Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Eliminare greierasi trapa
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Megane > Megane II > Tutoriale
Pages: 1, 2
panavision
Pentru cei ce "se bucura" de sunetul suav al trapei de la Megane, o sa incerc sa povestesc cum se poate elimina acesta. Important este ca am descoperit sursa neplacerilor, ramane de vazut daca solutia aleasa de mine pentru rezolvarea problemei este fiabila.

Asadar:

Trapa de sticla de pe Megane este prinsa in patru puncte: 2 in fata si 2 in spate. Cele din fata au si rol de tractiune si sunt pozitionate mai spre interiorul masinii, sunt la adapost si culiseaza pe o sina metalica. Asa ca aici nu prea sunt probleme. Cele din spate sunt vedetele noastre. Sunt pozitionate spre lateralul masinii, nu sunt protejate in niciun fel de praf sau alte chestii si culiseaza pe un traseu de plastic.

In manualul masinii se spune ca sistemul de culisare al trapei trebuie curatat si gresat trimestrial. Pentru a face aceasta operatiune cum trebuie, trebuie demontat macar traseul exterior, cel pe care culiseaza partea din spate a trapei. Nu stiu de ce am impresia ca niciun Megane dotat cu trapa (cel putin in Romania), nu a beneficiat de un asemenea tratament.

Pentru a fi siguri ca aveti o problema cu sistemul de culisare procedati in felul urmator: Deschideti trapa la maxim si apoi ridicati usor cate un colt. In partea din fata nu ar trebui sa aveti joc deloc. In
schimb in partea din spate mai mult ca sigur da.

Daca va tin nervii sa pierdeti cam o ora cu mesteritul trebuie sa faceti cam asa:

Intai desfaceti cele 2 suruburi (cate unul pe fiecare parte) care fixeaza trapa de sistemul de culisare din spate. Departati usor trapa de urechea de prindere si mutati trapa o pozitie mai in fata. Ar trebui sa obtineti ceva de genul acesta:
[attachmentid=1627436773]
Mai departe trebuie sa scoateti traseul pe care se face culisarea. Acest traseu se afla in interiorul barelor de plastic care se afla de o parte si de alta a plafonului. Fiecare parte este compusa din 2 bucati. Intai se scoate cea din spate.

Se scoate intai capacelul de plastic din imagine (localizat langa luneta):
[attachmentid=1627436774]
Apoi se desface surubul:
[attachmentid=1627436775]
Aceasta bucata din spate este prinsa doar in acel surub si iese din locasul ei culisand spre partea din spate a masinii.
Partea din fata este prinsa in 3 suruburi. Unul in partea dinspre spatele masinii, care este si cel mai greu accesibil:
[attachmentid=1627436776]
Si inca doua in partea din fata, care sunt acoperite cu capacele de plastic:
[attachmentid=1627436777]
Dupa ce scoateti capacelele aveti acces usor la aceste 2 suruburi:
[attachmentid=1627436778]
Aceasta bucata din fata iese prin culisare intai spre interiorul masinii si apoi spre spatele masinii.

Aici puteti vedea cum arata cele 2 bucati demontate. Le-am pus cap la cap pentru a vedea interiorul traseului de culisare:
[attachmentid=1627436779]

Pentru a scoate acel suport care culiseaza, se trage pur si simplu de el. Si aici vine surpriza:
[attachmentid=1627436780]
[attachmentid=1627436781]
[attachmentid=1627436782]

Se poate observa foarte usor cat de tocite, murdare si fara pic de vaselina sunt aceste elemente. ( Acum o saptamana cand am facut revizia de 30.000km am cerut clar sa fie curatat si lubrifiat sistemul de culisare al trapei...)

Ei bine am descoperit problema. Acum ca variante de rezolvare ar fi schimbarea acestor piese. M-as mira sa se poata comanda doar acele piese uzate ca doar este vorba de Renault, dar voi incerca sa merg la un service sa intreb.

Pana atunci am facut o mica improvizatie care ar trebui sa functioneze o perioada (sper cat mai lunga), respectiv am curatat bine acele piese si am lipit banda izolatoare atat pe ax cat si pe exteriorul lor.
[attachmentid=1627436783]
Apoi am curatat si traseul pe care culiseaza, am uns din belsug cu vaselina si am pus totul la loc in ordine inversa.

