pe la 5000 km am constatat ca ventilatia (am climatronic), la viteze mici ale ventilatorului (o jumate de pala sau o pala intreaga; o pala = 1/4 din maximum) scoate un chitait.
am mers la service si i-au facut ceva de n-a mai scos nici un sunet pana la 9000. la revizia de 10000 aceeasi problema. rezolvata la service.
la 12000 a reaparut. la revizia de 15000 au curatat ei acolo, cica, dar a reaparut imediat. cica intra frunze si n-au ce-i face. eu am facut scandal ca masina sta numai in garaj, iar eu o folosesc in exclusivitate in vacante. deci sa nu-mi spuna mie ca intra frunze intr-o luna pe an de folosire ca inseamna ca la cei care le tin in fata blocului zi si noapte ar trebui sa explodeze ventilatia.
va rog sa-mi spuneti daca stiti remediu ca ma enerveaza destul de rau. l-a apucat, al boalii sa fie, pe la Viena de nu mai auzeam muzica. dar, cand ajung la service, devine foarte silentios.
shteffanivlad
30 Jun 2008, 09:16
Pai remediul ar fi sita (plasa fina) pusa pe admisia de aer, sau folosirea mai frecventa a masinii.
Cauta pe aici pe forum ca e undeva un topic in care iti arata unde si cum sa pui plasa respectiva
VPP
30 Jun 2008, 15:12
Eu o folosesc zilnic si ma confrunt cu acelasi lucru!
M i h a i
30 Jun 2008, 15:20
Zgomotul este de la calitatea foarte mare a ventilatorului...probabil ca daca o sa-l dati jos si o sa-i dati cu putin ulei nu o sa mai faca..Stiu ca treaba asta este mai des intalnita pe 2.2 decat pe 2.1..Iar treaba cu frunzele nu o pot explica...De ce ajung pana acolo??nu se opresc in filtru? (stiu ca ajung dar nu stiu pe unde )
dmc
30 Jun 2008, 16:56
eu in locul tau as cere inlocuirea ventilatorului pe garantie, fara sa mai stau la discutii (cel putin eu asa am facut la mine cand a inceput sa bazaie).
George Paul
1 Jul 2008, 08:28
Nu se opresc frunzele in filtru. Gura de admisie a aerului e sub parbriz, central, sub protectia de plastic a stregatoarelor. E neacoperita de vreo plasa sau grila macar. De-acolo coboara tubul spre filtrul habitaclului, iar ventilatorul e inainte de filtru. Mizeriile aruncate de el se opresc in filtru, aerul trece prin fantele metalice ale vaporizatorului (rece sau cald), apoi e dirijat prin tubulaturile aeratoarelor habitaclului. Asa ca da-ti seama ce e pe ventilatorul ala!
Nu-mi imaginez cum poate fi lasata gura de admisie a aerului de sub parbriz fara nicio protectie, desi - culmea - are o jumatate de rama pe buza ei.
Solutia ar fi sa folosim cat mai des recircularea, diminuand volumul de frunze si bazdaganii si praf cu care e bombardat ventilatorul si filtrul habitaclului.
mikidnl
1 Jul 2008, 08:46
Aceeasi problema o am si eu. Adica un scirtait enervant, cu o frecventa inalta destul de suparatoare la ureche. Problema este de la axul suflantei, care este de otel si se invarte pe lagar de bronz. Datorita condensului aparut la oprirea aerului conditionat, acest ax oxideaza si de aici problemele. In principiu acea suflanta nu se prea poate unge, dupa spusele unui specialist reno ( in care am incredere ). Personal nu am vazut una data jos de pe masina. Eu am incercat sa o scot pe a mea, dar am renuntat pe la jumatatea drumului, deoarece mi sa parut destul de complicat, iar explicatiile din manual sunt foarte incerte. Pretul unei suflante noi este undeva pe la 1200 lei. In concluzie daca reusesti schimb-o pe garantie. Succes si spune-ne cum ai rezolvat-o.
