ovy_deo
11 Mar 2008, 17:43
probabil ca trebuie sa chemi platforma sa iti duca masina in service ca sa iti schimbe incuietorile. (m-as astepta la un geam spart cel putin)
M i h a i
11 Mar 2008, 18:06
platforma+service renaullt+bani multi.....altceva nu cred ca este de facut...s-au daca poti sa faci rost de cheia nr 2...normal avand numai o cheie trebuia sa-ti mai faci una ca nu se stie..
SorinCT
11 Mar 2008, 18:35
Nu prea ai ce sa faci. Sparge geamu, cheama platforma si iti refaci incuietorile contracost.
Cauta bine de tot inainte sa faci pasul cel mare ca dupaia daca gasesti cheia o inghiti de nervi
Hei...ma insel eu sau am vazut zilele trecute pe forum o persoana care a gasit o cheie?
Dodone
11 Mar 2008, 19:03
Gaseste un tip care stie sa scoata chederul de la unul din geamurile din fata. Apoi se introduce o lamela de tabla , mai elastica, sau o tija cu o mica indoitura in unul din capete. Trebuie sa poti actiona broasca sau vreo tija de comanda. Cauta in service-uri tipii care se ocupa cu mici reparatii ( broaste, yale, etc.). Iesi mai ieftin decat cu exemplele de mai sus.
Nu stiu de unde esti. Daca esti din zona mea, ar fi ceva sanse sa-ti aduc un meserias.
Pai si ce rezolva? Deschide usa, dar nu are cum sa porneasca masina!
da..dar macar nu sparge geamul ca sa o scoata din viteza si sa lase frana de mana jos...
aleksanders
11 Mar 2008, 19:23
presupun ca masina nu are card de pornire - dar tot o sa te coste cheia mult dat fiind cipul existent - daca masina a fost cumparata din romania ai sanse mari sa gasesti o cheie la dealerul ce ti-a furnizat masina- e bine sa suni la ei si sa vezi ce si cum - stiu un caz care a pierdut un card si l-a costat undeva la 12 mil inlocuirea - bafta si spor la gasit cheia
TRANCA
11 Mar 2008, 19:35
Stai linistit pe bicicleta Renault vreo trei saptamani cat comanzi cartela cu cheie, apoi o descui cu cheita noua si o urci pe platforma - sau o echipa mobila sa-ti aduca testerul sa recunoasca cartela...in total cam 6-700 lei...si cand mai dispui de altii 600 lei iti mai faci o dublura la cartela...ca sa nu ramai iar pieton alta data!
...
Daca spargi geam = tot la a comanda cartela la dealer ajungi...ca de pornit n-ai cum altfel sa o pornesti...!!!...si apoi neaparat pe platforma ca sa schimbi la loc geamul, ca sa nu intre apa daca ploua...!!!...deci mult mai multi bani si rezultat acelasi...
Sau dai comanda si cauti intre timp si vechea cartela...
touche
11 Mar 2008, 19:41
Dar a doua cheie unde este?
Dodone
11 Mar 2008, 20:01
Cea de a doua cheie a fost pierduta prima.
@ovy-deo
Te rog sa nu te superi pe noi, facem putin haz de necaz. Mai ales daca-i al altuia.
ovy_deo
11 Mar 2008, 20:57
na-m de ce sa ma supar pe voi ca eu am pierdut cheia nu voi.
era o cheie cu cip nu cu cartela,inchidere centralizata ca la logan.
masina am luato de la un tip din romania care aluato la rindul lui din germania.
daca as lua legatura cu firma din germania as putea sa comand o cheie dupa seria de la caroserie sau mai stiu eu de la motor.
