ficusx
14 Mar 2008, 11:51
Buna ziua.Am descoperit de vreo cateva zile un huruit la masina atunci cand vreau sa schimb maneta in marsalier si sa parchez,se aude un huruit cam taricel,se aude destul de bine de parca ar fi de la ambreiaj,mai ales atunci cand ridic picioru de pe ambreiaj,ca sa fac parcarea.Acest huruit mi sa auzit si azi cand am vrut sa dau cu spatele in rampa si ma cam speriat zgomotul produs.De la ce sa fie oare? Am doar 3400 de km si disper cand aud ca face asa masina,doar nu e dacie.Va rog sa ma lamuriti,inainte de a ajunge la service cu ea,ca sa nu ma abureasca aia de acolo.Multumesc frumos si astept raspunsurile voastre.
wolfin
14 Mar 2008, 12:00
cred ca sunt 2 posibilitati.
1. erai inca in miscare (in sens opus adica in fata)-foloseste frana de mana in rampa-nu este o rusine
eu o folosesc
2. ambreajul cupleaza prea jos.
cum intra in treapta 1. usor sau mai greu?
Codrin-Bacau
14 Mar 2008, 12:09
Zgomotul se aude mereu ...sau aleator..?
ficusx
14 Mar 2008, 12:12
Wolfin-intra usor in toate vitezele nu am probleme masina merge bine,dar cateodata,deci nu intotdeauna se aude acel huruit.Deci numai cand dau cu spatele.
wolfin
14 Mar 2008, 12:38
cremaliera sa fie problema.
sper sa nu spun prostii
Cremaliera nu e de la directie?
wolfin
14 Mar 2008, 13:50
nu stiu, eu vb despre tija de sub schimbatorul de viteza sa nu fie lovita/deplasata-stiu ca face urtat in marchariere ambreajul din cauza ei.
cmandrei unde esti.........???
off topic
PS Abu inca ma uit dupa cotiere
ficusx
14 Mar 2008, 13:53
Bine,multumesc oricum,am sa vad la service ca e in garantie.Pa
TRANCA
14 Mar 2008, 21:09
Poate un ferodou desprins de pe sabot frana spate...
Acest lucru e normal pentru ca marsarierul nu e sincronizat asa cum sint toate celelalte trepte de viteza. De obicei se intimpla numai atunci cind masina se mai misca chiar si foarte putin aproape insesizabil in fata si mai ales cind schimbi rapid din a I-a in marsarier.
Incearca urmatorul test: opreste complet, astapta o secunda dupa aceea si apoi baga in marsarier, daca nu mai face hiriitul acela inseamna ca nu e nici o problema.
ficusx
15 Mar 2008, 09:58
multumesc,oricum ma duc cu ea in service sa vad ce are.Va multumesc la toti.
cata70
15 Mar 2008, 18:38
Incearca, pana sa pleci in service,sa faci asa cum a precizat ''crn'' !...La clio mi s-a intamplat si credeam si eu ca masina are vreo problema.Daca e asa,scutesti drumul inutil la service.Bafta!
ficusx
16 Mar 2008, 10:02
Am inteles cata 70.Asa am facut,nu am mai auzit.
wolfin
16 Mar 2008, 14:00
QUOTE(wolfin @ 14 Mar 2008, 12:00)
cred ca sunt 2 posibilitati.
1. erai inca in miscare (in sens opus adica in fata)-foloseste frana de mana in rampa-nu este o rusine
eu o folosesc
2. ambreajul cupleaza prea jos.
cum intra in treapta 1. usor sau mai greu?
ienupar
17 Mar 2008, 17:10
Verificat si testat. Daca Vrei sa cuplezi in marche-arriere in timp ce inca se mai deplaseaza in fata, face zgomot foarte urat. Pentru parcari fara emotii, asteptati pana s-a oprit complet masina si cuplati viteza
adyx06
17 Mar 2008, 23:21
salut! nu am vrut sa mai deschid un topic si acesta mi s-a parut oarecum apropiat asa ca am sa postez aici. am o problema similara cu initiatorul topicului dar la mine se aude haraitul in treapta aII-a si a III-a si doar intre 2000-2500 rpm. zgomotul acesta il mai facea asta iarna la rece dar dupa ce se incalzea motorul disparea. mentionez ca doar ce i-am schimbat uleiul si filtrele la 45000Km.
credeti ca e cazul sa intru in panica sau zgomotul va dispare de la sine?
