Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Ce sanse sunt sa devii pilot ?
Reno.ro - Forum Renault Romania > Alte discutii > Motor Sport
emil_t
Ce sanse sunt sa devii un pilot de raliu/circuit daca incepi in Romania fara sa ai numele Tiriac sau Patriciu ?

Intreb asta pentru ca la aeroclub in afara de teste si ceva taxa de 50 lei pt nush ce la inceput nu mai platesti nimic, si te antreneaza cred cum trebuie adica teoretic si practic la planorism si parasutism.De unde incepi ?

Am ca si altii vise prea mari ?
C a t a l i n
Hai să-ți spun o poveste.

Se dă un puști de 16 ani, ce merge și se înscrie la un aeroclub.

Urmează cursurile teoretice, trece testele medicale. Ajunge la zborul propriu-zis.
Adună orele de zbor. Obține brevetul de zbor în aviația sportivă.
Între timp termină liceul, se orientează la ceva studii superioare.

Existau 2 variante:

- cariera militară în aviație. Prea puțin tentantă.
- Școala Superioară de Aviație Civilă.

Problema - acolo, locurile erau "rezervate" copiilor actualilor piloți, deci era foarte greu de intrat în sistem. Șpaga ar fi fost în jur de 10.000 euro pentru un loc, dar nu prea se garanta nimic.

Revenind la zilele noastre, avioane apte de zbor nu cred că mai există, mă refer la cele de școală, cursurile nu mai sunt gratuite, cum erau odată, pentru cei între 16 și 22 ani, iar aerocluburile sunt în marea majoritate particulare, singurii "aviatori" sunt oamenii cu mulți bani, deveniți proprietari de avioane de agrement.

Repet, aceasta este doar o poveste... povestea mea.

Pentru pilot de raliuri, este cam același lucru...
MihaiD
Ca sa devii pilot de raliuri e destul de simplu: trebuie sa-ti iei licenta de pilotaj la una dintre scolile acreditate FRAS si dupa aia ca debutant sa mergi in Campionatul de Viteza pe Traseu Montan minim 6 sau 8 etape cu anumite restrictii d.p.d.v. masina (nu sunt permise masini 4x4 cu mai mult de 200CP, etc...).
Practic tot ce-ti trebuie ar fii bani, vointa si ceva talent.
C a t a l i n
Rahat. Eu prin pilot de raliuri înțeleg pilot profesionist, plătit să facă asta.

Iar ca să ajungi în acest stadiu, trebuie să începi de mic, să urmezi școli serioase, experiență cât mai multă în tot felul de sporturi pe 4 roți.

Dacă te duci și dai 300 euro sau cât mai costă, să ți se explice ce e sub și supra virarea, apoi dai 3 ture pe câmp, și în 3 zile obții un certificat, ești pilot? radmasa.gif

Oricine poate face asta, dar nu înseamna nimic. Foaia aia e ZERO.

Iar în "campionatul național", ca să intri ca un "nimeni", ai nevoie de mulți mulți bani, iar perspectivele de viitor vor fii iar ZERO.

Dacă te naști în Finlanda, atunci ai porți deschise spre o asemenea carieră.

Aici, mă îndoiesc.

Câți bani s-au băgat în puștiul ăluia de la Bacău, și ce a ajuns? biggrin.gif

Există și la noi talente (Alina Bunică de exemplu), dar mă tem că se vor opri aici.
A l e x
Maersk, acum depinde si ce scopuri ai in viata.

Mie mi-ar face placere sa am "foaia aia zero" de pilot si sa pot participa in ceva gen Logan Cup. Dar nu vreau o cariera din asta, as vrea doar pentru dementa mea sa fac asa ceva. Deci daca viitorul in raliuri nu ma intereseaza, atunci daca ma duc la Titi Aur la scoala de exemplu, si apoi gasesc bani sau un sponsor sa intru intr-un rahat de raliu, si ajung imi fac nebunia, care e problema ?

