Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Schema cablaj Laguna II
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Gama Renault Laguna > Laguna II
Pages: 1, 2
leonardg
Rog pe cei care poseda o schema electrica a cablajului de LAGUNA II dci sa posteze un link. Sau Renault VISU daca are cineva.

Ma intereseaza in special cablajul de la aerul conditionat - comanda electromagnetului de la cuplajul compresorului de clima. Am intrerupere pe acest traseu.

Multumesc.
rero
salut,

vezi daca te ajuta asta.

[attachmentid=1627469297]
leonardg
Multumesc. Am si eu asta si parte din pasii astia au fost parcursi. Am intrerupere cablaj (plus-ul) de la electomagnetul cuplajului de la compresor. Siguranta e buna. Am nevoie de schema cablajului sa vad de unde vine acel + . Momentan clima functioneaza improvizat cu un fir de la plus-ul bateriei.
roticamo
Asta e tot ce am
leonardg
Am si eu manualul de reparatii insa nu contine scheme electrice. Apelez aici la cei care poate au programul Renault VISU (wiring diagrams). Eu unul nu l-am gasit niciunde pe net.

Multumesc.
leonardg
N-are nimeni schema cablajului sad.gif ?
Kanny69
Salut. Sper sa te descurci. Din pacate e pe ungureste. Autodata nu este inca pe romaneste.
Bafta[attachmentid=1627469648]
leonardg
Este exact ce aveam nevoie. Multumesc mult Kanny. respekt.gif
leonardg
Am rezolvat-o. Am inlocuit firul intrerupt si acum merge clima perfect.

Multumesc de ajutor cu schema.
AdyF
QUOTE(rero @ 2 Sep 2008, 20:49)
salut,

vezi daca te ajuta asta.

[attachmentid=1627469297]
*



Salut , scuze de offtopic dar nu pot sa trimit mesaje privte deocamdata ...
rero ai cumva manualul de reparatii si pentru partea mecanica ? in special motor ...
rero
da AdyF.

Pentru Laguna 2.1 in limba engleza si pentru Laguna 2.2 in romana.
AdyF
Ai putea sa mi le trimiti si mie ? sau un link de unde sa le iau ? daca poti sa mi le trimiti pe mail ar fi super. adyf84@yahoo.com
TreXeL
kanny, mie imi trebe cablaju pt airbaguri si n-am gasit nicaieri. este in autodata asa ceva?
leonardg
M-am "dotat" si eu cu AUTODATA. Am presupus ca ai 1,9DCI 120 HP insa schema este similara indiferent de motorizare.
Sper sa te ajute.
mihai079
Salut are cineva schita cablajului care pleaca de la cititor spre uch, in principiu schema cablaj interior? Am un scurt pe undeva si tot imi face figuri nu pot pune contactul. Masina este Laguna 2 1,9 dci. Multumesc frumos
AdR!@N
Poate te ajunta astea:
[attachmentid=1628047844]
[attachmentid=1628047845]
[attachmentid=1628047846]
[attachmentid=1628047847]
mihai079
Multumesc frumos Adrian, o parte ma ajuta, caut in continuare schema sistemului de pus contact.
AdR!@N
Ai incercat cu alt cititor? poate nu tot timpul se actioneaza al doilea buton...
Mai caut sa vad daca gasesc o schema cu portiunea respectiva de cablaj.

LE
[attachmentid=1628047878] [attachmentid=1628047879]

Am gasit ceva, dar doar pentru varianta Keyless. Cred ca partea comuna este identica. Verifica toate conexiunile incidate intre intre 645 (UCH) si 1082 (lector).

Spor la treaba! Sper sa iti rezolvi problema.
mihai079
SUper! Mersi fain Adrian. Cer prea mult daca intreb si o schita pentru sistemul climatronic? Nu imi mai porneste aeroterma de la pasager, desi pe panoul de comanda imi arata ca este la maxim este moarta. Am schimbat modulul din spate, am verificat aeroterma merge si la 3v, si ea tot nimic nu mai stiu ce sa-i fac si vine iarna. Am fost la service si electricianul de acolo a spus ceva de genulca trebuie rescris ecu ca nu mai da de acolo nu stiu ce comanda cu voltii necesari. Poatefi chestia asta?
AdR!@N
Nu exista ca trebuie sa rescrii softul ca sa mearga ventilatoru, asta e raspuns de nepriceput. O sa caut pe calculator sa vad ce gasesc legat de climatronic.
mihai079
Mersi Adrian fac o cinste mare daca rezolv cumva. Asa gandeam si eu, dar in lipsa de alte pareri...am cautat in dialogys dar nuimi da nimic, sau poate nu am eu toate modulele, am tot cautat o schita cum este mufat pe ecu si nu amgasit inca nimic, doar o nota de service la cum vin cablurile la modulul de putere si motoventilatorcod culoare si care sunt pinii dar cam atat.
Aco
Verifica daca ai curent la mufa care ar intra in ventilator atunci cand setezi turatia. Daca da, trebuie curatat ventilatorul.
AdR!@N
Vezi daca te ajuta asta:[attachmentid=1628047967]
1823 ar fi variatorul de turatie al ventilatorului
419 modulul climatronic

