Pismialex
15 Jun 2008, 18:16
Salutare! M-ar interesa si pe mine la cat sunt reglati culbutorii de fabrica la 1.4 8v. Cer scuze daca s-a mai discutat despre dar nu am gasit pe forum...
Admisie - 0,10mm.
Evacuare - 0,25mm.
ess1902
19 Jun 2008, 11:06
Culbutorii se regleaza?? Eu am diesel, acum am implinit
90000 km si nu s-a umblat la ei.Ma gandeam ca sunt hidraulici...
Pismialex
19 Jun 2008, 20:09
Imi cer scuze pentru intarziere, momentan am 0.17 cu 0.27 si voiam sa stiu cum au venit ...
Multumesc pentru raspuns!
R19/16v
19 Jun 2008, 20:24
@ess1902 0.20 admisie, 0.40 esapare
Unde as putea sa reglez si eu culbutorii la benzina 1.4 8V?
Si daca stici cat ar costa?
Am vb la Autocobalcescu si mi-au zis ca nu se regleaza decat daca s-a umb;at ;a motor, dar eu as vrea sa-i reglez, mi se pare ca se aude un tacanit si sigur e de la ei.
cmandrei
12 Nov 2010, 17:03
Cati km are la bord masinuta ?
De ce intreb ? majoritatea tacane de noi
http://www.reno.ro/https://www.reno.ro/index.php?showtopic=39757
Acum are 79.000km
A avut reviziile facute la timp. Nu sti ce sa zic, parca acum jumatate de an nu facea.
Daca nu ai ureche nu auzi tacanitul. Sigur e de la culbutori, pentru ca tocane mai repede pe masura ce credte turatie.
Alte probleme nu sunt, merge rotund si in ralanti si in sarcina, doar ca sunt eu mai dus si as vrea sa fie masina perfecta.
cmandrei
12 Nov 2010, 17:17
E asa la a mea de pe la 50.0000 km ...
... dar no' daca stii ca este defapt o problema e altceva
Pai sunt in dubii, ca parca nu se auzea, am citit si ca "asa face toate".
Nu e un zgomot pe care sa-l auzi prea usor.
Ma gandeam totusi ca poate la km astia ar trb reglati, ca pana acum nu s-a umblat la nimic la motor, cu exceptia schimbarii curelelor, bujii etc.
Vezi cum umbli la ei, sa le iei de tot jocurile si sa te miri de ce nu se inchid supapele cand motorul ajunge la temperatura de regim, si mai face naiba minuni si te umpli de bucurie.
Lasa-l naibii asa, sa tacane, daca nu s-a umblat in el, culbutorii nu se slabesc singuri de capul lor, "asa face toate"
. Da-i benzina buna, fa-i schimburile la timp si bucura-te de ea, daca are probleme o sa te anunte ea singura. Oricum tacanitul nu se aude inauntru, iar afara, deh, masina low cost, BMW nu face asa dar costa cat 4 symboale.
Asfalt uscat si km fara probleme!
P.S. Cat despre perfectiune, ei bine, nu exista femeia perfecta, darmite o masina.
cristio_79
12 Nov 2010, 23:05
Uite
aici cum se regleaza. S-ar putea ca la Clio sa ai jocurile ca la Solenza, adica 0,1 admisie si 0,25 evacuare.
pedro 1978
13 Nov 2010, 13:44
@bozzo.salutare.parerea mea coincide perfect cu cea a lui @D-Ice...lasa masina in pace...a mea a inceput sa"tacane" de pe la 55 000km..acum am 70 000km..si tot tacane...daca ii dai ulei la timp si benzina buna..las-o in colo de tacaneala ,ca isi mai baga mana in ea" un mecanic expert" de la vre un service...de NU MAI TACANE DELOC..ADICA poti sa-ti iei adio de la masina....parerea mea..acum tu faci cum crezi..si EU m-am dus la renault .ca auzeam eu un tacanit la motor...si am intalnit un mecanic ff.bun..poate singurul
si mi-a zis ca "odata reglati aici de noi nu-I mai nimeresti"
..de fapt mi-a zis ca singurul TACANIT DE LA MASINA MEA SE AFLA INTRE VOLAN SI SCAUN
...ADICA EU..NUMAI BINE SI DRUMURI BUNE SA AI..
