Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Probleme trapa
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Megane > Megane II
Pages: 1, 2, 3
ScoRpiO
Salut everybody!

Deschid topicul asta ca o continuare a tutorialului despre trapa scris de panavision:
http://www.reno.ro/Eliminare-greierasi-trapa-t103587.html

Ca sa nu poluam tutorialul, poate ca ar fi mai bine sa discutam aici restul problemelor. voi face si acolo un link catre aceasta discutie... las la latitudinea moderatorilor decizia daca cele 2 topicuri ar trebui sa fie unite.

deci...

@panavision:
imi poti spune si mie te rog in ce este fixat shurubul din spate ce fixeaza a 2-a sectiune de sina? la mine cel din stanga se invarte in gol. si vad ca pornind de la tabla am asa: o shaiba metalica, apoi plasticul de la shina, apoi alta shaiba metalica si shurub-ul cu cap torx. shurubul merge in gol si e suficient de slabit incat sa am goluri pe acolo si imi e frica sa nu ploua in mashina prin gaura aia. shurubul se prinde in ceva brida de plastic? daca il fortez in sus am shanse sa ceceze si sa il pot scoate?

@rommax2:
am un megane hatchback. mie mi-au schimbat in service papucii aia, pe partea stanga nu au desfacut shina ci i-au scos direct. nu poti sa ajuti un pic trapa? papucii aia nu sunt conectati in nici un fel astfel incat sa simta ca ii lipseste ceva.. ajuta la culisare si constituie punct de sprijin... atat. deci daca o tii si o ajuti putin, ma gandesc ca s-ar putea ridica...

22 Jul 2008, 10:13:
si apropos de setul de papuci (sau setul de role, cum ii zic in service)... eu i-am schimbat si nici o imbunatatire in ceea ce priveste shuieratul la viteze >110 kmh. am dat 340 ron la service serus si face fix la fel. ma gandesc sa nu fie prima sectiune de shina de vina si sa nu exercite suficienta presiune asupra papucilor pentru a presa trapa pe cheder. any ideas?

si inca o intrebare pentru panavision... ai idee ce tip de vaselina este cea care vine in kit-ul de role? ca mie nu mi-au dat tubul.. l-au oprit ei.. si eu am uitat sa il cer...


22 Jul 2008, 19:35:
am reusit sa desfac sinele laterale. cea mai mare problema am avut-o cu suruburile de la al doilea segment... sunt foarte expuse apei si ca urmare au ruginit si partea metalica fixata in caroserie pur si simplu a cedat si se invartea in gol cu totul... aviz celor dotati cu trapa, incercati sa le desfaceti si sa bagati cat mai multa vaselina in interior...

stie cumva cineva ce part number au? surubul cu sistemul de fixare din interior?
intreb si eu, cu toate ca se pare ca vorbesc cam singur pe subiectul asta... chiar nu or fi arti posesori de megane cu trapa?
rommax2
cum i-au scos direct ?
ScoRpiO
pai simplu... dupa ce l-au desprins de trapa, l-au culisat in fata pana pe primul segment si de acolo iese usor...

31 Jul 2008, 11:05:
si apropos... cand am desfacut sinele laterale, mai ales segmentul din fata, ca ala fixeaza trapa pe cheder la capat de cursa, am incercat sa mai strang clemele alea ca sa stranga mai bine shina pe caroserie. nu am apucat inca sa vad daca e vreo imbunatatire, ca nu am iesit in afara ca sa trec de 110... dar am eu vaga impresie ca nu s-a rezolvat nimic.

la voi cand sunt toate geamurile inchise (inclusiv trapa) si inchideti usa, salta trapa? are joc? la mine are in partea din spate.
panavision
@ScoRpiO

Scuze de intarziere dar am fost cam ocupat in ultima vreme.

Voi incerca sa raspund pe rand la intrebarile tale.

Nu stiu exact in ce sunt prinse suruburile ce fixeaza sina pentru ca nu m-am lovit de aceasta problema. La mine s-au desfacut pur si sinplu. Si am facut acesta operatiune de cateva ori fara nicio problema.

Acea vaselina care vine odata cu kit-ul sincer nu m-a dat pe spate. Stiu ca are culoarea alba, dar am impresia ca nu este cine stie ce. Chiar astazi am curatat sistemul la trapa si am folosit o alta vaselina (ceva universal, urmeaza sa vad daca se comporta mai bine). Daca vrei pot sa-ti donez tubul de vaselina din kit.

Cat despre jocul din partea din spate a trapei, la inchiderea usii, acesta ar trebui sa fie foarte mic. Acest joc apare atunci cand papuceii de culisare sunt uzati.