Spre bucuria mea nu mi-au ramas piese in plus. biggrin.gif

Rezultatul:

Trapa este fixa, nu mai are joc in partea din spate, nu mai troncane pe drum cu denivelari si teoretic nu ar trebui sa mai suiere la viteze mari (ramane sa testez acest lucru). Si inca ceva. Cand inchid usa nu se mai ridica trapa in sus, asa cum facea inainte.

Sper sa fi fost destul de clar in explicatii si imi cer scuze ca nu am putut sa fac mai multe poze, dar am fost singur si imi era mila sa mai pun mainile murdare pe telefon sa fac poze.

La cat mai putini greierasi.
rommax2
Mie mi s-a blocat trapa, cand rotesc butonul sau apas pe cel din mijloc din spate se aude un tacanit si trapa nu se deschide. Ma poate ajuta cineva sa-mi spuna cum sau daca pot sa rezolv aceasta problema ?
nkusor
Salut panavision

Am gasit in programul Dialogis acele piese uzate. Ele sunt denumite articulatie elastica sau mecanism to.

Am am o veste buna si una rea pentru tine.

1. Cea rea se datoreaza pretului care este de 347.00 Ron adica 3.47000.000 lei vechi. mad.gif
2. Cea buna este ca le au la Ipso Otopeni in set pe stoc. huh.gif Probabil set insemnand cele 2 bucati metalice si garniturile.
Codul piesei este: 7701208254.
panavision
In primul rand imi cer scuze ca nu am mai avut timp sa completez tutorialul, dar sunt intr-o perioada foarte aglomerata.

Kitul de reparatie am reusit sa-l cumpar acum cateva saptamani, dar nu am avut timp sa-l montez pana ieri. Pretul intra-adevar a fost in jur de 3 milioane, dar codul a fost altul. Respectiv :77 01 209 744 (poate este diferit de la bicorp, la sedan)
Mai jos puteti vedea ambalajul si continutul acestuia:
[attachmentid=1627443881]
[attachmentid=1627443882]
Si cam asa arata acei "papucei" in stare buna:
[attachmentid=1627443883]

Partea buna este ca in pachet vine si o cutiuta cu vaselina.

Pentru a mentine in stare buna toate aceste piese supuse uzurii, cred ca este necesara curatarea si gresarea sistemului cam la 2 luni (mai ales daca folositi masina in Bucuresti si nu aveti garaj).

Rezultatele eu zic ca sunt mai mult decat multumitoare. Respectiv trapa sta mult mai fixa si nu mai troncane la cea mai mica denivelare. Suieratul la viteze mari nu dispare complet dar se aude doar daca opriti muzica.

In cazul in care doriti sa faceti singuri intretinerea acestui sistem, timpul necesar pentru operatiune este de maxim 15-20 de minute.

Daca mai aveti nevoie de informatii ma puteti contacta pe PM si voi incerca sa va raspund cat pot de repede.

Am uitat sa precizez ceva:

Metoda cu banda izolatoare este o improvizatie care a functionat foarte bine pana acum. Nu garantez ca va functiona la fel de bine pe o perioada lunga de timp, mai ales ca urmeaza si caldurile. Oricum de stricat nu are ce sa se strice. In cel mai rau caz se dezlipeste banda izolatoare de pe papucei si ajungeti in stadiul initial.

Daca totusi alegeti varianta banda izolatoare, alegeti cantitatea de banda folosita in functie de uzura "papuceilor". Acestia in final trebuie sa mearga usor pe traseu.
rommax2
Am facut si eu acest lucru si am inchis trapa din grasala inainte sa prind surubul de pe partea dreapta, cel din imagine (nu am mai facut alta poza, am copiat-o pe a ta).

Problema e ca nu se mai deschide trapa probabil din cauza ca detecteaza ea ca nu mai are un brat sau ceva de genul asta.

