Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Pneu cu uzura neuniforma
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Clio
hashcip
azi am fost prima data la service pe garantie
ma tot stresa nevasta ca se aude ceva ce eu nu auzeam
si chiar era: cauciuc dreapta fata defect
miau pus rezerva, poze si astept decizia
defect sau .....
mecanicul a spus ca sigur e defect de fabricatie si voi primi altu nou
ma bucur macar ca nu e altceva ca se auzea destul de naspa dar trebuia sa mai inchizi si muzica ca sa iti dai seama
crisolro
@hashcip: ce anume avea cauciucul?

si la mine am sesizat un fel de zgomot ...gen fuleaza roata .. sesizabil in liniste deplina si la viteza mica ..parca ar fi ceva care atinge asfaltul cand o anumita portiune din roata atinge asfaltul ... initial nu i-am dat importanta, da' acu ca zici tu ...

m-am uitat pe la roti sa nu aiba ceva burdufurile de la planetare dar alea par intacte ... un pic din bratul planetarei e putin rugini!!! dry.gif ... nu-i cam devreme?
hellcat
Sa nu fii pacalit de vreo pietricica intrata in profilul pneului.
Su la fel, nu te lasa pacalit de acea "rugina"...e otel inalt aliat care face la suprafata un strat micronic de rugina. E aceeasi discutie cu discurile de frana, lasa o masina dupa o zi ploioasa, umeda, cateva zile nemiscata, discul va fi "super ruginit" wink.gif
hashcip
pe suprafata de rulare a anvelopei, striatia (sau cum ii spune) din mijloc in loc sa fie in interior era iesita in afara pe o lungime intre 5 si 10 cm.
fapt care ducea ca partea imediat apropiata din stanga si dreapta "bubei" sa fie trasa in interior
cel mai clar termen ca sa intelegeti este ca dunga aia era belita.
tipu de la ipso meserias, adica a rulat un pic cu masina a auzit zgomotul (si la mine tot asa se auzea cand era liniste completa si cu motorul neturat sau pe liber), dupa care s-a dus direct si a verificat calea de rulare a anvelopei. mi-a aratat. era evident defect.
mi s-a promis ca imi va fi inlocuita anvelopa pe garantie.
intreb specialistii daca o asemenea problema in timp afecteaza si altceva?

22 Feb 2008, 18:10:
apropos de chestia asta mi-au micsorat presiunea in pneuri la valorile recomandate in carte, zic ca masinile vin cu o presiune mare in pneuri ca sa nu balanseze platforma pe timpul transportului.
va recomand si voua lucrul asta. masina nu mai e rigida
Abu
Eu primul lucru pe care l-am facut cand am ajuns cu masina acasa a fost sa reglez presiunea in pneuri. Erau toate la 3 bar!
Stiam de problema asta de la Solenza, cu care am patit la fel.
crisolro
multumesc baieti


clar zgomotul putea fi facut si de ceva prins intre striatiile anvelopei ... oricum am eliminat ce putea fi mai grav
... o sa verific si calea de rulare a anvelopei pt. linistea sufleteasca ... nu de alta da' mai merg si cu copilu in masina, nu cu viteza da' fereasca Dumnezeu de-o explozie
"rugina" aia e mic copil pe langa ce se vede la puntea spate a unor Matizuri si asta la cateva luni!!!

SorinV
presiunea trebuia reglata la livrare. exista o faza..pregatirea de livreare se numese unde teoretic se face o mini revizie . din pacate ii doare in spate pe oameni de asta. e posibil ca presiunea mare sa fi dus la avarierea anvelopei.
hellcat
Exact Sorine,...insa nu trebuie generalizat. Sunt dealeri care respecta cu strictete aceasta operatiune, in sensul asta existand si acte doveditoare, unde semneaza mecanicul, sef de tura, sau altii.
SorinV
poate sa semneze si mihai viteazul...daca nu a facut presiunea degeaba ai sute de semnaturi

actele se semneaza pt ca trebuie semnate. altfel renault romania nu da banii pentru preagatirea masinii. si cum la fiecare renault se iau cam 150 de roni se aduna banii in final.

