Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Reparatie la mecanica de recirculare
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Megane > Megane II > Tutoriale
Pages: 1, 2
ctincristi
Introducere offtopic:

Postez acest tutorial in cinstea tuturor celor care au postat informatii utile pe acest site si fata de care, pana acum, am fost, in mare parte, un simplu burete de informatii. Acest tutorial este revansa mea fata de tot ce am aflat din acest site si de la cei care au postat.


Cum se manifesta problema:
la pornirea motorului si la activarea/dezactivarea recircularii se aude poc-poc-poc pentru aproximativ 6 secunde.
In ce consta problema:
un dinte din rotile de plastic ce transmit miscarea de la motorasul de recirculare la clapeta de inchidere/deschidere flux de aer este rupt si nu se mai realizeaza transmisia miscarii.
Alte beneficii:
daca ajungeti sa desfaceti piesa buclucasa puteti sa vedeti daca e de la vreo rotita de plastic, caz in care poate fi reparata, sau de la motoras stricat, caz in care cel putin ajungeti sa vedeti codul piesei, una alta.

Pasi:

A. desfaceti torpedoul (gasiti informatii aici)
B. cautati piesa din poza 2. montata undeva in partea de sus, in spatele portbagajului, prinsa cu trei suruburi de acelasi tip ca si cele folosite pentru prinderea torpedoului (va trebuie surubelnita/unealta cu cap stea, adica acel imbus care nu are laturi drepte, dar arata ca o stea); ca sa gasiti piesa, puteti folosi butonul de recirculare pentru a depista sursa zgomotelor;
C. desfaceti cele 3 suruburi si scoateti cu atentie mufa ce vine din partea de sus; apoi trageti de toata piesa in spre partea dreapta a masinii;

in poza:
1. piesa desfacuta, indicand rotita ce a trebuit reparata;
2. piesa inainte de a fi desfacuta; cele 3 sageti rosii arata unde a fost prinderea de restul masinii; pentru a desface piesa in doua, trebuie sa umblati cu grija la clemele indicate prin sageti verzi; in centrul pozei se vede partea mecanica ce transmite mai departe miscarea;
3. codul piesei, marca, dimensiunea;
4. rotita cu dintele rupt si cu marirea santului de catre mine (explic mai bine la 6.);
5. zona cu dintele rupt;
6. poza este facuta dupa ce am marit zona gaurita; initial, rotitei ii lipsea un dinte, acesta fiind rupt exact de pe linia verde; apoi, pentru a putea reface dintele, am procedat ca la stomatologie: am marit suprafata de contact pentru noul material, deci m-am indreptat spre centrul rotitei, gaurind cu cutitul si cu smirghel; nu folositi sarme incalzite deoarece vor slabi rezistenta plasticului din imprejurimi;
7. doua tipuri de produse bazate pe rasini pe care le-am cumparat; unul dintre ele nu a avut succes si celalalt a fost foarte bun; se bazeaza pe rasina epoxidica; initial, am cautat poxilina, dar nu am gasit;
8. se smirgheluiesc zonele de contact, se curata, se degreseaza cu apa si sapun sau cu acetona; se pregateste compusul A-B si se aplica incat sa umple complet spatiul dintre dintele din stanga si cel din dreapta; in acelasi timp, acest material se pune si pe laturile rotitei, pentru un contact si o rezistenta sporita; dupa ce se intareste complet (~ 10 minute) se prelucreaza cu lama/cutit/smirghel si se da forma dintelui original; in poza vedeti produsul finit (recuonsc ca se putea mai bine, la a doua rotita, daca va fi cazul, o sa imi iasa mult mai bine);
9. rotita in forma sa finala.

La montare, o sa vedeti ca sunt niste probleme de corelare a partii mecanice din aceasta piesa cu partea ce a ramas pe masina; cel mai bun sfat este sa montati piesa pe jumatati; adica sa montati pe masina mai intai partea de piesa ce tine rotitele (astfel pot fi mutate liber pentru a se potrivi) si apoi sa veniti si sa prindeti, prin apasare, partea cu motorasul; din acest moment, angrenajul nu mai poate fi miscat cu mana; puneti mufa, suruburile si bucurati-va de economia pe care ati facut-o.