Ca nu voi fi pilot profesionist in adevaratul sens al cuvantului, asta e, dar oricum eu as face asta pentru pasiunea mea SI NU pentru titlul de pilot. Nu imi trebuie sa ma laud la nimeni ca vezi dom'le, sunt pilot de raliu sa moara mama, dar eu m-as simti mai bine, si cred ca as deveni si un sofer mult mai bun dupa scoala + competitie...
C a t a l i n
Păi asta nu se numește pilot de raliuri. Asta e problema. Că parcă de asta vorbeam.

Este exact ca eleronul pe Dacie.
A l e x
Daca participi in raliu, de ce sa nu se numeasca pilot de raliuri ? Ca nu esti Titi Aur ?
C a t a l i n
Ți-am zis.

E ca și cum pui eleron și "tobă sport" pe o Dacie "stock radmasa.gif " (că tot e la modă termenul), și alergi cu ea ca și cum e Lancia Delta Integrale.

Foaia aia și dreptul de a participa la așa zisele VTM-uri de la noi nu te fac în niciun caz pilot.

(decât cu numele, și doar în fața unor afoni în domeniu)
A l e x
Cred ca exagerezi mult de tot, dar ma rog, fiecare cu parerea lui...
adi_ar
MAERSK, este prima oara cand te surprind "aprins" la o discutie, probabil ai motive personale, oarecum expuse mai sus.

Ca auto-moto-sport-ul este o poveste scumpa si oarecum practicata in cercuri privilegiate ai dreptate. Asa sunt toate sporturile, cand este vorba de inalta performanta. Sau poate crezi ca in alte sporturi se poate accede la performanta fara sponsori "potenti" (financiar desigur).

Ce spui tu cu Finlanda este partial adevarat, nici acolo nu ajunge oricine la raliuri si in general vorbind numai in socialism puteai face performanta pornind de la nimic (bineinteles cu conditia sa te transferi la Dinamo sau Steaua)

Desigur ca nu poti face performanta cu o dacie careia ii pui un eleron, nici macar cu un Logan.
Pentru performanta ai nevoie de echipament si tehologii performante pe care nu ti le poti permite de unu singur prea usor insa exista destui pasionati care, cu eforturi deosebite, participa la competitii, dupa ce si-au luat licenta la o scoala de pilotaj, au stat luni de-a randul pe langa un veteran, au spalat, curatat, montat si demontat piese pana au ramas fara unghii si asa mai departe.
Poate, cu timpul, vor fi sponsorizate si la noi mai multe scoli de pilotaj, se vor construi piste si asa mai departe.
Asa cum bine stii, este nevoie de foarte mult exercitiu, practica, curaj, inteligenta, echilibru psihic si conditie fizica pentru a ajunge in top, atunci cand este vorba de pilotaj (de orice fel).
Nu toti descreieratii care apasa acceleraia se cheama piloti, chiar daca si-au luat si licenta.
Cred ca in mintea ta faci, oarecum distorsionat, o legatura cu brevetul de navigatie si poate de aceea bagatelizezi pe nedrept.
Ca nu-ti asigura viitorul sunt de acord dar ca este "zero" nu sunt de acord, in masura in care atesta cu adevarat unele calitati.

Piloti platiti ... hmm, cu unele exceptii si la F1 trebuie intai sa platesti ca sa "te dai".
C a t a l i n
Acea hârtie se obține urmând o "școală" care ține vineri, sâmbătă și duminică. smile.gif Din care practica e câteva ore. Știu exact ce spun, am văzut de multe ori pe aerodrom, că acolo se "preda" și teoria, și practica...

Dacă după 3 zile, ORICINE are acea sumă de bani și (eventual) un permis auto, se numește pilot de raliuri, nu am ce să mai spun...

