Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Zgomot motor - tacanit - 1.5dci
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Clio
dumiDude
Salutare, am deschis un nou topic fata de cel a lui SorinV pt al lui se adresa motorului pe benzina...
Problema este ca de 2 sapt motorul are un tzacanit anormal pe accelerare de parca sta un pititc acolo si ciocaneste ... smile.gif si am mai obs o crestere de emisii fum negru eram in treapta a 5a cu 70 in crestere si am vazut in oglinda ca dadeam constant fum mai sa l inec pe ala din spate biggrin.gif Tzacanitul incepe sa se auda mai proeminent cand se incalzeste motorul.

Cand stateam la semafor deci la relanti cu gemurile inchise am tras de buton sa verific daca sunt total inchise, am simtit o usoara diminuare de zogomt la motor si la fel o usoara trepidatie in pedale asta pt 1 sec. parca ar scadea turatia motorului dar la ac nu se vede nimic. Acum pt ca geamul este actionat electric si bateria o am de 5 ani am tras eu concluzia ca bateria ar fii de vina. bine si la faruri vad o scadere de tensiune cand incerc sa ridic.
Unde sa fac un diagnostic la motor complet dar nu ma sfatuiti reno ca nu mai trec pe acolo smile.gif prietenii stiu de ce ...

numai bine.
Relu11
dumiDude cu fumul e clar ai dat chiar tu raspunsul: "crestere de emisii fum negru eram in treapta a 5a cu 70 in crestere si am vazut in oglinda ca dadeam constant fum mai sa l inec pe ala din spate " esti subturat rau la 70 km/h in trapta 5, acolo mai de graba in accelerare esti in trapta 3
andreis
Daca la 70 de km/h esti in treapta a 5 a e o mare greseala. Cum schimbi tu viteza, la ce turatie treci intr-o treapta superioara? Schimband foarte repede la o turatie mica ca sa nu se auda motorul e gresit, il strici mai mult decat ii faci un bine.

Vezi search - mers subturat si supraturat.
crisolro
70 km/h ... aV-a ... in crestere?! de cand mergi asa? de ce mergi asa? subturata rau si fum justificat dupa cum zicea si relu ... e treaba ta cum mergi cu ea, nu judecam asta, nu ti se pare chinuita masina in conditiile alea? masina e din 2003 ... a rezistat ceva la conditiile astea

tacanitul ala se aude in turatii mici nu, pe la 1700-1800 nu? am sesizat la toate dCi-urile un mic tacanit cam la acea turatie in momentul cand incepi sa calci acceleratia si pana incepe sa intre efectiv in sarcina ... se pare ca toti o considera normala si tipica dCi-ului

@relu: 70, III in crestere victorie.gif
Relu11
Daca dCI -ul tacane ce sa mai zicem de TDI. Stati cu dCI-ul din dotare langa un TDI sa vedeti diferenta (afara din masina).
crisolro
tarait, tacanit specific motorului dCi ... asa, "fines"
... TDI-ul duduie wacko.gif ... si pe departe, cele mai criminale mi se par Peugeot-urile (cel putin de afara, nu stiu cum or fi insonorizate in interior)

@dumidude: incearca sa descrii ma bine zgomotul, poate poti sa-l si localizezi aproximativ, poate il recunoaste cineva ca fiind altceva .... face si la accerarea pe loc etc.

faza cu simptomele la ridicatul geamului le am si eu (nu chiar vibratii etc. si nici nu se pune problema de scazut turatia, cred ca doar o percepi tu ca scaderea turatiei) ... se simte ca papa curent etc. ... poate o fi vreo bataie pe la alternator daca zici ca scade zgomotul ... baga capul sub capota si pune pe altcineva s-o accelereze usor, sa umble la geamuri etc.
dumiDude
ca eram cu a 5 la 70 km da aveti dreptate biggrin.gif dar nu merg subturat cu ea ...schimb la 2500 uneori peste alteori sub dar nu mai jos de 2000 ... in fine tzacanitul nu era inainte si de ce nu se manifesta cand este rece motorul ... doar cand ajunge la temp optima 4sau 5 bulinute cate or fii? pare sa se auda in dreapta fata dar e greu de spus ... In 1a nu face pe loc nu face... de la a 2 a incepe si peste 1700rpm apoi devine mai ascutit dupa 2700 ...

