Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Schimbare lamela strgatoare - model facelift
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Megane > Megane II > Tutoriale
SANDRINO
Tutorial schimbare lamela cauciuc - stergatoare model nou - facelift

1 . Se cumpara 2 stergatoare tip lamela - eu am ales un model care avea si grafit si mizeria a fost mai mare.
2. Pe stergatoarele originale exista niste "clipsuri" de prindere din plastic ( din cate imi aduc aminte acestea exista doar la stergatorul mare) . Se scot cu atentie pentru ca vor fi refolosite. Cu un cutter se taie lamela de cauciuc veche si se scoate in asa fel incat sa nu ramana resturi de cauciuc ( mai ales in dreptul sistemului de prindere nituit) . Dupa aceasta cele 2 lamele de otel vor fi "eliberate". Daca se reuseste scoaterea "dopurilor" de plastic de la capete este indicata refolosirea lor pentru a pastra "originalitatea". La mine unul a fost spart si s-au potrivit "dopurile' de la stergatoarele noi. Depinde daca gasiti acelasi model. Daca mai vad pe undeva o sa anunt si "marca".
3. La stergatoarele cumparate se rupe cu un patent sistemul de prindere care este din plastic pentru a elibera lamela de cauciuc dintre lamelele de otel. Se trage usor lamela de cauciuc pentru a elibera capetele din plastic ( cele care ar putea fi refolosite). Nu am reusit sa aplic sistemul de prindere original dupa indepartarea sistemul de plastic de la stergatoarele noi deoarece lamelele de otel au niste tesituri si merg numai impreuna
4. Se fixeaza noua lamela de cauciuc intre lamelele de otel originale si se introuc capetele de plastic.
5. Se fixeaza ansamblul in sistemul de prindere nituit (original) . Cu 2 patente se strang lamelele de otel ( in plan vertical - sper sa intelegeti la ce ma refer) pina cand intra in sistemul de prindere nituit.
6. Pe stregatorul lung , la jumatatea distantei dintre cap si sistemul de prindere se fixeaza cele 2 "clipsuri" originale.
jaxx1904
am vazut la Carrefour doar cauciucul care este in contact cu geamul. ala oare cum se monteaza ? se poate monta pe lamela deja existenta sau trebuie neaparat cumparate lamele potrivite pt M2?
SorinCT
Ma gandeam si eu acum sa imi schimb stergatoarele. Pare complicat sa schimbi doar cauciucul.. dar nici nu vreau sa dau 200 ron pe stergatoare.
alexjackal
din cate inteleg eu chiar asta explica omul asta cum sa schimbi lamelele doar.....insa niste poze ar fi foarte bune
andreiani
Super simplu...cel mai mult m-am chinuit sa scot sistemul de prindere de la stergatoarele noi (cumparate din carrefour - 7 lei bucata biggrin.gif )...problema e ca noile stergatoare nu stau fix si din acest motiv sterg foarte prost si fac si foarte multa galagie...dar pentru pretul lor sunt super ok... biggrin.gif
SorinCT
QUOTE(andreiani @ 8 Sep 2009, 13:18)
Super simplu...cel mai mult m-am chinuit sa scot sistemul de prindere de la stergatoarele noi (cumparate din carrefour - 7 lei bucata  biggrin.gif )...problema e ca noile stergatoare nu stau fix si din acest motiv sterg foarte prost si fac si foarte multa galagie...dar pentru pretul lor sunt super ok... biggrin.gif
*


Pai stai putin, tu de ce ti le-ai mai schimbat daca astea noi fac galagie si nu sterg deloc bine?
andreiani
Scuzele mele...sterg doar prost (cuvantul foarte nu trebuia folosit)...oricum sterg mai bine decat cele originale care le avea masina cand am cumparat-o...si repet...pentru cat au costat sunt ok...poate pe viitor ma voi indura sa dau 150 ron pe un set de stergatoare de la Bosch sau Valeo... biggrin.gif
Blanca
Am reusit si eu dupa un an de chin cu stergatoarele originale,aproape coapte de vreme, sa montez in locul lamelelor vechi doua lamele noi luate din Carrefour. Am aplicat metoda Sandrino si mi-a reusit cu brio.Sterg bine, sunt fixe si nu fac zgomot. Sa vedem acum cat timp.Au costat impreuna 12lei iar montajul lor a durat cca 30min.Cele originale costa totusi prea mult dar este adevarat sunt rezistente: pe mine m-au tinut 2 ani .
bonzai
Cum se dau jos cele originale la facelift? Am vazut o clema in partea de jos, am tras de ea, dar tot nu iese stergatorul dupa brat.

