Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Tutorial Parghie Clanta Spate
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Megane > Megane I > Tutoriale
Bitu
Pentru ca am vazut multi colegi forumisti cu Megane I care au aceeasi problema cu deschiderea clantei la usile din spate, din exterior, m-am decis sa fac acest mic tutorial.
In principiu, lucrurile nu sunt chiar asa complicate, si se pot rezolva la modul cel mai simplu si romaneste, fara a umple buzunarele unora sau altora cu bani. Trebuie doar atentie si dorinta de a vedea un lucru facut bine din mainile proprii.

[attachmentid=1627449067]

Masina din dotarea proprie : Megane 1 Break, 2003, 1,4 ; 16V

Usa cu pricina: spate dreapta.
Problema: nu se mai deschide din exterior.
Banuiala: renumita parghie de plastic despre care am tot citit pe acest forum si care se pare este bataia de cap a multor proprietari de M1.

[attachmentid=1627449068]

Dupa cum se vede si din imaginea de mai sus, se incepe toata treaba prin identificarea suruburilor ce trebuiesc desfacute pentru a putea da jos fata de usa si a vedea buclucasa parghie.

[attachmentid=1627449069]
[attachmentid=1627449070]

Pentru demontarea acestor suruburi cu cap mai special, avem nevoie de o trusa de chei torks sau torX, care se gaseste cam pe la orice magazin auto care se respecta, e destul de scumputa, dar avem avantajul ca o vom putea folosi pe viitor si la alte operatii pe Meganul nostru sau al prietenilor, pentru ca aceasta masina are din plin acest tip de suruburi.

[attachmentid=1627449071]

La demontarea clantei interioare am observat ca aceasta actioneaza un cablu cu camasa ca la bicicleta pt. deschiderea mecanismului usii. Acesta are capatul nituit (plumbuit) gen “frana de bicicleta”.
La fosta masina era o parghie metalica gen spita de bicicleta, indoita dupa forma usii.

[attachmentid=1627449072]

Dupa demontarea suruburilor vine partea mai interesanta. :>))
Fata de usa este prinsa in niste cleme de plastic fata de partea ambutisata (tabla) si mastic.
Va trebuie rabdare, forta si nervi de fier pt. ca acele cleme (sa le zic braduti) pocnesc foarte urat in momentul cand sunt fortati.
Nu va speriati si dati-i inainte, dar cu grija !

Am figurat cu 1 si 2 acea clema (sunt ca niste tamburusi care intra intr-un orificiu) clema mama-tata.

[attachmentid=1627449073]

Aici se vede si acel mastic foarte lipicios si elastic. Eu am folosit un cutter ca sa il tai, pe unde era foarte dens, sa se desfaca mai usor cele 2 parti.

[attachmentid=1627449074]

Dupa ce am reusit sa dau jos fata de usa, asa arata ce a mai ramas din portiera spate.
Se observa cablul de actionare al zavorului de care va spuneam mai sus.

[attachmentid=1627449075]

In sfarsit, iata ce am gasit inauntru :

[attachmentid=1627449076]
[attachmentid=1627449077]
[attachmentid=1627449078]

In ultima poza am notat cu 1 acel “gat de lebada” care leaga maenrul de actionare de pe exteriorul portierei de mecanismul zavorului care se vede cu negru, respectiv de acea parghie metalica in forma de L notata cu 2.
Am ramas putin surprins de faptul ca nu vad acea parghie de plastic de care s-a tot vorbit pe forum. Ma gandesc ca este vorba de plasticul alb din capatul piesei in forma de L notata cu 2.
In fine. Deci, eu daca trageam in jos de piesa nr. 2, broasca se deschidea foarte frumos si usor.
Nu mai ramanea decat de a gasi o cale de a lega piesa nr.1 de nr.2.
Deoarece in interiorul portierei nu am gasit nici o piesa cazuta, ca orice roman, dupa demontarea manerului exterior de pe portiera, l-am legat cu o sarma de piesa nr.2.

[attachmentid=1627449079]

Rezultatul se poate vedea mai jos si va spun cinstit ca functioneaza foarte bine.

[attachmentid=1627449080]

Decat 4 - 500 de RON cat imi cerea reprezentantu’ Reno pe tot ansamblul (ca cica pe componente ale subansamblului nu se comercializeaza), va declar cu mana pe inima ca sarma mea isi va face treaba cu varf si indesat, pana la noi ordine.

