Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Sunetde toba sparta in jurul galeriei de evacuare
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Renault 4, 5, 8, 10, 11, 12, 18, 19, 21, 25 > Renault 19
Pages: 1, 2
LeonMan
Salut pe toata lumea. Am o problema de cand am luat masina asta, si anume am un sunet de tobe sparte sau fisurate in jurul galeriei de evacuare, si cu toate ca am schimbat garnitura de la galerie, inelul dintre galerie si teava dinspre catalizator, sunetul este la fel. Precizez ca motorul se comporta normal, merge foarte bine, ''rotund'',iar sambata am reparat de la galerie tobele pana in spate, la modul foarte riguros, insa sunetul nu m-a parasit......Va rog mult care stiti ceva despre aceasta problema sa ma ajutati. E foarte enervant mai ales cand accelerez in sarcina, si se aude foarte puternic. In relanti chiar daca accelerez se aude slab. Va multumesc anticipat smile.gif
mr_bombastic_dma_r19
eu iti recomand sa urci masina pe o rampa ceva si sa identifici exact de unde vine zgomotul apoi vezi cum o rezolvi. ori sudezi ceva ori etansezi ori schimbi vreo garnitura ori mai strangi niste suruburi depinde!
succes
LeonMan
crede-ma ca am facut toate astea deja, am dat toata evacuarea jos bucata cu bucata, am verificat tot, nu se vede nici o anomalie....am si schimbat garnitura si inelul, si tot la fel face
zeu_4u_sweety
eu zic sa verifici admisia! poate face, foarte bine, acelasi zgomot ca si evacuarea!
cmandrei
Cu motorul pornit, daca astupi "cu mana" sau ceva evacuarea ... fasaie sau da sa moara repede motorul ? - da fasaie stii si tu altfel ... nu prea mai am idei acum {sau catalizatorul e "gol" pe interior si de acolo sa vina sunetul bizar - desi ar trebui in teorie sa-l "amortizeze" toba finala cat de cat ... sau nu ?}
LeonMan
am verificat si catalizatorul, e ok, am dat jos absolut tot sistemul de evacuare, si e montat inapoi la mare arta as putea spune, iar zgomotul se aude in jurul galeriilor. Cum am spus am montat alta garnitura la galerie, si la fel suna, dar am observat ca galeria veche nu era stransa, sau s-au destrans piulitele, lucru care nu mi sa parut deloc normal, iar cand am montat eu galeria, am strans piulitele cu un T-eu mic cu tubulara de 10 parca, si mai mult de atat nu am putut face. Initial vreo 3-4 zile nu a sunat parca asa puternic, dar apoi a inceput sa sune exact ca inainte.
1.Oare este vreo smecherie la fixarea garniturii, sau la strangerea piulitelor de la galerii?
2.oare se pune ceva vaselina cand se monteaza?
3.Trebuie stransa apoi galeria la cald?

27 Nov 2008, 14:58:
am incercat sa astup toba in spate, si parca in jurul galeriilor face galagie putin mai mare, oricum tinde sa se opreasca motorul.
vepman_ro
Ai incercat din nou, dupa cateva zile sa strangi garnitura ( acel inel din fire de aluminiu ) prin intermediul celor doua suruburi ? este posibil ca la temperatura mare ( evacuare ) acesta sa fi lucrat un pic si sa capete joc .
cmandrei
Sau sa nu etanseze destul de bine totusi sad.gif ... am gasit de diferite grosimi ... da cu cat e mai gros cu atat mai greu pare ca se poate monta si strange suruburile ... dar trebuie sa "tina" bine ... altfel "fasaie"
AlexanderCarstoc
Trebuie stransa bine galeria de evacuare, dar sa nu o stragi prea tare ca ai sa rupi preazoanele si atuni o sa ai alte probleme. Inceaca sa librifici bine suruburile si sa le strang cu un T-ul cu patrat de 12, ala este mai mare si iti permite sa strangi mai mult. Revin, mare atentie cand strangi, daca simti ca surubul vrea sa se intinda, te opresti, daca ai sa mergi mai departe ai sa rupi prezonul.
cmandrei
De ce le-ai da cu vaselina/ulei ? de ce nu le-ai pune mai bine pasta pentru fixare ... nu stiu cum se numeste dar stiu ca exista ca am utilizat ... pui pe filet, strangi si la cald fixeaza/"lipeste" ...
AlexanderCarstoc
Nu vaselina, nu ulei, exista un spray special pentru suruburi ruginite. Daca pui pasta de blocare, nu o sa mai poti da galeria jos fara sa rupi prezoanele sau...fara sa te chinui inutil de mult. Oricum dupa cateva mii de km se intepenesc singure de nu mai au nevoie de pasta de blocare. Pasta de blocare o folosesti la fulia de la arborele cotit, la ruruburile de la volanta... acolo unde sunt forte mari...
LeonMan
Am auzit azi ca ar fi posibil sa nu mai aiba planeitate galeria, ce ziceti? ati auzit asa ceva?

