Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Cit v-a costat intretinerea masinii anul acesta?
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Clio
jri22
deschid acest topic ptr a sonda poporul detinator de Clio cu o intrebare : cit v-a costat intretinerea masinii anul acesta (exclusiv benzina/motorina consumate)... la mine treaba este simpla:

1. placutze frina: 170 RON (manopera: 2 beri)
2. schimb ulei(4l ulei ELF 5w40+filtru+manopera):200RON
3.filtru aer+polen(manopera:0 ron): 70RON
4. 2 cauciucuri DEBICA FURIO: 340 ron

total: 780 RON

eu zic ca este acceptabil...
Thanatos
Masina mea e cumparata in Aprilie.

Am cheltuit 50 de euro la un schimb de ulei ca l-am facut in afara perioadei specificate de producator (adica mai repede). In rest am revizii gratis 2 ani incluzand materiale consumabile, piese si manopera.

Eu zic ca e bine pentru 28.100 Km parcursi. Sa mai zica cineva ca Fiat nu face masini fiabile.
cmandrei
Depinde de prea multe ... in functie de vechime, nr. km etc. ... nu prea vad relevanta
jri22
eu cred ca este f important sa vedem cit ne costa intretinerea unei masini pe percursul unui an ptr ca pretul de achizitie al unui autoturism nu mai este chiar atit de relevant in momentul in care te costa mult/putin -dupa caz- folosirea lui...se spune despre renault ca este ieftin la cumparare si scump la intretinere/service/etc...sunt curios daca intradevar asa stau lucrurile...
Thanatos
Daca pun si spalatul masinii se mai aduna 100 de euro. Cauciucurile arata ca noi deci presupun ca ma duc lejer in 50.000 de kilometri.

Eu zic ca fiecare isi intretine masina cum vrea si cum stie. Ori ca bagi ulei lubrifin ori ca bagi castrol gtx tot intretinere este. Depinde de fiecare cati bani il tine buzunarul sa bage in masina lui.

Daca ti se pare la un momentdat ca e prea ieftin, poti sa iti intrebi partenerul de discutii cum a ajuns la scorurile alea si te dumiresti repede.

Nu cred ca e cazul sa despicam firul in 4 cum ca intretinerea include foarte multe chestii. Problema e simpla. Intretinerea cuprinde multimea elementelor pe care le considera utile proprietarul masinii wink.gif
Laurentziu83
Eu nu incep sa scriu pentru ca mi se face rau.... intrebare.gif
Si, intr-adevar unele sunt costurile pentru al doilea an al masinii, la 20 de mii de km, cand in afara de lichid de parbriz si o vizita la o revizie simpla nu faci nimic, si altele sunt costurile la 180000 de km, cand bagi bani de rupi.
theundertaker
Am cumparat symbolul anul trecut in octombrie. Anul asta in octombrie am facut revizia de un an. Costurile reviziei au fost mici, constand in schimb ulei si filtru, undeva la valoarea de 250 lei. Adevarul este ca masina sta mai mult in garaj (are doar 6.000 de km) si n-are ce sa se uzeze la ea. Pentru drumurile de zi cu zi folosesc solenza, iar symbolul e mai mult de "duminica" smile.gif
hellcat
QUOTE(jri22 @ 20 Nov 2008, 10:18)
eu cred ca este f important sa vedem cit ne costa intretinerea unei masini pe percursul unui an ptr ca pretul de achizitie al unui autoturism nu mai este chiar atit de relevant in momentul in care te costa mult/putin -dupa caz- folosirea lui...se spune despre renault ca este ieftin la cumparare si scump la intretinere/service/etc...sunt curios daca intradevar asa stau lucrurile...
*



Nici eu nu gasesc relevante cheltuielile (strict daca cineva incepe sa le compare), nu?
Pe tine "te-a costat" 2 beri schimbatul placutelor, altcineva doreste sa nu se joace la sistemul de franare si se duce intr-un service.

Din informatiile la care am avut si eu acces, iti spun ca intretinerea unui clio, de care-o fi el, e mai putin costisitoare decat in cazul unui Polo, Fabia, Corsa, Punto, Ibiza, Albea, 206 - vorbim despre servisare normala si periodica la reprezentanta.