Saptamana aceasta sunt mai liber si daca vrei ne putem intalni intr-o zi sa-ti dau tubul de vaselina si sa comparam masinile, sa vedem daca ti-au inlocuit ok acei papucei in service.
andrei_fbd
sall.daca stie cineva sa repare trapa la megane ajutati-ma fratilor si pe ca eu am fost la AUTOMARCUS PANTELIMON scriu mare sa fuga lumea de el si ala de acolo imi promitea ca " daca lasi masina la noi o sa lucreze la ea vreo 5 mecanici si pana la urma reusesc ei ..." sa o darame ...eu nu am nevoie de asta...ci sa o repar...daca a reparat-o careva sa imi zica si mie va rog! va multumesc!

13 Aug 2008, 15:49:
precizez ca atunci cand o deschid da sa plece in spate dar se inchide la loc ...daca nu o ajut s imping in sus in timp ce o deschid nu merge ....are cumva vreun arc ceva?:-??
ScoRpiO
panavision, multumesc pentru oferta de a compara sistemele... din pacate eu nu pot sa iti dau un pm pentru ca nu am suficiente post-uri... poate imi dai tu cu contactele tale. daca zici ca nu e cine stie ce vaselina, atunci o sa folosesc si eu una universala data viitoare.

in ceea ce priveste jocul, suspectez shina din fata care tine papucii cand trapa e inchisa. oricum intentionez sa pun bare transversale care sper sa mai apese sina aia ca vorbim de o deformare de ordinul milimetrilor... probabil sina aia s-a slabit de la soare.. nu stiu.. ma gandesc. cand ai timp, poate ne intalnim.

@andrei: dupa manifestare, pare sa detecteze un obstacol. daca poti sa o deschizi ajutata, verifica sinele sanu fi intrat ceva pe acolo...
meganus_bicorpus
Uitati-va la capitolul
Initializare trapa..
eu asa mi-am reparat trapa, nu schimbati piese aiurea, totul tine de soft in cea mai mare parte!
ScoRpiO
meganus, la mine e clar o problema mecanica (jocul)... la andrei se poate incerca reinitializarea e adevarat... in timpul reinitializarii invata si pragurile de rezistenta la care sa considere obstacol... si ar putea sa ii rezolve problema.
meganus_bicorpus
la mine au fost toate, si imi pare rau ca papuceii fac zgomot in continuare..incep sa ma obisnuiesc uc suieratul
RADU__
LA mine au aparut niste pacanituri in parte din fata in mijloc cam in dreptul plafonierei. Dispar daca deschid trapa indiferent pe ce pozitie. Nu dispar daca umezesc putin garnitura si e trapa inchisa.
Nu am alte zgomote si nici zgomot de vant. Este rigida si nu se simta ca ar misca.
Inainte de a demonta pe acolo, intreb si eu daca a mai avut cineva fenomenul...
panavision
In primul rand scuze de intarziere.

In al doilea rand, acele trosnituri, scartaituri (doar cand trapa este inchisa) apar datorita prafului strans atat pe chederele de la trapa, cat si pe trapa in sine (partea de jos care intra in contact cu chederele).

Chederul circular trebuie curatat foarte bine pana jos, el se pliaza ca un acordeon si in "cutele" aparute se strange mult praf. Ideal ar fi scoaterea chederului de tot, dar nu stiu daca acest lucru este posibil. Din cate am inteles acel cheder nu poate fi comandat separat, doar tot ansamblul de acolo, asa ca nu m-am aventurat sa incerc sa-l scot.

De asemenea in partea din fata mai exista un cheder care vine in contact cu trapa, si acolo o sa gasiti praf din belsug.
ScoRpiO
Salutare all!