wolfin
18 Mar 2008, 12:47
este cu totul diferit fata de marcheariere. aici este posibil sa fie c.v sau ambreajul cu mici probleme.
revin la intrebarea intra greu in treapta. I?
adyx06
18 Mar 2008, 15:45
intra normal in toate treptele de viteza. haraitul se aude si daca nu e bagata in viteze si accelerez, dupa cum spuneam mai sus, cam de pe la 2000(hai 1800) la 2500 rpm, mai sus dispare...
wolfin
18 Mar 2008, 16:20
sa nu fie cureaua de distributie/accesorii
. ridica capota si vezi de unde se aude zgomotul exact.
sper sa nu te alarmez.
adyx06
18 Mar 2008, 19:26
revin cu un update, zgomotul se aude din partea dreapta a masinii (la pasager)...
sa fie ceva pe la distributie???? are doar 45000Km, e cam devreme..
a mai avut cineva problema asta? pls!
SorinV
18 Mar 2008, 23:56
OFFTOPIC
@wolfin: ai 6 replyuri in topicul asta si toate sunt absolut pe dinafara. Trimiti lumea la pepeni. Nu vrei sa iti cumpar o cola si niste seminte ca vad ca sportul asta cu bagatul in seama s-a prins bine de tine! Nu am nimic cu tine dar daca nu stii exact ce se intampla sau nu ai problema sau nu ai avut-o nu crezi ca e mai usor sa nu postezi la ghici?!
wolfin
19 Mar 2008, 09:35
ai dreptate. dar decat 5 posturi au fost pe langa, primul fiind corect. cola nu beau si seminte nu mananc. mersi
ce poti sa faci -decat sa dai cu presupusul, cand nu ai decat un zgomot dintr-o zona a masinii.
este ultima interventie in acest topic. acum sunt 6 rep.offtopic
adyx06
19 Mar 2008, 18:07
totusi... nu stie nimeni?
pe scurt : de pe la 1800 la 2500rpm apare un harait (ca si cum ai plimba un plastic pe un gard - oarecum), mi se pare mie ca ar fi cam din partea dreapta a masinii (la pasager). masina are 45000Km si recent i-am schimbat uleiul si filtrele.
pls help
cmandrei
19 Mar 2008, 18:18
@adyx06 ... e destul de greu sa ne dam cu presupusul despre ce ar putea fi (sau nu) ... poti face cumva o inregistrare audio a zgomotului de care spui tu ?
ienupar
19 Mar 2008, 21:21
doar intre 1800 si 2500? Peste 2500 dispare, sau cum?
adyx06
19 Mar 2008, 21:59
da, peste 2500 dispare haraitul...
voi incerca sa pun un fisier audio cu haraitul cu pricina. am senzatia ca se amplifica pe zi ce trece, sau poate e doar obsesia.
adyx06
22 Mar 2008, 19:21
revin cu inregistrarea, imi cer scuze, am intarziat putin dar n-am prea avut timp ...
nu prea sunt foarte relevante inregistrarile, mai apar distorsionari din diverse surse dar sper sa se inteleaga ceva
asadar, daca se intelege din fisierul video haraitul apare cam de pe la 1800 si dispare dupa 2500 rpm si pare sa vina din partea dreapta.
inregistrarea audio e facuta afara din masina.
multumesc pentru posibilele raspunsuri
TRANCA
22 Mar 2008, 20:00
Se aude daca masina sta pe loc si turezi motorul?
Daca da:
Poate fi fulia la alternator sau pompa de apa...oricum urgent trebuie sa ajungi la un service sau un mecanic cel putin...sa dea cureaua de anexe jos si sa vada daca se mai aude apoi sau nu!...
adyx06
23 Mar 2008, 11:04
da, haraitul se aude si cand stau pe loc si turez motorul...
am sa iau legatura cu un mecanic sa vedem ce e de facut
ficusx
27 Mar 2008, 16:29
Salutare fratilor.Am fost tocmai azi la service cu masina,dupa cum stiti haraia ceva in fata la motor,cand am ajuns la ei,sec.....masina nu mai facea nimic,nici un zgomot.Mia zis cineva de acolo ca s-au aranjat mai bine piesele;a fost ridicata pe elevator si nu au observat nimic.In concluzie masina merge bine.
