ienupar
21 May 2008, 19:56
Buna seara!
In timp ce ma intorceam astaseara de la serviciu, dupa o zi lunga de mers prin oras si etc, am observat ca parca frana e ceva mai tare la apasat. De franat, franeaza la fel, dar mi se pare pedala parca mai tare. Ce-i drept, e posibil sa mi se para dat fiind faptul ca sunt foarte obosit. Cand am ajuns acasa am ridicat capota si m-am uitat la rezervorul cu lichid pentru frana. Am observat ca in jurul gatului are un fel de patratel din burete care era tot imbibat de N ori cu un lichid inchis la culoare. Acum nu era ud sau ceva, dar cu siguranta in trecut a fost udat, ca altfel nu arata asa. Voi aveti asa ceva?
P.S. Fiind prea inturneric, n-am apucat sa vad nivelul de lichid, dar am ramas intrigat de buretelu ala si de ce parea ud in repetate randuri. In rest.. mi s-a parut cam fierbinte p'acolo, inclusiv bidonul cu lichid pentru servo era chiar fierbinte...
Este ceva normal?
sobolan
21 May 2008, 20:39
memebrana servo sparta...posibil....
Cu motorul oprit, dupa o apasare mai lunga pe frana pierzi tot vacuumul din servo .La urmatoarea apasare ai frana tare si servo nu mai contribuie, astfel poti sa-ti dai seama daca seamana cu ce zici tu , deci daca e servo in cauza sau nu.
Eu cand constat pedala mai tare la frana , deja primul reflex e controlul fr de mana .Daca e ridicata frana de mana pedala e mai tare ca de obicei.
Cand nu lucreaza servo pedala e F.tare.Candva pe vremea daciilor se vorbea de blocarea pompei de frana cu vapori ai lichidului datorita incalzirii pompei.
cmandrei
22 May 2008, 08:52
mmgmarius
26 Aug 2008, 11:45
Eram in panta in zona Cernavoda mergeam la mare. Desigur circulatia era blocata. Mergeam bara la bara sau mai bine zis stateam bara la bara. Aveam motorul oprit ca si ceilalti iar cand se avansa cativa metrii luam piciorul de pe frana si masina o lua la vale. Am luat piciorul de pe frana masina a inceput sa se miste iar cand am incercat sa franez pedala era practic intepenita (era beton) nu o puteam apasa de nici un fel. Nestiind ce sa fac sa nu il lovesc pe cel din fata am tras stanga de volan si am intrat pe contrasens (noroc ca era liber) apoi am pornit motorul si pedala de frana s-a inmuiat. Am putut sa franes si sa ma reincadrez in banda mea. Cu motorul pornit nu am patit asa ceva. Sa fie de la faptul ca nu era motorul pornit? Masina nu e o troaca are doar 5000 de km (sau poate ca fiind un symbol este o troaca).
crisolro
26 Aug 2008, 11:50
poate fiindca are servo-frana?
la frana de mana te-ai gandit?
cu alte cuvinte, NORMAL!!! zi mersi ca ai putut trage de volan si nu s-a blocat si ala!
asa reactioneaza cand e motorul oprit ... oricum, pana la urma tot franezi da' tre sa apesi cu toate kilogramele pe care le ai
Se intareste cand nu mai e asistata, dar daca apesi tare pe ea, tine.
mmgmarius
26 Aug 2008, 12:08
QUOTE(crisolro @ 26 Aug 2008, 11:50)
poate fiindca are servo-frana?
la frana de mana te-ai gandit?
cu alte cuvinte, NORMAL!!! zi mersi ca ai putut trage de volan si nu s-a blocat si ala!
asa reactioneaza cand e motorul oprit ... oricum, pana la urma tot franezi da' tre sa apesi cu toate kilogramele pe care le ai
Iti garantez ca am apasat "cu toate kg pe care le am"
Referitor la frana de mana... m-am gandit dupa ce reusisem sa franez (deci prea tarziu)
Batrānul
26 Aug 2008, 12:20
Orice masina cu servo-frana se comporta la fel, adica servo-frana functioneaza numai cu motorul pornit !
Si eu am patit o chestie similara in urma cu vreo 20 ani, cand au aparut primele Dacii cu servo-frana: m-am urcat la volanul masinii unui prieten si inainte de a porni motorul am eliberat frana de mana - cum masina era in panta a luat-o la vale. Eu apasam disperat pedala de frana si ... nimic; era tare ca piatra, iar masina incepea sa devina ... iute ca sageata ... Pana la urma am oprit-o din frana de mana si am invatat si eu cum este cu servo-frana.
hellcat
26 Aug 2008, 17:16
QUOTE(mmgmarius @ 26 Aug 2008, 11:45)
Masina nu e o troaca are doar 5000 de km (sau poate ca fiind un symbol este o troaca).