Vorba aia, și parlamentarii au acum 3 facultăți și 2 masterate, că doar hârtiile se imprimă ușor...
A l e x
Mie comparatia mi se pare ceva gen "poti sa te apuci de muzica, dar numai daca esti nascut in America poti ajunge undeva cu ea, la noi in tara nu" ceea ce e adevarat dintr-un anumit punct de vedere, dar un om cu adevarat pasionat o va face in primul rand pentru el, si in al doilea rand pentru tinta de a fi cel mai smecher, si atunci si putinul pe care-l poti realiza in Romania e destul.

EDIT : Si da, sunt de acord, 3 zile de practica nu te fac pilot, n-au cum, dar iti ofera un inceput. Daca dupa participi un sezon, vrei sa spui ca nu capeti experienta ? Nu inveti ceva ? Si mai ales, n-ai satisfactii ?

Asta e, daca vrei sa devii Schumacher poate e mai greu, daca in schimb vrei sa-ti dovedesti tie ceva, nu mi se pare foarte departe de a fi realizabil.

Si da, eu daca fac scoala si apoi particip un sezon, ma voi numi "pilot de raliu". Ca nu voi fi Titi Aur, ok, dar nu poti sa spui ca nu va insemna nimic.
deconectat
Nu e imposibil. Sa apara bebita, ca va povesteste ea mai multe. Sunt si oameni care se dau cu dacia nova la vtm (si cu renault 5, golf 1, trabant etc.), iar asta isi permite cam oricine. E adevarat ca nu faci performanta cu o astfel de masina, dar inveti sa conduci si poate atragi atentia vreunui sponsor.
MihaiD
QUOTE(MAERSK @ 6 Mar 2008, 14:53)
Acea hârtie se obține urmând o "școală" care ține vineri, sâmbătă și duminică. smile.gif Din care practica e câteva ore. Știu exact ce spun, am văzut de multe ori pe aerodrom, că acolo se "preda" și teoria, și practica...

Dacă după 3 zile, ORICINE are acea sumă de bani și (eventual) un permis auto, se numește pilot de raliuri, nu am ce să mai spun...

Vorba aia, și parlamentarii au acum 3 facultăți și 2 masterate, că doar hârtiile se imprimă ușor...


Din cauza asta daca vrei sa ai licenta de pilot trebuie sa faci un sezon de VTM cu restrictii la masina de concurs, ca pilot debutant. Dupa sezonul ala(minim 8 curse) ar cam trebui sa stii ce e aia pilotaj si cu ce se mananca.
Nu poti sa intrii direct in raliuri numai cu scoala de pilotaj.
C a t a l i n
Succes!
jack
QUOTE
Ce sanse sunt sa devii un pilot de raliu/circuit daca incepi in Romania fara sa ai numele Tiriac sau Patriciu ?


Sanse ai destule. Daca esti pasionat cu adevarat si vrei doar sa "te dai", urmezi pasii descrisi de MihaiD si gata - te dai la vtm un an si apoi la raliu. Si ai devenit pilot.
Partea financiara si atragerea sponsorilor - e alta treaba. Din pacate...mult mai grea.
Daca privesti chestia asta ca pe o cariera, ca pe un "job" in care tu sa avansezi si apoi sa vina echipe mari sa te curteze...uita de chestia asta in RO.
Si iti dau un singur exemplu: Puiu Rusu. Personal il consider unul din cei mai buni piloti din tara. Daca ii urmaresti trasele la o coasta, ai sa intelegi de ce. Merge pe un Golf Diesel si bate nume mari cu masini de 2-3 ori mai puternice.
Din pacate merge cu aceeasi masina de cativa ani deja si...sponsorii nu se aduna.
Si aici tind sa-i dau dreptate lui MAERSK - sunt multi piloti si in CNR (71 de masini la prima etapa), dar parerea mea e ca doar 10-15 au ce trebuie...unde trebuie ca sa fie denumiti PILOTI.