29 Nov 2008, 00:20:
vepman_ro pe la inel nu scapa deloc, si l-am schimbat, dar scapa pe la galerie undeva...
LeonMan
nimeni nimic? ........ plange.gif
LeonMan
se pare ca va trebui sa dau jos galeria inca o data.......nu stie nimeni ce are..........
AlexanderCarstoc
QUOTE(LeonMan @ 29 Nov 2008, 01:18)
Am auzit azi ca ar fi posibil sa nu mai aiba planeitate galeria, ce ziceti? ati auzit asa ceva?

<span class='edit'>29 Nov 2008, 00:20:</span>
vepman_ro pe la inel nu scapa deloc, si l-am schimbat, dar scapa pe la galerie undeva...
*




De asa ceva nu am auzit. Da, cel mai bine este sa o dai jos si sa vezi exact la locul faptei care este problema.

Bafta
cristiland30
Salutare baieti. Permiteti-mi sa intru si eu in discutie...acum ceva vreme, mai bine zis cred ca vreo 7 luni, am incercat sa trec peste un canal care avea urechile de prindere ridicate considerand ca masina nu e chiar asa joasa ca sa-l agate, dar m-am inselat. Mi-a facut tronc-tronc apoi cred ca stiti ce a urmat... sunet de tractor. Am tot incercat dierite paste ptr esapametnt ( BOSE ), inele cu diferite marimi si grosimi schimbate, galerie data jos dar nu schimbata, dusa la service ptr reparatii, etc...dar nimic. Zgomotul s-a redus dar nu suficient si nu stiu ce sa mai incerc. Ma gandesc sa schimb galeria ca, poate, s-o fi indoit atunci. Un sfat ceva????
Mersi mult... si Sarbatori Fericite!!!
tomas
LeonMan cand mai mergi la artistii tai roaga-i sa-ti verifice planeitatea inelui de vine peste conul de la evacuare,fac pariu ca nu mai vine perfect peste con.Si daca tot o dai jos teava din galerie pune-i sa-l incarce cu sudura,dupa o sa mearga
LeonMan
am rezolvat, nu are planeitate galeria la unul din capete
AlexanderCarstoc
s-a strambat la strangere.... asa-i?
vepman_ro
Se pare ca da....
LeonMan
S-a deformat deoarece s-au destrans suruburile galeriei din nu stiu ce motiv, le-am desfacut pur si simplu cu mana, fara nici o cheie in partea in care scapa gazele, am remontat aceeasi galerie dar cu garnitura noua, si scapa exact prin acelasi loc.
LeonMan
Am dat sambata iar galeria de evacuare, am curatat tot, galeria si chiulasa, am pus garnitura noua, galerie de evacuare noua, adica din SH, dar in stare super, am schimbat inelul dintre galerie si saxofon, am montat totul inapoi, si surpriza.................face in proportie de 80% la fel plange.gif pur si simplu nu imi vine sa cred, e a treia oara cand dau jos galeria, si cei care au dat-o jos stiu ce greu se monteaza saxofonul, asa ca sunt al naibii de dezamagit. Mai are cineva sunetele astea pe la galerie mai ales cand e in sarcina motorul?
vepman_ro
O consolare pentru tine , nu esti singur ..
aceasi problema am si eu , cred...
Am cumparat acel inel de etansare dar din pacate imi este cam incomod sa ajung la el ....
dar intr-o buna zi trebuie sa-mi iau inima in dinti sa rezolv problema ....
LeonMan
vepman_ro, dar zic eu sa nu schimbi nimic pana nu stii sigur, ca muncesti degeaba, si crede-ma e foarte greu de montat saxofonul in galerie, afla prima data daca chiar e necesar sa faci munca asta, ca eu uite ce am patit!!!
dj01fad
am o problema similara (nu la reno dar nu conteaza), si dupa multe demontari am constatat ca am una din tevile evacuarii fisurata chiar unde este sudata pe talpa ce se prinde de chiuloasa... tot asa am incercat ca si tine, sa schimb garnituri, conul, si nimic. vezi sa nu ai si tu vreo fisura pe undeva... abia daca se vede.
LeonMan
dar sa se auda asa puternic? si in mod normal nu ar trebui sa se afume locul respectiv?
mihai1677
Ar trebui sa fie usor afumat, dar daca e chiar la iesire din chiuloasa, locul fiind cald, nu prea se observa.
dj01fad
da... la mine era exact la talpa de se prinde pe chiuloasa, si abia daca se vedea.
mai este o posibilitate: ia verifica tu sa nu ai cumva catalizatorul gol, ca iti da exact sunete de tobe sparte cand este gol, face chiar tare urat...
LeonMan
din chiulasa sigur nu e, am pus doua si ambele au acelasi sunet, garniturile sunt noi, nu sufla, dar saxofonul e acelasi, si catalizatorul la fel......sa le schimb pe amandoua? mama ei de treaba....sad.gif si daca e altceva?
mihai1677
Nene ia incearca cu motorul rece, sa faci o emulsie de apa cu sapun, sa ungi tevile peste tot. il pornesti si vezi unde face bule, alta idee nu am acum.
LeonMan
voi face asta maine, sper sa vad ceva, deocamdata am observat ca am o fisura in catalizator......
dj01fad
QUOTE(LeonMan @ 23 Jan 2009, 21:18)
voi face asta maine, sper sa vad ceva, deocamdata am observat ca am o fisura in catalizator......
*


