Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: reglaj faruri
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Megane > Megane II
adi.iulian
am si eu o rugaminte ,cine ma poate ajuta si pe mine sa imi spuna cum pot sa reglez farurile sa bata la o distanta mai mare ,precizez masina nu are reglare electrica ,farurile bat chiar langa masina ,si faza lunga si scurta ,nu este nici o diferenta
Hack
Deasupra farurilor, cum deschizi capota, exista cate o gaura ovala de reglaj in care este un surub de plastic, bagi o surubelnita in cruce si reglezi, e de preferat sa faci treaba asta cu un perete alb in fata pentru a vedea cat de mult ai ridicat farurile.

Bafta!
[attachmentid=1627459349][attachmentid=1627459350]
Avani
Eu nu recomand sa ti le reglezi tu singur, nu de alta, dar daca tu o sa ai mai multa lumina in fata masinii, exista posibilitatea ca cel care vine din sens contrar sa fie deranjat de atata lumina, astfel sa-i bata direct in ochi. Daca stai in fata unui perete, trebui sa ai o anumita distanta fata de el. Cel mai eficient nu e cum ti se spune "din popor".

Incearca sa te adresezi unui service care are aparatura de specialitate si-ti poate testa raza de lumina (sa fie cat mai eficienta).
ssilviu
Eu le-am ridicat pana cand am inceput sa primesc flashuri. Pe urma le-am coborat o idee mai jos si asa le tin. Din moment ce nu mai primesc flashuri inseaman ca nu deranjez si am si maximul de lumina posibila.
Avani
Foarte bine ca te gandesti si la alti participanti din trafic.
vladd1923
avani eu am avut reglaj electric, dar din pacate mecanicul de la service renault meridian mi-a spus ca la noila faruri nu are cum sa imi mai puna reglajul electric asa ca m-am multumit cu acesta. ce este mai rau este ca desi el mi le-a reglat cu aparatul acela special totusi mai primesc din cand in cand flashuri, o sa trebuiasca si eu sa le las putin mai jos.. binenteles vinovat este cel din stanga pe care trewbuie sa il las mai jos.
adi_ar
@adi.iulian:
Inainte de a te apuca sa faci reglaje ar trebui sa ne spui daca farurile sunt cele originale si cum a aparut fenomenul ?
Te-ai trezit asa, deodata ca bat in fata masinii ? Ce inseamna "in fata masinii" ? Ai schimbat ceva becuri, ai umblat pe acolo, ai avut un accident ? Ambele faze bat asa ???
Ceea ce descrii tu este cam ciudat !

LE
Dintr-un alt post am aflat ca "tocmai ce ai cumparat" masina.
Eu zic sa verifici, desi este cam tarziu, daca masina nu a fost lovita, unghiuri de fuga si in general geometria.

@all:
Cu aparatul acela va recoamd precautie ! Eu am avut ocazia sa constat ca, desi au aparatul, unii habar n-au ce sa faca cu el si mai mult vor strica decat regla !
Dupa o "interventie" meseriasa la unul care mi-a facut capul mare cu "unghiul de polarizare" in timp ce surubarea de zor la reglaj si muta aparatul incoace si incolo, m-am trezit a doua sau a treia seara ca luminam toti copacii din jur numai drumul nu. Am facut drumul (scurt dealtfel) cu pozitiile de teama ca o sa ma bata careva icon_mrgreen.gif .
Ulterior am aflat si eu cum functioneaza si cum trebuie sa arate "scula" respectiva asa ca nu ma mai las prostit. mad.gif
renutu
@vlad , zii mecanicului din service sa se lase de meserie, eu mi-am schimbat recent farul stanga fata, si intradevar cel nou a venit fara motorasul electric care se aplica pe el, dar a fost luat de pe cel vechi si montat pe cel nou, deci dute in service si zii mecanicului sa faca aceasta operatie extrem de simpla.
Christu
pai vlad are alt fel de faruri! wub.gif
vladd1923
QUOTE(renutu @ 6 Jul 2008, 08:15)
@vlad , zii mecanicului din service sa se lase de meserie, eu mi-am schimbat recent farul stanga fata, si intradevar cel nou a venit fara motorasul electric care se aplica pe el, dar a fost luat de pe cel vechi si montat pe cel nou, deci dute in service si zii mecanicului sa faca aceasta operatie extrem de simpla.
*