Aveti grija la drum baieti,nu mergeti tare.Noroc.Sa auzim de bine.
adyx06
27 Mar 2008, 20:00
e ca la dentist, cand te asezi pe scaun nu te mai doare nimic...
exact asta am patit si eu azi. cand am ajuns la service nu se mai auzea nimic. mecanicul mi-a spus ca masina nu are nimic, fulia de la alternator e ok (cica la alea cu capac din aluminiu apar probleme) iar la distributie nu are cum sa fie nimic la 46k km si ca oricum ar fi fost zgomote mai puternice daca erau probleme.
ma gandesc ca "s-or mai fi aranjat si la mine piesele" ca service Renault e la vreo 50 km de localitatea unde stau eu si poate la drum lung si viteze mai mari cine stie...
ramane de vazut ce urmeaza. toate cele bune!
Mai citisem pe aici de zgomotul asta.
Eu il am pe la 2500 de ture un zgomot metalic.
Credeam ca e de la scut sau toba dar scrisese cineva ca este o piesa metalica care sta pe un furtun, este pe un alt topic.
O sa intreb la revizie , sper sa dau peste cineva mai inteligent acolo ...
crisolro
11 May 2008, 23:08
apropo de harait marsarier ... am observat prin iarna si am asociat intamplarea cu perioadele umede, periade in care nu am miscat masina - poate m-am inselat si a fost doar intamplarea sa se suprapuna problema cu vremea ... a mai facut de cateva ori, chiar zilele astea
asdar, la marsarier, se pare ca doar cand dau in spatele si e rampa (masina trebuie sa urce cu spatele) se aude un harait ... este clar leagata de ambreiaj+marsarier ... nu este caraiala de la bagat in marsarier , sunetul apare dupa, la rularea cu spatele in rampa ... pot aprecia sunetul ca fiind o haraiala apropiata zgomotului unei curele care patineaza, polistiren frecat pe geam (asta dusa comparatia la extrem). ceva de genul asta
faza e ca l-am auzit doar cand a fost vorba de "sarcina" mai mare ... marsarier in panta (mers cu spatele in rampa), unde e clar fortat ambreiajul, discul mai mult
o explicatie? vreo posibilitate sa fie ferodou, umezeala pe la ferodou etc. ... nu ca m-as pricepe, da' stiu ca exista un "ferodou" la ambreiaj care mai si pute daca-l fortezi
nu ma ingrijoreaza sincer, dar chiar sunt curios ...
o explicatie corecta?
multumesc
crisolro
14 May 2008, 16:58
nimeni? nimic?
azi am urcat-o cu spatele pe o mica panta (locul de parcare de fapt e putin inclinat si are si o mica bordurica) ... deci s-a fortat putin .... s-a auzit haraiala
dupa garare, am deschis capota si bagand capul la motor am sesizat si un miros ciudat ... plastic, cauciuc ars ... as zice ferodou da' mi-e ca gresesc nepricepandu-ma prea mult dar mai cunoscand una-alta
masina are 9000 km, am permis de vreo 12 ani si nu vreau sa aud ca nu stiu sa folosesc ambreiajul ... nici dacia condusa de mine n-a avut probleme cu ambreiajul
masina o conduc EXCLUSIV eu si recunosc ca folosesc frana de motor destul de des; asta solicita ambreiajul ... dar totusi!
asdar, are cineva o parere?
Ambreiajul, chiar daca ai condus de 12 ani, altceva nu e .
Daca nu este miros de cauciuc ars( cam greu in marsarier) este ambreiajul.
Fac pariu cu tine .
Si ai grija cu frana de motor, cred ca motorul ala te cam injura.
crisolro
14 May 2008, 19:52
nici o masina condusa de mine in cei 12 ani nu a avut nici cea mai mica problema la ambreiaj ... nici macar cea pe care am condus-o un an cu semn de incepator si apoi fara
adica, hai sa presupunem ca sunt prost sofer si nu stiu sa calc ambreiajul dar EXCLUD varianta ca am mers cu piciorul pe ambreiaj .... mai mult de 75% din cei 9000 km sunt facuti in afara localitatii (adica fataiala de oras) ... deci, din ce e ambreiajul ala daca s-a bulit asa repede? mamaliga?
