Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: gpl pt. laguna
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Gama Renault Laguna > Laguna I
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13
zare
salut
,ce parere aveti despre gpl pe o Laguna 1.6 16V .Daca are cineva poate imi spune ceva detalii,as vrea sa montez si eu o asemenea instalatie.multumesc
antifizic2
faci taximetrie?
zare
Nu, nu fac... dar consumul de 8%, pare a fi buna o instalatie de GPL...

Alte pareri ? :-D
cristilag
Eu am cumparat masina din Olanda la 222k km si am mai rulat inca ~5k pina acum iar laguna se comporta f. bine.Tin sa-ti spun ca instalatia a fost montata la 0 km (am actele si cartea service)si contrar a tot ce se spune despre problemele ce apar la folosirea lpg-ului motorul se comporta f.bine. Referitor la consum am facut o medie de ~10L/100KM olanda-romania.
zare
da ,si eu sant de parere ca gpl=ul este o treaba buna .cel putin pe Dacia pe care am avut-o inainte nu am avut probleme in ce priveste intretinerea, comportamentul masinii la drum,de aceea am abordat aceasta problema, deoarece ma gandesc sa montez si pe Laguna o instalatie de gaz.dar am crezut ca daca cer niste pareri de la cei care au asa ceva pe masina ,as fi mai avizat in legatura cu ceva probleme care ar putea sa apara :consum exagerat,puterea motorului sa scada drastic?oricum va multumesc pt.orice parere afisata aici.
pixule
cand am vazut consuml in oras... am vrut sa pun si eu gpl, dupa aia am trecut la faza: nu-mi pasa.... 2 luni m-am interesat de totot, ce si cum, unde, cat.si.. la motorul asta ai nevoie de instalatie secventiala, vreo 2000 ron, si niste baieti buni care se pricep, si care atunci cand ai de faut reglaje ulterioare, nu isi bat joc de tine. probl., din punctul meu de vedere, e ca trebuie date gauri in chiulasa sau galeria de admisie (nu stiu prea bine, pe acolo) pentru injectoarele de gaz, si nu am incredere ca se face calumea.doi, instalatiile la 2000 ron sunt de calitate asa si asa, alea calumea sun 3000, 5000, dar deja nu mai ai amortizare la combustibil decat ha haa.pe laguna 2, acelasi motor, exista o varianta gpl din fabrica.acolo ziceau ca puterea scade cu vreo 5 cp, consumul oras cam 12.5 si extern cam 7.5. am citit pe forumuri despre probleme la duze, reglajul debitului la relanti si in sarcina, si alte chestii.nu faceti comparatia cu instalatia de dacie, logan monopuct sau cielo care sunt multe, icon_mrgreen.gif ca nu e acelasi drac.
doruletz75
nu ma intereseaza si mai ocupa si loc in portbagaj .....mai bine imi pun un tun de bas smile.gif daca nu e benzina nimic nu este nu umblu cu jumatati de masura nu cred ca merita gpl-ul pe lguna ...parerea mea !!! si atat
Shaggy_yo
inainte sa iau laguna.....am avut o dacie.avea gpl...eram incepator si nu stiam yo prea bine de turatii si alte alea...toate bune..dar dupa ce a trecut ceva timp...au inceput sa apara destule probleme cu gpl-ul.turatia la masina era varza..deabia se taraia si multe multe alea...de la atatea plecari de pe loc in trepidatii a inceput sa zdrangane.parerea mea...de nepriceput...tongue.gif..este sa nu pui nici o instalatie de nici un gaz.....crede-ma ca nu ajungi nicaieri cu economiile....si distrugi si frumusetea de masina pt 1 ron..sa fim seriosi...aia e masina nu dacie wink.gif
zare
...dupa cum am mai citit si pe alte forumuri(site-uri) cu gpl-ul pierzi max. 10% din puterea motorului, dar castigi castigi la carburant...oricum nu fac " liniute" cu ea.