EDIT: Hai ca am rezolvat, am tras mai tare smile.gif
SorinCT
Schimbat si eu stergatoarele la megane. De fapt mi-am luat doar benzile de cauciuc si le-am fixat acolo cu niste cleme metalice care erau deja la capete. Cele vechi se scot cu o lama smile.gif
Toata afacerea 2 RON + maini murdare. Acum sterge ca nou si zic eu ca merita sa le schimb si lunar daca mi se strica, dar nu prea cred.
spy_oh_joy1389
am invatat si eu cum se scot. o sa trec prin carrefour sa cumpar lamele de flat blade daca oi gasi si dupa aia poate fac niste poze.

mi-am rupt clema de la stergatorul din dreapta, cea care trebuie trasa ca dupa aia sa poti scoate stergatorul. exista vre-un risc daca o pun la loc asa? mi-am pus oricum altul la care am schimbat lamela(cel cu care a venit masina), dar astalalt e mai nou si sterge mai bine decat cel la care am inlocuit cauciucul.
spy_oh_joy1389
am schimbat acuma la un stergator, de incercare pe cel lung cu o lamela noua.
am schimbat-o pe cel scurt cu una nefolosita deloc si a stat un an in portbagaj, si stergea binsor la intoarcere dar nu la dus.

m-am folosit de indicatiile lui sandrino, foarte utile!

la stergatorul vechi, daca nu mai vrei deloc lamela aia, o tai cu un cutter din varf, pe o parte, iar cealalta se va jupui foarte usor si va elibera capacelele din capat(1 - 2)

mentionez ca pusesem niste lamele de stergatoare normale ca sa exersez.

de asemenea se vor elibera clipsurile de pe jumatati la cel lung.

la stergatorul nou se observa pe ce parte este creasta stergatorului de deasupra. ea trebuie sa fie pe dreapta ca sa fie aerodinamica( 3 ). la stergatorul nou se trage cu patentul de capacelele din capat ( 4 ). Se rup cu un cleste clemele de prindere ale manecii(si cu una e bine), nu stiu cum sa ii zic( 5-6 )

se scoate lamela de cauciuc dintre cele de metal ( 7-8 ). eu uitasem ce marime e cel mare la megane si cel mic, asa ca am luat 2 de 26 cm parca cu 10 lei din real. am taiat sa fie cam cu 2-3 cm mai scurta lamela de cauciuc pe fiecare capat fata de cele de metal.

se fixeaza lamelele de metal pe ultimul canal al celei de cauciuc, aveti grija sa puneti acea creasta pe partea concava a lamelelor de metal( 9 ). Fixarea lamelelor pe cea de cauciuc impreuna cu fixarea capacelelor va fi cea mai grea parte.

dupa ce ati pus capacele trebuie sa ordonati creasta astfel incat sa aiba curbura spre dreapta fata de manusa( 10 ).

Ca sa bagati lamelele in manusa e mai greu pentru ca o sa aiba o grosime mai lata decat a sinei pe care se baga. pentru asta se strang cu un patent cele doua lamele de metal astfel incat sa poata fi fortate in sina. Se gliseaza mai intai pe o sina, si dupa aceea se strange ca sa poata fi bagata( 11 ). ideal ar fi sa fie strans cu 2 clesti ca sa se stranga uniform, astfel cum am facut eu am riscat sa imi scape totul, dar va trebuie ajutorul cuiva.

cele doua clipsuri de pe jumatati se pot pune la sfarsit, sunt destul de elastice si trebuie sa aveti grija astfel incat creasta sa nu fie incalecata.

maine le voi incerca sa vad cum se strang.

rog pe cineva daca poate sa imi aranjeze pozele in interiorul textului ca sa fie mai usor de urmarit, deoarece nu stiu cum se face.
SANDRINO
Dupa mai bine de 1 an intru in acest tutorial si vad ca informatiile mele v-au fost folositoare. Ma bucur daca v-au ajutat, si, felicitari colegilor care au perfectionat tehnica si au venit cu poze.
spy_oh_joy1389
am uitat sa spun ca lamela veche poate fi taiata numai daca nu puteti scoate capacelele din capat, dar daca strangeti cu patentul bucatile de otel, cred ca ies mai usor capacelele. sau puteti chiar sa trageti cu patentul de ele, dar e mai riscant.