Bafta.

[attachmentid=1627438530]
daniel4ro
sunt curios daca a tinut

a mai procedat cineva asa?
Solon
Eu o sa printez tot ce s-a scris si ma bag sa repar ca si la mine face la fel!
De vreo 2 luni am simptomele descrise!
daniel4ro
vezi ca pe tema asta s-a scris mult despre MeganeI, cu toate ca topicu e la Megane II
Solon
Ce treaba am eu cu Megane 1?
adrian mgn
din cate am vazut principiul de functionare e acelasi ... si din pacate vad ca nici rotita nu difera mult la Megane II fata de Classic.

daca dati rotita jos sfatul meu e sa o inlocuiti cu alta ( dezmembrari sau facuta de un prieten la strung sau noua - daca se gaseste) si spun asta pt. ca eu m-am incapatanat sa o repar (la Classic) de doua ori si in final tot nu a tinut asa ca am fost nevoit sa anulez recircularea ,ca nu am mai avut rabdarea necesara sa desfac totul si a treia oara.

cum spunea si Daniel4ro uitati-va un pic in tutorialul de la Megan I - nu sunt singurul care nu recomanda reparatiile gen Poxipol/Bizon pt. ca desi nu pare acolo sunt forte destul de mari si nu tin mult timp.
19vik
Intrebati-l pe RADU__ si o sa va confirme si el ca NU tine.
daniel4ro
RADU_

nu te apuci de strunjit niste pinioane dinalea?

pariez ca nu vei ramane cu ele pe stoc

26 Aug 2008, 19:52:
am gasit si desfacut minunata cutiuta cu mecanismele pentru clapeta de recirculare

si la mine lipseste cate un dinte de pe cele 2 pinioane albe:(

cred ca nu e vorba de tocirea lor, ci mai degraba de o fortare a motorasului si datorita fortei exercitate, aceasta a dus la ruperea celor 2 zimti

incerc sa caut la dezmembrari rotitele respective ca prevad ca nu am nicio sansa sa ma apuc de traforaj

26 Aug 2008, 21:25:
PS Mecanismul e MADE IN CHINA
explica multe
RADU__
Nu am desfacut si nu am facut inca reparatie l amegane II . Am reparat unul la megane I si a tinut o bucata de vreme. Daca-l faceam eu personal tinea mult si bine, dar a lucrat un strungar care nu a inteles exact ce am dorit sa "fabric" eu acolo. Nu mai stiu unde este tutorilul dar se poate gasi.
Rotile cu pricina la megane II dupa cum se vede in foto sunt turnate. Daca prima se mai poate face pe o masina de danturat, a doua, necesita sa fie facutra din doua piese.
Ca sa faci o matrita pentru turnare (injectare ) este complicat si nu cred ca se justifica la numarul de caderi.

Totusi, recomand "armarea" dintelui fabricat din rasina cu un bolt de otel.
Adresati-va la un tehnician dentar. O sa ramaneti surprins ca o sa poata sa a ajute.
Implantul dentar se foloseste si in mecanica la inlocuit dinti rupti la roti dintate, dar tehnologia consta in a fabrica un dinte cu aceeasi evolventa cu o baza in coada de randunica iar la pinionul cu dintele lipsa, se frezeaza aceeasi coada de randunica si se incastreaza dintele lipsa. Acst procedeu se foloseste la roti dintate foarte greu de executat si numai in anumite conditii de exploatare.
ctincristi
Salut!

Cand am postat tutorialul, pentru multa vreme, nu a venit niciun comentariu, dar iata ca au aparut acum.
Au trecut 5,5 luni de cand am facut operatia timp in care:
- a trecut o primavara si o vara;
- am facut aproape 10.000 de km in acest timp;
- am folosit masina, ca o medie, de 2 ori pe zi, la serviciu si inapoi si alte drumuri si tot asa;
- am stat in trafic pe langa foarte multe autobuze, camioane, autoturisme cu evacuarea invechita, si am tot dat on/off la recirculare;
- am tot dat on/off la recirculare si pe vara, pentru racirea mai rapida a masinii de la AC;
- la fiecare pornire a motorului (va puteti convinge daca desfaceti mecanismul, il lasati conectat, si vedeti ce se intampla atunci cand porniti si opriti motorul) acel motoras lucreaza - asta fiind principala buba constructiva de ajunge sa cedeze fata de alte modele de masini.