Iar ca sa ajungi pilot de circuit in RO... biggrin.gif ...intai sa gasim un circuit... biggrin.gif

Oricum, vorba unui prieten care se da la coasta - pana la urma noi comentam de pe margine si ei "se dau"...
emil_t
Am tot vazut ca lumea zice ca sa ajungi pilot sa te dai mare, NU. Cred ca trebuie sa fi pasionat sa ajungi campion sau sa participi, mi-a starnit ideea cand la cineva la servicu a venit cu un logan dupa sponsorizare la competitii, nu a reusit din pacate, dar ma tot gandesc la titi aur brevetul de pilot e 1000 de euro mi se pare si cica te dai cu masina lui de grupa N (asa am auzit), si diupa aceea sa zicem o supernova 3000 euro rollbar, ceva chip la motor, schimbat evacuare, roti, frane, suspensii,evacuare probabil costa mult peste pretul initial al masinii, cauciucuri (daca nu pt fiecare cursa macar la 2-3 si asta inseamna ca mergi la economic sa-ti salveci cauciucrile) si costul sa te inscrii la CNR ma gandesc ca nu e gratis, loc unde sa-ti testezi masini, sa-ti platesti un mecanic ceva ... deci da, costa f mult. biggrin.gif

si MAERSK eu stiu ca la aeroclub cluj acum se fac inscrierile pt planorism (fara sa platesti practica adica saritul) si parasutism si costa 120 RON adica 50 lei ceva taxa si 70 lei analize medicale.
C a t a l i n
Eu vorbeam de zbor cu motor.
memyselfandI
[quote=emil_t,7 Mar 2008, 18:24]
Am tot vazut ca lumea zice ca sa ajungi pilot sa te dai mare, NU. Cred ca trebuie sa fi pasionat sa ajungi campion sau sa participi, mi-a starnit ideea cand la cineva la servicu a venit cu un logan dupa sponsorizare la competitii, nu a reusit din pacate, .."
La titi, nu " brevetul de pilot" costa 1.000 euro, ci scoala de pilotaj.
Pentru "brevet", dupa absolvirea cursului de pilotaj, te adresezi la federatie pentru eliberarea licentei.
La scoala lu' titi mergi pe un evo de strada cu suspensii de N si fara restrictor.
Plus un clio rs si un bmw m3.


enjoy it.
Kruger
Nu prea am ce sa zic, Maersk a spus totul, si sunt de aceeasi parere.
ydaniel
@catalin:) pai la strejnic se tin cursurile de pilot pt curse?
Kruger
La Strejnic am tras io cu bazuca.
vis-a-vis
Ca sa ajungi pilot, trebuie sa fii un real talent. Pe langa asta, iti trebuie si o caruta de bani. Daca deja te gandesti cum sa faci economie la cauciucuri, esti pe un drum gresit... Rezultatele n-or sa apara decat daca mergi la limita, asta inseamna sa iei in calcul avarierea a 2-3 masini pe sezon, cauciucuri noi macar la 2-3 curse, etc., etc. ...
Sponsorii nu ii gasesti pe toate drumurile. Cine vrea sa investeasca intr-un sport nemediatizat, la noi?
Daca doar vrei sa fii acolo, atestatul de pilot si o rabla mai vivace-s de ajuns, dar in niciun caz asta nu te va face pilot... parerea mea.
C a t a l i n
QUOTE(ydaniel @ 11 Mar 2008, 12:02)
@catalin:) pai la strejnic se tin cursurile de pilot pt curse?
*



Deci să ne înțelegem.

În comuna Strejnic, județul Prahova, există un aeroclub, numit Aeroclubul Gheorghe Bănciulescu.

Pe acel câmp imens, într-o zonă destul de depărtată de așa zisa pistă pentru avioanele ultraușoare, a fost amenajat un pseudo traseu pentru antrenamente cu mașinile unei școli de pilotaj, cea a lui Titi Aur. Lângă hangar au fost parcate un Lancer Evo, o Nova, și un BMW mai vechi. Cu ele se făceau cursurile practice.