Totusi daca nu ii dai de cap, cauta un modul second si scapi de atatea batai de cap, gasesti la colegul Radocanu.

Spor!
mihai079
Am de proba un panou control clima, si un modul de turatie. La masurare nu am mai mult de 6 v pe cablaj
anecula_08
Salut, are cineva documentatie pentru mufele panoului de clima automata? Configuratia pinilor. Ma intereseaza pinul pt comanda parbrizului incazit. Multumesc
mihai079
Stie cineva cum sunt numerotati pinii de la mufa gri din modulul de comanda clima? De unde se incepe?
mihai079
QUOTE(anecula_08 @ 21 Nov 2016, 17:09)
Salut, are cineva documentatie pentru mufele panoului de clima automata? Configuratia pinilor. Ma intereseaza pinul pt comanda parbrizului incazit. Multumesc
*


Pinul 12 si 4 la conectorul gri, masoara continuitatea intre pin 12 si pin 2 la releu, apoi intre 4si pin 2 releu. Releu este R2 cum este fixat uch cel rosu din colt jos spre pedale. Ti-am atasat o schita.
bigigi
Multumesc AdR!@N,schema “starding circuit”m-a salvat,este pentru motorul meu !
Dar nu inteleg schema ,am atasat numai partea cu circuitul curentului de excitatie , te rog sa-mi spui si unde gasesc ,cat mai exact , releul demaror 232 si conectorul R 262 .N-am mai umblat la uch.
Dupa ce verific releul si conectorul am sa verific si cablajul .
Ce inseamna simbolizarea D si BA de pe cabluri, 5B3 de pe UCH si CR de pe R 262 ?
Sunt amator dar vreau sa gasesc singur anomalia !

Am gasit releul demaror 232 cu nr.21 de pe uch ,atasez poza, multumesc mihai079.
AdR!@N
Cu placere!

Conectorul, de fapt conectorii, R262 il gasesti langa baterie. Releul 232 nu stiu unde se afla, nu am gasit nimic despre el.
In atasamentul GENERALE gasesti semnificatiile notatiilor.
radunre
Atasez si un fisier cu semnificatia releelor si mufelor de pe UCH.
La pag. 10 este pozitionarea releelor si o parte din conectori.
La pag. 13, tabelul de sus prezinta conectorul albastru, pinul B3 "starting 163"

Am atasat si o grafica a conectorului pt. usoara identificare a pinului K1.

[attachmentid=1628069041] [attachmentid=1628069043]

Toate informatiile sunt prezentate conform cod motor F9Q. Daca difera codul motor, e posibil sa existe ceva diferente si in conectori.
bigigi
Va multumesc la amandoi,sunteti foarte bine documentati !!!!
radunre
Pt. demontarea UCH trebuie declipsat panoul de sub volan.
Am atasat 2 imagini din manualul service.

[attachmentid=1628069096] [attachmentid=1628069097]
bigigi
Multumesc pentru raspunsuri.
Pentru schimbarea oricarui releu , de pe UCH-ul F9Q , nu este necesar sa demontati UCH-ul este suficient sa desfaceti protectia de pasla de sub bord,sa taiati soricelul care fixeaza toate cablurile,sa luminati cu o lanterna,sa rasfirati cablurile si sa inlocuiti dar totul intr-o pozitie imposibila.
Eu mi-am schimbat releul demaror cod.8200263342,releu comun pentru Dacia Logan Sandero Duster Dokker Lodgy Renault Clio Laguna Megan Latitude Talisman, Master Lada Samara, Opel Movano.
radunre
S-a rezolvat problema cu schimbarea acelui releu ?
bigigi
Asa am crezut ieri,dupa ce am schimbat releul toata ziua a pornit perfect,astazi dupa 4 drumuri prin oras ,in parcare dupa ultimul drum cu motorul incalzit n-a mai vrut sa porneasca din prima apasare,deabea la a 4 a apasare a pornit !
Pornirea la rece este perfecta !
As vrea macar sa vad pinul din conectorul R 262.
In dreapta bateriei exista un singur conector mare acela este 262 ?
La care pin sa ma uit ?
Cert este ca cablul care vine de la UCH-RELEU DEMAROR este alb si tot alb este cablul care ajunge la demaror.
O schema cu alocarea pinilor in conectorul R 262 exista ?
SIMBOLURILE PINILOR din schema conectorului sunt o necunoscuta mare pentru mine !
Sunt terminat cu nervii !
radunre
Pe conectorul R262, pinul 1-K (pe diagrama conectorului ai cifre pe verticala si litere pe orizontala, la intersectia lor este pinul cautat) este cel care transmite semnalul catre demaror. Intrucat este un pin mai voluminos (sunt locasuri de acest tip), trebuie sa fie un fir mai gros.