Discutia de la inceput se imparte in doua cei care isi fac intretinerea in regie proprie si cei care merg in service - service de doua feluri: de cartier sau reprezentanta.

Daca posesorii de clio vor scrie constant aici, las topicul, sunt oarece informatii ce iti pot forma o idee despre minimizarea costurilor.

Desi, cum mentiona si Andrei, sunt alte topicuri ce treteaza intretinerea structurate pe termene bine definite.

Thanatos
Eu m-am lamurit cu intretinerea in regie proprie. Cat sunt eu de inginer am incercat sa ma dau rotund prin service si au dat inginerii de profil cu mine de toti peretii (figurat). Am realizat atunci ca nu e cazul sa ma bag peste meseria altuia si ca pana si un banal schimb de placute de frana poate contine niste mici secrete care fac o diferenta.

Insasi faptul ca aia fac treaba asta de zeci-sute de ori intr-o luna le formeaza o rutina sa puna toate sigurantele, saibele, sa aplice un anumit moment de torsiune pe fiecare surub, ii califica sa faca aceste operatii care tie in curte iti pot scapa din vedere.

Iar din respect pentru mediu nici macar schimbul de ulei sau spalatul masinii nu-l mai fac de unul singur de multi ani.

Daca m-ar intreba cineva pe mine, as pune conditia ca pe threadul asta sa se discute de intretinierea masinii exclusiv utilizand serviciile diverselor firme.
CLIO2000
Fratilor eu zic sa lasam comentariile si sa raspundem omului la ce a intrebat. Cine nu este de acord sa nu ia in seama topicul. rolleyes.gif
Placute frana: 65 ron (manopera EU)
Cilindri colectori (parca) frana, spate 2 buc:100 ron (manopara EU)
Rulment spate: 130 ron (manopera EU)
Ulei motor+filtru: 80 ron (manopera EU)
4 cauciucuri Debica all season: 520 ron
Oricum este ieftin zic eu avand in vedere ca masinuta are 140.000 km. si inca se mai tine.
zambiee99
Un cost anual nu pot zice, dar din iulie (2008):
-placeute frana: 55 de ron, manopera: mersi
-4 x capace roti originale: 100 ron, manopera: eu
-bec frana din mijloc spate cu led-uri: 140 parca, manopera: eu
-kit de distributie original 348 de ron
-cureaua alternator original 68 de ron
-pompa apa acceasi producator ca si originalul 125 de ron
-fltru de aer original 80 de ron
-filtru de polen original 90 de ron
-filtru de ulei original 60 de ron
-ulei 4l elf 5w40 sxr 160 de ron
manopera unde nu am trecut 190 de ron
-janta din tabla original 218 de ron, manopera: 40 de ron ca am echilibrat pe toate 4

deci aproximativ: 1674 ron
cosmacyu
filte de aer, benzina, si ulei 30 de euro
manopera pt schimb 50 de ron, la un prieten.
placute de frana 23 de euro.
plus uleiul in jur de 30 de euro cumparat din romania.

deci am iesit ieftin. produsele au fost luate din strainatate.
CGB
pai anul asta am facut revizia de 5 ani (5 l ulei, filtru ulei, filtru aer, filtru motorina). cam atat. piese luate din magazin si montate in service reno. cost total: cam 3 mil. in rest nimic.
masinuta are 5 ani vechime si 54.000 km.
baban sergiu
Deci, pentru clio 1.5dci de la 5 iunie 2007 118.000km pana maine 168.000km

scriu exact cum am notat in cartea service:

122.800km
- kit distributie - 350 ron
- pompa apa - 135 ron
- curea angrenare AC - 70 ron
- antigel 5L - 35 ron
- ulei Elf 10W40 2x4L - 150 ron - am gasit la promotie si am luat 2
- filtru ulei uniflux - 25 ron
- filtru aer uniflux - 50 ron
- filtru polen - 30 ron
- filtru motorina uniflux - 110 ron
- manopera 200ron

128.000km
- discuri de frana brembo - 350 ron
- placute de frana ferodo - 110 ron
- capat de bara dreapta - 45 ron
- manopera - EU