da eu nu mai am faruri normale... de aceea am acceptat ceea ce a spus mecanicul si de aceea am fost si la el sa mi le monteze si sa imi puna tot el motorasul. daca erau faruri normale le schimbam singur si nu mai aveam nevoie sa imi faca cineva reglajul pt aca aveam reglajul electric.
adi.iulian
iti multumesc pt poze dar nu am reusit sa le reglez ,cred ca masina a avut candva faruri electrice ca nu gasesc gaurile alea care sunt la tine in poza ,alta metoda mai stiti de reglat faruri ???
pepene
nu are legatura... gaurile alea exista si la cele care au reglaj electric.. a mea are reglaj electric si am si gaurile alea.. se baga o surubelnita in cruce parca sau un imbus si roteste cu luminile aprinse pe un gard/perete/zid si ai sa vezi ca se plimba si lumina smile.gif
kicidan
Am si eu o intrebare: cum se pot regla farurile stanga-dreapta? (cel din drepta bate prea spre mijlocul drumului si de multe ori am impresia ca nu lumineaza-- de aceea vreau sa-l reglez mai spre dreapta drumului si nu stiu de unde)
Hack
Nu cred ca poti regla farurile stanga-dreapta, dar poate problema ta vine de la faptul ca poate nu sta becul bine in soclu(poate l-ai schimbat si nu l-ai pus bine).
19vik
Ba se poate regla si lateral, ca orice far de altfel, din surubul 5 din poza:
[attachmentid=1627459835]
Indicat este insa sa reglezi farurile la service.
Radu Ganescu
Salutare,

Sfatul meu pentru acei dintre voi care incearca sa regleze farurile "de capul lor" este sa se gandeasca in primul rand la ceilalti participanti la trafic.
Este o operatie simpla care nu costa mult in service si de aceea ea trebuie efectuata numai intr-un service autorizat.
Reglajul farurilor tine de siguranta circulatiei si trebuie constientizata ca atare.
Daca sunt alte lucruri pe care le putem face acasa, fara a fi necesara o vizita in service, aceasta modificare cu siguranta nu intra in aceasta categorie.
Ryk
si mai tine si de siguranta, pt. ca daca nu le reglezi bine si ala din fata nu mai vede poate sa intre frontal in tine. Am vazut un astfel de accident. Cel mai bine mergem la un service autorizat si binenteles cu angajati oarecum profesionisti sau la care cunoasteti si o sa fie ok.
Hack
Mie mi le-au reglat in service cand am facut revizia si de atunci daca le las ridicate la maxim imi iau flash-uri de mama focului asa ca le mai cobor o treapta din buton.
dantes
Intrebare... In cazul farurilor cu xenon originale imi puteti spune va rog care e semnificatia pinilor de la motorasul de reglaj al farurilor?
La motorasul ptr farurile normale sunt doar 3 pini, la cel cu xenon (cu autoreglaj) are 5, dar nu inteleg ce face fiecare fir...

Help...

[attachmentid=1627460120] -Mufa de pe balast
[attachmentid=1627460121] -Mufa de pe motorasul de reglaj faruri cu xenon
[attachmentid=1627460122] -Mufa de pe motorasul de reglaj faruri normale

A l e x
vladd1923 : Se putea pune reglajul de pe farurile vechi pe cele cu angel-eyes ale tale. Sunt membri care au reusit asta wink.gif
vladd1923
alex eu am pus si xenon, daca sunt colegi care au reusit asta... as dori sa imi dai si mie un pm cu cei careu au reusit sa pot lua legatura cu ei sa imi pun si eu motorasul.

Multumesc
Ryk
Salutare!
Am schimbat farul pe partea dreapta. Farul din dreapta era SH, dar avea alt fel de motoras cu altfel de mufa. Am luat motorasul de pe farul vechi, care l-am schimbat datorita faptului ca s-a spart in urma unui impact minor (partea din spate a farului era in regula, la fel si motorasul, nu era crapata carcasa acestuia). Problema acum este ca nu imi functioneaza reglajul electric din interior. Mentionez ca farurile sunt fara xenon si fara lupe, Valeo. N-am eroari pe bord, absolut totul functioneaza la masina, mai putin reglajul. Ceva idei? Inainte sa schimb farul, inaintea minorului eveniment, reglajul a functionat si chiar si dupa incident, farul (faza scurta, semnal, faza lunga functionau).
Tossi
Verifica mufa din motorasul nou, poate nu face contact cum trebuie sau poate nu a "agatat" oglinda farului bila motorasului.

