sorin209
19 Nov 2008, 17:08
Salut!
Am renault megane sedan privilege 1,6 113 CP din 2005!Urmeaza sa fac revizia de 45.000 KM si daca se poate va rog sa-mi explicati care este cea mai buna varianta de ulei la motor care as putea sa o pun! Pana acum cei de la service au pus ELf competition 10W 40!
Am inteles ca daca vreau sa protejez motorul sa pun ELf excellium 5W 40!
Este adevarat ? Ce sa fac?
10w40 e recomandat de producar.
Catalinmodena
19 Nov 2008, 18:52
De ce nu Elf Evolution?Chiar,care este cel mai bun,potrivit dintre cele 3?
VIPESUL
19 Nov 2008, 19:26
salut,eu am pus mobil1 5w40 si mi se pare subtire iar dupa un timp da intr-o culoare cenusie adica dupa vreo 2000 km
comeptition 10w40 recomanda renault pt. motorul 1.4 / 1.6 16v
hellcat
19 Nov 2008, 20:23
Asta (10w-40), se pune dupa aprox. 100.000 km parcursi, pana atunci se pune 5w-40. A nu se confunda discutia cu cea pentru motoarele diesel.
Catalinmodena
20 Nov 2008, 15:57
sunt intr-o cceata totala.Poate recomanda Renault Elf Competition 10w40,dar de cand e motorul pe piata,au amarut uleiuri mai bune.Asa ca pun evolution 5w40,ca-i sintetic,si e destul de scump.Am vazut intr-o benzinarie Rompetrol Elf Competition,cred,avea o dunga verde pe bidon.Am citit si parca zicea ca-i pentru "un consum mai mic".
einstein1984
20 Nov 2008, 16:03
Mai bine ii pui Motul, daca tot ai asa multi bani. barem ala chiar e un ulei bun.
ulei bun pentru care motor? doar ca il cheama motul inseamna ca e cel mai tare ulei pentru tot ce inseamna motor?
si pentru motoare reno unde producatorul recomanda elf?
de ex ELF 5w40 evolution sxr zice clar ca e optimizat pentru diesel common rail
atunci de ce as lua un ulei foarte laudat si scump (motul, aral, castrol, etc) cand eu am un diesel common rail? pentru care reno imi da un ulei care sa se pupe cat mai bine cu el?
parerea mea...nu sunt deloc de acord cu asta, sa pun uleiul cel mai scump si mai bine cunoscut ca asa o sa traiasca motorul mai mult, dar cred ca un ulei elf full sintetic este suficient pt reno
einstein1984
21 Nov 2008, 13:09
Motul au sortimente de ulei si pentru diesel si pentru benzina. Asa cum au si uleiuri pentru motoare "domestice" sau pentru masini sport. Renault recomanda Elf pentru ca sunt partenere traditional, pentru ca primesc o spaga de la ei, pentru ca dealerii folosesc elf la revizii.
Daca vrei sa dai banii si sa obtii o protectie mai buna a motorului Motul e o solutie. Daca nu, nu te obliga nimeni sa tii masina 500 000 km.
neata all. ce ulei imi recomandati pt 1.9 dci, la 161.500 km
masina e second hand, inainte stiu ca a folosit Liqui Molly.
Adila16
8 Dec 2008, 21:30
Elf Excellium...5W40...Optimizat pentru sistemele dCI...
tiberiu27
8 Dec 2008, 21:49
Eu am pus pana acum -am 75000 km numai Mobil1 sintS 5w40 - nu stiu daca e recomandat sau nu, insa nu am avut nici o problema.
Are cineva idee ce diametru are garnitura aceea metalica de la busonul de ulei? Ca am plecat la 'cumparaturi' de consumabile m-au intrebat diametrul, au zis ca ei primesc la pungi de diametre diferite si daca le spun exact mi-o pot da si nici nu au cum sa afle.
VIPESUL
23 Dec 2008, 17:16
5w40 e cel mai bun iar dupa 100de mii mergi pe 10 w40
Raspunsul asta era pentru mine?
mihai_dorin
23 Dec 2008, 20:57
Nu, acela e tipul de ulei.
La symbol e o garnitura care are pe interior o captusala de cauciuc. Se poate refolosi , iar daca nu ai incredere poti folosi banda de teflon pe filetul busonului.