Eu inteleg ca papa curent dar ce legatura are motorul de ce se simte lucru asta? Nu sunt sigur dar cineva zicea pe aici ca o baterie slaba duce la stricarea pompei de inalta presiune.
Ar mai fii o pista smile.gif ultima oara am pus motorina de la petrom (eu mergand de obicei pe lukoil 80%) In vara am auzit din nou tzacanitul asta si am zis sa incerc de la agip iar dupa ceva km nu am mai auzit tzacaneala. Cu scumpirea motorinei am trecut iar pe lukoil petrom smile.gif si acum vad ca a revenit. Stiu, sa trec pe agip din nou biggrin.gif am incercat dar nici o schimbare de aceasta data sad.gif
crisolro
http://www.reno.ro/Zgomot-motor-dci-page-1-t70262-s0.html
http://www.reno.ro/https://www.reno.ro/index.php?showtopic=40552&hl=tacanit
http://www.reno.ro/https://www.reno.ro/index.php?showtopic=40609&hl=

poate te ajuta
n-am gasit .. mai era untopic ... mai era si o posibila cauza, nu-stiu-ce regulator gaze etc

oricum, te rugam daca afli ceva sa nu ne lasi asa, sa ne spui ce-a fost
dumiDude
le stiu topicurile le-am citit mai demult tongue.gif
nu stiu de ce zice-ti voi ca am mers subturat la 70 cu a V a ... schimb treptele la 2500 iar a a 4 a la 2500 am fix 70. Este normal sa o schimbi turatia revenind fix in plaja cuplului ceea ce e ff bine, la fel si cu celelalte trepte daca observati schimband la 2500 revine la 1900-2000 nu mai putin. NU e subturat de loc. Nu stiu cum aveti voi consum de 5 si ceva schimband la 3000rpm .. eu nu reusesc sa scad sub 6 in oras regimul de mers vi l-am spus.

Cat despre problema o sa mi fac timp sa o duc la un tester, o sa verific si bateria... nu va lasam asa smile.gif Poate mai au si altii alte pareri sau au intampinat problmea asta (daca intradevar este o problema si nu mergem pe principiul "toate face asa" biggrin.gif ) Problema este ca nu vreau sao duc la service reno ... Mai bine recomandati-mi un service bun cu oameni competenti.
weekend placut
SYL
Ce motor ai pe masina, cel de 65cp ? Intreb pt ca la Symbolul din semnatura am 2000rpm in tr.4 la 70km/h...
dumiDude
da cel de 65 tongue.gif .... asa bine pe masina lu tata si el are in a 4 a la 2000 80km\h smile.gif
$$ilvviu
Am mai auzit pe cativa plangandu-se de probleme dupa alimentare de la Lukoil.
Incearca Petrom sau OMV
85dci
QUOTE(dumiDude @ 8 Nov 2008, 09:39)
Problema este ca nu vreau sao duc la service reno ... Mai bine recomandati-mi un service bun cu oameni competenti.
Ai putea incerca la Ausburg in Colentina sau Militari(nu i-am incercat, dar am auzit ca se pricep baietii)
*




QUOTE($$ilvviu @ 9 Nov 2008, 11:31)
Incearca Petrom sau OMV
Eu numai de aici alimentez si n-am avut niciodata probleme, (cel putin la ultimele 2 masini), asa ca nu vad de ce tu ai avea...
*




Off: la mine treptele sunt etajate cam asa la 2000

I - 30 km\h
II - 50 km\h
III - 70 km\h
IV - 90 km\h
V - 110 km\h

si la turatia asta am observat ca am si cel mai mic consum biggrin.gif ...dar nu merg mereu asa....