SorinCT
11 Mar 2008, 21:20
Dodone, dupa ce indicatii dai cu metodele de a intra in masina fara cheie s-ar parea ca ai mai facut asta
Dodone
11 Mar 2008, 21:27
Nu , dar am vazut pe viu o astfel de "operatie". Nu stiu cum, dar o tipa a ramas pe dinafara masinii, intr-un peco, la 18 km. de TM, in pulover, iarna. Sa fi vazut cate zambete malitioase a suportat tipa, pe langa frig ! Mai era si vopsita blond inchis.
Cand am ajuns eu acolo, tocmai venise un "meserias" din TM si a deschis masina in 1 min.
poti incerca cu o rigla de app.50 cm,intre geam si cheder in dreptul tamburusului ....cu miscari de du te -vino
)....
sincer sa fiu,n am deschis decat matiz si tico in felul asta,dar poti sa incerci....
ionutt daniel
11 Mar 2008, 21:45
Si eu stiam asta cu rigla la Matiz si Tico. La Tico e de ajuns sa tragi in sus de marginea inferioara a chederului/racleta, il dai afara si cu cel mai banal betisor impingi tija de la butucul ialei. La Megane nu am incercat, dar daca reusesti sa scoti chederul nu cred ca mai sunt probleme mari. Pentru cheie vezi ca este la sectiunea Bursa userul Doctorasul care te poate ajuta (cu cipul) . Si eu am doar o cheie...
aleksanders
11 Mar 2008, 21:50
daca masina tot nu mai este in garantie- cauta la dezmembrari un megane si ia contactul - odata ce ai si inchidere centralizata nu o sa mai schimbi incuietoarea de pe usa soferului- si cred ca asa iesi cel mai ieftin - de deschis o poti deschide ori prin spargerea gemuletului mic de la usa din spate sau cu metode neconventionale- introducerea de tije intre geam si cheder in zona manereului -
SorinCT
11 Mar 2008, 21:51
Asa, estimativ, cat costa o duplicare de cartela?
ewamw6
11 Mar 2008, 21:58
la reno 19 se deschidea cu o mingie de tenis.
o gaura atit de mare cit cilindrul si se apasa cu putere sa faca presiune(de ce functionesa nu stiu ca nu este logic dar merge)
QUOTE(aleksanders @ 11 Mar 2008, 21:50)
- de deschis o poti deschide ori prin spargerea gemuletului mic de la usa din spate sau cu metode neconventionale- introducerea de tije intre geam si cheder in zona manereului -
pai si spargerea gemuletului se incadreaza tot la metode neconventionale,zic eu...
scuze de off dar n am putut sa ma abtin...
aleksanders
11 Mar 2008, 22:04
ai dreptate gotty- dar un geam poate sparge orisicine- de deschis cu o lamela doar specialistii
- cam asta am vrut sa zic
@ct-07 - cam 12 milioane o cartela la megane
Din ce citesc pe aici ar trebui sa ma pazesc! Vad ca toti stiti sa spargeti masini!
TRANCA
11 Mar 2008, 23:59
Aceeasi recomandare si in cazul cheii cu telecomanda...poti sa o faci si in tara la orice service Renault...cca.500 lei...dupa seria de caroserie din certificat sau carte identitate...e si mai sigur si cel ce iti face cheia o si probeaza si seteaza pe masina astfel...din Germania cine stie ce-ti trimite...
ovy_deo
12 Mar 2008, 19:37
DECI DACA AM INTELES EU BINE POT SA LAS MASINA SA STEA LINISTITA FARA SAI SPARG NICI UN GEAM SI IN TIMPUL ASTA SA DAU COMANDA DE CHEIE LA UN DEALER DIN ROMANIA ORICARE.
DACA LE DAU NUMARUL DE SERIE IMI GASESTE CHEIA POTRIVITA???
SUNA BINE MAI ALES CA AM CU CE SA MERG IN TIMPUL ASTA .POT STA SI 2 LUNI.
DACA APLIC METODA CU SPARTUL GEAMULUI SI SCHIMBATUL INCUIETORILOR OARE IES MAI IEFTIN????