In nici-un caz sa nu pui teflon sau alte prostii pe filetul busonului... pana la urma, s-ar putea chiar sa ajunga bucatele in baia de ulei si de acolo mai departe. Mai bine refolosesti garnitura aia de cupru, ca nu-i nici-o problema.
clr: daca vrei neaparat sa o schimbi, incearca la un magazin Dacia, garnitura si busonul de Logan sunt identice, au chiar acelasi cod.
eres91
23 Dec 2008, 22:07
la 2.0 turbo benzina - la revizia de 10.000 s-a schimbat uleiul cu Elf Evolution SXR 5W-40, sintetic.
Aha! Merci, asa o sa fac
QUOTE(19vik @ 23 Dec 2008, 21:51)
...
clr: daca vrei neaparat sa o schimbi, incearca la un magazin Dacia, garnitura si busonul de Logan sunt identice, au chiar acelasi cod.
AcerMate
28 Dec 2008, 23:54
Pe bidonul de Evolution scrie clar ca e recomanat pentru toate motoarele pe benzina si motorina. In plus, scrie ca e optimizat pentru Common rail de la Renault. Deci e bun la toate motoarele. Rolul lui este sa unga, nu altceva.
Eu faceam schimbul pana acum cu ulei cu ELF turbo diesel 10 w 40 si pot sa spun ca eram multumit de el...
Dar ultima data, (ca de fiecare data dealtfel) am cerut bidonul de ulei (ambalajul gol) dupa ce baietii de la centrul de schimb au turnat continutul in motor, si ce credeti ca am vazut....? Fabricat in Romania....pe undeva langa Brasov?! Am facut ochii cat cepele ( eu care stiam ca uleiul asta ELF se face doar in Franta) si am inceput sa-i intreb pe baietii de acolo de ce mi-au bagat ulei romanesc? Initial s-au mirat si ei (sau au facut pe prostii) dar cand le-am aratat scris pe bidon...mi-au spus ca nici ei nu vazusera pana atunci..?!
Sa mai fie de incredere uleiul Elf...fabricat in Romania?
Catalinmodena
6 Jan 2009, 14:12
Se spune ca Elf=Lubrfin.Ce sa ne facem cu globarizarea asta!
in carte scrie ca poti pune 5w40 sau 10w40, indiferent de limita de km. Eu cred ca daca era cum ziceti voi specifica undeva ca dupa nr. X de km sa se puna ulei 10w40 sau 5w40.
shoTgunu
29 Jan 2009, 19:26
Salut, am si eu o nelamurire.Trebuie sa ma intalnesc zilele astea cu cineva sa-mi dea un ulei de motor.A folosit cineva Mobil Synt S???
Motorul meu e pe benzina, si din cate am citit eu acesta ar fi folosit in special pentru motoarele disel.il pot folosi si eu.E vreo problema ?
dandutulescu
29 Jan 2009, 21:27
Mobil synt S 5w40 am eu in motorul de Megane si imi pare mai silentios mersul motorului decat atunci cand functiona cu Elf 5w40.
Manuel
29 Jan 2009, 21:58
E bun, am facut doua revizii cu Synth S 5W40.
mikidnl
30 Jan 2009, 09:17
QUOTE(clr @ 23 Dec 2008, 16:48)
Are cineva idee ce diametru are garnitura aceea metalica de la busonul de ulei? Ca am plecat la 'cumparaturi' de consumabile m-au intrebat diametrul, au zis ca ei primesc la pungi de diametre diferite si daca le spun exact mi-o pot da si nici nu au cum sa afle.
Eu la ultima revizie (Serus) am cumparat si doua garnituri pentru busonul de la baia de ulei (6 sua 7 lei bucata), asa sa fie acolo, poate vreo data nu ajung la service pentru schimbul de ulei.
QUOTE(shoTgunu @ 29 Jan 2009, 20:26)
Salut, am si eu o nelamurire.Trebuie sa ma intalnesc zilele astea cu cineva sa-mi dea un ulei de motor.A folosit cineva Mobil Synt S???
Motorul meu e pe benzina, si din cate am citit eu acesta ar fi folosit in special pentru motoarele disel.il pot folosi si eu.E vreo problema ?
Mobil Synt S 5w40 are clasificarile API SL/SJ/CF si ACEA A3/B3/B4 deci poti sa pui linistit si in motor pe benzina. Nu e un ulei special facut pentru diesel.