Cataline...stii prea bine ca nu o spun din auzite..
hashcip
merg de 2 zile cu roata de rezerva in urma problemei mai sus expusa
azi in afara orasului am observat ca "trage" puternic dreapta.
revin cu intrebarea: nu afecteaza chestia asta si piese ale directiei ...etc
oare cand voi primi raspuns daca mi-o schimba pe garantie sau nu ca altfel sa ma duc sa-mi pun singur anvelopa ca nu pot merge ca la dacie sa tin de volan ca sa nu o iau pe aratura
SorinV
directia trage din alte motive nu din cauza anvelopei.

da poate sa afecteze alte piese insa la rulaj mare de tot. deci in cazul tau nu se pune problema.
tinere22
biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
Sorin V--O presiune mai mare duce la un disconfort marit--Iti clantane dintii in gura cand treci peste liniile de tramvai--Stiu cei din:Bucuresti,Iasi,Timisoara,etc.O anvelopa va incepe sa cedeze cand va avea dublu presiunii si se va merge in conditii dificile pt acea anvelopa:Viteza mare;Temperatura asfaltului peste 50 gr C;Drum rugos,etc.In acest caz poti strica in mod sigur anvelopa.Am uitat ma scuzi...Exista si varianta cand nu ai ABS si franezi brusc 150--0 Km/h. wink.gif sau cand franezi cand treci peste o groapa destul de mare,cand urci borduri grabit si bordurile sunt destul de mari, etc . cool.gif
hashcip
ce motive ar fi sa imi traga dreapta?
ideea este ca inainte sa pun rezerva nu imi tragea.
ms
SorinV
O diferenta de presiuni si/sau uzura intre roti.

Si de ce imi spui mie astea ca nu inteleg? aici era vorba de un defect nu de confort.
In alta ordine de idei ia incearca tu o presiune de 3.8 bari intr-o anvelopa de presiune nominala 2.3 (cea de clio) si mai vedem noi pe urma. mai pune si 5 oameni in masina si ai reteta perfecta pt o intalnire la spital. e doar o chestiune de timp...
Asperitatile drumului (ASTEA NU INCLUD GROPI SI DAMBURI) nu afecteaza decat uzura anvelopei prin aderenta si fenomenul de alunecare in pata de contact.

Anvelopa nu este facuta pt franre in gropi, urcat borduri grabit si alte minuni deastea. de aia nu iti da nimeni garantie pt asa ceva.

Nu discutam efectul abs asupra anvelopei.

M.E. Te rog nu mai cita intreg mesajul anterior...vezi 2g din regulament.

by SorinV: HAI mah? serios? poate trebuia sa te uiti ca intai am raspuns mesajului anterior si pe urma am dat quote la cel de mai sus un pic! ma scuzati ca am omis sa sterg 2 cuvinte din mesaj! am ocupat cumva spatiu in ecranul pc-ului dvs! mii de scuze dar exista o optiune! nu mai cititi va rog! ia cauta tu alte lucruri de indreptat pe forum nu ma lua pe mine ca a ramas un rand nesters din topicul citat! hai sa fim seriosi totusi!
crisolro
nasoala treaba cu presiunea ... din pacate, nu e decat cuvantul lui hashcip impotriva cuvantului lor ... ei mai au si acte si evidente in care s-a semnat ca masina s-a verificat etc.

pacat ca unii mojici care ajung sa lucreze pt. Reno risca sa semneze condamnarea la moarte a unor clienti

adevarul e ca si la vulcanizarile astea ... cate manometre or fi verificate periodic??? si avizate etc.? ... te poti trezi cu o surpriza de asta si acolo ... dar hai sa nu fiu fatalist, chiar de la 2-2.1 sa sara la 3 din greseala e cam greu

eu cred ca iti vor schimba anvelopa pe garantie dar daca au avut aceasta "scapare" atunci e nasol ... e o chestie care pune serios in pericol viata oamenilor care merg cu masina

succes hashcip

hellcat
QUOTE(crisolro @ 24 Feb 2008, 12:31)
pacat ca unii mojici care ajung sa lucreze pt. Reno risca sa semneze condamnarea la moarte a unor clienti
*