130.000km
- ulei Elf 10W40 4L - 85 ron
- filtru ulei uniflux - 25 ron
- filtru aer uniflux - 45 ron
- filtru polen - 30 ron
- filtru motorina uniflux - 65 ron
- manopera 20 lei

135.000km
- rulmenti fata stanga, dreapta 230ron
- rulmenti spate stanga, dreapta 240ron
- manopera 50 ron

139.000km
- rulment spate dreapta 18.50 ron (dacia nova) cel SKF cu 120 ron s-a dus dupa 4000km
- bucsi bara stabilizatoare 30 ron
- supor cutie viteza ala din spate 70 ron
manopera 50 ron

140.000km
- 4 x cauciucuri iarna Sava - 720 ron - manopera inclusa in pretul cauciucurilor
- ulei Elf 10W40 4L - 80 ron
- filtru ulei uniflux - 25 ron
- filtru aer uniflux - 45 ron
- filtru polen - 30 ron
- filtru motorina uniflux - 75 ron
- manopera - 15 ron

152.000km - aici o dat ghinionu in mine sad.gif
ziua I - curea accesori - 40ron
ziua II - rola intinzatoare curea accesori - 170ron
- bielete de directie stanga, dreapta, capat de bara dreapta - 210ron
ziua III - fulie alternator - 235ron cumparata de la reprezantanta dacia - la reno nu aveau smile.gif
manopera - 350ron
- unghi de fuga 40 ron

155.000km
- ulei Elf 10W40 4L - 80 ron
- filtru ulei renault ambalaj - 20 ron
- filtru aer pt logan - 28 ron
- filtru polen dacia solenta - 17 ron
- filtru motorina delphi - 80 ron
- manopera - 15 ron
- 2 cauciucuri de vara - 230 ron

162.000km

inlocuit parbriz - un om bat nu o incaput de masina si si-a lasat sticla de bere in parbriz

parbriz cu tenta verde si parasolar - 330 ron
manopera - 100ron

inlocuit discuri de frana - 260 ron
inlocuit placute de frana - 50 ron
schimbat aparatoare noroi sub aripa partea dreapta - 70 ron
manopera - Eu

maine la 168.000km un aditiv pentru injectoare sad.gif a inceput sa bata un injector

deci un total de : 5403.5 ron mai mult sau mai putin
treisapte
Costurile raportate la timp nu sunt relevante decat daca spui si cati km faci lunar.
Eu fac cam 2700 - 3000 km pe luna si anul asta am "prins" 2 revizii:30000 in ianuarie (~600RON) si la 45000km prin iulie (~750 RON) facute la Brasov.
Prin ianuarie la anul :-) trebuie s-o fac pe cea de 60000 care ustura al naibii la portofel pentru ca, zic ei, trebuie schimbate cureaua de distributie, pompa de apa daca e cazul) cureaua de accesorii si altele pe langa....
Am dat cateva telefoane si mi-a stat inima: intre 2100 RON la Brasov, si 2800RON la Bucuresti - Cobalcescu. Minunat, nu??!!
Sa nu mai vorbim de benzina (~7.2 litri la suta, traseu mixt) si cauciucuri da iarna (800 RON 4 buc Dunlop Wintersoprt M3).
Daca aduni tot, s-ar putea sa ajungi la concluzia ca mai bine mergi cu taxi-ul ca tot pe acolo iesi...
CLIO2000
-ulei castrol 5L - 105 Ron (schimbat cam cu 2k mai devreme)
-Filtru ulei - 15 lei
-Rola intinzator-120 lei
-Pompa apa - 85 lei
-Curea distributie - 40 lei
-Bujii (4x10 lei buc.) - 40 lei
-Filtru Benzina- 35 lei (aflat sub puntea spate, undeva)
-Manopera 150-200 lei la ei.
-Filtru aer - 25 lei.