Exista vreo posibilitate sa deschid altfel trapa (prin fortare sau ceva) ?
ScoRpiO
salut everybody!
am si eu aceeasi problema la trapa.. are joc in coltul din partea stanga si suiera la peste 110 km/h. am fost in service si mi-au schimbat papucii aia cu brate cu tot, gresat, etc, sub ochii mei... surpriza insa... daca in continuare la fel...

we asta o sa demontez sina ca suspectez ca nu e stransa bine partea din fata a sinei si este mai inalta si ca urmare nu exercita suficienta presiune asupra bratelor ca sa apese bine trapa pe cheder.

va tin la curent cu orice voi identifica la sina.
rommax2
Ai megane hatchback sau sedan? Eu nu reusesc sa o demontez (am un hatchback) si este blocata de tot, se aude un tacanit in spate si atat, se mai deschide din cand in cand.
hellcat
Ar fi bine daca acest topic ramane un tutorial daca tot suntem pe aceasta arie.
Discutia despre trape si problemele lor generale si/sau particulare ar fi ideal sa se continue pe un topic dedicat la sectiunea Megane II.

Un moderator ar putea sa intervina si sa pastreze doar discutia strict legata de acest tutorial.
ScoRpiO
ca sa nu mai poluam tutorialul, am deschis un nou topic:

http://www.reno.ro/Probleme-trapa-t119653.html

ramane la latitudinea moderatorilor daca topicurile vor fi unite sau nu!
Excelent tutorial panavision! multumim!
topy30
panavision!am cumparat recent un megane confort privilege si te rog sa imi spui si mie ce trebuie sa fac acum la inceput cu trapa( ma refer la gresare...etc)sa nu am probleme mai tarziu cu ea.Merci
panavision
Dupa 3 ani in care am umplut de carne frigiderul celui care a proiectat minunatul sistem cu "papucei", am decis ca a venit timpul pentru o schimbare. Am zis sa fac o curatenie de primavara si mi-am pus mainile in cap cand am vazut ca degeaba am tot gresat si curatat sistemul de la trapa, ca papuceii tot se uzeaza si iar am ajuns in stadiul in care ar trebui sa dau aproape 100E pe altii noi pentru ca au ajuns sa arate cam asa:

[attachmentid=1627714500]

Si iata cum am inceput sa imi storc creierii sa gasesc o solutie mai permanenta. Si solutia a venit dintr-un domeniu ce imi mai face cu ochiul in timpul liber, si anume modelismul. Am masurat santul pe care culiseaza papuceii (10mm) si axul pe care stau papuceii (6mm). Apoi am gasit niste rulmenti cu dimensiunea D10 x d5 x 4 mm care mi s-au parut potriviti pentru proiect.

[attachmentid=1627714501]

Asa ca am trecut la modificarea diametrului axului pe care stau papuceii de la 6 la 5 mm cu ajutorul unei pietre de ascutit cutite atasata la o bormasina si a iesit ce se vede mai jos.

[attachmentid=1627714502]

Apoi am introdus rulmentii pe axe, am pus putin super glue sa fiu sigur ca nu pleaca la plimbare si a rezultat noul sistem de culisare al trapei de Megane:


[attachmentid=1627714503]

Avantajele acestui sistem ar fi ca nu mai e nevoie de gresare, curatare sau intretinere. Canalul pe care culiseaza se va curata de fiecare data cand spalati masina, lipsa vaselinei inseamna ca mizeria nu se mai strange pe canal. Frecarea intre rulmenti si canal este minima, pentru ca suprafata de contact este mica, iar metalul aluneca usor pe plastic.

Pretul pentru 4 rulmenti este de 34 Ron fara transport si sunt luati de aici. Nu fac reclama, doar va usurez munca de cautare.

Mare atentie sa nu fortati rulmentii cand ii introduceti pe ax, pentru ca se vor sparge. Initial ar batut unul cu ciocanu si a ajuns asa:

[attachmentid=1627714504]

In rest aveti nevoie de rabdare si cam 1 ora de mesterit. Spor la modificari.
defrag
Super idee si tutorial
Mi-am comandat si eu rulmenti. Multumesc.
skorpio_bog
Bun tutorial up.gif
shyck
foarte bun tutorialul, mai ales ca daca schimbi odata papucii, iti raman cei vechi pe care ii poti modifica


eu sunt de acord cu rulmentii, dar nu in totalitate
poate sunt mai buni poate nu, nu zic nici una nici alta, doar intreb

daca ei au crapat la o usoara introcere cat crezi ca vor rezista acolo?

daca acel canal este de plastic nu crezi ca rulmentul poate largi/afecta canalul?