Bafta
dumiDude
as fii curios sa spuna cineva cu un motor identic daca la 2500rpm are tot 70km\h
85dci
probabil ca da...eu am motorul de 85 de cai, si de aici valorile astea....al tau daca e de 65, trebuie turat mai mult...
Duyu
Symbol-ul meu are 65 CP, iar in treapta a IV-a la 2500 RPM am 79-80 km/h. nedumerire.gif
bonk
85dCi ... a ta poate e asa .. mai ... " racheta " .... 110 in treapta V la 2000 radmasa.gif radmasa.gif
cmandrei
Incercati sa nu deviati "prea tare" ... e vorba de un zgomot la motor ... smile.gif
dumiDude
culmea nu se mai aude ... am trecut iar pe lukoil biggrin.gif
cercetarile continua smile.gif
Relu11
Eu zic sa fugi de lukoil ca dracu de tamaine, pentru detalii vezi topicul cu injectoarele duse.
dumiDude
sunt cazuri izolate! au fost cazuri si cu omv nu e o regula sa se intample musai de la lukoil .... vezi tu asa benzinariile goale sau au auzit ceva public de astfel de cazuri? Pana acum am mers ff mult cu motorina de la ei si sper ca in continuare sa fac la fel. Ca sa ti zic parerea mea cand am bagat de la omv nici o diferenta de la petrom la fel singura diferenta notabila a fost agip. De la mol nu am bagat niciodata pt ca sunt ff scumpi si acum cand tota lumea a ieftinit ei sunt mai smecheri si au preturi de +2500 .. pt ce pt firma?

Zgomotul ala a disparut insa in ultimile 2 dimineti, ca de atunci a inceput sa faca, dupa ce pornesc motorul la relanti, in momentul in care apas ambreajul se aude un zgomot ff urat la motor sau in cutie nu imi dau seama tot asa un tzacanit dar mai accentuat decat cel descris mai sus... Stau cateva secunde 10-20 si apoi nu mai face la apasarea ambreajului... In rest merge bine motorul... ff ciudat fenomenul.
andu911
@dumiDude

Vezi fulia de la alternator.
Relu11
dumiDude nu am auzit public dar pot sa zic ca am patit ceva similar la vechea dacie, nu prea mai aveam benzina si primul peco care mi-a iesit in drum a fost lukoil, nimic deosebit, peco ca orice alt peco, am bagat benzina nu foarte multa (parca am avut o presimtire) vreo 10 - 15 litri, 2 zile a mers masina in suturi parca era ultima troaca, am alimentat de la alta statie peco (de data asta nu lukoil) si masina si-a revenit. Concluzia este lukoil au rezervoarele murdare + posibil apa si alte porcarii.
crisolro
desi mecanicii de la Serus afirma ca motoarele care merg cu Lukoil arata bine ... http://www.reno.ro/Problema-cu-injectia-se...46121-s270.html
dumiDude
@andu911
fulia si cureaua scimbate la reno pe la 66000 km acum am 84000...
nu vad legatura dintre fulie si apasarea pedalei de ambreaj dimineata pe racoare biggrin.gif ... cum am mers cu ea cativa metri nu mai face

ok.. ok I get it .. back to agip smile.gif
dumiDude
bine ca tot face ...ma speriase-m ca mergea prea bine apoi si-a revenit tot tzacane sad.gif Mergem inainte...