In concluzie, cautati-va pe cineva care sa lucreze cu drag, cu atentie la praf, la spalarea piesei, la pilire, maximizarea suprafetei de contact, etc. etc., deci pe cineva care la viata lui i-a placut sau ii place sa mestereasca. Daca nimeriti si un material de lipit bun (am dat exemplu in poza, se gaseste prin supermarketuri), atunci o sa va tina.

Spor la lucru!
daniel4ro
in sfarsit am gasit un prieten cu multa rabdare care sa imi fabrice la strung cele doua rotite zimtate

rotita cea mare nu a putut fi scoasa de pe ax intreaga asa ca a trebuit sa o spargem

am montat angrenajul de 2 zile si merge foarte bine, doar ca se aude un pic cand actioneaza motorasul(sper ca dupa putina uzura sa dispara acel zgomot al pinioanelor)

daca desfaceti cutiuta, faceti dinainte un semn cu markerul pe rotita exterioara care actioneaza clapeta si corespunzator pe suprafata cutiei, sa nu va chinuiti la montare cum am facut noi
ctincristi
Va anunt ca mi s-a mai rupt un dinte, chiar cel de langa "operatie", cu tot cu "operatia". Nu stiu cum s-au vorbit, care pe care, de s-au rupt la pachet. Am facut rost de poxilina si am refacut, de data asta, doi dinti. La prima impresie, Poxilina mi-a dat impresia de material mai bun decat ce am folosit prima data.
Aveti mai jos poze inainte si dupa a doua operatie. Materialul in gri este Poxilina, cel mai maroniu roscat este cel din prima operatie.

[attachmentid=1627476370][attachmentid=1627476371][attachmentid=1627476372][atta
chmentid=1627476373]
edv_ro
Stimati co-forumisti, ca sa nu va mai chinuiti atat, v-as recomanda achizitionarea unor rotite de la imprimante matriceale dezafectate. Imposibil sa nu gasiti acele rotite. In 'tinerete' am desfacut foarte multe imprimante matriceale, in special Epson. Sunt destule tipuri de rotite in aceste imprimante. Sigur se vor gasi unele care sa se potriveasca. Chiar si rotitele noi au ajuns la pret destul de mic.
daniel4ro
nu de idei ducem lipsa

daca ai fi incercat tu si mergea, mai ziceam...


adrian mgn
nu prea stiu din ce sunt confectionate rotitele la imprimante dar si daca s-ar potrivi una ... nu cred ca rezista la fortele de acolo
adi_ar
De rezistat rezista insa nu cred sa gasesti prin imprimante asa ceva. Mecansmele imprimantelor actuale sunt incredibil de mici si compacte.
Mai degraba prin mecanismele de video de-acum 20 ani! Asa ca fuga la RET, daca mai exista! smile.gif
ionutt daniel
Eu credeam ca la mine nu functioneaza sub nici o forma. Cand este foarte frig si dau pe recirculare se aude cum motorasul inchide clapeta si zgomotul aerotermei se muta undeva in stanga langa parbriz. Cand se incalzeste nu mai face aceasta operatiune si ramane blocata pe aer de afara.
Are idee cineva de la ce se intampla asta?
demin2609
cine poate sa fabrice acea rotita din metal sa ma contacteze ca platesc cat cere! vreau sa am un produs bun care sa ma tina cat o sa tin si masina.
daniel4ro
da, o sa faci o rotita de metal intr-un angrenaj din plastic:)

cat crezi ca vor tine restul pinioanelor?

la mine inca tine rotita facuta la strung
demin2609
QUOTE(daniel4ro @ 13 Jan 2009, 23:41)
...