[attachmentid=1627449081]

Pentru o bere fac si la altii…… :>))
Numai bine !!!
Bitu
Pentru cine e interesat, am tutorialul in format word unde se vad pozele mai mari si mai clar.


Numai bine !!!!! rolleyes.gif
ionutt daniel
Eu m-am enervat si am scos tija aia. Bine ca o mai am in masina...
fuscus
bitu excelent tutorial cu ochiul.gif

o singura completare as avea si eu dupa ce am reparat deschiderea portierei: a se avea in vedere lungimea sarmei pt ca daca aceasta este scurta si nu perminte manerului de la usa sa se ridice macar juma de cursa inainte de a se deschide usa o sa fi problema la inchiderea centralizata a usei , mai exact actuatorul nu v-a mai reusi sa blocheze sistemul de inchidere....in rest totul OK

pt a evita asta, legati sarma de la clapeta la sistem cu clapeta ridicata la maxim si sarma intinsa tot la fel si totul va functiona din prima.

care aveti prroblema asta nu mai stati pe ganduri si apucativa de treaba:dureaza destul de putin timp si merita toti bani (care va ramann in buzunar wink.gif )

multa bafta si spor la treaba!!!!!
alex0507
Frumos explicat, fara el nu cred ca m-as fi apucat dar acum ca l-am dat jos am o nelamurire.

ce rol are arcul din imagine? eu l-am gasit cum vedeti si practic nu face nimic.
[attachmentid=1627453812]

ps: piesa lipsa se vede pe surubul acela.
Bitu
Multumesc de aprecieri!!! Dau eu o bere pentru asta. biggrin.gif

Nu stiu ce rol are arculetul respectiv.... dar ce conteaza? Pune nene sarma care ne salveaza buzunarul de bani dati aiurea si da-i talpa pe urma! smile.gif
Numai bine !!!
alex0507
ce sarma frate biggrin.gif ca eu am avut piesa aia lipsa si am reusit cu un surub, arcu ala asa a ramas...treaba lui ce face ca vad ca nu ma incurca smile.gif
alexinvest
pentru k nu pot sa raspund pe topicul meu k cica nu am postat suficient trebuie sa gasesc metode ca aceasta.
, zi cit vrei pe emblema pentru ca pe aici prin bucuresti la dez este 100ron eu incerc sa gasesc undeva la 50 tel meu este 0726079155 sau mail alex.invest@yahoo.com ,
si cer scuze
mojorisin
Si eu am desfacut usa si am incercat sa remediez problema, dar nu inteleg cum pot sa leg ceva de tija aia metalica pentru ca e prinsa intr-un loc foarte stramt si nu prea pot sa manevrez nimic acolo.

Deci scot tija de la locul ei si o leg de clanta ?

Sau leg clanta de tija si tija ramane in locu dumisale ?
Bitu
Tija ramane unde e. Se leaga o sarma de clanta, dupa care cu putina chinuiala de tija.
Da, este stramt si trebuie rabdare. Dar se poate.
Numai bine!
playeroooo2000
asa arata?
playeroooo2000
stie cineva de unde putem face rost de acea piesa galbena din plastic ce sustine holsurubul ala stramb?
de ex: o adaptare din ceva, o piesa din plastic de la priza, corniza, electrosanitare, jucarie.
cea mai radicala solutie este confectionarea unui mulaj dupa ala vechi lipit, turnarea dintr-un material mai rezistent gen cupru-bronz-antimoniu
dupa 6 ore..am cautat si am gasit un surub de colac de wc.si iata ce aiesit cu un burgiu de 2, o lama de cutter, un burghiu de 4, un colier....si 15 minute de cioparteala.sper sa mearga.
ajustarile ulterioare le voi face la fata locului,cu un cutter si am pregatit inca un surub de plastic de wc(cumparate de noi 0,46 ron ...culmea era sa le iau de pe un colac folosit--) dupa ce dau incuietoarea jos-sa vad cum intra tzumburushul ala in urechea de tabla a actuatorului!
Bitu
Buan idee. Sa ne spui rezultatul. radmasa.gif radmasa.gif
playeroooo2000
deci rezultatul este asta de mai jos si functioneaza.
ce nu am pozat modul cum am asigurat cu 2 coliere de holzsurubul ala stramb si manerulportierei-piciorul cu gaurica in care intra splintul ala din plastic negru-cine desface intelege despre ce zic eu-(ca la un lant / veriga, dupa care strans bine-bine).trebuie dat jos manerul ca vedeti mai bine ce faceti.
P.S. :multumesc mult fotografului pentru poza si rabdare!
fuscus
ar fi bina sa tina "ingineria" ta dar sunt putin suspicios............

