba sa vad cum aluneca‚ mege perfect.

15 Aug 2015, 13:13:
Aveti grija ca la montarea cablului in suportul de tabla se face prin infiletare tabla fiind rotunjita dupa spirala cablului caci altefel nu intra sa culiseze pe canalul respectiv. La fel se face si la demontare deoarece plasticul care se rupe unde e fixat cablul intara pe tuburile de plastic pe care se plimba cablul si il blocheaza asta dupa ce demotati motorasul de pe cablu.

15 Aug 2015, 13:20:
Nu stiu cat va tine dar la probe merge perfect probabil fierul tine mai mult decat plasticul nu?...... ramane sa vad cum fac cu partea de jos a tubului ca e rupta si cabul care coboara cand ridic geamul ramane neprotejat si expus prafului si umezelii ca se plimba liber spre partea de jos a usii.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.