P.S.: poti pune o poza cu motorasul care nu il folosesti? Dar si un pret smile.gif, pe PM ca sa nu ne-o luam.
Ryk
@Tossi, iti trimit cand ajung acasa wink.gif
Ryk
Chiar nimeni? Nu stie? Sau nu s-a lovit de asa ceva? Mufele sunt bagate bine si motorasele la fel, sunt prinse bine in far...
Ryk
Mufele sunt bagate bine. Dar totusi, daca nu mergea cel din dreapta, cel din stanga trebuia sa functioneze ok, nu?
Mihai.D.G.
Ca sa nu mai deschid alt topic:
Suruburile de reglaj sus/jos se invart in gol...nu misca oglinda...
O idee, ceva?
dr.nils
Verifica daca sunt montate corect motorasele care antreneaza oglinda.
Motorasul are o tija care antreneaza oglinda, aceeasi tija regleaza inaltimea prin surubul de sub capota si o ajusteaza din butonul de sub bord.
Nu stiu sa iti descriu, dar daca demontezi farul de pe masina o sa te prinzi foarte usor cum functioneaza reglajul.
Se demonteaza usor, doar pare complicat. Se da bara jos apoi ai 3 suruburi care fixeaza farul, doua jos si unul sus.
mihai_tomaro
Nu am gasit alt topic si cred ca e ok sa scriu aici.

Am masina din 2008 (vezi semnatura), si ar vrea sa schimb farurile pentru ca:
-sunt matuite rau si la polish nu am reusit sa le fac bine (ce-i drept, regie proprie)
-soclul la unul din faruri e rupt, si becul atarna in lupa cum vea el
-baniiesc ca si lupele sunt afectate de timp ca nu vad seara nimic, si totusi nu cred ca matuirea este singura cauza.

Fara sa mai analizez ce si cum, dupa 10 ani de folosinta m-am decis sa cumpar altele noi.
Colegii de pe forum mi-au dat codurile:

Far cod 260103726R respectiv 260603054R

Dar nu gasesc decat TYC cu codurile easte, si as vrea Valeo.
A cumparat cineva Valeo pe megane 2.2? cu codurile astea?
Heavyd
Dar de ce nu iei originale?
mihai_tomaro
Pentru ca nu stiu sa fac diferenta intre ele. care e original? trebuie musai de la reprezentante sa fie?
"Producator: OE RENAULT" asta sa caut?
Rimio de Vassur
Daca doar astea sint problemele, mai bine faci polish la un atelier specializat și schimbi doar proiectoarele (faza scurta) din faruri (probabil oglinzile sint oricum deteriorate). Te costa mult mai puțin decât faruri noi.
Dacă totuși ai oglinzile proiectoarelor bune, soclul ăla rupt se repara ușor și fără cheltuiala.
mihai_tomaro
Corect, asta ar fi varianta mai ieftina, si , de ce nu, as aplica-o, insa:

- mie mi se pare ca suprafata farului este deteriorata in profunzime, nu prea am incredere in polish, si risc sau dau banii degeaba , tot la shcimbare as ajunge
-de unde gasesc eu lupe (proiectoare cum le numesti aici) si de unde am increde ca-s bune? exista coduri reper? am citit aici pe forum despre asta, dar parca era vorba de ceva diferit oarecum ca diametru care se preta la xenon si nu la originalul halogen cum am eu ( o sa recitessc acel topic)

Financiar, un polish bun am inteles ca poate ajunge si la 200, iar niste lupe parca 300 setul? Deci ar fi un 500 vs 800 faruri noi aftermarget sau 1.100 asazisele originale..stiu si eu...merci de sfat
roby1308
Eu zic să le iei aftermarket daca nu ai 1100 sa dai pe cele oem si peste 3,4 ani o sa le schimbi doar lupele la ele.Eu daca mi-as lua faruri noi le-as pune si folie transparenta chiar daca riști talonul și o amendă,daca o monteaza bine e mai greu sa-si dea seama si te scapa de un polish peste cativa ani
mihai_tomaro
Multam.
Ca sa inchei:
1. Sunt sanse sa nu iasa bine la polish, a mai facut cineva polish si nu i-a placut, tinind cont ca farurule au 10 ani vechime si au stat numai afara fara garaj sau ceva protectie? (sau sa dau 100-200 si asta e, trec la pierderi daca nu im iplace si macar stiu sigur ce am de facut)
2. Daca decid sa cumpar noi, pe ce criterii sa aleg, de ce alea oem sunt mai bune? Acum daca dau 800 si nu-s asa bune ca alea de 1100, nu ma oftic? totusi e vorba de 300 de lei (un plin de benzina) care ma va tine 5 ani pe putin, deci nu vad de ce m-as zgarci la bani atata timp cat inteleg diferenta.
Rimio de Vassur
La mine a iesit foarte bine reconditionarea (facuta tot la 10 ani). Daca te uiti cu atentie, in soare, se mai vad niste zgirieturi orizontale fine.
Ce amenda si talon? E folie transparenta, nici nu stii ca e acolo. I-am spus cuiva ca am folie si nu m-a crezut.
La mine proiectoarele noi sint Valeo, identice cu cele originale. Am avut noroc sa gasesc oferta exact cind am avut nevoie.