In plus, Mobil Synt S 5w40 e full sintetic pe cand Elf 5w40 SXR, LDX sau NF e semisintetic.
parazituchel
30 Jan 2009, 13:19
Dupa discutii cu diversi mecanici (unul dintre ei chiar fost mecanic la Renault Ploiesti) mi s-a spus ca Elf-ul "nu mai e ce-a fost", probabil si din cauza ca se face in Romania...si ei mi-au recomandat Mobil synt S 5w40 (inainte am avut Elf) si dupa 3000 km cu Mobil pot spune ca este mai silentios si nu am nicio problema, deci il recomand pt benzina 1.6 16v
Catalinmodena
30 Jan 2009, 15:12
QUOTE(daniel_p @ 30 Jan 2009, 10:01)
In plus, Mobil Synt S 5w40 e full sintetic pe cand Elf 5w40 SXR, LDX sau NF e semisintetic.
Te-as contrazice putin.Eu la ultima revizie am pus Elf Excellium NF 5W40,si peste tot am gasit cum ca este full-sintetic.
Eu mi-am facut schimbul cu Elf 10W40 cum e recomandat fara sa-mi bat capul.
Intr-adevar, scrie pe el ca e facut in Romania. In schimb, cel 5W40 scria clar pe el ca e facut in Franta, deci pentru cei care vor sa fie mai catolici decat papa, gasiti inca "de import". Plus ca acela e mai bun, evident (si este full syntetic).
PS: am folosit saiba de Logan si intr-adevar s-a potrivit fara probleme. Multumesc pentru pont.
QUOTE(Catalinmodena @ 30 Jan 2009, 16:12)
Te-as contrazice putin.Eu la ultima revizie am pus Elf Excellium NF 5W40,si peste tot am gasit cum ca este full-sintetic.
Eu am gasit pagina
aceasta pornind de pe elf.com.
Daca vei citi cu atentie ce scrie acolo, vei observa ca doar in cazul unui singur tip de ulei produs de Elf, si anume ELF EXCELLIUM FULL-TECH 0W30, se foloseste termenul de
100% synthetic, in rest, la celelate sortimente se foloseste expresia
using ELF synthetic technology.
Acest lucru ma face sa cred ca doar acel 0w30 este full sintetic, restul folosesc tehnologia de sinteza doar pentru partea de ulei sintetic care intra in uleiul semisintetic.
S-a mai discutat acum ceva timp pe forum (nu imi amintesc exact daca pe reno sau pe daciaclub) aspectul asta ...
De unde pana unde "using ELF synthetic technology" inseamna semisintetic? Atunci "using ELF semi-synthetic technology" ce inseamna?
http://www.pacerfuels.com/lubes_elf.php
Mda, vad ca pe pagina de la pacerfuels cele care sunt trecute pe pagina elf la syntetic dar nu se precizeaza ca sunt 100% sintetice apar trecute tot la sintetice dar se precizeaza 100% sintetic.
Totusi, TDS-urile vad ca nu difera intre cele doua site-uri.
daca nu specifica full synt sau 100% sintetic atunci e amestec de sintetic cu mineral.
Unii producatori (Castrol, Mobil, Esso, Valvoline) scriu clar pe bidoane si in TDS-uri daca uleiurile lor sunt full sintetice sau semisintetice.
Altii (Elf, Aral) au gasit o formula prin care nu spun clar ca un ulei e semisintetic ci spun ca aceste uleiuri folosesc tehnologia de sinteza a lor. In fapt o folosesc doar pentru partea de ulei sintetic a amestecului care da uleiul semisintetic (sintetic + mineral).
Insa la produsele lor full sintetice vin cu precizarea exacta ca sunt sintetice (full sintetic, 100% sintetic, etc).
M i h a i
9 Mar 2009, 20:54
Ce parere aveti de Elf Excellium Nf 5w40 ?
dandutulescu
9 Mar 2009, 21:17
Am observat ca uleiul ELF Excellium romanesc are un miros urat in comparatie cu cel frantuzesc [belgian].Am observat prin comparatie directa intre doua bidoane de ulei ,cel imbuteliat in Romania avand si alta nuanta de galben a etichetei fata de cel imbuteliat in Franta.
dracula
10 Mar 2009, 06:51
eu bag numa castrol 5w40 si e ok... si asta bag in garantie
alexxis2001ro
10 Mar 2009, 09:50
eu de cand am masina ( 70.000 km ) nu am bagat decat texaco 5w40 sintetic si nu am avut nici o problema...mai silentios de cat e acum nu cred ca are cum sa fie, mai ales ca e diesel
dragoslucian
13 Mar 2009, 16:40
elf este facut la LUBRIFIN brasov ,strada stejarilor,sub licenta.nici macar in logane nu mai baga elf.dar si castrolul este imbuteliat in romania.asa ca...................dar oricum elful a devenit slab de tot si pretul e destul de mare
13 Mar 2009, 17:44:
10w 40 se baga cand motorul a prins ceva uzura pentru a creste compresia.dar oricum pana la 150k merge lejer 5 w 40.dar nici 10 w40 nu are nimica
aduasarchaeus
13 Mar 2009, 19:13
Problema cu uleiul, cel putin pentru mine incepe sa fie foarte ambigua - parca ar fi un secret mondial... ELF - ba e bun ba nu e bun....