la mine inca tine rotita facuta la strung
*




aha wink.gif
daniel4ro
QUOTE(daniel4ro @ 11 Oct 2008, 21:38)
in sfarsit am gasit un prieten cu multa rabdare care sa imi fabrice la strung cele doua rotite zimtate

rotita cea mare nu a putut fi scoasa de pe ax intreaga asa ca a trebuit sa o spargem

am montat angrenajul de 2 zile si merge foarte bine, doar ca se aude un pic cand actioneaza motorasul(sper ca dupa putina uzura sa dispara acel zgomot al pinioanelor)

daca desfaceti cutiuta, faceti dinainte un semn cu markerul pe rotita exterioara care actioneaza clapeta si corespunzator pe suprafata cutiei, sa nu va chinuiti la montare cum am facut noi
*


din vina mea am omis ceva f important: rotitele facute la strung sunt tot din plastic, nu metalice
valikris2002
nu stiu daca locul intrebarii mele este aici sau pe alt topic, insa cu scuzele de rigoare va prezint niste simtome la meganul unei cunostinte. Cand pune contactul si cand modifica temperatura setata sa zicem de la 19-22 grade se aud 5-6 pacanituri in genul electromotorului cand nu are curent suficient, se aud in zona butonului de star, avarii, si mai nou cand modifica viteza ventilatiei la maxim zgomotul scos de aer ventilat e in genul unui aspirator care s-a infundat cu o carpa. aveti idee ce s-ar fi putut intampla?
M i h a i
A cumparat cineva asa ceva de la renault? aveti idee cat costa?
Highwayman
Acum vreo 2 ani era 300 de lei.
M i h a i
cred ca se duce draq si la mine....daca am pus pe 15 C si dau pe 27 face : pâr pâr....pâr....si la sfarsit poccccccccccc.trosc.....300 lei este numai rotita aia de plastic ? vine impreuna cu ceva banuiesc...ca asa este la renault...ma mir ca nu trebuie sa cumpar tot bordul pentru rotita aia... (da..sunt ofticat..mi se pare inadmisibil sa se strice asa ceva ph34r.gif )

le : aseara am demontat si eu porcaria aia de piesa..un lucru este cert...ori am gresit piesa..si am desfacut altceva tongue.gif ori piesele sunt diferite de la masina la masina..piesa mea era valeo..made in cz..am si codul... inauntru este un motoras dar functioneaza pe alt principiu decat cel din poza de mai sus..toate rotitele arata perfect...nimic rupt..am dat cu putina vaselina..am pus la loc piesa...faza este ca la mine se aude zgomotul exact din zona unde este si radio-cd-ul amplasat...frontal.....face urat fara ca sa pun pe recirculare...daca nu rezolv de unul singur..service scrie pe mine..... sad.gif
wenom
fereaska sfantu, si al meu s-a rupt azi. Eu de obicei nu folosesc recircularea, azidimineata nustiu ce m-a apucat si am apasat butonul. Toate bune si frumoase pana la ora 12 cand a trebuit sa plec cateva ore de la munca. Dau cheie, *POC ... POC ... POC* ii bine, asta mai lipsea (zii stresanta la munca). Sambata desfac si eu sa vad daca aia e de vina ca este destul de stresant, stau la stop si se uita lumea la mine la sunetele ce le scoate unsure.gif
daniel4ro
@Mihai

ai AC sau Clima?
ai rezolvat pana la urma?
jas2
Salutare tuturor.

Am montat mai zilele trecute un motoras(sistem) de la dezmembrari in locul celui existent pe masina mea care caraia si bazaia de mama focului.

Ce nu inteleg eu...

Si asta bazaie dar f putin si mai face cateodata clank,clank.E normal ?
Nu l-am montat eu corect ?
ctincristi
Clank clank face daca are vreun dinte rupt. Desfa cutiuta din clemele de plastic si uita-te daca ai vreun dinte rupt pe la vreo rotita.

Eu inca il mai am pe cel vechi, dar care mi se pare ca are acum doua rotite cu dinti rupti, din totalul de 3-4 rotite (desi dintele refacut de mine a rezistat pana acum).

Daca ai noroc sa fie alta rotita decat cea rupta la mine, ne putem intalni sa iti dau rotita buna.
jas2
Multumesc pentru rotita...

Am umblat in modulul vechi deja si am gasit toate rotitele superioare praf.Le-am aruncat si am ramas cu motorasul si cutia.
Oricum,am gasit modulul f ieftin...50 ron.
Nu face clank totusi...face poc,zzzzzzz poc,foarte fin abia perceptibil si rar ca si cum s-ar deschide putin clapeta si se inchide la loc.Asa isi face amestecul de aer oare ?

