Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: [TUTORIAL] Consum mare R19
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Renault 4, 5, 8, 10, 11, 12, 18, 19, 21, 25 > Renault 19
mihai1677
Am deschis acest nou topic cu urmatoarele precizari:
-Vreau sa fie un mic manual,
-Nu mai vreau sa vad n topicuri pe aceeasi tema,
-Rog admin sa aiba rabdare cu mine sa postez tot ce am de postat,
-Rog utilizatorii sa nu posteze nimic pana nu povestesc tot.

Pentru inceput o mica descriere a injectiei monopunct (Bendix, Siemens, Renix):
Cantitatea de benzina injectata de catre ECU se face in functie de:
-Turatie, Temperatura Apa, Temperatura Aer, Sarcina, Cantitatea de oxigen din gazele arse.
1)Turatia este citita de un senzor magnetic aflat pe carcasa ambreiaj.
2)Temperatura Apa este citita de un senzor aflat pe galeria de admisie, in partea dreapta a masinii, ATENTIE nu este aceeasi sonda cu cea a indicatorului din BORD.
3)Temperatura Aerului din admisie este citita de un senzor aflat pe galeria de admisie in partea stanga a masinii.
4)Sarcina este citita de senzorul (MAP) se afla deasupra pompei de frana, montat pe peretele vertical intre compartiment motor si compartiment aeroterma.
5)Cantiatea de oxigen este citita de sonda lamda aflata pe galeria de evacuare in zona in care cele 4 conducte se unesc.


Revin cu poze ale componentelor:

Galeria de admisie cu cei doi senzori:
Stanga senzor Temp Apa , Dreapta cel de Aer. (cum vedeti poza)

Poza cu cei doi senzori T Apa si T Aer, cu valorile lor in fuctie de temperatura se pot masura direct cu un ohm metru. (Cele mai curente defecte sunt: intreruperea senzorului in cazul celui de aer si intrarea in scurt a celui de apa datorita erodarii carcasei protectoare). T apa in stanga T aer in dreapta.

[attachmentid=1627479113][attachmentid=1627479114]

Poza cu senzor turatie:

[attachmentid=1627479115]

Poza cu senzorul de detonatie, a nu se strange cu cheia romaneste, ci doar cu cheia dinamoterica la cuplu precizat de manual (daca nu ma insel 1 daN), treaba lui este de a sesiza aparitia detonatiilor si reducerea avansului.

[attachmentid=1627479116]


Poza cu senzorul de presiune absoluta (senzor sarcina), MAP

[attachmentid=1627479119]

Poza senzor lambda:

[attachmentid=1627479120]


A)Inainte de a da vina pe injectie ca este responsabila pt consum mare, trebuiesc verificate urmatoarele:
-Bujiile,Fisele,Capac distribuitor,
Metoda de verificare:
-Cu motorul pornit la relanti se scoate fisa de la cilindrul 1 se observa daca scade turatia, daca da bujia lucreaza sau/si fisa ok, se pune la loc se continua cu cilindrul 2, 3, 4.
-In cazul in care se scoate fisa si nu se obseva nicio schimbare avem 3 posibilitati : bujie defecta, fisa defecta, capac defect; se schimba pe rand, daca dupa schimbare tot nu se remediaza sigur avem o problema mecanica la acel cilindru.

B)Acest sistem de injectie este comun pt motorul de 1721 cmc (F3N) si pt motorul de 1400cmc (C3xx) singura diferenta este presiunea:
1721 = 1,2 Bari
1400 = 1 bar

Aceasta se masoara cu ajutorul unui manometru montat cu un T-eu pe traseul dintre pompa si corp injector. Daca presiunea e diferita se impune schimbarea regulatorului de presiune, o alta treaba totul se masoara cu motorul pornit, dupa oprire, presiunea trebuie sa se mentina un anumit timp, daca scade repede avem probleme cu garniturile de etansare injector cu corp injector, se observa repede daca avem scurgeri de benzina (picaturi) dupa oprire motor, cartea zice maxim una doua picaturi.
Daca sunt in regula, si presiunea de injectie e mica se verifica filtru benzina, pompa benzina, traseu TUR benzina, din rezervor pana la corp injector.

C)Trebuie verificat tot traseul de recirculare gaze arse, EGR, precum si gazele recuperate din rezervor (Canistra Carbon)

Poza cu traseu recuperare gaze arse:

[attachmentid=1627479126]

Poza cu traseul de recuperare gaze rezervor+EGR:

[attachmentid=1627479129]