eu am improvizat cu sarma ca si bitu doar ca am folosit prima data fir masiv de cupru de 1.5 mm care a rezistat vre-o 3 luni dupa care s-a rupt ....si am inlocuit tot cu fir de cupru dar de data asta cu diametru de 4 mm si...........functioneaza si in ziua de azi..........

inca un "spil"....gresati cu vaselina putin firul ca frecarea sa fie mai mica....

numai bine!!!!!!!!
MirceaVio
Si mie mi s-a rupt plasticul galben ce tine tija in forma de L in locasul ei. Eu i-am dat o gaura cu un burghiu subtire acelei tije in forma de L, evident in capatul dinspre mecanismul de deschidere, si i-am pus un stift sa nu iasa din locasul lui. Apoi am conectat tija la manerul de dinafara si cu asta basta. Se cam misca "L"-ul ala cum vrea el pe acolo, dar usa se deschide mai bine ca inainte. biggrin.gif

Numa' bine tuturor.
ionutt daniel
Pe stanga eu am avut lipsa de pe tija piesa de tabla si am inlocuit-o cu sarma "de baloti" , iar piesa galbena am inlocuit-o cu una de la un Tico. Pe dreapta am inlocuit piesa de legatura cu un surub autofiletant blocat din sens invers cu o tablita de prins elemente de plastic.
pasaniucionut
sincer ideea lui playeroooo2000 imi place si e foarte buna... dar in schimb ce ai facut tu Bitu nu imi place deloc... cum ai facut cu sarma... nu confera siguranta pe timp lung.. plus ca nici nu cred ca functioneaza ca inainte ca acea tija trebuie reglata sa nu stea manerul sus sau sa nu tragi prea tare de maner pana actioneaza acea tija . cel mai sigur e sa mergi la dezmembrari si sa iei un maner cu tot cu tija si cu acel suport unde vine tija acea "clema" din tabla .. eu unu asa am facut .. toata treaba ma costat 10 lei cu tot cu benzina 1 kg de benzina pana la dezmembrari si 5 lei maner tongue.gif
AlexanderCarstoc
Dragilor eu acum am vazut cum va chinuiti.
Am avut problema asta la R11, Clio si R19. Pe toate le-am rezolvat cu plastice din comert. Nu am gasit de dacia sau Renault, dar am gasit de Daewoo. Si daca tot m-am apucat, le-am schimbat pe toate si mici si mari. Nu cred ca mai sunt probleme inca 4-5 ani de acum in colo.
Pretul unui plastic este pana intr-un LEU.
Daca va ajuta, pot sa va cumpar si voua, cu conditia sa mai gasesc biggrin.gif . Imi dati PM si va ajut.