Cu bazaitul cum naiba este ? Trebuie sa bazaie in continuu finut de tot ?
Cand dau pe ultimele trepte superioare aeroterma ,se deschide clapeta automat.Asta am aflat ca este normal.
jas2
Nu mai zice nimeni nimic pe aici ?
daniel4ro
la mine inca rezista reparatia, cu toate ca uneori se mai aude cate un clank la oprirea motorului. cred ca ar trebui sa mai gresez putin rotitele din angrenaj, dar poate data viitoare cand o sa mai schimb filtrul de polen
CIPTUNING
Avem si noi un tutorial despre aceasta problema, interesant, zic eu, deoarece trateaza si cauza problemei, nu doar efectele sale (dinti sparti si alte elemente de plastic fortate)

http://www.daciaclub.ro/index.php?act=ST&f...=0#entry2421798
tiberiu27
Buna, am patit-o si eu ieri, se aude poc pocul, cu ajutorul vostru am reusit sa depistez cauza si sa nu ma agit.
In afara de recircularea aerului, mai are vreun rol motorasul? cum se poate anula? doar prin scoaterea lui? ce se intampla daca apas pe recilculare si nu e motorasul?
Nu am nici chef sa-l repar nici sa cumpar altul, cel putin pe termen scurt.
Va multumesc!

2 Aug 2010, 15:29:
am facut cu tel si un film, sa le fie mai usor de recunoscut la urmatorii ...
ctincristi
Nu are alt rol, nu se intampla nimic daca apesi si nu e conectata mufa, singurul minus e ca nu o sa poti evita usor fumul de la toate camioanele si daciile EURO 5...
chocapic
off vezi ca au aparut dacii euro 5 icon_mrgreen.gif
on e in plus motorasul ala, nu stiu la ce s-au gandit, era destul celalalt ventilator de la aer si pt recirc
tro5
Din pacate am si eu problema cu acasta cutiuta.

Am gasit rupt un dinte la rotita mare care sta pe axul comun cu rotita de pe nexteriorul cutiutei. Cum se demonteaza roata mare alba?
tro5
Am fost la reprezentanta costa piesa 305 lei si este pe stoc.
alexh
Dragi colegi forumisti,

Incep prin a va multumi tuturor celor care au scris pe aici si mai ales initiatorului topicului.

Sa va spun in cateva cuvinte si experienta mea cu aceasta problema (se manifesta de ceva vreme), poate ajuta si pe altii.

Nu are rost sa scriu ce s-a mai scris deja asa ca voi incepe cu momentul in care am avut in mana "agregatul".

Dupa ce, cu chiu cu vai am reusit sa-l scot de pe masina, cand sa-l desfac, mi s-a rupt una din urechiuse. Deci, MARE ATENTIE cum il desfaceti. Eu am ales sa n-o mai lipesc pe urma biggrin.gif

[attachmentid=1627690597]

Mai departe, am observat ca aveam lipsa un dinte din aceeasi rotita ca si @ctincristi.

[attachmentid=1627690602]

1. Am cumparat Poxilina (14-15 lei), luandu-ma dupa sfatul lui. Va recomand sa aveti la indemana si urmatoarele:
- o pereche de manusi chirurgicale;
- o lama (sau orice alt obiect subtire si ascutit)
- o pila fina (eventual de unghii, imprumutata de la sotie/prietena/mama/etc biggrin.gif )

[attachmentid=1627690600]

2. Se spala cu foarte mare grija rotita in cauza (puteti folosi o periuta pentru a scoate unsoarea din toate colturile) si se degreseaza cu spirt. Se usuca temeinic (recomand phoenul).

3. Cu lama si cu mare atentie, in locul unde lipseste dintele, se face o crestatura in jos in plastic (m-am inspirat din metoda stomatologului, folosita de @ctincristi). ATENTIE! Sa nu ajungeti prea jos, in niciun caz sa nu ajungeti in dreptul celorlalti dinti, mai lasati un pic de "carne".