Revizie 120k(ceva peste)
dungatu
Clio Symbol, 1.4 8v 55kw, 6 ani vechime, 63000km, schimbat sapt trecuta ulei 10W40 Elf, filtru ulei, filtru aer, filtru benzina. Total piese 158Ron si manopera 70 Ron. Nu stiu altii cum considera dar este foarte ieftina intretinerea la Clio.
george_C
Clio II ( SYMBOL) 1.4 8V din 2003 - 80.000 km la bord

Nu dau in detalii pisesele si manopera. am circulat cu ea 22.000 km ( in 1 an si jumatate), am facut si revizia de 60.000 km cu schimbarea distributiei etc.

cost per km
consumabile si service = 0.16 ron/km
taxe impozite = 0.05 ron/km
benzina = 0.28 ron/km ( la un consum de 7.5-7.6% in cei 22.000 km)

total = 0.49 ron/km

si partea cea mai interesanta pe care multa lume o scapa din vedere deprecierea adica pierderea datorata scaderii de revanzare a masinii = 0.38 ron/km

TOTAL = 0.87 ron/km

ultima cifra este cea mai importanta, nu cat va costat intretinerea masinii pe ultimul an.

veti vedea ca la masinile noi intretinerea este f. ieftina dar pierzi la revanzare

cine a facut un astfel de calcul este rugat sa-l prezinte pentru o masina luata de noua si vanduta apoi care este costul total per km ???

George
cepy
pot sa spun ca m-a costat destul de mult anul acesta intretinerea,masina avand 55oookm.
25 mil. kit distributie cu pompa de apa +manopera la ipso ploiesti si mi-au pus-o prost
8mil juma schimbat chei la ipso ploiesti
3 mil. juma schimbat baterie cu una bosch
10 mil. 4 cauciucuri goodyear gt 2
11mil. juma revizia52000km:ulei castrol 5w 40 cu toate filtrele masinii,plus bieleta directie,capat de bara stanga,repus distributia corect= manopera.
1 mil pe stergatoare plus bec faza scurta de la ipso ploiesti.
deci in total 58 de milioane si o sa ma mai coste fiind masina are probleme cu pornirea de cand i-a fost pusa distributia prost.meseriasii din service-urile din romania sa se lase de meserie.
baban sergiu
aici ai dreptate cu deprecierea masini, este ceva normal pana la urma, si daca ii asa cum spui tu ar trebui sa nu mai cumparam masini noi:)

deci dupa micul meu calcul imi reese asa:
la cei 50.000km rulati in 2 ani cu masina am un cost de
- 0,048 euro/km combustibil
- 0,022 euro/km piese +manopera
- 0,0043 euro/km taxe

= 0,0723 euro/km costuri explatare + 0,1027 euro/km deprecierea masinni
= 0,175 euro/km

explatare: 50.000 x 0,0723 = 3615 euro
depreciere: 50.000 x 0,1027 = 5135 euro


avand in vedere ca masina avea deja 118.000km la bord daca calculam in cntinuare o sa avem o surpriza:

explatare: 118.000 x 0,036 = 4248 euro - am calculat valoare la jumatate a costurilor pe considerentul ca dincolo nu se duc suspensile asa repede si masina era noua- iar reparatile si schimburile in garantie nu sunt asa scumpe ca la noi
depreciere: 118.000 x 0,1027 = 12118,6 euro

in principiu rata de depreciere este aproximativ reala
masina noua a costat un pic peste 15.000 euro iar eu am luat-o din franta cu 2500 euro la 3 ani si 118.000km

deci daca eu vreau s-o vand acuma ar fi cam asa

deprecierea: 12118,6 + 5135 = 17118,6 - 15200 (pretul de noua) = -2000 euro

adica , daca vreau s-o vand va trebui sa platesc viitorului proprietar inca 2000 euro smile.gif

asa ca concluzia mea este: cand iti cumperi o masina sa o folosesti nu te intereseaza ce pret va avea ea peste 20.000km sau 50000km, te intereseaza sa te duca si sa te aduca de unde vrei
andurs
@baban sergiu
Deprecierea masinii nu este o functie descrescatoare liniara.
Este o functie care tinde la 0 (valoare) la +∞ (timp), adica se depreciaza mai accentuat in primii ani si din ce in ce mai greu odata cu trecerea timpului.
baban sergiu
sunt complect deacord cu ce spui tu.

