Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Schimbare bec faza scurta
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Clio III
Pages: 1, 2, 3
traxhill
Salutare! M-am confruntat de curand cu o problema, aparent minora: mi s-a ars becul pt faza scurta, dreapta fata (H7). In manual scrie ca este recomandat un reprezentant Renault pt operatia de schimbare, insa am vrut sa o fac eu.

M-am zgariat foarte nasol la mana si cu mare dificultate am reusit sa schimb acel bec. Trebuia cumva sa bag mana printre o conducta de A.C. si una pt motorina + ca am facut pe bajbaite, de abia tineam becul cu varful degetelor.

Intrebarea era: Il schimbati acasa SAU mergeti in service pt o asemenea operatie?Intrebarea este in special pt dCI (la benzina am vazut ca ai mai mult spatiu).
valeron_x
ca sa nu te julesti trebuie data bara jos.
iar la benzina nu e deloc mai mult loc, am schimbat de curand pozitiile atat la un dci, cat si la a mea, fara sa fie data bara jos. m-am zdrelit la fel de mult ph34r.gif
r_vlad
Si eu am schimbat becurile pentru faza scurta. Sunt destul de greu accesibile, mai ales cel din dreapta. Prima data a fost mai greu deoarece nu stiam exact cum sunt fixate in far. Acum am deja experienta smile.gif , schimb un bec in 10 min fara sa ma grabesc.

Cat v-au tinut becurile originale ? Pe mine aproximativ 15000km (merg cu ele pornite atat noaptea cat si ziua, intotdeauna).
valeron_x
tot cam asa, pana in 20 de mii.... apoi am schimbat un bec la Piatra Neamt, la DEDEMAN, care m-a tinut aproape 2 mii de km... am scris si numele dealer-ului ca asta oricum nu se poate numi reclama, chiar recomand sa evitati acest service; am stat 2 ore si un pic ca sa-mi schimbe un bec. "baetzii"erau in pauza de masa. mi-au "luat fatza" cu faze de genul "stati sa va punem folie pe scaun si volan, sa nu se murdareasca" si abia la sfarsit mi-au zis ca schimbatul unui bec pe faza scurta(cu becul lor) costa 58 RON, dar ca imi fac un discount si trebuie sa platesc "numai" 43 RON. pe urma, cand s-a ars di nou acelasi bec, am zis ca poate reusesc sa le schimb singur pe amandoua... bineinteles ca imi tremura mana de frig si am scapat clema aia nenorocita pe undeva prin scut, am cautat-o si am reusit sa o recuperez dupa vreo 15 min, m-am mai chinuit aproape o ora sa schimb becurile si mi-a reusit intr-un final... toata treaba se intampla in apropierea anului nou, cand afara erau vreo -15 grade.... deci am injurat cat n-am injurat toata viata pana atunci. nu mai schimb niciodata becuri la clio 3! exista oameni platiti sa se chinuie pentru asta smile.gif)
arti
si eu m-am chinui 2 zile sa schim, am chemat 6 persoane pricepute si nimic.. dar pana la urma am reusit... in carte scrie ca pt farul st trebuie data jos bateria...
intradevar me-am belit toti la maini dar rezultatul a fost ok,
primul bec ars la 23000km
sadi
mie mi s-a ars faza scurta stanga la 5000 km. a fost schimbat fara sa se dea nimic jos
traxhill
Revin:
Acum mi s-a ars si becul (faza scurta) pe stanga smile.gif
Asadar...cred ca o fi starea drumurilor de vina! Am aproape 19000km si putin peste 6 luni.
valeron_x
nu stiu daca e neaparat din cauza drumurilor. e posibil ca becurile sa aiba o problema. e posibil sa fie o problema la circuitele electrice. cum ziceam, faza scurta tot cam la 20000 m-a lasat si pe mine.
daca vrei sa te apuci sa schimbi, incearca sa o ridici pe o bordura mai inalta, bracheaza rotile max, apoi dai la o parte aparatoarea de noroi si o sa ai ceva mai mult loc decat varianta clasica, fara sa te julesti prea mult
bafta excl.gif
Alex.G
Am si eu aceeasi problema si m-ati cam descurajat, nu credeam sa fie o aventura asa epica sa schimbi un bec sad.gif Eu ma gandeam sa cumpar 2 bucati Philips cu lumina alba, care ma duce pe la 100 lei si sa le schimb singur versus sa dau vreo 7-80 lei pentru un singur bec + manopera la service.