Cursurile teoretice se făceau în aceeași sală în care eu am învățat de exemplu meteorologie aeronautică.


Toate acestea erau în urmă cu câțiva ani. Între timp aeroclubul "a devenit" privat, iar Titi Aur are școala pe la Ciolpani, parcă.

Aveam poze, dar nu le găsesc acum... sad.gif

QUOTE(Kruger @ 11 Mar 2008, 12:09)
La Strejnic am tras io cu bazuca.
*


Poligonul nu este la Strejnic, este la Crângul lui Bot, peste acel câmp de care spun.
Eu cu bazuca (dacă te referi la AG-u) am tras la Midia. cool.gif
pastrama
QUOTE(MAERSK @ 11 Mar 2008, 13:48)
Aveam poze, dar nu le găsesc acum... sad.gif
*


Hai ca le-am gasit io! biggrin.gif
Sper ca de astea era vorba.
C a t a l i n
Bingo! Astea sunt... Merci. biggrin.gif

Nu mai știam exact mașinile.. smile.gif

1. Se vede că sunt 2 școli ce făceau cursurile acolo.
2. Se putea participa și cu mașina personală.
3. Cu "traseul" nu am poze, era jenant după părerea mea. Iar despre ce se învăța la acele cursuri, atât teoretice, cât și practice, prefer să nu comentez. Altfel A l e x va spune că iar exagerez mult de tot. smile.gif
Pe mine atunci mă atrăgea cursul lor de "condus preventiv", parcă așa se numea.
bebita22
sorry ca raspund de-abia acum,dar acum am dat si eu peste topicul asta. sad.gif
pot sa va spun ca nu e chiar asa de greu sa devi pilot la raliuri.exact cum zicea si MihaiD trebuie sa faci scoala de pilotaj,dupa aia trebuie sa te dai la VTM 8 etape.pana aici toate bune si frumoase.
Dar daca vrei intra-devar sa faci ceva trebuie sa stii sa conduci(asta se invata la VTM in special,cum se iau virajele si toate astea).
Ideea este ca ai nevoie de bani si de sponsori.Cu sponsorii este mai greu pentru ca in RO nu prea se sponsorizeaza asa ceva.pana prin '99 aveau scutiri la ceva impozite daca sponsorizau raliuri,dar acum nu mai este asa.inafara de asta poti avea un sponsor care sa te ajute mai mult financiar daca esti printre primii la debutanti atat la raliu cat si la VTM.Dar trebuie sa conducii foarte bine.
Poti ajunge si un Titi Aur dar trebuie bani,timp si rabdare.
Si din RO s-ar fi dus mai multi la Campionatul mondial daca ar fi avut bani si daca ar stii sa conduca bine.
Dupa parerea mea sunt doar vreo 5 echipaje la noi in tara care ar putea sa faca fata la un Mondial si aici ma refer doar la cum si cat de bine stiu sa conduca,nu neaparat la bani.
Pentru ca daca este vorba de bani in momentul de fata nu-si permite nimeni sa mearga la o etapa de mondial
vis-a-vis
Din cate am observat eu, cand a participat Titi Aur la campionatul mondial si sa nu uitam ca era in zilele lui bune, avea timpi foarte slabi, ca sa nu zic altfel, fata de primii care terminau o proba speciala.
Acolo e altceva, e alt nivel...
Pe la noi p-aci se da lumea mai mult ca n-are ce face p-acasa si sa castige sau sa piarda si ei niste bani...
Poate or fi talente si prin neamul nostru romanesc (desi ma indoiesc), dar nu pot iesi la iveala fara o infrastructura adecvata, o asociatie automobilistica puternica si niste sponsori cu adevarat interesati.
emil_t
nush ce copilot stie tatal meu in colaborare cu ?tempesta? cred, oricum, el zicea ca prima data va fi copilot, iar dupa ce isi face numele cunsocut sa devina el insusi pilot, dar a subliniat ca iti trebuie bani.