De cand spiritul masinii mela a inceput sa umble pe sosea a primit numai elf 10w40 (benzina 1,6 16v). revizii numai la Mach1
Substanta asta "minunata" numita ulei are si proprietatea de a ramane pe piesele metalice, lucru care ar trebui probabil sa se intample si cu (sau in) fulia defazoare. Banuiesc ca acel pinion decalor este uns (sau ar trebui sa fie) cu ulei.
Schimbat fulia la 48k km, folosit elf 10w40, ajuns la 65k Km iar a inceput sa se manifeste.. din ce in ce mai des (posesorii de 16V stiu cum e)... la fiecare pornire de dimineata
Oare daca as fi folosit un alt ulei (care sa unga mai bine) a mea fulie ar fi fost in regula acum si nu as fi fost nevoit sa o schimb IAR...
Si daca da... care naiba e cel mai bun ulei pt benzinar 16V?
caktuss
13 Mar 2009, 19:51
5w40... castrol, mobil, elf.
in legatura cu fulia defazoare. a mea s-a manifestat de 2 ori pana acu. odata pe la 1500 km cand am lasat masina inclinata destul de bine pe dreapta cateva ore (a caratit tare si n-a pornit motorul). a doua oara, iarna asta , la braila, 45 000km, la vreo - 4 grade si umiditate puternica (a carait dar foarte incet, motorul a pornit)..
suspectez ca cu cat uleiul e mai gros, mai ales la rece (10w fata de 5w) cu atat nu face prea bine fuliei. n-o unge calumea, nu ramane in ea pe unde trebuie, dracu` stie.
deci, in continuare, numai ulei sintetic 5w40.
daca incearca cineva 0w30 sau 0w 40, sa scrie pe aici.
elf este facut la LUBRIFIN brasov ,strada stejarilor,sub licenta.nici macar in logane nu mai baga elf.d
ar si castrolul este imbuteliat in romania.asa ca...................dar oricum elful a devenit slab de tot si pretul e destul de mare
Prietene, Dragos, sa stii si tu ca uleiul [/B]
Castrol[B][I] care este pe piata din Romania, este produs si imbuteliat intr-un singur loc, in Germania, la Hamburg...-lucru care se deduce de pe codul de bare. Asta o stiu si pentru ca ma informez de unde trebuie ...(unchiul meu este director general la BP Castrol pe Europa de Est...
) ; in plus, chiar recomand sa folositi Castrol sau Aral; ca performante, sunt cu mult peste ce iti recomanda Renault, cu Elf-ul lor... (eu, unul, nu ma risc sa ii bag altceva, tinand cont si de faptul ca, la raliuri, majoritatea pilotilor folosesc Castrol, indiferent ca pe masinile lor sunt scrise alte marci de ulei, carora doar le fac reclama...)
dracula
15 Mar 2009, 07:38
corect Trush! Castrol e peste tot, ca e bmw, ca e reno...
dantes
15 Mar 2009, 09:53
La 15.000 la cat schimbam uleiul in RO chiar nu conteaza ce ulei bagi...
Atata timp cat bagi uleiul cu specificatiile din carte, atunci orice altceva e frectie la picior de lemn....
O intrebare...Cum naiba au ajuns taximetristii cu logane la 250.000+ km NUMAI cu ulei DACIA 5w30 fara nici o problema ???????????????????????
Asta cu uleiul e asa ca sa te dai mare sau sa specifici ca ai bani si ca iti permiti un ulei mai scump, desi face acelasi lucru la fel la motoarele astea... Aaaaa...daca ai motor mai special sau necesitatile motorului sunt mai speciale atunci e alta discutie. Atata timp cat producatorul zice sa bagi uleiul cu specificatiile xWyy d-ala bagi si cam aici se termina discutia despre ulei...
Am bagat mobil 5w-40. Ca plus am motorul mai silentios la peste 3000 ture si nu e placebo. Ca minus, da in nas la rece mai des ca elf 5w-40 dinainte in mod evident. Si urca mai bine in ture. Am schimbat intai uleiul si am testat asta si abia apoi filtru de aer care influenteaza si el demarajul.
R19/16v
15 Mar 2009, 11:20
Cum stii ca nu e placebo? Ai masurat inainte si dupa?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.