Are cineva cu experienta un "ghid" pentru chestia asta ? smile.gif
valeron_x
doar experienta acumulata post-julituri icon_mrgreen.gif
schakalix
Salut! Am si eu un Clio 3 dci 80CP si am avut aceeasi problema. Am aproape 20000 km si mi s-au ars succesiv ambele becuri de la faza scurta. Solutia: pt k nu ma pricep prea bine mi l-a montat un nene de la magazin de unde am cumparat becul. Tre sa recunosc k s-a chinuit ceva dar nu s-a julit sau ceva. Iar cand s-a ars al doilea l-am schimbat eu. Asa k nu e mare lucru. Cumpara-ti bec si fa tu treaba k sa nu mai dai o gramada de bani la service. Bafta!
radubcr
Schimbat bec - faza scurta - la service-ul Renault care se afla in zona Baneasa (nu dam nume, ca-i reclama tongue.gif ). M-a costat doar becul, ca pe manopera ( a durat 5 minute, cat a bagat baiatul din atelier mana sa-l scoata pe cel vechi si sa-l puna pe cel nou) nu au vrut sa-mi ia banii. De asteptat, nici vorba ( de fapt da, 2 minute pana au gasit pana pe cineva liber).
Deci eu zic ca e bine sa te duci in service chiar si pt un bec, la ce bun sa-ti rupi mainile pe sub masina?
roty
Mda, si mie mi s-a ars becul pe dreapta (18k km). Nu m-as duce in service ca ultima revizie m-a costat la Cobalcescu..........mult. Iar lui taicameu i-a luat vreo 60ron pe un bec la megane.

Altfel zis, se pare ca e boala comuna la Megane si pare-se treaba s-a transmis si la Clio.
La megane in 30k km s-au schimbat vreo 2 pe faza scurta si tot cel putin 2 la semnalizare.
r_vlad
Ieri am schimbat si eu becul de pe partea stanga (faza scurta). Este becul cu numarul 4 schimbat in 26000 km. Sunt deja profesionist. L-am schimbat in mai putin de 5 minute cu tot cu demontarea sirenei de la alarma (doua suruburi). Asa-mi trebuie daca pun tot becuri ieftine.
roty
Apropo...bec de unde iau (altundeva decat reno)? Si ce sa iau ca sa arate la fel (sa n-am unu mai chior ca altu)?
blazzaj
si totusi, voi ati vazut cat dureaza sa schimbi un bec la VW, a fost la Fifth Gear acum 2 episoade comparatie intre megane 2 si golf 5, la golf ala a schimbat becul cu spatele la masina in 10 secunde, si la megane 2 in 20 min un mecanic.

Adunand asta la faptul ca daca ridici stergatorul zgarii capota, concluzionez ca e proiectata in bataie de joc. Mie a vrut sa imi ia talonul la masina un gibon in constanta pentru ca pe drum cu 10 km inainte de ovidiu mi sa ars becul . Nu conteaza ca i-am aratat boului becul de rezerva si i-am spus ca in carte scrie ca se schimba la service. Citez: " Nu vrei tu sa fii baiat bun sa dai de o bere". La asa replica credeti-ma ca imi venea sa ii dau una in dinti si sa sa arunc masina. Am ajuns sa ma opreasca in trafic un prost facut politist la apelul bocancilor, sa ma amendeze pentru ca am facut greseala de a cumpara un rahat de masina. Daca nu mai aveam 8 luni de plata la leasing si nu pierdeam prea mult o dadeam chiar atunci masina. E foarte greu pentru un prim cumparator de renault sa mai continue cu marca asta.
r_vlad
@roty
Becul montat din fabrica este OSRAM (la mine asa a fost). Gasesti la magazine gen Cora, Carrefour s.a. sau la magazine cu piese auto.

@blazzaj
In carte nu scrie ca esti obligat sa inlocuiesti becurile la un service autorizat. Iti este recomandat datorita accesibilitatii reduse. Cu ce e de vina Renault ca tu nu esti in stare sa schimbi un bec ? Tot cu mana schimba becul si mecanicii din service.
Accesul la becuri e destul de bun avand in vedere spatiul din compartimentul motor extrem de redus. Mie imi place asa, sa se inghesuie motorul si sa am eu loc in masina. Mult mai bine decat la Polo si Ibiza unde parca motorul e considerat membru al familiei si are mai mult loc decat pasagerii.