Daca gasesti la 1100 ambele faruri, poate e mai bine asa, scapi de alergatura dupa polish, folie si proiectoare.
De surubarit oricum nu cred ca scapi. Nu am cumparat niciodata ca sa fiu sigur, dar in descriere apare ”fara motor reglare LWR” si cred ca trebuie sa muti motorasele de pe cele vechi. In plus, pozele arata farul fara piesa de plastic neagra din jur (”ochelari” cum am vazut prin forum), deci iar muti de pe cel vechi; presupun ca se pot face mutarile astea.
mihai_tomaro
Eu n-am intrebat nimic de amenda si talon, de unde ai dedus asta? Singura pierdere mentionata a fost eventualul polish facut prost.
Merci, acum stiu ce am de facut.
Rimio de Vassur
Altcineva a pomenit de talon și amenda mai sus; nu am diferențiat răspunsurile.
Mă bucur că ai ajuns la o decizie.
uzzy_Tattoo
QUOTE(mihai_tomaro @ 10 Oct 2018, 11:46)
Multam.
Ca sa inchei:
1. Sunt sanse sa nu iasa bine la polish, a mai facut cineva polish si nu i-a placut, tinind cont ca farurule au 10 ani vechime si au stat numai afara fara garaj sau ceva protectie? (sau sa dau 100-200 si asta e, trec la pierderi daca nu im iplace si macar stiu sigur ce am de facut)
2. Daca decid sa cumpar noi, pe ce criterii sa aleg, de ce alea oem sunt mai bune? Acum daca dau 800 si nu-s asa bune ca alea de 1100, nu ma oftic? totusi e vorba de 300 de lei (un plin de benzina) care ma va tine 5 ani pe putin, deci nu vad de ce m-as zgarci la bani atata timp cat inteleg diferenta.
*



Eu am facut polish la un atelier de profil si a fost 80 de lei+20 de lei aplicat folie...folie cumpărată de mine...a fost 5 lei metrul...au si băieți folie mai bună...Dar mult mai scumpă! Eu sincer sunt foarte multumit de rezultat in conditiile in care inainte nu vedeam mai nimic seara...cand trecea careva din contra sens,era ca și cum eu nici nu aveam faruri...pe cand acum zici ca sunt noi! Deci iti recomand cu incredere! Stiu ca probabil nici nu mai ai nevoie acum....Dar poate va mai avea nevoie cineva! [attachmentid=1628109677] [attachmentid=1628109680] [attachmentid=1628109681]
mrc82
Salut, are cineva un link cu imagini/filmulet pentru cum se schimba motorasul de reglaj faruri? Nu vreau sa rup tija sau sa stric sistemul de fixare. Masina este cea din semnatura, megane 2 din 2008. Mersi!

19 Nov 2019, 12:23:
Am reusit sa scot motorasul: se trage usor inspre inapoi si se roteste in sensul acelor de ceasornic si se trage cu incredere. La montarea inapoi se trage cumva cu degetele tot ansamblul de becuri si se impinge cu putere motorasul si se roteste in sens invers acelor de ceasornic. acum nu ar trebui sa se mai miste nimic in carcasa farului. Suportul pe care este farul asezat este nituit. Eu mi-am comandat suport nou si am folosit suruburi M6x30 si piulite autoblocante pentru fixarea farului pe el. Aveti nevoie de 2 tubulare de 10 si prelungitoare si o cheie fixa de 10. Nu am facut poze ca nu mi.am dat seama. Nu imi dau seama acum daca tija de la motoras s-a fixat cum trebuie, vad diseara cum se misca luminile si daca am nevoie de reglaj la un atelier. Apropos, stie cineva in Cta un atelier care face treaba buna pentru reglaje de faruri? O zi buna!
andreis
Am schimbat farurile de la masina si nu imi dau seama daca sunt reglate cum trebuie. Am încercat sa bag o șurubelnița si am rotit, dar sincer nu am vazut nici o schimbare.

Imi puteti recomanda un atelier in București unde pot regla farurile? (si un pret orientativ)
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.