zonkkk
27 Jun 2008, 21:29
Salut,
M-am pus sa-mi schimb si eu placutele de frana pe spate. Toate bune si frumoase am dat tot jos si la faza cu impinsul inapoi al pistonului m-am blocat.
Pistonul nu e un piston care poate fi impins inapoi (am avut presa normala).
Trebuie in acelasi timp impins si rotit. Are un fel de cruce pe el si cica presa speciala de la renault impinge si invarte in acelasi timp pistonul.
Nu am reusit nici cum sa-l imping inapoi.
Idei, sugestii, sfaturi? Mersi.
PS. Cat mai repede ca maine dimineata ma apuc iara de treaba.
Am pus si o poza pe care am gasit-o, dar nu stiu cand sa invart, cand sa imping...?!?!
28 Jun 2008, 11:38:Am rezolvat! Si pot spune ca daca sti ce trebuie sa faci e destul de simplu.
Pentru cei interesati:
- E nevoie de o presa pentru impins pistonul, de un mops si de 2 oameni.
- Cel cu mops-ul invarte de piston ca si cand l-ar strange (atentie ca e putin loc de prins, buza are cam 3-4mm, dupa care e imbracat in cauciuc.), iar cel cu presa invarte in exact acelasi ritm, cu cel cu mops-ul. E important ca cel cu mops-ul sa inceapa sa invarta primul, si cel cu presa sa stranga in acelasi ritm cu el. Daca incepe cel cu presa, nu se va mai invarti pistonul din cauza presiunii exercitate de presa pe piston.
Sper sa va fie de folos cuiva. Eu m-am chinuit ieri seara cu o roata vreo 3 ore, si azi dimineata le-am facut in jumatate de ora pe amandoua.
andu911
28 Jun 2008, 09:48
exista presa speciala pentru spate, cu doua chestii care intra in gaurile alea...
nu mi se pare prea ortodox cu mopsul
geoman
28 Jun 2008, 09:48
Cu garnitura pistonului cum te-ai descurcat? Suruburile lea-ai inlocuit? Ai avut pasta din aia albastra ?
zonkkk
28 Jun 2008, 19:34
Da stiu ca exista presa speciala, si costa 70 EURO. (cel putin cea originala)
Cu garnitura nu am avut probleme ca am fost atent cu mopsu.
Suruburile nu le-am schimbat si nici pasta albastra nu am pus. Nu scrie nimic de genul asta in manualul de reparatii.
Am atasat si pagina.
geoman
29 Jun 2008, 09:06
Vezi ca scrie o nota in chenar care face referire la Frenbloc. Aia este pasta albastra. Eu cand le-am schimbat pe ale mele aveau pe ele. Am facut rost de la un mecanic de pasta aia. In mod normal suruburile se inlocuiesc cu unele noi si se strang la 35nm.
zonkkk
29 Jun 2008, 11:21
ce inseamna 0,7 daN.m?
geoman
29 Jun 2008, 15:16
Am vazut si eu documentatia ta. Eu am alta carte. Poti sa intrebi si un mecanic. vezi si care este diferenta intre "suruburile inferioare ale etrierului" si "suruburile etrierului". Eu unul din documentatia aia nu i-mi dau seama.
Mihai.D.G.
12 Jul 2012, 20:14
Buna treaba am facut azi:
dupa ce m-am chinuit doua ore sa imping pistonul, am citit aici ca trebuie rasucit...
Maine ma apuc de treaba!
driv8r
13 Jul 2012, 04:05
Am schimbat placutele cam de 5 ori pana acum (am 215000 km )si nu am pus nici pasta albastra si am strans la mana suruburile. Si surpriza : nu am avut nici o problema.Pasta albastra folosesc doar cand schimb distributia (pt surubul fuliei de accesorii) sau pt suruburile pompei de apa.
Mesaj pentru zonkkk: Sa-ti dea Dumnezeu sanatate...ca si eu m-am chinuit vre-o 2 ore ci pistonul de la etrierul de pe spate. Abia astept maine sa-ti urmez sfatul, cu cheia mops.
Uraaaaaaaaaaaaaa, a mers perfect. Aproape ca se putea impinge cu coada ciocanului. Am folosit, totusi, o presa pe care o aveam de la Dacia 1300
Este explicat ce si cum se manufactureaza o presa pt. impins piston etrier spate
aici si
aici, multumita colegului skorpio_bog.
Dupa ce ati scimbat placutele de frana, cum era cursa pedalei de frana? a tinut normal? ca eu am schimbat astazi placutele de frana fata spate si vad ca pedala de frana se duce un pic mai mult decat inainte
Am mers doar cativa km dupa aceasta operatiune. Sper sa-si revina.