Astept paresi de la cei care au asa ceva pe masina...
OVIDIUS
Mie treaba mi se pare simpla : daca ti-ai luat Laguna consumul ar trebui sa fie ultimul lucru la care te gandesti. E pacat sa bagi butoiul ala in portbagaj. Parerea mea...
cristilag
Mda, se pare ca sunt f. putini cu gpl pe laguna, iar instalatia mea este putin diferita fata de ce se monteaza pe la noi.Instalatia este LPI(liquid propan injection)adica injectie "gpl" in stare lichida,iar cele de la noi sint cu injectie "gpl" in stare gazoasa:http://www.suzukituning.com/General/VialleLPi/Vialle%20LPi%20Technical%20Manual.htm#_Toc26108857.Oricum nu am probleme de genul:variatie relanti,trepidatii... si nu simt diferenta benzina-gaz.Si da,in concluzie din discutiile pe aceasta tema s-ar zice ca pot aparea scaderi ale puterii de pina la 10%si o oarecare inrautatire in regim dinamic la folosirea unor instalatii.Eu recomand, cu conditia unui montaj si reglari corecte;iar tancul toroidal se monteaza in locul rotii de rezerva.
zare
asa este, putini posesori de Laguna cu GPL,oricum imi pastrez parerea ca o instalatie bine pusa la punct nu trebuie sa puna probleme deosebite la conducerea ,intretinerea unei masini indiferent de ce marca este aceasta.
Shaggy_yo
zare.....pune-ti gpl si ne anunti si pe noi cum evolueaza treaba...poate ne sucim si noi wink.gif
zare
cred ca asa va fi pana la urma ,dar ziceam si eu ca mai multe pareri ,mai putine sanse de a gresi,sau nu?oricum cred ca este un subiect prea putin discutat pe forum .Asa ca poate din toata treaba asta mai invatam si noi ceva.
Johnny78
QUOTE(zare @ 10 Apr 2008, 21:17)
cred ca asa va fi  pana la urma ,dar ziceam si eu ca mai multe pareri ,mai putine sanse de a gresi,sau nu?oricum cred ca este un subiect prea putin discutat pe forum .Asa ca poate din toata treaba asta mai invatam si noi ceva.
*



Zare, parerea mea este ca e o mare prostie sa iti pui GPL daca masina nu are instalatie de noua.
am vazut asa ceva pe un Safrane si pe o Laguna V6, amandoua cu CV automate,
rezultat: cutiile varzaaaaaaa dupa 2000 de km.
motorul praf pe amandoua (calamina smulsa de pe cilindri si aruncata pe piston sau pe supape, supape arse, rupte, injectoare decalibrate, cuzineti terminati, vilbrochen cu santuri, am gasit calamina in pompa de ulei si in pompa de apa). cu alte cuvinte, motor nou pe amandoua.
Ca sa nu mai spun de faptul ca e o adevarata placere sa mergi cu Bomba in portbagaj. Sunt si alte metode de a obtine un "adrenaline rush" smile.gif


Concluziile le tragi singur.
Claudiuw
ce legatura are cutia de viteza cu LPG-ul ????
cum ai putut gasi calamina in ulei si pompa de apa ???
este dovedit ca o instalatie LPG este mai sigura decat rezervorul de benzina, deci nu mergi cu bomba dupa tine.
Intradevar supape arse exista, dar sa nu uitam ca exista FlashLube.
Johnny78
QUOTE(Claudiuw @ 17 Apr 2008, 15:35)
ce legatura are cutia de viteza cu LPG-ul ????
cum ai putut gasi calamina in ulei si pompa de apa ???
este dovedit ca o instalatie LPG este mai sigura decat rezervorul de benzina, deci nu mergi cu bomba dupa tine.
Intradevar supape arse exista, dar sa nu uitam ca exista FlashLube.
*



Treaba e din convertorul de la cutia automata. Convertorul ala are nevoie de un anumit cuplu ca sa schimbe viteza. Gazul il tine exact sub limite si prin urmare cutia muta cand in sus cand in jos si termina discurile dinauntru. Nu dureaza decat 2 saptamani de oras mergand pe gaz.

Nu ma intreba cum a ajuns calamina in ulei si in apa, cert e ca era acolo.

Cea mai plauzibila explicatie ar fi ca a zapacit garnitura de chiuloasa care era imposibil de verificat intrucat s-a rupt la desfacere. Oricum am gasit fragmente sub capacul tachetilor. Nu te gandi la bolovani, era cum e nisipul.

In ulei nu e greu sa ajunga. La desfacerea motorului, calamina se relaxa pe fundul baii de ulei.