atunci deprecierea se ia in considerare pt primul an de flosinta

nu de alta dar am la virma 3 dubite cumparate de0odata si deja au aprox 100.000km si inca nu au facut un an. prin februarie o a fie un an si atunci cred ca o sa treaca de 130.000km

dar avand in vedere ca masina nare nici macar 5 ani inca smile.gif, asta inseamna ca nu cred ca sunt departe de valoarea ei reala smile.gif

dar asta cu deprecierea este o chestie ce depinde cel mai mult de marca masini si modelul ei.

ex: Maserati Quattroportte 0km - 135.000 euro pret de catalog in 2006
sa cumparat acea masina cu suma de 109.000 euro + sa mai dat bonus panala 50.000km toate revizile gratuite mai putin schimburile de cauciucuri cu conditia ca masina sa nu participe la curse
si aceast lucru doar pt ca masina era fabricatie 2005

pacat de masina ca este o troaca dupa 57.000km
s-au schimbat deja 2 discuri de ambreaj si bat toate telescoapele pe ea si toate bucsile si a inceput sa scartie din toate incheieturile
CLIO2000
Am vazut ca am scris in acest topic cum ca masina mea ar avea 140k. Esta o greseala SCUZE, are 124k.
Pe tot anul am "investit" urmatoarele:
-Placute frana: 65 ron (manopera EU)
-Cilindri colectori (parca) frana, spate 2 buc:100 ron (manopara EU)
-Rulment spate: 130 ron (manopera EU)
-Ulei motor+filtru: 120 ron (manopera EU)(mobil 1)
-4 cauciucuri Debica all season: 520 ron
-Curea distributie:40 ron
-rola intinzator:120 ron(prima defecta din cutie; a 2-a ok)
-pompa apa 65 ron
-filtru combustibil: 35 ron
-filtru aer 25 ron (manopera EU)
-bujii(4x10 ron buc.): 40 ron (manopera EU)
-3 L antigel:66 ron
-Manopera pentru distributie: 130 ron
BENZINA: 36k
Faceti voi calculele daca vreti, ca eu nu am resimtit la buzunar aceste cheltuieli, si nici nu sunt curios cati bani am bagat in ea. Nu mi se pare mult, caci la orice masina trebuie bagati bani in consumabile.
Eu personal sunt fff multumit de clio meu si nu o sa o vand decat in cazul in care imi voi lua una noua.
cosmacy
pe mine intretinerea m-a costat in felul urmator
filtre aer
ulei si motor 30 de euro
placute de frana 20 de euro
ulei castrol 5 40 w 120 ron
mana de lucru 70 ron
total : 360 ron
baban sergiu
in curand o sa va zic la cat se ridica costurile masini mele.

tocmai a ramas in service - se desface motorul bucatele pt reparatie ca troncane de zici ca se rupe tot sad.gif
o a va tin la curent cu reparatia

apropo: rulment spate poti sa pui de dacia nova si costa doar 20 - 25 lei

pa pa
gabygiovanny
pe mine la masina din semnatura cu un an vechime:
- revizia 15000 km - 482 lei
- filtru polen - 57 lei (0 manopera)
- toba finala ceva sport - 500 lei
- mp3 player Panasonic - 430 lei
- 2 boxe spate Kenwood - 250 lei
- 2 buc Debica iarna fata - 150 lei + 60 lei montaj la 4 cauciucuri
( pe spate am primit doua Michelin cadou, putin uzate)
baban sergiu
la cei 5400 lei mai adaugam:(
ax cu came 465 lei
tacheti 8x6= 480 lei
ulei 5l ELF 10W40 = 95 LEI
F ulei original = 21 lei
F aer Hexol = 17 lei
F polen original = 21 lei
F motorina Delphi = 80 lei
Manopera= 250 lei
total 1430 lei + 5400 = 6830 lei sad.gif( deja incep sa ma gandesc la dacile alea de unica folosinta cu 5 mil
costeloosh
fratilor, am facut azi revizia de 40.000 km m-au jupuit ( incamai am garantie ) la service 930 ron ohmy.gif chiar ca nu mai merita.... sad.gif
CLIO2000
Am inceput un nou an.........cu cheltuieli.
Desi am vrut sa aman ceva cheltuieli, nu mai pot. Ma doare sufletul cand vad ca masinuta mea se comporta ca o barca pe apa. M-am hotarat sa schimb amortizoarele.
-fata: 220 ronx2=440 ron
-spate 200 ronx2=400 ron
-rulment fata 150 ron
Manopera:200 ron
sonetdeprimavara
de abia am luat masina, renault Clio Symbol 2007 1,5 dci....cineva mi-a spus ca sunt cele mai mari costuri de intretinere la Renault uri...asa sa fie?
gotty
Acel cineva are Golf IV cu motor de 1.4 benzina? laugh.gif
aurelyan
QUOTE(sonetdeprimavara @ 11 Jun 2014, 15:33)
cineva mi-a spus ca sunt cele mai mari costuri de intretinere la Renault uri...asa sa fie?