sper sa gasiti voi modelul potrivit de lamele de cauciuc pentru ca eu nu am gasit unul bun.
mihai_tomaro
lucru tziganesc. cele cumparate cu 4 ron sunt mult mai subtiri, si nu este deloc stabil noul angrenaj. trebuie musai sa gasesti bucata de cauciuc identica cu cea originala. asta e cheia! fara asta nu faci decat sa carpesti...stie cineva de unde putem lua cauciucul identic cu cel original?
spy_oh_joy1389
Alea de le-am luat eu erau vreo 12-15 lei bucata si intrau foarte bine intre lamelele de metal. Am dat si de altele mai subtiri.
mihai_tomaro
aha...deci se gasesc...merci, o sa mai caut. mai tremura nasol la stergere?
spy_oh_joy1389
Depinde de lamela. Am auzit de bine de niste lamele flat-blade facute de Carrefour dar n-am luat pana acum. Am folosit o lamela de la Real si scartaia mai discret la inceput dar isi revenise si nu stergea chiar bine dar era mai bine decat cel vechi. L-am folosit din aprilie anul trecut pana acum 2 luni pe Clio. E o loterie cu stergatoarele astea...
dorriinn
am folosit si eu metodele de mai sus si a mers perfect...maxim 10 minute. stergator am cumparat unul din carrefour ambalaj gri pe la 9 lei.
Sandokan85
Pentru cei care vor si video cum se pot schimba cauciucul de la stergatoare:




Bafta multa
Siguro
am incercat si eu sa schimb lamelele (am cumparat ceva din cora la 5 lei insa erau subtiri si de proasta calitate -firma ro group). eu unul nu am reusit. daca poate spune cineva ce tip de lamele a cumparat si de unde. eu ma gandeam la un stergator normal si sa ii scot lamela - lamela ce pare mai rezistenta decat asa zisele refiluri. daca a mai incercat cineva cu lamele (eventual marca winny biggrin.gif ). multumesc anticipat.
Tisoza
QUOTE(Siguro @ 25 Apr 2012, 17:45)
am incercat si eu sa schimb lamelele (am cumparat ceva din cora la 5 lei insa erau subtiri si de proasta calitate -firma ro group). eu unul nu am reusit. daca poate spune cineva ce tip de lamele a cumparat si de unde. eu ma gandeam la un stergator normal si sa ii scot lamela - lamela ce pare mai rezistenta decat asa zisele refiluri. daca a mai incercat cineva cu lamele (eventual marca winny biggrin.gif ). multumesc anticipat.
*




chiar, acum ca s-a redeschis subiectul, pe unde ati mai gasit niste lamele care sa le pot folosi pentru "refill", pentru ca din ce am cautat in ultimul timp nu am reusit sa gasesc nimic de folosinta...
danvizi
QUOTE(bonzai @ 13 Sep 2009, 11:29)
Cum se dau jos cele originale la facelift? Am vazut o clema in partea de jos, am tras de ea, dar tot nu iese stergatorul dupa brat.

EDIT: Hai ca am rezolvat, am tras mai tare smile.gif
*



Cum se da jos stergatorul pana la urma?
Are o clema in partea de jos da le mine e cam dura. Am apasat de eu si nu se misca deloc stergatorul, mi-e sa nu-l rup. Cum se face mai exact. Un tutorial sau un link ar fi excelent. Multumesc.
soare_body
Nu se apasa pe clema, ci se trage de ea "in jos", dar cu o oarecare grija sa nu o rupi si apoi tragi (se poate intampla sa iasa foarte foarte greu, proceed with caution & pacience).

A gasit cineva un tip potrivit de lamele refill, cum sunt acelea din videoclip? Eu am doua seturi la care trebuie schimbate lamelele dar nu stiu catre ce sa ma orientez, ochiometric nimic nu pare adecvat.
soare_body
Fugiti la Carrefour si cumparati stergatoare Procar aero (ambalaj gri). Identic cu Valeo, difera doar mecanismul de prindere si faptul ca nu gasiti dimensiunea de 45cm si va trebui sa va apucati sa scurtati lamela de cauciuc si sa interschimbati lamele de otel. La cel de 60cm este mai simplu, doar am schimbat mecanismele intre ele, fara sa le mai desfac. Plasticele din capetele stergatoarelor sunt compatibile, la fel si clemele de fixare a lamelelor.


Durata operatie: 10min.
Pret: 6,9lei/buc - orice dimensiune.

Am schimbat doua seturi diferite, se potrivesc perfect, sterg perfect deocamdata.

Metoda cea mai usoara este sa apasati lamelele de otel, progresiv si cu incredere, cu un patent pana ce lamelele se vor "forfeca". Cauciucul nu va fi taiat in ciuda forfecarii (de unde si ghilimelele). Mecanismul se poate elibera cu mana, fara a avea nevoie de surubelnite si alte nebunii precum in videoclip. La remontarea mecanismului, daca nu reusiti doar cu mana, utilizati iarasi patentul.