Sanatate!
playeroooo2000
AM DEFECTE stanga spate si fata-e vorba de mecanism broasca. ele se strica din cauza prafului cu vaselina si frecarii. daca se pierde 1 mm din cursa parghiei nu mai merge actionarea centralizata pentru deschidere. sunt facute special ca sa se strice. am luat o broasca de la dezmembrari si am desfacuto, am putu sa inteleg cum functioneaza si care sunt partile slabe. cu fiecare inchidere si deschidere a usii se roade o limba de plastic si 2 cocoasse de metal.
am cautat si am gasit compatibilitate cu broasca de logan pentru toate usile.noua cost cu actuator 100 ron, fara actuator undeva la 75 ron.
daca luati ceva de la dezmembrari si nu verificati o sa mearga putin si dupa aia va crapa, eu voi pune noua de logan(pe spate nu are acea siguranta pentru blocarea pe exterior, pe fata trebuie pusa o parghie de metal de la yala la dispozitivul de blocare pentru a putea inchide\deschide cu cheia)la renault o broasca e de la 360 in sus. deci cruda soarta mai ales ca de acum o sa inceapa sa ne pice la toti-au trecut 8-10 si s-au ros acele repere de plastic si metal din broasca.
pentru toti cei care faceti incercarea cu broaste de logan si sunteti cu un pas inaintea mea haideti sa punem aici tot ce am realizat.
mai sus am postat niste adaptari-inutil caci si ele cedeaza datorita suprasolicitarii din cauza uzurii mecanismelor care ar trebui sa culiseze.
acumca sa intru in masina deschid fata dreapta, trag de parghie(daca am noroc si merg cu familia astept sa deschida sotia) si intru la volan.
de luna viitoare cand vine gheta pe si in masina voi intra prin usa din spate ca aia din fata da si ea semne de duca, si din ianuarie daca am noroc poate intru prin portbagaj sau cu ranga.
asa ca treaba e nasoala.
razvan_smart
Salut! Dupa ce ati dat fetele de usi jos, cu ce le-ati lipit inapoit? Ce ati pus in locul masticului vechi? Multumesc!
Bitu
S-a lipt bine fata de usa pe masticul vechi.
La magazinele de specialitate se gaseste de cumparat si mastic daca vrei sa-l inlocuiesti.
Numai bine!
mariusd4
Salut baieti, ma poate ajuta si pe mine cineva cu manerul de Fluence, M3 - vreau sa il cromez. Merge desfacut oare fara a da fata de usa jos ? Va intreb ca am incercat sa il desfac, am desfacut surubul si nu merge nici mort tras, cablul 2 de actionare deschidere usa pare capsat intro cutiuta pe spatele manerului, ma intereseaza sa demontez doar manerul 1 din poza. Orice sfat este binevenit. Stima
babanu_ralu
QUOTE(Bitu @ 12 May 2008, 23:20)
Pentru cine e interesat, am tutorialul in format word unde se vad pozele mai mari si mai clar.
Numai bine !!!!!            rolleyes.gif
*


Salutare. Foarte bun tutorialul. Dara rog trimite-mi pe mail in format word daca il mai ai ca vreau sa-l imprim sa vaz mai bine. Thx.
Adresa de mail babanu_ralu@yahoo.co.uk
Bitu
QUOTE(babanu_ralu @ 30 Aug 2011, 20:35)
Adresa de mail      babanu_ralu@yahoo.co.uk


Tutorial trimis.
Multumesc frumos pentru aprecieri.
Numai bine!
ionutzmi
si a mea are aceasta problema cu usa dreapta spate ,incerc sa o repar dupa acest tutorial .
imi puteti trimitte si mie celalat tutorial pe adresa ionutzmi@yahoo.com
Bitu
QUOTE(ionutzmi @ 4 Sep 2011, 02:30)
si a mea are aceasta problema cu usa dreapta spate ,incerc sa o repar dupa acest tutorial .
imi puteti trimitte si mie celalat tutorial pe adresa ionutzmi@yahoo.com
*



Este unul si acelasi tutorial, doar ca e in format word.
Anyway..........tutorial trimis.

Daca intereseaza pe cineva clanta cu tot cu masina, urmariti link:

http://www.reno.ro/-VAND-Renault-Megane-1-...ur-t217088.html

Numai bine!
agmoisa
am cititacest tutorial si am rezolvat aceeasi problema la meganul meu
mi-a iesit din prima
.am fost mai devreme la un service de cartier si i-am spus problema mecanicului.
a inceput sa se"alinte" ca are mult de munca si o sa ma coste mult
acum cand m-a vazut cu usa deschisa si functionala a inceput sa sa se uite la mine ca la un zeu!!!
smile.gif))
Bitu
off topic:
Trebuia sa-i spui ca te-ai chinuit 3 zile cate 8 ore/zi ca sa o faci......
Asta asa ca sa se simta si el bine...ca doar e "nea meshteru' ".

on topic
Sarma pusa de mine acum vreo 4 ani si 1/2 este perfect functionala si acum.
Uitasem de acest topic, dar m-a rugat un user sa-i dau tutorialul complet.
Numai bine!
felixneagu
Salutare. Vazand tutorialul am inteles ca problema mea e foarte asemanatoare, dar exista o mica intrebare... Cum pot deschide usa spate dreapta? ea fiind blocata total. Mai intai nu se mai deschidea din exterior, am banuit ca ceva s-a rupt. Acum nu se mai deschide deloc, cineva activandu-mi siguranta pentru copii si inchizand usa. Sa zicem ca reusesc sa scot fata usa (cu usa inchisa), ce anume trebuie sa trag sau sa ''rup'' pentru a deschide totusi usa? Mersi...
espacern
Trebuie sa tragi de tija care face legatura dintre manerul exterior si broasca...ca sa deschizi usa.