daca e fisurat, aproape sigur este si gol, si tot asa, aproape sigur de acolo provin zgomotele... scoate-l afara si analizeaza-l. oricum, decat sa il sudezi sau sa il carpesti, mai bine pui altul...
LeonMan
am rezolvat fisura din catalizator, dar nu s-a modificat nimic cu sunetul......am analizat doi oameni in detaliu si cu mare atentie TOT ce poate fi legat de aceasta problema, am pornit motorul, la rece, la cald, si se pare ca sunetul e produs chiar in saxofon, iar dupa el nu se mai aude, nici la galerie, singura chestie care nu am facut-o a fost sa dau jos aparatoarea de pe saxofon, sa vad ce e sub ea, chiar ne-am dat cu parerea ca ar putea fi o fisura acolo, eu personal nu am auzit de saxofon fisurat sub aparatoare, si nici prietenul meu, care este mecanic, si nu a intalnit asa ceva, dar repet, a ramas singura chestie neverificata. Sambata dau jos a patra oara saxofonul, si cred ca-s in stare sa-l duc la radiologie, la scanat, la RMN, oriunde doar sa stiu exact ce naiba imi produce zgomotul asta in sarcina, de toba sparta.................
mihai1677
Daca aparatoarea aia e desfacuta, face un zgomot gen zbarnait.
LeonMan
DRAGII MEI, S-A REZOLVAT!!!!!!!!!!!! AM REZOLVAT PROBLEMA SUNETULUI DE LA TOBE!!! Am dat jos saxofonul, fara sa-i gasesc nimic, nici o defectiune, trei oameni am tot studiat treaba asta, eu, un mecanic, si un sudor, iar sudorul a fost cel care m-a salvat, cica el poate cu aparatul de sudura sa vada unde sunt fisuri in material, si l-am lasat sa-si faca treaba, astfel a gasit o fisura de 10-12 mm, invizibila cu ochiul liber, in partea saxofonului care e prinsa de galerie, in locul unde vine fixat inelul, a astupat fisura, am montat totul inapoi, si GATA. Nu mai suna absolut nimic, motorul are un sunet extraordinar biggrin.gif Ciudat e ca fisura nu poate fi vazuta cu ochiul liber, asa de mica este, si s-a vazut cand a incalzit materialul......nu as fi crezut asa ceva, dar se pare ca de un sudor am avut nevoie de la inceput 04.gif si de ati sti ce sunet puternic poate produce fisura asta.....
vepman_ro
In atelierele de sudare ar trebui sa exista si o solutie speciala de depistare a fisurilor ( un spray rosu si o solutie de neutralizare ) .Dar din pacate , cuc riza economica si recesiunea din Romania din ultimii ani , aceasta lipseste cu dezavarsire.