Da-mi si mie studiul ala care dovedeste chestia aia cu siguranta in ceea ce priveste instalatiile after market, te rog frumos.
Mersi anticipat.
Johnny78
Sa zicem ca asa ar fi
momentan ma declar lamurit in proportie de 20%
dar cu efectele asupra motorului cum ramane?
omul are 16 supape... 16 supape x 100 RON bucata.... rezultatul vine de la sine
si, din cate stiu eu, supapele se ard cam in 6 luni pe GPL....
ptnicu
@Claudiuw:
Super filmuletu, pacat ca nu prea inteleg germana dar imaginile spun totul.
@Johnny78:
Eu am facuti peste 20000km cu GPL si inca vreo 40 mii fara instalatie.
Instalatia o am de peste un an de zile si nu am observat probremele pe care le descrii. Motorul de pe laguna mea este cel identic cu al tau 2.0 8v F3R. Instalatia de gaz este una de ultima generatie: cu ECU si injectoare de gaz pe fiecare cilindru, rezervor toroidal similar cu cel din filmuletu de la ADAC. Trecerea de pe benzina/gaz este facuta automat electronic.
Pe Laguna I GPL din fabrica era pus doar pe motorul 1.8 8supape cu mixer, iar pe Laguna II doar pe motorul 1.6 16V Renault monta din fabrica GPL. De unde rezulta ca afirmatia ta cu 6 luni de viata pentru 16 supape este falsa. Adevarat este faptul ca o instaltie de generatie veche cu mixer va strica un motor cu 16 supape si injectie electronica multipunct orice producator ar fi acela, dar nu cred ca exista vreun instalator care se respecta sa faca asemenea erori doar din dorul de a vinde instalatii GPL(cu toate ca Romania e tara tuturor posibilitatilor wink.gif).
NU va recomand sa va instalati GPL pe masina (deja sunt cozi la statiile GPL) tongue.gif.
Claudiuw
pentru protectia valvelor exista FlashLube

http://www.flashlube-europe.com/en/product...-saver-kit.html
Johnny78
Am un amic care a vrut sa se dea smecher cu un Logan 1.6 16v. Nu prea avea bani de benzina asa ca si-a montat GPL. Dupa 6 luni avea supapele intr-o punga. Aratau de parca le reglase cineva cu barosul si cu aparatul de sudura cu oxiacetilena (indoite si innegrite).
Instalatia era de ultima generatie (o magarie italiana care o monteaza si cei de la Fiat pe variantele Bipower),a fost montata in Italia, iar masina avea 1500 de Kilometri cand a montat GPL-ul pe ea.
Eu ce sa mai cred?
Claudiuw
Taicamiu a avut un Ford Scorpio de 2.0i cu gaz, l-a vandut la 250k km si inca mergea foarte bine, acuma are un BMW 318 tot cu motor de 2,0 si deja are 20k km pe gaz ( 80k km are masina)
ptnicu
Jhonny78, amicul tau locuieste in Italia? Stiu ca acolo benzina este scumpa (am fost si pe acolo). Poti afla mai multe detalii de la el sa evitam probleme aparute la el?
Foarte ciudat ca s-au indoit supapele.... poatea a avut alta problema. Din cate stiu eu la instalatii prost montate supapele se ciobesc/crapa din cauza temperaturii mari si amestecului sarac. Sigur avea instalatie pe GPL? In italia mai ieftin este gazul natural(metan) decat GPL care are alte proprietati. Poate avea o astfel de instalatie?

Numai bine.
Johnny78
nu Ptnicu,
omuletul are instralatie pe GPL montata acolo. de stat sta in Romania. si-a montat-o acolo tocmai pentru ca mai vrea sa faca si un drum de italia cu un plin de benzina + unul de gaz. in plus, in romania merge doar pe gaz. Oricum are o predilectie pentru cele mai rapanoase statii pe care le gaseste. Dupa principiul "Gazul e gaz de oriunde il iei". Benzina nu face exceptie.

In ceea ce priveste supapele, avea distributia intreaga (cureaua si rolele). Brrrrrr.... nu mai vreaiu sa aud de popi de masini de genul lui. (tureaza motorul ala de parca ar fi de Formula 1, nu stie sa schimbe mai jos de 5000 tr/min)
ptnicu
Merci Jhonny78,

