Introducere offtopic:
Postez acest tutorial in cinstea tuturor celor care au postat informatii utile pe acest site si fata de care, pana acum, am fost, in mare parte, un simplu burete de informatii. Acest tutorial este revansa mea fata de tot ce am aflat din acest site si de la cei care au postat.
Cum se manifesta problema:
la pornirea motorului si la activarea/dezactivarea recircularii se aude poc-poc-poc pentru aproximativ 6 secunde.
In ce consta problema:
un dinte din rotile de plastic ce transmit miscarea de la motorasul de recirculare la clapeta de inchidere/deschidere flux de aer este rupt si nu se mai realizeaza transmisia miscarii.
Alte beneficii:
daca ajungeti sa desfaceti piesa buclucasa puteti sa vedeti daca e de la vreo rotita de plastic, caz in care poate fi reparata, sau de la motoras stricat, caz in care cel putin ajungeti sa vedeti codul piesei, una alta.
Pasi:
A. desfaceti torpedoul (gasiti informatii aici)
B. cautati piesa din poza 2. montata undeva in partea de sus, in spatele portbagajului, prinsa cu trei suruburi de acelasi tip ca si cele folosite pentru prinderea torpedoului (va trebuie surubelnita/unealta cu cap stea, adica acel imbus care nu are laturi drepte, dar arata ca o stea); ca sa gasiti piesa, puteti folosi butonul de recirculare pentru a depista sursa zgomotelor;
C. desfaceti cele 3 suruburi si scoateti cu atentie mufa ce vine din partea de sus; apoi trageti de toata piesa in spre partea dreapta a masinii;
in poza:
1. piesa desfacuta, indicand rotita ce a trebuit reparata;
2. piesa inainte de a fi desfacuta; cele 3 sageti rosii arata unde a fost prinderea de restul masinii; pentru a desface piesa in doua, trebuie sa umblati cu grija la clemele indicate prin sageti verzi; in centrul pozei se vede partea mecanica ce transmite mai departe miscarea;
3. codul piesei, marca, dimensiunea;
4. rotita cu dintele rupt si cu marirea santului de catre mine (explic mai bine la 6.);
5. zona cu dintele rupt;
6. poza este facuta dupa ce am marit zona gaurita; initial, rotitei ii lipsea un dinte, acesta fiind rupt exact de pe linia verde; apoi, pentru a putea reface dintele, am procedat ca la stomatologie: am marit suprafata de contact pentru noul material, deci m-am indreptat spre centrul rotitei, gaurind cu cutitul si cu smirghel; nu folositi sarme incalzite deoarece vor slabi rezistenta plasticului din imprejurimi;
7. doua tipuri de produse bazate pe rasini pe care le-am cumparat; unul dintre ele nu a avut succes si celalalt a fost foarte bun; se bazeaza pe rasina epoxidica; initial, am cautat poxilina, dar nu am gasit;
8. se smirgheluiesc zonele de contact, se curata, se degreseaza cu apa si sapun sau cu acetona; se pregateste compusul A-B si se aplica incat sa umple complet spatiul dintre dintele din stanga si cel din dreapta; in acelasi timp, acest material se pune si pe laturile rotitei, pentru un contact si o rezistenta sporita; dupa ce se intareste complet (~ 10 minute) se prelucreaza cu lama/cutit/smirghel si se da forma dintelui original; in poza vedeti produsul finit (recuonsc ca se putea mai bine, la a doua rotita, daca va fi cazul, o sa imi iasa mult mai bine);
9. rotita in forma sa finala.
La montare, o sa vedeti ca sunt niste probleme de corelare a partii mecanice din aceasta piesa cu partea ce a ramas pe masina; cel mai bun sfat este sa montati piesa pe jumatati; adica sa montati pe masina mai intai partea de piesa ce tine rotitele (astfel pot fi mutate liber pentru a se potrivi) si apoi sa veniti si sa prindeti, prin apasare, partea cu motorasul; din acest moment, angrenajul nu mai poate fi miscat cu mana; puneti mufa, suruburile si bucurati-va de economia pe care ati facut-o.
Bafta.
[attachmentid=1627438530]