o zi buna smile.gif
R19/16v
Afaik sunt 2 sprayuri - unul care intra in fisuri, al 2lea care le evidentiaza.[attachmentid=1627497559][attachmentid=1627497560]
mr_bombastic_dma_r19
Se merita sa caut detenta si catalizator la dezmembrari ?
Daca da, la ce trebuie sa ma orientez sa vad daca e buna ?
Ii dauneaza cu ceva masinii daca nu am detenta? Si toba finala e Borla?
Are vreo legatura cu relanti-ul sau cu amestecul de carburant? Consumul?
Se mai potriveste vreo detenta de la alt Renault?
Imi cer scuze daca va stresez cu atatea intrebari dar poate mai ajuta si pe altcineva nu numai pe mine! Multumesc excl.gif
zeu_4u_sweety
ce inseamna detenta?
mr_bombastic_dma_r19
Pai! Motorul meu normal trebuia sa aiba 3 "tobe"
prima este catalizatorul dupa aceea detenta si ultima e finala
zeu_4u_sweety
gata am inteles... nici eu nu am detenta cum i se zice din fabrica chiar!! catalizator si finala si suna super frumos si normal
R19/16v
Detenta inseamna expansiunea unui gaz - cresterea brusca a volumului sau.

vepman_ro
bun R19/16V ...si lipsa acestei tobe intermediare ( detenta ) ce efecte induce masinii? dar lipsa unui catalizator ?
LeonMan
Eu am mers fara catalizator, efectul......zero, apoi fata toba intermediara, efectul ......la turatii ridicate si la decelerare se aud niste pocnituri destul de puternice la iesirea gazelor din sistem, dar daca nu te deranjeaza, alt efect eu nu am observat. Intr-adevar am observat ca motorul se tureaza mai rapid decat deobicei.
Horyca
LeonMan am aceasi problema ca tine cred... am schimbat tobele (finala si intermediara) si pe undeva pe la saxofon suna rau... am achizitionat o garnitura si un saxofon nou dar nu pot desface prezoanele... de 2 saptamani le ung in fiecare zi cu spay de rugina si sper ca in weekend sa o duc la un mecanic sa imi schimbe saxofonul fara sa imi rupa prezoanele unsure.gif ...
LeonMan
Daca se rup se rup, asta e, daca le iei noi nu sunt scumpe, iar de dat galeria jos nu e chiar asa de greu.
Horyca
mda nu este as agreu dar nici usor nu se poate spune ca este... o bataie de cap in pus... inca nu am rezolvat problema nu am avut timp ... mecanicii din ziua de azi cand le zici ca le duci tu piesele parca ii lovesti cu ceva in cap...
ovidello13
Salut baieti.Aceeasi problema o am si eu cu acel sunet ca de toba sparta(un fasait foarte puternic).Pana mai de curand am crezut ca se aude de la ambreiaj(daca tin piciorul pe ambreiaj se aude mai tare,dar fara sa apas).Deci se manifesta astfel:cand e motorul rece si cand e frig afara sunetul e foarte puternic,dupa incalzirea motorului sau daca e foarte cald afara zgomotul e mai putin intens si se aude doar cand este in sarcina si mi-a aparut de cand i-am facut remapare(chip tuning), dar e din ce in ce mai rau.
Credeti ca poate fi aceeasi problema ca la voi sau poate fi chiar din ambreiaj? sad.gif huh.gif wacko.gif
vepman_ro
Vezi ca intre saxofon si cotulc emerge la catalizator ai un inel din fibre de aluminiu si este prins de o flansa cu doua suruburisi doua arcuri . Schimba acel inel si spera sa scapi de sunet , ca altfel este de la galeria fisurata sad.gif
Horyca
am rezolvat problema tobei de cateva saptamani... dupa ce am dat timp de o luna cu spay de rugina am reusit sa desfac prezoanele am inlocuit prima toba si garnitura si pt prima data dupa mult timp este liniste smile.gif sincer imi este rusine ca a durat atat dar pot sa zic ca am schimbat aproape tot sistemul de evacuare (3 tobe bosal), mai putin catalizatorul (3 mill costa un catalizator universal).
Ce credeti daca am catalizatorul spart sa ma astept sa se duca mai repede toba intermediara?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.