MS. PENTRU REPLAY
SorinCT
12 Mar 2008, 21:51
Pai daca vrei sa iti faca alta cheie nu ar trebui sa te prezinti cu masina acolo? Ai avea curaj sa nu schimbi incuietorile stiind ca exista cineva care umbla cu cheia ta si e posibil sa te cunoasca? Sunt paranoia
TRANCA
12 Mar 2008, 22:09
Nu faci nimic bun daca spargi ceva...de pornit tot nu reusesti sa o pornesti...decat dupa ce iti comanzi o alta cheie...!!!...deci spartul e o cheltuiala in plus...
Da..se poate comanda la orice service Renault din tara, pe baza seriei de caroserie...!!!
Sa schimbi incuietorile inseamna minim 8-900 lei, asta fara contactul de pornire...deci alti bani si alta distractie...
Oricum daca iti baga noua cheie nu mai merge si nu mai recunoaste nici o alta cheie anterioara...deci nu are cum sa o porneasca chiar daca are cheia de dinainte ... (!!! ai grija insa pana vine noua cheie sa nu intre cineva!!!...
)
Apoi dupa ce ai noua cheie, decat sa schimbi incuietorile si/sau contactul, iesi mai ieftin sa-ti montezi o alarma Gemini 3-400 lei...si iti va da de veste!
ovy_deo
13 Mar 2008, 14:38
de ce sa mai schimb incuietorile daca cheia cea veche no sa mai mearga.
am sunat la reprezentanta leam dat seria de la masina si astept sa ma sune sa vedem daca se poate rezolva .
ewamw6
13 Mar 2008, 19:00
cheia merge mai departe fiindca este ceva mecanic
cipul nu o sa mai mearga.
numai partea electonica se reseteza
cel care are cheia poate intra ori si cind de ponit nu poate sa porneasca
SorinCT
13 Mar 2008, 19:05
Implicit iti scoate frana de mana si scoate din viteza si bye bye automobile
TRANCA
13 Mar 2008, 20:47
De aceea este bine ori o alarma...ori alte incuietori...in cazul in care cine a "gasit-o" iti cunoaste masina...!!
Tine aproape...cu ceea ce ai rezolvat!..
Probabilitate mica ca cel care a gasit cheia sa o tina dupa el si sa apese pe buton de fiecare data cand trece pe langa un Renault. Probabilitatea devine si mai mica daca ne gandim ca cel care a gasit cheia este si un infractor care s-ar preta la chestii din astea (gen sa intre intr-o masina straina, etc...)!
Solutia este sa dai comanda la o alta cheie si cu asta basta! Spor la treaba!
ovy_deo
13 Mar 2008, 22:55
Sa ma lamureasca si pe mine cineva.Daca gasesc o cheie care se potriveste in butuc si o invirt masina nu o sa porneasca?
Dar daca schimb butucul atunci ce se intimpla?
De unde stiu eu daca cheia mea avea asa ceva
cartea de la masina e in germana nu pricep un cuvint.
Am vorbit cu reprezentanta zice ca se rezolva cu 500 de lei dar trebuie sa duc masina acolo adica cam la 110 km de mine.Sa ma duc ca sa invete masina cu cheia noua
Ar putea un meserias sa-mi schimbe toate incuietorile inclusiv contactul pe loc adica acolo unde e acum?