Alt_radu
5 Mar 2013, 12:34
Este absolut normal sa se inmoaie pedala la schimbarea placutelor. Ele trebuind sa se pasuiasca cu discul. In timp o sa isi revina.
gratian.bran
21 Jun 2013, 22:19
eu cind le-am schimbat,pentru impins etrieri am folosit o clema de stringere,care strige si invirte simultan(se folosesc pe la dulgherie,pentru fixat de banc piese) e cam 6 lei prin magazine de materiale gen dedeman,brico,praktiker,etc
pedale trebuie sa faci ca sa aerisesti circuitul,si pe urma se aseaza singura(pedala)
21 Jun 2013, 23:20:
nu pot pune poze ca de ...
bad_ovi
1 Sep 2014, 19:56
Am schimbat placutele de frina fata si culmea, ambele discuri se cam incing si nu stiu de ce deoarece inainte de schimb era totul ok ! Pistonasele au fost curatate, etrierul iarasi dar este normal sa se incalzeasca ? Pe spate cind le-am schimbat au fost ok ! Ce as putea face ? De ce seincalzeste fata ? Se freaca discul oare ? Astept un sfat bun ! Multumesc.
djcristi
2 Sep 2014, 00:09
QUOTE(bad_ovi @ 1 Sep 2014, 20:56)
Am schimbat placutele de frina fata si culmea, ambele discuri se cam incing si nu stiu de ce deoarece inainte de schimb era totul ok ! Pistonasele au fost curatate, etrierul iarasi dar este normal sa se incalzeasca ? Pe spate cind le-am schimbat au fost ok ! Ce as putea face ? De ce seincalzeste fata ? Se freaca discul oare ? Astept un sfat bun ! Multumesc.
ai putea posta in topicul potrivit pentru inceput, aici se vorbeste de schimbarea celor de pe spate...
supremeon
5 Sep 2014, 21:31
QUOTE(bad_ovi @ 1 Sep 2014, 19:56)
Am schimbat placutele de frina fata si culmea, ambele discuri se cam incing
Eu am schimbat toate 4 placutele si toate 4 discurile... ATE si discuri si placi. Ambele roti din fata se incing... si am circulat 3-4 000 km cu ele deja si tot la fel se incing. Iar dreapta-spate e infranata si scartaie enervant cand e lasata libera si dau inapoi... imi vine sa-mi bag picioarele in ea masina...
djcristi
5 Sep 2014, 23:05
si la mine scartaie dreapta spate acum, ca sunt duse discurile si placutele , adica scartaie pana apas putin frana sau trag frana de mana o treapa, cred ca atinge de disc intr-o anumita pozitie a rotii. a mea are sistem ATE pe fata si TRW pe spate (modelul mai mare , cel de break) .
urmeaza saptamana viitoare o schimbare completa fata-spate cu ATE (disc+placute)
Cine sta prin zona Titan - 1 Decembrie si poate sa ma ajute sa schimb placutele de frana pe spate (sa aibe presa pt piston). M-am apucat sa le schimb eu si... binenteles nu am putut impinge pistonul. Si daca se ofera cineva sa imi zica si cat ma costa. Va multumesc frumos.
p.s azi maine ca in rest sunt la servici pana tarziu.
cu cheia de la flex, cu care strange panza de taiat, se poate roti foarte usor pistonasul.
sa fie de la un flex mic sau mijlociu!
CLK4M-D8MEG
7 Mar 2015, 21:33
daca vrei, te pot ajuta eu ! 0761606051
espacern
7 Mar 2015, 21:39
QUOTE(tpv @ 7 Mar 2015, 19:24)
cu cheia de la flex.... se poate roti foarte usor pistonasul.
Poti sa rotesti pana ninge (de sezon)....daca nu se exercita si presiune in acelasi timp.
QUOTE(espacern @ 7 Mar 2015, 22:39)
Poti sa rotesti pana ninge (de sezon)....daca nu se exercita si presiune in acelasi timp.
pai unul care se baga la schimbat placute trebuie stie ca se impinge si pistonasul !!
djcristi
8 Mar 2015, 11:43
de ce nu te duci la un service, e 50ron maxim.
Nu aveam cum sa ma mai duc la service ca era eteierul scos. Am reusit sa il invart si cu un ciocan de cauciuc ambatut si....s-a rezolvat pana la urma in 30 de minute. Multumesc pentru sfaturi si pentru intentia de a ma ajuta. De invartit , l-am invartit cu un cleste cu varfurile indoite...chiar foarte usor.
ionut1606
1 Jun 2018, 16:10
Eu am folosit o presa si a mers usor am avut o trusa de la un var de al meu avea presa si pe stanga si pe dreapta
Eu cand le-am schimbat pe ale mele am folosit un cleste mox si un levier insa e nevoie de 2 persoane.
Salutare.. Am schimbat și eu plăcute de frână pe spate (ATE) curata etrier,urmat toți pași normali și totul a fost ok pana azi când am observat ca roata spate stânga se încinge destul de mult fata de roata dreapta spate... Și când spun destul de mult precizez ca nu poți tine un deget pe ea. Plăcuțele au acum 300 km de când au fost montate. Un sfat, sugestie va rog în legătură cu aceasta situație dacă se poate. Mulțumesc anticipat..
Flatzu1988
18 Jul 2021, 17:38
Salutare tuturor,
Vreau sa schimb placutele pe spate la Scenic 3. Am diagnoza sa dezactivez frana de mana care e electrica. Am trusa de impins pistonul de cand aveam VW golf. In aceasta trusa am si un cap cu 4 nituri inafara, cred ca e pt acest piston de renault. Rog un coleg ce are trusa de pistonas, daca poate masura acest mic adaptor ce vine pe presa aia. Vreau sa stiu daca acesta este care il am, sa nu ma apuc sa desfac degeaba. Va multumesc anticipat
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.