Cum zgarii capota ? Stergatoarele au un opritor.
MMVI
stergatorul scurt(din partea dreapta) nu are opritor si merge ridicat numai ca au gresit cei de la reno o cota si zgarie capota
roty
Gata, am rezolvat si eu cu becu meu amarat. Dupa ce la pranz mi-au dat cu flit, m-au primit spre sfarsitul programului (evident fara programare) la cobalcescu (era cel mai apropiat).

Costuri:
- bec H7 Lampa (importator 4cars.ro, cumparat din carrefour) 9.99ron
- spaga mecanic 10ron

Basca ca mai cumparasem set de becuri din care cel de 55W era H4, bafta mea. 13ron. Data viitoare citesc cartea masinii inainte tongue.gif

Interventia a durat cam 10 min, dar asta numai ca i-a scapat becul vechi in motor. Altfel se poate rezolva lejer in 2 minute, doar cu o mana iscusita. Intr-adevar, pentru un neinitiat aparent nu este la indemana, dar de fapt se poate rezolva mult mai repede decat povestile care mai se vehiculau - ore de interventie.
George Paul
Era bine daca s-ar face tutoriale si la Clio III. (De catre cei ce reusesc sa fac atreaba bine si repede smile.gif )
La 1.4 16v e suficient de dificil sa schimbi becul de faza scurta. Stiu ca nu-i dci, dar e singurul topic de schimbat becuri.

Mi-a luat 1.5 ore; scapat bec in far (nu vezi ce faci, unde bagi becul, n-ai loc decat cu 2 degete), recuperat dupa multe chinuri, cu o tija cu banda dublu-adeziva in varf.
Am crezut ca asta a fost tot raul. NU. Capacul de cauciuc ce etanseaza accesul la becul de faza scurta l-am inghesuit zeci de minute cu o surubelnita ca sa intre frumos pe dupa o tabla ce nu da voie la asa ceva.
Pare proiectat exclusiv pentru schimbat becul scotand farul.

FELICITARI celor ce-au reusit doar in cateva minute.
I-as fi platit oricui sa faca job-ul asta, dar NU IN SERVICE. Am OROARE de ei.

Bune tutorialele la Megane, acolo e vis sa schimbi becul de faza scurta. (Clio III n-are nici macar acces la far pe la roata...).
r_vlad
Poate fac un tutorial zilele astea. Trebuie prima data sa vad daca pot face poze in zonele greu accesibile.
kriprii
si mie mi s-a parut foarte complicat dar un prieten a reusit in 2 minute....deci e simplu, doar ca trebuie sa sti exact ce sa faci.
kriprii
s-a ars si becul faza scutra in dreapta.l-am schimbat in aprox 1 minut, in schimb cand am desfacut capacul de cauciuc de protectie de la becul de faza scurta...mi-a cazut din mana si se afla pe undeva prin scut....stie cineva de unde pot gasi sa cumpar capac de cauciuc?sa dau scutul jos e mult mai costisitor decat sa il cumpar....anyone?.Multumesc
99AIM
Fa omule un tutorial daca e asa de simplu pt. tine de reusesti intr-un minut ce altii fac in ore....mie mi s-a ars pozitia pe fata dreapta si am vb cu un electrician de la Dacia sa trec pe la el sapt. viitoare dar mi-a zis ca trebe data bara jos ceea ce nu ma incanta.
Ardiles
In 24.12.2008 mi s-a ars primul bec faza scurta pe stanga fata. Am mers imediat la SC Auto Bara & Co SRL Oradea (sos.Borsului), iar in 10 minute mi le-au schimbat pe amandoua pe faza scurta (asa am cerut). Ambele becuri m-au costat 72,40 lei, iar manopera nu am achitat-o. Cica a fost "cadou". Aveam 19.820 km. Baietii au fost operativi. Am fost foarte multumit pentru ca service-ul era plin si totusi si-au gasit timp sa-mi rezolve problema. Problema cu becurile e veche la Renault, cica se ard din cauza drumurilor iar filamentele sunt "sesibile". Daca iti pui halogene de la Renault nu mai ai probleme vreo 100.000 km (asta ziceau ei, poate ne confirma cineva cu Clio care are halogene sau alt model de la Renault).
r_vlad
Incerc un tutorial:

Inlocuirea becului pentru faza scurta

Clio 3 1.6 16v
Becul pentru faza scurta la Clio 3 este de tip H7. Am folosit pentru inlocuire un bec Narva cumparat dintr-un magazin de piese auto. A costat 15 RON. Nu recomand folosirea unor becuri mai ieftine de genul celor care se gasesc in hypermarket-uri (ex. Lampada) pentru ca pe mine nu m-au tinut mai mult de 5000-7500 km. Becurile Narva s-au ars dupa aproximativ 15000 km, la fel ca si cele puse de Renault (Osram). Totusi, parca lumina acestora este putin mai slaba decat a celor "originale".

Inlocuirea becului se face cu motorul si farurile oprite.

- Am inlocuit becul ars din farul din dreapta
user posted image

- Pentru a ajunge la capacul care acopera soclul becului trebuie introdusa mana prin zona incercuita
user posted image

- Capacul farului este din cauciuc si ramane fixat pe far datorita elasticitatii acestuia. Pentru indepartarea lui se trage de "urechea" marcata prin dreptunghiul galben in sensul indicat de sageata cu aceeasi culoare
user posted image

- Urmatorul pas este indepartarea conectorului (mufei). Folosind doua degete pozitionate in zona celor doua dreptunghiuri galbene trebuie tras de conector in directia indicata de sageata galbena. In cazul in care acesta nu se desface (cel mai probabil) trebuie miscat si in directiile indicate prin sagetile rosii
user posted image

- Becul este fixat in far cu ajutorul unui arc. Pentru indepartarea acestuia trebuie apasat in locul indicat de sageata galbena si in acelasi timp trebuie impins spre exterior in directia indicata de sageata rosie. Acesta manevra trebuie executata cu atentie deoarece arcul poate sa se desprinda si din partea inferioara.
user posted image

- Odata indepartat arcul se poate scoate becul cu usurinta. Este important sa retineti pozitia acestuia in far. Adica pozitia lamelei incercuite. La mine pozitia acesteia este in sus (ora 12). In plus va puteti orienta in timp ce cautati pozitia corecta a becului privind din exteriorul farului. IMPORTANT ! Nu atingeti sticla becului nou
user posted image
user posted image

Dupa fixarea provizorie a becului in locas se executa operatiile de mai sus in ordine inversa:
- se fixeaza becul cu ajutorul arcului
- se monteaza conectorul
- se pune capacul de cauciuc inapoi pe far.

Pentru inlocuirea becului din farul din stanga operatiile sunt identice si este putin mai usor datorita spatiului mai generos.
Pentru informatii suplimentare cititi si manualul masinii.
Aici gasiti un tutorial pentru schimbarea beculul de faza scurta la Megane 2. Sistemul de prindere a becului este asemanator cu cel de la Clio 3 iar pozele cu acesta sunt mai clare.
99AIM
Bravo man,toata stima,o sa incerc si eu de luni ca poate se mai lasa frigul asta.
kriprii
RamboX daca vrei pot sa-ti schimb eu becul

3 Jan 2009, 10:10:
stie cineva cum pot face rost de acel capac de cauciuc?
99AIM
QUOTE(kriprii @ 3 Jan 2009, 10:07)
RamboX daca vrei pot sa-ti schimb eu becul

<span class='edit'>3 Jan 2009, 10:10:</span>
stie cineva cum pot face rost de acel capac de cauciuc?
*


Esti din C-ta?daca da putem incerca impreuna cand se mai lasa frigul asta,tks de intentie.
George Paul
r_vlad, spune, te rog, si CUM ai indesat la loc capacul de cauciuc peste gaura de vizitare a farului.
Eu aici m-am chinuit mult, nu-mi permite buza aia de tabla ranforsata ce sta LIPITA de spatele capacului de cauciuc.

Si nu par a fi diferite carcasele farurilor (eu am cu lupe, si becuri ptr. viraje). Sau poate au alt gabarit la partea din spate? 5mm daca aveam loc de manevra, ma descurcam!