4. Se desface si se taie putina Poxilina. Se prepara prin framantare (e scris si pe ambalaj). Dupa ce s-a omogenizat (culoarea e uniforma), aplicati in toata zona afectata: in crestatura, pana o umpleti, in fata ei (inspre dintii aceia lungi) si in spatele ei, in golul acela existent pana la gaura din mijlocul rotitei.

Am ales aceasta solutie pentru a oferi o baza cat mai mare de aplicare pentru Poxilina. Ce nu am facut eu (pt ca mi-a dat prin minte prea tarziu) si ati putea face voi: cu o sula (sau orice altceva ascutit), pe golul acela, trageti niste dare adanci in plastic, care sa se intersecteze (pe acelasi principiu ca si varuirea).

[attachmentid=1627690603]

5. Atentie! In cele ce urmeaza, trebuie sa fiti foarte rapizi, nu aveti prea mult timp la dispozitie! Poxilina se intareste in 10 minute.

- Luati rotita cu care intra in contact cea afectata si incercati sa recreati exact functionarea mecanismului. Adica: treceti cu partea rotitei bune peste partea rotitei afectate exact peste locul unde ati pus Poxilina. Scopul este de a incerca sa recreati cat mai fidel dintele acela. Incercati de 2-3 ori pana lasati bine amprenta dar nu apasati prea tare.

- Luati rotita afectata si introduceti-o pe axul ei, pentru a scoate dopul acela de Poxilina de pe fund;

- Cu lama sau orice obiect avut la dispozitie, eliminati excesul de Poxilina de pe:
a) dintii buni ai rotitei afectate;
b ) toti dintii rotitei/rotitelor bune care au intrat in contact cu Poxilina.

6. Se lasa la intarit. Desi Poxilina se intareste in 10 minute, eu am lasat-o o noapte, ca sa fiu sigur.

7. Dupa ce s-a intarit, cu pila se ia la frezat dintele. Uitati-va la dintii apropiati si incercati sa le reproduceti forma. Din cand in cand, cu rotita omoloaga, testati terenul pentru a observa felul cum calca. Incercati sa lasati in stanga si in dreapta dintelui refacut tot la fel de mult loc cat au si ceilalti.

Tot acum puteti lua la frezat si fundul rotitei, in cazul in care exista material in exces. Trebuie nivelat totul. Puteti folosi si smirghel fin wink.gif

Asa arata produsul meu finit. Fiind prima data cand fac asta, nu sunt tocmai multumit de cum arata dar...sa speram ca n-o sa fie nevoie sa mai repet operatiunea biggrin.gif

[attachmentid=1627690604]

[attachmentid=1627690605]

[attachmentid=1627690606]

[attachmentid=1627690607]

8 . Dupa ce v-ati convins ca rotita refacuta interactioneaza bine cu celelalte si dupa ce le-ati curatat si pe ele de Poxilina ce s-ar fi putut depune, e momentul sa refaceti ansamblul.

Eu am ales sa inec toate rotitele in ceva unsoare. Dupa ce le-am pozitionat, inainte de inchiderea capacului, totul arata asa:

[attachmentid=1627690608]

9. Montati ansamblul la locul lui dar nu va grabiti sa puneti torpedoul la loc. Faceti cateva teste de functionare. Eu am supus-o la aproximativ 20 de cicluri de pornire/oprire a recircularii cu ceva pauze intre ele si la cateva cicluri de ventilatie la maxim si nu am auzit niciun zgomot suspect. Evident, recircularea a functionat fara repros.

Daca tot sunteti cu torpedoul desfacut, va recomand si urmatoarele operatiuni:

A) Schimbarea sau doar curatarea filtrului de habitaclu (sau polen, cum vreti sa-i ziceti, tot ala e). Topic cu informatii: http://www.reno.ro/-t42039.html

B ) Dupa ce ati dat filtrul jos, puteti dezinfecta instalatia de aer conditionat cu o solutie speciala, eu am folosit Bionet. Topicuri cu informatii utile http://www.reno.ro/-t114676.html si http://www.reno.ro/Curatare-instalatie-a-c...-t41502-s0.html

Sper ca v-am putut ajuta si, pentru orice informatii, va rog sa-mi dati un PM, nu prea stau pe forum din lipsa de timp. Pentru cei care nu pot da PM, mail pe adresa phunctionist [at] gmail.com
tzagu
Am patit si eu problema asta acum 2 saptamani dupa 7 ani de cand am masina (din 2004).
Am demontat torpedoul si am scos motorasul... 2 dinti de la rotita alba, cea si din prima poza din topic, sunt rupti.