problema cea mai mare care o vad eu, daca ar fi un circuit in care poti merge in weekend , contra cost, sa-ti rupi Dacia pe un cirucit inchis, acolo aprofundezi ce ai invatat la curs (la titi aur 2 zile 1200 euro pentru licenta mi se pare EXTREM DE PUTIN TIMP SI FOARTE MARE PRETUL, , dar noah, ai licenta) si incepi sa inveti cu franare fara abs, accelerare din curba etc, de aici, poate iti vede cineva devotamentul si poti incepe o cariera, sau cum spuneti voi, iti faci drum spre vtm si iti areti talentul acolo.

oricum in Romania parca tot nu vad un viitor (ca in alte tari din vest, ca si acolo banuiesc ai nevoie da bani, dar daca esti cu adevart bun ai ceva mai multe sanse), dar totusi ca orice, nu este imposibil.
Alexu7
QUOTE(MAERSK @ 6 Mar 2008, 21:20)


Câți bani s-au băgat în puștiul ăluia de la Bacău, și ce a ajuns? biggrin.gif


*




Sechelariu Jr. laugh.gif

chinuie carturile p-acilea pe la Bacau cool.gif
ramm
Scoala Titi Aur - Ciolpani, am fost duminica pe acolo.
C a t a l i n
Arată jalnic, pentru tarifele practicate...
Solon
Anul trecut se organizase Titi Aur la Constanta!
Acum a venit mai spre Bucuresti sau are mai multe sucursale?
thunder
mai ieftina e scoala lui Stefan Vasile si cred ca poti sa inveti si acolo la fel de bine http://www.pilotaj-auto.ro
M i h a i
Probabil ca este mai ieftina din cauza masinii de scoala care este o nova...de raliu.. ph34r.gif
Solon
QUOTE(MHY @ 15 Apr 2008, 14:08)
Probabil ca este mai ieftina din cauza masinii de scoala care este o nova...de raliu.. ph34r.gif
*


Omorata de cati au trecut pe la volanul ei! biggrin.gif
einstein1984
La stefan vasile e mai ieftin, dar si mai putine ore la volan.
Solon, poti sa inveti la fel de bine si cu un Mini de 1100 cmc, nu ai nevoie de Mitsu lancer EVO.
M i h a i
Eu sunt de parere ca trebuie facuta(scoala)pe o masina cu tractiune integrala sau macar spate...pe nova nu as face nici daca ar fi gratis..
Solon
Nu am zis ca nu poti sa inveti! Am zis doar ca masina sigur e hartanita!
Sa nu uit: Cica dupa 3 zile de scoala de pilotaj cu toate junghiurile e al dracului de misto sa te dai cu Evo!
sorin_f39
Am votat "iti trebuie bani".

Scoala de pilotaj poate fi facuta de catre orice sofer. Apoi licenta de pilot se poate obtine, pentru 1 an, de la federatie. Apoi, urmeaza sa alergi (daca ai cu ce). In principiu, e simplu.

Ca sa faci performanta, iti trebuie bani multi, foarte multi. Daca ai masina gata preparata, atunci ai nevoie de macar 100.000 euro pe an. Buget minim! Si cand ma gandesc la banii astia, iau in calcul faptul ca masina nu se va strica niciodata, nu o vei accidenta niciodata si in principiu vei schimba doar pneurile, uleiul etc.