La mine a cedat becul de faza scurta de pe dreapta cand am atins cu coltul respectiv al masinii intrarea intr-un garaj. Becurile erau aprinse, a trosnit bara nitel, filamentul a cedat. Celalalt inca n-a crapat. Deci par a fi sensibile la socuri filamentele.
kriprii
Am sunat in aceasta dimineata la Autocobalcescu pentru a intreba cat costa acel capac de caciuciuc....am ramas inmarmurit...70RON....am incercat sa-i explic ca e vb de un capac din cauciuc, m-am gandit initial ca persoana respectiva nu a inteles exact despre ce e vorba...dar se pare ca a inteles si mi-a comunicat ca acesta este pretul exact.
r_vlad
La mine capacul de cauciuc al farului nu are niciun fel de intaritura metalica. Montarea capacului se face prin pozitionarea aproximativa a acestuia pe fereastra de vizitare a farului (diametrul interior al capacului este putin mai mare decat diametrul exterior al ferestrei) iar apoi se apasa pe marginea capacului in mai multe pozitii.
kriprii
la fel si la mine...de fapt sunt la fel pe toate clio 3, m-am uitat la symbol si e la fel
r_vlad
Tu ai faruri cu lupa ? Poate sunt facute de alt producator si astfel pot aparea unele diferente.
George Paul
Despre pozitionarea capacului pe axa gaurii de vizitare a farului, inainte de glisarea lui pe pozitia "montat", vorbeam si eu. E IMPOSIBILA.

La mine (far cu lupa, bec ptr. lateral) nu se poate asa ceva: imagineaza-ti capacul de cauciuc pus, si tabla aia a caroseriei ranforsata (nu capacul de cauciuc e ranforsat, ci tabla aia din spatele farului, decupata cam 50% din circumferinta gaurii de vizitare) APROAPE LIPITA de discul capacului respectiv, la max. 1mm.
Eu, in acel 1mm, nu pot strecura partea cilindrica a capacului de cauciuc. Trebuie trecut din forma de capac in cea de disc plan. Poate cu un forceps.

Masina n-a suferit deformari cand am atins cu bara cadrul usii garajului, arata geometric impecabil.
r_vlad
In pozele puse de mine se vede tabla de care vorbesti ? Daca da arata-mi care este. Eu nu am intampinat nicun fel de probleme de genul asta.
kriprii
am dus masina intr-un service astazi cand tranzitam orasul Campulung Muscel...mi-au pus masina pe rampa, au scos decat un surub de la scut si mi-au scos capacul...interventia a durat maxim 10 min si a costat 13RON....capacul l-am pus singur inapoi
George Paul
Poze cu situatia la farul drept (partea pasagerului).
Capacul de cauciuc e bine indesat pe gura de vizitare, dar spatiul de manevra in lungul axei capacului e zero.

(La farul stang, nici macar nu pot vedea capacul de cauciuc. Sper sa nu fiu nevoit sa schimb ceva acolo iarna asta sau noaptea)
r_vlad
Da, difera destul de mult fata de farul fara lupa atat capacul ferestrei de vizitare cat si pozitia acestuia.
mpretorian
Salut. Eu am schimbat toate becurile de cateva ori la Clio 3 1.2. La inceput pentru ca am pus Philips Xtreme Power (bani aruncati caci cele de pe faza scurta s-au ars deja dupa maxim 5000km unul cate unul). Apoi ca am montat Philips Vision Plus dar le-am montat pe faza lunga si le vroiam pe scurta si iarasi schimba toate si tot asa. Ideea este ca prima oara este dificil caci nu sti ce faci si spatiul este extrem de ingust. Eu am niste miini foarte mari si ma julesc de fiecare data. Nu stiu daca stiti deja dar "gatul" cu "pilnia" cu "dop" galben de la rezervorul de lichid de parbriz se "rupe". Ce vreau sa zic este ca daca il rasuciti stanga drepta si il trageti in sus iese imediat afara si aveti mult mai mult spatiu la farum corespunzator. Cat despre becuri noname nu va sugerez si nu pentru ca se ard mai repede ci pentru ca sunt proaste. Aruncati o privire la Philips sau Osram pe site si o sa vedeti ca exista anumite becuri pt care se facmai multe afirmatii gen +80% (Philips Xtreme Power) sau +90% (Osram Night Breaker). Ele par a fi minciuni de marketing dar nu sunt. Este valoarea masurata a intensitatii luminii la anumite distante de masina. Pe de alta parte sunt becuri care nu orbesc gen "plasma" din targ. Totusi nu le recomand in particular pe acestea caci se ard ca si chibritele si sunt mult mai scumpe fata de un Philips Vision Plus care e un bec bun si are +50%. Night Vision de la Philips personal gasesc ca nu isi fac bani. MotoVision pentru cei cu motociclete sunt bani aruncati. Vorbesc din experienta personala cu toate aceste becuri, mai putin de Osram Night Breaker pe care nu l-am testat inca, caci nu mai vreau sa arunc inca 200 roni si sa le schimb in cateva luni. Mai nou Philips da doar o luna garantie fata de un an. Vorbesc cam mult asa ca ma opresc.