M-am dus la 2 magazine de piese auto cu piesa si nu mi-au gasit-o in baza de date sa o comande ... m-au trimis la reprezentanta.... o sa ma duc sa intreb cat e si o sa va anunt.

Ce as vrea e sa o repar, ca la 300 de ron cat am vazut mai sus nu cred ca se merita... sper sa o poata aduce cineva de la un magazin de piese... si nu de la reprezentanta, ca sa fie mai ieftina.

Nu am inteles de ce nu au gasit-o in baza de date... avand in vedere ca e Valeo si Made in China... nu Renault si made in France sad.gif

<span class='edit'>4 Apr 2011, 10:28:</span>
Reprezentanta ~250 RON.
Am rezolvat de la dezmembrari toata piesa 50 RON.
crosbyx
Am refacut si eu dintele rupt acu' un an jumate; lucrarea a iesit chiar bine, totul a functionat fara nici o problema, nu se mai auzea nici un zgomot... pana acum o saptamana. Azi am demontat "cutia" si am constatat urmatoarele: dintele fabricat s-a uzat (s-a mancat) si acum am inca doi dinti rupti la rotita cea mai mare, pe care nu reusesc nicicum sa o scot afara. Idei, careva?
djcosmines
Am patit-o si eu, de cateva minute am dat jos dispozitivul afectat, am rupt 2 cleme, am umblat foarte usor dar se deschide destul de greu capacelul. Inauntru am constatat ca nu am doar 1 dinte la rotita mica alba din poza 1, ci inca un dinte si la rotita mare din poza 2. Am fost la reprezentanta Reno de aici din spania de unde stau si mi-au spus ca daca platesc 77 € il cumpar si il monteaza ei, aparatul singur e vreo 48 € + IVA (TVA la noi), ajung cam la 55 € sa il cumpar nou si sa il montez eu. Am sa incerc si la dezmembrari sa vad daca gasesc pe undeva, sper sa nu gasesc unu care sa aibe viatza scurta la dinti smile.gif)....aici aveti pozele...as vrea sa il repar eu asa cum au facut si altii, dar nu stiu cum sa scot rotita mare....sa inping pinii aia de la mufa inafara?? ...eu mai bine aleg varianta ...iau de la dezmembrari, daca nu...iau una noua, cel putin ma scutesc de 22 € sau 30 € mana lor de lucru, si o montez eu la loc....pentru scoterea mufei de la aparatul cu problema folositi o surubelnita lata mica, este un locas unde impingeti si mufa iese usor asa, la fel si pentru mufa de la airebag, cea portocalie mica iese tot cu surubelnita, are o clema mica in interior, o dai la o parte si iese usor smile.gif


P.S. Am dat comanda la piesa, maine ajunge. Am urcat si chitanta smile.gif) 56,83 € TVA inclus...

ultravox
Ma alatur si eu celor care au probleme cu mecanica de recirculare. Brusc, vineri, cand am actionat recircularea am avut si eu parte de "carrrr poc poc trosc..." Datorita acestui forum/thread am stiut exact ce s-a intamplat. Sambata am desfacut mecanica de recirculare si cum era de asteptat, un dinte rupt. Nu am incercat sa-l repar folosind POXILINA. Vreau sa propun o solutie alternativa in situatia cand dintele rupt este in rotita alba cu doua danturi. Am frezat un sant putin mai ingust decat latimea unui disc CD in care am lipit cu super-glue o bucatica smirgheluita dintru-un CD. Sper ca imaginile ajuta.
alexh
Interesanta solutie, @ultravox. Sa ne tii la curent cu felul cum se comporta.