Multumesc mult baieti pentru sfaturi si pentru topicul de reglat culbutori.
Cred ca o sa o las asa, daca (asa face toate), nu vreau sa-mi fac de lucru degeaba. Motorul merge perfect n-am ce sa-i reprosez, si in ralanti si in sarcina.
Nu se aude tacanitul din interior sub nici o forma, trb sa fi atent si sa asculti motorul afara din masina.
Uleiul si filtrele au fost schimbate la timp, acum ultima ora i-am pus Castrol 5W50, fata de 10W40 cum ii puneau pana acum la revizii.
ReiMNs
20 Oct 2011, 19:41
astazi am fost la reprezentanta renault pentru un test, am o problema la masina mi se opreste motorul cand e rece .
mi s-a recomandat sa reglez culbutori pentru ca din cauza asta se opreste motorul, ce e drept al meu face cam multa galagie, zici ca-i diesel
) .
nascutinvingator
21 Oct 2011, 08:23
Culbutorii dereglati nu fac doar sa se auda motorul ciudat ci infulenteaza negativ mersul motorului si creste consumul.
Mai mult nu se stie ce surprize descoperiti cand umblati acolo ,eu de exemplu am gasit un ghidaj stramb la unul din ciocanele care din cauza asta batea stramb pe supapa de aici rezultand mersul neregulat al motorului la relanti pe care nu reusisem sa-l descopar si sa-l inlatur prin tester si alte metode clasice(aprindere ,corp clapeta ...etc).
Asa ca va recomand sa gasiti un mecanic priceput si sa reglati culbutorii macar la 50-60.000 de kM ca sa nu aveti alte surprize.
Spanky
21 Oct 2011, 13:29
Am fost sa reglez si eu tachetii,dar mi-a zis un mecanis ca sunt hidraulici.Cum pot afla sigur? Masina e din 2001,1.2 8V,43kw.
ReiMNs
21 Oct 2011, 15:07
QUOTE(nascutinvingator @ 21 Oct 2011, 08:23)
Culbutorii dereglati nu fac doar sa se auda motorul ciudat ci infulenteaza negativ mersul motorului si creste consumul.
Mai mult nu se stie ce surprize descoperiti cand umblati acolo ,eu de exemplu am gasit un ghidaj stramb la unul din ciocanele care din cauza asta batea stramb pe supapa de aici rezultand mersul neregulat al motorului la relanti pe care nu reusisem sa-l descopar si sa-l inlatur prin tester si alte metode clasice(aprindere ,corp clapeta ...etc).
Asa ca va recomand sa gasiti un mecanic priceput si sa reglati culbutorii macar la 50-60.000 de kM ca sa nu aveti alte surprize.
unde ai facut reglarea respectiva? de unde esti?
z_fdd bacau
21 Oct 2011, 20:10
si eu am o problema cu turatia la relanti... are momente cand sta fara probleme la acelasi nivel, dar are momente cand scade si creste la intervale regulate. se observa o miscare a acului si acel tremurat specific (ca de subturare)... variatia nu e mare (cred eu): vreo 100 de turatii (o miscare a acului de 2-3 mm). sa fie aceeasi problema a reglajului de culbutori?
+ un zgomot ceva mai accentuat, acel tacanit... care pare sa dispara cand se incalzeste motorul...
ps: masina are 67000 km.
nascutinvingator
22 Oct 2011, 14:31
QUOTE(ReiMNs @ 21 Oct 2011, 15:07)
unde ai facut reglarea respectiva? de unde esti?
Din Craiova ,reglarea a facut-o mecanicul cu care intretin masina.
QUOTE(z_fdd bacau @ 21 Oct 2011, 20:10)
si eu am o problema cu turatia la relanti... are momente cand sta fara probleme la acelasi nivel, dar are momente cand scade si creste la intervale regulate. se observa o miscare a acului si acel tremurat specific (ca de subturare)... variatia nu e mare (cred eu): vreo 100 de turatii (o miscare a acului de 2-3 mm). sa fie aceeasi problema a reglajului de culbutori?
+ un zgomot ceva mai accentuat, acel tacanit... care pare sa dispara cand se incalzeste motorul...
ps: masina are 67000 km.