le ai deja pe masina? cum se comporta?


nu vreau sa fiu carcotas, daca se comporta bine, chiar cu schimbat la 1 an, dar fara sa afecteze altceva, sunt si eu interesat


oricum ideea este de laudat

R19/16v
Eu nu pricep un lucru - rulmentii aia fie freaca doar pe partea inferioara a glisierei, deci sunt mai mici, si ramane joc intre rulment si partea superioara a glisierei, fie freaca pe ambele parti si...cum se invart?!
panavision
@shyck Rulmentul care a crapat a fost introdus cu forta folosind un ciocan. Inca nu subtiasem suficient de mult axul. Si crede-ma ca am batut tare in el pana a crapat. Sistemul l-am montat pe masina, am fost in teste pe tot felul de drumuri. Am incercat si cu trapa deschisa si cu ea inchisa pe drum cu denivelari si sunt foarte multumit de rezultat.

@R19/16v Rulmentii au fix dimensiunea canalului. Nu exista joc deloc. In mare parte rulmentii aluneca pe canal, nu trebuie neaparat sa se invarta. Se invart daca au aderenta mai mare pe una dintre parti (superioara sau inferioara). Suprafata de contact cu canalul este foarte mica, rulmentii sunt netezi si aluneca foarte usor pe canal fara sa il deterioreze. Aveti sanse mai mari sa obtine o uzura a canalului folosind papuceii de origine. O sa incerc sa fac astazi si un filmuleti sa vedeti cat de usor se deplaseaza trapa.

shyck
ar fi super


astept filmuletul
panavision
http://www.youtube.com/watch?v=-3QL-y7MAfI

Am facut un filmulet demonstrativ mai detaliat. Daca vrea cineva sa vada sistemul live in Bucuresti ne putem auzi pe PM sa vedem cum ne intalnim. Stau cam prost cu timpul dar mai gasesc mici ferestre.
shyck
wow blink.gif blink.gif blink.gif


super


merge chiar foarte misto, foarte lin, fara greutati

fac comparatie cu a mea care merge foarte greu, am schimbat papuceii acum 2 ani si nu am folosit trapa cine stie ce


astept si alte pareri


sper sa nu fi aruncat pauceii vechi si sa ma apuc de bricolat

super
panavision
Vezi ca am schimbat filmuletul, acum se vede si un detaliu cu rulmentii in actiune.
shyck
stii ce am uitat eu sa precizez, rulmentul trebuie sa aiba joc acolo, pentru a se putea roti, in caz contrar merge tot prin frecare

nu are cum sa se roteasca daca atinge si jos si sus


cum sta la capitolul vibratii, vechii papuci, sunt din cauciuc, automat iau din socuri, aici este fier?


am sa vad filmuletul cand ajung acasa, no acces to youtube from work sad.gif sad.gif sad.gif


btw: era un topic mai vechi cu niste papuci confectionati din alt material, mai exista?
panavision
Rulmentul nu trebuie neaparat sa se invarta. Se invarte doar daca pe una din laturi are aderenta mai mare. In rest tot prin frecare merge, dar comparativ cu papuceii frecarea este mult mai mica, in primul rand pentru ca suprafata de contact este foarte mica si in al doilea rand pentru ca metalul aluneca mult mai usor pe plastic.

Faceti un test simplu. Daca aveti la indemana un cablu usb, incercati sa frecati o muchie de la partea metalica a mufei pe o suprafata de plastic, iar apoi incercati alelasi lucru cu o muchie a partii de plastic care acopera mufa. O sa vedeti ca partea de metal aluneca mult mai usor decat cea de plastic.

Asa cum am zis am incercat sa merg pe un drum cu foarte multe denivelari si cu trapa deschisa si cu ea inchisa. Si nu se aude niciun zgomot, nu trepideaza, nu troncane, nu face nimic.