Probleme gasite si cauze:
-Recuperator gaze infundat sau murdar poza 1 piesa 1 (se desface usor capac plastic, cu miscari circulare se extrage din bloc motor, se lasa la curatat in decarburol, decarbusolv, o noapte, se clateste cu benzina sau alcool izopropilic, se monteaza cu putin silicon si o usoara batere cu coada ciocan, partea de lemn): daca este infundat sau murdar nu mai separa gazele de carter de ulei, uleiul ajunge in corp injector, este ars in cilindrii, sonda lambda vede alta concentratie de oxigen.
-Electovana comnada EGR poza2 piesa 10, in mod normal ea este alimentata de ECU mai mereu adica traseu inchis a conductei 12 spre EGR desemenea inchide traseu mare purjare canistra, verificare cu motor rece se scoate furtun din EGR (tubul 12) se pune degetul normal nu trebuie sa avem depresiune, cu motor cald peste 60 grade Celsius, se acceleraza brusc, pe perioada accelerarii trebuie sa avem vacum. Defectiune: bobina arsa, atunci cand avem permanent vacum chiar cu motor rece, se schimba vana nu se poate repara, rolul aceste vane este de a deschide pe perioada acceleratie purjarea canistrei si vana EGR, se obtine un raspuns promt al motorului (un fel de sprit al carburatorului), si racirea camerei de ardere prin EGR. Daca aceasta e defecta tot timpul vom avea aer fals tras prin canistra, un relanti neregulat, parte interesanta imediat dupa alimentare cu benzina motorul merge rotund la relanti si acceleraza violent, desigur cca o ora pana se goleste canistra de vapori implicit rezervorul de vapori apoi revine la boala grea Relanti Instabil.

Si incheiere un mic indrumar, ordinea pasilor de urmat:
- benzina fara apa ( am patit-o, statea la relanti dar cand accelerai murea);
- tensiunea bateriei ( se manifesta ca mai sus);
- se verifica bujiile, dupa metoda de mai sus;
- se masoara senzorii de temperatura ca in poze ( prima cea de apa, a doua cea de aer), Atentie se masoara prima data la RECE apoi la CALD, valorile masurate trebuie sa fie aproximativ ca in tabel, si intotdeauna la RECE valorile sa fie mari decat la CALD;
- se verifica traseele gazelor arse si cele recuperate, si functionarea electrovanei;
- se verifica starea garniturilor injectorului, eventual presiunea (daca e posibil);
- sonda lamda e greu de masurat, doar la cald si doar cu voltmetru special;
PS ( se verifica bornele bateriei, si toti papucii de la sonde);
mihai1677
Revin cu poze:
- Modul Aprindere
[attachmentid=1627479604]

- Vana EGR
[attachmentid=1627479491]

- Electrova EGR+ purjare Canistra
[attachmentid=1627479492]

- Corp injector dezasamblat
[attachmentid=1627479497]
piesele 3,4 sunt garnituri.

- Senzor temp apa
[attachmentid=1627479498]
Codul piesei este in colt dreapta jos.

- Senzor temp aer
[attachmentid=1627479499]
Codul piesei este in colt dreapta jos.

- Amplasare senzor de oxigen (lambda)
[attachmentid=1627479500]

- Amplasare relee injectie
[attachmentid=1627479501]

- Motoras relanti
[attachmentid=1627479504]

Verificare intre pinii A si B la relanti trebuie sa avem 0,15 ohmi (contact inchis),
se apasa pedala sau se trage de cablu acceleratie trebuie sa avem 5K (contact deschis)

- Contact sarcina plina
[attachmentid=1627479505]

Verificare la relanti trebuie sa avem 5K (contact deschis), iar cu clapeta deschisa complet 0,15 ohmi (contact inchis), rolul acestuia este de a informa ECU sarcina plina, full trotle, in acel moment se deschide la maxim injectorul, consum mare de benzina dar avem acceleratia maxima. Daca ramane inchis mereu, risipa mare de benzina.

- Un mic pdf cu pinii de la ECU si ce semnale ar trebuii sa existe
[attachmentid=1627479506]

Bun, mai adaug la lista posibilelor defecte:
- furtun intre galerie si MAP, (MAP cam greu sa se defecteze apreciez 1:1000 sanse);
- lipsa coductei de aer cald intre galerie evacuare si filtru sau/si functionarea defectuasa a termostatului voaletului aer cald/rece din carcasa filtrului de aer:
[attachmentid=1627479507]

ATENTIE: Recomandare:

-Dupa schimbarea unei componente defecte se impune resetarea ECU.

Metoda:

-Se scoate borna plus a acumulatorului, se lasa asa cca 30 min, apoi se recupleaza borna.
-Se porneste motorul, Nu se atinge PEDALA de ACCELERATIE, Nu se porneste nici un consumator.
-Se lasa la relanti pana porneste electroventilatorul, in acest timp turatia de relanti va oscila, va creste, va scade, dar in cele din urma se va stabiliza.
-Se opreste motorul.

RECOMANDARE:

-La pornirea motorului rece, se asteapta sa scada turatia sub 1500 rot, se ruleaza cu trepte inferioare a.i. turatia motorului sa fie peste cea de relanti marit (cea dictata de ECU pe perioada de incalzire), in caz contrar ECU reseteaza ciclul de incalzire (adica o ia de la capat cu surplusul de benzina pt incalzire).

In incheiere schema electrica ECU:
[attachmentid=1627479517]

-120 Calculator de injectie
-146 Senzor detonatii
-147 MAP
-149 Senzor turatie
-158 Contact sarcina plina
-169 Electrovana purjare canistra+EGR
-193 Injector
-218 Pompa benzina
-225 Priza diagnoza
-228 Micromotor reglare relanti
-236 Releu pompa benzina
-238 Releu alimetare injectie
-242 Sonda oxigen (Lambda)
-244 Sonda temperatura apa
-272 Sonda temperatura aer
-310 Modul de putere aprindere
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.