Cu siguranta nu. Presupun ca vorbeste din auzite, proprietar sigur nu este.
lucianm

@sonetdeprimavara, Clio e o masina ieftina la intretinere.
UXE
Asa e, service-ul e scump... (manopera icon_mrgreen.gif )
sonetdeprimavara
Asa este nu au masini Renault,
Speram ca intr-adevar Clio este ieftina de intretinut!
Multumesc tuturor colegilor prntru sfaturi si incurajari smile.gif !
meggeo81
spera in continuare, google zice altceva...
kretzu77
110K Km

- distributie
- revizia normala
- contactor airbag sofer (aka spirala vietii cu tot cu integrare in absolut)
- radiator (de 2 ani completez la luna vara si la 2 luni iarna de la min la max cu antigel)
- tampon motor (aici s-a rezolvat cu un fel de saiba, fara sa iau unul nou)
- saboti

Refuz sa fac un calcul. Refuz. Refuz. Refuz. biggrin.gif
al1n
acum sa nu comparam dieselul cu benzina.
stim bine ce puncte sensibile sunt la renault diesel(pompa si injectoare). acum nu stiu cine poate ghici cum a fost utilizata masina ta inainte. poate or sa pice multe, poate nimic.
eu unul am 3 ani jumatate de cand am cumparat-o(1.2 benzina), 3 revizii la reprezentanta.
absolut nici o problema. un bec ars la pozitie...si cam atat. si placutele schimbate la 44.000 km. nu o conduc doar duminica si la consum.
acum daca vine iar unu care zice ca golf 4 sau astra din 2001 au intretinerea mai ieftina...atunci discutia nu are rost.
aurelyan
QUOTE(kretzu77 @ 13 Jun 2014, 14:42)
110K Km

- distrbutie
- revizia normala
- contactor airbag sofer (aka spirala vietii cu tot cu integrare in absolut)
- radiator (de 2 ani completez la luna vara si la 2 luni iarna de la min la max cu antigel)
- tampon motor (aici s-a rezolvat cu un fel de saiba, fara sa iau unul nou)
- saboti

Refuz sa fac un calcul. Refuz. Refuz. Refuz. biggrin.gif


Faptul ca ai mai multe de rezolvat deodata si te costa mai mult asta nu inseamna ca masina este scumpa la intretinere...
kretzu77
Si unde am zis eu ca e scumpa la intretinere?
Am zis doar ca refuz sa fac calculul cat a costat.
mihai leu
anul asta nimic
dar anul trecut am bagat 1700 roni
cu toate distributii , revizie normala si schimbat antigel la reprezentata- este vorba de un symbol pe benzina
SandelBS
de la 130 k la 170 k, in ultimele 12 luni: 2 revizii, placute, discuri, saboti, clindri frana, bielete, 2 cap bara, geometrie, AC, b antibasculare (sau cum i-o zice), 2b antiruliu = aprox 2500 lei (inclusiv manopera). Urmeaza distributie si alte 2 piese ce sper sa le gasesc la dezmembrari. Tinand cont de cat de mult merg cu ea nu mi se pare mult.
andreiul
Symbol FIDJI 2005 1,5 DCI / 112.000 km
De cand am masina am facut urmatoarele:
1. aprox. 60.000 km - cazut pompa servo - demontat/curatat/montat + ulei - cost reparatie aprox 50 ron

2. distributie - nu mai stiu pret - 60.000 km

3. placute, discuri frana

4. aprox. 100.000 - discuri, placute, bascule, capete bara, bielete diretie, flanse amortizoare + rulmenti presiune, rulmenti spate si ferodouri, frei alternator

5. acum 2 saptamani (aprox. 110.000 km) - cazut din nou pompa servo; demontat, curatat, inlocuit platou carbuni, rectificat colector motor electric, montat + ulei servo - cost reparatie aprox 200 lei.