R19/16v
Da' tare mi-e c-o sa faci santuri in glisiere...
panavision
Eu sunt convins ca nu vor aparea santuri. Canalul de culisare este dintr-un plastic suficient de rezistent, iar suprafata rulmentilor este foarte neteda. Iar combinatia papucei, vaselina, praf este mult mai abraziva.
R19/16v
O fi fost abraziva, da' era mai moale.
defrag
Azi am realizat si eu modificarea cu rulmenti. Confirm ca functioneaza foarte bine.
Multumesc panavision pt. idee.
George Paul
Am recurs si eu la inlocuirea papuceilor cu rulmenti (translatie inlocuita cu rotatie). Unul dintre ei scartaia aschiind in ghidajul-sina deoarece se rupsese un sfert din invelitoarea cu care se freca de sina si rascheta cu ea la fiecare inchidere. Sina avea sapat un sant destul de adanc (nu e de plastic, ci de metal acoperit cu o protectie destul de consistenta anti-frictiune).

Fiindu-mi teama ca nu voi putea ajusta fara abateri majore axele papuceilor, am cumparat rulmenti D10xd6x3. Sunt cam ingusti, au inelele mai subtirele, dar sper sa tina. Nu sarcina la care sunt supusi imi starneste teama, ci comportarea lor dupa spalari/ploi, inghet.

Poti pune si rulmenti de D8, NU VOR AVEA CUM sa aibe joc, ei vor calca diferit: unul pe partea superioara a sinei, al doilea pe partea de jos a ei. Nu vor calca nicicand haotic (cand pe partea de sus, cand pe cea de jos a sinei).
Greutatea trapei apasa excentric pe brida cu axele rulmentilor, tinandu-i mereu in contact tensionat cu ambele parti ale sinei-ghidaj a trapei (ca in schema).[attachmentid=1627736814]

Oricum, e suficient sa prinda (pe vaselina cu care e uns ghidajul partii din fatza a trapei) ceva abraziv, ca sa deterioreze si calea de ghidare din fatza, unde exista tot translatie. O problema ramane, dar numai cand trapa e lasata deschisa.
panavision
@George Paul De unde ai cumparat rulmetii D10xd6x3? Ce spui tu cu rulmenti D8 e adevarat doar daca stai cu masina pe loc sau mergi pe un drum foarte drept. La cea mai mica denivelare vei avea un adevarat concert de troncaneli in partea din spate.

Eu sunt in continuare foarte multumit de conversia la rulmenti. Folosesc trapa in fiecare zi si chiar astazi am verificat starea rulmentilor si a caii de rulare si totul este ok. Nu exista deloc uzura, in conditiile in care nu am mai gresat deloc traseul.
George Paul
De aici.
Nu m-am gandit sa fi pus cate 2 unul langa altul, adica in total 8, ca loc pe axe e destul. Cred ca era mult mai bine.
Oricum, sunt nemultumit ca am joc pe una din bridele cu rulmenti. Cum spuneam mai sus, una din glisiere a fost aschiata de papucelul rupt. Jocul se face auzit cu trapa inchisa. Papuceii erau mai lungi, aveau acest avantaj al contactului nepunctiform, mai ales in zona cu curburi a glisierelor.
Asta e, nu vreau sa ma intorc iar la papucei, vaselina, praf, nisip abraziv etc., ca raman fara glisiere.
slash28
Salut,
Poate ma puteti ajuta si pe mine cu o serie de sasiu de la un megane sedane cu trapa. Am un megane sedane 2007. Am avut un accident si am fost nevoit sa schimb plafonul. Neavad casco am luat unul de la dezmembrari care avea trapa. Acum am nevoie de 2 suruburi in care e prinsa trapa si nu le pot comanda pentru ca am luat seria de sasiu gresit de pe masina de la dezmembrari.

Multumesc
panavision
VF1LM0U0633197121

De care suruburi ai nevoie? Sa pui niste poze cu masina transformata ca sunt curios cum a iesit.
slash28
Multumesc pentru serie.
Am incercuit suruburile in poza.
Sunt in Bucuresti, daca vrei sa vezi masina ne putem intalni zilele astea sau in week-end. Nu am facut poze cu ea inca, dar a iesit destul de bine.

[attachmentid=1627762855]
shyck
QUOTE(panavision @ 16 Apr 2011, 22:48)
...