In cele din urma m-am intalnit cu Panavision acum vreo 2 luni si mi-a dat inca o data toate sfaturile pe care le gasiti postate in thread-ul asta cat si in tutorial. Am curatat peste tot si degeaba. Ca si la meganus_bicorpus, suieratul persista. Insa eu nu capitulez asa repede. ca urmare mi-am luat un cheder de izolat geamuri dintr-un magazin de bricolaj, cam de 4 mm daca imi amintesc bine si l-am lipit pe marginea din spate a trapei... rezultatul, izoleaza mai bine si suieratul a urcat de la fix 120 kmh la 140-150 kmh... insa de disparut... no way... in cele din urma o sa incerc sa ma obisnuiesc si eu cu zgomotul...
meganus_bicorpus
Eu voi astepta sa treaca iarna si apoi imi desfac iar trapa si infasor papuceii cu banda izolatoare, solutie mult mai eficienta decat inlocuirea.Am gresat si sina, sters chedere, montat alte chedere...suiera cu drag de la 110 pana la 140 km/h.Imi place trapa la nebunie, dar e prost facuta!
panavision
Intr-un week-end cand o sa fiu mai liber poate are unul din voi timp sa iesim intr-o proba la drum sa vad si eu cum se aude la voi suieratul. Din post-uri le de mai sus reiese ca problema cu suieratul ar fi mai mult pe bicorp. La mine se aude un suierat foarte slab, dar la viteze mari (peste 160), iar daca trag perdeluta de la trapa chiar nu se mai aude.
ScoRpiO
eu ma bag.. in afara de we viitor, ca nu voi fi in buc...
RADU__
astazi am rezolvat problema de la postul #10.
Era vorba despre o piesa de plastic care era prea "stransa" de profilul de DurAl. Remediul estesimplu, fara a demonta nimic. Este nevoie doar de o pila de ceasornicar si de o lama de cutit. Daca cineva este interesat, voi dezvolta ideea.
meganus_bicorpus
foarte interesat..astept postul tau!
RADU__
Daca aplicati o presiune laterala conform sagetii din desen, o sa observati ca la imbinarea din "medalion" o sa apara niste cracmente (scrasnituri). Normal ca se intampla numai cu trapa inchisa, caci numai atunci ghidajul de plastic respectiv este in functie.
Am remediat problema prin faptul ca am deplasat (putin fortat) spre interior piesa respecticva si am calat-o cu un creion. apoi cu o pila de ceasornicar am finisat putin sina de DurAl in dreptul imbinarii cu plasticul. Apoi cu o lama de kuter am "cioplit" putin din plastic imbinarea orizontala (fara a ajunge la un luft vizibil). Efectul este ca dupa "tratament" la aplicarea aceleiasi presiuni laterale, nu a mai aparut niciun zgomot. Daca zgomotul persista, insistati cu cioplitul pana dispare.
ACUM E LINISTE. biggrin.gif
adi.iulian
salut fratilor am si eu o mare problema imi vine sa-mi vand masina din cauza trapei nu pot sa elimin zgomotul acela de la vant ,cand merg cu masina peste 100 de km pe ora face un zgomot infernal ,chiar ma gande-am zilele trecute sa o vand ca nu mai suport zgomotul acela ,dak stie careva ce pot sa fc va rog frumos ajutatima ,merci mult astept mesaje
RADU__
@adi.iulian
daca nu folosesti limbaj mirk si daca ai rabdare sa cauti, vei gasi raspunsul la intrebarile tale.
ScoRpiO
@adi.iulian... frate, vinde-o.. smile.gif) eu am ajuns sa ma impac cu ideea... chiar azi m-am inatlnit cu panavision si a ramas si el impresionat de concertul trapei mele... insa eu sunt mai perseverent asa din fire si mai incerc.. chederul pe care l-am adaugat a urcat shuieratul de la 110 kmh la 130 kmh dupa cum spuneam mai sus... am mai schimbat cateva idei azi cu panavision, el a facut si ceva poze si la trapa mea si la a lui. cred ca o sa le posteze... insa eu cred ca de implementari de idei noi ma voi apuca abia in primavara... pana atunci.. intretinere...
RADU__
oare problema cu suieratu' apare si la sedan? Eu nu am asa ceva si am folosit trapa aproape zilnic tot anul. Am garaj si seara cand parchez obisnuiesc sa las trapa deschisa pentru aerisire. Deci am folosit-o foarte mult si chiar si in mers in oras prefer trapa deschisa decat AC. Cel putin in Brasov.
panavision
Dupa ce am mers astazi cu masina lui ScoRpiO am inteles disperarea celor care se plang de suieratul trapei la Megane. Dar asa cum am banuit problema se pare sa fie accentuata doar in cazul trapei de pe bicorp. Daca pe masina lui ScoRpiO, cu tot cu acest cheder suplimentar pus,
[attachmentid=1627480616]
concertul este unul impresionant incepand cu 130 km/h, pe masina mea, fara nicio imbunatatire la chedere, nici la 170km/h nu am reusit sa egalez in suierat. E adevarat ca si la mine (pe sedan) exista un zgomot la viteze mari, dar suportabil comparativ cu cel de pe bicorp, si aproape inexistent cu perdeluta de la trapa trasa.

In urma intalnirii de azi am descoperit o diferenta majora intre trapa de pe bicorp si cea de pe sedan.