Mda, e posibil ca masina sa fie o troaca, sau...poate ca instructorul cu care ai facut scoala de soferi de calitate inferioara! Asta asa, ca nu cumva sa acuz soferul
Astazi am oprit masina in panta, am oprit motorul, am tras frana de mana (toate acestea cupiciorul pe frana). Cand m-am intors inainte sa dau la cheie am observat ca pedala era mai tare. Am luat piciorul de pe ea si cand am mai apasat inca o data era beton! Dupa pornirea motorului totul a revenit la normal! Eu de fapt ce am facut? Am golit instalatia de vacuum? Intrebare: Este vreo problema sau pot aparea neplaceri datorita acestui "incident"?
Multumesc anticipat!
Batrānul
19 Dec 2008, 15:53
Orice masina cu servo-frana se comporta la fel, adica servo-frana functioneaza numai cu motorul pornit ! Cand nu lucreaza servo pedala e foarte tare.
Daca citeai postarile de pe aceasta pagina te lamureai.
Multumesc pentru raspuns! Am citit toate posturile dar am vrut sa fiu sigur ca nu este nici o problema! Ar mai ramane intrebarea
QUOTE(Duyu @ 19 Dec 2008, 15:38)
pot aparea neplaceri datorita acestui "incident"?
Batrānul
19 Dec 2008, 15:57
Nu.
Multumesc mult! M-am speriat un pic, trebuie sa recunosc!
Dar...stiti cum e vorba aia... "omul din greseli invata".
verjic
15 Nov 2012, 12:05
Vad ca nu s-a mai postat de mult pe aici, dar incerc. Deci ca pedala de frana se intareste dupa ce opresti motorul stiu, dar stiu ca la prima apasare dupa ce ai oprit motorul trebuie sa fie usoara, ca mai ramane vacuum acolo. Si la a 2-a devine beton. La mine de cateva zile, de cand a venit frigul, las masina in parcare si cand vin a 2-a zi sa plec la munca, pedala e tare ca piatra. Din prima apasare. Scapa aer pe undeva? Alta problema ar fi ca cand masina e pornita, apas destul de usor pana la capat pedala, dar cand ajunge la maxim si ii dau drumul se aude un "clant", parca agata ceva. Nu este nimic in ce ar agata, e ceva din interior. Mereu revine inapoi, nu ramane blocata, dar ma gandesc daca nu cumva pierde aer pe undeva sau ceva de genul. Nu am simtit sa se fi pierdut din eficienta la franare. E vre-o problema la frana sau asa trebuie sa faca?
Multumesc
vallixx
15 Nov 2012, 12:11
Aer nu prea are cum sa scape pt. ca tu pe circuit ai lichid, nu are.
Deci daca scapa, scapa lichid, caz in care ti se inmoaie pedala, nu se intareste.
Pedala mai poate ramane tare, cu motorul oprit daca ai frana de mana trasa.
Deci daca parchezi, tragi frana, e normal a a doua zi dimineata sa ai pedala tare.
Referitor la "clanc"-ul ala de la pedala....nu ma pronunt....nu ma pricep si n-as vrea sa-ti dau informatii aiurea.
cmandrei
15 Nov 2012, 12:14
Sunetul poate fi de la pedala sau de la placute, saboti etc. Tre' vazut de unde "vine" si apoi cercetat.
Daca ai dubii poti face un test de franare pe stand si apoi poti lua o decizie mai clara
alexme24
15 Nov 2012, 12:35
Nu cumva te referi la zgomotul tipic care e si pe logan, atunci cand ridici piciorul de pe frana?
verjic
15 Nov 2012, 12:36
@ vallixx, Cu pedala tare am inteles, mereu folosesc frana de mana, deci rezulta ca de asta este si pedala tare din prima. Dar "clantaitul" "agatatul" ala la final de pedala de la ce o fi? Ma gandesc sa nu ramana vre-o data cand o sa am nevoie acolo blocata
15 Nov 2012, 12:41:Pai nu e un sunet continuu, adika e ca si cum cand apesi pedala pana la capat si cand ii dai drumul ar agata covorasul si revine normal inapoi, fara nici un sunet. Se aude doar cand ajunge la capat si ii dau drumul sa revina : un fel de clic-clic. deci pe parcurs cat apesi si cand revine nu are nici un zgomot. Doar cand ajunge la capat clic si cand revine clic.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.