Asa ca am trecut la modificarea diametrului axului pe care stau papuceii de la 6 la 5 mm cu ajutorul unei pietre de ascutit cutite atasata la o bormasina si a iesit ce se vede mai jos.......




poti sa imi zici latimea papucilor originali, sau a canalului

am gasit rulmenti 10x6x12
panavision
Nu stiu sa-ti spun ce dimensiune aveau papuceii originali, dar 12 mm mi se pare cam mult. Oricum am impresia ca rulmentii D10xd6x12 sunt unisen, asa ca nu sunt prea ok. Vezi pe pagina anterioara a pus colegul George Paul un link cu rulmenti D10xd6x3. Poti sa incerci cu aia si pui eventual cate 2.
shyck
mda, asa e

am omis ca sunt unisens

dap, merge si cu cate 2 si nici nu sunt scumpi

oricum nu ma aouc momentan deoarece inca merge bine mecanismul pus acum 2 ani si vine iarna, asa ca trapa mai putin, adica zero

ms oricum
VladV
Pentru rulmentii D10xd6x3, eu zic e chiar recomandat sa fie cate 2. Papucii originali sunt lati cat tot acel pin de prindere.

[attachmentid=1627763743]

Pentru cei cu hachback, surubul de prindere a canalelor este in spate, aproape de hayon, sub a 3-a masca de bandou/plastic neagra. Acea parte e prinsa intr-un clips exact langa hayon, si se scot in acceasi maniera, tragand de ele inspre hayon.
slash28
Am gasit si sistemul original mai ieftin aici cam 220 ron, se aduce la comanda in 4, 5 zile.
shyck
asta inseamna ca se gasesc si mai ieftini

aveti codul la indemana? sa aflu si eu un pret?

ziceam ca nu am greierasi

am facut toata partea fata si acum am herghelie de greieri, inclusiv de la trapa, trancane in proasta

panavision cum stai acum ca a venit si frigul?

slash28
Am cerut dupa codul lui panavision 77 01 209 744, pretul primit a fost 227 cu tva disponibil in 4, 5 zile.

De la perdeluta nu aveti nici un greieras ?
panavision
Eu in continuare stau bine la capitolul greierasi la trapa, in sensul ca nu am, dar am mai facut o operatiune pe care nu am apucat sa o impartasesc pe aici. Poate asta este motivul pentru care nu am greierasi. La momentul respectiv nu mi s-a parut ceva necesar, dar am zis sa fac si asta. Dar sa vorbim la concret.

Am observat ca in partea din fata a canalului de culisare, mai exact in zona unde traseul este curbat (zona unde trapa este inchisa), canalul este putin mai larg. Banuiesc ca motivul ar fi suprafata mai mare de contact a vechilor papucei, care aveau nevoie de un canal mai larg pentru a putea "lua curba". In aceasta zona mai larga, am aplicat pe partea superioara a canalului o bucata de banda textila, lipita cu banda dublu adeziv Tesa Extra Strong, pentru a aduce canalul aproximativ la dimensiunea de 1cm, cat au rulmentii. Banuiesc ca dimensiunea usor marita a canalului, combinata cu frigul de afara naste greierasi, greierasi care la mine nu au avut unde sa se dezvolte.
George Paul
Am crezut ca doar la Clio asta al meu, cu ghidajele trapei metalice, e distanta intre glisiera de sus si cea de jos mai mare la partea din fatza (zona curbata in "S").
Acolo are joc si asta a mea. Neavand posibilitatea sa lucrez nestingherit (in strada), n-am reusit sa-i fac mai nimic. La Clio 3 nu pot scoate glisiera decat dand jos masca laterala (sticla lipita cu adeziv). Ma gandisem chiar sa strang cu ceva cele 2 parti ale glisierei, am cumparat tot felul de clestisori ingusti.. Poate alta data.

I-am pus dupa cateva zile al 2-lea rand de rulmenti, adica are cate 2 rulmenti pe fiecare ax, dar n-are de-a face cu jocul in glisiera, care ramane.
slash28
Salut,
Am comandat rulmentii si in week-end planuiam sa-i montez numai ca nu am reusit sa mai deschid trapa. Se aude un pacanit ca si cum motorasul ar incerca sa faca ceva dar nimic. Am incercat sa o si ajut impingand de ea in spate ... fara nici un rezultat. Poate aveti vreo solutie in afara de comanda manuala care e sub tapiterie ?