La sedan exista un cheder mare in partea din spate:
[attachmentid=1627480624]

Pe cand la bicorp nu exista:
[attachmentid=1627480625]
exista unul mai mic prins direct pe trapa. Din pacate nu aveam cum sa-i fac poza, din motive de spatiu.

Dar cum speranta moare ultima, eu zic ca se poate rezolva problema. Voi incerca sa pun in practica cateva idei si daca obtin rezultate satisfacatoare, promit sa vi le impartasesc.

rommax2
Mie nu-mi mai merge deloc, cand rotesc de buton nu se mai aude nici un sunet nimic, de la ce sa fie ?
RADU__
siguranta??
Guvidu`
cool.gif respect mey pana smile.gif vad ca ai devenit un guru al greierilor da pe trapa si vad ca au fost buni "papuceii" care ti i-am adus, sper sa nu mai "zbarnaie" mult timp de-acu inainte.
aaaa si sa-mi zici daca iti mai vajaie acolo in spate si daca ai facut ceva cu chederele alea de jos de pe usi
te pupa guvidu neprietenos in trafic si o sa mai studiez si eu cu trapa aia la bicorp la un coleg pe masina
RoboCoop
azi iarasi si s-a blocat trapa adica cand dau sa o deschid se misca un pic , se aude un pocnet si revine pe inchis , dupa ce am incercat de multe ori am ridicat de coltul stanga spate cu o mana si cu alta am actionat butonul de deschidere si a plecat dupa accea am observat ca exista urme de frecare pe plafon chiar in dreptul coltului de care am ridicat, oare sa fie papuci respactivi de pe spate uzati?
am sa incerc sa fac azi o poza si sa o pun sa vedeti.dupa ce am deschis trapa am incercat sa ridic trapa din spate si am observat ca are un pic de joc
adi.iulian
da,asa mi sa intampla si mie treuia sa imping un pic din spate ca sa se deschida si mergea ,am schimbat prostiile alea de pe spate care culiseaza pe sina ca altfel nu pot sa le spun ca sunt niste prostii a inceput sa mearga dar in schimb suiera de la 100 de km pe ora de zici ca mergi pe motocicleta
RoboCoop
cat ai dat pe "prostiile alea" ca eu am sunat la un furnizor de piese si mi s-a parut mult (370 ron)
George Paul
Cica erau cam 350 ron, acum un an.
meganus_bicorpus
eu am schimbat papuceii acum un an si din primele drumuri a inceput suieratul.Urmeaza sa fac iar reparatia dupa metoda veche, imbracat papuceii in banda izolatoare, proba de drum, iar reglaj...etc


RoboCoop
are cineva idee s-au schema perdelutei care vine peste trapa ca mi-a iesit materialul de pe sina si nu stiu cum sa pun inapoi, am pus-o o data dar dupa max 10 deschideri nu mai merge pe sina si iasa materialul acela de pe sina
shyck
am schimbat si eu acei papuci din spate, au fost peste 3 milioane de lei

inainte la viteza de peste 100 incepea un suierat, acum nimic. inchide mult mai bine, cand era deschisa puteam misca din partea din spate acum e DEAD.

fiind prima masina cu trapa si avand masina doar de 1 luna aprox, am si eu o intrebare.
de la ce viteza incepand, simtiti zgomotul de suierat al aerului, in conditiile cand trapa este deschisa total?

la mine cam pe la 60 incepe sa suiere, la peste 100 face destul zgomot, dar in aceleasi conditii am deschis si geamul, cu trapa inchisa, si geamul scoate acelasi zgomot. pentru mine e normal, facand la fel si geamul, dar poate sunt eu prea pretentios si cred ca nu ar trebui sa faca. la voi cum face?

problema este ca am mes si cu o octavia si nu facea deloc trapa zgomot, nu a mers mai tare de 60-70. dar era pur si simplu muta. intradevar avea si un deflector mai bine facut, nu din panza ci dintr-un plastic calumea. trapa era oricum de dimensiuni mai mici ca la megane. daca apas pe bucata de panza in timpul mersului sunetul se schimba intrunul mai puternic si fluxul de aer devine puternic, deci e clar ca acea bucata face zgomot, dar nu vad nimic in neregula acolo.

legat de acele bucati de cauciuc de vin pe papuci, ca ele se uzeaza si nu tija metalica, cam in 2-3 luni cineva imi va confectiona cineva, dar din alt material, ramane sa gasesc ceva cu calitati apropiate. daca sunt doritori sa imi ziceti, dar intai sa inceapa sa le faca, nu mai devreme de 2-3 luni. plus ca desteptul de mine nu luat dimensiunile la cele noi inainte de a le monta. sad.gif
adi.iulian
salut stie cineva ce dimensiuni au papuceii?? vreau sa incerc sa ii fac la strung din textolit si nu stiu ce diminsiuni au ,va rog daca stie careva sa-mi spuna si mie
George Paul
Daca schimbi materialul papuceilor cu textolit, mi-e ca se va toci calea de glisare, textolitul fiind mai dur. Vei largi mereu distanta dintre calea de glisare superioara si inferioara.
Daca tot poti strunji papuceii, fa-i dintr-un teflon (mai moale ca textolitul). Faci mai multi si gata, ii schimbi cand se tocesc.