blink.gif La Catavencu, sa stii...se acorda si unele premii... wink.gif

In continuare ramaneti la discutii despre garantia si postgarantia modelului Clio!
tinere22
hashcip-Poate sa iti traga dreapta daca exista o greutate mai mare a anvelopei sau daca aceasta este de alt tip sau daca roata ta de rezerva e noua si celelalte trecute prin viata biggrin.gif .Fa o verificare de presiune si daca ''tot mai face'' schimba stg fata cu dr fata daca nu ai anvelope cu sens de rotatie .Bafta!!!
cool.gif Sorin V nu trebuie sa te superi, dar tot ce am enumerat eu anterior poate duce la pierderea garantiei anvelopei.Acum tot vorbind de anvelope si presiuni de umflare te poti uita pe anvelopa care este echipata masina ta si sa cauti valoarea PSI--''PRESIUNEA NOMINALA DE UMFLARE''.Aceasta inscriptionare este obligatorie asa ca nu ai cum sa nu o gasesti.Vorbim dupa ce o gasesti.
99,99% din manometrele--''pistoale de aer'' de la vulcanizari,nu sunt verificate metrologic,deci au valori dupa ureche. 55% nu sunt nici macar omologate pentru piata romaneasca. Bafta tocilar.gif
SorinV
deci sa revin. asta e un avertisment. daca mai continui sa scrii aberatii te banez chit ca imi iau si eu ban pt ca nu am motiv.

acum cu psi-ul ala te-ai facut de tot cenzuratul amice. da rau de tot.

PSI este o unitate de masura mai omule in sistem anglo-saxon. si inseamna pounds per square inch. ce e scris langa ea este presiunea maxima admisa. asa ca bagati minitile in cap si stai in banca ta.

in alta ordine de idei rezerva omului e standard deci merge pe toate partile.
celelalte motive s-au scris deja.
hashcip
nu imi aduc aminte sa fi acuzat eu pe cineva
doar am pus cateva intrebari si asteptam raspunsuri de la niste oameni care stiu
ca voi sunteti mai "inflacarati" decat trebuie e problema fiecaruia
oricum intre timp am primit si raspunsul ca anvelopa va fi schimbata pe garantie
chestia cu presiunea a fost o paranteza la problema cu garantia, o paranteza de bun simt avand in vedere ca documentul in care semnezi de livrare este atat de generalizat incat proprietarul trebuie sa fie cel putin mecanic. oricum daca cineva cunoaste un roman care a intrebat cu ce presiune in roti i-a fost livrata masina sa-l anunte ca are o bere de la mine. sau o lada.
SorinV
Eu am intrebat, de doua ori chiar.
Si nu am nimic cu tine, dar tinere22 vad ca are darul sa scrie aberatii atat tot, lucru care pe mine ma deranjeaza.
hashcip
vorba lui cool.gif tocilar.gif : 100,00% sorinv are dreptate radmasa.gif
SorinV
Daca a facut omul studii sa vada cate manometre sunt conforme ce vrei sa faci!
vallixx
Sorin V : are un picut de logica faza cu manometrele sa stii.
Eu cand am luat masina mi s-a recomandat la catre cel care mi-a facut predarea, sa imi fac presiune cat mai repede. Textual suna cam asa " noi am facut presiunea acum, ele vin oricum cu presiune mai mare. E bine sa o faceti si dvs. cat mai repede. Neoficial va recomandam sa o faceti la vulcanizari, nu la spalatorii sau benzinarii "
O nota buna pt. dealer pt. ca mi-a atras totusi atentia.
La verificarea ulterioara de la vulcanizare, presiunea facuta de delaer era diferita cu 0,2 - 0,3 bari, dar asta pot sa o pun si pe seama diferentei de temperatura de afara, dealerul a facut presiunea cu masina nerulata, eu am facut-o dupa ce am mers vreo 30 KM.......
Diferenta dintre ce zic eu si ce zice tinere22 este ca se pare ca totusi manometrele de la vulcanizari, oricum sunt mai precise decat cele de la benzinarii.
Acum in procente nu stiu.
SorinV
poi este evident ca unele manometre au erori mari. Urmand logica descrisa de el in tara asta nu ai unde sa iti faci o presiune a aerului din anvelope. Ceea ce este aberant. Mergand la extrem este totsi greu de crezut ca manometrele de la vulcanizari au erori de 50 -70 % sa zic. Ar insemna ca in loc de 3,x bari sa arate doar 2. ceea ce eu nu cred. o eroare de 0,5 bari eu zic ca se vede la ochi (din forma anvelopei).

26 Feb 2008, 11:14:
oricum au mai putin relevanta manometrele aici. ceea ce dauneaza grav forumului (copyright ministerul sanatatii) este cumulul e mega aberatii raportat la rand de post.
sorin_
O intrebare mai de incepator...(sper sa fi gasit bine topicul pt aceasta intrebare):

Anvelopele sunt acoperite de garantie sau sunt considerate consumabile si se supun acelor echipamente ale masinii supuse "uzurii normale" ?