Succes!
danvizi
QUOTE(soare_body @ 9 Jul 2012, 12:42)
Fugiti la Carrefour si cumparati stergatoare Procar aero (ambalaj gri). Identic cu Valeo, difera doar mecanismul de prindere si faptul ca nu gasiti dimensiunea de 45cm si va trebui sa va apucati sa scurtati lamela de cauciuc si sa interschimbati lamele de otel. La cel de 60cm este mai simplu, doar am schimbat mecanismele intre ele, fara sa le mai desfac. Plasticele din capetele stergatoarelor sunt compatibile, la fel si clemele de fixare a lamelelor.
Durata operatie: 10min.
Pret: 6,9lei/buc - orice dimensiune.

Am schimbat doua seturi diferite, se potrivesc perfect, sterg perfect deocamdata.

Metoda cea mai usoara este sa apasati lamelele de otel, progresiv si cu incredere, cu un patent pana ce lamelele se vor "forfeca". Cauciucul nu va fi taiat in ciuda forfecarii (de unde si ghilimelele). Mecanismul se poate elibera cu mana, fara a avea nevoie de surubelnite si alte nebunii precum in videoclip. La remontarea mecanismului, daca nu reusiti doar cu mana, utilizati iarasi patentul.

Succes!
*



La cele Pro Car Aero sectiunea este identica cu cele originale??? Sau sunt fara aparatoarea de sus?
In alta parte nu se gasesc?
soare_body
Da, este la fel in sectiune. Partea de sus si lamela propriu zisa sunt un intreg, ca si la valeo. Ale mele scartaie deja..deci nu sunt asa calitative..dar depinde si cum ai norocul. O sa vad daca mai gasesc si altceva si va tin la curent.

PS: am gasit si de 45cm intre timp, tot procar aero.
danvizi
Azi am gasit si eu modelul respectiv. Exista in Auchan si in Real in Craiova, dar ar trebui sa aiba in toata reteaua. Preturi intre 8 si 10 lei bucata. Lama este identica 100% cu originalul. Sterge impecabil si fara zgomot. Sa vedem cat tine. La banii astia prefer sa le schimb si de 2 ori pe an si tot iesi mai ieftin. Am refolosit sistemul de prindere de pe cel original (are tapla unde vin fixate lamelele din metal).
Ramane sa vedem fiabilitatea. numai bine.
valisoara
Dragilor, cand am vrut sa scot lamelele vechi, am rupt clema de la una. Deci, cumparand si eu Procar Aero, acum tb sa le pun cu tot cu sistemul de prindere. Dar nu merge, cel putin eu nu m-am priceput. Poate cineva sa puna aici un tutorial cum sa prind acele lamele Procar? Pe ambalaj sunt niste desene dar care fac referire la tijele curbate la capat, pe cand al meu Megane 2 are tije drepte la capat.

Multumesc,
Nasu
QUOTE(valisoara @ 13 Jan 2013, 17:56)
Dragilor, cand am vrut sa scot lamelele vechi, am rupt clema de la una. Deci, cumparand si eu Procar Aero, acum tb sa le pun cu tot cu sistemul de prindere. Dar nu merge, cel putin eu nu m-am priceput. Poate cineva sa puna aici un tutorial cum sa prind acele lamele Procar? Pe ambalaj sunt niste desene dar care fac referire la tijele curbate la capat, pe cand al meu Megane 2 are tije drepte la capat.