gabriel05
1 Jul 2008, 14:03
mikkailis, zgomotul e de la vreo frunza. am patit si eu. la sfaturile colegilor de pe forum am mers mult timp ce vantilatorul de recirculare la viteza maxima pana a disparut zgomotul. citeste si pe aici: http://www.reno.ro/greierasi-page-23-t40526-s660.html bafta!
mikkailis
1 Jul 2008, 16:20
am coborat la masina. am incercat. intr-adevar tace dupa aia. dar revine in timp.
cred ca ma inchid acasa in garaj, dau la maxim si pun si iau contactul pana termin cu el. va zic maine dimineata.
burliu
1 Jul 2008, 16:32
ai mare atentie la gazele de esapament daca ai usile inchise la garaj ... ca nu mai apuci sa ne spui ...
19vik
1 Jul 2008, 16:43
Ce treaba are cu gazele de esapament? N-ai citit in link-ul ala ca nu trebuie sa pornesti si motorul?
gabriel05
1 Jul 2008, 20:59
nu stiu cum e la clima pentru ca eu am ac manual, dar eu dadeam direct la viteza 4 la motoras si apoi puneam contactul. adica sa porneasca direct la maximum. faceam chestia asta de cateva ori la rand iar apoi lasam la maxin 10-15 minute. bafta!
mikkailis
2 Jul 2008, 07:58
cu regret va informez ca este o solutie temporara.
dupa ceva vreme revine. e drept, nu la intensitatea initiala.
voi incerca mai multe zile si o sa va spun daca a cedat sau nu de tot vineri.
numai bine
M i h a i
2 Jul 2008, 08:14
Daca era o frunza ceda.Eu cred ca este de la ventilator si trebuie schimbat sau uns cu ceva sa nu mai faca zgomotul asta...Recomand schimbare in service daca mai ai garantie..
ghertzoi
2 Jul 2008, 08:31
am avut problema similara, la mine probabil a fost frunza pentru ca prima data a disparut si a revenit la scurt timp iar a doua oara cand am facut treaba cu ventilatia la maxim (cred ca minim 30 minute) a disparut complet, cel putin de 1 an.
sheremarius
4 Jul 2008, 09:27
imi spune si mie cineva cum ajung la ventilator ? ma omoara bazaitul .. am cautat pe forum si nu am gasit nici un tutorial
mikkailis
4 Jul 2008, 10:59
QUOTE(sheremarius @ 4 Jul 2008, 09:27)
imi spune si mie cineva cum ajung la ventilator ? ma omoara bazaitul .. am cautat pe forum si nu am gasit nici un tutorial
salut,
m-ar ajuta si pe mine daca are cineva un asemenea ghid. am incercat remediile propuse mai sus fara vreun succes deosebit. recunosc insa ca face mai incet.
rino
4 Jul 2008, 21:30
Problema identica la AC manual (desi nu e de la AC, ci numai de la ventilatie, dupa montarea plasei la gura de admisie aer, deci se exclude si asta), rezolvata prin turarea la 4 (maxim) de cateva ori a ventilatiei. De atunci ... mucles.
sheremarius
5 Jul 2008, 10:38
deci cum se ajunge la ventilator?
mikidnl
7 Jul 2008, 08:54
Aici ai manualul de service. Cauta la pagina 61A-38, unde ai descris modul de demontare a ventilatorului. Eu am incercat demontarea, asa cum am scris mai sus, dar nu am reusit. Succes.
mikkailis
7 Jul 2008, 11:22
QUOTE(mikidnl @ 7 Jul 2008, 08:54)
Aici ai manualul de service. Cauta la pagina 61A-38, unde ai descris modul de demontare a ventilatorului. Eu am incercat demontarea, asa cum am scris mai sus, dar nu am reusit. Succes.
sefule,
restul manualului il ai?
mersi,
radu
8 Jul 2008, 09:01: Domnilor si doamnelor, doresc sa raportez o victorie. Sambata am spalat masina. Doresc sa mentionez ca sunt un spalator cu norma redusa. Posed compresor, sampon, burete si vointa de fier (apropo de reclama la Hornbach).