@ryry: mirosul exista sub capota cand am ridicat-o!!!!
ok, sa zicem ca e de la ambreiaj (ca pe acolo banuiesc ca e) ... oare nu are legatura cu faptul ca tine ffff sus?
in plus, maine-poimaine vreau sa verific ceva ... nu mi se pare sa se fi auzit haraiala dupa mers mai indelungat, cand masina e "calda" ...
de ce doar in marsarier? sau asta e inceputul sfarsitului?
e in garantie, dar cu astia de la reno ... chiar is curios ce-or sa zica
ienupar
14 May 2008, 23:25
asteptam detalii. sunt curios ce zic baietii din service.
crisolro
16 May 2008, 11:03
inca nu am ajuns in service dar pot confirma ca "la cald" ... si uscat
... nu face!!! ... nu haraie!
nici de patinat nu patineaza ...
asadar trebuie sa o racesc inainte s-o prezint la mecanic si atunci (Murphy rules) probabil nu va face ... raspunsul presupus nu-l mai scriu
valeron_x
16 May 2008, 11:13
frana de motor e o chestie ok. adik e bine sa te obisnuiesti s-o folosesti, ca poate la clio nu-ti foloseste foarte mult ca nu e prea grea masina, dar la masini ceva mai mari si mai grele, gen toyota 4runner, chiar se impune
eu sunt de parere ca nu trebuie exagerat. Adica sa faci frana de motor in oras... hai sa nu mai exageram nu ? Aia se face pe serpentine etc... In oras ai frana de picior sau pe aia o ignoram ?
TRANCA
17 May 2008, 13:10
... nu-i exagerare, si se aplica la orice masina...chiar daca este mai usoara are eficienta mai mare!!!...si se poate folosi cu succes chiar si in oras, chiar si cand mergi in coloana... (nu bara la bara!)... cand stii sa o folosesti, frana de picior este o frana de "ajutor" mai mult ca sa te opresti...
valeron_x
17 May 2008, 13:22
e mult mai eficienta, eu asa zic. e buna si pt consum ca in frana de motor ti se taie alimentarea. contraindicatii nu stiu sa existe, desi dac bagi la 90km/h a doua s-ar putea sa omori un pic cutia, dar asta tine de scoala de soferi deja
scz pt offtopic
QUOTE(TRANCA @ 17 May 2008, 13:10)
... nu-i exagerare, si se aplica la orice masina...chiar daca este mai usoara are eficienta mai mare!!!...si se poate folosi cu succes chiar si in oras, chiar si cand mergi in coloana... (nu bara la bara!)... cand stii sa o folosesti, frana de picior este o frana de "ajutor" mai mult ca sa te opresti...
Nu sunt de acord deloc cu ce zici.
Frana de picior este fRana de ajutor ?
Hai ma fii serios din ce spui tu pe primul loc este frana de motor si apoi frana de picior fapt foarte FOARTE fals.
Nu imi zice tu ca la semafor tu bagi a 2 k sa te opresti si nu calci frana de picior ca te nu te cred.
Deci pe primul loc este cea de picior si pe locul 2 cea de motor si nu invers.
Locul celei de a doua este in panta abrupta nu in oras ...
Nu mai vreau sa continui aceasta discutie, ca o sa vorbim la nesfaRsit ...
TRANCA
18 May 2008, 16:39
...exact, trec succesiv in treapta inferioara pana la treapta a II-a, si pe final ajut cu frana de serviciu oprirea acum usoara a masinii..."ajutor" era scris in ghilimele, frana de ajutor este alta...daca nu poti tu, nu inseamna ca este imposibil pentru alcineva...in topicurile din urma vezi cum procedez si cu ce consum, plus beneficiile pentru motor si alte elemente...si mai ales placutele nu sunt nici la jumatate uzate (pe fata zic), si am 45000 km...The end!
1. pot foarte bine, stai linistit dar o folosesc doar pe drum lung de munte nu tot timpul
2. "topicurile din urma " poate sa insemne orice, da-mi un link ca sunt chiaR cuRios sa vad avantajele pentRu motoR
3. nr de km nu are nici o legatura cu uzura franei ci stilul de condus si mai ales tipul de drum.(daca tipul A merge in oras non-stop si pune frane la fiecare semafor, va folosi mai mult frana decat tipul B care face 1 milion de km pe autostrazi cu mai putine frane ...
revenind la titlul topicului, din ce am observat cauza este intra-adevar faptul ca masina inca se misca chiar foarte incet. pe loc nu apare acel harait .
TRANCA
22 May 2008, 18:03
Da am citit tot topicul, mersi.
Dar tot nu m-ai convins sa stii .
Fiecare cred ca are propriul stil, sunt chiar curios cand voi schimba eu placutele de frana ...
pepene
25 May 2008, 17:27
pentru cei cu harait intre anumite turatii.. verificati-va pe la toba. Alea haraie metalic daca e o imbinare desprinsa putin si doar la anumite turatii..
mai exact 2500-3000
La mine a facut in fata ceva la scut si nu a mai facut zgomotul ...
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.