Multumesc,
*




Si eu am rupt clemele incercand sa scot lamele. Aveti idee cum mai pot fi scoase lamele acum?
racov
Dragi colegi de suferinta cu model face-lift, dupa lungi frustrari privind forma bratelor de stergator la draga noastra masina, cu schimbat motoflecsi la lamele, etc, m-am hotarat sa schimb bratele cu unele tip Megane 2.1, indoite la capat.
Pereche originala de la Reno = 500 lei.
Solutie propusa:
luat stergatoare de la dezmembrari cu cap indoit, taiat capul la ale mele si sudat capul de la alea sh. Recomand din toata inima.
Stergatoare sh = 50 lei
spray negru mat = 15 lei
manopera = de placere
Pozele vorbesc de la sine. Iata rezultatul.
VyRuZ
Rezolvat și eu tot cu Procar. Am cumpărat două bucăți de 70 de cm (Carrefour Grand Arena, Berceni, 5.5 Lei/bucată) și am schimbat lamelele celor originale cu lamelele ăstora. Sunt, într-adevăr, identice. Operațiunea, cu tot cu tăiere, măsurare etc. a durat cam 20 de minute pt. ambele ștergătoare.
Am mai cumpărat acum un set de două, de data asta perfect la lungime, căruia îi voi înlocui doar mecanismele cu cele originale, la următoarea schimbare. Mi se pare că-s cam moarte lamelele originale de oțel și ar merita schimbate și ele.
Șterg bine momentan, deși cel din dreapta mai scârțâie ocazional. Am să-mi iau și un set de Valeo la vară și am să le țin pe astea ca rezervă.
shoggy
Si eu subscriu la ruptura clemei aceleia, la segmentul mic din fata pasagerului. Cred ca am epuizat toate injuriile existente in vocabularul limbii romane,chiar daca l-am migalit cu atentie. Chiar nu ne poate lamurii nimeni ce este de facut? Se poate si cu o improvitatie? Trebuie neaparat schimbat tot ansamblul? Multumesc in numele tuturor celor care au reusit isprava asta. sad.gif
shoggy
Si eu am reusit sa le rup,indiferent cu cata atentie am lucrat. Cum mai poate fi scos cel din dreptul pasagerului? De fapt cum se trage de clemaaceea ca sa nu o deteriorezi? In ce sens?
mannick
Folositor post, multumiri autorului. Mi-am schimbat si eu lamelele de cauciuc cu cele Procar. Intr-adevar, stergatoarele vechi au iesit mai greu, de inteles, pentru ca erau intepenite acolo de 6 ani! Se apasa usor din laterale pe clemele cu rizuri pe ele si se trag usor in jos, in acelasi timp se trage de stergator coaxial cu suportul metalic. Se misca usor si se trage, pana cand se simte ca incepe sa alunece, apoi lamela va glisa la o tractiune hotarata smile.gif.
Nu-mi vine sa cred ca poti avea stergatoare noi pentru doar 14 ron! Bine, probabil nu vor tine cat cele vechi, dar de sters, sterg foarte bine. La pretul asta, as fi multumit si cu 6 luni.
claussit
Am cumparat brate stergatoare de la dezmembrari pentru megane 2.1 si le-am montat asa cum erau pe megane 2.2 . Merge perfect fara nici o alta modificare si poti cumpara orice stergatoare vrei .
dumo79
salutare!

am si eu o problema legata de lamela stergatoare:

de la achizitionarea masinii (02.2013) pana in prezent am schimbat 2 seturi de stergatoare (alca si bosch) cu aceeasi problema: stergatorul dreapta scoate un scartait indiferent daca este apa pe parbriz sau nu+urme pe parbriz.
Prin urmare, m-am decis sa iau un set mai scump (champions) care, dupa 2 zile de la utilizare are aceeasi problema la stergatorul din dreapta!
Ce solutie as putea gasi pentru a rezolva problema!?

cu stima!
nonic
Incearca sa mai strangi arcul de la brat.
dumo79
multumesc de sugestie!
am apucat sa ma uit la arc si mi se pare imposibil de strans. adica...mecanismul nu-mi ofera nicio posibilitate de strans.
sper sa ma insel!
astept, va rog, niste sugestii.
multumesc
MirceaVio
QUOTE(soare_body @ 2 Jul 2012, 15:36)
Nu se apasa pe clema, ci se trage de ea "in jos", dar cu o oarecare grija sa nu o rupi si apoi tragi (se poate intampla sa iasa foarte foarte greu, proceed with caution & pacience).
*



Imi poate explica cineva mai detaliat cum "Dumnezo" se trage de chestia aia de la mecanismul de prindere? Ca nu reusesc nicicum...
MirceaVio
Am reusit in sfarsit sa schimb si eu stergatoarele icon_mrgreen.gif cu niste de-astea de mai jos(Aero flat, din Auchan la 7 lei bucata). Am taiat cauciucul de la cele originale ca sa pot sa le scot din clemele de la sistemul de prindere. Cele noi le-am scos rupand sistemul de prindere cu grija sa nu deteriorez cuciucul, si lamelele (tot ansamblul: cauciuc + lamelele de otel + clipsuri) le-am pus in locul celor vechi. Am strans putin cu un patent ca sa le pot introduce in locul lor si gata. Taieturile ce vin exact in centrul lamelei, pentru fixare, sunt exact la fel ca la cele originale. Durata efectiva a operatiunii: 10 minute. Munca de cercetare: juma de ora. biggrin.gif
colorix
buna treaba
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.