Majoritatea lucrarilor au fost executate in regie proprie (in fata blocului), mai putin distributia si schimbatul de bascule, si elemente directie + geometrie.

Urmeaza la 120.000 din nou distributia. Ambreiajul merge destul de prost de pe la 50.000 km, insa atata timp cat nu patineaza, nu am de gand sa il schimb.

Ca o remarca, nu recomand folosirea flanselor de amortizoare aftermarket (le-am schimbat de 2 ori anul trecut si ultima data am pus Fiba - au cazul si astea). Ultima solutie - piesa de origine. O sa le schimb cand fac distributia.

Una peste alta, trecand peste greierasi, troncaneli si alte cateva chestii, eu sunt destul de multimit de cazan.

PS: De vreo 2 ani imi face figuri un injector. Uneori tzacane si porneste mai greu cand e foarte frig.

PPS: Nu am calcat niciodata intr-un service Renault, desi sunt la al 6-lea Renault. Asa-zisa garantie o platesti din buzunarul propriu datorita tarifelor de la reviziile din perioada garantiei.
cipak
Nu costa neaparat foarte mult reviziile.
Daca ma duc la un service Dacia atunci pentru o revizie de 1,3,5,7,... ani platesc cam 350 ron. Asta include:
- schimb ulei
- filtru de ulei
- filtru de aer
- inspectie vizuala
Daca merg la 2,4,6,... si exceptand situatiile in care schimb distributia ma costa cam 500 ron. La cele de mai sus adaug:
- filtru de motorina cu senzor

Mentionez ca eu fac cate o revizie pe an pentru ca fac maxim 10.000 km/an.
revizia 1 service Renault ~500 ron
revizia 2 service Renault ~700ron
revizia 3 service Dacia ~350ron
revizia 4 service Dacia (distributie, auxiliare, pompa de apa, ulei, filtru ulei, filtru motorina, filtru de aer) 1900 ron
revizia 5 service Dacia ~350 ron
LUCCI LUCIANO
Anul asta, de la 41000 la 51580(azi), nu am schimbat decat motorasul pompei de benzina, val.100 lei plus montajul la EKTrust, inca 100.Bine, e al doilea, anul trecut s-a mai ars o data si oricum cel schimbat nu era original, masina avand doar 30000 km!!! Pompa , am inteles ca merge non stop cat am alimentarea cu GPL, ar trebui sa-i pun un releu.Dar urmeaza distributia....m-arunc in geamuri!! mad.gif
djkallu2006
Revizie 1 an / 15538 Km Clio 0.9 tce realizata la data de 17.07.2014
Piese originale din magazin:
filtru ulei cod 152095084R 26 lei
filtru aer cod 165467674R 59.5 lei
filtru polen cod 272770567R 83 lei
Ulei 5w40 Elf 4 L 90 lei

Pret revizie plus montare piese la Renault AMAT Pitesti 143 lei
Total deranj 401.5 lei
Revizia cu piesele lor costa 670 lei.Mi-au dat voie sa vin cu piesele mele.
razvantrc
de cand am luat anul trecut masina, am facut doar o distribuie, 1 schimb ulei, filtre.
o siguranta arsa
un bec faza scurta ars
un bec plafoniera ars
circulat 8k
dupa concediu o sa am 10k si fac revizia la ulei, filtre
demin2609
QUOTE(LUCCI LUCIANO @ 22 Jul 2014, 22:35)
Anul asta, de la 41000 la 51580(azi), nu am schimbat decat motorasul pompei de benzina, val.100 lei plus montajul la EKTrust, inca 100.Bine, e al doilea, anul trecut s-a mai ars o data si oricum cel schimbat nu era original, masina avand doar 30000 km!!! Pompa , am inteles ca merge non stop cat am alimentarea cu GPL, ar trebui sa-i pun un releu.Dar urmeaza distributia....m-arunc in geamuri!! mad.gif
*



cata benzina ai in rezervor de ti se arde pompa asa? poate mergi cu ea uscata ..

app... de la 1 iunie, a consumat 0 lei, deoarece am mers PE JOS!

cenzuratii astia au dublat asigurarea, desi nu am accident, asa ca plm, si fara ea, nu mor!
vallixx
Eu cam o data pe an fac rezivizia uzuala, ulei + filtre.
Imi cumpar eu uleiul si filtrele pe care dau cam 250-260 RON ( as putea sa ies si la jumatate dar nu imi cumpar piese de doi bani), cu tot cu manopera nu trec de 320 RON Si cam asta e tot ce bag anual in masina.