Astfel de conectori (expusi la intemperii) sunt formati din mai multe parti. Cochilia care contine pinii, sistemul de etansare format din garnitura si un gel prin care trec firele, diverse capacele care fixeaza gelul si firele/pinii si sistemul de blocare la conectare.

Am atasat cateva imagini de la un conector demontat.
[attachmentid=1628069452] [attachmentid=1628069453] [attachmentid=1628069454] [attachmentid=1628069455]

De exemplu, in mufa maro din ultima imagine, dupa demontarea capacelor si a sistemului de blocare (pentru acces la fire si pini), a trebuit sa glisez plasticul gri pentru prima deblocare a pinilor si pentru extragere a trebuit sa introduc o tija subtire in gaurile dreptunghiulare corespunzand pinilor din gaurile patrate. Pentru pinii mai mari, am introdus tija pentru deblocare in una din gaurile triunghiulare.

29 Aug 2017, 07:17:
In PM ziceai ca demarorul l-ai verificat, cum s-a facut aceasta verificare ? Problema poate fi si de acolo...

Ar fi interesant de moitorizat semnalul de pornire trimis catre demaror (firul alb). Daca poti si ai timp, pune un led inseriat cu o rezistenta de 750-1000 ohmi, "+" la firul alb si "-" la šasiu/oricare masa si observa-l in timp ce apesi butonul de start.
Ideal ar fi sa montezi led-ul dupa conectorul R262.

Daca comanda este corecta de fiecare data, chiar si atunci cand nu porneste, problema e in demaror sau, totusi putin probabil, firul pana acolo.

Mai neplacut ar fi ca, comanda propriuzisa sa nu fie initiata de UCH...
bigigi
Da, mi-am legat un cablu de piulita excitatiei demaror ,minus la caroserie si le-am legat la voltmetru pus pe bord.
Am avut tensiune de 12,40-12,65 de cate ori am apasat butonul start indiferent daca a pornit sau nu motorul.
Culmea este ca 2 zile a pornit perfect dupa ce i-am schimbat releul demaror !!!!
Mi-e groaza ca este demarorul care a fost reconditionat in decembrie,bucsi ,platou carbuni,rulmenti,bobina noua.demarorul este M001T85682.
Am exclus din start posibila lipsa de contact sau defecte la demaror !!!!!!!!!!!
Mai incerc astazi sa strang piulitele de contact, eventual sa curat ce pot !
radunre
In acest caz, dpmdv. problema este doar la demaror.
A fost reconditionat fiindca avea probleme sau preventiv ?

Daca respectiva reconditionare a fost efectuata la un atelier specializat, ar trebui sa fie in garantie.
bigigi
Eu l-am reconditionat pe masa din bucatarie,aveam 281000 km,
Trebuie sa-l dau jos, contactele sunt stranse bine ,nu pot sa vad ce este pe acolo.
Recunosc,sunt aproape sigur ca am gresit ceva......
radunre
Inteleg.

Succes la depanare smile.gif
bigigi
Pentru laguna 2 , 2.0 dci , m9r 740,caut sa identific o incoerenta semnal in cablajul franei de mana electrica , va rog un ajutor cu orice documentatie .
As vrea sa incep verificarile cu ultimul conector (la care unii colegi au constatat defectiuni) inainte de intrarea in modul frana de mana electric.
O schema generala si o detaliere a acestui conector precum si a conectorului cablului cu modul frana de mana electrica imi vor da de lucru o luna.
Cert este ca motorasul modului functioneaza alimentat separat dar nu primeste un "semnal" pentru a functiona pe masina.
Va multumesc.
PS. AdR!@N si radunre,oricand treceti prin Brasov va astept cu placere !
radunre
Am postat schema electrica pt. Laguna 2 din 2006 (a 2-a din semnatura, daca e alt an te rog sa-mi scrii). Succes !