Daca tot n-ai inteles, iti mai explic si eu inca o data. Cheia de Megane 1 (deci si a ta, aia pe care ai pierdut-o), e formata din doua parti: o parte mecanica, aia pe care o bagi in broasca si descui usa, ca cu orice cheie si apoi o bagi in contact, si o parte electronica, un cip cu baterie ca de ceas, integrat in manerul cheii, care comunica cu calculatorul de injectie al masinii, cu alte cuvinte, o cheie electronica. Daca faci alta cheie, calculatorul masinii va fi codat dupa noua cheie (de aia trebuie sa te duci cu masina la service). Daca cineva gaseste vechea cheie, cu ea poate descuia usile si roti contactul, debloca volanul, poate da la automat, dar masina nu va porni, mai exact calculatorul de injectie nu da comanda injectoarelor. Mai departe stii proverbul ala: paza buna... te costa, pe de alta parte, probabilitatea ca cineva sa gaseasca si cheia si masina ta e cam mica, faci cum crezi
aditasse
13 Mar 2008, 23:47
e formata din doua parti: o parte mecanica,
cred ca aici ai vrut sa spui "metalica" ... cu care se actineaza mecanic pentru descuierea usii si pentru a invarti contactul, iar partea electronica nu cred ca are baterie... decat daca are si butoanele de la telecomanda pe ea.
Meganer
14 Mar 2008, 00:57
N-am vazut megane1 fara comenzi/butoane pe cheie, in schimb clio symbol n-avea. Totusi, avea imobilizator, cheia avand un cod magnetic.
Sa nu fim rautaciosi, mi se pare super ok explicatia lui 19vik. Acuma, daca stam la virgula, semantica...
Important e mesajul: cu o noua cheie + nou cod, nu te intereseaza ce s-a intamplat cu cheia veche.
Poate ne spune ovy_deo daca cheia lui avea butoane si led si atunci stim daca avea sau nu si baterie.
Desi asta nu schimba cu nimic datele problemei
calcaneu
14 Mar 2008, 08:02
Din pacate pentru tine, faza cu rigla nu merge, sufa care actioneaza incuietoarea e mansonata si dispusa pe tabla interioara a usii, deci ar merge cu rigla daca ramai blocat in interior
Succes !
A l e x
14 Mar 2008, 09:56
Acum hai sa privim partea buna a lucrurilor, macar faci economie la benzina.
SwatKat
14 Mar 2008, 10:06
Stati ca eu nu inteleg ceva.
Cheia noua de Megane 1 vine cumva cu aceeasi parte metalica ca cea veche, care exista pe masina?
Ca altfel cred el va trebui sa schimbe si cel putin butucul de pornire.
Sau cum?
aditasse
14 Mar 2008, 11:24
Eu stiu ca atunci cand am pierdut cheile, .. a trebuit sa schimb toate incuietorile (butucii) unde se folosea acea cheie, .... Dar asta era la nova.
Poate la Megane, exista cumva stocata o amprenta a cheii (fizic sau electronic ), si se poate reface... dar nu prea cred. Vazand situatia in ansamblu, partea cu schimbarea codului pare cea mai simpla.
Presupun ca i-o face (partea metalica) dintr-o cheie bruta, pe o masina automata cu program, dupa seria caroseriei. Altfel de ce i-ar mai cere seria?
Dodone
14 Mar 2008, 11:43
Exact.
Si "mai exact", dupa seria de caroserie se afla seria cheii. Restul e mecanica fina, un aparat special de duplicare a cheilor.
ewamw6
14 Mar 2008, 16:20
si casa fie treaba treaba cind vine cheia noua(sper sati vina doua, ca acum sti cum este sa o pierzi) le ceri celor de la renault sati dea codul de anulare a sistemului anti furt din fabrica ca sa poti merge si cu cheie fara cip pina la ei sa tio reprogrameze si nu uita sa intrbi si cum se baga codul ca nu este simplu(daca nu vor sal dea este din cauza asiguratorilor nu sint deacord)
MULT NOROC SI BAFTA
ovy_deo
14 Mar 2008, 22:25
treaba sta cam asa: masina nu se poate porni cu alta cheie decit la o reprezentanta renault cu o cheie noua care trebuie invatata pe masina cu ajutorul unui program de calculator.
deci masina trebuie neaparat tractata pina la service .
mai astept sa vad ce se mai intimpla am dat ceva anunturi sa vad daca apare ar fi cea mai ieftina varianta cu o recompensa de 100 lei.