Cat timp am efectuat operatiunea (15 minute, ca nu era murdara) am lasat aerul pe recirculare (la mine numai la recirculare facea magarul ala scandal) la MAXIMUM (patru pale d-alea arata pe display).
Raportez, colegi de suferinta, ca nu mai face zgomot. De loc.
Probabil isi va reveni, dar il neutralizez din nou in modul descris mai sus.
Atentie sa fie masina curata la interior ca zboara praful.
Numai bine,
Radu
sheremarius
8 Jul 2008, 09:11
si eu am scapat de zgomot .. a fost vorba de o frunza .. s-a intensificat pentru 2 3 secunde zgomotu .. iar apoi a iesit ..
neatica
3 Feb 2009, 16:39
Mie imi scartaie ventilatorul la orice treapta(e manual nu climatic) dar nu tot timpul.Cand dau de gropi incepe si scartaie si se opreste singur dupa ceva timp.Am fost intre timp pe la revizii si normal atunci cu mecanicul langa el n-a vrut sa faca.Ceva ideei?
costyvoicu
22 Feb 2009, 21:23
Salut Sigur ai o frunza si daca vei folosi ventilatia la o treapta superioara vei scapa de acel scartait
Marius WAS
2 Mar 2009, 13:31
Am si eu aceasi problema, si spre deosebire de multi care au postat, am explicatia logica, cel putin in cazul meu: De ce se da vina pe frunze.......?! frunzele,dar nu numai, infunda furtunele pe care ar trebui sa se scurga toata apa care provine de pe parbriz. Acele furtune fiind infundate, apa care provine de la parbriz, mai patrunde si in aeroterma(ventilator), si nu face decat sa spele vaselina sau uleiul cu rol de ungere, si uite asa incepe sa scartaie afurisitul...
Decefalus
2 Mar 2009, 14:22
La mine a inceput la un moment dat sa tremure tot bordul pe viteza 3-4... si eu ma gandeam ca e o frunza, ceva. La un moment dat, surpriza!! motorasul s-a oprit de tot! acum 2 zile cu ajutorul colegului de forum kanny69 (caruia ii multumesc din nou) am dat jos "motorasul"... cu greu. Accesul se face foarte greu, trebuie demontat grupul pedale frana+acceleratie, in principiu cam jumatate de bord. Al meu ventilator era blocat de o bucata sanatoasa de burete cauciucat... care nu am idee cum a ajuns acolo. L-am scos si acum am din nou incalzire in masina . mai jos poze cu "frunza"...
mikidnl
14 May 2009, 07:56
Asa cum va povesteam intr-un post mai vechi am si eu un greiere la ventilatie, care nu este de la frunze si este de la calitatea proasta a aerotermei. Acum, am cumparat de pe bursa o alta aeroterma, de al un baiat care avea masina lovita. Achizitia am facut-o pentru a vedea daca merge sa ungi cumva axele rotorului pentru a scapa de acel scirtait enervant. Raspunsul dragi mei este ca da se pot unge ambele lagare ale aerotermei. Un lagar merge direct iar celalalt se poate unge daca dati o gauta in carcasa de plastic. Eu unul asa am facut. Am dat o gaura de 8mm si am nimerit direct langa lagar. Deci ideea este ca se poate unge perfect. Apropo stiti ce scrie pe fierul statoric (made in romanica), bineinteles aeroterma fiind Valeo. Acum trebuie sa ajung pe la service pentru a schimba aeroterma buclucasa. Am incercat sa o dau afara singur, dar nu pare o treaba prea simpla. Manualul de service reno ofera ceva informatii (scoatere pedalier, bla, bla, bla...) dar total insuficiente pentru cineva care nu a mai facut-o. Pe de alta parte manualul Hynes, cred ca bate total campii, deoarece spune ca aeroterma se scoate prin partea dreapta. Adica se da jos torpedoul apoi se roteste aeroterma in nu stiu ce sens si gata, ai scos-o. Cred ca ar fi interesant un tutorial cu acest subiect. Sper ca v-am dat ceva informatii utile. Succes tuturor si o zi buna.
