Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Clio 1.4 8v la turare brusca pare sa dea rateuri
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Clio
flo_24i
sal
nu am gasit ceea ce ma interesat in topicurile anterioare
am un clio 2003 1.4 8v cumparat anul trecut (sh)
porneste ok indiferent de temperetura dar la turatii mai bruste in sub 2000 ture in treapta a 3a sau putin peste in treapta a4a sau a5a areo intarziere in turatie
sda senzatia de rateu


ps: nu sunt foarte experimentat in masini(sa fie de vina turatia sau bujiile ) masina are aproape 60000 nu stiu can au fost schimbate sau daca au fost schimbate vreodata
astept sugestii!!
vallixx
Eu am avut Symbol 1.4 8V, pana acum 2 luni. L-am avut cam 5 ani. Problema pe care o expui tu poate fi din 2 motive. Ori motor rece, ori subturare. Ca sfaturi pot sa zic: 1 la mana sa eviti accelerarile bruste la rece pentru ca " da in nas" si mai omori si motorul si 2 la mana , motoarele pe benzina, fie 8V sau 16V trebuie turate pentru a obtine performante. Si la mine " dadea in nas " la sub 2000 de ture. Ia incearca aceeasi faza la 3000 de ture , sa vezi ca deja incepe sa-i placa si masinii biggrin.gif . Bine, in cazul asta mai subtire la economie. Deci in mare parte e cam normal ce spui tu . Parerea mea e ca totusi un motor pe benzina la sub 2000 de ture e subturat. Daca mergi la drum lung, constant, e ok, dar pt. accelerari bruste......ia-o de la 2500 sau chiar 3000 si du-te pana la 4000 sau chiar pana la 5000 dar nu o tine mult acolo. Eu asa faceam si vreau sa zic ca la 55 de mii de km, la un test de motor mi s-a spus ca e ca si cum n-as fi mers cu el . Si atentie, la benzinar, subturarea e mai periculoasa decat supraturarea.
cmandrei
"Intr-un fel" poate fi si de la bujii ... daca nu se stie cand au fost schimbate ... cel mai bine este sa le schimbi ... pretul nu este atat de mare si poate ca se rezolva ... sau poti sa le scoti sa vezi ce si cum ... cat sunt de "murdare". [ http://www.reno.ro/https://www.reno.ro/index.php?showtopic=41224 ]
jri22
de acord cu valixx...la cliotele meu patesc "sa dea nas" la rece sau la accelarare brusca de la turatii joase...poate fi si de la bujii/fise/bobina inductie insa cauzele astea conduc si la rateuri in mers sau relanti...
flo_24i
ms pentru sfaturi si pareri
am incercat accelerari bruste la turatii mai mari si motorul nu mai are nici o problema dar totusi o sa-i schimb bujiile sa stiu o treaba.

apropo de turatie eu deobicei ciurcul mai mult in oras si schimb vitezele pe undeva pe la 2200 rpm fara accelerari bruste ce credeti e ok?
sobolan
daca tot e luata la sh,pune-i un set nou de bujii cool.gif si fise si SCHIMBA VITEZA DE LA 2700 RPM IN SUS naughty1.gif .....s-a mai discutat....
cmandrei
Poate s-a mai discutat despre diesel ... la 1.4 8v nu e nici o problema ... (desi poate ar fi frumos putin mai mult de 2200 smile.gif - pana in 3000 spune cartea ca ai consum decent in oras smile.gif )
vallixx
Ti-am zis eu ca nu mai ai treaba la ture un pic mai multe.
Eu unul pentru economie tin motorul intre 2000 si 3000. Cam la 3000 schimb.
La 2200 e prea putin. Daca vreau sa accelerez brusc...ma duc intre 3000 si 4000.
Daca sunt " suparat" rau, o mai calc ocazional pana la 5000 sau 5500, dar numai pentru putin timp. NU stau cu ea in 5000 constant.
Daca reviziile au fost tinute corect si ai cartea de service, lasa bujiile in pace. Schimba-le doar daca ai pierdut " istoricul" masinii.
69AFK
cum a zis si vallixx nu ai treaba cu turatii mari dar ATENTIE la turatii joase
ca benzina baga Omv 95 (aditiv)>(in cazul meu) si OMV 100 .....
vallixx
Eu vreau sa zic ca am bagat mult timp, 2-3 ani, numai OMV Carera 95.
Anu trecut, in concediu in tara, n-am gasit OMV si a trebuit sa bag un plin cu Rompetrol Efix 95 euro 4. Nu mi-am mai recunoscut masinuta fratilor, zici ca avea kerosen nu benzina. Diferenta nu sesizabila, diferenta mare. Avea forta ca lumea si cam juma de litru mai putin la consum. Si asta amestecat ca am bagat plin dar mai aveam 7-8 litri de OMV. Sa vezi dupa aia dupa ce am bagat doar EFIX.
69 AFK, ia incearca odata macar si zi-mi ce parere ai .
Dar continuam discutia pe topicul de benzine.
Si ca sa revin ontopic, daca ai benzina buna, se poate ca masina sa nu mai dea in nas si la ture mai joase si sa nu fie nevoie sa o salti in ture, desi daca mergi in ture ceva mai multe faci mai bine si motorului.
hellcat
@flo_241: Pe langa bujii ia in calcul si o revizie generala (inlocuirea kit-ului de distributie, pompa de apa si kit de accesorii), pe care masina sigur nu a facut-o! Ma gandesc ca ai cumparat masina la sub 60.000 km si la 4 ani, cele 2 termene pt rev. generala, si cel care a vandut-o nu cred s-o fi efectuat.
flo_24i
@ hellcat: chiar pt asta ma pregatesc , am 57000 si ma pregatesc material pt revizia de 60000 desi dupa schimbul bujiilor motorul merge super,adr din cate am citit pe forum e mai bine sa fii precaut pt ca o curea de distributie ruptea poate sa-ti faca multe necazuri ohmy.gif asa ca intr-o saptamina sper sa schkimb distributia.

un sfat excl.gif
in legatura cu pompa de apa : este necesar schimbul acesteia?
In 5 luni (aprox 4000km) a trebuit sa completez vreo 200ml antigel?
blackblackblackblack
Am avut exact aceiasi problema ca tine de 2 ori.

Prima oara am bagat benzina de la OMV si masina dadea rateuri aproape la orice plecare de pe loc dupa 10-20km de la alimentare cu benzina. Am golit rezervoru, am bagat alta benzina, si-a revenit.

A doua oara.

La accelerari bruste cum zici tu, incepea sa dea rateuri sa se inece. Din ce in ce mai multe in 3-4 sapt. Eram aproape sigur ca e de la bujii (neschimbandu-le niciodata in 70.000km). M-am dus la service, si baietii au zis ca e de la filtru de benzina. Cand l-au scos, curgea din filtru numai JEG. Au schimbat filtru, imediat cand am plecat din service, parca era alta masina. La orice turatie, si sub 1.500 o acceleram maxim si nu dadea nici un rateu. Parca era masina noua biggrin.gif

Asa ca du-te si schimba filtru de benzina (e ieftin, parca 50 sau 60ron) si daca ai acelasi caz probabil se va rezolva.

Tot Clio, tot 2003, acelasi motor.
Dacia_47_akm.2
....
aurelyan
...
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.