daca nu geam spart +pltforma+cheie+manopera= prostia se plateste scump
stie cineva cit costa pe kilometru o platforma(sau tractarea)?
shteffanivlad
15 Mar 2008, 09:48
Te-a sfatuit un coleg mai sus si simt nevoia sa repet:
1. comanzi cheia la service
2. ridici cheia de la service (neinvatata de mainsina, deci nu o poti porni dar o poti descuia si invarti contactul ca sa deblochezi volanul)
3. tragi (sau duci cu platforma) masina pana la service sa o invete cu cheia
4. platesti
5. esti fericit ca nu ai nici un geam de inlocuit
Daca gresesc undeva imi cer scuze, dar eu unu asa as face
ovy_deo
15 Mar 2008, 16:04
QUOTE(shteffanivlad @ 15 Mar 2008, 09:48)
Te-a sfatuit un coleg mai sus si simt nevoia sa repet:
1. comanzi cheia la service
2. ridici cheia de la service (neinvatata de mainsina, deci nu o poti porni dar o poti descuia si invarti contactul ca sa deblochezi volanul)
3. tragi (sau duci cu platforma) masina pana la service sa o invete cu cheia
4. platesti
5. esti fericit ca nu ai nici un geam de inlocuit
Daca gresesc undeva imi cer scuze, dar eu unu asa as face
mersi pt sfat intradevar e mult mai bine asa .
am rasfoit putin topicul asta si nam mai gasit undeva sa reiese sugestiile astea dar ma rog.
invat si eu din mers .
trebuie sai intreb pe astia de la reprezentanta daca se poate asa ar fi mult mai bine.
am citit pe undeva ca nu e bine sa mergi fara motor cica se duce pompa servo.
stie cineva ceva ?
TRANCA
16 Mar 2008, 07:02
QUOTE(TRANCA @ 11 Mar 2008, 19:35)
Stai linistit pe bicicleta Renault vreo trei saptamani cat comanzi cartela cu cheie, apoi o descui cu cheita noua si o urci pe platforma - sau o echipa mobila sa-ti aduca testerul sa recunoasca cartela...in total cam 6-700 lei...si cand mai dispui de altii 600 lei iti mai faci o dublura la cartela...ca sa nu ramai iar pieton alta data!
...
Daca spargi geam = tot la a comanda cartela la dealer ajungi...ca de pornit n-ai cum altfel sa o pornesti...!!!...si apoi neaparat pe platforma ca sa schimbi la loc geamul, ca sa nu intre apa daca ploua...!!!...deci mult mai multi bani si rezultat acelasi...
Sau dai comanda si cauti intre timp si vechea cartela...
...plus...
QUOTE(TRANCA @ 11 Mar 2008, 23:59)
Aceeasi recomandare si in cazul cheii cu telecomanda...poti sa o faci si in tara la orice service Renault...cca.500 lei...dupa seria de caroserie din certificat sau carte identitate...e si mai sigur si cel ce iti face cheia o si probeaza si seteaza pe masina astfel...din Germania cine stie ce-ti trimite...
...uite aici!!!...Multumesc @shteffanivlad ca ai scos "esenta" la vedere!...
@ovy_deo: ...ce raspuns ai de la service?..si sa ne scrii cum evolueaza "vacanta"...!!!
ovy_deo
16 Mar 2008, 11:49
Vreau sa va MULTUMESC tutrora care ati incercat sa ma ajutati sa ma sfatuiti .
Intr-un final am reusit si eu sa-mi dau seama cum stau lucrurile cu masinile astea straine.Cred ca va-ti dat seama ca nu o am demult si nu prea stiam cu ce se maninca.
Poate am ajutat si pe alti sa evite asfel de situatii extrem de stresante .Sa te trezesti in fiecare dimineata sa dai fuga afara sa vezi daca mai e masina la locul ei,sa iesi la plimbare si sa vezi numai chei peste tot .
Am sa va tin la curent . Sper sa se rezolve cu bine.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.