Ce vroiam eu sa clarific este faptul ca nu GPL-ul "idoaie" supapele. Sunt multe cazuri de asa ceva chiar la motoare neconvertite la GPL. Parerea mea este ca daca o masina este intretinuta bine si condusa cu atentie si grija va rezista multe sute de mii de km indiferent cu ce este alimentata.
Edy2008
E cea mai mare tampenie sa pui gaz pe o masina.Daca nu ai bani de benzina sau motorina sa mergi cu ea,la ce o mai cumperi?Asa,ca sa te lauzi ca ai masina?Fratilor,daca nu aveti bani sa mergeti cu masinile,nu mai dati bani pe ele
SorinV
Zici tu bogatasul cu laguna de 2000 de euro maxim din 1995. Nene de laguna ta eu bag benzina doar un an de zile la un clio care face de 3 ori mai mult.
foscyucman
pune gaz,daca zici ca se merita investitia...te ajunge cam 2000 de lei,am pus si eu si la km care ii fac mi-am scos investitia inzecit.
Johnny78
QUOTE(SorinV @ 1 May 2008, 07:26)
Zici tu bogatasul cu laguna de 2000 de euro maxim din 1995. Nene de laguna ta eu bag benzina doar un an de zile la un clio care face de 3 ori mai mult.
*



Nu pot sa zic ca inteleg ceea ce vrei sa spui. Se pare ca nu prea mai ai laudatori si faci chestia asta singur. Te-ai gandit ca poate omul ala si-a luat masina aia de 2000 de euro pentru ca i-a placut nu pentru ca nu a avut bani.Eu am dat 5000 de euro pe a mea si aveam si aveam de unde sa iau una mai buna. Am preferat-o din pasiune.

Vad ca ai un Clio in care bagi benzina de 2000 Euro pe an (din ce zici tu). Eu zic sa aduni banii de pe Clio si pe cei pe care ii dai pe benzina timp de 2 ani si sa iti iei altceva mai bun. Iti recomand Rolls (daca faci aceeasi figura si cu Nissan-ul).

Daca esti scarbit, cum spui, de ce te mai ostenesti sa citesti formuri si sa pui post-uri? Din cate vad, nu reiese nimic constructiv din nici unul dintre ele.

Scuze pt off-topic dar chiar a reusit sa ma sacaie rau baiatul asta.
emy39
La ce pret poate ajunge manopera montarii unei instalatii gpl pe masina?
Johnny78
QUOTE(emy39 @ 8 May 2008, 20:19)
La ce pret poate ajunge manopera montarii unei instalatii gpl pe masina?
*




uite aici : http://www.agrom.ro/montaje2/_22.06/Renaul...20mar/index.htm

intre 20 si 30 de mil din ce zic baietii astia. www.agrom.ro
zare
20 mil instalatia si vreo 200 euro MANOPERA astea sant preturi orientative ,depinde de ce butelie de gaz alegi,si ce model de motor ai ,cit au de lucru la montaj si ce accesorii folosesc pentru montaj.
ionutt daniel
Am intrebat eu pentru a mea si costa acum aprox 1 luna 24 mil cu butelie toroidala, montaj inclus. Cred ca acum nu sunt mari diferente.
vali1971ro
QUOTE(ionutt daniel @ 11 May 2008, 13:54)
Am intrebat eu pentru a mea si costa acum aprox 1 luna 24 mil cu butelie toroidala, montaj inclus. Cred ca acum nu sunt mari diferente.
*




cum se comporta masina? diferente sesizabile? si pe mine ma bate gandul , dar parca mi-e mila de motor....
zare
QUOTE(vali1971ro @ 11 May 2008, 14:10)
cum se comporta masina? diferente sesizabile? si pe mine ma bate gandul , dar parca mi-e mila de motor....
*


intra pe adresa aceasta:www.gplclub.ro si cred ca aici gasesti tot ce ai nevoie si ce vrei sa stii despre instalatii gpl.cred ca vei fi foarte multumit ,cum am fost si eu de altfel.
Johnny78
Zare:
Sa inteleg ca ti-ai montat GPL pana la urma...
La cat mai putine probleme cu el smile.gif
ionutt daniel
Eu nu am montat inca, si nu cred ca o voi face prea repede pentru ca merg rar cu masina asta, la Dacie avand GPL. Oricum, parca nu prea se merita investitia decat daca ai drumuri multe si lungi de facut, sau daca vrei sa tii masina mai multi ani, pentru a putea amortiza suma.
zare
QUOTE(Johnny78 @ 5 Jun 2008, 06:38)
Zare:
Sa inteleg ca ti-ai montat GPL pana la urma...
La cat mai putine probleme cu el smile.gif
*