cu fulia cum ramane ... are vre-o relevanta sau doar sa ma uit asa la ea smile.gif
dumiDude
Acum vin cu alta intrebare ca tot a venit vorba de turatia si viteza Am impresia ca din cauza montarii decalate a curelei de distributie cu cativa dinti adica nu chiar la semn ... sa fii crescut turatia motorului, de aici si consumul mai mare in oras 6,5 in regim de schimbat la 2500 si umblat gentil cu pedala de acceleratie .. treaba e ca in fiecare dimineata merg cu ea 4 km la fel si cand vin de la servici (consuma mai mult cu motorul rece abea apuca sa urce 1-2 buline)
In treapta a 4 a la 2000 ture am fix 60km\h ... acum nu stiu daca este normal sau anormal sau daca are legatura cu ce am mentionat mai sus!
Un_dus
Ca si turatie in treapta a 4a si eu am la fel asa ca nu de aici vine problema consumului. Cred ca diferenta apare la traseu. Eu am consum mediu in oras 6,1% desi sunt momente in care folosesc mai mult acceleratia.
In legatura cu problema initiala a topicului, si eu am acel minunat greier, tacanit, zi cum vrei dar la mine apare intre 2000-2500 de ture.
Prima oara cand am observat acest fenomen o spalare a motorului + spalare cu presiune a masinii au rezolvat problema. Sper ca si de data aceasta sa functioneze.
Parerea mea sincera este ca mare parte din sunetele astea sunt rezultatul mizeriei si prafului pe care le infruntam zi de zi.
baban sergiu
si al meu aste un 1.5dci de 65cp, si intreapta IV / 2000rpm - 60km/h iar in V / 2000rpm - 85-90km/h

In a V-a la 3000rpm -> 120km/h
4000rpm -> 150km/h

dar de aproximativ 2 saptama ni am un tacanit la motor:

tacanitul se aude atat la rece cat si dupa ce se incalzeste motorul si creste in frecventa o data cu cresterea motorului in turatie

- prima mea impresie a fosta ca bate un tachet
dupa ce am vorbit (telefnic) cu un mecanic, acesta mi-a zis ca tacheti nu bat la modelul asta de motor ca sunt altfel construictia lor si daca ar bate ar fi pe moarte motorul,
cel mai probabil sa fie o bujie arsa - daca bate numai la rece
sau un injector nu functioneaza la parametri

acuma ramane ca deseara sa ajung la un service sa ii fac un test

interesant ca nici pierdere de putere si nici fum nu scoate

o sa incerc si un aditiv de curatirea injectoarelor

de al motorina cred ca pot sa exclud avand in vedere ca in ultimele 4 alimentari am alimentat asa:
acum 1 luna 45L Sprint Diesel OMV - 1150km rulati - Baia Mare - Budapesta, 800 km afara, restul in oras
3 sapt 48L Diesel euro IV Petrom - 1000km rulati - Baia Mare - Sinaia, 850km afara, restul oras - aici am facut putini Km din cauza ca am facut 9 ore pana la Sinaia din cauza aglomeratiei si drumurilor in lucru
2 sapt 48L Diesel euro IV LuckOil - 1100km rulati - Baia Mare - Cluj, 3OO Km afara, restul oras
ieri 38L Diesel euro IV RomPetrol - 500km rulati - Baia Mare - Debrecen, 450km afara - restul oras si mai am multa motorina

in principiu cam un plin imi ajunge pentru 1000km pe care in mod normal ii fac in 3 saptamani
sper sa nu fie tacheti ca cred ca ies mai ieftin daca cumpar alt motor decat sa-l repar
dumiDude
cred ca suntem mult prea "perfectionisti" pt motorasul asta care are marele atu consumul si de ce sa mint un pic biggrin.gif de fiabilitate (pana acum nu am avut probleme serioase la motor-cutie) maine fac schimb de ulei. trec pe castrol magnatec am luat 10w40 filtru ulei bosch, filtru aer UFI smile.gif si mai schimb 2 tampoane la motor. o sa vad si de acum in colo cum se comporta..

drum bun
BBF
Salutare! In primul rand, imi cer scuze daca am gresit locul unde postez acest post. Am si eu o problema sacaitoare. De ceva timp, in partea stanga a motorului se aude un sunet foarte ciudat ce seamana cu vibratia unei bucati de plastic iar la acceleratie acesta se amplifica. De la ce poate sa fie oare? Are cineva idee? Sa fie vreun rulment ceva?
Mentionez ca fulia la alternator noua, pompa de apa are vreo 5000 de km maxim.
S-a mai intalnit cineva cu problema asta?