Concret, la masina care o am de noua din mar 2007 am vazut acum o luna roata dreapta spate mai dezumflata. Am fost la o vulcanizare oarecare si mi-a spus ca aveam 1 barg (nu prea cred ca nu era extraordinar de lasata) si mi-a adus-o la valoarea normala din carte (2.2 parca). De cateva zile vad ca iar e dezumflata si ma gandesc ca are vreo problema. Ce ma sfatuiti ? La revizie (de un, sapt viitoare) sa le atrag atentia sa o verifice si daca are probleme sa o treaca pe garantie sau sa incerc sa o vulcanizez clasic si sa nu mai imi bat capul ?

Multam
cata70
Mai degraba vei rezolva la vulcanizare...Mult mai simplu este sa verifice acolo anvelopa si sa remedieze foarte rapid problema... Asa am patit si eu cand am avut la roata stanga fata ditamai surubul ...
Ma indoiesc sa acopere garantia problema asta.
SorinV
garantia nu acopera decat defectele da fabricatie ale anvelopelor si asta doar daca sunt recunoscute de producator (aka renault).

deci dute linistit si repara anvelopa la o vulcanizare. oricume ieftina reparatia.
vallixx
Daca roata se dezumfla incet, atunci ori ai un cui, surub, sarma in ea ( chestie care inca e in roata si pierde aer pe langa ea ) , ori ai luat vre-o groapa mai tare si ai afectat etansarea intre janta si anvelopa. Du-te la vulcanizare si fa-o , te costa 10- 20 de RON. Nu are de-a face cu garantia. Poate doar daca-ti facea cauciucul vreo galma sau daca-ti ieseau firela din el , desi chiar si atunci e discutabil. Adica daca vor, pot sa ti-o impute tie. Depinde de oameni dai.
SorinV
la cat de simpatici sunt baietii de la receptie service nu e exclus sa te trezesti la sfarsit cu o factura de 100 de roni pt o pana.

da poti sa incerci smile.gif
vallixx
Tare faza Sorine. Asa se scumpa e o pana la reno? Io stiu vulcanizare unde ti-o face cu 10-20 ron si in pretul asta intra si bacsis, de-ti zic baietii saru'mana . biggrin.gif Si-ti dau si garantie smile.gif , ca tot e topicul adecvat.
tinere22
dry.gif Si nu am nimic cu tine, dar tinere22 vad ca are darul sa scrie aberatii atat tot, lucru care pe mine ma deranjeaza. dry.gif
SorinV chiar imi esti simpatic.De ce te zburlesti asa????Daca te vei uita in toate cartile de la Facultatile de Mecanica din Iasi,Bucuresti-- simbolizarea PSI este definita ca ''PRESIUNEA NOMINALA DE UMFLARE''.Ce inseamna???Cauta si tu pe http://en.wikipedia.org/wiki/Tire_code si te vei convinge.Nu eu am inventat denumirea asta.Apropo am vrut sa vad si ce stii.Bafta!!!In privinta manometrelor imi mentin afirmatia ( Prietenii stiu de ce! ). wink.gif [attachmentid=1627437498][attachmentid=1627437499]
SorinV
Absolut penibil mai omule. Ai asa o dorinta de nestapanit in a te face de ras!!! radmasa.gif

Pe cele doua poze de le-ai pus tu scrie PRESS nu PSI ocazie cu care iti sugerez cu caldura o vizita la oftalmologie. PSI scrie dupa valoare numerica ceea ce inseamna ca este o UNITATE DE MASURA.

Ring a bell??!!! hai ca trebuie sa te fi trimis mamica la piata vreodata sa iei un kg de cartofi sau un litru de lapte. radmasa.gif radmasa.gif radmasa.gif radmasa.gif radmasa.gif radmasa.gif radmasa.gif radmasa.gif radmasa.gif radmasa.gif radmasa.gif radmasa.gif radmasa.gif radmasa.gif
absolut jenant pt tine.
tinere22
Iti recomand sa citesti si ce scrie in paranteza.Poti sa studiezi si http://dexonline.ro/search.php?cuv=nominal si daca nu merge-- NOMINAL--- Care conține nume, care indica un nume, de nume; după nume; pe nume. ♢ Valoare nominală = valoare indicată pe o acțiune, pe o hârtie-monedă (care uneori nu corespunde cu valoarea reală; valoare oficială. Putere (sau valoare) nominală = putere pentru care a fost conceput un anumit sistem tehnic. ♦ Care figurează (numai) cu numele; care este de formă. ♦ Care este calculat în bani. 2. (Gram.) Care face parte din categoria numelui, care ține de categoria numelui, care se adaugă la nume, care formează un nume. ♢ Flexiune nominală = declinare. Predicat nominal = predicat alcătuit dintr-un nume predicativ și un verb copulativ la un mod personal. – Din fr. nominal, lat. nominalis. tongue.gif Multumesc
SorinV
radmasa.gif radmasa.gif radmasa.gif radmasa.gif radmasa.gif radmasa.gif radmasa.gif