Daca ai fise ,bobina si bujii bune sunt mari sanse sa fie de la culbutori dereglati ,la fel se manifesta si la mine.
z_fdd bacau
22 Oct 2011, 20:03
fise schimbate acu vreo luna...bujiile au vreo 15000km... bobina, ce-i drept, n-am schimbat-o niciodata...
bilstan
22 Oct 2011, 22:45
Eu am reglat colbutorii la cobalcescu ghencea...am dus masina seara si au reglat dimineata.Nu imi mai amintesc cit a costat doar ca nu a fost foarte mult ,masina avea sub 40000 km si citiva aveau alte distante.Parca sa simtit dupa reglaj motorul fiind mai silentios.Am dus de seara masina fiinca se regleaza la rece.Banuiesc ca motorul de la supernova este acelasi ca la symbol 8 v.....
aseara mi-am facut programare la meridian vest sa reglez culbutori. la mine cica din cauza asta se opreste motorul cand e rece
in w-end am dus masina la reprezentanta si au reglat culbutori, surpinzator, masina merge impecabil..nu se mai opreste motorul , nu mai trepideaza si am scapat de probleme.
Mi-au sugerat ca la un anumit nr de km ( 60 k -70k ) sa vin sa o regleze , la motoarele de acest gen e necesar o interventie la culbutori.
costuri: 320 ron ( garnitura , spray + manopera ) . Foarte multumit mai ales ca acum imi merge masina si nu mai face ca naiba.
Am si eu o intrebare:
Ce rol are acel furtunas care iese din motor? Am vazut ca este conectat la carcasa filtrului de aer, deci vine aer si pe acolo.
Vreau sa imi pun admisie de inox si vreau sa stiu daca trebuie sa conectez si ce vine pe aici.
[attachmentid=1627926832]
espacern
12 Jan 2014, 11:33
Recircularea vaporilor de ulei.
@+
Ok , mersi. Am cuplat furtunasul direct pe teava de admisie.
bogdanbby
13 Jan 2014, 16:57
buna am un clio 1 1,2 benzina si de doua zile porneste greu si nu ramane pornita trebuie sa pornesc de 5 6 ori sa tot acelerez pana se incalzeste. mi-a spus cineva ca ar fi posibil sa fie de la tacheti, dupa ce se incalzeste nu mai am probleme porneste usor
adrianopolis1978
30 Apr 2014, 17:34
Am observat azi un lucru ciudat. La pornirea de dimineata a pornit la prima cheie, dar imediat a tremurat turatia, a coborat sub nivelul relantiului, dupa care s-a stabilizat pe la 1000. Era motorul rece. Daca opresc si pornesc nu face asa. La ora 16:00, dupa cateva ore oprita, am pornit masina si aa vut aceleasi simptome. Poate sa fie de la tacheti, pentru ca la mone se aude destul de bine bataia. Bujiile sunt noi, originale renault. Cand motorul este cald sau aproximativ imediat dupa oprire nu am probleme, porneste impecabil. Va multumesc
adrianopolis1978
2 May 2014, 15:21
Azi de dimineata am incercat sa pornesc masina. Pornea si se subtura si se oprea imediat. Asa a facut de 4 ori si pana la urma a pornit calcand acceleratia. Am foat in service si a iesot pe diagnoza o problema legata de pornire/demaraj. Am reglat tachetii, curatat senzor de turatie si curatat clapeta acceleratie si motoras pas cu pas. Sunt curios maine dimineata cum va porni. Dar daca v-ati confruntat cu asa ceva, va rog sa ma ajutati si sa ma sfatuiti ce sa fac. Va multumesc anticipat
adrianopolis1978
4 May 2014, 12:56
QUOTE(UXE @ 4 May 2014, 08:09)
Masina a pornit mult mai bine dacat de obicei, motorul se aude impecabil. Am bagat benzina, am resetat contoarele CB si am observat ca imi arata la un moment dat consum mediu de 15l/100. Dupa ce am mai mers cativa km a scazut pana la 12/100. Ma gandesc ca trebuie CB sa se obisnuiasca cu clapeta curata de imi arata consumul asta, mai mare ca inainte sa fac operatiunile de curatare/reglare. Sper sa scada consumul sub 10l/100.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.