Am pus un filmulet cu sunetul...

https://www.youtube.com/watch?v=gvdFkAQ-sbs
meggeo81
fulia de la alternator e blocata. in scurt timp , daca mergi cu ea asa , iti va plesni cureaua de accesorii care la rindul ei va bloca fulia de la vibrochen , aceasta ducind in cel mai fericit caz la ruperea curelei de distributie si indoirea supapelor. citeva sau toate , depinde de viteza care o ai in momentu respectiv. repet , in cel mai fericit caz...
asa ca schimba sau repara acea rola de la alternator.
BBF
Mersi pentru sugestie, insa acea rola e schimbata recent.
http://www.reno.ro/Zgomot-pompa-de-apa-dis...ml#entry4210556
verde
Cica unii mecanici uita sa fixeze conductele de motorina pe carenajul de plastic de la distributie si asta se termina cu fisurarea-tocirea lor. Ofi -- nofi , verifica si pacolo.
RazvanF
La cum suna pare a fi acel scut din plastic care protejeaza cureaua de distributie. Are niste cleme, poate s-au desfacut si acum face rezonanta.
BBF
@verde, nu le mai dau de mult satisfactie asa zisilor mecanici. schimbul filtrelor mi-o fac in fata blocului si am grija sa pun totul la loc.
@RazvanF, naiba sa o ia de masina ca totul vibreaza, scartaie la ea. M-am saturat. Voi verifica si lucrul ala cand mai prind o zi frumoasa si timp liber.
Multumesc.
RazvanF
Ca sa ajungi in zona aia ar trebui dat jos tamponul hidroelastic, grija mare ca trebuie sa pui un cric sub baia de ulei cu o bucata de lemn intre, asta inainte de a desface suruburile de la tampon, altfel te poti trezi cu motorul cazut.
BBF
Imi pare rau pentru intarziere.
Am rezolvat problema....era de la alternator si anume, uzura pe axul alternatorului (rotor) de la rulmenti, care s-au gripat si au facut sant pe acel ax.
Rezolvare: alternator de la dezmembrari si nu se mai aude acel zgomot.
RazvanF
Cati km are masina de s-au gripat rulmentii de la alternator? Si a mea este din 2006 tot dci iar in a 3 zi de paste am fost nevoit sa schimb alternatorul ca erau duse periile si inelul colector, nu puteam folosi masina ca nu incarca deloc dar rulmentii erau ok, inclusiv fulia si are 176.000 km.
alexandru_hack
Va rog frumos sa ma ajutati si pe mine pentru ca nu mai stiu ce sa fac am fost la o gramada de mecanici si nimeni nu poate sa-i dea de cap. La fel ca si colegul de mai sus sunt perioade cand accelerez masina in mers si nu se mai accelereaza in acel timp se aude un tacanit rapid sub capota ca si cum ai acidula o bila metalica intrun borcan de sticla, aceasta problema persista in jur de cateva secunde in timpul accelerari apoi dintr-o data isi da drumul si pleca masina in timpul mersului ca si cum ai pleca cu scartaieturi, mentionez ca doar in mers imi face aceasta problema plus ca atunci cand nu se accelereaza si se aude acel sunet imi si scoate fum negru, dar doar atunci in perioada aceea de 2-3 secunde cand nu se accelereaza. Mentionez ca am incercat si alta varianta, accelerez masina si cand incepe acel tacanit nu o mai accelerez si incerc sa o tin constanta la aceasi viteza si acel tacanit face intruna si scoate fum negru, ca sa isi revina trebuie sa las pedala de acceleratie si sa o accelerez din nou. Bun acuma sa va spun ce reperati am facut la masina si nu am reusit sa scap de aceasta problema, am desfacut EGR si era foarte infundat l-am curata si degeaba intrun final am pus un EGR nou si acceasi problema nu este de la EGR, Mia spus mecanicul ca sa fac o decarboniza am facut si treaba asta nu a iesit nimic pe toba. Alta problema care a vazuto mecanicul ca curge ceva pe la un injector cred ca ulei ca este negru, dar cel de la injectoare mia zis ca este calamina. In fine am fos si cu acel injector sa-l fac mi la desfacut dar nu era defect mia schimbat garniturile si pastila, si tot degeaba