salut. nu am pus GPL inca ,dar sant hotarat sa pun cum fac rost de 'banuti',cred ca cat de curand va fi treaba asta,ii pacat de masina sa ma uit la ea cum sta in parcare,si cand vad cat este benzina ma gandesc de doua ori daca bag cheia in contact sau nu.oricum eram hotarit sa pun GPL de cand am luat-o ,dar am zis ca poate cineva care are acelasi motor si are GPL, imi poate da niste sfaturi sau ceva impresii .asa ca am mai cautat si pe altundeva si pot spune ca va fi o treaba buna.
Johnny78
Sa dea Domnul sa fie asa.
Eu personal sunt impotriva, dar nu pot si nu vreau sa impun parerea mea nimanui.
Eu merg zilnic cu ea 30 km cel putin in plin trafic de Bucuresti si mi-a luat mai mult de 9-11%, in functie si de cum am chinuit-o.
Vreau sa imi iau ceva mai mic, probabil Twingo, si atunci Laguna va fi doar de concedii si week-end afara din oras. Dar GPL...chiar nu ma incanta.
zare
nu te incanta? ai experiente neplacute cu GPL -ul sau ai avut in trecut cu o alta masina ?sau doar asa ideea de GPL.de obicei cei care au avut sant multumiti de varianta GPL-ului .intradevar daca masina nu este intretinuta nu va merge bine .
Johnny78
Ideea de GPL este cea care nu ma incanta. Am vazut suficient incat sa nu mai vreau. Pana si taximetristii din bucuresti incep sa prefere diesel in loc de GPL. Oare de ce?
Am mers cu taxi-uri pe GPL pana mi-a venit rau si nici unul nu mergea cum trebuie. Am vazut ce face GPL-ul dintr-o cutie automata, si dintr-un motor nou (intr-adevar utilizat prost) ca si dintr-un motor vechi. In concluzie, nu-i neg calitatile financiare pe termen scurt, dar nici nu-l recomand nimanui. Am vazut un Porsche Cayenne pe GPL. Taranie curata. Pentru mine GPL-ul e moartea masinii. Am vazut prea mult ca sa mai comentez in plus. Tin prea mult la masina mea ca sa ii montez asa ceva. I rest my case.
cosminphotog
Imi cer scuze daca nu mai e de actualitate topicul acesta, dar eu acum l-am descoperit.
Da, eu am GPL pus pe motor F3R din 94 si sunt super super multumit. Ies cu motor de 2000 cmc la cheltuieli de Matiz (ma refer strict la carburant). In ciclu exclusiv urban, imi ia iarna maxim 13-14 l iar vara 10 l cu clima pornita. Diferente la putere nu simt, pentru simplul fapt ca masina nu mai merge bine pe benzina, doar pornesc pe benzina si in max 10 sec am trecut pe gaz. Injectoarele cred ca sunt varza, daca merg pe benzina, misca satisfacator, dar la acceleratii bruste tinde sa dea in bot, trebuie s-o iau cu duhul blandetii.
Instalatia este clasica, nesecventiala, BRC AT90E, instalata in Italia de la 0 km, in 1994 si are la ora actuala 230.000 km facuti exclusiv pe gaz, eu am facut circa 20.000 fara probleme deosebite. Am rezervor toroidal de 54 l de gaz care imi inlocuieste roata de rezerva, trebuind sa car aceasta din urma in portbagaj, dar nu e un impediment major... Calculatorul inst de gaz, emulatorul de injectoare si chestia aia care pacaleste sonda lamda sunt toate BRC.
Se aude o vaga bataie de tachet, dar la 230 kkm banuiesc ca nu e o tragedie smile.gif
Mai mentionez doar faptul ca la 1500 km, am bagat benzina de 10 RON, adica 2 litri si ceva smile.gif Si mai am....
Sa nu uitam faptul ca la ora actuala, litrul de benzina e 4.26 ron, iar cel de gaz e 2.4, deci parerea mea personala este ca se justifica...
Cam atat deocamdata, va stau la dispozitie daca aveti neclaritati sau intrebari.

LE Ah, am uitat sa mentionez faptul ca nu sunt de acord cu parerea ca ar fi depuneri mai mari la GPL, dimpotriva. Arderea e mult mai curata ca sa zic asa, cand scot capacul de la ulei, pot linge ce-i acolo inauntru, iar uleiul la schimb arata muuuuuult mai curat decat cel la benzina, nu mai vorbesc de diesel.