La mine vad ca a trecut exact un an de cand am facut operatiunea. De atunci am facut aprox. 8.000 km cu masina, instalatia de climatizare folosita normal. Pana acum n-a cedat nimic si sper sa n-o faca nici de acum incolo :-D
Mirko
salut tuturor,
la fel am patit si eu am avut un dinte rupt la roata mica si la roata mare aveam doi dinti alungiti
deci nu mai tineau mult si se rupeau.Am reconstruit dintele rupt la roata mica din poxilina .
Atentie mare la montaj ,am observat ca roata mica nu se invarte decat o tura si un sfert ,atat lucraza
mecanismul din inchis la deschis ,daca montezi roata mica sa nu se nimereasca dintele construit la capat de cursa ,pe inchis sau deschis atunci tine reparatia mult si bine pentru ca nu este forta deloc
pe dinti decat la capat de cursa.
La fel am procedat si cu roata mare care nu lucreaza decat un sfert de tura,am repozitionat-o(foarte greu dar am reusit,nu mai stiu exact daca am invartit roata sau cealalta parte care este pe acelasi ax pentru ca a trecut ceva vreme decand am reparat-o)si am scapat de probleme!
numai bine!!!
ultravox
QUOTE(ultravox @ 23 Jan 2012, 09:30)
.... Vreau sa propun o solutie alternativa in situatia cand dintele rupt este in rotita alba cu doua danturi. Am frezat un sant putin mai ingust decat latimea unui disc CD in care am lipit cu super-glue o bucatica smirgheluita dintru-un CD.

Nu a functionat decat 3 luni... adica a crapat rotita in doua! Solutia propusa de mine nu cred ca este buna. Nu credeam ca solicitarile la care este supusa rotita sunt atat de mari. Practic, s-a rupt o bucata de aprox.30% din ea.
Noroc ca am cumparat de la dezmebrari o alta mecanica de recirculare.
Multumesc inca o data membrilor acestui forum pentru informatiile pe care le impartasesc.
Spor.
tigerrr
De cateva saptamani a inceput si la mine sa faca urat asa ca ieri m am trezit cu abilitati de tehnician dentar (ca doar vorbim de dinti) , si m am pus pe treaba. Am demontat torpedoul, si "cascat" bine urechea sa vedem unde chitaie smile.gif. Dupa ce am gasit soricelul, m am chinuit ceva pana am l am dat jos(cutia cu motorasul), pozitia nu e una tocmai confortabila....dupa ce am desfacut cu grija clemele, am constatat ca rotita alba mica ii lipsea un dinte. Aveam deja poxilina la mine asa ca m am apucat de fabricat dintele problema tongue.gif. Am spalat piesa cu acetona, i am dat si putin cu pila ca sa prinda, si intr un final am reusti sa fac un dinte care sa fie aproape la fel ca ceilalti, asta la a 3 a incercare biggrin.gif . L am lasat vreo 3-4 ore la intarit si apoi ....marele test...l am pus la locul lui destul de usor iar cand am apasat pe butonul de recirculare, SURPRIZA!!....nu se mai auzea nici musca:P
Cu multa rabdare, abilitati de tehnician dentar, si cu informatiile celorlalti colegi de pe forum, iese treaba. acum sa vedem cat rezista.
O zi placuta wink.gif
Arete
Dupa ce am parcurs acest tutorial fantastic, revin cu intrebarea pentru a avea cat mai multe raspunsuri... daca scot definitiv mufa de la acel motoras, e vreo problema?
Desigur ca anuleaza recircularea, dar nu am nevoie de ea. Imi va afecta cumva clima???
alexh
@Arete - din cate am observat eu, clapeta este actionata de acel motoras si in momentele cand dai f tare la ventilator (cel putin ultimele 2 trepte de viteza). Posibil chiar si in momentul in care dai pe degrivrare parbriz. Deci ti-as recomanda totusi sa incerci sa-l repari (sau sa iei altul nou).
Arete
Am scos mufa ieri. O las asa deocamdata si ma apuc la toamna de motoras. Eu nu folosesc recircularea. Sper ca nu vor fi probleme.
Am curatat si filtrul, era plin de frunze. Am vazut ca cineva a incercat sa aspire locul in care e filtrul. Eu nu am mai aspirat, ci am dat drumul la ventilatie pe maxim, a iesit totul de acolo.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.