jenant din nou! dar la patrat acum! tine-o tot asa!
tinere22
Si ai cazut in capcana din nou.Te agiti degeaba.Esti penibil.Citeste ce ti-am spus eu si nu te aprinde---Citez:""Acum tot vorbind de anvelope si presiuni de umflare te poti uita pe anvelopa care este echipata masina ta si sa cauti valoarea PSI--''PRESIUNEA NOMINALA DE UMFLARE''.Aceasta inscriptionare este obligatorie asa ca nu ai cum sa nu o gasesti.Vorbim dupa ce o gasesti"".
Acum ca ai gasit ce cautai sa-ti dau si o explicatie inginereasca. Cine nu ma crede sa studieze.PSI este un indice obligatoriu care apare pe toate anvelopele indiferent de domeniul de utilizare,dar poate fi amplasat si separat sau in continuarea celorlalti indici.Nu intodeauna valoarea de presiune este disponibila si poate sa o inteleaga oricine.Corespondenta dintre indicele PSIx si presiunea in MPa respecta intodeauna relatia: p=x * 0.0069 [ MPa ].Astfel vei avea intodeauna la indemana presiunea maxima de care spui tu.In imaginile postate este prezentat un caz ideal.Sincer,in cazul tau ca si moderator ma asteptam mai mult de la tine.Gandestete ca nu toti au posibilitatea sa acceseze aceste informatii.
SorinV
Faci o confuzie colosala. Trebuie sa intelegi faptul ca ceea ce citesti tu pe anvelopa este in contextul urmator:

MAX LOAD XX AT YY kPA (zz PSI)
un xx yy si zz sunt numere.

in paranteza este trecuta echivalenta presiunii in sistem anglosaxon (PSI_pound square inch) a presiunii in sistem international ( Pascali) . Constanta de convertire este intradevar 0,0068. DAR aceea nu este presiunea nominala a anvelopei pt simplul motiv ca fiecare anvelopa ruleaza in alte conditii deci nu se poate defini acea presiune ca fiind nominala indiferent de utilizare. EA VARIAZA CU INCARCAREA . Acea valoare a presiunii reprezinta o presiune nominala a REGIMULUI MAXIM DE INCARCARE regim care nu se atinge niciodata in utilizarea anvelopei. Fara a preciza acest regim denumirea de presiune nominala (asta ca sa o iau ca la dexul de tocmai l-ai invocat) este gresita. Ea nu este precizata singular (precum indicele de viteza) ci numai cu referinta.
Prin urmare nu faci decat sa bulversezi pe cei ce doresc sa stie efectiv cat sa isi umfle anvelopele.

Ca sa terminam cu disputa care nu aduce nici un beneficiu. Acea valoare (poti sa ii zici cum vrei tu nu e problema mea) nu este de interes pentru utilizatorii autovehiculelor deoarece ei au la dispozitie indicii de incarcare si presiunea data de fabricant.

<span class='edit'>7 Mar 2008, 23:56:</span>

O ultima completare:

ceea ce este cu adevarat gresit nu este denumirea de presiune nominala ci faptul ca folosesti denumirea de indice PSI. Poti sa spui indice de umflare nominala poti sa folosesti alta exprimare. Dar indice PSI este gresit. De ce nu ii spui indice kPa ca pana la urma asta e unitatea in sistem international?
tinere22
[SIZE=1][SIZE=1][SIZE=1]Si totusi Pamantul se invarte!!!Te-ai purtat ca un inchizitor si te mai porti inca!-Citat--deci sa revin. asta e un avertisment. daca mai continui sa scrii aberatii te banez chit ca imi iau si eu ban pt ca nu am motiv-SorinV--astea sunt cuvintele tale de moderator!!!! Cu toate ca tu scrii aberatii....
Chiar am vrut sa vad ce stii!Citeste inca o data ce am scris si mai studiaza!--din carti de specialitate nu de pe GOOGLE.De asemeni te rog sa nu hotarasti tu pentru altii ce e de folos si ce nu.Va multumesc.O zi buna!
SorinV
indice PSI= MEGA ABERATIE. PSI ramane o unitate de masura nu un indice.
Avertismentul este inca foarte valabil.

nu te mai ingrijora tu de cunostiintele mele. Eu tot ceea ce scriu e din capul meu nu stau ca tine sa rup netu si cartile ca sa scriu o fraza sa par destept.