M i h a i
14 May 2009, 08:00
QUOTE(mikidnl @ 14 May 2009, 08:56)
Apropo stiti ce scrie pe fierul statoric (made in romanica), bineinteles aeroterma fiind Valeo.
Normal..majoritatea pieselor care pica de pe un Renault sunt Valeo...sper sa dea faliment firma asta..Ce este valeo are calitate indoielnica,este scump si fiabilitate 0...piese de toata jena facute pe genunchi..
mikidnl
28 Oct 2009, 13:16
Gata am scapat de greierele din aeroterma. Am inlocuit-o cu cea cumparata de la colegul de pe forum. Manopera pentru inlocuire a costat undeva la 150 lei. Operatia este destul de costisitoare. Electricianul a avut nevoie de cca 1-1,15 ore pentru toata operatiunea. Scos pedalier etc, etc....
Wolverine
28 Oct 2009, 15:28
Intrebarea greierele este atunci cand porniti masina si se misca palele care orienteaza fluxul de aer sau daca schimbati directia de flux?
La mine apare un carait destul de enervant ptr 1-3 sec si ma gandeam sa ma duc la garantie, dar sa-mi dea bordul jos nu prea e operatiune usoara, cat si de pus la loc.
19vik
28 Oct 2009, 15:42
Ai clima automata? Daca apare caraitul atunci cand pornesti, incearca sa dai pe recirculare, apoi pe aer de afara, daca se aude e motorasul de la clapeta de recirculare. Nu trebuie sa-ti dea tot bordul jos, doar torpedoul, apoi motorasul se demonteaza foarte usor, e prins in 3 suruburi.
djtavy
28 Oct 2009, 20:40
am avut si eu greierele,nu l-am bagat in seama si la urmatoarea revizie a disparut
gabriel05
28 Oct 2009, 21:22
Am AC manual si de vreo cateva zile a aparut un zgomot mai puternic cand dau pe treapta 3 sau 4 de ventilatie. E un huruit mai gros, turbo Vad ca un coleg de pe forum a gasit un burete pe acolo. A mirosit o data si a ars dar nu sunt sigur daca mirosul a venit de afara sau de la motoras. Pe treptele 1 si 2 nu se aude dar pe 3 si 4 face zgomot, huruit infundat... Cine a mai patit asa ceva?
Wolverine
29 Oct 2009, 08:31
Eu am clima si cred ca asta e problema. Cand o sa trec prin service o sa le zic si de asta.
gabriel05
29 Oct 2009, 16:33
Wolverine, la mine huruie tot timpul la vitezele 3 si 4. Am reglat fluxul de aer in toate pozitiile sperand, ca daca e vreun gunoi, o sa iasa. Nu a dat rezultate. Faza este ca baga caldura, ventileaza. Sa ne ti la curent.
Marius WAS
15 Jun 2010, 21:48
WOLVERINWE "Eu am clima si cred ca asta e problema. Cand o sa trec prin service o sa le zic si de asta." Aceasi problema am avut-o si eu, e de la motorasul de recirculare ,motorasul e prevazut cu o roata dintata din plastic care lucreaza doar cu 3 maxim 4 dinti, daca demontezi o sa constati ca acesti 3-4 dinti sunt rupti, eu am inlocuit rotita cu alta pe care am procurat-o de la VALEO Climatizare, si functioneaza si in ziua de azi.....