Distributia m-a costat ~2000 RON, facuta la reprezentanta, cam o data la 5 ani.
Curea distributie, aceesorii, role, pompa apa, fulie alternator, manopera.
Data viitoare o sa incerc tot cu piese de luate online (tot de calitate, nu petarde) si cred ca o scot sub 1000 RON. Cu piese petarde am vazut ca te poate scoate si sub 500, dar...prefer sa nu.

Si in afara de astea am mai bagat:

290 RON intr-o baterie, cea veche am tinut-o 6 ani
300 RON un set de bielete + capete de bara
300 RON un schimb de placute de frana (aici am luat o mare teapa la bani pt. ca m-am dus in reprezentanta)
150 RON setul al doilea de placute de frana, dar luate online, marca ATE
300 RON un set de discuri de frana pentru ca placutele "de origine" au fost prea dure si au sapat santuri in discurile vechi
200 RON un set de bujii, scump dar mi-am luat din alea cu electrod de iridiu, care am inteles ca le duc 80-90 mii de km , altfel cu 40-60 RON rezolvam

Daca astea de mai sus le impart la numarul de ani, iese cam 250 RON/an + reviziile anuale 320 RON inseamna un pic sub 600 RON/an. Adica in jur de 150 euro. Nu mi se pare de speriat.

Si cam atat, urmeaza schimbul 3 de placute de frana (150RON), un schimb de saboti (100 RON), toba finala care e pe duca (180RON)

Per total nu pot sa zic ca Clio e exagerat de scump la intretinere. In reprezentante preturile sunt cam piperate, dar cu piese luate separat se poate iesi ok la bani.

Imi permit si un sfat, cine vrea tine cont, cine nu....e liber sa faca cum crede.

Nu va bucurati la bani luand piese proaste. Luati-va piese de calitate, dai mai multi bani dar le schimbi si mai rar. Per total pe termen lung cam tot pe acolo iesi financiar si ai si avantajul de a avea piese bune pe masina. Eu chiar am urmarit treaba asta si la mine diferenta dintre ce am cumparat versus ce as fi putut sa cumpar, luand in calcul si intervalele de schimbare....diferentele sunt minime. Parere personala.

Plus ca am tupeu sa plec oricand oriunde cu masina. Nu stau sa ma gandesc....." hmmm, vreau sa plec in concediu in tara X, dar am 2000 de km pana acolo, oare ma tine piesa Y pana acolo, ca a costat 10 lei in loc de 40...."
SandelBS
Iesi la 1000 lei cu distributia daca le iei tu, dar eu am zis ca mai bine dau ceva in plus si scap de o grija de a nu fi bune sa nu umblu dupa altele apoi.

Si am avut intuitia buna, ca am dat 1200 lei pe distributie + manopera , (nu la reprezentanta) garantie 18 luni sau 60 000 km (fata de Renault cu numai 12 luni, pe principiul ca daca nu se rupe atunci, nu se mai rupe dupa) si am luat Gates, cu pompa Hepu. Intinzatorul nu era bun (scartaia la pornire) si au inlocuit cu INA unde nu mai era nicio problema. Si asa n-am fost eu nevoit sa le dau la retur si sa astept altele (probabil ar fi durat ceva) ci s-a ocupat service-ul si s-a rezolvat rapid. Distributia o fac cam la 2 - 2.5 ani, deci tin la capitolul garantie piese si lucrare, mai ales ca mi-am luat-o prima data cu cureaua de accesorii care s-a rupt.

La Renault am vazut ca au nu stiu ce super oferta cu Motrio, dar n-am auzit pe nimeni sa ia.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.