Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: NU MERGE VITEZOMETRUL MEREU!
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Renault Logan
cristixxxlog
Nu stiu ce problema are! turometrul functioneaza perfect, vitezometrul functioneaza cateodata la pornire pana la primul stop sau pana ating ~80km/h. dupa cade si nu mai merge deloc!!! de multe ori daca viteza variaza putin in jurul a 80km/h dar se mentine cat de cat constant acul (daca mergea pana atunci) incepe sa tremure cateva secunde si cade... de la ce poate fi? problema asta a aparut dupa ce a fost montat un alt radio-cd, desi doar s-a bagat in mufa veche!!
andreis
Ai incercat sa bagi aparatul vechi la loc? Vezi daca face la fel biggrin.gif
FlorinG
Bănuiesc doar ca noul tău radio scurtcircuitează semnalul volumului dinamic funcție de viteză.......
cristixxxlog
am descoperit ca merge daca tin casetofonul inchis, dar pana la 80km/h, dupa care iar tremura si cade. in schimb pana la 80 merge mereu. sa fie deci de la casetofon toata treaba sau o fi vreo siguranta care nu face fata??
AR-18-MOS
Ceva de la electrica. Du-te la un electrician.
FlorinG
... și s-a dus...
AR-18-MOS
huh.gif
St
QUOTE(FlorinG @ 18 Oct 2008, 20:46)
... și s-a dus...
*


...si dus a fost
AR-18-MOS
Du-te, du-te ... Si s-a dus.
OVIDIUS
Eram curios daca se aud si ceva zgomote, atunci cand vibreaza...Dar in fine, se intoarce el si ne spune...cu cat a venit la ora... tongue.gif
flopflop
Salut,
Am un Clio din 2002 si in vara asta am avut o surpriza similara. Pe autostrada undeva peste 90Km/h am vazut acul de la kilometraj, cazind brusc in zero. Turometrul era ok. Dupa un timp scurt s-a ridicat, apoi a cazut din nou. Fenomenul a continuat pe tot parcursul calatoriei. Perioada de oprire a kilometrajului era relativ scurta dar defectul era aleator. Nu se auzea nici un zgomot deosebit. In oras fenomenul l-am sesizat doar o data.
Poate fi remediat defectul cu minim de interventii? Multumesc. biggrin.gif
AR-18-MOS
Depinde. Trebuie desfacut tabolul de bord, si vazut ce se intampla.
flopflop
Multumesc, ma asteptam la un defect electric, gen conectorul din drepta motor linga... sau vezi cablul y...Se pare ca nu prea multi s-au lovit de problema asta. unsure.gif
diag
La Logan semnalul (informatia) viteza vehicul de la cutia de viteza il avem si in mufa radioului cu care vine dotat din fabricatie,posibil ca montarea unui alt radiocas sa nu fie chiar compatibila cu cablajul radio de pe masina,sau sa existe probleme de contacte electrice imperfecte in zona unde s-a lucrat la schimbul radiocas.Cunosc caz cind proprietarul de Logan si-a schimbat radioul cu unul mai "performant" la un "electrician auto" dupa care nu i-a mai mers vitezometrul.Bine'nteles ca rezolvarea a fost la reprezentanta Dacia.Aviz celor care vor sa inlocuiasca elemente electrice sau electronice la masina,macar sa o faca la reprezentanta masinii,ca sa nu aiba surprize asemanatoare ulterior,care sa coste in plus.
cristixxxlog
vitezometrul si-a dat obstescul sfarsit de tot....nu mai merge de luni bune deloc. turometrul merge in continuare. ca idee, in modulul test, toate merg bine, in sensul ca acele ambelor ceasuri functioneaza. Deci, nu cred ca este un contact imperfect. am desfacut panoul cu ceasuri, am deconectat si reconectat mufa dar totul e la fel. repet: in modul test acele se invart foarte bine...