Concluzia: n-ai bani multi, ramai fan infocat. Dar fa scoala de pilotaj pentru tine.
C a t a l i n
QUOTE(MAERSK @ 11 Mar 2008, 16:45)
3. Cu "traseul" nu am poze, era jenant după părerea mea...
*


user posted image
Solon
De ce era jenant?
C a t a l i n
Se vede mai bine de sus decât de la sol, derapajele se făceau pe căcăreze de oi, printre bolovani.
kobra_bc
scoala de pilotaj tine 2-3 zile, un week-end, dupa care te vezi cu licenta de pilot in mana si asta doar cu vreo 1000 € wacko.gif . apoi daca vrei sa faci ceva cu hartia ai ca banuiesc ca nu ai dat banii degeaba pe ea trebuie sa faci rost de o masina pe care sa o transformi de la stock la standarde de competitie ata din punct de vadere al performantelor cat si al sigurantei si pt asta iti trebuie pe langa piesele necesare si mecanici care chiar stiu ce trebuie sa faca la o masina, plus ore multe de munca cu masina pe trasee pt teste si reglaje si alte chestii de astea marunte.in timpul testelor cu siguranta iti pica cate ceva la masina deci ajungi sa cumperi aceeasi piesa de cate ori.apoi cand ai masina pusa la punct trebuie sa-ti gasesti echipa care trebuie sa se ocupe de intretinerea masinii in pauzele dintre competitii de la o proba speciala la alta, si aici e vorba de cel putin vreo 5-6 oameni.apoi iti trebuie un copilot bun si cu experienta ca nu cumva in timpul PS sa incurce stanga cu dreapta si sa ajungi cu masina prin copaci, rape sau mai grav in spectatori.inainte de fiecare etapa trebuie sa schimbi la masina aproape toate consumabile in cel mai fericit caz.daca ai ghinionul si mai ai si o scapare in decor numarul pieselor care trebuiesc schimbate creste. toate aceste cheltuieli ori le suporti singur ceea ce greu imi vine a crede ca o sa reuseasca cineva de pe forumul acesta sa o faca ori sa gasesti sponsori care sunt dispusi sa investeasca in acest sport foarte prost mediatizat la noi in tara si intr-un pilot debutant.apoi un an de zile te chinui cum poti pana la sfarsitul campionatului si poate poate ai norocul sa te remarce cineva si sa te ajute cu partea financiara.daca nu, mai continui sati vinzi ce tia mai ramas dupa un an de zile ca sa mergi si anul urmator sau iei hartia aia cu licenta de pilot si o pui undeva in casa sa nu mai auzi in viata ta de ea. iar masina ori o duci la casat ori gasesti pe cineva sa tio cumpere ceea ce f greu se face. din pacate inca mai traim in ROMANIA sad.gif

am uitat sa adaug costul echipamentelor, salariile echipei ca banuiesc ca nimeni nu sta cu tine pe degeaba, o a doua masina cu platforma pt transportul celei de competitie, cheltuielile aferente pt cazare, mancare si tot cei mai trebuie echipei si lista continua.
nu incerc decat sa va prezint realitatea pt ca stiu cum e sa pornesti pe un drum si dupa 5 min sati vezi visul cum se duce pe apa sambetei.iar acest calcul a fost facut de un fost pilot de raliu, nu de mine.
BOG
Sau incepi cu o masina gata preparata second, cum ar fi asta de aici si participi pana cand iti dai seama daca poti sa nu la cateva etape....
fabius
E clar ca iti trebuie buget marisor ca sa poti incepe sa faci un astfel de sport.
Si asta se vede clar pentru ca baiatul lui Sechelariu e pilot, baiatul lui Tariceanu deasemenea.
C a t a l i n
Piloți doar cu numele...
Fratzica
acum sunt in sala de teorie la scoala de pilotaj Titi Aur si il ascult pe Titi dand indicatii despre pilotaj. sunt destul de multi cursanti, daca are atatia in fiecare saptamana e de bine. ma bate si pe mine gandul sa ma apuc de scoala, doar pretul de 1000 eur + TVA e un pic cam prohibitiv, dar daca te gandesti ca in banii astia ti se dau si manusi OMP, masa, si alte mici chestii, e destul de OK ca pret. masinile sunt bune, clio sport pentru tractiune fata, bmw ursulet 160 cp + m3 220 cp, mitsu evo + subaru impreza pt integrala.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.