Eu mi-as dori schimbarea solutiei: inlocuirea frecarii de transaltie cu rotatia - 1 papucel => 2 role mici (cauciuc), tangente fiecare la una din caile de glisare (superioara/inferioara). Vise...

@shyck: La un Clio3, trapa se manifesta auditiv exact cum descrii si tu. La viteze peste 60km/h prefer s-o las deschisa doar pe prima treapta (cu muchia din fata lipita de cheder). Asta e. La cat praf/noxe sunt ... n-are rost.
clyo2007
Banuiesc ca scartaitul trapei la inchidere si deschidere este de la praful acumulat pe sine sau de la lipsa de ungere cu vaselina?!
defrag
Am remediat si eu problema cu banda izolatoare deoarece = kit bielete spate trapa aerisire=cod Renault 77 01 208 255 - 557 ron,reper original livrabil in 5-6 zi file!
Astia chiar sunt cu capul.
shyck
eu am dat undeva la 350 de ron, daca vrei ma interesez in craiova cat mai e pretul si le iei de aici daca sunt mai ieftine
aLecsunder
M-a lovit si pe mine o problema la trapa . Nu e vorba nici de suierat cu care m-am obisnuit , cred ca nici de papuci ... ci ca nu se mai deschide. E vorba de M2.1 bicorp , parcata cu trapa deschisa , am inchis-o din cartela iar de atunci n-am mai reusit sa o deschid . Idei , sugestii ?
shyck
nus, si eu as fi curios, a mea e inchisa de ceva vreme biggrin.gif

am pus tester-ul duminica si nimic tongue.gif
aLecsunder
Am sa ma duc zilele la un electrician sa verifice firele pe acolo ca la sigurante m-am uitat eu si sunt ok .
RoboCoop
cand dai sa o deschizi nu se aude nici un zgomot"?
aLecsunder
Nu ,absolut nimic.
meganus_bicorpus
Asa am patit si eu, motorasul nu are nimic, trebuie trapa reinitializata
shyck
avem a multumi

ai avut dreptate

daca nu a mai fost pornita de ceva vreme merge cam naspa, pacane de mama focului, nu mai are "unguent" biggrin.gif

mersi inca odata

PS: ca sa nu mai zic ca am manualul dar lenea e mare
aLecsunder
Am incercat si eu povestea din manual si sunt doua variante. Ori n-am procedat eu corect ori nici asa nu functioneaza .
meganus_bicorpus
a mea fluiera in continuare ingrozitor, de la 110 km/h vajaie ca alizeul....
shyck
a mea fluiera de la 50 in sus

dar fluiera la fel de tare ca si cu geamul deschis, la 110 vb ta, e ingrozitor
ScoRpiO
guess what... nici eu nu am scapat de fluierat... si de fiecare data cand mai vad un posesor de bicorp cu trapa imi vine sa il opresc sa il iau la intrebari. smile.gif poate ar fi o idee buna sa ne intalnim intr-un we sa dam cate o tura cu fiecare mashina si macar sa ne linistim ca "asa face toate". sui cu asta basta... ca pe mine m-a capiat. ma gandeam inclusiv daca nu cumva se mai poate regla oala aia de aluminiu din interior, structura pe care e montat chederul. poate o mai pot ridica sa apese mai bine chederul, insa sincer... m-am cam saturat de surubarit la ea sa fie perfecta. din pacate pt mine, eu o am la mana a doua. sunt al doilea proprietar. si primul proprietar, o amica foarte buna a mea, imi zicea ca asa a facut de la inceput. insa eu nu sunt convins ca de, dpdv tehnic, nu pun baza pe afirmatiile doamnelor/domnisoarelor. la voi a vajait de la inceput, sau a aparut dupa un anumit rulaj?
shyck
eu cred ca asa se aud toate

de ex, m-am plimbat cu un pathfinder cu trapa acum cateva sapt, si din ce am vazut eu, e cam acelasi sistem, si tot la fel se aude, masina este noua

ata ete, dar nemtoaica tot nu imi iau
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.