[attachmentid=1628071021]

1057 senzorul din pedala de ambreiaj
R316 conectorul intermediar de sub bancheta spate, poti masura prezenta anumitor semnale (buton actionare, pozitie pedala ambreiaj, alimentare etc.)
225 conectorul de diagnoza
1216 butonul de actionare manuala
260 panoul de sigurante din habitaclu
597 panoul de sigurante compartiment motor

<span class='edit'>18 Sep 2017, 08:50:</span>
Conectorul R316 pare a fi putin mai in spate fata de capacul rezervorului dar in habitaclu (nu vad vre-un punct de trecere la exterior).

LE. Tocmai am ridicat doar bancheta+pasla pe o Laguna 2 din 2006 si intr-adevar, nu am gasit cablul si conectorul pt. frana electrica.
Eu as demonta plasticele de pe pragul din dreapta, langa bancheta, e f. posibil sa gasesti cablul respectiv.

[attachmentid=1628071058]
bigigi
Am verificat absolut tot cablajul pentru continuitate si interferente.
A fost perfect.
In final am demontat modulul de frana si pe placa electronica cred ca am gasit ceva ars !
Daca dasesc piesa si este singura cauza va anunt,daca nu , sunt bun de plata 2700 lei la reprezentanta.
Mi-a mancat sufletul laguna !
Aco
De ce 2700? E 100e SH.
bigigi
Parerea mea,fara sa supar pe nimeni,o piesa sau ansamblu care te lasa la o masina dupa 10 ani de functionare nu am curajul sa o inlocuiesc cu una SH,care are acelasi cod dar are 14 ani de functionare cu ogarantie de rasul c.....de 30 zile si la un pret de 20-50 % din pretul uneia noi aftermarket,plus cheltuiala pentru demontaj si montaj.
M-am speriat de ce am gasit in modul de frana si in cabluri ,rugina si mazga ,la o masina de 10 ani.
Sa dau 100 e pentru un SH ,care a avut norocul sa functioneze 12 ani sau mai mult , si cat poate sa mai tina ? o luna-doua chiar si 2 ani,apoi o iau de la capat.
Din fabrica frana de mana electrica se da cu o garantie de 2 ani si cu o durata de viata de 5 ani!!!!
O masina SH la 10-15 ani se vinde cu maxim 10 % din pretul de cumparare!!!
Camasa cablurilor rugineste,daca a inceput intr-o parte se tot duce,se subtiaza si se rup.
Piesele electronice sunt supuse uzurii normale plus variatilor de temperatura,pica una cate una.
N-am multi prieteni, adevarul doare si ignoranta unora nu are limite.
Eu fac parte dintre cei ce au un venit mic dar au gresit cumparand o masina frumoasa si costisitoare dupa imbatranire.Pe langa aceasta sunt realist nu ma astept sa cumpar un SH si sa tina cat unul nou !
O zi buna .
Aco
Dar esti constient ca 3000 lei, cat dai pe un modul nou + manopera, inseamna poate 1/3 din pretul masinii? Un rahat de frana de mana?!
danadi
Salut,

Poate cineva sa ma indrume unde pot gasi manson, sau manta, sau protectie termorezistive pentru cablurile din jurul motorului? La mine este o protectie sub forma striata, despicata longitudinal, cred ca se aplica destul de usor. Sunt coapte din cauza temperaturii si se faramiteaza usor, in multe locuri firele sunt expuse.

Multumesc.
espacern
Izolatiae asemanatoare se gaseste pe la magazinele de bricolaj....sub denumirea Tub Copex
iuli23
QUOTE(espacern @ 1 Nov 2017, 19:33)
Izolatiae asemanatoare se gaseste pe la magazinele de bricolaj....sub denumirea Tub Copex
*




Nu stiu daca se gaseste asa subtire si trebuie sa tai copexul sau mufa cand il montezi.. Stie cineva daca si unde se gaseste banda ca cea de pe cablurile de la injectoare ? E ceva gen panza dar rezista la temperaturi si cred ca de la caldura s-a si solidificat putin .
danadi
Da, tubul copex, cel putin cel pe care il stiu eu, este mai gros, si nu cred ca este rezistent la temperatura. Mai cautam...
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.