11 Jan 2009, 17:10:
Vroiam sa mai specific ca becurile enumerate nu se incadreaza la tuningul chicios (cel putin dupa parerea mea - nu vreau sa jignesc pe nimeni) gen lumina albastra sau orbitoare pentru participantii la trafic. Nu in ultimul rand nu merg cu farurile fata sau/si spate de ceata ziua sau si mai rau noaptea. Sunt doar niste becuri mai bune decat cale oem cu care vine (osram la mine) sau si foarte probabil mai bune decat no-name. Eu zic ca la o masina de 400.000.000+ lei vechi nu e cazul sa te zgarcesti la 50roni pt un set de becuri bune. Va recomand sa reglati dupa montaj farul intr-un service noname pt 5-10 lei.
MMVI
de ce recomanzi reglajul farului dupa inlocuirea becului?
valpred
Salut,
Pentru un Clio 3 1.4 16V, ce becuri sa iau pentru faza scurta ? In manual scrie H1 sau H7 ... blink.gif
Pana la urma de care ? Chiar nu conteaza ?

Merci
George Paul
Alege tu.
valpred
Mda, stiu de configurator. Problema este ca pe site-ul Philips imi apare pe faza scurta bec H1 si cei de la service (am sunat sa intreb) imi zic "sus si tare" ca: H1 este pe faza lunga si H7 pe faza scurta .... laugh.gif blink.gif
Eggy
clio3 faza scurta h7 sigur
MMVI
am schimbat becurile pentru faza scurta
la farul de pe partea pasagerului accesul este foarte limitat, mie mi-a luat destul de mult timp pentru inlocuirea becului
capacul de cauciuc intra/iese fortat(deformat) intre far si caroserie(se vede foarte bine in pozele lui George Paul)
mateicip82
Am montat si eu ieri pe faza scurta partea stanga un bec H7 de la OSRAM ca si cel care era pe masina. L-am schimbat in aproximativ 5 minute. Se schimba foarte repede si spatiu este destul in comparatie cu partea dreapta, unde mi-a luat 1 ora si jumatate sa schimb becul acum 2 luni.
valpred
Gata am schimbat primul rand de becuri. A durat 10-15 min, cu putine julituri si "vorbe de duh" dar am reusit. In partea stanga a mers rapid fiind ceva mai mult spatiu, in dreapta (la pasager) a fost distractie. Locul e foarte ingust wacko.gif ...
Sa vedem cat ma tin acum (am luat Philipps Vison Plus). biggrin.gif
radu_boss.2006
ce becuri trebuie puse pe un clio 3 1.4 16v ? cei de la autocobalcescu au spus ca faza scurta h1 faza lunga h7..ceea ce se potriveste si cu ce scrie pe site ala de la philips...doar la cele pe motorina sunt h7 pt scurta si lunga...dar un mecanic de la service renault mi-a zis tot asa h7 la ambele....pana la urma ce sa mai cred?
George Paul
Pentru Clio III 1.4 16v, HALOGEN:
faza scurta: H1
faza lunga: H7.

(Vad la Philips ca la 1.5dci 65kw, sunt exact invers ca la 1.4 16v. Nu inteleg de ce, dar asa o fi).

Daca chiar vreti sa stiti ce bec schimbati, adica sa si cumparati in locul celui ars, scoateti-l pe cel vechi si mergeti cu el in buzunar (e ars) la orice raion cu becuri: e diferenta mare intre un H1 si un H7. N-o sa va pacaliti.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.