chestia cu casetofonul nu mai e valabila. am mers si cu el scos, degeaba...vitezometrul saracul si-a luat "concediu" pe termen nelimitat sad.gif
diag
Vorbim de Logan,nu?Schimbul de radiocas a fost facut de reprezentanta Dacia?
Avem turometru care merge si vitezometru care nu merge decit in modul test.Cele 2 ceasuri nu au multe in comun,exceptie ca sint amindoua in tablou bord.Turometrul fuctioneaza datorita semnalului dat de senzorul de turatie de pe volanta motor,prin intermediul calculatorului de injectie motor.Vitezometrul functioneaza datorita semnalului dat de senzorul de viteza vehicul care este pe cutia de viteza,zona diferentialului.Daca in modul test vitezometrul a functionat inseamna ca panoul ceasurilor a fost desfacut degeaba "am desfacut panoul cu ceasuri, am deconectat si reconectat mufa" (panoului ma gindesc),tabloul de bord este bun.Faptul ca dam comanda de test si vitezometrul functioneaza,nu inseamna ca senzorul viteza vehicul sau circuitul acestuia e bun.Recomand verificarea senzorului viteza vehicul de pe diferentialul cutiei de viteza si circuitul electric al acestuia(senzor,mufa sa,cablaj electric,zona radio,mai ales mufa sa, pina la tablou bord).Sper ca nu s-a taiat,sau eliminat vre un fir din mufa care se cupleaza la radio, la schimbul de radio.Daca circuitul este ok,atunci posibil ca senzorul de viteza vehicul sa fie defect,ceea ce ma indoiesc avind in vedere ca problema a aparut odata cu schimbul de radiocas.dar posibil si coincidente.Pentru acestea este necesar de electrician sau tehnician auto dotat cu scheme electrice specific masinii si tester pentru vizualizare parametrii.
Daca am fost prea pe "lung", scuze,am incercat sa fiu mai pe de intelesul tuturor.

27 Nov 2009, 20:41:
Am uitat sa intreb.In tabloul de bord de cind nu merge vitezometrul,mai indica parcurgerea km lor??
cristixxxlog
De Logan vb. Nu, nu s-a mai inregistrat nici un singur km parcurs. Cat despre radio, pur si simplu s-a conectat la mufele originale ale masinii, nu s-a eliminat nici un fir, operatiunea a durat cred k 2 minute, de fata cu mine, dar nu intr-o reprezentanta. Si eu cred ca este senzorul de vina, sau vreun fir de-al lui. Totusi, electrica are undeva o problema destul d mare, masina pierde curent mereu, foarte rar rezista bateria cu masina nepornita 3 zile. Totusi, fiind masina d servici, alearga toata ziua, o vizita in service daunand bunului mers al lucrurilor.
diag
In mufa de la senzorul de viteza de pe cutia de viteza sint 3 fire,un minus(masa),un pozitiv(plus) pe contact si firul de semnal.Cu un aparat de masura se poate verifica daca este continuitate de la acel fir pina la mufa cablaj electric care se cupleaza la radio,tot asa trebuie sa fie si in mufa de la tablou bord,trebuie cautat.Se verifica daca apare plusul (+) si minusul (-) in mufa de la senzorul de la cutie viteza.Cele 3 fire sa nu fie scurtcircuitate sau intrerupte.In acest fel se poate aproxima cam pe unde e problema.
Faptul ca se goleste bateria la 3 sau 4 zile presupun ca e o alta problema,mai ales ca nu au aparut in aceeasi perioada.
Daca se tot amina reparatiile pe motiv ca nu este timp de ele,o sa vina o vreme cid problemele se vor agrava pina la neputinta folosirii masinii si atunci sigur va fi timp de reparatii,doar ca va fi mai scum de remediat,de obicei asa se intimpla.

29 Nov 2009, 19:49:
Am vrut sa zic "mai scump", scuze.
danromania2002
am avut si eu problema cu vitezometru singura solutie este de a inlocui senzorul care intra in cutia de viteza e 120 ron l-am schimbat si nu mai am nici o problema ( se schimba usor pe o rampa)
frankcadillac
Dupa ce inlocuiesti senzorul (captor viteza), nu iti ramane martorul "check engine" aprins?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.