LE2 Am aici pe forum un amic din Galati, Laurentziu83, poate vede postul acesta si-si mai da cu parerea si el, fiind de asemenea un utilizator de GPL, pe Clio, nu pe Laguna. Instalatia lui e si ultimul racnet, nu ca a mea, dar nah...
Johnny78
Ma bucur sincer ca e cineva multumit de GPL.
Pacat totusi de RXE-ul ala.
Un set de injectoare noi e 1200 RON, deci...sa zicem ca e bine.
In orice caz, raman la parerea mea: NO GPL on my car smile.gif smile.gif smile.gif
cosminphotog
Lol, pai e asa de noua man smile.gif
Iar injectoarele sunt bune, doar colmatate de nefolosire, gazul merge direct in galeria de admisie, nu prin injectoare, dar e bine asa. Benzina o folosesc doar pt max un km doi daca raman fara gaz, si la ornire daca sta 2-3 ore, deci e absolut ok.
Zboara pe gaz, nu alta smile.gif
Johnny78
s-o vezi pe a mea pe benzina ce zboara...smile.gif smile.gif smile.gif
nu ma chinui acum sa lamuresc pe nimeni de performante versus consum si etc.
aici e ca si la ulei: fiecare cu ce il doare...
cosminphotog
QUOTE(Johnny78 @ 24 Jul 2008, 21:07)
s-o vezi pe a mea pe benzina ce zboara...smile.gif smile.gif smile.gif
nu ma chinui acum sa lamuresc pe nimeni de performante versus consum si etc.
aici e ca si la ulei: fiecare cu ce il doare...
*


Asa e, fiecare cu ce-l doare. Nu ma deranjeaza ca ma duce in conditii super cu 100 cp si nu cu 113 sau cat are ea pe benzina. Ma intereseaza spatiul ei mare, confortul (putine masini am avut in care sa nu ma doara spatele la drum lung), climatronicul e important (am copil mic si pe vremea asta nu as merge nici fara, dar nici cu AC clasic), senzatia de siguranta pe care mi-o imprima masina asta e super. Nu fac liniute la semafor, am trecut de varsta asta, dar iti garantez ca la drum lung nu-mi stau multe "masini cu cercuri" in fata smile.gif Viteza ei de croaziera e 120-130, nu exagerez, dar o tin destul de constant, lucru care ma ajuta mult la media orara... Ideea e ca nu trag de ea, protejez motorul, astfel ca sper sa ma bucur de ea cati mai multi km, chiar daca e pe gaz.
In conditiile astea, la drum lung, fac un kilometru cu circa 0,2 RON. Oare merita? Eu zic ca da smile.gif
Johnny78
e bine.
nici eu nu fac linute cu ea, pentru simplul fapt ca nu e facuta sa faci liniute cu ea.
si viteza mea de croaziera tot pe acolo sta (95 in localitate maxim si 135-140 afara).
avantajul pe care il ai tu este faptul ca instalatia este de-o seama cu masina.
in topicul asta, s-a plecat de la ideea montarii unei instalatii de GPL pe o masina care deja avea niste kilometri (destul de multi)
orice i-am face motorului, calamina tot se depune iar explozia gazului o disloca de unde s-a depus. Daca tot e dislocata, intr-un final va ajunge la cilindri, pistoane, segmenti, supape etc
Intr-un numar al unei reviste frantuzesti de profil, datand din 1995, se punea problema montajului unei instalatii de GPL pe un motor cu mai mult de 100k KM rulati. Sfatul specialistilor care MONTAU instalatia era: un mare NU, tocmai din cauza calaminei.
De aceea refuz cu incapatanare sa montez GPL pe masina. Are deja 60k km dupa ultima reparatie capitala si merge prea frumos.
cosminphotog
Hehe, mare dreptate ai aici, nici nu m-am gandit din punctul asta de vedere, sa stii. Cumva chiar te intelesesem gresit cand ziceai in alt post de calamina respectiva. Interesanta abordare, gazul in sine nu face depuneri mari de calamina, dar le dizloca pe cele depuse de benzina inainte...
Pe de alta parte, nu incercam sa te conving sa convertesti acum la gaz, dar daca mai sunt si alti lagunisti gazosi pe-aici, poate mai schimbam o parere, o maslina, o grisina...
Johnny78
nici eu nu incerc sa te convertesc la benzina.
poti face un efort si sa ii faci un plin plus o doza de cleaner Liqui Moly si ai injectoare functionale. Daca nici asa nu vrea, va trebui sa le schimbi.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.