<span class='edit'>8 Mar 2008, 13:00:</span>
Si vezi ca cel mai mare specialist in dinamica autovehiculelor din romania mi-a fost profesor. Tot acelasi lucru il pot spune si despre partea de anvelope.

PS: daca ti se pare ca aici e un concurs in care se verifica ceva poti sa incerci travian sau conquiztador.
TRANCA
Tinere22...las-o asa cum zice SorinV!!...Confirm ca stie ce scrie!!!

SorinV...cine este acel profesor?...la care AR?
SorinV

AR Bucuresti
A.P. Stoicescu si G. Anghelache
gaiui
@tinere22
frate omu asta ti-a explicat ceva logic acolo ce dracu ai esti batut in cap ca acum ma enervezi si pe mine si eu eram impaciuitoare
TRANCA
Multumesc!...Asa este!....Banuiam ca despre dansul este vorba la dinamica!..."Capacitatea de trecere" si alte cele!!!....Ferice de cei ce au invatat cu dansul...Dar sa nu "derapam"...!!!
tinere22
''Citat SorinV--ceea ce este cu adevarat gresit nu este denumirea de presiune nominala ci faptul ca folosesti denumirea de indice PSI. Poti sa spui indice de umflare nominala poti sa folosesti alta exprimare. Dar indice PSI este gresit. De ce nu ii spui indice kPa ca pana la urma asta e unitatea in sistem international?''
Corect !!! Conform legilor romanesti PSI este un indice!!!

HOTARARE nr. 755 din 14 mai 2004
privind aprobarea unitatilor de masura legale
EMITENT: GUVERNUL;
PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL nr. 475 din 27 mai 2004;
In temeiul art. 108 din Constitutie, republicata, al art. 6 alin. 2 si al art. 7 alin. 2 din Ordonanta Guvernului nr. 20/1992 privind activitatea de metrologie, aprobata cu modificari prin Legea nr. 11/1994, cu modificarile si completarile ulterioare,
Guvernul Romaniei adopta prezenta hotarare.
1.4. Denumiri st simboluri speciale, admise, ale unor multipli si submultipli zecimali ai
unor unitati SI
| Marimea | Unitatea |
| | Denumire | Simbol | Relatie |
|Presiune, tensiune |
|mecanica | pascal | Pa | N-m^-2 |m^-1-kg-s^-2|
In particular, unitatile Si(Sistem International) derivate pot fi exprimate prin denumiri speciale si simboluri.
Si acum explicatia:ÍNDICE, (1, 2, 3, 4) indici, s.m., (5) indice, s.n. 1. S.m. Număr, literă sau simbol literal așezat la dreapta sau la stânga (mai sus sau mai jos) față de un număr sau de o literă, cărora le precizează valoarea sau înțelesul.
Imi cer scuze daca am plictisit pe cineva,dar acesta este un exercitiu de interpretare.Asa se pot interpreta si conditiile de garantie.Tehnic si legal daca ai dreptate poti merge pana in panzele albe.Trebuie sa-ti cunosti drepturile si sa stii sa argumentezi ceea ce spui.SorinV stiu foarte bine ca: 1 pound per square inch = 6 894.75729 pascals si ca PSI provine de la pound per square inch ,dar PSI ramane o simbolizare si pound per square inch --o unitate de masura.Va doresc o zi buna.Cu stima:tinere22
SorinV
ceea ce ai pus in a doua poza este INCARCAREA MAXIMA la un pneu de camion ce se monteaza singur sau jumelat (ia cauta in dex vezi asta ce inseamna). mai in dreapta 90 PSI este presiunea la care sunt date acele incarcari. Acolo este un caz particular de simbolizare deoarece trecand de la jumelat la singur (pana de exemplu) sarcina creste de doua ori.

NU e problema mea ce scrie in lege. Ala e un caz general valabil. Eu iti spun cum e cu anvelopele si ce inseamna . Pe anvelopa paranteza in care e trecut un numar si PSI este doar si DOAR valoarea presiunii converite in sistem anglosaxon a presiunii in SI. ATAT si nimic mai mult.

PS: te sfatuiesc sa lasi jos cartea aia de o citesti acum (expertiza accidentelor). Nu e tocmai cap de lista. Poate de jos in sus.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.