@+
felixneagu
Ok, daca reusesc, anunt. Sa inteleg ca broastele de Logan sunt compatibile?
felixneagu
Astazi fiind mai cald, am demontat fata usa. Am reusit sa o dau jos cu usa inchisa. Mersi espacern, intradevar am tras de acea tija si s-a deschis. Tija nu mai era prinsa de manerul exterior. Acea mica piesa de plastic iesise din gaura de la maner. Acum se ridica intrebarea .... asa trebuie sa fie ? numai cu un piciorus, sau s-a rupt unul? Ca la altii colegi din poze parea sa fie identica.
[attachmentid=1627863930]
Am prins acel ''bunghi'' la locul lui in maner, dar sunt cam sceptic sa nu sara iarasi. Nu stiu cum au reusit altii sa lege o sarmultita in acel loc, spatiul si accesul este oribil.
[attachmentid=1627863931]
espacern
Piesa cand se afla in stare buna trebuie sa arate ca cea din poza cu cele doua sagetute intregi.

Pentru ca sa fixezi bine tablita unde intra tija dai manerul afara dupa ce demontezi cele 2 piulite cu cap de cheie 10.
Fixarea cu sarma pe care ai facut-o este rigida si acolo este de origine o fixare care trebuie sa fie mobila asa ca sunt sanse sa nu tina.
In loc de sarma foloseste un mic colier rapid de plastic pe care nu-l strangi la maxim.
Asa ramane fixat si strans dar mobil in acelasi timp.

@+
felixneagu
Nu, nu am facut fixarea cu sarma, am bagat micuta piesa de plastic la locul ei, dar fiind cu un singur piciorus ma astept sa sara iar de la locul ei. Momentan e ok. Eu ma intrebam cum au reusit alti colegi sa prinda cu sarma tija de maner, locul fiind foarte dificil.
Acum o intrebare, cum se numeste aceasta mica piesa? sau cum sa caut asa ceva?
espacern
Piesa aia micuta se vinde la pachet cu manerul exterior......de noua.
Cu ajutorul ei se fixeaza de manerul exterior tablita unde intra tija de actionare din yala.
Poate ai noroc la SH sa o gasesti intreaga ca este fragila....la demontare.

@+
felixneagu
Salut espacern... am cumparat maner de LOGAN. Contine si acea piesa micuta. Sper sa fie identica. O sa o montez imediat ce vremea permite.
felixneagu
Rezolvat portiera spate. S-a potrivit.
jammix
Am aceeasi problema la masina mea. Dupa ce am consultat acest topic am zis sa folosesc un colier de plastic. Toate bune si frumoase, portiera acum merge insa nu mai se blocheaza atunci cand inchid masina. Se aude actuatorul dar portiera ramane deschisa. Ideea este ca am strans destul de tare de acel colier de plastic si acum manerul portierei se misca un pic mai greu. Acum am ramas in pana de idei



L.E. Depistat problema, nu citisem cu atentie toate posturile, solutia era acolo. Multumesc!
amotibes
nu pot deschide usile din spate nici din interior nici exterior
ma poate ajuta cineva sa le deschid so pot inlocui broasc daca este defecta
megan grandtour 1999
espacern
Daca ai desfacut fata de usa si dupa ce ai tras de tija nu s-a deschis usa....e blocata yala!
Scoate manerul afara si prin spatiul creat cu o dalta mai lunga si cu un ciocan sparge yala(piesa de plastic tare) si se deblocheaza.
Apoi o demontezi o arunci si o schimbi cu alta...unsa/reglata.

@+
radu224
Multumesc si eu pentru tutorial, de ajutor!
Eu in locul piciorusului de plastic am pus un holsurub, mult mai lung decat piciorusul de plastic, si l-am asigurat cu sarma de surubul care vine din incuietoare.
Pentru cei care nu reusesc sa aiba acces, se desface incuietoare (din cele 3 suruburi)si se aduce in dreptul manerului de deschidere, asa se va putea umbla la acel surub.
Succes!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.