problema persista. Mentionez ca motorina care o bag in masina este de la OMV bag doar maxx motion de un an jumatate de cand am masina si nu am bagat niciodata din alta parte. Ce mi se pare mie ciudat este de ce masina cand se aude acel tacanit scoate fum negru si cei de la decarbonizare au zis sa e curata luna nu iasa nimic pe toba. Masina este un megane 2 din 2003 1.5 dci 82 de cai si problema care o am persita de vreo 3 luni. Va multumesc
xmisterx
Nu ai scris nimic despre turbina, a verificat-o cineva? Atunci cand scoate zgomot metalic si da fum negru aproape sigur presiunea de aer e foarte slaba. O diagnoza sa facut la masina? Erori in bord apar?
alexandru_hack
Turbina sincer sa fiu nu am verificato pe testele am pus-o de 4 ori la 4 mecanici diferiți si nu apare nici o eroare. Precizez ca nu am nici o eroare in bord si nici nu mi-a apărut vreo eroare niciodata
xmisterx
Ok, trebuie investigata turbina, fum negru pe esapament inseamna ca se arde motorina multa si aer prea putin( amestec prea bogat).
alexandru_hack
Ok o sa merg saptamana asta care vine ca sa verific si turbina, sper sa se rezolve problema, o sa revin cu un raspuns. Multumesc
cj98czh
tacanit ... pe mine ma duce cu gandul catre injectie ... u ul sau mai multe injectoare cu probleme ... eu pe aia m-as focusa, date toate jos si verificate ... pe banc ..
alexandru_hack
Sincer sa fiu eu doar un injector am dat jos si l-am verificat doar cel la care curge acea calamina sau ulei ce o fi fost celelalte 3 arată ok dar nu le-am verificat. De cand am această problemă simt ca masina a pierdut si din putere dar asta se intampla pe momente. De exemplu ieri am plecat la servici la ora 14 masina tragea mai greu adică turatia motorului creste mai greu la accelerare, in schimb cand am iesit de la serviciu la ora 22 masina a mers foarte bine turatia la motor in timpul accelerării creșteau mult mai usor
alexandru_hack
Din pacate am fost din nou la mecanic dar nu ma putut programa decat abia vineri, si inca ceva am reusit sa înregistrez acel sunet pe care îl face masina dar din pacate nu il pot posta aici
alexandru_hack
Asa este am fost din nou la mecanic vineri si spre norocul meu a dorit să facem o tura cu masina ca poate avem noroc si va auzi acel tacanit, cu noroc asa a si fost se întâmplase ca masina sa o ia din nou razna si sa nu se mai accelereze si sa tacane. Mecanicul mia zis si el ca cel mai probabil crede el dupa simptomele care le are masina plus acel tacanit este de la un injector. Am făcut programare pentru miercuri ca sa imi verifice toate injectoarele, voi reveni cu un raspuns daca sa rezolvat sau nu. Am uitat sa precizez ca masina atunci când nu se mai accelerează si se aude acel tacanit, intra in masina niște gaze foarte urat mirositoare, dar doar în acel moment cand apare problema
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.