Liviu
28 Nov 2010, 22:34
Tutorialul care a fost scris ca urmare a depanarii situatiei a fost mutat la tutoriale ....
Marianssg
29 Nov 2010, 15:08
gabriel05 acelasi zgomot il am si eu de cand cu anotimpul rece..pe vitezele 3 si 4 zici ca am un monstru care sforaie la mine in bord.mii de multumiri pentru tutorial
Horria
31 Aug 2015, 14:44
Sper ca ma poate ajuta si pe mine cineva cu urmatoarea problema. se intampla ca la mine la masina ( renault megane 2 2007 1.5 dci) ventilatia sa nu mearga. Nu functioneaza sub nicio forma, si nu stiu daca puteti intelege ce greu e cand ploua. Nu stiu de la ce ar putea fi. Acum o saptamana, mergand prin Bucuresti, am lovit o groapa nasoala, brusc ventilatia a inceput sa mearga, era pornita si uita-ta la nivelul 4. Cand am vrut sa o dau mai incet, s-a oprit si a murit iar. poate cineva sa-mi sugereze de la ce ar putea fi?
budspencer07
31 Aug 2015, 14:50
Mufa de pe ventilator.Sunt doua fire groase sub bord la sofer misca le daca se porneste e de acolo.Bafta!!
Horria
1 Sep 2015, 15:45
Multumesc mult. O sa incerc si revin cu ce am reusit.
kelyoss
1 Sep 2015, 17:26
QUOTE(Horria @ 31 Aug 2015, 15:44)
Sper ca ma poate ajuta si pe mine cineva cu urmatoarea problema. se intampla ca la mine la masina ( renault megane 2 2007 1.5 dci) ventilatia sa nu mearga. Nu functioneaza sub nicio forma, si nu stiu daca puteti intelege ce greu e cand ploua. Nu stiu de la ce ar putea fi. Acum o saptamana, mergand prin Bucuresti, am lovit o groapa nasoala, brusc ventilatia a inceput sa mearga, era pornita si uita-ta la nivelul 4. Cand am vrut sa o dau mai incet, s-a oprit si a murit iar. poate cineva sa-mi sugereze de la ce ar putea fi?
poate carbunii
Dreamer
1 Sep 2015, 21:43
Esita topic in care s-a rasdiscutat problema. Cauta pe forum .... functia Search
djcosmines
20 Apr 2017, 15:26
Am si eu problema din video de mai jos. Cand porneste clima si pun pe treapta 1, 2 si 3 ca sa se auda mai bine, apare acel sunet. De la ce poate sa fie ? Cand apas si butonul de recirculare, se aude si mai intens sunetul dupa cum puteti vedea. Astept pareri, multumesc !
Megane_Sedane
20 Apr 2017, 16:26
Am avut fix aceeasi problema. Cauza: ventilatorul de habitaclu. Solutie: demontat si uns rulmentul axului sau cumparat unul nou.
Mr_X
21 Apr 2017, 05:22
Mie îmi sună așa când ajunge câte o frunză, ac de pin etc la palele ventilatorului (uneori face mai tare, alteori mai încet). Rezolvarea, în cazul meu, a fost de fiecare dată punerea ventilatorului pe maxim, mutat de pe recirculare pe aer din exterior, mutat fluxul de aer de la dezaburire la interior, toate într-o succesiune foarte rapidă. Uneori scap în câteva secunde de frunza aia, alteori trebuie să insist.
Dar eu am climă manuală (cu butoane) și trecerea prin toate pozițiile posibile ale ventilatorului o pot face cât de agresiv vreau, în funcție de cât de repede răsucesc butoanele.
escapemircea21
31 Jul 2019, 17:53
Intrebare de noob. Stie cineva cum reasez o pala grila ventilatie centrala la megane 3? A iesit din rand si efectiv sta stramb, fara a fi prinsa undeva(atarna libera). Aveti idee cum o pot aseza la loc? Multumesc.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.