panavision
Incearca sa ridici de ea, din interior, de partea din spate, cand incerci sa o deschizi.
meganus_bicorpus
motorasul trapei mele e la reparat... de cateva luni, nu gasesc releul de comanda al motorasului.
Intr-o prea-frumoasa zi de august am vrut sa deschid trapa si am constatat ca in afara de unclantanit in zona motorasului nu facea nimic altceva.Am incercat reinitializarea trapei de catva ori dra degeaba, in afara de clic-clac nu facea nimic altceva.Am facut drum la electrician si raspunsul a fost clar..alt releu...dar de unde sa-l iau ca nu scrai nimic pe el!!!
Motorasul ( de fapt tot ansamblul) este facut de Webasto, am sunta la ei si pot sa-mi aduca motor complet cu placa electronica la 300 de euro +TVA!!!!
Astept un releu, trece iarna si vreau sa ma dau iar ctrapa deschisa!
slash28
Cred ca si eu am aceeasi problema ca tine, ai rezolvat ceva ?

QUOTE(meganus_bicorpus @ 26 Dec 2011, 21:51)
motorasul trapei mele e la reparat... de cateva luni,  nu gasesc releul de comanda al motorasului.
Intr-o prea-frumoasa zi de august am vrut sa deschid trapa si am constatat ca in afara de unclantanit in zona motorasului nu facea nimic altceva.Am incercat reinitializarea trapei de catva ori dra degeaba, in afara de clic-clac nu facea nimic altceva.Am facut drum la electrician si raspunsul a fost clar..alt releu...dar de unde sa-l iau ca nu scrai nimic pe el!!!
Motorasul ( de fapt tot ansamblul) este facut de Webasto, am sunta la ei si pot sa-mi aduca motor complet cu placa electronica la 300 de euro +TVA!!!!
Astept un releu, trece iarna si vreau sa ma dau iar ctrapa deschisa!
*


dan22y
QUOTE(meganus_bicorpus @ 26 Dec 2011, 21:51)
Am facut drum la electrician si raspunsul a fost clar..alt releu...dar de unde sa-l iau ca nu scrai nimic pe el!!!

Astept un releu, trece iarna si vreau sa ma dau iar ctrapa deschisa!
*



Pune o poza cu releul buclucas, mai ales partea de conectica, pini.
Dodone
De ce nu incercati sa cumparati motorase de la dezmembrari ? Sunt mult mai ieftine si pot fi verificati.
Pe de alta parte, acum am descoperit topicul. De vreo 3 ani ma bate gandul sa-mi montez si eu o trapa de la o "donatoare". Problemele ar fi:
1. Nu gasesc o "donatoare" break, am nevoie si de plafon. La break plafonul continua dupa stalpul B mai drept spre portbagaj, nu curbat ca la sedan/ hatchback'. Sa refac plafonul din 2 bucati, mi-e frica de rezultat, sa nu iasa vreo tiganie, sa arate oribil din interior.
2. Nu stiu daca trapele sunt identice pt. toate modelele sau alte prinderi si alte unghiuri ale bratelor;
Am gasit de 2 ori "donatoare" (in ambele situatii la aprox. 400 lei, cu motoras, cablaje incluse, dar sa demontez eu), dar erau hatchback si nu erau in TM, implicau probleme cu transportul (320 respectiv 200 km.), pt. ca eu as dori sa decupez toata tabla de pe plafon, sa nu am probleme cu decupajul, canalul pe care se monteaza garnitura, etc.
I-am convins pana si pe cei de la repr. Renault sa-mi faca lucrarea, fara sa-mi dea garantie, doar test de functionare si test cu jet de apa. Le-am spus ca pun si cheder nou. Cred ca e mai scumpa manopera decat piesele...
Alternativa ar fi 2 trape cu deschdere in V , inspre spate, avand ca "donatoare" o masina Scenic Kaleido. Dar nu stiu daca nu cumva Scenic-ul nu e mai lat, implicit prinderile trebuie modificate. In plus, un Kaleido e aproape imposibil de gasit in schrott...
Astept pareri. Merci.
meganus_bicorpus
intr-un uch vechi am gasit un releu asemanator, electricianul zice ca e ok si poate fi montat...astept rezultatul!
slash28
Salut,
Ai noutati? Ai reusit sa rezolvi motorasul ?
shyck
salutare


cum se mai comporta rulmentii?


a inceput si a mea sa faca galagie rau de tot
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2019 Invision Power Services, Inc.